Dat dus. Ik vind het net het mooie van de serie, geen "iedereen leeft en wat zijn we allemaal blij" scenarios. Mooie aflevering weer. 103 afleveringen in totaal dus, mooi aantal, maar toch vind ik het best jammer dat dit seizoen niet volledig is. Een van de zeldzame series waarbij het elk seizoen beter werdquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:33 schreef Loveless85 het volgende:
Nou nou nou zo schrikken is t ook allemaal weer niet hè, nog 3 afleveringen, dan is de hele serie voorbij. Logisch dus dat er naar een eind wordt gewerkt
dat is juist het geniale eraanquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:52 schreef Molurus het volgende:
Overigens zet dit de openingsscene van de eerste aflevering van dit seizoen wel in een heel ander licht.
Root is niet helemaal snugger. Hoe noem je mensen die analogieen gebruiken waar een normaal mens niet van snapt?quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:59 schreef Molurus het volgende:
Shaw en Root in discussie tijdens een shootout.
![]()
Dat stukje vond ik het minste .. ik hou nooit zo van dat soort 'fan service' helemaal niet als het ongeloofwaardig is. mgoed Root is eigenlijk ook gewoon knettergek dus het was niet zo vreemd dat het punt dat ze maakte erg onsamenhangend was. Kwam een beetje over als zo'n cyanide and happiness grapje wat ze wel eens maken in die stripjes, dat ze echt vreselijk veel moeite doen en zichzelf echt heel veel schade toebrengen om een grapje te maken. En in dit geval dus om een flirtopmerking te makenquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:59 schreef Molurus het volgende:
Shaw en Root in discussie tijdens een shootout.
![]()
Dat is dus voor mij maar de vraag. Ook al zie je daarna wel dat het camerabeeld weer een driehoekje om zijn hoofd heeft ... hij liet het in het midden tegen wie ie het had. Daarom denk ik nu: Wie gaat ie vermoorden. The Machine of Samaritan?quote:Op donderdag 2 juni 2016 03:13 schreef Tamabralski het volgende:
Wel mooi dat Finch nu besloten heeft Samaritan te gaan vermoorden. Tenminste dat begreep ik. En gelukkig heeft Root nog wat kick-ass pushback routines in de code van The Machine gegooid.
Heeft de machine eigenlijk ooit een naam gehad? Ik dacht dat Root ooit wat namen voor haar verzon. Alitheia ofzo?
Het POV shot was van Samaritan, dus hij had het tegen Samaritan. En hij is nu zover dat hij de Machine toestemming geeft om los te gaan, denk ik.quote:Op donderdag 2 juni 2016 03:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat is dus voor mij maar de vraag. Ook al zie je daarna wel dat het camerabeeld weer een driehoekje om zijn hoofd heeft ... hij liet het in het midden tegen wie ie het had. Daarom denk ik nu: Wie gaat ie vermoorden. The Machine of Samaritan?
Het leuke, bedacht ik me net, is dat toen in het begin van de aflevering zijn BSN naar boven kwam iedereen er vanuit ging dat hij het slachtoffer van een moord zou zijn en niemand stil stond bij de uiteindelijke waarheid, dat Harold zelf de moordenaar zou wordenquote:Op donderdag 2 juni 2016 09:57 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het POV shot was van Samaritan, dus hij had het tegen Samaritan. En hij is nu zover dat hij de Machine toestemming geeft om los te gaan, denk ik.
Root zei zelf dat ze voort zou leven in de machine. Dus dat maakt het eigenlijk gewoon niet zo erg.quote:En Root.
Perpetrator. Dus dader.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het leuke, bedacht ik me net, is dat toen in het begin van de aflevering zijn BSN naar boven kwam iedereen er vanuit ging dat hij het slachtoffer van een moord zou zijn en niemand stil stond bij de uiteindelijke waarheid, dat Harold zelf de moordenaar zou worden.
Daar heeft Sameen toch niks aan? Okay, zij heeft al 7000 keer een reünie met Root beleefd, maar toch.quote:[..]
Root zei zelf dat ze voort zou leven in de machine. Dus dat maakt het eigenlijk gewoon niet zo erg.
Op den duur ontgroei je de drang naar vleselijke liefde. Root's karakter zit nu gewoon in de machine en haar ge-uploade persoonlijkheid kan nog steeds een relatie hebben met Shaw.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:13 schreef Breuls het volgende:
Daar heeft Sameen toch niks aan? Okay, zij heeft al 7000 keer een reünie met Root beleefd, maar toch.
Normaal ben ik net een ontzettende fan van dat soort meta verwijzingen voor de fans (zie ook die legendarische aflevering vorig seizoen) maar deze keer voelde het ook een beetje geforceerd aan en was de dialoog in die scène niet super nee. Maar ach, klein minpuntjequote:Op donderdag 2 juni 2016 03:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat stukje vond ik het minste .. ik hou nooit zo van dat soort 'fan service' helemaal niet als het ongeloofwaardig is. mgoed Root is eigenlijk ook gewoon knettergek dus het was niet zo vreemd dat het punt dat ze maakte erg onsamenhangend was. Kwam een beetje over als zo'n cyanide and happiness grapje wat ze wel eens maken in die stripjes, dat ze echt vreselijk veel moeite doen en zichzelf echt heel veel schade toebrengen om een grapje te maken. En in dit geval dus om een flirtopmerking te maken.
Het ging me ook meer om een relatie dan om de lusten.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Op den duur ontgroei je de drang naar vleselijke liefde. Root's karakter zit nu gewoon in de machine en haar ge-uploade persoonlijkheid kan nog steeds een relatie hebben met Shaw.
Of het worden automatisch altijd trio's.quote:Enige nadeel is dat vreemdgaan nu onmogelijk is geworden met een vriendin die via alle camera's in de wereld kan meekijken met wat je doet.
Root zei zelf dat de essentie van wie ze zijn helemaal bekend is bij de machine, de machine weet zelfs beter wie ze zijn dan ze zelf, en dat ze daarom voort leven in de machine zelfs al zouden ze dood gaan. De machine zou dus een overtuigende simulatie kunnen runnen van wie Root was.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:31 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het ging me ook meer om een relatie dan om de lusten.Maar zit Root zelf in de Machine? De Machine heeft haar stem gekozen, maar dat zegt verder niks.
Het erge is dat ik gisteren allemaal woordgrapjes zat te bedenken met Root. Worteltrekken enzo.quote:Of het worden automatisch altijd trio's.
Ah, natuurlijk. Da's waar.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Root zei zelf dat de essentie van wie ze zijn helemaal bekend is bij de machine, de machine weet zelfs beter wie ze zijn dan ze zelf, en dat ze daarom voort leven in de machine zelfs al zouden ze dood gaan. De machine zou dus een overtuigende simulatie kunnen runnen van wie Root was.
Natuurlijk is het niet hetzelfde maar dat maakt het niet automatisch slechter. Een digitale essentie van een persoon kun je debuggen en perfect maken.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:48 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ah, natuurlijk. Da's waar.
Maar toch vind ik het sneu voor Sameen. Een simulatie, of digitale essentie van een persoon, is toch niet hetzelfde als echt met iemand samen zijn.
Of mass effect 3 style (zoals een engineer zei: wat extra padding op bepaalde plaatsen zodat ze beter beschermd is als ze tegen een muur aan loopt)quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:57 schreef SunChaser het volgende:
En als de serie wordt opgepikt door Netflix maken ze gewoon een Cyborg van Root, Ex Machina style
Whoa.. Dat kan ik mij niet meer herinneren. Wanneer was dat ongeveer?quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het leuke, bedacht ik me net, is dat toen
Root zei zelf dat ze voort zou leven in de machine. Dus dat maakt het eigenlijk gewoon niet zo erg.
Mischien kiest The Machine ook een human avatar zoals Samaritan.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:31 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het ging me ook meer om een relatie dan om de lusten.Maar zit Root zelf in de Machine? De Machine heeft haar stem gekozen, maar dat zegt verder niks.
[..]
Of het worden automatisch altijd trio's.
Dat was Root toch alquote:Op donderdag 2 juni 2016 11:20 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Mischien kiest The Machine ook een human avatar zoals Samaritan.
het doet het niet teniet, ze leeft voort als AI-persoonlijkheid.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:40 schreef Fir3fly het volgende:
Het was onnodig. Als ze dit in seizoen 3 hadden gedaan zoals gepland, prima. Maar nu negeert het alle karakterontwikkeling in de afgelopen twee seizoenen.
Ik had niet verwacht dat deze serie me zo zou teleurstellen.
Je bent gewoon teleurgesteld dat je 'crush' dood is (maar toch niet).quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:40 schreef Fir3fly het volgende:
Het was onnodig. Als ze dit in seizoen 3 hadden gedaan zoals gepland, prima. Maar nu negeert het alle karakterontwikkeling in de afgelopen twee seizoenen.
Ik had niet verwacht dat deze serie me zo zou teleurstellen.
Hij wist nog niet dat Root dood was tijdens die speech. Dat is wat mij het meest irriteert. Haar dood was daar niet voor nodig.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:48 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel tof als een (aanloop naar een) finale samengaat met dood, verderf en chaos. En de dood van Root en Elias heeft Finch ertoe gedreven EINDELIJK zijn handschoentjes af te doen en 'the machine' vrij te laten om alles te doen wat het moet doen om te overleven. Die speech aan het eind was briljant.
Oh ja, true. Hij was er al klaar mee voor hij wist dat ze het niet overleefd had. Maar Root als 'homage persoonlijkheid' van the Machine vind ik er wel mooi ingeschreven hoor. Het past.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij wist nog niet dat Root dood was tijdens die speech. Dat is wat mij het meest irriteert. Haar dood was daar niet voor nodig.
Ik denk dat zijn speech een schaakzet was.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij wist nog niet dat Root dood was tijdens die speech. Dat is wat mij het meest irriteert. Haar dood was daar niet voor nodig.
Wat mij betreft niet meer. Het negeert alle ontwikkeling die het karakter doorgemaakt heeft. En deze serie was juist een van de weinige voorbeelden waar de makers de karakters juist lieten evolueren. Behalve nu, nu moest er ineens alsnog teruggegrepen worden naar het originele plan. Zonder goede redenquote:Op donderdag 2 juni 2016 11:53 schreef jogy het volgende:
[..]
Oh ja, true. Hij was er al klaar mee voor hij wist dat ze het niet overleefd had. Maar Root als 'homage persoonlijkheid' van the Machine vind ik er wel mooi ingeschreven hoor. Het past.
Alsof Abrams zelf betrokken is bij POI. Het wordt gewoon geproduceerd door zijn tent, en hij heeft andere producers neergezet om het werk te doen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:49 schreef SunChaser het volgende:
JJ Abrams maakt eindelijk een goed laatste seizoen, Fringe sloeg natuurlijk aan t eind ook nergens meer op
Ik vind de evolutie van Root naar een AI persoonlijkheid juist 1 van de beste evoluties van karakters die ik gezien heb. Mgoed, alles staat en valt natuurlijk met of je een AI als persoonlijkheid kunt zien en of je gelooft dat Root een AI kan zijn.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet meer. Het negeert alle ontwikkeling die het karakter doorgemaakt heeft. En deze serie was juist een van de weinige voorbeelden waar de makers de karakters juist lieten evolueren. Behalve nu, nu moest er ineens alsnog teruggegrepen worden naar het originele plan. Zonder goede reden.
Het zal toch niet, dat Finch expres The Machine beteugelde. Zodat Samaritan alle poppen op die situatie liet dansen. En dat Finch op het laatste moment een onverwachte factor introduceert. Waar Samaritan geen rekening mee hield?quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn speech een schaakzet was.
The Machine had voorspeld dat Harold de dader van een moord zou worden.
Maar volgens mij dacht Samaritan op dat moment nog steeds dat Harold altijd volgens zijn regels zou spelen. Door deze speech op dat moment te doen zette ie dus Samaritan op het verkeerde been. Door zijn regels te veranderen heeft ie misschien in die miljarden simulaties van the machine tegen samaritan er eindelijk 1 gecreëerd waar the machine kon winnen.
Harold is de enige die zo'n meesterzet zou kunnen bedenken. Natuurlijk beteugelde harold de machine in eerste instantie zodat het geen kwaadaardige machine zou worden. Maar Samaritan won in al die simulaties omdat de regels van Harold, en van de machine zo waren. Harold moet zich gerealiseerd hebben dat hij alleen door de regels te veranderen Samaritan op het verkeerde been kon zetten.quote:Op donderdag 2 juni 2016 12:03 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Het zal toch niet, dat Finch expres The Machine beteugelde. Zodat Samaritan alle poppen op die situatie liet dansen. En dat Finch op het laatste moment een onverwachte factor introduceert. Waar Samaritan geen rekening mee hield?
Nah.
Ik heb dezelfde twijfel.quote:Op donderdag 2 juni 2016 03:15 schreef Maanvis het volgende:
Daarom denk ik nu: Wie gaat ie vermoorden. The Machine of Samaritan?
Je kunt niet kiezen hoe je dood gaat jammergenoeg.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:25 schreef SunChaser het volgende:
Ik vond de dood van Root wel slecht uitgevoerd, kwam niet echt aan
Vond het ook een meesterzet. Ze kan ook gewoon in een eventueel vervolg te zien zijn als een Max Headroomquote:Op donderdag 2 juni 2016 12:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik vind de evolutie van Root naar een AI persoonlijkheid juist 1 van de beste evoluties van karakters die ik gezien heb. Mgoed, alles staat en valt natuurlijk met of je een AI als persoonlijkheid kunt zien en of je gelooft dat Root een AI kan zijn.
Daar heb je wel een punt inderdaad.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:25 schreef SunChaser het volgende:
In een serie wel. Nou. oké, de schrijvers dan.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je kunt niet kiezen hoe je dood gaat jammergenoeg.
Nee, maar de makers kunnen wel kiezen het emotioneler in beeld te brengen. En dan niet zo slecht als de dood van Trinityquote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je kunt niet kiezen hoe je dood gaat jammergenoeg.
Ja, wat dat betreft was Carter's dood veel harder. Maar je zag het wel een beetje aankomen, Harold het primary target dus dan gaat zij dood.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:25 schreef SunChaser het volgende:
Ze is dood gegaan in het ziekenhuis voordat Lionel er bij was.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:28 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nee, maar de makers kunnen wel kiezen het emotioneler in beeld te brengen. En dan niet zo slecht als de dood van Trinity
Ik vond het idd wel mooi dat we niet zo'n emotionele sterfscene kregen bij hem.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:29 schreef SunChaser het volgende:
Elias dood was wel mooi. Hij leefde natuurlijk al jaren in reservetijd
Je herinnert je niet haar scène, toen ze jonger was en, wat was het, haar vader verloor? Ook grote /care op haar gezicht. Da's gewoon wie ze is.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:37 schreef Maanvis het volgende:
Oh en dat Shaw er gewoon bij staat als een /care nadat ze hoort dat haar geliefde is overleven.
nee die scene herinner ik me niet. mgoed we zullen zien hoe shaw er op gaat reageren. volgende aflevering screenshots staan trouwens al online..quote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:59 schreef Breuls het volgende:
[..]
Je herinnert je niet haar scène, toen ze jonger was en, wat was het, haar vader verloor? Ook grote /care op haar gezicht. Da's gewoon wie ze is.
Dat gezegd hebbende, ik zag wel degelijk 'iets' op haar gezicht, dus het deed haar niet niets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
Ik vind het zo jammer dat de drama zo oeverloos onnodig wordt uitgerekt in deze series. En nu ze geen tijd meer hebben. Paf. Elias dood. Root gaat naar ziekenhuis. Dood. Die contrast is een beetje ergerlijk. Ik werd altijd getergd met die onnodige lange dramatische conversaties. Dan wil ik dat de characters met iets meer eer heengaan.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:29 schreef SunChaser het volgende:
Elias dood was wel mooi. Hij leefde natuurlijk al jaren in reservetijd
ik vind juist het tegenovergestelde. die conversaties maken de serie zo goed. lange sterfbeddrama's heb ik al genoeg gezien. Mgoed je kunt zoiets ook al voorspellen in je hoofd.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:42 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Ik vind het zo jammer dat de drama zo oeverloos onnodig wordt uitgerekt in deze series. En nu ze geen tijd meer hebben. Paf. Elias dood. Root gaat naar ziekenhuis. Dood. Die contrast is een beetje ergerlijk. Ik werd altijd getergd met die onnodige lange dramatische conversaties. Dan wil ik dat de characters met iets meer eer heengaan.
Ik ga wel mee wat de makers uitbeelden. Anders is het niet 'echt'. En geef daar mijn kritiek op. Anders kan ik nu ook wel stoppen met POI. En mijn eigen Blu-Ray special edition 6 Alternative season finale endings bedenkenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik vind juist het tegenovergestelde. die conversaties maken de serie zo goed. lange sterfbeddrama's heb ik al genoeg gezien. Mgoed je kunt zoiets ook al voorspellen in je hoofd.
