ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 06-05-2016 15:56:46 ]
Spoorwegen met schuldenberg van meer dan 6 miljard euro
06-05-16, 08.27u- Bron: Belga
De schuld van de spoorwegen is voor het eerst sinds de hervormingen van 2005 boven de zes miljard euro gestegen. Dat schrijft L'Echo op basis van documenten die de spoorgroep aan de vakbonden heeft overgemaakt.
Eind 2015 kende het vervoersbedrijf een schuld van 3,176 miljard euro. Infrastructuurbeheerder Infrabel was goed voor 3,158 miljard euro. Nochtans had Infrabel in 2005 amper schulden, maar de spoorwegbeheerder erfde een deel van de schuld van de NMBS en de NMBS Holding na de laatste hervormingen.
Er heeft een tijdje planmatig een VIRM-14 gereden tussen Zwolle en Utrecht [/quote] Niet zo sexy als 15 bakken ICM iedere ochtend met vertrek om 8:30 oid uit Apeldoorn in 2001 <3
De schuld van de spoorwegen is voor het eerst sinds de hervormingen van 2005 boven de zes miljard euro gestegen. Dat schrijft L'Echo op basis van documenten die de spoorgroep aan de vakbonden heeft overgemaakt.
Eind 2015 kende het vervoersbedrijf een schuld van 3,176 miljard euro. Infrastructuurbeheerder Infrabel was goed voor 3,158 miljard euro. Nochtans had Infrabel in 2005 amper schulden, maar de spoorwegbeheerder erfde een deel van de schuld van de NMBS en de NMBS Holding na de laatste hervormingen.
Schulden zijn imo nooit heel wenselijk voor een staatsbedrijf maar een NS bijv. kent geen schulden, ProRail netzomin omdat zij gefinancierd worden door het rijk. ProRail kent hooguit tekorten die elders opgevangen moeten worden
Schulden zijn imo nooit heel wenselijk voor een staatsbedrijf maar een NS bijv. kent geen schulden, ProRail netzomin omdat zij gefinancierd worden door het rijk. ProRail kent hooguit tekorten die elders opgevangen moeten worden
Economisch gezien kunnen schulden handig zijn en daarbij is het natuurlijk volstrekt irrelevant of iets wel of niet een staatsbedrijf of een verwante constructie is. En daarnaast zijn er boekhoudmethodes waarbij je als bedrijf per definitie grote schulden hebt (de componentenmethode is de bekendste hiervan), omdat je alle nieuwe investeringen moet lenen in plaats van eerst geld te sparen wat je daarbij uitgeeft. En trouwens, lees de jaarcijfers van NS nog een keer, ik kan me vrij grote kortlopende en minder grote langlopende schulden daarin herinneren.
Anderhalf jaar het papiertje materieelbekendheid VIRM? If so, hoe heb je het dan voorelkaar gekregen die krengen zo lang te ontlopen? [/quote]inhuurscum zijn en ww
Aankomend weekend ICE-treinen en CNL via Venlo vanwege werkzaamheden in Utrecht Centraal. Alleen op zaterdag rijdt het ICE-paar 104/105 via Amersfoort en Deventer naar Arnhem. De tijden zoals ze nu in de reisplanner van DB staan van de 104/105, de vertreksporen kunnen daardoor afwijken.
Wat een dag vandaag jongens, lekker stukje gefietst, boekje lezen in het gras langs het spoor, maximaal chillen met een jonko en nu een suf programma over de gevolgen van domme dingen op het internet doen kijken. Heerlijk <3
Op vrijdag 6 mei 2016 20:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wat een dag vandaag jongens, lekker stukje gefietst, boekje lezen in het gras langs het spoor, maximaal chillen met een jonko en nu een suf programma over de gevolgen van domme dingen op het internet doen kijken. Heerlijk <3
Om 11 uur van huis gegaan en naar Loenen gefietst en stoomtweintje gekeken
Er stond ook een buurtgoederentreintje met een brommende 2200.
De stoomtrein reed van Apeldoorn naar Eerbeek en daarna weer terug. De loc rijdt dan achteruit voorop en nadert halte Immenbergweg. Het lijkt de NS wel; hij had tien minuten vertraging
Ook nog wat natuurschoon aanschouwd, bij Loenen zijn twee watervallen. Dit is de kleinste van de twee maar hier waren tenminste niet achterlijk veel jengelende gilblagen.
Via Woeste Hoeve was ik keurig op tijd in Lieren, waar ik de stoomtrein aardig kon platen een kilometertje voor station Beekbergen.
De loc heeft zijn diensten voor vandaag bewezen en wordt weggerangeerd. En deze ook, geduwd door een sikje. De auto is heel gebleven
Op de terugweg was ik stomtoevallig op treintijd bij station Klarenbeek. Beide treinen rijden met drie tweetjes, inclusief de Giro-trein. Zaadplaatje vanaf de fiets, sorry
En omroepberichtjes met de treinstelnummers per bestemming. Of doen ze dat nog steeds? Wat rijdt er tegenwoordig zoal naar Groningen eigenlijk? Over een paar weken weer eens die kant uit.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
En omroepberichtjes met de treinstelnummers per bestemming. Of doen ze dat nog steeds? Wat rijdt er tegenwoordig zoal naar Groningen eigenlijk? Over een paar weken weer eens die kant uit.
Eh, Groningen gaat tegenwoordig vooral via de Hanzelijn. In Gouda zie ik spul langskomen naar Leeuwarden (vaak ICMm) en Enschede (VIRM). Verder VIRM VIRM VIRM.
Nu met die werkzaamheden in Utrecht is DDZ een welke afwisseling, alhoewel ik hoop dat VIRMm niet zo gaat tochten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Eh, Groningen gaat tegenwoordig vooral via de Hanzelijn. In Gouda zie ik spul langskomen naar Leeuwarden (vaak ICMm) en Enschede (VIRM). Verder VIRM VIRM VIRM.
Nu met die werkzaamheden in Utrecht is DDZ een welke afwisseling, alhoewel ik hoop dat VIRMm niet zo gaat tochten.
Ik kan via Chipshol (3:17), Den Bosch-Utrecht (3:20) of de IJsellijn (3:34). Hoe dan ook genoeg tijd te doden .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Jongens wat is dit heerlijk. In een van de oudere ic berlijn rijtuigen. Eigen coupé, raam kan open. Stoelen kunnen opgeklapt worden dus benen strekken. Ben heerlijk aan het uitwaaien hier
Sjonge, ik ga weer terug, geen stopcontacten in de eerste klasse (3 verschillende treinen), geen of slecht werkende airco, seinstoringen, Utrecht een zooi, twee en een half uur vertraging, nice. Welkom thuis,
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Sjonge, ik ga weer terug, geen stopcontacten in de eerste klasse (3 verschillende treinen), geen of slecht werkende airco, seinstoringen, Utrecht een zooi, twee en een half uur vertraging, nice. Welkom thuis,
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De extra sprinterdienst almere oostvaarders - lelystad is een ongekend succes vandaag. In deze slt6 zitten (houd je vast meldpunt volle treinen)... 4 mensen inclusief het rijdend personeel
Op zaterdag 7 mei 2016 23:42 schreef dennistd het volgende: Datzelfde kun je je afvragen over Zwijndrecht. Daar moet ook alleen een als ijsverkoper bijbeunende snoeier naar toe
Ik heb er niks op verdiend hoor (althans, was niet mijn bedoeling). En ik heb niet gesnoeid vandaag ook Maar het was gewoon voor eenieder goedkoper, 40 cent voor een ijsje, of 2 euro bij het cafetaria met zijn allen
Vandaag niet inderdaad. Maar aangezien je wel bekend staat als wandelende snoeisnaar... O-
Ik had het gereedschap bij mij, maar heb de 3 anderen op spoor 3 Eerbeek hun gang ff laten gaan, ik deed ff toekijken. Maar moet wel zeggen, nadat ik de eerste keer met Sytze bij de Plus weg kwam, gingen er ineens meerderen vragen "is dat ver", en die kwamen toen ook de snackbar tegen waar eten gehaald werd, enzo.
Kan, maar dan komt er nog 50 euro bovenop voor het bezorgen. Daarnaast geld er op zondag een toeslag van 45% op het totaalbedrag, dus dat wordt ¤145. Daarnaast kan er alleen morgenavond tussen 21u en 22u geleverd worden
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Kan, maar dan komt er nog 50 euro bovenop voor het bezorgen. Daarnaast geld er op zondag een toeslag van 45% op het totaalbedrag, dus dat wordt ¤145. Daarnaast kan er alleen morgenavond tussen 21u en 22u geleverd worden
Dat zijn toch geen tarieven meer man. Zo wordt Dennis Bratwursten Service toch nooit wat?
Vandaag werd er bij de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij een dieseldag georganiseerd. Een fotorit tussen Apeldoorn en Eerbeek met veel fraaie fotogoederentreinen. Dit trio 2400'en had 'helaas' de aankondiging niet goed gelezen en deed hier bij de Wolfskuilen in Lieren met drie Bokkendozen op sleep een paar stoomlocomotieven na.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ben ik vandaag lekker rustig aan het rijden met Ic direct, zie ik tot mijn verbazing dat mijn rijweg even na de groene harttunnel ophoudt. Dus ik zet de trein stil en bel maar eens op om te vragen wat er aan de hand is. "Er staat een trein voor je met problemen, maar als het goed is, gaat die zo weer rijden, alleen dan wel stapvoets. Daar ga jij dan achteraan." Altijd leuk. Maar na tien minuten had ik nog altijd geen rijweg er bij, dus toch nog maar eens bellen. "De machinist is bezig met een reset en hoopt hem zo weer aan de praat te krijgen." En je raadt het al: na nogmaals 10 minuten nog altijd niets. Hoog tijd dus om mijn cabinedeur open te doen en te genieten van het prachtige weer
Na ongeveer 25 minuten had de treindienstleiding er ook genoeg van en geloofden zij het wel en kreeg ik toestemming om de trein om te bouwen en weer terug te keren richting Schiphol Die trein voor mij hebben ze af moeten slepen.
Loc 2299 was onderweg van Apeldoorn richting Beekbergen met een wagenladingtrein, bestaande uit verschillende ketelwagens en gesloten goederenwagens. De trein rijdt hier langs de Kayersdijk en zal zometeen de voormalige overweg Wolfskuilen in Lieren passeren.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
U ziet 100 man met camera's voor de inrit naar uw woning staan. Wat doet u? a) U loopt naar buiten en vertelt dat ze verkeerd zitten. Maxima zit echt niet bij u op de thee. b) U belt de politie en zegt dat er 100 privédetectives bij uw naar binnen staan te gluren c) U gaat topless in de tuin zitten zonnen omdat u niet vies bent van een beetje aandacht d) vul zelf in...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 8 mei 2016 01:33 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] U ziet 100 man met camera's voor de inrit naar uw woning staan. Wat doet u? a) U loopt naar buiten en vertelt dat ze verkeerd zitten. Maxima zit echt niet bij u op de thee. b) U belt de politie en zegt dat er 100 privédetectives bij uw naar binnen staan te gluren c) U gaat topless in de tuin zitten zonnen omdat u niet vies bent van een beetje aandacht d) vul zelf in...
d) Dennis die een Bratwurst naar PSM per drone stuurt?
Ik wist trouwens helemaal niet dat Veolia in Limburg Lintjes heeft, ze zijn waarschijnlijk door het ontbtreken van zo'n "unit" gelukkig niet voorzien van een voor mij totaal onbekende Limburger of komt die er nog op?
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 08-05-2016 08:41:13 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
d) Dennis die een Bratwurst naar PSM per drone stuurt?
Het goede antwoord is: U wacht tot er vier treinen voorbij zijn gereden en de mensen zullen vanzelf vertrekken
quote:
Ik wist trouwens helemaal niet dat Veolia in Limburg Lintjes heeft, ze zijn waarschijnlijk door het ontbtreken van zo'n "unit" gelukkig niet voorzien van een voor mij totaal onbekende Limburger of komt die er nog op?
Ik denk het niet nee. De Lintjes zijn als versterking gekomen, maar inmiddels rijden er ook al een tijd twee Breng-GTW's van zusterbedrijf CXX. Die zijn gekomen nadat één van de Lintjes een flink defect had, maar na reparatie van die Lint zijn ze gebleven.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 8 mei 2016 01:33 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] U ziet 100 man met camera's voor de inrit naar uw woning staan. Wat doet u? a) U loopt naar buiten en vertelt dat ze verkeerd zitten. Maxima zit echt niet bij u op de thee. b) U belt de politie en zegt dat er 100 privédetectives bij uw naar binnen staan te gluren c) U gaat topless in de tuin zitten zonnen omdat u niet vies bent van een beetje aandacht d) vul zelf in...
En er stoppen zowel Intercity's als Sprinters als stoomtreinen. En zelfs internationaal verkeer als ICE en CNL komt er wel eens langs. Geen woord aan gelogen dus.
Op zondag 8 mei 2016 15:59 schreef MTL het volgende: En zelfs internationaal verkeer als ICE en CNL komt er wel eens langs. Geen woord aan gelogen dus.
8 Mei 2016 - Sinds een tijdje regelt TrainServices in opdracht van LOCON het rangeerwerk voor de Coevorden en/of Bentheim-shuttle in een groot deel van de havens. Een fraaie bediening die op zondagen meestal rond dezelfde tijd plaats vindt, is de bediening van de CTT Pernis. De bediening was al een keer vastgelegd met de TS-108, die een oranje TrainServices-logo draagt. Nog fraaier wordt het als de recent bestickerde TS-107 de trein de havens door sleurt, en hier uiteraard een groot deel ook geduwde bewegingen uitvoert. De lok heeft stickers gekregen voor de Portshuttle van TrainServices, een pendeldienst tussen de Waalhaven en de Maasvlakte met een containertrein.
Treinverkeer rond Doetinchem is stilgelegd na diverse incidenten, en er is extra politie-inzet onderweg. Nou, die "supporters" kunnen weer eens niet tegen hun verlies.
Op zondag 8 mei 2016 17:09 schreef greavy het volgende: Treinverkeer rond Doetinchem is stilgelegd na diverse incidenten, en er is extra politie-inzet onderweg. Nou, die "supporters" kunnen weer eens niet tegen hun verlies.
Het zal ook eens niet.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Alberto Stegeman: Volwassenen gratis met trein op abonnement kinderen De OV-chipkaart blijkt nog steeds fraudegevoelig, want volwassenen konden maanden gratis reizen op een abonnement voor kinderen. Dit onthult Alberto Stegeman zondag in zijn programma Undercover in Nederland. Eind vorig jaar werd onderzoeksjournalist Alberto Stegeman door een tipgever op de hoogte gebracht van het feit dat het systeem van de OV-chipkaart nog steeds lek is. Zo bleek de tipgever als volwassene gratis te kunnen reizen op een abonnement voor kinderen. De tipgever meldde zijn bevinding bij de NS, maar het duurde uiteindelijk maanden voor het lek werd gedicht.
Nieuw lek Ondertussen ontdekte hij alweer een nieuw lek. Undercover in Nederland besloot daarop te onderzoeken of dit lek ook voor anderen werkt en dat blijkt het geval. Alberto Stegeman reist al maanden probleemloos gratis met de trein en de NS heeft het nakijken.
Reactie NS Uit de verklaring van de NS blijkt het tweede lek te gaan over een 'Altijd Vrij' abonnement in combinatie met een buitenlands rekeningnummer. Volgens de NS is de groep personen met zo'n combinatie heel klein en hebben van deze groep slechts negen personen een betalingsachterstand. Betrokken abonnementen zijn inmiddels geblokkeerd. De NS wijst er in hun reactie ook op dat abonnements- en identiteitsfraude strafbaar is.
Kamervragen Tweede Kamerlid Salima Belhaj van D66 reageert in de uitzending en vindt het onbegrijpelijk dat na alle eerdere ophef rondom de OV-chipkaart het systeem nog steeds faalt. Zij gaat minister Schultz van Infrastructuur en Milieu Kamervragen stellen hierover.
De uitzending van Undercover in Nederland is zondag om 21.30 uur te zien op SBS6.
Wauw, wat een storm in een glas water. En het klinkt ook nog eens niet als falen van de OV-Chipkaart maar de mogelijkheid tot het boeken van betalingen van banken buiten Nederland.
1) Een volwassene reist met Kids Vrij. Bij controle loop je gewoon tegen de lamp of krijg je een boete. 2) Altijd Vrij icm een ongeldig buitenlands rekeningnummer. Bij een betalingsachterstand worden er brieven verstuurd en t.z.t. wordt het abonnement geblokkeerd wegens wanbetaling.
Beide lijken mij fraude wat binnen het bestaande wettelijk kader kan worden opgelost.
Op zondag 8 mei 2016 20:07 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wauw, wat een storm in een glas water. En het klinkt ook nog eens niet als falen van de OV-Chipkaart maar de mogelijkheid tot het boeken van betalingen van banken buiten Nederland.
Hoe kan dat nou? De reden dat ik nog een nl rekening heb is die kutkaart omdat dat dat moet
Van Boxtel laat er geen misverstand over verstaan dat hij niet betrokken is geweest bij de aanleg van het spoor: ‘Ik heb het ook maar aangetroffen, maar we moeten er wel over rijden.’
Aldus van Boxtel over de hsl. 'Moeten' nog wel, als de ns het zo moeilijk vind om daar te rijden staat het ze vrij om de concessie in te leveren, zodat een competente partij die lijn kan gaan rijden. Maar goed, de ns saboteert liever stelselmatig een lijn die ze eigenlijk niet wilde, dan marktwerking zijn ding laten doen, want dat is wat ze nog minder willen.
1) Een volwassene reist met Kids Vrij. Bij controle loop je gewoon tegen de lamp of krijg je een boete. 2) Altijd Vrij icm een ongeldig buitenlands rekeningnummer. Bij een betalingsachterstand worden er brieven verstuurd en t.z.t. wordt het abonnement geblokkeerd wegens wanbetaling.
Beide lijken mij fraude wat binnen het bestaande wettelijk kader kan worden opgelost.
Is nummer 1 echt het lek wat hij heeft "blootgelegd"?
Ik kan namelijk ook met 200 over de snelweg rijden. Zit er dan ook een lek in het systeem?
Is nummer 1 echt het lek wat hij heeft "blootgelegd"?
Het lek is blijkbaar dat conducteurs niet altijd even scherp opletten. Niet echt nieuws lijkt me. Gemiddeld eens per jaar vraagt een conducteur me of ik mijn OV-chipkaart uit mijn portemonnee wil halen, terwijl de foto nauwelijks zichtbaar is. En vroeger, toen ik met maandtrajectkaarten reisde, kocht ik altijd een paar dagen van tevoren een nieuwe kaart en wisselde pas als een conducteur het opviel dat de oude verlopen was. Daar ging meestal wel een week overheen.
Op zondag 8 mei 2016 17:09 schreef greavy het volgende: Treinverkeer rond Doetinchem is stilgelegd na diverse incidenten, en er is extra politie-inzet onderweg. Nou, die "supporters" kunnen weer eens niet tegen hun verlies.
het spoor loopt ook echt direct langs het hek van het stadion. word dat perron eigenlijk nog gebruikt wat daar ligt?
/edit: hiermee keur ik natuurlijk niet goed dat die figuren maar moeten rotzooien...
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
LOL dat kids-vrij misbruik had ik al bij het begin bedacht dat dat zou gaan gebeuren, sterker nog heb maanden geleden zelfs een volwassene zien inchecken op een kids-vrij. Is natuurlijk dood eenvoudig en als er wel controle komt dan toon je een andere OVchipkaart en dan met een smoesje over vergeten-in-te-checken waar je dan wel/niet een boete voor krijgt. Gezien het aantal keren dat een HC daadwerkelijk langskomt is dat ongetwijfeld dik winstgevend... Enige jammer is dat de mensen die wel daadwerkelijk vergeten in te checken per ongeluk steeds minder coulance gaan krijgen.
Verder Alberto
[ Bericht 9% gewijzigd door somoht op 08-05-2016 22:38:56 ]
Kids Vrij is een gratis passagepas, waarmee het effect van de poortjes teniet wordt gedaan. Ze weren misschien een gelegenheidszwartrijder ("het is maar één halte, de pakkans is zo klein..."), voor een structurele zwartrijder is Kids Vrij een manier om niet op te vallen bij de poortjes (meelopen/openbeuken).
1) Een volwassene reist met Kids Vrij. Bij controle loop je gewoon tegen de lamp of krijg je een boete. 2) Altijd Vrij icm een ongeldig buitenlands rekeningnummer. Bij een betalingsachterstand worden er brieven verstuurd en t.z.t. wordt het abonnement geblokkeerd wegens wanbetaling.
Beide lijken mij fraude wat binnen het bestaande wettelijk kader kan worden opgelost.
Dat die 2 dingen werken klonk mij ook te achterlijk voor woorden. Een conducteur ziet toch ook waarmee je ingecheckt bent en niet alleen dat je ingecheckt bent?
Tralala dubbelpost.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Dat die 2 dingen werken klonk mij ook te achterlijk voor woorden. Een conducteur ziet toch ook waarmee je ingecheckt bent en niet alleen dat je ingecheckt bent?
Tralala dubbelpost.
Vond het ook een vreemd verhaal. Het reisproduct komt bij controle immers gewoon in het schermpje van de railpocket te staan. Dus vond de uitspraak 'geen conducteur die er naar vraagt' toch een beetje apart in het programma van Alberto...
Vond het ook een vreemd verhaal. Het reisproduct komt bij controle immers gewoon in het schermpje van de railpocket te staan. Dus vond de uitspraak 'geen conducteur die er naar vraagt' toch een beetje apart in het programma van Alberto...
Mochten ze het zien en dan alsnog geen vragen stellen moet je je zorgen gaan maken over de conducteurs en niet de beveiliging.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Bestaat die beperking nog wel nu SEPA volledig ingevoerd is in de Eurozone?
Maar natuurlijk!
Net zoals ze bijv. in Duitsland per se willen dat een SEPA-incasso met een handtekening gaat. Dat doet geen enkel ander Europees land, en dus zijn grensoverschrijdende incasso's van/naar Duitsland nog steeds niet mogelijk.
En dat heeft ook gevolgen voor bijv. het pinnen. Het standaardsysteem in Duitsland is dat de pinpas niet als debetkaart dient, maar dat via de gegevens op de pinpas een incasso wordt uitgeprint (of digitaal met een touch-screen wordt ondertekend). Dat is nu dus precies zo'n SEPA-incasso. En met een buitenlandse pinpas werkt dat niet. Bij de Duitse IKEA is dat tegenwoordig het enige betaalsysteem. Pinnen met pincode hebben ze afgeschaft. Met een buitenlandse pinpas kun je dus niks meer kopen.
Kortom, SEPA heeft nogal wat haken en ogen en betekent helaas nog steeds niet dat je aan één bankrekening in een EU-land genoeg hebt.
Mochten ze het zien en dan alsnog geen vragen stellen moet je je zorgen gaan maken over de conducteurs en niet de beveiliging.
Snap niet hoe ze uberhaupt bij die uitspraak zijn gekomen. Vrijwel iedere conducteur zal de reiziger daar namelijk op wijzen. Tis een beetje als een reiziger die met korting reist, die moet ook een kortingskaart laten zien.
Net zoals ze bijv. in Duitsland per se willen dat een SEPA-incasso met een handtekening gaat. Dat doet geen enkel ander Europees land, en dus zijn grensoverschrijdende incasso's van/naar Duitsland nog steeds niet mogelijk.
En dat heeft ook gevolgen voor bijv. het pinnen. Het standaardsysteem in Duitsland is dat de pinpas niet als debetkaart dient, maar dat via de gegevens op de pinpas een incasso wordt uitgeprint (of digitaal met een touch-screen wordt ondertekend). Dat is nu dus precies zo'n SEPA-incasso. En met een buitenlandse pinpas werkt dat niet. Bij de Duitse IKEA is dat tegenwoordig het enige betaalsysteem. Pinnen met pincode hebben ze afgeschaft. Met een buitenlandse pinpas kun je dus niks meer kopen.
Kortom, SEPA heeft nogal wat haken en ogen en betekent helaas nog steeds niet dat je aan één bankrekening in een EU-land genoeg hebt.
Ik kan met mijn rabo pasje niets uitgeven als ik bijv. naar Berlijn ga?
Zou je hierover eigenlijk niet een klacht bij de EC kunnen indienen? Kan toch niet dat die dit soort gedrag goedkeuren.
Dat een website formulier niet alle europeese iban nummers hapt, prima. Maar een telefonische klanten service moet t gewoon accepteren. t bedrijf waar ik werk heeft dat ook laatst moeten aanpassen op last van....
Op Somda valt te leven dat LINT 26 en 28 gereactiveerd zijn en zich vanuit Amersfoort oostwaarts hebben begeven. Gaan naar verluidt naar Duitsland voor revisie om eind dit jaar door Arriva op de Maaslijn ingezet te worden
Volgens mij niet nee. Moet een VMBO-Kb, G of T diploma zijn
en er zijn geen mbo 2 opleidingen voor machinist toch? dus eigenlijk moet ik eerst nog twee jaar naar school om mijn mbo2 diploma te halen voordat ik aan de opleiding kan gaan beginnen?
en er zijn geen mbo 2 opleidingen voor machinist toch? dus eigenlijk moet ik eerst nog twee jaar naar school om mijn mbo2 diploma te halen voordat ik aan de opleiding kan gaan beginnen?
Waarschijnlijk wel, of je moet door kunnen stromen naar een hoger niveau VMBO en dat je daar dan nog 1 jaar van doet, maar weet niet of dat mogelijk is.
Je hebt grofweg 2 verschillende manieren om machinist te worden. Je kan de ROC opleiding volgen (zijn nu 3 scholen in het land die die opleiding geven: Amsterdam, Rotterdam en Almelo), of je kan de interne opleiding bij de NS zelf volgen. Voor die laatste moet je solliciteren via werkenbijns.nl . Die opleiding duurt een jaar, bij het ROC duurt de opleiding twee jaar. Als je via de NS zelf solliciteert dan staat er eigenlijk alleen dat je 'een VMBO diploma' moet hebben als toelatingseis. Staat dus verder niets over welk diploma het precies moet zijn.
Let wel dat je kans om aangenomen te worden op de interne opleiding een stuk kleiner is dan wanneer je eerst de MBO opleiding machinist hebt gedaan. Zijn vaak honderden zoniet duizenden sollicitanten voor een vacature.
Daarnaast geldt voor beide opleidingswegen dat je een zware psychologische keuring, een medische keuring en een pittige intake voor de kiezen krijgt
Nouja, dat zijn zeg maar de toelatingseisen voor 'een' MBO opleiding op niveau 3. Voor de opleiding machinist krijg je natuurlijk ook nog te maken met het PO en de intaketest (zit ook een intelligentietest aan verbonden) Op die onderdelen valt dacht ik zo'n 80% van de kandidaten af.....
Waarschijnlijk wel, of je moet door kunnen stromen naar een hoger niveau VMBO en dat je daar dan nog 1 jaar van doet, maar weet niet of dat mogelijk is.
Je hebt grofweg 2 verschillende manieren om machinist te worden. Je kan de ROC opleiding volgen (zijn nu 3 scholen in het land die die opleiding geven: Amsterdam, Rotterdam en Almelo), of je kan de interne opleiding bij de NS zelf volgen. Voor die laatste moet je solliciteren via werkenbijns.nl . Die opleiding duurt een jaar, bij het ROC duurt de opleiding twee jaar. Als je via de NS zelf solliciteert dan staat er eigenlijk alleen dat je 'een VMBO diploma' moet hebben als toelatingseis. Staat dus verder niets over welk diploma het precies moet zijn.
Let wel dat je kans om aangenomen te worden op de interne opleiding een stuk kleiner is dan wanneer je eerst de MBO opleiding machinist hebt gedaan. Zijn vaak honderden zoniet duizenden sollicitanten voor een vacature.
Daarnaast geldt voor beide opleidingswegen dat je een zware psychologische keuring, een medische keuring en een pittige intake voor de kiezen krijgt
Via een uitzendbureau als Consolid kan het ook
Over die virm's van laatst, m'n instructie daarop was zo slecht dat ik ze anderhalf jaar genegeerd heb nu bij nedtrain moet ik er toch maar wat mee doen
Nouja, dat zijn zeg maar de toelatingseisen voor 'een' MBO opleiding op niveau 3. Voor de opleiding machinist krijg je natuurlijk ook nog te maken met het PO en de intaketest (zit ook een intelligentietest aan verbonden) Op die onderdelen valt dacht ik zo'n 80% van de kandidaten af.....
en als je af valt kan je dan ook nog een herkansing krijgen?
en als je af valt kan je dan ook nog een herkansing krijgen?
Niet gelijk, je kan het wel bijvoorbeeld een jaar later nog een keer proberen. Tenzij het echt heel duidelijk 3 keer niks was tijdens je eerste tests, dan geven ze je denk ik helemaal geen kans meer...
Niet gelijk, je kan het wel bijvoorbeeld een jaar later nog een keer proberen. Tenzij het echt heel duidelijk 3 keer niks was tijdens je eerste tests, dan geven ze je denk ik helemaal geen kans meer...
en als je af valt kan je dan ook nog een herkansing krijgen?
als je de eerste test verkloot laten ze je de rest al niet eens meer maken. Je ziet de groep gedurende de dag steeds kleiner worden.
Zoals al eerder gepost werd is de response op vacatures enorm groot (een vacature staat soms nog niet eens een dag op internet voordat ze hem weer sluiten omdat ze genoeg sollicitaties hebben)
Om even te schetsen waar de psychologische keuring over gaat:
- Concentratietests
- Vigilantietests (je ziet elke keer 2 figuren op je scherm en tegelijkertijd hoor je een pieptoon. Zodra er 2 keer achterelkaar hetzelfde figuur is getoond welke van kleur veranderd OF er twee keer achterelkaar een verandering in de pieptoon is waargenomen moet je zo snel mogelijk op een knop drukken).
- Verlengde aandacht (je krijgt gedurende 2 keer een half uur een grijs blokje op je computerscherm. Telkens als het blokje van kleur veranderd moet je zo snel mogelijk op een knop drukken).
- Reactievermogen (je krijgt in een alsmaar hoger tempo kleuren te zien op je computerscherm. Zodra bijvoorbeeld de kleur rood in beeld komt moet jij zo snel mogelijk op de rode knop van het speciale toetsenbord drukken. Na enige tijd wordt het onmogelijk om de kleuren bij te houden, aan jou de taak om hier op de 'juiste manier' mee om te gaan).
- Intelligentietest (hier krijg je raadseltjes, word je ruimtelijk inzicht getest en je speelt een soort 'memory')
- Diverse persoonlijkheidstests (over hoe je in het leven staat en hoe je inelkaar zit).
- Extra vragenlijsten (geldt alleen voor kandidaten die de ROC-opleiding willen volgen)
- Gesprek met een psycholoog (neemt alle resultaten van je vorige tests door en checkt of je wel helemaal eerlijk bent geweest tijdens die tests )
als je de eerste test verkloot laten ze je de rest al niet eens meer maken. Je ziet de groep gedurende de dag steeds kleiner worden.
Zoals al eerder gepost werd is de response op vacatures enorm groot (een vacature staat soms nog niet eens een dag op internet voordat ze hem weer sluiten omdat ze genoeg sollicitaties hebben)
luister eens, ik heb mijn plan al gemaakt. ik ga eerst gewoon weer naar school om mijn mbo 2 diploma te halen. en daarna ga ik van daaruit verder.
je denkt toch niet dat ik nu al op allerlij vacature's ga reageren....echt niet.
Ik las op een "bepaalde" website dat er een dramatisch erg ongeluk is gebeurdt tussen een bouwhek en een trein. Helaas heeft den trein het niet gehaald.......
Iemand hier iets over gelezen? Op nu.nl staat het niet.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op maandag 9 mei 2016 12:40 schreef Merode32 het volgende: Ik las op een "bepaalde" website dat er een dramatisch erg ongeluk is gebeurdt tussen een bouwhek en een trein. Helaas heeft den trein het niet gehaald.......
Iemand hier iets over gelezen? Op nu.nl staat het niet.
Op maandag 9 mei 2016 12:47 schreef MTL het volgende: Als hulp, maar remproef kan bij VIRM ook gewoon ouderwets genomen worden. Het is dus echt een hulpje, geen vereiste voor het rijden.
Edit: bij aflevering had het hele spul niet eens een diagnosesysteem, dat is later bij de verlenging ingebouwd.
Dat scheelt nog dan. SLT kun je wel schudden zonder werkende computer denk ik
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Waarschijnlijk wel, of je moet door kunnen stromen naar een hoger niveau VMBO en dat je daar dan nog 1 jaar van doet, maar weet niet of dat mogelijk is.
Je hebt grofweg 2 verschillende manieren om machinist te worden. Je kan de ROC opleiding volgen (zijn nu 3 scholen in het land die die opleiding geven: Amsterdam, Rotterdam en Almelo), of je kan de interne opleiding bij de NS zelf volgen. Voor die laatste moet je solliciteren via werkenbijns.nl . Die opleiding duurt een jaar, bij het ROC duurt de opleiding twee jaar. Als je via de NS zelf solliciteert dan staat er eigenlijk alleen dat je 'een VMBO diploma' moet hebben als toelatingseis. Staat dus verder niets over welk diploma het precies moet zijn.
Let wel dat je kans om aangenomen te worden op de interne opleiding een stuk kleiner is dan wanneer je eerst de MBO opleiding machinist hebt gedaan. Zijn vaak honderden zoniet duizenden sollicitanten voor een vacature.
Daarnaast geldt voor beide opleidingswegen dat je een zware psychologische keuring, een medische keuring en een pittige intake voor de kiezen krijgt
De website die ik hier niet mag noemen omdat de modjes dan meteen gaan editten.
Van jeweetwel wie......
Dramatisch ongeluk? Pff. Iemand was vergeten na de bouwwerkzaamheden een hekje weg te halen, dus daar is een ICE tegenaan gelopen. Als die meer dan een paar schrammen heeft, zou het mij verbazen.
Dramatisch ongeluk? Pff. Iemand was vergeten na de bouwwerkzaamheden een hekje weg te halen, dus daar is een ICE tegenaan gelopen. Als die meer dan een paar schrammen heeft, zou het mij verbazen.
Ik heb mijn post niet voor niks zo geschreven......
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Dat scheelt nog dan. SLT kun je wel schudden zonder werkende computer denk ik
klopt je moet een aantal schermen accorderen voordat je kunt rijden. Zelfs als de computer gewoon werkt maar touchscreen kapot is kun je helemaal niks meer. Je hebt een 2e stel nodig om hem weg te krijgen of vanuit de andere cabine rijden
Dat scheelt nog dan. SLT kun je wel schudden zonder werkende computer denk ik
Ja en nee. Bij VIRM is het enkel een puur dus diagnose. Als daarvan de computer crasht, kan ik het diagnosedisplay niet meer gebruiken. Shit happens, maar niet heel erg boeiend. Bij SLT is het inderdaad een essentieel systeem. Deze heeft echter zowel een back-upsysteem als de mogelijkheid om een complete reset uit te voeren. Het back-upsysteem kan tijdens het rijden actief worden, een totale reset uiteraard enkel tijdens stilstand. Kost je misschien 5 tot 10 minuten, maar de kans dat na een reset allebei de systemen het niet doen is eigenlijk minimaal. Doet echter het scherm zelf het niet, dan heb je een uitdaging.
Edit: in dat laatste geval: je kan bij SLT de meeste systemen compleet overbruggen, dus als er iets mis gaat tijdens de rit, kom je vrijwel altijd wel weer van de baan af
Op maandag 9 mei 2016 13:08 schreef MTL het volgende: Edit: in dat laatste geval: je kan bij SLT de meeste systemen compleet overbruggen, dus als er iets mis gaat tijdens de rit, kom je vrijwel altijd wel weer van de baan af
Dat valt me nog 100% mee eigenlijk...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 9 mei 2016 13:16 schreef Maegrim het volgende: Traxx draait op Linux, maar het rechter informatiescherm voor de Duitsers draait op Windows 98. Die is ook wel eens naar de kloten mbr not found
Je zou toch zeggen dat de laatste Traxxen wel een nieuwer systeem zouden hebben... Maar aan de andere kant: VIRM-4 uit 2008/2009 zal ook wel gewoon Windows 95 draaien.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het gaat om betrouwbaarheid, niet om nieuwigheid. De DM'90 draait nog op DOS. Al helemaal voor een systeem dat verder niet met internet verbonden is, maakt dat weinig uit.
Mja, met natuurlijk wel de kanttekening dat de boordcomputer voor de tractie-electronica wel nog correct moet functioneren. Anders kom je niet ver
Tja ik vind het de minst prettige trein om te rijden. Gelukkig zit ik er niet al te vaak op. Aangezien ik grotendeels aflopers en nachtdiensten draai is het een nadeel dat je dat scherm niet kunt uitzetten onder het rijden Sowieso moet je vaak de controle lampjes afdekken met een stuk papier. Dan is het zicht slecht omdat je in een koker kijkt(aanrijden van overwegen)
Op maandag 9 mei 2016 13:16 schreef Maegrim het volgende: Traxx draait op Linux, maar het rechter informatiescherm voor de Duitsers draait op Windows 98. Die is ook wel eens naar de kloten mbr not found
Waarom combineren die linux en windows?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op maandag 9 mei 2016 12:40 schreef Merode32 het volgende: Ik las op een "bepaalde" website dat er een dramatisch erg ongeluk is gebeurdt tussen een bouwhek en een trein. Helaas heeft den trein het niet gehaald.......
Iemand hier iets over gelezen? Op nu.nl staat het niet.
Ik ken ze niet persoonlijk maat het lijkt me sterk dat op hun lichaam een persbericht is gedrukt
quote:
is geschrokken van het bericht dat een trein vanmorgen op een door ProRail na werkzaamheden vrijgegeven spoor op een achtergelaten bouwhek is gebotst. Niemand raakte gewond, maar het had veel erger kunnen aflopen.
Aan ProRail is opheldering gevraagd.
met wat dramatische tweetjes er achteraan.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op maandag 9 mei 2016 14:22 schreef MTL het volgende: Voor de liefhebber, als ik het net goed zag vanuit mijn ooghoek: een trio NS FLIRT-treinstellen bij Breukelen richting Utrecht
Je citeert uit tweets die ik je stuurde. Jammer dat je de volgende niet citeert. dat zal ik dan zelf maar even doen.
quote:
Nee. Vanmorgen en rond 14 uur met ProRail contact gehad, na een melding van NS.
En de gebeurtenissen zijn nog een tandje ernstiger dan ik publiekelijk mag melden. Zowel aannemer als ProRail hebben vanmorgen heel erg geblunderd, en e.e.a. zal niet zonder gevolgen blijven.
Op maandag 9 mei 2016 14:55 schreef DriekOplopers het volgende: En de gebeurtenissen zijn nog een tandje ernstiger dan ik publiekelijk mag melden. Zowel aannemer als ProRail hebben vanmorgen heel erg geblunderd, en e.e.a. zal niet zonder gevolgen blijven.
Een foei vanuit de politiek > ProRail zegt er beter op te letten > En weer doooorrrr.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
En mensen die willen weten wat er precies is gebeurd, sturen mij een PM. Alleen degenen die ik voor 100% vertrouw krijgen onder embargo antwoord. Maar nu ga ik eerst ergens koffie drinken op een zonnig terras. First things first.
Op maandag 9 mei 2016 14:22 schreef MTL het volgende: Voor de liefhebber, als ik het net goed zag vanuit mijn ooghoek: een trio NS FLIRT-treinstellen bij Breukelen richting Utrecht
Eerder op de dag reed ook al een trio van Abellio rond
Wat is er trouwens aan de hand de laatste tijd met die sprinters Apeldoorn - Enschede? zo'n beetje driekwart van de gevallen moet ik vanuit Zutphen een paar minuten voor de rooie omdat die neuksprinter weer eens te laat is en voorlangs "moet" kruisen.
Op maandag 9 mei 2016 18:30 schreef Dr_Flash het volgende: Wat is er trouwens aan de hand de laatste tijd met die sprinters Apeldoorn - Enschede? zo'n beetje driekwart van de gevallen moet ik vanuit Zutphen een paar minuten voor de rooie omdat die neuksprinter weer eens te laat is en voorlangs "moet" kruisen.
Godverdomme b2py, jij zou beter moeten weten. Zoiets zeg je toch niet tegen die arme man? Bah, jij bent er overduidelijk eentje van de psychosociale wrakkencentrale.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Godverdomme b2py, jij zou beter moeten weten. Zoiets zeg je toch niet tegen die arme man? Bah, jij bent er overduidelijk eentje van de psychosociale wrakkencentrale.
Wat een onzin. De IC naar Zwolle moet wel op tijd in Olst zijn anders ligt de punctualiteit voor de rest van de dag op zn reet. Sprintertje staat in Rijssen toch vaak 12 minuten aan de kant.
Wat een onzin. De IC naar Zwolle moet wel op tijd in Olst zijn anders ligt de punctualiteit voor de rest van de dag op zn reet. Sprintertje staat in Rijssen toch vaak 12 minuten aan de kant.
Tegenwoordig niet meer. In Enschede Kennispark 9 minuten, eens per 2 uur.
ook goed Maar die sprinter is gewoon de allerlaagste trein van allemaal. Het scum van het spoor. Mag nog niet de veters strikken van de klinknagels van de dwarsliggers bij Geerdijk
Je doet net alsof dit iets raars is terwijl dit heel normaal is? Zo'n ding gaat 30 tot 50 jaar mee, vertel mij eens hoe het wel moet dan? Windows Update aanzetten en upgraden terwijl het in principe een gesloten systeem is? Linux gebruiken en dan nog harder worden uitgelachen door de Linux community dan dat je nu wordt omdat je met kernel versie 2.2 werkt? Zoiets?
Ik heb een Crucial SSD waarvan ik de firmware moest updaten omdat ie na zoveel gebruiksuren standaard de hele boel ophing (je had na opstarten een uur voor het toepassen van die update).
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik heb een Crucial SSD waarvan ik de firmware moest updaten omdat ie na zoveel gebruiksuren standaard de hele boel ophing (je had na opstarten een uur voor het toepassen van die update).
Je doet net alsof dit iets raars is terwijl dit heel normaal is? Zo'n ding gaat 30 tot 50 jaar mee, vertel mij eens hoe het wel moet dan? Windows Update aanzetten en upgraden terwijl het in principe een gesloten systeem is? Linux gebruiken en dan nog harder worden uitgelachen door de Linux community dan dat je nu wordt omdat je met kernel versie 2.2 werkt? Zoiets?
Dat het Windows 95 is vind ik op zich niet zo vreemd, wel dat zo'n embedded systeem ook gewoon in veilige modus terecht kan komen. Logischer zou zijn dat ie zichzelf dan herstart, en als het weer misgaat een custom foutmelding tonen: 'Neem contact op met NedTrain'.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat het Windows 95 is vind ik op zich niet zo vreemd, wel dat zo'n embedded systeem ook gewoon in veilige modus terecht kan komen. Logischer zou zijn dat ie zichzelf dan herstart, en als het weer misgaat een custom foutmelding tonen: 'Neem contact op met NedTrain'.
Fair enough. Maar dat ligt toch echt bij de mensen die het OS inrichten en op deze manier lijkt het net alsof Microsoft 'weer' iets verkeerds gedaan zou hebben.
Je doet net alsof dit iets raars is terwijl dit heel normaal is? Zo'n ding gaat 30 tot 50 jaar mee, vertel mij eens hoe het wel moet dan? Windows Update aanzetten en upgraden terwijl het in principe een gesloten systeem is? Linux gebruiken en dan nog harder worden uitgelachen door de Linux community dan dat je nu wordt omdat je met kernel versie 2.2 werkt? Zoiets?
Misschien is het dan nog wel handiger om DOS te gebruiken. Waarom zou je eigenlijk überhaupt een heel Windows-pakket installeren op een boordcomputer?
Misschien is het dan nog wel handiger om DOS te gebruiken. Waarom zou je eigenlijk überhaupt een heel Windows-pakket installeren op een boordcomputer?
Vanwege de architectuur. DOS is native 8 bit en het kan redelijk makkelijk in 16-bit mode omgetoverd worden maar 32-bit pre-emptive multi-tasking is teveel gevraagd. Als één proces vastloopt is er geen CTRL-ALT-DEL om een proces af te sluiten maar alleen om álles te rebooten. Windows 95 was niet mijn keuze geweest destijds maar ik denk wel een logische. Ik vermoed dat de software die erop draait meer regels code heeft dan een auto, die er al ruim 2x zoveel heeft als Windows 10, en het is al een zeer kostbaar grapje om dat over te hevelen naar een ander OS, laat staan een ander platform. Toch was ik eerder voor Windows 2000 gegaan misschien.
Sensoren uitlezen. Het is een betere/veiligere/betrouwbaardere methode dan dingen als RS232 en parallelle poorten, er zitten echter wel voorwaarden aan de ondersteuning vanuit het besturingssysteem.
Vanwege de architectuur. DOS is native 8 bit en het kan redelijk makkelijk in 16-bit mode omgetoverd worden maar 32-bit pre-emptive multi-tasking is teveel gevraagd. Als één proces vastloopt is er geen CTRL-ALT-DEL om een proces af te sluiten maar alleen om álles te rebooten. Windows 95 was niet mijn keuze geweest destijds maar ik denk wel een logische. Ik vermoed dat de software die erop draait meer regels code heeft dan een auto, die er al ruim 2x zoveel heeft als Windows 10, en het is al een zeer kostbaar grapje om dat over te hevelen naar een ander OS, laat staan een ander platform. Toch was ik eerder voor Windows 2000 gegaan misschien.
Sensoren uitlezen. Het is een betere/veiligere/betrouwbaardere methode dan dingen als RS232 en parallelle poorten, er zitten echter wel voorwaarden aan de ondersteuning vanuit het besturingssysteem.
Ok, ik onderschat duidelijk de complexiteit van de software in moderne voertuigen.
Maar sjonge jonge, hoe krijg je dat dan nog veilig en bug-vrij? Bij een programma van 500kb kun je nog het geheel en de interactie tussen alle componenten overzien, maar bij 500mb?
Tegenwoordig heeft Microsoft een aparte versie voor dit soort toepassingen, namelijk Windows Embedded. Toen de VIRMs werden gebouwd bestond dat misschien nog niet?
Op maandag 9 mei 2016 21:45 schreef James1988 het volgende: Tegenwoordig heeft Microsoft een aparte versie voor dit soort toepassingen, namelijk Windows Embedded. Toen de VIRMs werden gebouwd bestond dat misschien nog niet?
Jawel. En dat is volgens mij ook deze versie. Ik denk Windows NT4 CE.
Ok, ik onderschat duidelijk de complexiteit van de software in moderne voertuigen.
Maar sjonge jonge, hoe krijg je dat dan nog veilig en bug-vrij? Bij een programma van 500kb kun je nog het geheel en de interactie tussen alle componenten overzien, maar bij 500mb?
Bugvrij is onmogelijk. In principe maken computers geen fouten, ze doen precies wat ze opgedragen wordt, en mensen dragen ze die dingen op. Er kan wel een ontwerpfout in een chip zitten waardoor je onverwachte resultaten krijgt, maar die zijn alsnog door mensen ontworpen.
500MB is ook geen probleem, maar de broncode voor Windows bestaat uit enkele 100'en GB's. Ga dat maar eens nalezen met zijn allen in ongeveer 20 verschillende talen ook nog....
Voor iemand die er zijn geld mee verdient ben ik helemaal niet zo'n grote fan van automatisering over het algemeen. En de gedachte erachter vind ik allemaal fantastisch, maar ik zou het liever in een post-schaarste wereld zien, als er geen enge mensen heel veel materialistisch belang uit kunnen halen om de boel te manipuleren.
500MB is ook geen probleem, maar de broncode voor Windows bestaat uit enkele 100'en GB's. Ga dat maar eens nalezen met zijn allen in ongeveer 20 verschillende talen ook nog....
Of wat dacht je van de heartbleed-bug. Of dat probleem laatst met iemand die iets uit NPM had verwijderd en daarmee het halve internet platlegde. Men bouwt voort op bestaande componenten, maar uiteindelijk heb je zoveel lagen aan componenten op elkaar gestapeld dat het overzicht zoek raakt en niemand meer doorheeft dat één cruciaal (maar diep weggestopt) onderdeel eigenlijk buggy is en voor het laatst twee jaar geleden door een zolderkamer-hobbyist is aangeraakt.
Veiligheidskritische software kan je toch eigenlijk niet op die manier bouwen.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2016 21:54:17 ]
Of wat dacht je van de heartbleed-bug. Of dat probleem laatst met iemand die iets uit NPM had verwijderd en daarmee het halve internet platlegde. Men bouwt voort op bestaande componenten, maar uiteindelijk heb je zoveel lagen aan componenten op elkaar gestapeld dat het overzicht zoek raakt en niemand meer doorheeft dat één cruciaal (maar diep weggestopt) onderdeel eigenlijk buggy is en voor het laatst twee jaar geleden door een zolderkamer-hobbyist is aangeraakt.
Veiligheidskritische software kan je toch eigenlijk niet op die manier bouwen.
Exact. Nou zijn alle door jou aangehaalde voorbeelden gelukkig niet van het soort die dit soort veiligheidssystemen kunnen beīnvloeden. Maar wat wel een enge ontwikkeling is, is dat er steeds meer netwerken aan elkaar gekoppeld worden. Zo ben ik ook een ontzettend grote voorstander van slimme meters, en ik vertrouw electriciteitsmaatschappijen ook wel, maar ik vertrouw de black hats op het grote boze internet niet. Dus ik weiger het ding en blijf ouderwets mijn meterstand doorgeven.
Op maandag 9 mei 2016 22:03 schreef DeaDLocK2K het volgende: Okay, dat was dus mijn stokpaardje, hallo ik ben deadlock en ik ben een gesjeesde ICT'er die allround specialist is
Hallo ik ben Fles, ICT-er tegen wil en dank, en ik kan van alles niks
Op maandag 9 mei 2016 22:06 schreef Duvel het volgende: Hallo ik ben afgestudeerd elektrotechneut en mijn ambities zijn nog groter dan mijn fok-piemel.
Dat zijn mijn collega's. Ik kom vervolgens langs om de daadwerkelijke implementatie te doen.
(En te vloeken op dat kutproduct. Hallo Sharepoint.)
Ah, SharePointless implementatiespecialist
Mja, in de praktijk kost het zoveel meer tijd dan een file share met locking. Maar ach, wat de baas wil eah. Jij wil Azure; niet klagen over snelheid of support dan.
Jawel. En dat is volgens mij ook deze versie. Ik denk Windows NT4 CE.
Ik heb daar nooit mee gewerkt, maar heeft die ook een Windows 95 of 98 (een van die twee, weet niet zeker welke) opstartlogo? Die staat namelijk in beeld als je het spul opnieuw opstart
Ik heb daar nooit mee gewerkt, maar heeft die ook een Windows 95 of 98 (een van die twee, weet niet zeker welke) opstartlogo? Die staat namelijk in beeld als je het spul opnieuw opstart
Nee, dat zou die niet moeten hebben. Maar Windows NT4.0 is lastig met hardware, waarbij Windows 95 en 98 heel erg makkelijk met hardware ziijn. En bizar goedkoop trouwens, en er zijn ook uitgeklede kiosk/embedded versies van.
Op maandag 9 mei 2016 22:06 schreef Duvel het volgende: Hallo ik ben afgestudeerd elektrotechneut en mijn ambities zijn nog groter dan mijn fok-piemel.
Ik heb er vooral last van dat andere mensen vinden dat ik ambities moet hebben.
Hoi, ik ben een niet-afgemaakte hbo-ict'er en ben nu buschauffeur Van een bus uit 2013 die op Windows XP draait. Wel de embedded versie en alleen de boordcomputer (die niets de besturing van de bus te maken heeft gelukkig )
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven