abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161948006
I´m back.
pi_161948441
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:35 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik bedoel het eigenlijk zo: Himmler kan er nu op uitgestuurd worden om info te verzamelen bij de tegenstanders van Erdolf. Omdat Turkije graag een goeie schaker wil worden, denk ik.
Turkije bestaat niet meer.

Het is Erdogans Akp familie vs. Iedereen die hun geldstromen wil doorlichten.

Het beleid staat niet meer in dienst van de bevolking maar in dienst van een harde kern rondom Erdogan. De bevolking is slechts toeschouwer en kan niet effectief protesteren. Dat is indirect al verboden.

Dus als er wat in de toekomst met turkije gebeurd hoop ik dat het regime de nekslag krijgt, en de hele bevolking (inclusief akp supporters) wordt gespaard.

[ Bericht 7% gewijzigd door Beathoven op 05-05-2016 19:29:20 ]
pi_161948930
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gedateerd alweer, ik persoonlijk vind de politiek van Turkije tov het Midden-Oosten c.q. zuidelijke buren, tov Koerdenkwestie totaal chaotisch, ad hoc, strategisch onduidelijk, tactisch dom.
De situatie an sich is al totaal chaotisch, als Turkije in de Balkan was gevestigd en Nederland in Anatolie weet ik niet of de situatie oh zo veel beter en of anders zou geweest zijn. Hoewel de 'Koerdenkwestie' natuurlijk al veel langer speelt, zal ten alle tijden een soort van burgeroorlog in twee buurlanden en een golf van miljoenen vluchtelingen een last zijn voor ieder land die daar aan grenst natuurlijk.
pi_161949033
Erdogan probeert zijn familie een beetje de Saudi familie van Turkije te maken. Hij heeft zijn schoonzoon tot minister van energie gemaakt. Wat een ****ing domme islamitische boer is het ook.
pi_161949079
pi_161949084
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De situatie an sich is al totaal chaotisch, als Turkije in de Balkan was gevestigd en Nederland in Anatolie weet ik niet of de situatie oh zo veel beter en of anders zou geweest zijn. Hoewel de 'Koerdenkwestie' natuurlijk al veel langer speelt, zal ten alle tijden een soort van burgeroorlog in twee buurlanden en een golf van miljoenen vluchtelingen een last zijn voor ieder land die daar aan grenst natuurlijk.
Tuurlijk, alleen wordt er hoog opgegeven over Davutoğlu en ja, dat het voor een niet ingewijde voorkomt alsof het één grote bende is, is ook niet helemaal zijn schuld, echter de verwachting heeft-ie ook niet kunnen inlossen imho. Ja, misschien mbt de EU, echter dan krijg je het kinnesinne van Erdogan en nu zelfs wordt door zijn aftreden heel de deal al gezien als in gevaar verkerend... (zie linkjes Die Welt en RTLnieuws).
I´m back.
  donderdag 5 mei 2016 @ 20:07:46 #132
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_161949220
Turkse kranten: premier Davutoglu overweegt terugtreden

quote:
Premier Davutoglu overweegt volgens twee grote Turkse kranten terug te treden wegens een machtsstrijd met president Erdogan.

Het wekelijkse overleg tussen de president en de premier werd een dag vooruitgeschoven naar vanavond. Wat daaruit is gekomen, is niet bekend. Morgen volgt een persconferentie. Hoge partijfunctionarissen denken niet dat Davutoglu vanavond bij Erdogan zijn ontslag heeft ingediend.

Het meningsverschil gaat over een grondwetswijziging, waardoor Turkije overgaat op een presidentieel systeem naar Frans model. De macht verschuift dan voor het belangrijkste deel van de premier naar de president.
Bevoegdheden afgenomen

Het geschil is een stroomversnelling gekomen toen een uitvoerend comité van de regeringspartij AK besloot bevoegdheden van partijleider Davutoglu af te nemen. Hij mag bijvoorbeeld geen provinciale bestuurders meer benoemen. Davutoglu zou geen genoegen willen nemen met die maatregel, waar Erdogan vermoedelijk achter zit.

Volgens diplomaten is de verhouding tussen Davutoglu en Erdogan al langer gespannen, zowel op het politieke als op het persoonlijke vlak. Davutoglu wordt gezien als milder en diplomatieker dan Erdogan. De laatste is volgens analisten meer een straatvechter die, anders dan Davutoglu, het grote publiek in Turkije aanspreekt.
Geen persoonlijk belang

Volgens het Turkse staatspersbureau Anadolu zei Davutoglu gisteren in een rede op een partijcongres in Ankara dat hij het partijbelang altijd boven zijn persoonlijke belang heeft gesteld. Hij nam het premierschap en het voorzitterschap van de AK-partij over toen Erdogan in de zomer van 2014 tot president werd gekozen.

Davutoglu heeft speculaties over zijn aftreden afgedaan als het werk van charlatans.

De krant Cumhuriyet noemt al twee kandidaten die Davutoglu kunnen opvolgen als premier: minister van Transport Yilderim en minister van Energie Albayrak, een schoonzoon van Erdogan.
'Erdogan belegt partijtop om premier Davutoglu af te zetten'
quote:
De laatste tijd zijn er meningsverschillen tussen de premier en president Recep Tayyip Erdogan in de openbaarheid gekomen. De twee zouden het oneens zijn over onder meer de betrekkingen met Europa en de vervolging van critici van de regering.
Nog effe en we hebben een tweede Hitler, die dulden ook geen enkele tegenspraak.

Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_161949419
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 20:49 schreef Hathor het volgende:
Heeft ie hem beledigd? :')
Je weet niet . :+
pi_161950218
Tja, in landen met een grote moslimpopulatie doen autoritaire leiders het goed. Een man met zachte uitstraling zoals Davutoglu wordt niet op waarde geschat in machoculturen. Dat was 50 tot 100 jaar geleden niet anders in Europa. Verder weinig verstand van de politiek in Turkije. Misschien kan hij een baan krijgen in Brussel. Volgens mij kon hij goed overweg met de mensen die daar zaten tijdens de Turkije-EU onderhandelingen.
pi_161952389
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tuurlijk, alleen wordt er hoog opgegeven over Davutoğlu en ja, dat het voor een niet ingewijde voorkomt alsof het één grote bende is, is ook niet helemaal zijn schuld, echter de verwachting heeft-ie ook niet kunnen inlossen imho. Ja, misschien mbt de EU, echter dan krijg je het kinnesinne van Erdogan en nu zelfs wordt door zijn aftreden heel de deal al gezien als in gevaar verkerend... (zie linkjes Die Welt en RTLnieuws).
Ik verwacht dat de deal er op de een of andere manier alsnog wel doorheen komt, Turkije heeft er gewoon veel meer profijt bij dan het helemaal te laten escaleren en zelfs gevaar te laten lopen, dat ziet Erdogan en de AK-Partij hopelijk ook wel in. Denk dat het voor de EU noch voor Turkije gezond is om de deal te koppelen als een succes/prestatie van een man.
  donderdag 5 mei 2016 @ 22:08:03 #136
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_161952502
Turkije had geen gezonde oppositie (lui en niet pro actief), ik hoop dat Davutoglu een partij gaat oprichten als tegenhanger van de AKP. Dan is mijn stem voor Davutoglu.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_161952515
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:08 schreef TeenWolf het volgende:
Turkije had geen gezonde oppositie (lui en niet pro actief), ik hoop dat Davutoglu een partij gaat oprichten als tegenhanger van de AKP. Dan is mijn stem voor Davutoglu.
Dat zou interessant zijn idd.
I´m back.
pi_161952531
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:08 schreef TeenWolf het volgende:
Aint gonna happen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161952546
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik verwacht dat de deal er op de een of andere manier alsnog wel doorheen komt, Turkije heeft er gewoon veel meer profijt bij dan het helemaal te laten escaleren en zelfs gevaar te laten lopen, dat ziet Erdogan en de AK-Partij hopelijk ook wel in. Denk dat het voor de EU noch voor Turkije gezond is om de deal te koppelen als een succes/prestatie van een man.
Ja, punt is dat Erdogan als die deal niet doorgaat al die vluchtelingen gewoon naar Griekenland kan lozen of terug in Syrië kan kieperen. Ben benieuwd wat de ontwikkelingen zullen zijn over een maand.
I´m back.
pi_161952559
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Aint gonna happen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En in het NLs?
I´m back.
pi_161952583
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, punt is dat Erdogan als die deal niet doorgaat al die vluchtelingen gewoon naar Griekenland kan lozen of terug in Syrië kan kieperen. Ben benieuwd wat de ontwikkelingen zullen zijn over een maand.
Griekenland misschien, Syrië zie ik niet gebeuren.
  donderdag 5 mei 2016 @ 22:12:13 #142
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_161952593
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Aint gonna happen.
SPOILER
Dat zegt niks. Een nieuwe partij beginnen is geen 'fitne'.
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_161952602
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En in het NLs?
Erdogan is mijn homie till i die, aint gonna give no bitch a chance to mess us up.
pi_161952609
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:57 schreef Atak het volgende:
Erdogan probeert zijn familie een beetje de Saudi familie van Turkije te maken. Hij heeft zijn schoonzoon tot minister van energie gemaakt. Wat een ****ing domme islamitische boer is het ook.
Voor een domme boer heeft ie heel het land wel goed bij de ballen en het bewijs daarvan is dat jij voor deze belediging daar vastgezet zou worden :D
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_161952624
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:12 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Dat zegt niks. Een nieuwe partij beginnen is geen 'fitne'.
Natuurlijk wel, een grotere fitne dan iemand zijn die tweedracht en verdeeldheid zaait onder een groep bestaat niet.
pi_161952625
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Erdogan is mijn homie till i die, aint gonna give no bitch a chance to mess us up.
Lol. _O- .
I´m back.
pi_161952687
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lol. _O- .
Oke oke, iets genuanceerder dan:

"De eer van de president is mijn eer, niemand moet proberen om onrust te zaaien"
pi_161952709
quote:
9s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oke oke, iets genuanceerder dan:

"De eer van de president is mijn eer, niemand moet proberen om onrust te zaaien"
Ik begreep dat het anders was, maar ik begrijp ook je bedoeling, dat het wel heel onNLs is wat er staat. ;).
I´m back.
  donderdag 5 mei 2016 @ 22:17:02 #149
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_161952716
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, een grotere fitne dan iemand zijn die tweedracht en verdeeldheid zaait onder een groep bestaat niet.
Dan is de AKP verleden tijd, niemand zal een malloot als bijvoorbeeld Cemil Cicek als premier accepteren.
pi_161952771
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik begreep dat het anders was, maar ik begrijp ook je bedoeling, dat het wel heel onNLs is wat er staat. ;).
Een kwart van zijn speech ging vooral over nooit uit te zijn op een politiek positie, nooit er naar gesolliciteerd te hebben en vooral de eenheid en harmonie binnen de partij te willen bewaren want: "Het lot van de AKP is het lot van Turkije geworden"

dus denk niet dat TeenWolf's scenario zal uitpakken als zodanig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')