'Lionel... zeg tegen Sameen dat ik van haar houd.. en dat ik voortleef in the Machine.'
En waarschijnlijk nog een flauw grapje erbij waaruit blijkt dat ze zelf met nog enkele seconden te leven nog steeds knetterkrankjorum is. Speculeer maar raak
oh, ik vind het juist altijd heel leuk om zelf spinoffs in mijn hoofd te bedenkenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:04 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Ik ga wel mee wat de makers uitbeelden. Anders is het niet echt. En geef daar mijn kritiek op. Anders kan ik nu ook wel stoppen met POI. En mijn eigen Blu-Ray special edition 6 Alternative season finale endings bedenken...
Hij deed dar ook zo goed in Lost. Je hebt opeens een heel ander persoon opeens. Ik vond het ook erg sterk, il had echt het gevoel van "eindelijk gaat hij los" je ziet hem ook heel langzaam in dat gesprek veranderen. Eerst spelen volgens m'n eigen regels naar langzaam hatelijk en eindigen met "ik heb het niet tegen u, maar tegen jou en kijkt met oorlog ogen recht in de camera. Geweldig!quote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:37 schreef Maanvis het volgende:
Het beste stukje vond ik overigens de falling down van Harold. Dat ie ineens op een andere kwaadaardigere toon gaat praten dan ie in de hele serie heeft gedaan. Geweldig geacteerd
Ik heb idd in de reviews gelezen dat ie ook zo goed was in lost, maar ik heb lost nooit gevolgdquote:Op vrijdag 3 juni 2016 19:06 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Hij deed dar ook zo goed in Lost. Je hebt opeens een heel ander persoon opeens. Ik vond het ook erg sterk, il had echt het gevoel van "eindelijk gaat hij los" je ziet hem ook heel langzaam in dat gesprek veranderen. Eerst spelen volgens m'n eigen regels naar langzaam hatelijk en eindigen met "ik heb het niet tegen u, maar tegen jou en kijkt met oorlog ogen recht in de camera. Geweldig!
Het geeft een zekere mate van realisme, al hoop ik dat het plotselinge tempo niet een overhaast resultaat geeft.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:42 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Ik vind het zo jammer dat de drama zo oeverloos onnodig wordt uitgerekt in deze series. En nu ze geen tijd meer hebben. Paf. Elias dood. Root gaat naar ziekenhuis. Dood. Die contrast is een beetje ergerlijk. Ik werd altijd getergd met die onnodige lange dramatische conversaties. Dan wil ik dat de characters met iets meer eer heengaan.
Ik ken hem van lost en daar speelde hij ook onwijs goed, z'n stem past daar ook heel erg bij. Heel kalm en kil net als in dat stukje waar recht in de camere praat.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 00:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb idd in de reviews gelezen dat ie ook zo goed was in lost, maar ik heb lost nooit gevolgd.
Ik dacht op een gegeven moment zag ik zijn oog trillen en toen dacht ik hij gaat huilen. Maar hij verloor dus 'zijn cool'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 21:45 schreef SunChaser het volgende:
SPOILERS
Hieronder een link naar de gelekte subtitels van de finaleIk ga niet kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar, dat de CC's lekken![]()
foutje van cbsquote:Op dinsdag 7 juni 2016 22:49 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Ik ga niet kijken.
Maar hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar, dat de CC's lekken
Wat Root is iverkomen had ik niet verwacht. Aflevering 11 voelde als een "filler episode".quote:Op zondag 5 juni 2016 13:13 schreef Nic1 het volgende:
Wow wat een einde.![]()
Michael Emerson![]()
![]()
Jammer van Elias en Root, maar zat er ook wel een beetje aan te komen.
Ik heb het net gezien en ik heb dat zelfde gevoel. Alleen het einde was interesant, en kan een grote rol aan het einde gaan spelen.quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:51 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Wat Root is iverkomen had ik niet verwacht. Aflevering 11 voelde als een "filler episode".
Een heel leger aan Machine agentsquote:Op woensdag 8 juni 2016 21:39 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik heb het net gezien en ik heb dat zelfde gevoel. Alleen het einde was interesant, en kan een grote rol aan het einde gaan spelen.
