Nou, niet normaal meer.quote:Op donderdag 5 mei 2016 23:30 schreef tjaptjoep het volgende:
Het komt er gewoon op neer dat het één grote tering zooi was/is bij Toro Rosso.
Alle voetballers die niet in nederland spelen verdienen minstens een miljoen en de meesten meer dan 2 (bundesliga, premierleague,la liga, zandbak, china etc.) En sommigen meer dan 30Mquote:Op donderdag 5 mei 2016 20:42 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Zullen wel een aardig aantal voetballers in het buitenland zijn die meer verdienen. Vooral Sneijder bij Galatasaray.
Dat zal inderdaad nu nog wel meevallen, maar ik heb eens even nagezocht wat de groot verdieners in de F1 verdienen met Hamilton op 36 miljoen in een jaar en Vettel op 30 miljoen, Alonso 32 miljoen, dat zijn leuke bedragen voor Max in de toekomst.quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat zal wel mee vallen. Als ik moet gokken dan gaat ie naar 1,5 miljoen per jaar.
Zullen vast wel Nederlandse sporters zijn die meer verdienen denk ik of niet?
Als ik het zo allemaal lees dan denk ik eerder dat Jos het compleet zat was en drama aan zag komen en daarom met Marko om de tafel is gaan zitten na er met Tost niet uitgekomen te zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 08:56 schreef opreis het volgende:
Daarom denk ik ook niet dat hij heel ontevreden was over de auto maar meer om het gedoe eromheen.
Ik gok dat je met je verhaal wel aardig in de buurt zit van de waarheid.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 09:36 schreef Geralt het volgende:
Of team Verstappen heeft werkelijk niets in te brengen gehad zoals Jos stelde, maar daar geloof ik eigenlijk niet zo veel van. Jos en Vermeulen weten dat ze goud in handen hebben en alle teams weten dat ook.
Zondag is er MotoGP op Eurosportquote:Op vrijdag 6 mei 2016 10:42 schreef Wolve000 het volgende:
En nu moeten we nog een hele week wachten voor er ook daadwerekelijk weer gereden wordt...
Wordt een lange weekquote:Op vrijdag 6 mei 2016 10:42 schreef Wolve000 het volgende:
En nu moeten we nog een hele week wachten voor er ook daadwerekelijk weer gereden wordt...
ik neem aan dat een degradatie naar STR in dit contract niet mogelijk is inderdaadquote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wordt een lange week
Anyway, ik lees her en der berichten dat Max tot en met 2019 getekend heeft bij Red Bull![]()
Dat contract zit vast dichter dan het contract van Kvyat zat.
Mooi hoor
Nu hopen dat RB in die periode een auto kan opleveren die om overwinningen kan strijden.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wordt een lange week
Anyway, ik lees her en der berichten dat Max tot en met 2019 getekend heeft bij Red Bull![]()
Dat contract zit vast dichter dan het contract van Kvyat zat.
Mooi hoor
als je Max in een auto zet die in de basis "slechts" goed genoeg is voor een P3 en P4 dan haalt Max daar wel met enige regelmaat een P1 en P2 mee hoor. Daarvoor hebben we inmiddels genoeg van Max gezien om te weten dat ie dat voor elkaar krijgt. Dat kereltje leeft maar voor 1 ding en dat is racen. Tevens racet ie al langer in competitieverband dan sommige coureurs waartegen hij rijdt en dat terwijl hij bij far de jongste van het stel isquote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:00 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nu hopen dat RB in die periode een auto kan opleveren die om overwinningen kan strijden.
Ja oke maar Max kan nog zo goed zijn met de huidige RB zal die echt niet met regelmaat p1 en p2 van de Mercedesen kunnen pikken. Daarvoor moet de RB nog wat beter worden in de komende tijd/jaren.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
als je Max in een auto zet die in de basis "slechts" goed genoeg is voor een P3 en P4 dan haalt Max daar wel met enige regelmaat een P1 en P2 mee hoor. Daarvoor hebben we inmiddels genoeg van Max gezien om te weten dat ie dat voor elkaar krijgt. Dat kereltje leeft maar voor 1 ding en dat is racen. Tevens racet ie al langer in competitieverband dan sommige coureurs waartegen hij rijdt en dat terwijl hij bij far de jongste van het stel is
Omdat 1 mercedes het niet meer deed in q3 ja. Wat betreft die update moeten we eerst maar afwachten wat dat gaat brengen.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:27 schreef Fer het volgende:
Volgens mij stond Riciardo al dit jaar op de eerste startrij. Als de motor echt een Jet Ignition upgrade krijgt, kan Redbull zomaar eens meedoen voor een overwinning.
En niemand rijdt zomaar een gat uit de auto dicht, maar Max heeft zeker wel een paar tienden natural speed, zeker in de race.
Vorig jaar pakte hij 2x P4 met een auto die daar absoluut niet thuishoorde. Tuurlijk kwam daar ook wel een beetje geluk bij kijken, maar dat moet je altijd hebben natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Eerst maar eens zien of Max überhaupt een podium pakt dit seizoen. In theorie zijn ze momenteel 3e team, samen met Williams, dus voor een podium moet al alles mee zitten.
Die P4 in Hongarije was enigzinds lucky maar die in de US heeft ie echt wel voor gereden.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Vorig jaar pakte hij 2x P4 met een auto die daar absoluut niet thuishoorde. Tuurlijk kwam daar ook wel een beetje geluk bij kijken, maar dat moet je altijd hebben natuurlijk.
Ik durf wel te stellen dat een podium erin zit dit jaar nog. Zeker zodra die motorupgrade er is verwacht ik er veel van
Een podium zie ook wel gebeuren met Monaco, Hungaroring en Singapore nog op de kalender.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Vorig jaar pakte hij 2x P4 met een auto die daar absoluut niet thuishoorde. Tuurlijk kwam daar ook wel een beetje geluk bij kijken, maar dat moet je altijd hebben natuurlijk.
Ik durf wel te stellen dat een podium erin zit dit jaar nog. Zeker zodra die motorupgrade er is verwacht ik er veel van
punten blijven bij de coureur, net zoals de punten van het team van het team blijvenquote:Op vrijdag 6 mei 2016 14:10 schreef spamaccount het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk verder met de punten die Max tot nu toe gehaald heeft? De punten die hij voor TR heeft gehaald blijven natuurlijk voor het team, maar individuele punten? Staat hij straks twee keer in de ranglijst, of worden al zijn punten van een heel seizoen bij elkaar opgeteld, al reed hij bij 10 teams?
ja dat wisten we alquote:Op vrijdag 6 mei 2016 14:04 schreef RingBewoner het volgende:
Max dit weekend dus toch op de banden van Kvyat en andersom:
http://www.f1today.net/nl(...)gen-voor-bandenkeuze
Er lopen vast nog een boel onderhandelingen voor 2017. Denk dat iedereen zijn mond dicht houdt.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ja dat wisten we al
Zijn er eigenlijk al reacties van andere coureurs, behalve die ouwe zuurpruim button?
En dit baseer jij op?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 14:14 schreef eddehaas het volgende:
Denk ook dat team verstappen met RB is gaan praten na het stuntel in TR 1ste race pitstop (heeft max heel erg veel gekost) en het gestuntel van kvyat die in een betere auto zit notabene.
Dan hebben ze de mazzel dat ze niet zo'n heel lang contract hadden bij TR gewoon Marko voor het blok gezet, allemaal mooi en aardig maar je zet ons in die RB en je gaat eens echt investeren in Max of we kijken wel of er interesse is bij andere teams.
Hele goede move!
Je gaat na de gebeurtenissen dit seizoen met een aflopend contract echt niet stil zitten afwachten wat er gaat gebeuren. Het aflopende contract speelt iig zwaar zwaar mee, dat moet Marko ook weten. Ze zijn echt een flater aan het slaan dit seizoen so far, ze hadden veel meer kunnen bereiken.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 14:16 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En dit baseer jij op?
Volgens mij is allang bekend dat het al wat langer niet lekker zat tussen RB en Kvyat.
Er was geen aflopend contract. Het contract was ook niet met TR maar met Red Bull (tot en met volgend jaar) met de optie dat Max mocht vertrekken als hij volgend jaar niet in de Red Bull zou zitten. Dat zat er sowieso wel aan te komen.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 14:17 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Je gaat na de gebeurtenissen dit seizoen met een aflopend contract echt niet stil zitten afwachten wat er gaat gebeuren. Het aflopende contract speelt iig zwaar zwaar mee, dat moet Marko ook weten. Ze zijn echt een flater aan het slaan dit seizoen so far, ze hadden veel meer kunnen bereiken.
