abonnement Unibet Coolblue
pi_162584706
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 10:11 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Ja een eitje vond ik wel lekker, maar na alle info die ik heb opgezocht hoef ik dat ook niet meer ;) Als je iets bakt is er wel vervanging voor en qua smaak ook wel maar is natuurlijk niet echt zoals een ei. Ik heb ook echt totaal geen zin meer in vlees enzo. Mis het helemaal niet.
Ik eet ook geen vlees, nou ja, héél soms smokkel ik nog, maar dan gaat het om spekjes in de
stampot ofzo, een paar keer per jaar, maar dat wordt ook steeds minder, de laatste keer heb ik
cashewnoten gebruikt i.p.v. spekjes, was eigenlijk ook wel lekker :+

Kaas en eieren ben ik nog niet vanaf, zelfs al eet je geen eieren meer, in een heleboel producten
zit ei verwerk... is moeilijk... Vegakaas vind ik écht niet te hachelen :@ en ik ben wel dol op kaas
dus een veganist ga ik nooit worden denk ik. Hoef ik ook niet van mezelf hoor :P
pi_162584938
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 10:15 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik eet ook geen vlees, nou ja, héél soms smokkel ik nog, maar dan gaat het om spekjes in de
stampot ofzo, een paar keer per jaar, maar dat wordt ook steeds minder, de laatste keer heb ik
cashewnoten gebruikt i.p.v. spekjes, was eigenlijk ook wel lekker :+

Kaas en eieren ben ik nog niet vanaf, zelfs al eet je geen eieren meer, in een heleboel producten
zit ei verwerk... is moeilijk... Vegakaas vind ik écht niet te hachelen :@ en ik ben wel dol op kaas
dus een veganist ga ik nooit worden denk ik. Hoef ik ook niet van mezelf hoor :P
Ja hangt er natuurlijk vanaf hoe je eet. Ik maak nu niks meer uit pakjes, wat ik voorheen altijd wel deed.. dus dan is het al wel makkelijker. Hoef ik niet steeds op te zoeken of het wel echt vegan is. Maar ik at echt super slecht hoor, dronk ook zo een fles cola op elke dag en veel junkfood, dus nogal logisch dat ik mij nu heel goed en fit voel en ben ook al wat afgevallen(was ook wel nodig) terwijl ik best veel eet. Er zijn ook zoveel leuke blogs en youtubers waar je info vandaan kan halen en makkelijke recepten, dat helpt wel. Ga straks zelf hummus maken, zonder olie. Ben benieuwd of dat een beetje lekker gaat worden;)
pi_162585011
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 10:26 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Ja hangt er natuurlijk vanaf hoe je eet. Ik maak nu niks meer uit pakjes, wat ik voorheen altijd wel deed.. dus dan is het al wel makkelijker. Hoef ik niet steeds op te zoeken of het wel echt vegan is. Maar ik at echt super slecht hoor, dronk ook zo een fles cola op elke dag en veel junkfood, dus nogal logisch dat ik mij nu heel goed en fit voel en ben ook al wat afgevallen(was ook wel nodig) terwijl ik best veel eet. Er zijn ook zoveel leuke blogs en youtubers waar je info vandaan kan halen en makkelijke recepten, dat helpt wel. Ga straks zelf hummus maken, zonder olie. Ben benieuwd of dat een beetje lekker gaat worden;)
Ja als je veganistisch wil eten moet je eigenlijk bijna alles zelf maken :Y dat lijkt me ook wel
een heel gedoe hoor, maar respect als je het volhoudt :D

Ik zie ook vaak héle lekkere Veganistische recepten, dus je kán wel lekker eten als je dat wil gelukkig!


Succes met de Hummus maken! :+
pi_162585284
quote:
14s.gif Op zondag 29 mei 2016 10:30 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja als je veganistisch wil eten moet je eigenlijk bijna alles zelf maken :Y dat lijkt me ook wel
een heel gedoe hoor, maar respect als je het volhoudt :D

Ik zie ook vaak héle lekkere Veganistische recepten, dus je kán wel lekker eten als je dat wil gelukkig!


Succes met de Hummus maken! :+
Oh ja ik eet heel lekker. Sommige mensen denken volgens mij dat je elke dag alleen maar salade eet, maar dat is absoluut niet zo;p Heb veel goede sites gevonden met makkelijke recepten. Zelfs ik kan die maken;)
pi_162585306
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 10:42 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Oh ja ik eet heel lekker. Sommige mensen denken volgens mij dat je elke dag alleen maar salade eet, maar dat is absoluut niet zo;p Heb veel goede sites gevonden met makkelijke recepten. Zelfs ik kan die maken;)
Ze denken ook dat Vegetariërs de hele dag op een worteltje knagen, ach laat ze :+

Wij weten wel beter :D
pi_162672253


Indische saucijzenbroodjes



En ikan pepesan. Mijn eerste poging en ik vond hem wel geslaagd. Weet alleen niet of ik de volgende keer nog bananenblad gebruik.
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:22:07 #107
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162673512
Bananenblad is vies en voegt niks toe. Het is gewoon het alufolie van de tropen, voordat alufolie bestond.
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:25:09 #108
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162673565
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:22 schreef RobinOok het volgende:
Bananenblad is vies en voegt niks toe. Het is gewoon het alufolie van de tropen, voordat alufolie bestond.
:D Beter voor het milieu. Als je daar woont dan.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:26:07 #109
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162673590
Fuck het milieu.
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:36:11 #110
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162673767
Nee. :(
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_162674662
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:06 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]

Indische saucijzenbroodjes

[ afbeelding ]

En ikan pepesan. Mijn eerste poging en ik vond hem wel geslaagd. Weet alleen niet of ik de volgende keer nog bananenblad gebruik.
O+
Mag ik een keer bij je komen eten? :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_162674786
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:22 schreef RobinOok het volgende:
Bananenblad is vies en voegt niks toe. Het is gewoon het alufolie van de tropen, voordat alufolie bestond.
Ik las al eens ergens dat het weinig toevoegt. Ik wilde het voor de eerste keer wel proberen.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:28 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

O+
Mag ik een keer bij je komen eten? :D
Is goed. Wel pas na dat ik nieuw huisje heb gevonden en verhuisd ben! Ik geloof dat ik dan veel eters heb :D.
  woensdag 1 juni 2016 @ 19:36:58 #113
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162674851
Wij komen ook. Dat je het even weet. :7
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_162674891
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:36 schreef Isegrim het volgende:
Wij komen ook. Dat je het even weet. :7
Ik ga op zoek naar een extra groot huis!
pi_162676223
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:34 schreef n0a het volgende:

[..]

Ik las al eens ergens dat het weinig toevoegt. Ik wilde het voor de eerste keer wel proberen.

[..]

Is goed. Wel pas na dat ik nieuw huisje heb gevonden en verhuisd ben! Ik geloof dat ik dan veel eters heb :D.
Ik wacht geduldig O-)
Succes met nieuw huisje zoeken! ^O^
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 1 juni 2016 @ 22:24:45 #116
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_162680194
Ik had weer vrienden over de vloer die lekker wilden eten. Dat is gelukt! Qua presentatie heb ik het wel eens beter gedaan, maar ik deel de foto's toch weer.

Voor: caesarbitterballen (roux met kippenbouillon, ansjovis, knoflook, kip en parmezaan) met gepocheerde kwarteleitjes, de gebruikelijke dressing, little gem en wat parmezaan.
Hoofd: buikspek (met venkelzaad; vier uur in de oven op 140 graden whisky en appelsap en daarna op 200 voor een krokante zwoerd) met zoetzure venkel en pommes duchesse
Na: frambozenbavarois, mango-limoenmousse, merengue, pistachetuille en choco-hazelnootcrumble.







Vooral de bavarois uit die vorm krijgen was een drama: ik was te moe en heel licht aangeschoten. Maar smaakte prima: de extra mousse, tuilles en merengues die over waren zijn daarna allemaal opgegaan. :9
  maandag 13 juni 2016 @ 16:39:07 #117
438758 zeer
Opritsjniki
pi_162978840


pulled jackfruit
pi_162979688
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:24 schreef vinnypassy het volgende:
Ik had weer vrienden over de vloer die lekker wilden eten. Dat is gelukt! Qua presentatie heb ik het wel eens beter gedaan, maar ik deel de foto's toch weer.

Voor: caesarbitterballen (roux met kippenbouillon, ansjovis, knoflook, kip en parmezaan) met gepocheerde kwarteleitjes, de gebruikelijke dressing, little gem en wat parmezaan.
Hoofd: buikspek (met venkelzaad; vier uur in de oven op 140 graden whisky en appelsap en daarna op 200 voor een krokante zwoerd) met zoetzure venkel en pommes duchesse
Na: frambozenbavarois, mango-limoenmousse, merengue, pistachetuille en choco-hazelnootcrumble.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vooral de bavarois uit die vorm krijgen was een drama: ik was te moe en heel licht aangeschoten. Maar smaakte prima: de extra mousse, tuilles en merengues die over waren zijn daarna allemaal opgegaan. :9
Nomnomnom ziet er heerlijk uit.

quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:39 schreef zeer het volgende:
[ afbeelding ]

pulled jackfruit
Dat dat ook. :9
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 13 juni 2016 @ 17:14:32 #119
221912 minilot
Nancy boy
pi_162979752
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:24 schreef vinnypassy het volgende:
Ik had weer vrienden over de vloer die lekker wilden eten. Dat is gelukt! Qua presentatie heb ik het wel eens beter gedaan, maar ik deel de foto's toch weer.

Voor: caesarbitterballen (roux met kippenbouillon, ansjovis, knoflook, kip en parmezaan) met gepocheerde kwarteleitjes, de gebruikelijke dressing, little gem en wat parmezaan.
Hoofd: buikspek (met venkelzaad; vier uur in de oven op 140 graden whisky en appelsap en daarna op 200 voor een krokante zwoerd) met zoetzure venkel en pommes duchesse
Na: frambozenbavarois, mango-limoenmousse, merengue, pistachetuille en choco-hazelnootcrumble.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vooral de bavarois uit die vorm krijgen was een drama: ik was te moe en heel licht aangeschoten. Maar smaakte prima: de extra mousse, tuilles en merengues die over waren zijn daarna allemaal opgegaan. :9
Woah, wat professioneel toch weer! :D ^O^
Complimenten voor de creativiteit @ caesarballen en je buikspek klinkt heerlijk! :Y
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 13 juni 2016 @ 17:29:24 #120
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_162980042
Vinny wat top weer!! :9 :9

Ik zou t eigenlijk op moeten slaan, voor de kerst enzo :D
  maandag 13 juni 2016 @ 19:10:10 #121
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162982798
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:39 schreef zeer het volgende:
[ afbeelding ]

pulled jackfruit
Recept? Jackfruit. :9~
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 13 juni 2016 @ 19:13:30 #122
438758 zeer
Opritsjniki
pi_162982936
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:10 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Recept? Jackfruit. :9~
Weet niet meer precies maar: uitje + knoflook fruiten, komijn, koriander, kruidnagel en gerookt paprika poeder, chilipeper, 2-3 tl tomaten puree, blik tomaten, half blik water, 3 el rietsuikermolasse, 2 el rietsuiker, scheutje balsamicoazijn en wat zout.

Groene jackfruit (dus onrijpe) uit blik op water (niet op siroop), uit elkaar "scheuren" en bakken in de saus.
  maandag 13 juni 2016 @ 20:14:08 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162985166
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:24 schreef vinnypassy het volgende:
Ik had weer vrienden over de vloer die lekker wilden eten. Dat is gelukt! Qua presentatie heb ik het wel eens beter gedaan, maar ik deel de foto's toch weer.

Voor: caesarbitterballen (roux met kippenbouillon, ansjovis, knoflook, kip en parmezaan) met gepocheerde kwarteleitjes, de gebruikelijke dressing, little gem en wat parmezaan.
Hoofd: buikspek (met venkelzaad; vier uur in de oven op 140 graden whisky en appelsap en daarna op 200 voor een krokante zwoerd) met zoetzure venkel en pommes duchesse
Na: frambozenbavarois, mango-limoenmousse, merengue, pistachetuille en choco-hazelnootcrumble.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vooral de bavarois uit die vorm krijgen was een drama: ik was te moe en heel licht aangeschoten. Maar smaakte prima: de extra mousse, tuilles en merengues die over waren zijn daarna allemaal opgegaan. :9
OMG, ik zie deze post nu pas. Damn :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 13 juni 2016 @ 20:26:17 #124
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_162985596
Ik was al bang dat ik mijn fans was verloren. ;)

quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:39 schreef zeer het volgende:
[ afbeelding ]

pulled jackfruit
Wat grappig. Waar smaakt dat naar?
  maandag 13 juni 2016 @ 20:29:40 #125
438758 zeer
Opritsjniki
pi_162985712
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:26 schreef vinnypassy het volgende:
Wat grappig. Waar smaakt dat naar?
Voornamelijk de saus :') .

Ga het volgende keer proberen met king oyster paddenstoelen, hoop dat daar van zichzelf ook wat meer smaak aanzit. Die kun je ook roken namelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')