Je bedoelt waar 'shaw' vandaan kwam? Dat was de oorspronkelijke taak van de machine om terroristische aanvallen te voorspellen. En daarmee gingen Shaw en een andere agent dus aan de slag. Die nummers die harold kreeg kwamen via een 'backdoor' die ie zelf in dat systeem had ingebouwd.quote:Op woensdag 8 juni 2016 22:03 schreef Kamina het volgende:
Ligt het aan mij of was het al eens eerder langsgekomen dat The Machine andere agenten had?
Zou kunnen, AI verhalen komen vaak van dezelfde oorsprong.quote:Ze hebben zich trouwens wel sterk laten inspireren door The Forbin Project; het kiezen van een eigen stem is regelrecht daaruit overgenomen. Samaritan zijn persoonlijkheid trouwens ook, maar dat past in deze serie heel goed. Voor wie het niet kent: nú kijken!
Ik vond het grappigquote:
quote:
Misschien was het weer een 'scenario' ofzo... geen ideequote:Op woensdag 15 juni 2016 13:12 schreef dyonvbaal het volgende:
[..]
Ik vond het grappig![]()
Maar was het einde van deze aflevering niet meer gepast bij de series finale? Wat gaat er nou in de volgende aflevering komen als er geen machines meer zijn?
(en hoe moeten Shaw en Reese zich laten rijden door een auto als "Root" er niet meer is om die voor hun te besturen?)
idd, 2x een 9,9 en 2x een 9,8 da's beter dan game of thrones. Naja, hopelijk is het einde dan ook zo goedquote:Op woensdag 15 juni 2016 17:28 schreef Friday12 het volgende:
Wel jammer dat het bijna afgelopen is nu het zo een goede serie is
Er werd voor mijn gevoel weer teveel geouwehoerd om weinig. En dat in de één na laatste aflevering.quote:Op woensdag 15 juni 2016 17:28 schreef Friday12 het volgende:
Wel jammer dat het bijna afgelopen is nu het zo een goede serie is
Denk ik soms ook (vooral bij de twee vorige afleveringen).quote:Op woensdag 15 juni 2016 17:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Misschien was het weer een 'scenario' ofzo... geen idee.
ik had ook ergens, onder de douche ofzo, de gedachte dat de machine toch nog ergens 1-0 kon komen te staan.. ach ja, we zullen het wel zien de komende weekquote:Op woensdag 15 juni 2016 22:03 schreef PPL het volgende:
[..]
Denk ik soms ook (vooral bij de twee vorige afleveringen).
Dat hetgeen wij zien een van de gevechten is in de kooi tussen machine en samaritan.
En dat je dan aan het eind van de aflevering ziet dat de machine zijn eerste punt scoort en dat zijn aantal steeds sneller gaat oplopen.
Ook al staat machine nu met triljoen tegen 0 achter.
Dan zouden we dus met een open einde worden achtergelaten met een heleboel hoop dat het op een of andere manier goed gaat komen.
Dit denk ik ookquote:Op donderdag 16 juni 2016 06:45 schreef ook_gek het volgende:
De bron code van de machine heeft al 1x gecomprimeerd overleefd. Het kan goed zijn dat ze van zich zelf een copie gemaakt heeft en ergens opgeslagen heeft? Wetende wat er ging komen. Zelfs het wachtwoord wist ze namelijk en wist ook al dat het virus er was en ingezet zou worden. Want zoals ze zelf al zei "misschien ken ik jou echt beter dan jij je zelf kent"
Ik denk eerder dat de telefoon gaat.quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:50 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Dit denk ik ook
Alles lijkt voorbij, dan een pan naar een random computer waarop de tekst "Decompressing..." of "Looking for admin..." verschijnt... Einde.
Ah, natuurlijk. Ook een goeie!quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:08 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de telefoon gaat.
Als ze dit niet doen zou het zo een gemiste kans zijnquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:08 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de telefoon gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
QFTquote:
Ik ook! Juist dat werd prima open gelaten. Misschien... Prison break krijgt immers nu ook weer een vervolg. Ik hoop en duim.quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
[..]
QFT![]()
En toch hoop ik stiekem op een zesde seizoen... ooit...
Ik ook wel.. Of een spinoff met dat team in Washingtonquote:Op woensdag 22 juni 2016 20:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
[..]
QFT![]()
En toch hoop ik stiekem op een zesde seizoen... ooit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |