abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161970426
Zucht nu heb ik ook zin in een sprankelend roseetje of witte wijn... hmmm morgen even kijken naar zoiets of anders een radler 0.0

Hier vandaag de hele dag in scheveningen op t strand geweest, de meisjes heerlijk zwemmen en schelpen zoeken enzo, en ik en manlief lekker lui tijdschriftje lezen en kijken! Heerlijk!!! Alleen de tram/trein/fiets naar huis was wel een beetje lang met 2 vermoeide kids. Nu helemaal gaar, met verbrande voeten :') dankzij mn sandalen. Eigenlijk wilde manlief morgen nog een dagje shoppen in Leiden... maar daar heb ik nu geen zin meer in... iets teveel gedoe met ov en lopen...
  vrijdag 6 mei 2016 @ 20:30:45 #242
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_161970480
Stelletje drankorgels hier :P Ik drink sowieso praktisch nooit (alleen met stappen 1 a 2 keer per jaar en ook alleen om een beetje los te komen; 2 wijntjes met ijs that is). Vind het ook gewoon niet lekker eigenlijk behalve een rosebiertje maar dat vind ik zonder alcohol net zo lekker. Dus ik mis het nu ook totaal niet. Maar goed ook want geef ook al bijna twee jaar borstvoeding en dat combineert ook niet heel handig met alcohol.

En er zit weer een werkweek op *O* Nog twee weken tot aan mijn verlof! Dat is nog 7 werkdagen maar ik heb inmiddels aardig wat overuren staan dus ben van plan de 20ste te compenseren, dus nog 6.

Vandaag ook ouderschapsverlof aangevraagd voor de periode dat we voor baby nog maar 2 ipv 3 dagen opvang hebben. LG was akkoord dus tot in januari werk ik sowieso maar 24 uur na mijn verlof. Kijken hoe dat bevalt en of ik toch meer terug wil naar 32; dat zie ik dan wel.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 6 mei 2016 @ 20:31:24 #243
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161970495
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:37 schreef Molo het volgende:
7-up mojito gevonden bij de supermarkt *O*

Staat nu in de koeling

Moet oma-style even bijkomen van boodschappen doen :')
Oeh! Dan ga ik 'm zelf ook even halen morgen :9

Alleen je uitgerekende maand vertellen is eigenlijk wel een goeie. Alhoewel: ik zeg al vaak 'in augustus' of 'eind augustus'.
pi_161970846
Haha, chanty, goed om te lezen dat er meer mensen zijn die weinig om alcohol geven. Ik heb me zo vaak raar gevonden omdat ik er zo weinig om gaf. Niemand snapt dat, lijkt wel. Ik mis het ook totaal niet. Rauwe ham laten staan is een grotere uitdaging :P

Burdie, ik hield met nr 1 wel wat rekening met overtijd gaan, maar die kwam op de UD, spontaan en met een vlotte bevalling, geen voorweëen ofzo. En aangezien nr 2 heel vaak iets vlotter komt, die ik de UD nu wel een beetje als einddatum. En ondanks dat dat heel waarschijnlijk is, kan het natuurlijk ook anders lopen :D Hoop dat ik dan niet teveel teleurgesteld ben haha.
pi_161971019
Als het gaat zoals het nu gaat dan wil ik best over tijd gaan. Ik heb gezegd dat ik deze keer voor de 42 weken ga.
Al vind ik 1/8 (want 15 jaar samen met man) en 8/8 (gewoon leuke datum) ook toffe datums.
Ik kan me wel voorstellen dat je er klaar mee bent als het niet lekker gaat. Dat had ik bij Mats ook daarom hoop ik nu dat hij lekker lang blijft zitten en mijn bloeddruk laag blijft. (Aangezien dit de laatste keer is dat ik zwanger zal zijn ;( )

Ik vind het ook echt niet erg als mensen vragen of het nog gaat of dat alles nog rustig is op het eind. Ik zie dat gewoon als interesse en vind het lief als ze er aan denken.

Wat een weertje ja!! Heerlijk!! Zo mag het van mij wel blijven de rest van de lente en zomer.
Je zou maar verlof hebben :D

Wijn mis ik eigenlijk maar af en toe. Wat ik meer mis is biefstuk. Net bij de slager een groot stuk voor man gekocht voor morgen op de bbq. En ik mag het doen met een karbonaadje }:| vrouw van de slager vond t onzin zij had ook gewoon biefstuk gegeten toen ze zwanger was. Fijn voor haar maar ik gok daar toch maar niet op. Die 3 maanden hou ik ook nog wel vol.

Chanty aftellen naar je verlof *O*
  vrijdag 6 mei 2016 @ 20:53:16 #246
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161971077
Maar er zit nog wel iets tussen 'er niet om geven' en 'drankorgel' hè? ;) Ik ben een echte liefhebber, en kwaliteit gaat voor kwantiteit. Bierbrouwerijtjes bezoeken en nieuwe smaken ontdekken is dan ook een gezamelijke hobby van mijn meneer en ik.

Lekker, bijna verlof Chanty!

Hier hangen de nieuwe verduisterende plissé gordijnen in onze slaapkamer. We sliepen best in het licht eigenlijk. Nu die kleine er ook even bijkomt straks werd het eens tijd om de boel te vernieuwen :P Wonderlijk hoeveel we in een week al voor elkaar hebben gebokst in huis.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 20:58:37 #247
52229 Chanty
pi_161971241
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:45 schreef Roomsnoes het volgende:
Haha, chanty, goed om te lezen dat er meer mensen zijn die weinig om alcohol geven. Ik heb me zo vaak raar gevonden omdat ik er zo weinig om gaf. Niemand snapt dat, lijkt wel. Ik mis het ook totaal niet. Rauwe ham laten staan is een grotere uitdaging :P

Burdie, ik hield met nr 1 wel wat rekening met overtijd gaan, maar die kwam op de UD, spontaan en met een vlotte bevalling, geen voorweëen ofzo. En aangezien nr 2 heel vaak iets vlotter komt, die ik de UD nu wel een beetje als einddatum. En ondanks dat dat heel waarschijnlijk is, kan het natuurlijk ook anders lopen :D Hoop dat ik dan niet teveel teleurgesteld ben haha.
Hmmm ja seranoham :9 of gerookte zalm. Maar ook dat vind ik alleen ff kut als ik het ruik. En dat is niet zo vaak want koop het gewoon niet nu :D Vorige keer duurde het ook een week voordat ik mijn eerste broodje met gerookte zalm at bv.

quoi drankorgel was natuurlijk gechargeerd ;)
  vrijdag 6 mei 2016 @ 20:59:08 #248
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161971250
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:46 schreef NisaSayshi het volgende:
UD of niet, ik kan mij heel goed voorstellen dat je er naar uit kijkt :)
Ja tuurlijk, uiteraard. En ik bedoelde het ook totaal niet naar, sorry ela als dat zo over kwam :@.

De meeste kindjes worden niet op de UD geboren en ik vind het zo jammer dat ik (hier en in mijn omgeving) best veel meiden teleurgesteld zie zijn als ze overtijd lopen omdat ze zich zo op die datum hebben ingesteld terwijl het heel goed nog best twee weken langer kan duren.
KuikenGuppy
  vrijdag 6 mei 2016 @ 21:03:36 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161971366
Wij waren vanavond op ons favoriete foodfestival, en ik mis dan toch echt wel de wijntjes (en gerookte zalm, rood vlees, etc).
Hoewel we van plan waren elk jaar als gezin te gaan, hebben we vanavond besloten voor volgend jaar toch maar een oppas te regelen, lijkt ons toch wat relaxter ;).
KuikenGuppy
  vrijdag 6 mei 2016 @ 21:08:57 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161971527
Had ik al gezegd dat ik het kotsen zat was? :')

Net drie keer alles eruit gemikt tijdens bbq :')

Argggg
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161972078
Burdie, ik snap je wel, maar ik reken zelf ook niet op na de UD. Vorige keer werd ik steeds gewaarschuwd voor een vroeggeboorte en werd het toch nog 39+5, nu reken ik ook op zoiets.

En hoe is de 7-up mojito? Ik heb hem wel eens gedronken van de Action(partij uit het buitenland ofzo) en vond het toen niet lekker, maar de bekende frisdranken uit andere landen smaken wel vaker anders/niet lekker. Van de kfc ook eens een 7-up mojito krushems gehad en die was goddelijk (met echt munt en limoen)
Alcohol mis ik eigenlijk niet want dat drink ik niet zoveel. Wat ik wel mis is carpaccio of de keuze voor rood vlees in een restaurant.

Vandaag trouwens heerlijk dagje gehad langs de Giro. Met vriendin en peuter op een kleedje in de schaduw gepicknicked en gejuicht!
  Manager PR/Moderator vrijdag 6 mei 2016 @ 21:26:36 #252
269689 crew  Viv
pi_161972137
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik weet dat het kan, maar op de 1 of andere manier past het in mijn hoofd niet... Bij saar aldoor gedacht dat ze eerder kwam en dat was ook zo( 37.5) en deze keer heb ik het gevoel dat ik in Oktober ga bevallen.. geen idee waarom...
Als ik me goed herinner uit mijn lurk-tijd, was 37 weken al zo'n mijlpaal bij jou dat het alsnog voelde alsof je overtijd liep. :+

Molo wat naar van dat kotsen! :(
  vrijdag 6 mei 2016 @ 21:28:54 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161972206
Ja ik ben daar ook wel klaar mee :')

37 is volgroeid hè? Van mij mag ze dan wel naar buiten komen ploppen _O-
  vrijdag 6 mei 2016 @ 21:29:52 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161972238
Ik ben destijds bij 41+nogwat de babyspullen bijna weer gaan opruimen, ik geloofde er niet meer in :P. Het is dat mijn man me tegen hield ;).
KuikenGuppy
pi_161972614
Haha Burdie :D

vraagje, heeft iemand hier supermom tshirts? hoe vallen die? gewoon eigen maat bestellen of maat groter (nu wisselt dat normaalgesproken natuurlijk ook al erg). zag een leuke, maar kan niet terugsturen bij de webshop (tenzij ik meer verzendkosten betaal dan het shirt kost ;-) )
pi_161972696
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 21:26 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Als ik me goed herinner uit mijn lurk-tijd, was 37 weken al zo'n mijlpaal bij jou dat het alsnog voelde alsof je overtijd liep. :+

Molo wat naar van dat kotsen! :(
Ja voor mn gevoel toen zeker... en ik lag toen ook weer in t ziekenhuis dus klein feestje dat ik dat in elk geval had gehaald.
S. 2014
J. 2016
pi_161972820
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 21:29 schreef Burdie het volgende:
Ik ben destijds bij 41+nogwat de babyspullen bijna weer gaan opruimen, ik geloofde er niet meer in :P. Het is dat mijn man me tegen hield ;).
Haha, dat is ook wat :D
  vrijdag 6 mei 2016 @ 21:47:09 #258
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161972858
Rekening houden met overtijd lopen: doe ik wel maar in mijn hoofd is de UD toch stiekem DE datum. Ik ben eerder bang dat ze te vroeg komt. Maar dat is vooral door mijn man die denkt dat ze eind mei geboren wordt (zonder specifieke aanleiding). Dus ik wil alles zover mogelijk af hebben voor die tijd...

Rauwe ham/serranoham: mag je toch gewoon eten tijdens de zwangerschap? Vanwege het hoge zoutgehalte? Rauw vlees zoals medium biefstuk of carpaccio heb ik wel gemeden (en die laatste ook wel gemist bij uit eten gaan..) maar de ham heb ik niet laten staan...

Wijn: heb ik heel de zwangerschap niet gemist. Maar morgen en overmorgen heb ik een borrel, lekker weer buiten en dan zou het toch wel lekker zijn... Maar ik hou het maar weer gewoon op water en beetje fris..
  vrijdag 6 mei 2016 @ 21:49:45 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161972948
Volgens de nieuwste strengere adviezen zou het niet mogen, rauwe ham en salami enzo. Ik eet het overigens zelf wel, maar kijk heel goed waar het vandaan komt en hoe het verpakt is enzo.
  Manager PR/Moderator vrijdag 6 mei 2016 @ 22:00:51 #260
269689 crew  Viv
pi_161973428
Over die vleeswaren: volgens dit overzicht (PDF van het Voedingscentrum) mag het wel als je het 2 dagen invriest. Ik mik dus op woensdag in de vriezer wat ik in het weekend wil eten. :Y)
pi_161974343
Ik heb twee zwangerschappen gehad waarbij ik de periode rond 39/40 er gewoon he-le-maal klaar mee was. Dus die ud is twee keer een datum geweest waar ik me heel erg aan vastgehouden heb.. dan had ik in ieder geval een richting om te focussen dat het einde nabij zou zijn. Bij de eerste ud net niet gehaald. Bij de tweede op mijn verzoek een paar dagen na de ud ingeleid.

En hoewel deze zwangerschap me belachelijk goed af gaat (bijna 21 weken zwanger zeg je? Waar moet ik dat aan merken dan?), sluit ik niet uit dat de vlag er over 4 maanden weer zo bij hangt :+ ... misschien door mijn karakter? Ik heb niet zoveel geduld namelijk :+ . En hoewel het nu dus echt top gaat ben ik niet gemaakt om zwanger te zijn, zeker niet op het moment dat ik mezelf gruwelijk in de weg zit en steeds minder kan. Dan word ik echt verschrikkelijk (volgens minn man :+ ). Alles uit handen moeten geven, niks gebeurt zoals jij dat wil en wanneer jij dat wil... afhankelijk zijn van anderen ... echt niet mijn ding. Laten we hopen dat dat moment nog heel lang weg blijft voor de arme dromnel :+
pi_161974540
Ik ga er ook vanuit dat ik overtijd ga lopen. Ik hoopte stiekem op 5 mei, maar dat is dus niet gebeurd, en de baby lijkt na wat voorwerk vorige week geen enkel teken te geven van dat hij er uit wil en de UD zegt me verder niet zoveel.

Qua alcoholvrij heb ik in de winter een lekkere alcoholvrije rode wijn gehad in een restaurant, maar helaas de naam niet onthouden. Heb hier nog een aantal jillz 0% staan, maar die vind ik dus echt vies, dan heb ik nog liever gewoon appelsap met prik, daar zit meer smaak aan. Ben wel benieuwd naar de 7-up mojito... Verder heb ik tijdens de zwangerschap misschien één of twee keer behoefte gehad aan een wijntje, als ik in een goed restaurant zat, is me nog heel erg meegevallen tot nu toe. Heb inderdaad meer moeite met wat je niet mag eten.

Ik heb ineens striae :( Vanochtend nog niet, en nu een paar beginnende rond mijn maagstreek :(
  vrijdag 6 mei 2016 @ 22:33:46 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161974813
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 22:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
Over die vleeswaren: volgens dit overzicht (PDF van het Voedingscentrum) mag het wel als je het 2 dagen invriest. Ik mik dus op woensdag in de vriezer wat ik in het weekend wil eten. :Y)
Huh, mag een rare steak gewoon als 'ie uit de vriezer komt? :9
KuikenGuppy
pi_161980729
Ik laat qua eten niet veel staan. Carpaccio, rauwe ham, rauw ei en zo eet ik gewoon allemaal. Wat ik wel laat staan is levende schelpdieren (oesters 😭), en onverhitte blauwe kaas.
Ik heb al een bestelling geplaatst bij man dat Ik na de bevalling oesters en champagne verwacht. Als een soort van 'push present'.

Burdie herkenbaar! Dat je de hoop al bijna op wilde geven met 41 weken. Ik zie vooral op tegen een bevalling van een grote baby. Deze meet 70 percentiel en hoe langer ze blijft zitten, hoe groter ze wordt (en Ik ben niet zo groot), dus hoe groter de kans op ingrepen enz wordt.

Ik weet dat het rijkelijk laat is hier voor, maar vanacht begon Ik toch ineens bang te worden voor de bevalling en me af te vragen of Ik het wel aankan, twee kinderen... Maar ja, Ik kan nu niet echt meer terug he?!
pi_161980741
Luna, wat kut van de striae! Ik vind t ook vooral zo'n pijn doen als je ze er in voelt springen...😷
  zaterdag 7 mei 2016 @ 05:38:24 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161981047
Tuurlijk kun je dat met twee kinderen Dodoria O+

En blauwe kaas in Nederland is bijzonder vaak van gepasteuriseerde melk gemaakt, dus kan gewoon. En anders is het risico ook erg klein.

Lekker gekookt eitje met zachte dooier eet ik ook trouwens, ben ik niet zo bang voor :)
pi_161981131
Goedemorgen, ik eet gewoon ham op het brood, heerlijk! Toch maar even checken straks of ik die ham wel mag dan.

Kinderen net naar beneden horen gaan, zelf nog een uurtje lezen in bed. Hoe lekker is dat!

Ik reken trouwens wel op over tijd gaan, maar toch gebruik ik de ud als ik aftel. Dat wachten daarna vond ik op zich ook niet frustrerend ofzo. Je weet dan in elk geval dat het elk moment kan gaan gebeuren...
pi_161981198
Oh, en ik ben geen echte drinker (alleen in gezelschap drink ik, thuis alleen eigenlijk zelden), maar met dit weer met goede vrienden om me heen, pfff, dan mis ik het toch wel een beetje hoor.
pi_161981369
Oh die rauwe ham.. Yummm.. Ik eet het niet meer, net als chorizo, rare biefstuk en gerookte zalm enzo. Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was heb ik de baby al genoeg aan gedaan (oa wat wijntjes), dus nu durf ik niks meer te nemen wat 'niet mag' volgens de lijstjes.. Echt lastig, kan erg uitkijken naar de dag dat alles weer mag 😊
pi_161981654
Ik reken niet op over tijd gaan, T. Is geboren met 38.4 al zegt dat natuurlijk helemaal niets. Man en ik hebben het liefst voor beide kinderen een eigen verjaardag en bij overtijd lopen word dat even spannend. (30/7 uitgerekend vs 2/8 eerste verjaardag van T.)

Ik sta een uitgebreid ontbijtje te maken voor de mannen, die liggen allebei nog te snurken. De omgekeerde wereld eigenlijk zo de dag voor Moederdag. (En ik moet morgen werken dus ik verwacht niets 😉).
  zaterdag 7 mei 2016 @ 09:18:24 #271
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161981779
Ik reken nog nergens op :P

Omdat ik vanmorgen toch alleen maar mag wandelen }:| ga ik maar lekker een half uurtje fietsen richting mijn sportuurtje. Plannen zijn al gesmeed om met de ganze(n) klas erna op het terras te blijven plakken 8-)

Dodoria, tuuuurlijk kun jij dat met twee! Sterker nog, het zal vanzelf gaan :)
  zaterdag 7 mei 2016 @ 09:24:12 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161981826
Ok de 7-up mojito is lekker, maar misschien beter op een ander tijdstip dan kwart over 9 in de ochtend :+
pi_161981854
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:18 schreef Quoi het volgende:
Omdat ik vanmorgen toch alleen maar mag wandelen ga ik maar lekker een half uurtje fietsen richting mijn sportuurtje. Plannen zijn al gesmeed om met de ganze(n) klas erna op het terras te blijven plakken
Lekker hoor! Hiervanochtend een half uurtje gewandeld. maar wat heb ik het ineens heet! normaal kan ik prima tegen warm weer (behalve mijn superlichte huid), maar de baby genereert blijkbaar veel eigen warmte.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 09:52:24 #274
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161982139
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:27 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Lekker hoor! Hiervanochtend een half uurtje gewandeld. maar wat heb ik het ineens heet! normaal kan ik prima tegen warm weer (behalve mijn superlichte huid), maar de baby genereert blijkbaar veel eigen warmte.
Herkenbaar! Ik ben normaal echt een koukleum en kan warmte redelijk goed verdragen (ook op mijn hele lichte huid na) maar sinds de zwangerschap heb ik het ook supersnel warm!
  zaterdag 7 mei 2016 @ 09:53:27 #275
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161982161
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:24 schreef Molo het volgende:
Ok de 7-up mojito is lekker, maar misschien beter op een ander tijdstip dan kwart over 9 in de ochtend :+
Mooi tijdstip om zoiets uit te proberen ja :D
  zaterdag 7 mei 2016 @ 09:54:48 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161982180
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:53 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Mooi tijdstip om zoiets uit te proberen ja :D
Ergens ter wereld was het vast 5 uur 's middags :+
  zaterdag 7 mei 2016 @ 09:56:34 #277
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161982207
En ik haat deze warmte. Kan er normaal al niet tegen maar nu helemaal niet.

Maar goed, genoeg lopen zeiken erover :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 10:03:18 #278
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161982283
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:04 schreef Ggirl het volgende:
Ik reken niet op over tijd gaan, T. Is geboren met 38.4 al zegt dat natuurlijk helemaal niets. Man en ik hebben het liefst voor beide kinderen een eigen verjaardag en bij overtijd lopen word dat even spannend. (30/7 uitgerekend vs 2/8 eerste verjaardag van T.)

Ik sta een uitgebreid ontbijtje te maken voor de mannen, die liggen allebei nog te snurken. De omgekeerde wereld eigenlijk zo de dag voor Moederdag. (En ik moet morgen werken dus ik verwacht niets 😉).
Ik blijf het zo grappig vinden dat jouw baby's zo kort op elkaar zitten, omdat mijn eigen broer er ook al voor mijn eerste verjaardag was.

Ik ben ook helemaal voor iedereen eigen verjaardag en zo, maar vanuit het kind perspectief was 1 dag tussen 2 verjaardagen ook niet echt tof. Vooral niet als je de 2e verjaardag was en papa en mama de slingers, opgehangen voor verjaardag 1, maar ff lieten hangen voor verjaardag 2 want dat was wel zo makkelijk. Je voelt je dan zo ontzettend niet speciaal of jarig want alles was al gedaan voor je broer en jij komt er toevallig na :') /frustratiemomentje. Maar wellicht dat jullie dat wel op een leuke creatieve manier op kunnen lossen (of misschien interesseert het ze geen fluit..).

En moeder die de dag voor Moederdag ontbijt maakt voor haar mannen, dat is zeker wel de omgekeerde wereld ja :D

Ik ben benieuwd of mijn man morgen nog iets doet of laat blijken dat ie weet dat het ook soort van mijn eerste Moederdag is. We gaan wel naar zijn moeder (die we vanavond ook al op een verjaardag zien, maar anders zou er morgen niemand zijn en dat vinden wij niet leuk voor haar). En ergens is het misschien stom, want ons kindje is nog niet geboren, maar toch voelt het wel alsof ik al een klein beetje moeder ben. Al is die gedachte meteen ook wel heul eng want hellup ga ik dat allemaal wel kunnen :o
  zaterdag 7 mei 2016 @ 10:04:03 #279
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161982293
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:56 schreef Molo het volgende:
En ik haat deze warmte. Kan er normaal al niet tegen maar nu helemaal niet.

Maar goed, genoeg lopen zeiken erover :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wow gefeliciteerd! Dat is wel heel erg fijn!!
  zaterdag 7 mei 2016 @ 10:06:18 #280
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161982317
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 21:49 schreef Molo het volgende:
Volgens de nieuwste strengere adviezen zou het niet mogen, rauwe ham en salami enzo. Ik eet het overigens zelf wel, maar kijk heel goed waar het vandaan komt en hoe het verpakt is enzo.
Oh dat wist ik niet. Ik ben uitgegaan van wat mijn VK tijdens de intake heeft verteld en die zei dat het kon. De voorverpakte varianten in ieder geval wel, dus die heb ik gewoon gegeten (met mate).

En zacht gekookt eitje of spiegelei :9 Mocht ook dus eet ik ook gewoon. Ik denk dat ik daar het meeste moeite mee gehad zou hebben om dat te laten staan, dat vind ik ZO lekker!
  zaterdag 7 mei 2016 @ 10:10:15 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161982360
Er is een mini mini mini risico. Maar goed, als je de herkomst weet en geen obscure zelfgemaakte worst van een vies tentje op een warme markt koop zal het wel los lopen.

En zachtgekookt eitje hier vanmorgen op :9
  zaterdag 7 mei 2016 @ 10:11:03 #282
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161982375
Ik ga woensdag aan mijn vk vragen wat zij er van vind want ik eet dus heel veel niet ;( en ik vind nn zalm missen al erg, maar dus ook geen spiegelei enzo. En dat is toch wel lastig haha.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 10:13:19 #283
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161982418
Zalm kan als je het verhit of in de vriezer hebt gehad.
Ik vind dat alleen qua structuur niet lekker meer dan dus ik eet het over paar maanden wel weer
pi_161983532
Ik trek de warmte ook slecht. Normaal niet preggy zijnde boeit het me niet zoveel. Maar nu ...
We hadden vanmorgen eigenlijk plannen om met de kindjes naar Irrland te gaan, maar dat heb ik gecanceld om die reden.
Maar de kindjes hebben het buiten fijn met water en zand, dus die vermaken zich toch wel :Y)
pi_161983657
Ik kon altijd heel erg goed tegen de hitte, sinds de zwangerschappen wat minder. Maar schaduw is me heilig hoor, ik ga echt nooit vrijwillig in de zon zitten. Bruin worden doe ik dus ook niet aan :P
pi_161984038
Zon is sowieso niet heel erg mijn ding. Schaduw O+ Net 2 uur buiten en ik heb dikke pootjes. Dit gaat in ieder geval niet mijn zomer worden.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 12:50:26 #287
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161984897
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 11:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik kon altijd heel erg goed tegen de hitte, sinds de zwangerschappen wat minder. Maar schaduw is me heilig hoor, ik ga echt nooit vrijwillig in de zon zitten. Bruin worden doe ik dus ook niet aan :P
Bruin worden lukt mij ook nooit. Eerder rood, ofwel van verbranden ofwel van de zonne allergie. Man heeft ook zo'n prut huid, dus wij zitten op vakantie altijd samen onder de parasol :')
pi_161984986
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 11:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik trek de warmte ook slecht. Normaal niet preggy zijnde boeit het me niet zoveel. Maar nu ...
We hadden vanmorgen eigenlijk plannen om met de kindjes naar Irrland te gaan, maar dat heb ik gecanceld om die reden.
Maar de kindjes hebben het buiten fijn met water en zand, dus die vermaken zich toch wel :Y)
Irrland ❤. Wij gaan maandag. Dan heeft vriend vrij en nichtje studiedag op school en wij passen op! Nu eerst met vrienden en mini's naar het zwembad!
pi_161985175
Ik hou van dit weer O+
Onze tuin grenst aan een weiland dus er staat altijd een lekker briesje. Van mij mag het tot kerst zo blijven ;)

Ik eet nu gewoon salami, rauwe hammen en zacht gekookte eitjes. Maar die biefstuk laat ik toch maar achterwegen.
Na de bevalling eet ik een broodje filet als lunche en 'savonds eet ik een biefstuk van de bbq :Y)

Molo gefeliciteerd! Van 2 uur naar 20 minuten dat scheelt een hoop
  zaterdag 7 mei 2016 @ 13:23:19 #290
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161985563
Molo, die 7up is niet geweldig 's ochtends nee :D

Die warmte! Maar ik zoek lekker de schaduw op vandaag.

Na het Mom-in-Balancen eerst op een terras gehangen. Daarna met eén vd meiden naar de uitverkoop bij borstvoedingscentrum gegaan. Spijkerrokje en shirtje gescoord voor 5 euro!

Daarnaast zit de draagwinkel en daar even wat ergonomische dragers geprobeerd. Ik ga een keertje terug naar hun inloop :)

Sja, en nu in sportoutfit blijven steken in de binnenstad. Op terras nr 2 wachten op mijn meneer. Samen ff shoppen :)

Life is good :7
pi_161986097
Ik houd ook van dit weer en heb geen last van de warmte. Ja, wel dikke poten en zelfs voeten en tenen, maar dat heb ik al tijden in mindere mate.

Ik krijg ook striae en ik vind het echt kut. Helemaal omdat ik nog wel 6-8 weken te gaan heb. Ik hoop niet zo'n ontsierende zebra te worden.

B kwam al polsen of ik iets met moederdag verwachtte.
Ja dus, ik heb me zo veel moederdagen afgevraagd of ik ooit moeder zou worden. En nu voel ik me al moeder.
Ik zorg elke dag voor Emmy. Ze krijgt gezond eten en drinken en heeft een veilig huisje en ik laat dingen staan voor haar en denk de hele dag aan haar.
Al schrijft hij maar een lieve kaart of koopt een fout rompertje bij de hema met daarop mijn moeder is de allerliefste!
Maar ik ga niet voor B spellen wat hij moet kopen. Ik heb gezegd dat hij niet groot moet denken, dus ben benieuwd
  zaterdag 7 mei 2016 @ 14:10:44 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161986288
Maar even (niet bijgelezen) hoe zit dat met gerookte zalm dan? Als het ingevroren is geweest wel?
KuikenGuppy
  zaterdag 7 mei 2016 @ 14:11:50 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161986300
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 14:10 schreef Burdie het volgende:
Maar even (niet bijgelezen) hoe zit dat met gerookte zalm dan? Als het ingevroren is geweest wel?
Dat killt de enge beesten. Geen zin om op te zoeken welke dat zijn, maar bacteriën en parasieten (al zitten die laatste er al vrijwle nooit in)
  zaterdag 7 mei 2016 @ 14:13:27 #294
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161986324
Ik heb net twee uur geschilderd *O*
Nu pauze en hapje eten en kijken of ik nog een gedeelte kan doen :)
  zaterdag 7 mei 2016 @ 14:22:12 #295
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161986444
Ik ga zalm en rauwe ham kopen en het in de vriezer gooien :D
  zaterdag 7 mei 2016 @ 15:01:48 #296
52229 Chanty
pi_161987243
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 14:11 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat killt de enge beesten. Geen zin om op te zoeken welke dat zijn, maar bacteriën en parasieten (al zitten die laatste er al vrijwle nooit in)
Invriezen geldt niet voor gerookte zalm!! Dat doodt de listeriabacterie niet, lees bij veiligheid

http://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/listeria.aspx

En
http://mobiel.voedingscen(...)n-zwangerschap-.aspx
  zaterdag 7 mei 2016 @ 15:02:17 #297
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161987252
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:01 schreef Chanty het volgende:

[..]

Invriezen geldt niet voor gerookte zalm!! Dat doodt de listeriabacterie niet, lees bij veiligheid

http://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/listeria.aspx

En
http://mobiel.voedingscen(...)n-zwangerschap-.aspx
Ow, oeps... Sorry hè! :@
  zaterdag 7 mei 2016 @ 15:05:59 #298
52229 Chanty
pi_161987333
Gerookte zalm mag alleen als hij echt vers is en niet vacuüm verpakt is geweest. Persoonlijk vind ik dat lastig te controleren en natuurlijk zegt de visboer dat het vers is. Ondertussen heeft die zalm waarschijnlijk al een wereldreis afgelegd.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 15:07:38 #299
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161987368
Ach als zalm t enige is... Ben al lang blij dat chorizo en parmaham wel de vriezer in mag dan :D
  zaterdag 7 mei 2016 @ 15:08:03 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161987376
Ja visboeren liegen zich een ongeluk doorgaans dus daar zou ik ook zeker niet op vertrouwen :N

Maar thanks voor de correctie, zat echt verkeerd in mijn hoofd
  zaterdag 7 mei 2016 @ 15:09:09 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161987401
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:05 schreef Chanty het volgende:
Gerookte zalm mag alleen als hij echt vers is, dus niet vacuüm verpakt is geweest. Persoonlijk vind ik dat lastig te controleren en natuurlijk zegt de visboer dat het vers is. Ondertussen heeft die zalm waarschijnlijk al een wereldreis afgelegd.
Daarom ga je naar een betrouwbare visboer ;)
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')