abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166101064
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik heb geen zin in chloorkip en ISDS. Dit is het afgeschoten TTIP, maar dan via de tuin van de buren ipv via de voordeur.
Nou nee, niet echt.
Maar waarom is het slecht wanneer overheden goed doordacht beleid op moeten stellen?
pi_166101089
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik heb geen zin in chloorkip en ISDS. Dit is het afgeschoten TTIP, maar dan via de tuin van de buren ipv via de voordeur.
Zoals aangegeven in het linkje dat ik net postte, worden de bezwaren tegen de ISDS schromelijk overdreven. Maar goed, dan moet je het stuk natuurlijk wel lezen.

Wat betreft de chloorkip:

quote:
Dus wanneer we hier chloorkip eten is onduidelijk. Volgens Brakman is het eerst de vraag of de chloorkip er überhaupt komt. "Het is het symbool van de onderhandelingen geworden. Wij willen geen chloorkip; de Amerikanen zitten niet te wachten op onze antibiotica-kippen. Het onderhandelen zal dus nog wel even duren."

Bron
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166101149
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat de uitkomst van de democratie anders is dan jij graag zou zien maakt bepaald niet dat de democratie geminacht wordt.
Er is geen reden waarom het verdrag in Wallonie van kracht zou moeten zijn als de Walen het niet zien zitten. Het is aan de opstellers van het verdrag om het zo te maken dat elke lidstaat zich daar volledig achter kan scharen. Niet om goede maatjes te zijn met de multinationals waar de politici later willen komen cashen, niet om goede maatjes te zijn met de EU waar de politici later een mooie positie willen, en niet omdat er druk wordt uitgeoefend met onzinargumenten als de reputatie van de EU bij multinationals, maar gewoon omdat het goed is voor de bevolking van de gehele lidstaat.

Met een te verwachten opbrengst van 24 euro per jaar per burger gemiddeld, als optimistische schatting en zonder de schadeclaims van ISDS, waarbij sommige burgers er fllink door op achteruit zullen gaan om aan dat gemiddelde te komen, is dat een heel slecht verhaal. Het is dan ook verbijsterend dat zoveel lidstaten ja zeggen. Het zou toch wel ironisch zijn als juist de Waalse regering de minst corrupte van de EU is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:36:50 #154
66825 Reya
Fier Wallon
pi_166101156
De Walen willen gewoon meer knaken.
pi_166101175
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er is geen reden waarom het verdrag in Wallonie van kracht zou moeten zijn als de Walen het niet zien zitten. Het is aan de opstellers van het verdrag om het zo te maken dat elke lidstaat zich daar volledig achter kan scharen. Niet om goede maatjes te zijn met de multinationals waar de politici later willen komen cashen, niet om goede maatjes te zijn met de EU waar de politici later een mooie positie willen, en niet omdat er druk wordt uitgeoefend met onzinargumenten als de reputatie van de EU bij multinationals, maar gewoon omdat het goed is voor de bevolking van de gehele lidstaat.

Met een te verwachten opbrengst van 24 euro per jaar per burger gemiddeld, als optimistische schatting en zonder de schadeclaims van ISDS, waarbij sommige burgers er fllink door op achteruit zullen gaan om aan dat gemiddelde te komen, is dat een heel slecht verhaal. Het is dan ook verbijsterend dat zoveel lidstaten ja zeggen. Het zou toch wel ironisch zijn als juist de Waalse regering de minst corrupte van de EU is.
Hoop blablablabla weer maar de Walen zien dit vooral als mooie manier om wat druk te zetten. Straks stemmen ze gewoon democratisch in en regelen dan linksom wat extra steun of voordelen voor hun kleine boeren.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:40:35 #156
66825 Reya
Fier Wallon
pi_166101196
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoop blablablabla weer maar de Walen zien dit vooral als mooie manier om wat druk te zetten. Straks stemmen ze gewoon democratisch in en regelen dan linksom wat extra steun of voordelen voor hun kleine boeren.
Met de sluiting van Caterpillar is er ook flink gehakt in een economisch zwakke regio, dus daar zal wel ook wel bijzondere compensatie voor worden gevraagd. Dan hebben beide coaltiepartners (PS en cdH) ook elk wat in handen.
pi_166101250
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:40 schreef Reya het volgende:

[..]

Met de sluiting van Caterpillar is er ook flink gehakt in een economisch zwakke regio, dus daar zal wel ook wel bijzondere compensatie voor worden gevraagd. Dan hebben beide coaltiepartners (PS en cdH) ook elk wat in handen.
Daarnaast voelt PS zich nogal gepiepeld dat ze buiten de federale regering zijn gehouden. Die frustreren zal mooi uitkomen, zeker nu die zich de afgelopen periode al vrij zwak heeft getoond.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:53:58 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166101397
De EU is verkocht omdat deze nuttig zou zijn als machtsblok tegen multinationals die landen tegen elkaar uitspelen, niet om hun droombeleid door de strotten van de deelnemende landen te duwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 21-10-2016 10:37:42 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_166101404
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zullen we dan maar een linkjes-battle houden, aangezien dat volgens jou blijkbaar het summum is van inhoudelijkheid.

Bezwaren tegen TTIP vaak schromelijk overdreven
Achter betaalmuur. Kan ik die ergens anders lezen/wil je de argumenten even samenvatten?
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_166101444
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:54 schreef keste010 het volgende:

[..]

Achter betaalmuur. Kan ik die ergens anders lezen/wil je de argumenten even samenvatten?
Vreemd, ik kon het stuk net nog gewoon lezen.

Sorry, ik ga het niet samenvatten. Geen tijd en zin.
pi_166101468
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemd, ik kon het stuk net nog gewoon lezen.

Sorry, ik ga het niet samenvatten. Geen tijd en zin.
Ah, nee geen betaalmuur, maar wel registratie. Daar heb ik dan weer geen zin in.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_166101598
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:53 schreef Perrin het volgende:
De EU is verkocht omdat deze nuttig zou zijn als machtsblok tegen multinationals die landen tegen elkaar uitspelen, niet om hun droombeleid door de stotten van de deelnemende landen te duwen.
Volgens mij is het nooit zo verkocht. Feitelijk is de EU gewoon het antwoord van het grootkapitaal op bijna een eeuw democratie. Die democratie heeft geleid tot zaken als minimumloon, de 36-urige werkweek, recht op vakantie, zorg voor iedereen, consumenten en milieubescherming etc, en dat moet nu weer afgebroken worden. Niet ten bate van de welvaart, want niets is daarin zo succesvol als de sociaaldemocratie met zijn bestedende middenklasse en uiterst geringe verspilling van talent, maar zodat de betreffende partijen een groter stuk van een kleinere taart kunnen pakken.
pi_166101636
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij is het nooit zo verkocht. Feitelijk is de EU gewoon het antwoord van het grootkapitaal op bijna een eeuw democratie. Die democratie heeft geleid tot zaken als minimumloon, de 36-urige werkweek, recht op vakantie, zorg voor iedereen, consumenten en milieubescherming etc, en dat moet nu weer afgebroken worden. Niet ten bate van de welvaart, want niets is daarin zo succesvol als de sociaaldemocratie met zijn bestedende middenklasse en uiterst geringe verspilling van talent, maar zodat de betreffende partijen een groter stuk van een kleinere taart kunnen pakken.
Je klinkt nu wat als een fantast.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:16:00 #164
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166101761
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je klinkt nu wat als een fantast.

Feitelijk klopt dit verhaal gewoon
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166101985
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ben niet zo van discussie voeren via youtube maar welke feiten en interpretaties wil de SP ons opspelden? Want gezien de bron geloof ik niet op voorhand dat het allemaal feitelijkheden zijn. Daarvoor heeft die club een te lange geschiedenis van verzinseltjes.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:41:39 #166
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166102150
=
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Lekker ongenuanceerd weer :') Kut SP-populisten.
Ik ook, bedankt!
pi_166102151
quote:

[..]

Europese samenwerking was vooral het antwoord op de twee verwoestende oorlogen die kort achter elkaar hebben gewoed.
pi_166102165
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Europese samenwerking was vooral het antwoord op de twee verwoestende oorlogen die kort achter elkaar hebben gewoed.
Ja, maar dit gaat niet over Europese samenwerking maar over de EU.
pi_166102191
quote:

[..]

-> BNW
Koekoek
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:44:43 #170
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166102193
quote:

[..]

Het bouwen van een federaal Europa is gestart na WOII. Om ervoor te zorgen dat we in Europa samen sterk staan, inplaats van elkaar verzwakken door interne ruzie.

Als je wilt dat we als westerse democraties nog iets te zeggen hebben over 40 jaar, bijvoorbeeld tov China, zou ik je gedachtegang maar eens veranderen.
Ik ook, bedankt!
pi_166102322
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:44 schreef sc00p het volgende:

[..]

Het bouwen van een federaal Europa is gestart na WOII. Om ervoor te zorgen dat we in Europa samen sterk staan, inplaats van elkaar verzwakken door interne ruzie.
Dat heeft dan niet echt gewerkt he? Dankzij de EU staan de burgers juist veel zwakker tegenover de multinationals.

quote:
Als je wilt dat we als westerse democraties nog iets te zeggen hebben over 40 jaar, bijvoorbeeld tov China, zou ik je gedachtegang maar eens veranderen.
Ik hoef niet zoveel over China te zeggen hebben, dat lijkt mij aan de Chinezen. We hoeven ook helemaal geen zaken met China te doen. De EU is principe zelfvoorzienend, we kunnen gewoon vrij kiezen of we China op onze markt toelaten en tegen welke voorwaarden.

Een voorwaarde zou kunnen zijn dat dat beter is voor de burgers van de EU, de voorwaarde nu is echter of het beter is voor de korte termijnverdiensten van multinationals, ongeacht waar die vandaan komen, gevestigd zijn en belasting betalen (ha,ha).
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:51:14 #172
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166102329
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben niet zo van discussie voeren via youtube maar welke feiten en interpretaties wil de SP ons opspelden? Want gezien de bron geloof ik niet op voorhand dat het allemaal feitelijkheden zijn. Daarvoor heeft die club een te lange geschiedenis van verzinseltjes.
Zoals het verzinseltje dat de EU en EEC er is om oorlogen te voorkomen? Dat is je reinste geschiedvervalsing. Van hetzelfde niveau als dat Churchill de EU/EEC heeft bedacht.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166102349
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zoals het verzinseltje dat de EU en EEC er is om oorlogen te voorkomen? Dat is je reinste geschiedvervalsing. Van hetzelfde niveau als dat Churchill de EU/EEC heeft bedacht.
Maar goed, wat zijn die negatieve feiten over de EU en EEC die de SP ons wil leren?
pi_166102361
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat heeft dan niet echt gewerkt he? Dankzij de EU staan de burgers juist veel zwakker tegenover de multinationals.
Is dat werkelijk zo?
pi_166102380
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is dat werkelijk zo?
Anders zouden ze wel fatsoenlijk belasting betalen, niet waar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')