Volgens mij is het gewoon wat Brundle zegt. Eigenlijk wilde Marko dit al eerder, en was de crash in Rusland slechts een excuus. Verstappen moest en zou zsm in de RB omdat ze in hem de nieuwe Vettel zien. Verstappen was veel meer de reden van de swap dan Kvyat.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 15:11 schreef Sjemmert het volgende:
wat ik ervan begrijp is Kvyat bezweken onder de druk die Ricciardo op hem gelegd heb. RIC was te goed en Kvyat begon daar onder te leiden. De verschillen in rondetijden tussen die twee werden daardoor juist steeds groter in plaats van kleiner. Tevens bleken de gemoederen in de TR garage flink te zijn opgelopen. De garage was verdeelt in een verstappen en sainz kamp wat serieus ongezond begon te worden. Dan nog de situatie rondom het aflopende contract van Max en teams als ferrari en Mercedes die flinke interesse hadden. Dat alles samen zou de doorslag hebben gegeven.
Dit ja! wrs te maken met contracten kon het niet eerder, marja als je 3 strafpunten pakt dan zal daar wel een clausule over staan in het contract. Als je ergens werkt en je maakt er een zooi van wordt je ook ontslagen. Prima rede dus en perfecte kans om dit direct aan te grijpen de swap te maken. Met max hebben ze meer kans op meer punten dus meer geldquote:Op vrijdag 6 mei 2016 18:51 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon wat Brundle zegt. Eigenlijk wilde Marko dit al eerder, en was de crash in Rusland slechts een excuus. Verstappen moest en zou zsm in de RB omdat ze in hem de nieuwe Vettel zien. Verstappen was veel meer de reden van de swap dan Kvyat.
Verstappen had vorig jaar 8 strafpunten bij elkaar gesprokkeld, dat je het even weet.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 18:57 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Dit ja! wrs te maken met contracten kon het niet eerder, marja als je 3 strafpunten pakt dan zal daar wel een clausule over staan in het contract. Als je ergens werkt en je maakt er een zooi van wordt je ook ontslagen. Prima rede dus en perfecte kans om dit direct aan te grijpen de swap te maken. Met max hebben ze meer kans op meer punten dus meer geld
Waarvan er een paar vervallen na Spanje gelukkig. Dan heeft hij daar weer wat ruimte.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 07:57 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Verstappen had vorig jaar 8 strafpunten bij elkaar gesprokkeld, dat je het even weet.
en had er in HUN en ABU óók 3 in 1 GPquote:Op zaterdag 7 mei 2016 07:57 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Verstappen had vorig jaar 8 strafpunten bij elkaar gesprokkeld, dat je het even weet.
niet na monaco? Hij kreeg ze na de race van Monaco namelijkquote:Op zaterdag 7 mei 2016 08:22 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Waarvan er een paar vervallen na Spanje gelukkig. Dan heeft hij daar weer wat ruimte.
O dat klopt. Over twee races dus. En dan 3 punten, toch?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 09:06 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
niet na monaco? Hij kreeg ze na de race van Monaco namelijk
In het artikel van Ted Kravitz wordt hetzelfde gezegd.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 08:24 schreef JimmyManna het volgende:
Ondertussen beweert Helmut Marko dat zijn team het meest zal profiteren van de regelwijzigingen, omdat ze dat altijd al gedaan hebben. Tja, met zo'n ontwerpteam is dat zeker mogelijk. Het is niet zo dat ze meteen de grote favoriet zijn maar geef ze een fatsoenlijke motor en ze zullen een heel end komen. Wat dat betreft is het wel lekker dat Max nu alvast een klein seizoen kan wennen aan Red Bull. Het zou zomaar kunnen dat Max op het juiste moment is ingestapt.
quote:Op vrijdag 6 mei 2016 00:52 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Die doet het licht uit daar. Vrindjes met de grote baas
[..]
Combineer het met Ted's verhaal en Noble's en je hebt een aardig beeld denk ik.
http://www.skysports.com/(...)-swap-ted-kravitz-qa
http://www.motorsport.com(...)-gp-disaster-733584/
Goed gezien Willquote:From the first time I ever saw him in an open-wheel racecar one thing has been certain in my mind. Verstappen isn't just good. He isn't just great. If designers can take a car to the edge of what is physically possible, Max Verstappen can make that car dance to the point of appearing to go beyond the realms of what we know to be physically possible.
He isn't a once-in-a-generation talent. He's a once-in-a-lifetime talent.
Mooi he.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 08:24 schreef JimmyManna het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat Max op het juiste moment is ingestapt.
Zeker nu de nieuwe regels meer downforce toestaan. Het gebied bij uitstek waar RBR het van moet hebben. Niet zo extreem als RBR zelf voorgesteld heeft, maar toch.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 08:24 schreef JimmyManna het volgende:
Ondertussen beweert Helmut Marko dat zijn team het meest zal profiteren van de regelwijzigingen, omdat ze dat altijd al gedaan hebben. Tja, met zo'n ontwerpteam is dat zeker mogelijk. Het is niet zo dat ze meteen de grote favoriet zijn maar geef ze een fatsoenlijke motor en ze zullen een heel end komen. Wat dat betreft is het wel lekker dat Max nu alvast een klein seizoen kan wennen aan Red Bull. Het zou zomaar kunnen dat Max op het juiste moment is ingestapt.
Geen idee. Niks is onmogelijk denk ik. Reed Max niet een P2 vorig jaar in een van de vrije trainingen?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 10:50 schreef aesop het volgende:
Monaco...droom ik teveel als ik podium niet uitsluit?
Ik denk dat dat redelijk snel gaat. Zoveel verschillen F1 auto's onderling nou ook weer niet. Minder in elk geval dan een F1 van een F3 verschild en dat ging ook prima.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 10:50 schreef aesop het volgende:
Misschien moeten we ook even afwachten hoe snel Max zich aan zijn nieuwe wagen aanpast.
Ja hallo, hij gaat niet naar Ferrari of Sauber hoor. Die stuurtjes en menuutjes zullen identiek zijn tussen STR en RBR, zoals wel meer zaken. Ik heb alleen het gevoel, dat de STR iets te makkelijk stuurt voor Max, aangezien hij met zoveel vertrouwen erin rijdt. Wellicht is de RBR wat moeilijker te rijden door de complexere downforce.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 10:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat dat redelijk snel gaat. Zoveel verschillen F1 auto's onderling nou ook weer niet. Minder in elk geval dan een F1 van een F3 verschild en dat ging ook prima.
Denk dat voornamelijk de knopjes op het stuur iets anders zitten, beetje andere procedures in het team etc. Dat een auto wat anders reageert daar ben je F1 coureur voor om dat vlot in de gaten te hebben en te weten waar de grens ligt. Die heeft daar echt geen 4 GP's voor nodig.
Of hij traint nu dagelijks in z'n Playseat met een RB-stuur of hij krijgt een stuurtje met de knoppen op de oude vertrouwde plekken. Lijkt me niet een onoverkomelijk probleem....quote:Op zaterdag 7 mei 2016 10:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat dat redelijk snel gaat. Zoveel verschillen F1 auto's onderling nou ook weer niet. Minder in elk geval dan een F1 van een F3 verschild en dat ging ook prima.
Denk dat voornamelijk de knopjes op het stuur iets anders zitten, beetje andere procedures in het team etc. Dat een auto wat anders reageert daar ben je F1 coureur voor om dat vlot in de gaten te hebben en te weten waar de grens ligt. Die heeft daar echt geen 4 GP's voor nodig.
Ik denk niet dat ie thuis in zn playseat zit maar in Milton Keynes in dit ding:quote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:22 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Of hij traint nu dagelijks in z'n Playseat met een RB-stuur of hij krijgt een stuurtje met de knoppen op de oude vertrouwde plekken. Lijkt me niet een onoverkomelijk probleem....
Dat lukte Vettel toch ook niet. En zie wat het hem gebracht heeft.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:57 schreef DeeBee het volgende:
Vooral de Multi-21 setting zal Max even onder de knie moeten krijgen in de Red Bull.
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Hee, google heeft wat nieuws en vind verstappen belg!
[ afbeelding ]
geboren in België, dus correctquote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Hee, google heeft wat nieuws en vind verstappen belg!
[ afbeelding ]
Dubbele nationaliteit en rijdt op een Nederlandse licentie. Dus zou daar de Nederlandse vlag moeten staan.quote:
Wanneer je waar ook ter wereld uit Neerlands zaad bent ontsproten, ben je dus Nederlander.quote:
Ow ik zag hem nu pas. Had al eerder op die site gekeken, maar niet gezienquote:
waar staat dat?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wanneer je waar ook ter wereld uit Neerlands zaad bent ontsproten, ben je dus Nederlander.
Dat je dat niet begrijpt, of niet wil begrijpen, betekent nog niet dat ik het je uit ga leggenquote:
Hou es op met die uitgekauwde onzin discussie. Hij rijdt voor NL. De rest telt niet. Grosjean is ook gewoon een Franse coureur.quote:
he, ik plaatste het niet, dat was iemand anders met googlequote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:28 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Hou es op met die uitgekauwde onzin discussie. Hij rijdt voor NL. De rest telt niet. Grosjean is ook gewoon een Franse coureur.
Red Bull geeft je vleugels?quote:Op zondag 8 mei 2016 00:25 schreef Rossdale het volgende:
Max zit meer in een vliegtuig dan in een auto volgens mij
McLaren? Chandon, Johnnie Walker en Heineken? Dan hebben ze alle typen drank wel te pakken zo ongeveerquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:08 schreef sasquatsch het volgende:
'Heineken gaat voor 150 miljoen dollar de F1 sponsoren'
Vanaf de GP van Canada zal Heineken op het circuit te zien zijn. Daarnaast is er ruimte voor het sponsoren van een team. Welk team dat wordt is nog afwachten. Naar verluid hebben een aantal teams een Request for Proposal gekregen en het beste voorstel wordt gehonoreerd met een sponsorship.
2019 Formula 1 Heineken Dutch Grand Prixquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:08 schreef sasquatsch het volgende:
'Heineken gaat voor 150 miljoen dollar de F1 sponsoren'
Vanaf de GP van Canada zal Heineken op het circuit te zien zijn. Daarnaast is er ruimte voor het sponsoren van een team. Welk team dat wordt is nog afwachten. Naar verluid hebben een aantal teams een Request for Proposal gekregen en het beste voorstel wordt gehonoreerd met een sponsorship.
Heineken vraagt om creativiteit. Das nou net wat Ron Dennis helemaal niet heeft.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:37 schreef Rossdale het volgende:
[..]
McLaren? Chandon, Johnnie Walker en Heineken? Dan hebben ze alle typen drank wel te pakken zo ongeveer
Juist niet, echt ongeveer overal ter wereld is Heineken hét premium brand bier. We zijn gewoon verwend qua bieren in Nederlandquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:51 schreef Smacked_Actor het volgende:
HeinekenMisschien wel goed voor de sport (en voor H zelf natuurlijk) maar het heeft zo'n tokkie uitstraling imo...
En RB heeft na het wegvallen van oa. Infiniti voldoende ruimte voor nog een grote sponsor.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:45 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Heineken vraagt om creativiteit. Das nou net wat Ron Dennis helemaal niet heeft.
Ik verwacht dat Red Bull dit 'gewoon' gaat binnenhengelen, want zij zijn wel creatief en hebben ene veel grotere marktwaarde als 'alleen' een F1 team.
Lol doe aub normaal. Heineken wordt gezien als een statussymbool omdat het premium import pilsener is en daarom heel duur.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:53 schreef Rossdale het volgende:
Inderdaad, alleen in Nederland wordt Heineken gezien als een normaal standaard biertje. In het buitenland is het meer een speciaalbier en delicatesse.
Kan, maar wat heeft HAAS buiten de autosport te bieden aan Heineken? Ze zijn straks al volop aanwezig op het circuit dus een groene auto boeit ze vast niet veel. Ik denk eerder dat ze perfect aan willen sluiten bij de uitstekende marketing campagnes van RB. Overdag lekker extreem doen met een RedBulletje, 's avonds compleet kachel gaan van de Heineken.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En RB heeft na het wegvallen van oa. Infiniti voldoende ruimte voor nog een grote sponsor.
Ik weet alleen niet hoe Red Bull en Heineken elkaar als merken liggen.
...van de andere kant zou Heineken bij HAAS direct de absolute titelsponsor kunnen worden, met wie weet zelfs een compleet Heineken-groene bolide.
Spijker op de kop en een link met Nederland in de vorm van Max kan ook nog als bonus worden beschouwd. Zou sowieso mooi zijn als het Nederlandse bedrijfsleven wat meer budget in F1 gaat steken nu het rendement veel hoger ligt van de marketing met een NL piloot. Al zal Heineken vooral naar exposure buiten NL kijken. Zelfde verhaal toen met ING, 'bewust geen Nederlandse doelgroep'.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:01 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Kan, maar wat heeft HAAS buiten de autosport te bieden aan Heineken? Ze zijn straks al volop aanwezig op het circuit dus een groene auto boeit ze vast niet veel. Ik denk eerder dat ze perfect aan willen sluiten bij de uitstekende marketing campagnes van RB. Overdag lekker extreem doen met een RedBulletje, 's avonds compleet kachel gaan van de Heineken.
sowieso bier=tokkie imoquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Juist niet, echt ongeveer overal ter wereld is Heineken hét premium brand bier. We zijn gewoon verwend qua bieren in Nederland
quote:
Binnen 5 jaarquote:
Met Frijns en vd Garde zeker?quote:
Volgens mij kun je die namen ook gewoon vervangen door McLaren en Red Bull, die odds zijn wel anders als Fons ook in een RB zou zittenquote:
Dus niet. Hij mag niet van de FIA, want te ervaren.quote:Op maandag 9 mei 2016 18:40 schreef Sinister-D- het volgende:
Semi F1 gerelateerd. LOL![]()
Nelson Piquet Jr to make shock F3 return at Pau with Carlin
http://www.autosport.com/(...)ock-f3-return-at-pau
ah, dat topic kende ik niet.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zie SPT / [F1 Algemeen] 2016 Formula 1 GP's #181 Spanje - Catalunya
'We'?quote:Op donderdag 12 mei 2016 18:19 schreef Breaker.Faker het volgende:
Uitzending van de pitstraat over Max dat hij per direct naar Reb Bull gaat. De mannen zijn wel zeer kritisch waar ik toch mee eens ben. Zeker dat ze zeggen dat we aantal jaren geleden Red Bull haten en nu vinden we het mooiste team van de grid.
http://en.f1i.com/news/54(...)ure-mind-horner.htmlquote:Red Bull team principal Christian Horner admits Max Verstappen’s promotion was necessary to kill off interest from rival teams.
Verstappen has replaced Daniil Kvyat at Red Bull, with the Russian driver dropping back down to Toro Rosso for the rest of the season. While Horner admits it was “harsh” to replace Kvyat, he says the move was made with Red Bull’s “longer term options” regarding its driver line-up in mind.
“Make no mistake about it, [Verstappen] is one of the hottest properties in Formula One at this present time,” Horner said. “It’s only natural that other teams will show interest in a driver that’s demonstrating his kind of ability and talent. I think this move also kills off the driver market regarding Red Bull drivers, certainly for the foreseeable future.”
In testing Verstappen against Daniel Ricciardo, Horner acknowledges there could be tension between the two drivers but he believes Ricciardo is currently the best driver in the sport.
“We’ve had difficult relationships within our team before, it’s nothing new … you tend to get it when you’ve got two quick ones. I don’t see it being an issue, I think he’s growing as a driver and as a young man as well so when he gains more experience his outlook is going to change on certain things.
“You can see this absolute desire burning within at the moment, competitiveness, and a huge amount of talent. And of course he’s going up alongside one of the very best drivers in Formula One as a benchmark, which is Daniel Ricciardo. I think the way Daniel is driving at the moment I don’t think there’s a better driver in Formula One at the moment.”
And Horner says he is excited by the potential within Red Bull’s new driver line-up as a result.
“I think you always want to put your best foot forward and have the most competitive driver lineup you can possibly have. A Ricciardo-Verstappen line-up, for me, potentially is one of, if not the, strongest pairing of future years. Of course that depends on how things pan out and develop, and with the regulation change coming for next year and with power units hopefully converging, that provides some great opportunities for this team over the next couple of seasons.”
quote:Op donderdag 12 mei 2016 18:44 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
'We'?
Ik heb RB nooit gehaat en nu nog steeds niet. Je bent als F1 fan ook apart als je RB haat. Die doen namelijk ontzettend veel in de racerij, en dat soort inzet is broodnodig.
Dit, ja. Ik heb een hekel aan RBR als team, voornamelijk vanwege het manipuleren van de regels in hun voordeel (waarbij ze m.i. verder zijn gegaan dan hun eigen reglementaire stemmen laten gelden) en het eindeloze janken als een klein bang meisje over dat ze wanneer ze niet kunnen winnen dat ze dan de sport verlaten. Flikker dan op, hoerezonen. De F1 bestaat ook wel zonder jullie. Maar het is dan ook niet per se omdat ze de sport niet willen verlaten, maar omdat ze zo dingen naar hun hand willen zetten. Met het motordebakel hebben ze het deksel flink op hun neus gekregen en ik hoop dat ze daar van geleerd hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2016 18:53 schreef zoem het volgende:
Een deel van de 'haat' is mijns inziens te wijten aan Helmut Marko die geregeld scherpe opmerkingen maakt. Wie weet doet die man veel goede zaken achter de schermen, maar op PR-vlak doet hij meer kwaad dan goed.
Nogal een aantijging.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
[..]
Dit, ja. Ik heb een hekel aan RBR als team, voornamelijk vanwege het manipuleren van de regels in hun voordeel (waarbij ze m.i. verder zijn gegaan dan hun eigen reglementaire stemmen laten gelden)
Politiek en gelobby in de F1? Hoe kom je daar nou bij?quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:53 schreef twiFight het volgende:
Klopt. Niet in de zin van verboden dingen of zo, maar ik vermoed dat daar een heeele hoop politiek en gelobby plaatsgevonden heeft. Met het meest opzienbare besluit het teruggaan naar de oude banden, iets dat RBR waarschijnlijk het beste uitkwam van alle (top)teams.
Dit doet Ferrari ook. Haat je die ook?quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
[..]
Dit, ja. Ik heb een hekel aan RBR als team, voornamelijk vanwege het manipuleren van de regels in hun voordeel (waarbij ze m.i. verder zijn gegaan dan hun eigen reglementaire stemmen laten gelden) en het eindeloze janken als een klein bang meisje over dat ze wanneer ze niet kunnen winnen dat ze dan de sport verlaten. Flikker dan op, hoerezonen. De F1 bestaat ook wel zonder jullie. Maar het is dan ook niet per se omdat ze de sport niet willen verlaten, maar omdat ze zo dingen naar hun hand willen zetten. Met het motordebakel hebben ze het deksel flink op hun neus gekregen en ik hoop dat ze daar van geleerd hebben.
Standaardgedrag voor een F1-topteam dat niet wint.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
[..]
Dit, ja. Ik heb een hekel aan RBR als team, voornamelijk vanwege het manipuleren van de regels in hun voordeel (waarbij ze m.i. verder zijn gegaan dan hun eigen reglementaire stemmen laten gelden) en het eindeloze janken als een klein bang meisje over dat ze wanneer ze niet kunnen winnen dat ze dan de sport verlaten. Flikker dan op, hoerezonen. De F1 bestaat ook wel zonder jullie. Maar het is dan ook niet per se omdat ze de sport niet willen verlaten, maar omdat ze zo dingen naar hun hand willen zetten. Met het motordebakel hebben ze het deksel flink op hun neus gekregen en ik hoop dat ze daar van geleerd hebben.
Wat is het verschil dan met de opleiding van Ajax of Feyenoord? Alleen de besten halen het eerste. De iets mindere goden gaan naar een kleine club. En het overgrote deel valt voortijdig af.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:10 schreef Breaker.Faker het volgende:
Reb Bull is helaas ook een bedrijf die rijders keihard laat vallen.
Rijders die na jaar aan de kant zijn gezet bij STR zien we niet meer terug in de formule1 of in andere race klasse uitgezonderd van een paar. Scott speed, Luizzi bijvoorbeeld na een jaar STR verdwenen bij STR en dat noemen ze dan bij hun een goede opleiding programma.
Heineken zal geen enkel belang stellen in een Nederlandse coureur.quote:
Dit is verdomme de absolute top van de autosport, natuurlijk zijn ze meedogenloos, daar heb ik geen enkel probleem mee.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:10 schreef Breaker.Faker het volgende:
Reb Bull is helaas ook een bedrijf die rijders keihard laat vallen.
Rijders die na jaar aan de kant zijn gezet bij STR zien we niet meer terug in de formule1 of in andere race klasse uitgezonderd van een paar. Scott speed, Luizzi bijvoorbeeld na een jaar STR verdwenen bij STR en dat noemen ze dan bij hun een goede opleiding programma.
Dat vind ik ook van Doornbos. Vrijdag tester bij RB en mocht de laatste 3 race rijden vrij matige gereden. Maar daarna nooit een kans van RB gekregen om een vol seizoen te rijden in de formule1 bij STR.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:17 schreef Meike26 het volgende:
Grootste misser die ze in mijn ogen tot nu toe hebben gemaakt is Jaimy Alguersuari te laten vallen. Erg getalenteerde jongen, erg jammer dat hij zo snel uit de F1 verdween. Had misschien zelfde kunnen bereiken als een Ricciardo of Bottas nu.. Vaste waarde in een team. Is nu vooral aan het DJ'en en heeft autosport de rug toegekeerd
Botras is niks bijzonders. Red Bull mikt op meer dan de volgende Bottas. Vettel is de norm. Dan vallen Buemi's en Alguersuaressen dus af en blijven Ricciardos en Verstappens over.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:17 schreef Meike26 het volgende:
Grootste misser die ze in mijn ogen tot nu toe hebben gemaakt is Jaimy Alguersuari te laten vallen. Erg getalenteerde jongen, erg jammer dat hij zo snel uit de F1 verdween. Had misschien zelfde kunnen bereiken als een Ricciardo of Bottas nu.. Vaste waarde in een team. Is nu vooral aan het DJ'en en heeft autosport de rug toegekeerd
Horner kent Doornbos als zijn broekzak. Hij zal geweten hebben dat hij niet goed genoeg was voor een langdurige kans.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:25 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Dat vind ik ook van Doornbos. Vrijdag tester bij RB en mocht de laatste 3 race rijden vrij matige gereden. Maar daarna nooit een kans van RB gekregen om een vol seizoen te rijden in de formule1 bij STR.
Doornbos was geen F1 topmateriaal.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:25 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Dat vind ik ook van Doornbos. Vrijdag tester bij RB en mocht de laatste 3 race rijden vrij matige gereden. Maar daarna nooit een kans van RB gekregen om een vol seizoen te rijden in de formule1 bij STR.
Toch zonde dat een Albers langer in de F1 rond heeft kunnen rijden dan Doornbos die ik toch echt een stuk hoger inschatte.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Doornbos was geen F1 topmateriaal.
Bij Toro Rosso heeft elke coureur minimaal één volledig seizoen gereden, de meesten anderhalf of meer. Degene die na precies 1 seizoen weg moest was Daniil Kvyat, en die kreeg juist promotie. Bij Red Bull ongeveer hetzelfde verhaal: Klien heeft tijd zat gehad, Liuzzi werd ondergebracht bij Toro Rosso. De enige die echt weinig races heeft gereden was Doornbos, die in de F3000 bij het team van Horner flink om z'n oren werd gereden door Liuzzi. Red Bull is dus hard in de benadering, maar ze gooien je niet al na vijf races op straat. Je krijgt dus wel even de tijd om te wennen en het reilen en zeilen te leren kennen. Dat beleid is niet tof voor de coureurs die het niet halen, maar aan de andere kant krijgen wel meer rijders een kans.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:10 schreef Breaker.Faker het volgende:
Reb Bull is helaas ook een bedrijf die rijders keihard laat vallen.
Rijders die na jaar aan de kant zijn gezet bij STR zien we niet meer terug in de formule1 of in andere race klasse uitgezonderd van een paar. Scott speed, Luizzi bijvoorbeeld na een jaar STR verdwenen bij STR en dat noemen ze dan bij hun een goede opleiding programma.
Je kan het hard vinden, ze geven talent wel een kans dat normaal gezien misschien geen budget heeft.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:13 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Bij Toro Rosso heeft elke coureur minimaal één volledig seizoen gereden, de meesten anderhalf of meer. Degene die na precies 1 seizoen weg moest was Daniil Kvyat, en die kreeg juist promotie. Bij Red Bull ongeveer hetzelfde verhaal: Klien heeft tijd zat gehad, Liuzzi werd ondergebracht bij Toro Rosso. De enige die echt weinig races heeft gereden was Doornbos, die in de F3000 bij het team van Horner flink om z'n oren werd gereden door Liuzzi. Red Bull is dus hard in de benadering, maar ze gooien je niet al na vijf races op straat. Je krijgt dus wel even de tijd om te wennen en het reilen en zeilen te leren kennen. Dat beleid is niet tof voor de coureurs die het niet halen, maar aan de andere kant krijgen wel meer rijders een kans.
Liuzzi begon bij RB (als invaller) en werd daarna 'gedegradeerd' naar TR waar hij nog twee seizoenen heeft gereden voordat hij naar FI ging.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
Je kan het hard vinden, ze geven talent wel een kans dat normaal gezien misschien geen budget heeft.
Dus of ze zonder RB uberhaupt de F1 gehaald zouden hebben.
Daarnaast heet Luizzi wel bij FI en dat Hispania gereden geloof ik
Die krijgen het lek wel weer boven. Misschien nog niet deze gp.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
tsja, een nieuw team komt gewoon problemen tegen. De eerste races waren voor Grosjean hosanna, maar de situatie waarin ze nu verkeren is niet onverwacht en het bewijst dat een set gekochte onderdelen nog niet direct een goede auto oplevert.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:53 schreef Ferry_76 het volgende:
http://autovisie.nl/2016/(...)-het-formule-1-team/
Makkie toch?
quote:Your score: 13 / 15
Heel goed! Je bent een kenner!
Your score: 12 / 15quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:53 schreef Ferry_76 het volgende:
http://autovisie.nl/2016/(...)-het-formule-1-team/
Makkie toch?
Ouch.quote:French F1 Grand Prix
Mr Fillon also indicates that FIA President Jean Todt has asked the ACO to organise a French F1 GP at Le Mans. Fillon, for the time being has declined for essentially two motives. First, he sees no need for it “I think it would not bring anything” and second, “We would need to invest 17 or 18 Million euros and finance it via the ticket booths exclusively, At best, we would be (financially) breaking even on such an event”.
En is de boost voor de lokale economie ook meegenomen?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:39 schreef Fir3fly het volgende:
In een interview met de baas van de ACO (eigenaar van Le Mans) kwam het volgende interessante stukje naar boven:
[..]
Ouch.
Wie zegt dat het geen flop wordt?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 20:03 schreef Nattekat het volgende:
Dat is juist de reden om het wel te doen.
Le Mans is één van de meest befaamde circuits ter wereld (hele stuk dan). De Formule 1 daarnaartoe halen gaat zeker geen flop worden. En als winstgevend circuit doet het minder pijn dan bij een zwaar verwaarloost zandvoort.
Dus jij denkt vanaf je zolderkamertje meer verstand van zaken te hebben dan de eigenaar va LeMans?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 20:03 schreef Nattekat het volgende:
Dat is juist de reden om het wel te doen.
Le Mans is één van de meest befaamde circuits ter wereld (hele stuk dan). De Formule 1 daarnaartoe halen gaat zeker geen flop worden. En als winstgevend circuit doet het minder pijn dan bij een zwaar verwaarloost zandvoort.
Die eigenaar is een zakenman die graag zijn salaris behoudt in plaats van de Formule 1 binnenhengelt.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 20:54 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Dus jij denkt vanaf je zolderkamertje meer verstand van zaken te hebben dan de eigenaar va LeMans?
Als zakenmannetjes snel winst kunnen maken laten ze dat niet na, als F1 dus zo'n succes zal zijn waarom grijpt hij het dan niet met 2 handen aan?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 20:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die eigenaar is een zakenman die graag zijn salaris behoudt in plaats van de Formule 1 binnenhengelt.
Omdat die wereldberoemde pizzeria niet van hem is?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 21:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als zakenmannetjes snel winst kunnen maken laten ze dat niet na, als F1 dus zo'n succes zal zijn waarom grijpt hij het dan niet met 2 handen aan?
De sponsorborden lopen via de FOM tijdens de race.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 19:52 schreef Fer het volgende:
Hoeveel tickets verkoopt zo'n race gemiddeld?
30000x grashelling a 150¤
10000x tribune a 300¤
10000x hoofdtribune a 500¤
Dat zou samen 12500000¤ zijn
Daarnaast paddock kaarten, verpachten van stalletjes enz,,sponserborden.
De rest waarschijnlijk ook welquote:Op zaterdag 21 mei 2016 23:05 schreef nils7 het volgende:
[..]
De sponsorborden lopen via de FOM tijdens de race.
Indianapolis Motor Speedway is ook een van de meest befaamde circuits ter wereld...quote:Op zaterdag 21 mei 2016 20:03 schreef Nattekat het volgende:
Dat is juist de reden om het wel te doen.
Le Mans is één van de meest befaamde circuits ter wereld (hele stuk dan). De Formule 1 daarnaartoe halen gaat zeker geen flop worden. En als winstgevend circuit doet het minder pijn dan bij een zwaar verwaarloost zandvoort.
Dat is ook een aderlating dan. Dus inkomsten 15 miljoen, kosten 100 miljoen?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 23:05 schreef nils7 het volgende:
[..]
De sponsorborden lopen via de FOM tijdens de race.
En die deden het best lekker. Veel bezoekers ook in een land waar de F1 gewoon niet leefde.quote:Op zondag 22 mei 2016 09:45 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Indianapolis Motor Speedway is ook een van de meest befaamde circuits ter wereld...
Tot ze besloten om met maar 6 auto's te rijden.quote:Op zondag 22 mei 2016 10:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En die deden het best lekker. Veel bezoekers ook in een land waar de F1 gewoon niet leefde.
Olavquote:Op zondag 22 mei 2016 11:02 schreef Geralt het volgende:
Jammer dat we zo een karakter niet meer hebben in de F1. Markant figuur die van zn hart geen moordkuil maakte en gewoon zei waar het op sloeg.
Dat is een zonnige weergave. Aanvankelijk ging het inderdaad goed, de Amerikanen hadden er zin in. Na de farce met de finish van 2002 was Amerika er echter klaar mee, kakte de belangstelling in en werd het nooit meer wat. De F1 op IMS werd uiteindelijk gewoon een flip. Om dus te stellen dat de F1 op een illuster circuit wel even tot zijn recht komt is de vraag.quote:Op zondag 22 mei 2016 10:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En die deden het best lekker. Veel bezoekers ook in een land waar de F1 gewoon niet leefde.
2002quote:Op zondag 22 mei 2016 12:26 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat is een zonnige weergave. Aanvankelijk ging het inderdaad goed, de Amerikanen hadden er zin in. Na de farce met de finish van 2002 was Amerika er echter klaar mee, kakte de belangstelling in en werd het nooit meer wat. De F1 op IMS werd uiteindelijk gewoon een flip. Om dus te stellen dat de F1 op een illuster circuit wel even tot zijn recht komt is de vraag.
Ja, die is marginaal met F1.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 19:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En is de boost voor de lokale economie ook meegenomen?
logisch, 50 euro voor weekend kaarten incl paddock.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, die is marginaal met F1.
De grootste reden is dat Le Mans F1 niet nodig heeft. Er komen vele malen meer mensen naar de 24u dan naar een gemiddelde grand prix.
2002 ja. Met de Barrichellofarce. Daarna liepen de cijfers flink terug.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2002
Tot 2005 waren die tribunes aardig gevuld.
Ik heb echt geen flauw idee waar het over gaatquote:Op zondag 22 mei 2016 15:32 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
2002 ja. Met de Barrichellofarce. Daarna liepen de cijfers flink terug.
quote:Op zondag 22 mei 2016 15:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw idee waar het over gaat
Was toen ook pas een jaartje of 5, kan er ook mee te maken hebben.
Dit was het 'cadeautje' van Ferrari aan Rubens op Indianapolis. Die kon ik zo snel ff niet vinden.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh die. Ik dacht het farce op Indianapolis zelf.
quote:It was Ferrari's eighth one-two finish of the season. Barrichello said "To win, it was very, very, very good.... I got to the last corner, I didn't know what to do and nothing has been said. Michael was just very kind to, you know, let us finish equally. I guess I pointed a little bit in front, but, you know, what can we say?" Schumacher said "The end of the race was not planned... We tried to cross the line together but failed by a tiny bit and in fact we did not know who had won until we got out of the cars. I just felt Rubens deserved to win this race."
In the post-race interviews, the Ferrari drivers changed their story of what had happened at the finish with each telling. Other teams insisted that Ferrari had made a mockery of the sport again, while some said Schumacher had simply bungled an improvised formation finish. Earlier in the year Barrichello had been ordered to let Schumacher past on the final lap so he could win the 2002 Austrian Grand Prix. So many saw this result as Schumacher returning the favour.
Die bedoelde ik ook.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh die. Ik dacht het farce op Indianapolis zelf.
Dat was nooit de intentie. Het was volgens mij de bedoeling om 'tegelijk' te finishen.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:46 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Dit was het 'cadeautje' van Ferrari aan Rubens op Indianapolis. Die kon ik zo snel ff niet vinden.
[..]
Ze zijn er in dat opzicht al een eind op vooruitgegaan, sommige filmpjes op youtube zijn best okay voor een bedrijf dat social media verafschuwd(e)quote:Op maandag 23 mei 2016 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
De deal tussen Heineken en de Formule 1 wordt op de donderdag voor de GP van Canada bekendgemaakt. Mogelijk zal de F1 de sociale media dan ook meer gaan omarmen, aangezien Heineken op dat punt juist als goed bekend staat.
Lees wat er staat. Ricciardo zegt niks kwaads over Max. Bovendien is dit nu onderhand wel oud nieuws.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 06:59 schreef KingRadler het volgende:
Daniel moet Max nu al niet.
Hij is boos op Team dat hij nu 3 stops strategie had in plaats van 2
http://bit.ly/20aQwPu
heb bericht al weggehaald thnxquote:Op dinsdag 24 mei 2016 07:11 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Lees wat er staat. Ricciardo zegt niks kwaads over Max. Bovendien is dit nu onderhand wel oud nieuws.
Zeggen de betrokkenen jaquote:Op maandag 23 mei 2016 22:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was nooit de intentie. Het was volgens mij de bedoeling om 'tegelijk' te finishen.
Ze finishten zo dicht bij elkaar dat ik niet geloof dat het de intentie was om 1 vd 2 te laten winnen maar eerder om iedereen die niet Ferrari was te denigreren, eigenlijk nog veel ergerquote:
Wat sowieso onmogelijk is en dat wist Michael ook. Timing in de F1 gebeurd op 5 of 6 decimalen nauwkeurig. Dat is jaren geleden eens gezegd door, ik meen, een Sky commentator. Op het scherm zie je duizendsten, maar onderhuids is de timing dus een stuk nauwkeuriger.quote:Op maandag 23 mei 2016 22:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was nooit de intentie. Het was volgens mij de bedoeling om 'tegelijk' te finishen.
Ik las hem ook al, die column. Echt een sneu verhaal. Zonde dat de VK dit faciliteert.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:59 schreef BroesWillems het volgende:
Kop boven het maaiveld : https://www.autobahn.eu/9(...)erstappen-closeread/
Hill, Villeneuve, frentzen?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:35 schreef twiFight het volgende:
[..]
Wat sowieso onmogelijk is en dat wist Michael ook. Timing in de F1 gebeurd op 5 of 6 decimalen nauwkeurig. Dat is jaren geleden eens gezegd door, ik meen, een Sky commentator. Op het scherm zie je duizendsten, maar onderhuids is de timing dus een stuk nauwkeuriger.
Klopt. Jerez 97.quote:
https://www.facebook.com/(...)0796/?type=3&theaterquote:Heineken beer on the table, today at the Red Bull Energy Station in Monaco! -- met Kurt Vanhoenacker.
Dat was een geniaal moment! Maar dus niet "precies dezelfde tijd".quote:
Bron. Sowieso wel leuk artikel.quote:And it is all done to 10,000th of a second accuracy.
godverquote:
GeenStijl is inderdaad pas sneu, met 100 onwaarheden in hun stukjes. Bij Buitenhof komen geen "98% PvdAers" (onderzoek laat het tegenovergestelde zien) en dat je terecht bezwaar hebt tegen sponsoruitingen op zenders met publiek belang maakt je nog geen "grote hater van het bedrijfsleven".quote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:59 schreef BroesWillems het volgende:
Kop boven het maaiveld : https://www.autobahn.eu/9(...)erstappen-closeread/
Goed lezen, dat staat er helemaal niet.quote:Op woensdag 25 mei 2016 08:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
GeenStijl is inderdaad pas sneu, met 100 onwaarheden in hun stukjes. Bij Buitenhof komen geen "98% PvdAers" (onderzoek laat het tegenovergestelde zien)
Topsport drijft op sponsoren, dan kun je helemaal geen sport meer uitzenden op de publieke omroep, overal is reclame. Zonder die sponsoren is er geen sport.quote:en dat je terecht bezwaar hebt tegen sponsoruitingen op zenders met publiek belang maakt je nog geen "grote hater van het bedrijfsleven".
Ja en dat was ook al zo in 1960 en 1970quote:Op woensdag 25 mei 2016 08:55 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Goed lezen, dat staat er helemaal niet.
[..]
Topsport drijft op sponsoren, dan kun je helemaal geen sport meer uitzenden op de publieke omroep, overal is reclame. Zonder die sponsoren is er geen sport.
Of geenstijl wel of niet sneu is doet niet af aan de sneuheid van deze columnistquote:Op woensdag 25 mei 2016 08:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
GeenStijl is inderdaad pas sneu, met 100 onwaarheden in hun stukjes. Bij Buitenhof komen geen "98% PvdAers" (onderzoek laat het tegenovergestelde zien) en dat je terecht bezwaar hebt tegen sponsoruitingen op zenders met publiek belang maakt je nog geen "grote hater van het bedrijfsleven".
Daniel Craig (007) zal waarschijnlijk ook in Canada aanwezig zijn, dus ik zie wel een link met Aston Martin en Heineken. Dus ik neem aan dat Red Bull het te sponsoren team wordt.quote:Op woensdag 25 mei 2016 00:16 schreef Geralt het volgende:
Zou zomaar kunnen. Zou ook zomaar van niet.
Geen idee. Even afwachten tot Canada waar een en ander bekend zou worden gemaakt.
quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:31 schreef Fopje het volgende:
Stiekem zou ik het wel mooi vinden als Ricciardo Verstappen helemaal weg zou rijden. Ik zou er genot uit halen om al die domme arrogante kwallen op facebook helemaal teleurgesteld te zien.
precies dezelfde tijd in beeld.quote:Op woensdag 25 mei 2016 03:34 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat was een geniaal moment! Maar dus niet "precies dezelfde tijd".
Mjaquote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:59 schreef BroesWillems het volgende:
Kop boven het maaiveld : https://www.autobahn.eu/9(...)erstappen-closeread/
TR gemacht!!!quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:31 schreef Fopje het volgende:
Stiekem zou ik het wel mooi vinden als Ricciardo Verstappen helemaal weg zou rijden. Ik zou er genot uit halen om al die domme arrogante kwallen op facebook helemaal teleurgesteld te zien.
quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:45 schreef Geralt het volgende:
Het beste zou zijn dat Max iedereen op een ronde zet in Monaco en dat tijdens de officiële ceremonie Vettel, Lewis, Alonso, Kimi en Button hun Wereldbekers aan Max geven en knielend zijn voeten kussen.Maxgod
ban, dit is puur trollen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:31 schreef Fopje het volgende:
Stiekem zou ik het wel mooi vinden als Ricciardo Verstappen helemaal weg zou rijden. Ik zou er genot uit halen om al die domme arrogante kwallen op facebook helemaal teleurgesteld te zien.
Ik had al een TR gemaakt met een banaanvraag voor Fopjequote:
quote:“Kunstmatig F1-geluid zal vanaf 2018 weerklinken”
25 mei 2016 — Volgens de FIA zijn de testresultaten met een 'kunstmatige geluidsvormer' erg goed en zal die dan ook waarschijnlijk in 2018 geïntroduceerd worden.
Toen de F1-bolides met de V6-turbomotoren in 2014 voor het eerst op de baan reden volgde er heel wat kritiek. Het geluid van de wagens trok op niets en ook de fans die de races bijwoonden waren enorm teleurgesteld.
Sindsdien wordt er hard gewerkt en gebrainstormd om het geluid van de F1-bolides te verbeteren. Even werd er zelfs getest met een soort ‘luidspreker’ maar die test verliep niet echt goed.
Dit seizoen maken de F1-bolides al iets meer geluid door een extra uitlaat die voorzien werd maar het geluid van de V6-turbomotoren komt helemaal nog niet in de buurt van de V8- en V10-motoren die daarvoor gebruikt werden.
Vanaf 2018 zou daar echter verandering in moeten komen want dan wil men een ‘kunstmatige geluidsvormer’ introduceren die het geluid moet verbeteren.
“We hebben daarmee goede resultaten behaald,” aldus FIA-motorexpert Fabrice Lom.
Er volgde al kritiek dat het een ‘fake’ geluid zou creëren maar die kritiek wordt weerlegd. Er zou weliswaar geen honderd procent natuurlijk geluid voorzien worden maar fake zou het niet klinken. Er zou eerder sprake zijn van het verbeteren van de intensiteit en de kwaliteit van het motorgeluid.
Opvallend is dan weer dat net nu F1-baas Bernie Ecclestone zich lovend uitliet over het huidige motorgeluid.
“Het is beter dan in het verleden,” zei Ecclestone tegenover ‘Sky Sports F1’.
“De wagens maken nu veel meer lawaai,” aldus Ecclestone tijdens een bezoek aan de pitmuur.
Volgens Mercedes maken de F1-motoren momenteel een geluid dat overeenkomt met 128 decibel, waar dat in 2015 zo’n 124 decibel was. Dat geluidsniveau is echter nog ver verwijderd van de 140 decibel die V10-motoren ooit maakten.
Maar, who gives a fuck about Facebook tokkies?quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:43 schreef motorbloempje het volgende:
Hij heeft een punt ergens, al die Facebooktokkies met hun debiele comments op RBR/Toro Rosso![]()
ergens zou het heerlijk zijn om ze op hun bek te zien gaan met hun asociale geblaat. Maargoed, dat zou wat jammer zijn.
Ik schaam me er bijna voor a) nederlander te zijn en b) het leuk te vinden dat Max het zo goed doetquote:Op woensdag 25 mei 2016 12:57 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar, who gives a fuck about Facebook tokkies?
Lagaan
Waarom zouden de echte fans het laten verpesten door een paar randdebielen. Over een tijdje is de volgende hype er weer en dan stappen ze daar wel weer op over.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik schaam me er bijna voor a) nederlander te zijn en b) het leuk te vinden dat Max het zo goed doet
Geen vriendenquote:Op woensdag 25 mei 2016 13:04 schreef BroesWillems het volgende:
Ik weet niet wat voor een vrienden jullie hebben op facebook, maar ik heb nergens last van.
Mja of ik iets leuk vind of niet laat ik niet beïnvloeden door welke andere mensen het ook leuk zijn gaan vinden. Plus dat je je nog altijd onderscheid van die lui omdat je vanaf eerste uur al fan was en dus niet op de hype train zitquote:Op woensdag 25 mei 2016 12:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik schaam me er bijna voor a) nederlander te zijn en b) het leuk te vinden dat Max het zo goed doet
Het gaat helemaal niet om het lawaai. Dat is slechts bijzaak en een bijproduct van de motor. Het gaat om het racen en of er nu veel of weinig herrie aan te pas komt maakt mij niet uit.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:57 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, met die V6/en gaat het sowieso er niet om of je trommelvlies losgescheurd kan worden. Leuk dat het harder kan en wordt, maar het gaat vooral om het soort geluid en dat van een V8 is ALTIJD beter dan dat van een V6 en dat van een V10 is ALTIJD beter dan dat van een V8 etcetc.
Men maakt het harder, ja mooi, maar daar gaat het niet om, het gaat om het soort lawaai en met een V6 ga je nooit het soort geluid creeeren wat een V8 of een V10 maakt.
Dat ben ik wel met je eens, echter is het lawaai wel een onderdeel van de beleving.quote:Op woensdag 25 mei 2016 13:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om het lawaai. Dat is slechts bijzaak en een bijproduct van de motor. Het gaat om het racen en of er nu veel of weinig herrie aan te pas komt maakt mij niet uit.
quote:Op woensdag 25 mei 2016 13:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Geen vriendengewoon de openbare comments op RBR/Toro Rosso
Moet je maar in Engeland gaan wonen. Als je in Nederland was gebleven had je wel vrienden gehadquote:
Dat was eerst wel het plan, maar er zijn nu documenten ingediend bij de lokale overheid waarin staat dat er geen verschil zal zijn voor motor- en autoraces.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:21 schreef Bluurgh het volgende:
De chicane is verplaatst naar het midden van Curva Grande. Kijk maar eens goed
Volgens mij heb ik een aantal maanden geleden gelezen dat dit de layout voor de motoren wordt en de F1 layout gelijk blijft.
quote:Monza plans to tear up first chicane
Track officials at Monza, the home of the Italian Grand Prix, are planning to replace the Rettifilio chicane with a new, high-speed configuration in 2017.
Documents published on the Lombardy regional government’s website* dealing with changes to the local environment reveal details of the planned changes for next year.
The Rettifilio chicane is the first braking point on the current layout and has existed in various formats since 1972. For next year the track organisers plan to convert it back into a straight.
Instead of negotiating the current Curva Grande, drivers will sweep through a new section including a right-hander and a chicane. The details of this change to the track were revealed in January, however at the time it was expected it would only be used for motorbikes.
But the new track design documents states there will be “no difference between the car and motorcycle configurations”. As the circuit still does not have a contract to hold F1 next year it remains to be seen whether F1 drivers will tackle the new high-speed configuration.
Other minor changes planned for the circuit included revised kerbs and new service lanes to aid the recovery of stranded vehicles and reduce the amount of time lost to red flags at the circuit.
Engels is niet jouw sterkste punt?quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:27 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Dat was eerst wel het plan, maar er zijn nu documenten ingediend bij de lokale overheid waarin staat dat er geen verschil zal zijn voor motor- en autoraces.
[..]
Wat dan?quote:
no difference between the car and motorcycle configurationsquote:
Ja. Bluurgh zegt dat hij had gelezen dat er juist wel een verschil zou zijn tussen die twee.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
no difference between the car and motorcycle configurations
=
Geen verschill tussen de auto- en motorconfiguraties. Met andere woorden: die twee zijn hetzelfde
Zou ik helemaal niet erg vinden. Monza zal ik zeker missen, maar nog altijd liever Imola dan zo'n Tilke-zandbakbaantje.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:36 schreef Wolve000 het volgende:
De vraag is of het uiteindelijk veel uit maakt. Er is een aanzienlijke kans dat de F1 helemaal niet meer naar Monza gaat. Financieel gaat het allemaal maar moeizaam. (Imola schijnt dan wel weer een officieel bid te hebben gedaan om de Italiaanse GP te organiseren.)
140 db slaat dan ook nergens op als je daar gaat staan kijken zonder gehoorbeschermingquote:Op woensdag 25 mei 2016 12:57 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, met die V6/en gaat het sowieso er niet om of je trommelvlies losgescheurd kan worden. Leuk dat het harder kan en wordt, maar het gaat vooral om het soort geluid en dat van een V8 is ALTIJD beter dan dat van een V6 en dat van een V10 is ALTIJD beter dan dat van een V8 etcetc.
Men maakt het harder, ja mooi, maar daar gaat het niet om, het gaat om het soort lawaai en met een V6 ga je nooit het soort geluid creeeren wat een V8 of een V10 maakt.
Het is vooral de turbo die een hoop demptquote:Op woensdag 25 mei 2016 13:33 schreef Fir3fly het volgende:
Tja.
Het gaat er meer om dat het motorgeluid zo gedempt is met opzet. Een V6 turbo hoeft helemaal niet slecht te klinken, zeker niet rond 12k toeren. Maar door de domme regels moet alles zo strak verpakt worden dat het geluid dat er af komt veel te veel gedempt wordt.
Nope. De turbo dempt uiteraard maar dat is nog wel de minste factor.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:41 schreef fathank het volgende:
Het is vooral de turbo die een hoop dempt
Niet zozeer de turbo als wel de MGU-H die de uitlaatgassen opvangt.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:41 schreef fathank het volgende:
[..]
140 db slaat dan ook nergens op als je daar gaat staan kijken zonder gehoorbescherming
[..]
Het is vooral de turbo die een hoop dempt
Sowieso las ik op het iRacing forum dat Monza in een koninklijk park ligt en het niet toegestaan is om dingen te veranderen buiten de bestaande wegen. Het nieuwe gedeelte zou dus komen te liggen over huidige toegangswegen, het is niet toegestaan om bomen te kappen of wat dan ook en dat zou dus betekenen dat er totaal geen runoff is.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:36 schreef Wolve000 het volgende:
De vraag is of het uiteindelijk veel uit maakt. Er is een aanzienlijke kans dat de F1 helemaal niet meer naar Monza gaat. Financieel gaat het allemaal maar moeizaam. (Imola schijnt dan wel weer een officieel bid te hebben gedaan om de Italiaanse GP te organiseren.)
Ook niet. Het zijn vooral de regels omtrent de afvoer van die gassen. Omdat de positie van de uitlaat heel strak bepaald is in de regels moeten die gassen nogal wat afleggen om daar te komen en dat zorgt voor de grootste demping. Dat is ook de reden dat elke motor hetzelfde klinkt (de Honda heeft nog een klein beetje onderscheid geloof ik).quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet zozeer de turbo als wel de MGU-H die de uitlaatgassen opvangt.
De MGU-H zit toch gewoon op de as van de turbo? Dus is het wel de turbo die het geluid dempt.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet zozeer de turbo als wel de MGU-H die de uitlaatgassen opvangt.
Dat klopt, dat is verplicht.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:09 schreef Waffle het volgende:
[..]
De MGU-H zit toch gewoon op de as van de turbo?
Wel echt een gaaf systeem. Qua techniek zijn deze powertrains wel echt geweldig. Ook de mogelijkheden voor strategieën mbt energie afgeven en opwekken zijn erg interessant. Helaas zie je daar als toeschouwer natuurlijk erg weinig van. Behalve dat de mannen van Mercedes dit het beste voor elkaar hebben.quote:
Valt mee, dat is (wederom) aan strakke regels gebonden. Sowieso mag het systeem maar 2MJ per ronde genereren. Daar moet je het mee doen. Elke motor heeft exact hetzelfde systeem dus daar valt niet zo veel te doen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:13 schreef Waffle het volgende:
[..]
Wel echt een gaaf systeem. Qua techniek zijn deze powertrains wel echt geweldig. Ook de mogelijkheden voor strategieën mbt energie afgeven en opwekken zijn erg interessant.
Ja en nee, want de uitlaatgassen gaan nu niet direct allemaal naar buiten in tegenstelling tot de jaren '80 toen het geluid veel beter was, maar voor een deel ook naar de MGU-H om energie uit de warmte te halen waardoor een deel van het geluid verloren gaat.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:09 schreef Waffle het volgende:
[..]
De MGU-H zit toch gewoon op de as van de turbo? Dus is het wel de turbo die het geluid dempt.
Of heb ik dit afgelopen jaren helemaal verkeerd begrepen?
Dat 2MJ is inderdaad wel jammer, maar voor de rest zijn de PU wel echt anders. Er zijn nog steeds zoveel parameters die je kan aanpassen. Welke toeren de MGU-H omschakelen, locatie van de componenten,ontwerp van de turbo bladen, ontwerp van de electro moeite en volgens mij werd er zelfs gesproken dat Honda een axiale compressor gebruikte en de rest een radiale. Al weet ik niet 100% zeker of dat laatste waar is. Ik heb het ooit ergens gelezen, maar toen was het nog niet bevestigd.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Valt mee, dat is (wederom) aan strakke regels gebonden. Sowieso mag het systeem maar 2MJ per ronde genereren. Daar moet je het mee doen. Elke motor heeft exact hetzelfde systeem dus daar valt niet zo veel te doen.
Tijdens de race kan de coureur het een en ander veranderen, bijvoorbeeld het ene rondje wat meer gebruiken om een gaatje te trekken of aan te vallen of te verdedigen etcetera. Maar aangezien dat voor iedereen exact hetzelfde werkt heeft het niet zoveel invloed.
Het grootste gedeelte zullen we pas over een lange tijd weten, deze geheimen worden goed beschermd. Erg veel variatie zal er niet zijn, hooguit met de plaatsing van de turbo. Maar Mercedes lijkt het vooral zo goed te hebben gedaan vanwege die nieuwe verbrandingstechnologie. Hun motoren zijn simpelweg zuiniger dan de rest.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:25 schreef Waffle het volgende:
[..]
Dat 2MJ is inderdaad wel jammer, maar voor de rest zijn de PU wel echt anders. Er zijn nog steeds zoveel parameters die je kan aanpassen. Welke toeren de MGU-H omschakelen, locatie van de componenten,ontwerp van de turbo bladen, ontwerp van de electro moeite en volgens mij werd er zelfs gesproken dat Honda een axiale compressor gebruikte en de rest een radiale. Al weet ik niet 100% zeker of dat laatste waar is. Ik heb het ooit ergens gelezen, maar toen was het nog niet bevestigd.
Ik denk dat de MGU-H tijdens het energie opwekken er voor zorgt dat er meer druk nodig is om de turbo te laten ronddraaien. Er is dus meer druk verlies en minder lawaai van de uitlaatgassen komt. De uitlaatgassen gaan niet na de turbo nog naar een speciale MGU-H. Tenminste dit is altijd wat mij idee was bij deze motoren.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja en nee, want de uitlaatgassen gaan nu niet direct allemaal naar buiten in tegenstelling tot de jaren '80 toen het geluid veel beter was, maar voor een deel ook naar de MGU-H om energie uit de warmte te halen waardoor een deel van het geluid verloren gaat.
Althans dat is zoals ik het begrepen heb.
Volgens mij gaat alles linea recta van de turbo naar de MGU-H en vanaf daar naar buiten via die standaard uitlaat. Het feit dat dat allemaal zo dik op elkaar verpakt zit zorgt voor de grootste demping.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja en nee, want de uitlaatgassen gaan nu niet direct allemaal naar buiten in tegenstelling tot de jaren '80 toen het geluid veel beter was, maar voor een deel ook naar de MGU-H om energie uit de warmte te halen waardoor een deel van het geluid verloren gaat.
Gegeven dat ze vroeger ongeveer 10L/sec tankten en ze toch een keer of twee een seconde of 10 stil stonden. Plus wat ze aan de start al bij zich hadden. Dan heb je het toch over iets tussen de 200 en 300 liter. Nu is dat dus 100kg (ongeveer 110 liter), wat op sommige circuits ook nog eens (marginaal) minder is omdat ze zelfs dat niet eens altijd nodig hebben.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:31 schreef Waffle het volgende:
Overigens vermoed ik ook dat de fuel flow limit een erg groot effect heeft op het geluid. Weet niet hoeveel brandstof ze vroeger verstoken, maar tegenwoordig is dat natuurlijk echt heel erg weinig.
Dat is voor zo ver ik weet wel het geval. De MGU-H wordt gebruikt om de turbo op te spoelen om turbo-lag te elimineren.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:31 schreef Waffle het volgende:
[..]
Ik denk dat de MGU-H tijdens het energie opwekken er voor zorgt dat er meer druk nodig is om de turbo te laten ronddraaien. Er is dus meer druk verlies en minder lawaai van de uitlaatgassen komt. De uitlaatgassen gaan niet na de turbo nog naar een speciale MGU-H. Tenminste dit is altijd wat mij idee was bij deze motoren.
Nee, dat heeft nauwelijks invloed.quote:Overigens vermoed ik ook dat de fuel flow limit een erg groot effect heeft op het geluid. Weet niet hoeveel brandstof ze vroeger verstoken, maar tegenwoordig is dat natuurlijk echt heel erg weinig.
Volgens mij klopt dit niet. De uitlaatgassen gaan door de turbo. Die turbo zit op een as met de compressor. Op de zelfde as zit de MGU-H. De MGU-H is niks anders dan een elektromotor die ook in generator stand wordt gebruik.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij gaat alles linea recta van de turbo naar de MGU-H en vanaf daar naar buiten via die standaard uitlaat. Het feit dat dat allemaal zo dik op elkaar verpakt zit zorgt voor de grootste demping.
Dat is juist, volgens mij zeggen we precies hetzelfde.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:42 schreef Waffle het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dit niet. De uitlaatgassen gaan door de turbo. Die turbo zit op een as met de compressor. Op de zelfde as zit de MGU-H. De MGU-H is niks anders dan een elektromotor die ook in generator stand wordt gebruik.
Ah oké ik dacht uit jouw berichtje dat je bedoelde dat de uitlaatgassen ook via de MGU-H gingen. Maar mooi dan zijn we er over uitquote:Op woensdag 25 mei 2016 15:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is juist, volgens mij zeggen we precies hetzelfde.
In die Porsche is het trouwens heel anders. Maar niemand weet precies hoe, aangezien de regels daarvoor open zijn en Porsche min of meer kan doen wat ze willen. In tegenstelling tot F1.
Theorie is dat dat in die Porsche motor wel het geval is. Die kan daardoor heel veel harvesten op topsnelheid.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:48 schreef Waffle het volgende:
[..]
Ah oké ik dacht uit jouw berichtje dat je bedoelde dat de uitlaatgassen ook via de MGU-H gingen.
Ja en dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren, heb ergens gelezen dat ze voor 2019 nog maar 2 motoren per seizoen willen gaan doen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:46 schreef Meike26 het volgende:
Is het niet vooral de duurzaamheids waanzin dat er geen hoge toeren gemaakt kunnen en zullen worden? Met 4/5 motoren per jaar kunnen de teams niet op volle toeren rijden. Bij 8 of 10 motoren per jaar zal die druk al wat weg kunnen vallen en motoren tot hogere toeren worden gedreven.
Die wagens moeten er wel tussen passen ja, heel belangrijk.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:51 schreef nils7 het volgende:
Dacht dat het smaller was.
Check die mensen:
[ afbeelding ]
Dat lijkt me inderdaad een betere oplossing. Alleen mag je in de F1 volgens de regels maar 1 turbine gebruiken en is dit dus niet toepasbaar.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Theorie is dat dat in die Porsche motor wel het geval is. Die kan daardoor heel veel harvesten op topsnelheid.
Heb foto's gezien waarop het veel krapper leek.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die wagens moeten er wel tussen passen ja, heel belangrijk.
Tja. Dat is F1 tegenwoordig.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:57 schreef Waffle het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad een betere oplossing. Alleen mag je in de F1 volgens de regels maar 1 turbine gebruiken en is dit dus niet toepasbaar.
Het is krap. Laat je niet gek maken door die mensenquote:Op woensdag 25 mei 2016 15:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
Heb foto's gezien waarop het veel krapper leek.
Ach, ieder land heeft zo zijn debielen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik schaam me er bijna voor a) nederlander te zijn en b) het leuk te vinden dat Max het zo goed doet
Neeeeequote:
quote:"Ik moet nog steeds wennen aan de Red Bull, dus ook in Monaco zal ik weer leren. En het sterke Mercedes verslaan is lastig'', zei de 18-jarige Limburger woensdag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |