Is er PKK in Europa dan? Heb ze niet gezienquote:Op woensdag 4 mei 2016 23:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Moet ik je uitleggen hoe het niet aanpakken van een terreurorganisatie die verantwoordelijk is voor aanslagen binnen Turkije, chantage is?
In het centrum van Brusselquote:Op woensdag 4 mei 2016 23:45 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Is er PKK in Europa dan? Heb ze niet gezien
heldenquote:Op woensdag 4 mei 2016 23:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
In het centrum van Brussel
[ afbeelding ]
Zolang er geen bewijs is dat er terroristische aanslagen gepland worden vanuit Europa is er weinig reden een politieke partij aan te pakken.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je moet niet naar verdragen kijken, maar naar kijken wat je wilt. Om dat vervolgens te bewerkstellingen pas je verdragen eventueel aan (of laat ze vallen als die linkse landen zeuren als homo's)quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Misschien moet je de verdragen die Nederland en Europa hebben getekend nalezen.
Yep, bevestigd.quote:Turkse premier Davutoglu treedt af
De Turkse premier Ahmet Davutoglu heeft donderdag aangekondigd dat hij volgende maand aftreedt. Dat zei hij op een persconferentie in Ankara.
De situatie van Davutoglu was onhoudbaar, nadat er meningsverschillen tussen de premier en president Recep Tayyip Erdogan in de openbaarheid waren gekomen.
De twee zouden het oneens zijn over onder meer de betrekkingen met Europa en de vervolging van critici van de regering.
Davutoglu werd vorig jaar tijdens de jaarlijkse partijdag als voorzitter benoemd en werd daardoor automatisch de lijsttrekker voor de islamitisch-conservatieven. Davutoglu nam het voorzitterschap in 2014 over van Erdogan, die toen tot president werd gekozen.
twitter:News_Executive twitterde op donderdag 05-05-2016 om 13:47:16Turkish PM Davutoğlu says he will not become a candidate in the next extraordinary AK Party congress on May 21, will resign afterwards reageer retweet
Dan krijg je Heydrich aan zet, bedoel je?quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:31 schreef Loekie1 het volgende:
Himmler moet het veld ruimen? Kan een meesterzet zijn.
Ik bedoel het eigenlijk zo: Himmler kan er nu op uitgestuurd worden om info te verzamelen bij de tegenstanders van Erdolf. Omdat Turkije graag een goeie schaker wil worden, denk ik.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan krijg je Heydrich aan zet, bedoel je?.
Volgens mij hebben ze onenigheid gekregen. Wrs is Davutoğlu een tikkeltje te toegevend geweest tov de EU of lopen hun toekomstvisies uiteen mbt de herrijzenis van het Ottomaanse rijk?quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:35 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik bedoel het eigenlijk zo: Himmler kan er nu op uitgestuurd worden om info te verzamelen bij de tegenstanders van Erdolf. Omdat Turkije graag een goeie schaker wil worden, denk ik.
2 maanden terug zag ik ze nog met Oculan vlaggen op de spui (den haag) demonstreren. Ik had echt zo'n wtf moment...quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er wonen 70.000 Koerden in NL, is te verwachtenquote:Op donderdag 5 mei 2016 14:45 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
2 maanden terug zag ik ze nog met Oculan vlaggen op de spui (den haag) demonstreren. Ik had echt zo'n wtf moment...
Wat ik op een nieuwssite las, is dat in het partijregelement van de AKP staat dat de partij geen premier kan steunen die niet tegelijk partijleider is.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze onenigheid gekregen. Wrs is Davutoğlu een tikkeltje te toegevend geweest tov de EU of lopen hun toekomstvisies uiteen mbt de herrijzenis van het Ottomaanse rijk?
Koffiedikkijken.
Maar wat ik dus bovenal vreemd vind, is dat Erdogan als ceremonieel president dus kennelijk al de facto een presidentieel systeem heeft opgebouwd, waarbij een premier niet valt doordat zijn regering valt in het parlement, maar gewoon naar believen van de president. In Dld zou zoiets nooit kunnen voorkomen bijv.
Ja, nee, dat klopt natuurlijk. Ik denk idd dat deze manoeuvre an sich wel op één of andere manier goed gepraat zal worden, hetzij idd vanwege wat jij hier meldt, hetzij dat Davutoğlu vanwege persoonlijke redenen vertrekt. Maar de facto weet iedereen dat Erdogan hem zijn congé heeft gegeven en dat is idd wrs in strijd met het staatsrecht in Turkije. Ik zeg al in Duitsland zal zoiets uiteraard nooit voorkomen, in Turkije en Rusland wel.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat ik op een nieuwssite las, is dat in het partijregelement van de AKP staat dat de partij geen premier kan steunen die niet tegelijk partijleider is.
Het is natuurlijk wel zorgelijk (en volgens mij ook kenmerkend voor veel dictaturen) als op een gegeven moment het staatsrecht een ondergeschikte rol aan de interne regels van de dominante politieke partij gaat spelen.
Yup en met visum vrij reizen komen er nog wel een aantal honderd duizend koerden bij, wat leuk zeg!quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:56 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Er wonen 70.000 Koerden in NL, is te verwachten
Dit hoor ik steeds vaker. Wat moeten die Koerden hier dan? Het is geen verblijfsvergunning, ze hebben dus letterlijk nergens aanspraak op. Asiel aanvragen? Een Turk (want dat blijven ze) wordt meteen afgewezen. Daarom is het gerucht dat Erdogan dadelijk vluchtelingen een Turks paspoort gaat geven zodat ze alsnog naar Europa kunnen ook dikke onzin.quote:Op donderdag 5 mei 2016 15:18 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Yup en met visum vrij reizen komen er nog wel een aantal honderd duizend koerden bij, wat leuk zeg!
En straks als er een aanslag is in Nederland kan men naar iedereen lopen wijzen terwijl ze zelf de PKK de hand boven de hand houden. Hypocrisie op z'n bestquote:Op donderdag 5 mei 2016 14:45 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
2 maanden terug zag ik ze nog met Oculan vlaggen op de spui (den haag) demonstreren. Ik had echt zo'n wtf moment...
Bij een vergadering van het hoogste orgaan van de AKP is het één en ander voorgevallen. O.a. zijn er bepaalde rechten van Davutoglu ontnomen (o.a. het benoemen van leiders van de AKP in de verschillende provincies). Hij heeft geen zin om zijn positie ter discussie te stellen trekt zich dan ook terug. Hij wilt blijkbaar verder gaan met de jongeren afdeling van de AKP.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze onenigheid gekregen. Wrs is Davutoğlu een tikkeltje te toegevend geweest tov de EU of lopen hun toekomstvisies uiteen mbt de herrijzenis van het Ottomaanse rijk?
Koffiedikkijken.
Maar wat ik dus bovenal vreemd vind, is dat Erdogan als ceremonieel president dus kennelijk al de facto een presidentieel systeem heeft opgebouwd, waarbij een premier niet valt doordat zijn regering valt in het parlement, maar gewoon naar believen van de president. In Dld zou zoiets nooit kunnen voorkomen bijv.
Dat die rechten zijn ontnomen is een gevolg.quote:Op donderdag 5 mei 2016 16:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Bij een vergadering van het hoogste orgaan van de AKP is het één en ander voorgevallen. O.a. zijn er bepaalde rechten van Davutoglu ontnomen (o.a. het benoemen van leiders van de AKP in de verschillende provincies). Hij heeft geen zin om zijn positie ter discussie te stellen trekt zich dan ook terug. Hij wilt blijkbaar verder gaan met de jongeren afdeling van de AKP.
Turkije is momenteel bezig om het mogelijk te maken het paspoort/nationaal af te pakken van mensen die terroristen steunen. Ik had al in verschillende Turkse kranten gelezen dat men in Europa bang is dat die mensen naar Europa komen om te blijven.quote:Op donderdag 5 mei 2016 15:23 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dit hoor ik steeds vaker. Wat moeten die Koerden hier dan? Het is geen verblijfsvergunning, ze hebben dus letterlijk nergens aanspraak op. Asiel aanvragen? Een Turk (want dat blijven ze) wordt meteen afgewezen. Daarom is het gerucht dat Erdogan dadelijk vluchtelingen een Turks paspoort gaat geven zodat ze alsnog naar Europa kunnen ook dikke onzin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |