Amen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:
CETA en TTIP zijn dan ook helemaal geen handelsverdragen, maar verdragen die de verhouding tussen democratie en het grote geld regelen, terwijl dat helemaal niet geregeld moet worden en zeker niet bij verdrag, want het grote geld heeft helemaal geen aparte positie in een democratie.
100% correct helaasquote:
quote:Canada stopt met CETA-gesprekken
Canada heeft de CETA-onderhandelingen met het Waals gewest verlaten. Dat heeft de Canadese minister van Handel Chrystia Freeland gezegd na een gesprek met Waals minister-president Paul Magnette (PS) in Namen. Freeland reageerde erg geëmotioneerd: "We hebben besloten om terug te keren naar Canada, ik ben heel teleurgesteld".
Kijk eens zo'n verdrag in. Bijna alles gaat om technische dingen rondom (internationale) handel.quote:
De stelling is dat "democratie" en "het grote geld" niet geregeld moeten worden. Lekker specifiek en duidelijk ookquote:
Dat Griekenland geen eigen centrale bank meer heeft is voor dat land cruciaal, ongeacht uit hoeveel pagina's alle bijbehorende Europese verdragen bestaan.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:48 schreef sc00p het volgende:
[..]
De stelling is dat "democratie" en "het grote geld" niet geregeld moeten worden. Lekker specifiek en duidelijk ookIs vast correct dan hè
Droog je tranen meisje, je speelt al jaren de hoer van het grootkapitaal, dat wordt echt niet zomaar vergeten en bovendien heb je goed je best gedaan. Dat het een keer niet meteen lukt is gewoon pech, de beloning in de vorm van een baan waarbij je makkelijk binnenloopt komt er echt wel.quote:Canada heeft de CETA-onderhandelingen met het Waals gewest verlaten. Dat heeft de Canadese minister van Handel Chrystia Freeland gezegd na een gesprek met Waals minister-president Paul Magnette (PS) in Namen. Freeland reageerde erg geëmotioneerd: "We hebben besloten om terug te keren naar Canada, ik ben heel teleurgesteld".
Probeer eens een gewoon handelsakkoord zou ik zeggen.quote:
Je gebruikt wel precies de goede smileys voor iemand die voornamelijk in klaagbaak opereert. Hoe kom je hier precies terecht? En wat is jouw belang bij het onderwerp zo ineens?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:48 schreef sc00p het volgende:
[..]
De stelling is dat "democratie" en "het grote geld" niet geregeld moeten worden. Lekker specifiek en duidelijk ookIs vast correct dan hè
quote:Ondergetekenden verklaren namens A en B dat er vanaf "datum" volledige vrije handel in goederen en diensten is tussen A en B. Daar waar wet en regelgeving van toepassing is op producten en diensten geld de wetgeving van A en B, daar waar deze verschillen is de strengste van toepassing.
Ja ik ben een betaalde shill voor de grote bedrijven, je hebt me door!quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 18:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je gebruikt wel precies de goede smileys voor iemand die voornamelijk in klaagbaak opereert. Hoe kom je hier precies terecht? En wat is jouw belang bij het onderwerp zo ineens?
De waarheid.quote:
Ik vind het altijd wel bijzonder dat men precies weet hoe zoiets heet. Dat geeft te denken.quote:
Zo eenvoudig is het ook weer niet, dat valt in de categorie 'niet gehinderd door enige kennis'. Maar de vrijhandel is hier het houten paard, de verpakking van een gevaarlijke inhoud voor Troje. En hoe simpeler zo'n verdrag, hoe minder ruimte voor 'dynamiek' en interpretatie voor juristen die werken voor diegenen die dit verdrag zo graag willen en de politici in hun zak hebben.quote:
Je hebt er echt moeite mee als je het een keer met me eens bent, niet? Dan nog moet je lopen zeuren.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 18:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zo eenvoudig is het ook weer niet, dat valt in de categorie 'niet gehinderd door enige kennis'. Maar de vrijhandel is hier het houten paard, de verpakking van een gevaarlijke inhoud voor Troje. En hoe simpeler zo'n verdrag, hoe minder ruimte voor 'dynamiek' en interpretatie voor juristen die werken voor diegenen die dit verdrag zo graag willen en de politici in hun zak hebben.
Ik heb geprobeerd om toenadering te zoeken. Maar dat wil jij niet. De standpunten zijn bepaald blijkbaar. Ik zou het wel fijn vinden als ik niet steeds Troll genoemd wordt. Want dat ben ik niet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk, bartje, weer iemand die denkt dat je 14 bent, zegt veel over de kwaliteit van je posts
Ligt toch echt aan je postgedragquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 18:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd om toenadering te zoeken. Maar dat wil jij niet. De standpunten zijn bepaald blijkbaar. Ik zou het wel fijn vinden als ik niet steeds Troll genoemd wordt. Want dat ben ik niet.
Nee hoor, je zult het steeds vaker met me eens worden met het verstrijken van de tijd. Je bent het wel vaker met me een, en als het over eten gaat ben ik het ook regelmatig met jou eens.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt er echt moeite mee als je het een keer met me eens bent, niet? Dan nog moet je lopen zeuren.
Het kan natuurlijk ook gewoon iemand zijn die een jaartje ouder is geworden en voor het eerst zijn gedachten eens over politiek heeft laten gaan en na een initiele stellingname het denken al snel te vermoeiend vond.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 18:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel bijzonder dat men precies weet hoe zoiets heet. Dat geeft te denken.
Mogelijk. Maar ik bedoel dat "shill". Door dat te benoemen verraden ze zichzelf m.i. En ze komen altijd zelf met die uitdrukking. Wel makkelijk op die manier.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook gewoon iemand zijn die een jaartje ouder is geworden en voor het eerst zijn gedachten eens over politiek heeft laten gaan en na een initiele stellingname het denken al snel te vermoeiend vond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |