abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161797220


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


pi_161797233
"Wij zijn tot de conclusie gekomen dat er geen ander alternatief kan komen."
pi_161797346
Dat is inderdaad wel veruit de meest waarschijnlijke uitkomst ja :')
  vrijdag 29 april 2016 @ 12:51:56 #4
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161797556
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 12:42 schreef J.B. het volgende:
Dat is inderdaad wel veruit de meest waarschijnlijke uitkomst ja :')
Inderdaad. NS moet gaan onderzoeken of er een beter alternatief is dan NS? Hmm, wat zou daar uit komen...?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161797708
Ik verbaas me over de ophef van het plan omdat 1 - 1,5 jaar geleden het plan al bekend was en geaccepteerd..
pi_161797806
En wat zou het alternatief volgens jullie moeten zijn?

Nederlanders willen voor de huidige tarieven niet treingebonden reizen. Wat dat betreft valt zoiets als het concept Thalys of Eurostar af.

Even het concept daargelaten, maar materieel specifiek:
Extra Thalys-treinen of budget Thalys? Niet mogelijk, te weinig treinen (zie antwoord op Locov advies van NS).
ICE? DB heeft zelf al chronisch tekort aan die dingen omdat ze vaak last hebben van storingen, laat staan dat ze zomaar een uursdienst Brussel en een halfuurs- respectievelijk kwartiersdienst van Amsterdam naar Breda en Rotterdam kunnen beginnen.
Daarnaast moeten nieuwe treinen voldoen aan de nieuwe instapeisen (gelijkvloerse instap) en aan de nieuwste veiligheidsnormen. Thalys voldoet daar niet aan. ICE3 ook niet. Velaro D ook niet (geen gelijkvloerse instap).
Dus welke mogelijkheden blijven dan over?
Geheel nieuw materieel bestellen? Zijn er hogesnelheidstreinen die daadwerkelijk aan die eisen voldoen? Volgens mij niet, maar ik kan mij uiteraard vergissen.
Dan een categorie lager kijken (voor bewezen materieel) in de categorie tot 250 km/u. Volgens mij heb je ook daar maar een paar treinen die daaraan voldoen (Alstom Pendolino? Iemand enig idee of dat ding aan de eisen voor het instappen voldoet?) of tot 230 (Railjet, voldoet niet aan botsnormen en instapeisen).
Dan 200 km/u, maar daar is NS nu al mee bezig in de aanbesteding.

Dus wat zijn nu werkelijk de opties als je binnen korte tijd een goed product neer zou willen zetten, dat voldoet aan alle eisen, zonder dat je daarbij de tarieven moet verhogen of aan moet passen voor specifiek de HSL?
pi_161798062
ik heb pasgeleden nog met de trein gereisd.
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:18:37 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161798087
Binnen de huidige concessie ga je niks anders meer van de grond krijgen dan waar hetzelfde kabinet (enkel een andere stas) in 2013 mee akkoord is gegaan. De doorlooptijd is gewoon te lang om dat nog van de grond te krijgen.

Daarnaast: het kabinet gaat niet zelf kijken, maar vraagt NS om te kijken? Dat is als een slager die z'n eigen vlees, afkomstig van 100% authentieke plofkip, mag keuren en verkopen als de beste kip die er te krijgen is.
pi_161798130
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:18 schreef James1988 het volgende:
Binnen de huidige concessie ga je niks anders meer van de grond krijgen dan waar hetzelfde kabinet (enkel een andere stas) in 2013 mee akkoord is gegaan. De doorlooptijd is gewoon te lang om dat nog van de grond te krijgen.

Daarnaast: het kabinet gaat niet zelf kijken, maar vraagt NS om te kijken? Dat is als een slager die z'n eigen vlees, afkomstig van 100% authentieke plofkip, mag keuren en verkopen als de beste kip die er te krijgen is.
neem me niet kwalijk dat ik dit vraag, maar wat hebben plofkippen met treinen te maken?
pi_161798155
Heb je wel eens met KPK'tjes in de trein gezeten?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 april 2016 @ 13:22:31 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161798179
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:20 schreef matthias24 het volgende:

[..]

neem me niet kwalijk dat ik dit vraag, maar wat hebben plofkippen met treinen te maken?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:47:13 #12
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161798706
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:05 schreef MTL het volgende:
En wat zou het alternatief volgens jullie moeten zijn?

Nederlanders willen voor de huidige tarieven niet treingebonden reizen. Wat dat betreft valt zoiets als het concept Thalys of Eurostar af.

Even het concept daargelaten, maar materieel specifiek:
Is het kiezen van het juiste concept niet veel belangrijker? De keuze van het materieel zou daar uit voort moeten komen.

NS pakt het wat dat betreft precies verkeerd om aan: men kijkt welk materieel beschikbaar is (of op termijn beschikbaar komt) en bedenkt wat ze daarmee kunnen rijden.
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:08:55 #13
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_161799210
Eigenlijk toch een beetje 'het gekrompen treinen topic' hoor - sinds de metro van de RET van Rotterdam tot in Den Haag rijdt maak ik persoonlijk in ieder geval veel minder gebruik van de trein. Ook zie ik (ja, ouder hé) DE NS als DE TREIN, dus als die concurrentie krijgt is het logisch gevolg toch krimp?

Het blijft HIER (Nederland) toch raar dat de NS / Prorail
1.) uit elkaar getrokken is (met ieder een eigen directie en zo; efficiënt is anders, zowel organisatorisch als economisch)
2.) 100 % staatseigendom is (dus geen echt bedrijf)
3.) 100 % staatseigendom is maar in Ierland belasting betaalt (ja, dan is er meer winst na belastingen, maar de eigenaar is de staat dus die staat nu toe dat haar eigen bedrijf geld weggeeft aan Ierland, wat de staat dus dan weer te kort komt)
4.) een bedrijf is maar niet zelf alles doet en regelt - de 'spoorwegpolitie' valt niet onder de NS!
5.) de overheid GIGANTISCHE bedragen in het spoor investeert en vervolgens licenties verleent om de vruchten van die investeringen te laten plukken - had de NS niet gewoon zélf de HSL moeten financieren en zo? Of had een concurrent dat niet kunnen doen (dan hadden we nu wellicht hier TGV's gehad of ICE's), zonder geld van de staat?

De positie van de Nederlandse staat, met haar verschillende petten, de positie van NS / ProRail enzovoorts maakt van het Nederlands spoor een raar zooitje. Het is dan niet echt meer vreemd te noemen als er rare dingen gebeuren ..... zoals bij de OV aanbesteding in Limburg. Het is dan ook niet raar dat er hele foute dingen gebeuren, zoals het HSL debacle; uiteindelijk kán het met de NS haast niet misgaan, aangezien de aandeelhouder de NS altijd overeind zal houden. De rekening wordt dus niet bij het bedrijf neergelegd (OKEE, de staat heeft de ProRail directie weggestuurd, ja) maar direct of indirect bij de staat. En daarmee dus bij ons.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_161799334
Ns en profail kun je nooit meer samenvoegen, het zou ondenkbaar zijn dat een arriva straks treinpaden moet gaan aanvragen bij haar cocnurrent, dat ze straks voor een rood sein staat die bediendt wordt door haar concurrent, dat haar concurrent bepaalt wanneer er werkzaamheden zijn.....
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:18:16 #15
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161799396
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:05 schreef MTL het volgende:
En wat zou het alternatief volgens jullie moeten zijn?
Dit:
"Bestijg de trein nooit zonder uw valies met dromen" NS Reizigers voorstel voor de HSL - Zuid
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:26:59 #16
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_161799560
quote:
Ouch. Vol met mooie verhalen over 2006, maar zelfs in 2016 is er eigenlijk nog geen reet van terechtgekomen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_161799593
quote:
Kan het niet meer dan mee eens zijn, met de notitie dat ik wel het idee heb (maar kan niet staven omdat ik maar drie paginas kan zien) dat er wel degelijk delen van het plan ten uitvoer zijn gebracht.
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:32:27 #18
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161799683
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Kan het niet meer dan mee eens zijn, met de notitie dat ik wel het idee heb (maar kan niet staven omdat ik maar drie paginas kan zien) dat er wel degelijk delen van het plan ten uitvoer zijn gebracht.
De sprinters zijn zilver-blauw geschilderd ja.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:49:46 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161800131
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:26 schreef JDude het volgende:

[..]

Ouch. Vol met mooie verhalen over 2006, maar zelfs in 2016 is er eigenlijk nog geen reet van terechtgekomen.
Dit voorstel is door Netelenbos (of in elk geval het kabinet waar Netelenbos deel van uitmaakte) afgewezen, waarna men ervoor heeft gekozen het vervoer op de HSL openbaar aan te besteden. Als het voorstel van NS was geaccepteerd, had je nu waarschijnlijk echt iets gehad dat leek op het ICmax plan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:52:17 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161800186
Ja, inderdaad. Als men in 2000 akkoord was gegaan met het ICmax-voorstel hadden die treinen nu al jaren rondgereden.

Maar bij NS overspeelden ze hun hand: ze dachten zelf dat het een zeer goed bod was, maar Kok en consorten vonden het te veel. Alsof je een schilder vraagt om een offerte voor één muurtje te sausen, en je vervolgens een plan krijgt om je hele huis te verbouwen.
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:53:56 #21
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_161800221
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:18 schreef James1988 het volgende:
Binnen de huidige concessie ga je niks anders meer van de grond krijgen dan waar hetzelfde kabinet (enkel een andere stas) in 2013 mee akkoord is gegaan. De doorlooptijd is gewoon te lang om dat nog van de grond te krijgen.

Daarnaast: het kabinet gaat niet zelf kijken, maar vraagt NS om te kijken? Dat is als een slager die z'n eigen vlees, afkomstig van 100% authentieke plofkip, mag keuren en verkopen als de beste kip die er te krijgen is.
16 april 2016 11:30 uur:
De rondzingende plannen van het Kabinet om ProRail rechtstreeks onder te brengen bij het Ministerie van Infrastructuur en Milieu zijn een totale miskenning van wat er werkelijk mis is op het Nederlandse spoor: een keer op keer ongestraft falende NS, in stand gehouden door zeer slecht beleid van de PvdA-staatssecretarissen van IenM. Voor Beter OV-voorman Rikus Spithorst noemt de kabinetsplannen “bezopen”.

Meer hier: http://voorbeterov.nl/trein

Zo. Computer uit.
pi_161800251
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:52 schreef James1988 het volgende:
Ja, inderdaad. Als men in 2000 akkoord was gegaan met het ICmax-voorstel hadden die treinen nu al jaren rondgereden.

Maar bij NS overspeelden ze hun hand: ze dachten zelf dat het een zeer goed bod was, maar Kok en consorten vonden het te veel. Alsof je een schilder vraagt om een offerte voor één muurtje te sausen, en je vervolgens een plan krijgt om je hele huis te verbouwen.
Het laatste bod dat de overheid heeft gehad waar de reiziger wel aan de betere hand was geweest in ieder geval.
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:55:29 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161800253
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:53 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Voor Beter OV-voorman Rikus Spithorst noemt de kabinetsplannen “bezopen”.
Je plaat slaat over. Je bent zelf bezopen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:56:23 #24
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161800269
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:53 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Computer uit.

Zo hoef je in elk geval niet te reageren op gefundeerde kritiek, natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:58:05 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161800309
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:52 schreef James1988 het volgende:
Ja, inderdaad. Als men in 2000 akkoord was gegaan met het ICmax-voorstel hadden die treinen nu al jaren rondgereden.

Maar bij NS overspeelden ze hun hand: ze dachten zelf dat het een zeer goed bod was, maar Kok en consorten vonden het te veel. Alsof je een schilder vraagt om een offerte voor één muurtje te sausen, en je vervolgens een plan krijgt om je hele huis te verbouwen.
Ik zie het niet als de hand overspelen. Ze hebben in elk geval niet goed aangevoeld hoe de wind stond en dat is jammer. Het kabinet daarentegen had helemaal geen interesse in een goed verhaal voor de reiziger, en wilde alleen maar geld zien. Die wisselwerking tussen politiek en NS heeft geleid tot de bende waarmee we nu nog steeds zitten. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:58:48 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161800330
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 12:37 schreef b2py het volgende:
"Wij zijn tot de conclusie gekomen dat er geen ander alternatief kan komen."
Beetje onzinnige uitspraak. "alternatief" is een "optie 2". Nogal brutaal om sowieso een mening te hebben dan, als club die nog niet eens een "optie 1" weet te regelen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:07:12 #27
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161800560
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:52 schreef James1988 het volgende:
Ja, inderdaad. Als men in 2000 akkoord was gegaan met het ICmax-voorstel hadden die treinen nu al jaren rondgereden.
Los van dat ik het in de basis met je eens ben, dat weet je nooit zeker natuurlijk. Die ICmax treinen hadden net zo goed bij Ansaldo besteld kunnen worden natuurlijk.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:08:02 #28
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_161800578
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:56 schreef Duvel het volgende:

Zo hoef je in elk geval niet te reageren op gefundeerde kritiek, natuurlijk.
Gefundeerde kritiek. Gefundeerde. De eerste opmerking die ik zag: "Je bent zelf bezopen." Echt. Gefundeerde kritiek. Tuurlijk.

Een deel van de mensen hier is in staat tot een serieuze discussie. Die mensen worden helaas overschreeuwd door de vertegenwoordigers van de psychosociale wrakkencentrale.

Wanneer iemand iets te berde brengt waar ik namens mijn club voordeel uit kan halen, zal ik daar kennis van nemen. Aan mensen die amper verder komen dan "Rikus/Driek is een mongool" wil ik geen tijd verspillen. Echt niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 29-04-2016 15:15:36 ]
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:14:35 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161800735
Ach ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:15:12 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161800746
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:07 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Los van dat ik het in de basis met je eens ben, dat weet je nooit zeker natuurlijk. Die ICmax treinen hadden net zo goed bij Ansaldo besteld kunnen worden natuurlijk.
Serieus? :') _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:17:52 #31
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161800810
"Ja nee, ideaal was de Holocaust misschien niet, maar je weet nooit of het anders misschien niet NOG slechter gegaan was! :{w "

Alsjeblieft, 2 uur Godwin-shortcut en een hoop modwerk bespaard *O* Treintjes maar weer :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:22:48 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161800948
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:08 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Gefundeerde kritiek. Gefundeerde. De eerste opmerking die ik zag: "Je bent zelf bezopen." Echt. Gefundeerde kritiek. Tuurlijk.

Een deel van de mensen hier is in staat tot een serieuze discussie. Die mensen worden helaas overschreeuwd door de vertegenwoordigers van de psychosociale wrakkencentrale.

Wanneer iemand iets te berde brengt waar ik namens mijn club voordeel uit kan halen, zal ik daar kennis van nemen. Aan mensen die amper verder komen dan "Rikus/Driek is een mongool" wil ik geen tijd verspillen. Echt niet.
Ik beweer ook zeker niet dat ik gefundeerde kritiek lever! Die tijd heb ik gehad, dat is als discussiëren met een betonnen muur, daar ben ik mee gestopt. Maar hier iets poneren en vervolgens snel wegrennen heeft vooral iets weg van een potje belletje trekken. Dat niveau maak ik verder geen woorden meer aan vuil.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:25:18 #33
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161801003
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Serieus? :') _O-
Zie de PI, enzo.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:26:27 #34
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161801027
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:
"Ja nee, ideaal was de Holocaust misschien niet, maar je weet nooit of het anders misschien niet NOG slechter gegaan was! :{w "

Alsjeblieft, 2 uur Godwin-shortcut en een hoop modwerk bespaard *O* Treintjes maar weer :s)


Room with a view en zon!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:29:08 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161801079
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:26 schreef bork het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Room with a view en zon!
Duitsche treinen, past goed bij een Gottwinn!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_161801146
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik beweer ook zeker niet dat ik gefundeerde kritiek lever! Die tijd heb ik gehad, dat is als discussiëren met een betonnen muur, daar ben ik mee gestopt. Maar hier iets poneren en vervolgens snel wegrennen heeft vooral iets weg van een potje belletje trekken. Dat niveau maak ik verder geen woorden meer aan vuil.
_O_

En er is ook geen hond die op die bezopen uitspattingen van vbov zit te wachten. Waarom vbov kabinetsplannen wel bezopen mag noemen zonder enig argument maakt het extra grappig.
Bier.
pi_161801193
Nu met de trein naar Alloa via Stirling. Met NS :D
Bier.
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:51:00 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161801551
Ik ga ook even in Geerdijk kijken dadelijk :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:51:43 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:53:26 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161801603
quote:
Oh jee, er kost iets geld :{w Nee dan smeer lekker al onze "gewaardeerde" geldbomen een half uur aan de broek, want hey fuckit yolo *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161801792
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh jee, er kost iets geld :{w Nee dan smeer lekker al onze "gewaardeerde" geldbomen een half uur aan de broek, want hey fuckit yolo *O*
Waar op Amsterdam centraal en schiphol zie jij mogelijkheden tot het bouwen van nieuwe sporen of het wijzigen van de huidige sporen zodat ze een paar uur per dag of misschien wel de hele dag niet beschikbaar zijn voor de rest van de dienstuitvoering dan?
Bier.
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:05:00 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161801832
Kom kom, waar een wil is, is een weg. We kunnen ook hele tunnelbakken onder het IJ door schuiven :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161802019
quote:
Toch raar gezien de baas van eurostar afgelopen week iets anders zei.....
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161802025
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Kom kom, waar een wil is, is een weg. We kunnen ook hele tunnelbakken onder het IJ door schuiven :)
Het kan ook zeker wel maar tegen welke prijs? Ik heb liever extra sporen voor algemeen gebruik. Engeland moet bij schengen of ze doen de controle bij de grens ofzo.
Bier.
pi_161802032
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Waar op Amsterdam centraal en schiphol zie jij mogelijkheden tot het bouwen van nieuwe sporen of het wijzigen van de huidige sporen zodat ze een paar uur per dag of misschien wel de hele dag niet beschikbaar zijn voor de rest van de dienstuitvoering dan?
Gedeelte van de ijhal in combi met het laatste zijperron(nummer even kwijt)
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:21:40 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161802171
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het kan ook zeker wel maar tegen welke prijs? Ik heb liever extra sporen voor algemeen gebruik. Engeland moet bij schengen of ze doen de controle bij de grens ofzo.
Er zijn twee problemen:
1) De veiligheidseisen die aan de Kanaaltunnel worden gesteld. Eurotunnel wil dat reizigers worden gecontroleerd, bijvoorbeeld om te voorkomen dat een IS de boel opblaast.
2) De Britse overheid die wil dat reizigers worden gecontroleerd nog voor ze Brits grondgebied betreden. Zodra een vluchteling eenmaal op Brits grondgebied is kan hij asiel aanvragen, tenslotte.

Er is wel eens iemand geweest die door de controles was geglipt (via de Lille loophole?) en die, eenmaal op Brits grondgebied, de noodontgrendeling heeft gebruikt om een deur te openen om er daarna uit te springen. Dat deed hij terwijl de trein nog 300 reed.
pi_161802254
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er zijn twee problemen:
1) De veiligheidseisen die aan de Kanaaltunnel worden gesteld. Eurotunnel wil dat reizigers worden gecontroleerd, bijvoorbeeld om te voorkomen dat een IS de boel opblaast.
2) De Britse overheid die wil dat reizigers worden gecontroleerd nog voor ze Brits grondgebied betreden. Zodra een vluchteling eenmaal op Brits grondgebied is kan hij asiel aanvragen, tenslotte.

Er is wel eens iemand geweest die door de controles was geglipt (via de Lille loophole?) en die, eenmaal op Brits grondgebied, de noodontgrendeling heeft gebruikt om een deur te openen om er daarna uit te springen. Dat deed hij terwijl de trein nog 300 reed.
Ja dat is allemaal leuk en aardig maar heb ik niets mee te maken en die controles kosten meer dan ze opleveren.
Bier.
pi_161802280
- Neh -

[ Bericht 99% gewijzigd door Sounddragon op 29-04-2016 16:40:26 ]
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 april 2016 @ 16:27:23 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161802284
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:52 schreef James1988 het volgende:
Ja, inderdaad. Als men in 2000 akkoord was gegaan met het ICmax-voorstel hadden die treinen nu al jaren rondgereden.

Maar bij NS overspeelden ze hun hand: ze dachten zelf dat het een zeer goed bod was, maar Kok en consorten vonden het te veel. Alsof je een schilder vraagt om een offerte voor één muurtje te sausen, en je vervolgens een plan krijgt om je hele huis te verbouwen.
achteraf gezien blijkt het een heel realistisch plan te zijn geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161802317
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

achteraf gezien blijkt het een heel realistisch plan te zijn geweest
Als je een plan indient wat realistisch is maar niet voldoet aan de uitvraag dan stelt realisme ook weinig voor.


Zeker als je het hrn opeist.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:35:28 #51
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161802432


Echt.... Waarom |:(
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:37:06 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161802454
NPOpolitiek twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 16:18:54 VRIJDAG LIVE: Vanaf 16.45 uur persco @MinPres #Rutte over ministerraad op https://t.co/IiEIyq23I2. Aansl staatss @sharon_dijksma over #Fyra reageer retweet
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:41:43 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161802571
Niet veel anders dan al uitlekte dus

Den Haag gaat gelukkig op vier keer na overgeslagen worden :Y

Enne, 32 (!) keer per dag naar Brussel
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 april 2016 @ 16:46:03 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161802604
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:44 schreef b2py het volgende:
Niet veel anders dan al uitlekte dus

Den Haag gaat gelukkig op vier keer na overgeslagen worden :Y

Enne, 32 (!) keer per dag naar Brussel
Thalys meerekenen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:46:18 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161802608
14x Thalys + 2x Eurostar + 16x IC Brussel = 32x.
pi_161802830
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:46 schreef James1988 het volgende:
14x Thalys + 2x Eurostar + 16x IC Brussel = 32x.
Oh jezus :')
pi_161802991
Oh , in overleg met ns de mogelijkheid voor een andere marktpartij.

Storm in een glas water
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:06:48 #59
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_161803010
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:08 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Gefundeerde kritiek. Gefundeerde. De eerste opmerking die ik zag: "Je bent zelf bezopen." Echt. Gefundeerde kritiek. Tuurlijk.

Een deel van de mensen hier is in staat tot een serieuze discussie. Die mensen worden helaas overschreeuwd door de vertegenwoordigers van de psychosociale wrakkencentrale.

Wanneer iemand iets te berde brengt waar ik namens mijn club voordeel uit kan halen, zal ik daar kennis van nemen. Aan mensen die amper verder komen dan "Rikus/Driek is een mongool" wil ik geen tijd verspillen. Echt niet.
Dit is best een bizarre inderdaad:
quote:
in plaats van de NS, met zijn willens en wetens veroorzaakte gebrek aan treinen als grootste veroorzaker van de reizigersellende, nu eindelijk eens serieus aan te pakken, schoffeert het kabinet het kwetsbare ProRail.
Tegenovergestelde gebeurd nu eigenlijk. Er word gezegd hoe geweldig de NS bezig is om het gebrek aan zitplekken te corrigeren terwijl zij daar zelf zo'n bende van hebben gemaakt. Het is toch te achterlijk voor woorden dat de Plan V 'afgekeurd' werden en je dan de nieuwe treinen pas aan het eind van 2016 kan in gaan zetten. Is daar zo'n grote misrekening gemaakt qua aanschaf en termijn waarop de groei nodig was?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:06:59 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161803020
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:06 schreef Merode32 het volgende:
Oh , in overleg met ns de mogelijkheid voor een andere marktpartij.

Storm in een glas water
En dan ook nog 'in samenwerking met NS' enzo. Ofwel: glas, plas, was.
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:08:20 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161803051
Maar goed, eigenlijk zegt Dijksma dus nu: Sorry Den Haag, maar die trein raak je toch weer kwijt. Gaat de Lage Landen Lijn nu toch weer van stal gehaald worden?
pi_161803054
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

_O_

En er is ook geen hond die op die bezopen uitspattingen van vbov zit te wachten. Waarom vbov kabinetsplannen wel bezopen mag noemen zonder enig argument maakt het extra grappig.
http://voorbeterov.nl/diversen

Dat bericht van 28 april spreekt ook boekdelen
pi_161803069
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:08 schreef James1988 het volgende:
Maar goed, eigenlijk zegt Dijksma dus nu: Sorry Den Haag, maar die trein raak je toch weer kwijt. Gaat de Lage Landen Lijn nu toch weer van stal gehaald worden?
Doe maar, de Benelux is toch een farce en saneren die handel

Het nadeel van 4 keer per dag is wel dat je echt waardeloze treinpaden krijgt :X
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:10:05 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161803106
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Doe maar, de Benelux is toch een farce en saneren die handel

Het nadeel van 4 keer per dag is wel dat je echt waardeloze treinpaden krijgt :X
Brussel - Breda - Rotterdam kun je in hetzelfde pad houden. Den Haag - Rotterdam zal wel één of ander sukkelpad worden.
pi_161803141
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Brussel - Breda - Rotterdam kun je in hetzelfde pad houden. Den Haag - Rotterdam zal wel één of ander sukkelpad worden.
Vergeet Den Haag - Amsterdam niet..
pi_161803175
Het kabinet heeft trouwens de strategie met betrekking tot afstoten winkels etc ook zojuist openlijk gesteund: https://www.rijksoverheid(...)-in-met-strategie-ns
pi_161803205
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:13 schreef b2py het volgende:
Het kabinet heeft trouwens de strategie met betrekking tot afstoten winkels etc ook zojuist openlijk gesteund: https://www.rijksoverheid(...)-in-met-strategie-ns
Er zal nog heel wat moeten gebeuren voordat echt waarheid wordt.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:17:18 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161803255
Wat een gezwets van Dijksma zeg. Ik hoor allerlei pogingen om NS op de HSL te houden, en amper iets concreets.

Als NS het niet kan moeten ze maar proberen om samen te werken met een buitenlandse partij die het wel kan, als ze daar zin in hebben?
pi_161803283
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:17 schreef James1988 het volgende:
Wat een gezwets van Dijksma zeg. Ik hoor allerlei pogingen om NS op de HSL te houden, en amper iets concreets.

Als NS het niet kan moeten ze maar proberen om samen te werken met een buitenlandse partij die het wel kan, als ze daar zin in hebben?
Nogmaals wie zou dat moeten doen?

Veel spoorwegonderneming rond ons zijn bezig om zich weer te concentreren op intern vervoer of om schulden weg te werken.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:22:13 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161803356
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:18 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Nogmaals wie zou dat moeten doen?
Dijksma heeft gelijk dat een aanbesteding niet van vandaag op morgen geregeld is en dat een nieuwe vervoerder tijd nodig heeft om z'n zaakjes op orde te krijgen, maar als je geen concrete stappen durft te ondernemen kom je geen steek verder.

Het is net iets als leren fietsen. Je begint met niet kunnen fietsen, dan rij je op een gegeven moment met zijwieltjes en er is een moment waarop die zijwieltjes eraf gaan. Wat ik Dijksma hoor vertellen is dat ze het weghalen van die zijwieltjes keer op keer uitstelt... misschien om het uiteindelijk nooit te hoeven doen?

quote:
Veel spoorwegonderneming rond ons zijn bezig om zich weer te concentreren op intern vervoer of om schulden weg te werken.
DB en SNCF zijn volop actief in het buitenland, Britse partijen (zoals Go-Ahead en National Express) kijken ook regelmatig naar het buitenland en zelfs ÖBB is van plan om het aanbod in het buitenland te versterken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 april 2016 @ 17:28:59 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161803489
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Vergeet Den Haag - Amsterdam niet..
Dan zou je over Haarlem misschien wel eens een beter pad kunnen krijgen dan over Schiphol :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:29:41 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161803507
Dat Dijksma van ProRail een publieke organisatie wil maken is wel logisch als je het mij vraagt.
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:30:54 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161803536
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:06 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Dit is best een bizarre inderdaad:

[..]

Tegenovergestelde gebeurd nu eigenlijk. Er word gezegd hoe geweldig de NS bezig is om het gebrek aan zitplekken te corrigeren terwijl zij daar zelf zo'n bende van hebben gemaakt. Het is toch te achterlijk voor woorden dat de Plan V 'afgekeurd' werden en je dan de nieuwe treinen pas aan het eind van 2016 kan in gaan zetten. Is daar zo'n grote misrekening gemaakt qua aanschaf en termijn waarop de groei nodig was?
OV-studentenkaart voor MBO'ers. Al tig keer besproken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_161803541
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dijksma heeft gelijk dat een aanbesteding niet van vandaag op morgen geregeld is en dat een nieuwe vervoerder tijd nodig heeft om z'n zaakjes op orde te krijgen, maar als je geen concrete stappen durft te ondernemen kom je geen steek verder.

Het is net iets als leren fietsen. Je begint met niet kunnen fietsen, dan rij je op een gegeven moment met zijwieltjes en er is een moment waarop die zijwieltjes eraf gaan. Wat ik Dijksma hoor vertellen is dat ze het weghalen van die zijwieltjes keer op keer uitstelt... misschien om het uiteindelijk nooit te hoeven doen?

[..]

DB en SNCF zijn volop actief in het buitenland, Britse partijen (zoals Go-Ahead en National Express) kijken ook regelmatig naar het buitenland en zelfs ÖBB is van plan om het aanbod in het buitenland te versterken.
Ik ben het zeer met je eens dat een frisse wind nieuw leven kan brengen.

DB heeft aan het parlement belooft om zich meer op het binnenland te richten en haar buitenlandse activiteiten af te bouwen(ice bijvoorbeeld natuurlijk niet) een van dd maatregelen die ze bijvoorbeeld genomen hebben is om arriva weer los te koppelen en in de etalage te zetten.

SNCF heeft genoeg binnenlandse problemen naast de financiele problemen, dasrnaast is volgens mij de buitenlandse expansie vrijwel tot stilstand gekomen de laatste jaren(correct me if i wrong)

Arriva zal de hulp van DB nodig hebben en eist een stuk HRN ter compensatie.

OBB hebben die ervaring met echte hst? En het uitbaten daarvan? De railjet is een goed concept maar in wezen een opgevoerde ic.

De engelse partijen hebb ik geen zicht op.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 april 2016 @ 17:35:58 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161803620
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:29 schreef James1988 het volgende:
Dat Dijksma van ProRail een publieke organisatie wil maken is wel logisch als je het mij vraagt.
Ik snap dat ze die organisatie opp minder afstand van haar wil hebben, maar dan kom je ook aan de positie van Eringa die hard bezig is om ProRail te veranderen. Dat gaat niet van vandaag op morgen, want hij heeft nog wel een paar jaar nodig om het voor elkaar te krijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161803654
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:31 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Ik ben het zeer met je eens dat een frisse wind nieuw leven kan brengen.

DB heeft aan het parlement belooft om zich meer op het binnenland te richten en haar buitenlandse activiteiten af te bouwen(ice bijvoorbeeld natuurlijk niet) een van dd maatregelen die ze bijvoorbeeld genomen hebben is om arriva weer los te koppelen en in de etalage te zetten.

SNCF heeft genoeg binnenlandse problemen naast de financiele problemen, dasrnaast is volgens mij de buitenlandse expansie vrijwel tot stilstand gekomen de laatste jaren(correct me if i wrong)

Arriva zal de hulp van DB nodig hebben en eist een stuk HRN ter compensatie.

OBB hebben die ervaring met echte hst? En het uitbaten daarvan? De railjet is een goed concept maar in wezen een opgevoerde ic.

De engelse partijen hebb ik geen zicht op.
NS heeft ook zat problemen in eigen land maar gaat met Abellio vrolijk verder, wat is je punt?
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:38:30 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161803665
Sowieso.. "het kwetsbare ProRail". Ga toch weg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_161803712
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:37 schreef b2py het volgende:

[..]

NS heeft ook zat problemen in eigen land maar gaat met Abellio vrolijk verder, wat is je punt?
Mijn punt is dat zowel de geroemde DB als SNCF zich veel meer zijn gaan richten op het binnenland, en hun buitenlandse uitbreiding in de koelkast hebben gezet of zelfs deels in de etalage.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:41:23 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161803719
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:31 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Ik ben het zeer met je eens dat een frisse wind nieuw leven kan brengen.

DB heeft aan het parlement belooft om zich meer op het binnenland te richten en haar buitenlandse activiteiten af te bouwen(ice bijvoorbeeld natuurlijk niet) een van dd maatregelen die ze bijvoorbeeld genomen hebben is om arriva weer los te koppelen en in de etalage te zetten.
DB heeft een aantal grote problemen, waaronder een slechte financiële situatie, achterblijvend goederenvervoer, haperende infrastructuur en klanten die massaal overstappen op goedkopere bussen.

Men heeft stappen genomen om het tij te keren, maar dat kost tijd. Om die dingen te financieren is er inderdaad sprake geweest van een gedeeltelijke privatisering van DB Schenker en Arriva, maar dit zou slechts gaan over zo'n 30% van de aandelen. Uiteindelijk is de Duitse staat hiervoor gaan liggen.
quote:
SNCF heeft genoeg binnenlandse problemen naast de financiele problemen, dasrnaast is volgens mij de buitenlandse expansie vrijwel tot stilstand gekomen de laatste jaren(correct me if i wrong)
Keolis (o.a. Syntus en Govia) haalt genoeg binnen hoor :)

quote:
OBB hebben die ervaring met echte hst? En het uitbaten daarvan? De railjet is een goed concept maar in wezen een opgevoerde ic.
ÖBB heeft niet echt ervaring met 'very high speed trains' (het TGV-segment) omdat ze simpelweg geen lijnen hebben waar 300+ km/u gereden kan worden. De snelste lijnen in Oostenrijk zijn ontworpen voor 250 km/u, Railjet en ICE rijden daar 230.

Maar: snelheid is maar één aspect van het vermarkten van een trein. De Britse hogesnelheidstreinen rijden 'slechts' 200 km/u, en toch weten ze die treinen vol te krijgen. Bij het in de markt zetten van een trein is het belangrijk om te kijken wat je belangrijkste concurrent is op dezelfde verbinding, en dáár moet je je marktmodel op afstemmen.

Toen de eerste TGV ging rijden tussen Parijs en Lyon was dat een markt die werd gedomineerd door het vliegtuig. Vliegtuigen kennen we vanwege een reserveringsplicht, dynamische pricing, enzovoorts. SNCF heeft daar goed naar gekeken en het model nagemaakt.

In Oostenrijk, om maar even terug te komen op de ÖBB, speelt de auto een grote rol. Door het prijsmodel daarop aan te passen (geen reserveringsplicht, minder prijselasticiteit) is de trein juist een grote concurrent voor een auto.

Tussen Amsterdam en Brussel werd de Fyra in de markt gezet als een concurrent voor het vliegtuig, dat was aan alles te merken. Maar wie vliegt er nou van Schiphol naar Zaventem?
quote:
De engelse partijen hebb ik geen zicht op.
Go-Ahead heeft onlangs een concessie gewonnen, National Express rijdt er al een paar en gaat binnenkort ook een paar RRX-lijnen in NRW rijden. :)
pi_161803759
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:40 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Mijn punt is dat zowel de geroemde DB als SNCF zich veel meer zijn gaan richten op het binnenland, en hun buitenlandse uitbreiding in de koelkast hebben gezet of zelfs deels in de etalage.
Het voordeel voor DB & SNCF is dat hun thuismarkt een flink stuk groter is waardoor ze slagvaardiger zijn, die schaalvergroting mis je bij NS
pi_161803784
https://www.rijksoverheid(...)type=Alle+documenten

Heel veel documenten over NS & ProRail
pi_161803803
Zover ik weet heeft DB belooft om voorlopig geen grote uitbreidingen meer te doen in het buitenland, maar dat zien we vanzelf wel.

We moeten natuurlijk niet vergeten dat een nieuwe vervoerder geen nieuwe markt opent, geen monopolie heeft en moet opboksen tegen thalys en voor een klein gedeelte eurostar, dat maakt dat een investering riscovoller is.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:49:23 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161803856
Met railtractor 3445 op weg naar Almelo. Psycho-sociale medewrakken spotten, ghehe :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:55:14 #84
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161803966
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Met railtractor 3445 op weg naar Almelo. Psycho-sociale medewrakken spotten, ghehe :D
Sterkte! *O*
doei
pi_161803983
Wat zou de reden zijn dat NS in de drukste periode van het jaar de hoogste klantoordelen krijgt?

  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 april 2016 @ 17:56:53 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161804006
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:38 schreef Duvel het volgende:
Sowieso.. "het kwetsbare ProRail". Ga toch weg.
Kwestbaar niet, flink vastgeroest wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:57:09 #87
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161804011
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:55 schreef b2py het volgende:
Wat zou de reden zijn dat NS in de drukste periode van het jaar de hoogste klantoordelen krijgt?

[ afbeelding ]
Ov-studenten zijn zeer tevreden over de tarieven? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 april 2016 @ 17:57:53 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161804020
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Met railtractor 3445 op weg naar Almelo. Psycho-sociale medewrakken spotten, ghehe :D
Succes met het straks naar binnen schuiven van de goudgele rakkers
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 29 april 2016 @ 18:00:34 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161804068
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kwestbaar niet, flink vastgeroest wel
Gelukkig hebben ze nu Pier Eringa.

Die mag waarschijnlijk wel blijven, Rijkswaterstaat (die andere publieke organisatie) heeft ook gewoon een directeur.
pi_161804188
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ze nu Pier Eringa.

Die mag waarschijnlijk wel blijven, Rijkswaterstaat (die andere publieke organisatie) heeft ook gewoon een directeur.
Rijkswaterstaat is geen publieke organisatie, DNB wel..
pi_161804257
200 - 600 mio steken NS/Amsterdam/I&M in de ontwikkeling van Schiphol. Wat er precies gaat gebeuren vertelt het artikel helaas niet: http://www.parool.nl/4291999/
  vrijdag 29 april 2016 @ 19:31:24 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161805771
En... weer weg daar. Was druk ja. En het goot pijpenstelen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 april 2016 @ 19:32:47 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161805803
Maar toch leuk om even bij geweest te zijn. Geen bekenden gezien trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 19:39:18 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161805972
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:41 schreef James1988 het volgende:


Maar: snelheid is maar één aspect van het vermarkten van een trein. De Britse hogesnelheidstreinen rijden 'slechts' 200 km/u, en toch weten ze die treinen vol te krijgen. Bij het in de markt zetten van een trein is het belangrijk om te kijken wat je belangrijkste concurrent is op dezelfde verbinding, en dáár moet je je marktmodel op afstemmen.

Toen de eerste TGV ging rijden tussen Parijs en Lyon was dat een markt die werd gedomineerd door het vliegtuig. Vliegtuigen kennen we vanwege een reserveringsplicht, dynamische pricing, enzovoorts. SNCF heeft daar goed naar gekeken en het model nagemaakt.

In Oostenrijk, om maar even terug te komen op de ÖBB, speelt de auto een grote rol. Door het prijsmodel daarop aan te passen (geen reserveringsplicht, minder prijselasticiteit) is de trein juist een grote concurrent voor een auto.

Tussen Amsterdam en Brussel werd de Fyra in de markt gezet als een concurrent voor het vliegtuig, dat was aan alles te merken. Maar wie vliegt er nou van Schiphol naar Zaventem?
Dat wist ik niet, erg interessant!
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 29 april 2016 @ 19:39:46 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161805987
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Succes met het straks naar binnen schuiven van de goudgele rakkers
Dat ga ik nu op kantoor doen in Enschede. Want graties :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 19:41:49 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161806040
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2016 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat ga ik nu op kantoor doen in Enschede. Want graties :9
Proost!
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161806571
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2016 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat ga ik nu op kantoor doen in Enschede. Want graties :9
Have fun!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 april 2016 @ 20:04:12 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161806625
Recordpoging is wel geslaagd lijkt me:

anneliemarsman twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 19:48:21 Volgens mij is het record wel bereikt... #geerdijk https://t.co/Dsqwjp4uPp reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 29 april 2016 @ 20:05:14 #99
67174 Dos37
Come on Twente
pi_161806647
Geerdijk al hele dag Tending Topic op Twitter, RIP
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 29 april 2016 @ 20:10:44 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161806785
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2016 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Recordpoging is wel geslaagd lijkt me:
[ afbeelding ]
anneliemarsman twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 19:48:21 Volgens mij is het record wel bereikt... #geerdijk https://t.co/Dsqwjp4uPp reageer retweet
Ahw...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_161806925
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2016 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Recordpoging is wel geslaagd lijkt me:
[ afbeelding ]
anneliemarsman twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 19:48:21 Volgens mij is het record wel bereikt... #geerdijk https://t.co/Dsqwjp4uPp reageer retweet
Tientallen mannen tweeten erover en jij weet het knapste meisje er uit te pakken. Amen _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')