quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat jij hier gekke dingen over denkt laat wel weer zien dat je je niet laat leiden door feiten of onderbouwde informatie.
Pot --> ketel. Misschien past het jullie om eens wat minder te kijken naar wie het post en wat meer ingaat op wát men post.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus ook geen idee waar je nu weer heen wil met je op de man gespeel.
nou vertel? Ben erg benieuwd naar je redenatie.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Top! Waar doet iedereen eigenlijk zo moeilijk over. Ik zeg doen!
Ik heb wel een idee waar het is waar het "hier en daar wat gaat kosten".
Foutief gebruik van het woord 'dus'.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In theorie draagt het bij aan meer economische groei en dus meer welvaart en banen in beide gebieden.
Heb je die link naar Tweakers gezien, over punt 48 Telecom?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
nou vertel? Ben erg benieuwd naar je redenatie.
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Foutief gebruik van het woord 'dus'.
Omdat het geen einde maakt aan de handel in privé-gegevens, wat nu ook al volop en steeds meer gebeurt, gaat het ons wat kosten? Ook niet heel sterk hoorquote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Heb je die link naar Tweakers gezien, over punt 48 Telecom?
Je weet in ieder geval dat het nog legitiemer wordt om met onze privégegevens te handelen.
Uiteraard zonder dat we daar iets voor terugkrijgen. Roofzuchtige multinationals krijgen nog meer te zeggen. Dat is in het algemeen wat mij zorgen baart. Ik geef toe dat ik een hekel heb aan machtsmisbruik en dus aan multinationals.
Wat uiteraard wederom onzin is van weltschmerzquote:
Nee, het wordt nog gemakkelijker, dat is nou juist de bedoeling.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat het geen einde maakt aan de handel in privé-gegevens, wat nu ook al volop en steeds meer gebeurt, gaat het ons wat kosten? Ook niet heel sterk hoor.
Hij ziet het akelig vlijmscherp vind ik.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat uiteraard wederom onzin is van weltschmerz
Kan het linkje zo niet vinden. Heb jij het nog bij de hand?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee, het wordt nog gemakkelijker, dat is nou juist de bedoeling.
Er is erg veel te lezen op het net over dat punt 48. Heel verhelderend.
Hoe dan? Ik ben maar een simpele ingenieur en van economie heb ik nooit veel begrepen, maar waarom zouden er meer banen komen als wij meer met de VS gaan handelen tenzij wij banen uit de VS hierheen halen (wat de VS nooit zouden toestaan)? Voor welvaart dezelfde vraag.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In theorie draagt het bij aan meer economische groei en dus meer welvaart en banen in beide gebieden.
En deze mevrouw:quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:28 schreef Bart2002 het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)kt-ttip-verdrag.html
Is dit cynisme? :
Een ander heikel punt in het hoofdstuk over telecommunicatie is het feit dat de partijen van het verdrag afspreken om de vertrouwelijkheid van elektronische communicatie te waarborgen, zolang dit geen beperking van de handel in diensten oplevert.
Hierboven. Interessante commentaren op Tweakers onder het bericht.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan het linkje zo niet vinden. Heb jij het nog bij de hand?
Is men het overigens al helemaal eens over dat punt?
Het fenomeen gutmensch, grachtengordeltypetjes of hoe je hen ook wil noemen. Mensen die veel baat hebben bij de huidige status quo en voor wie daarom zelfs maar het bespreken van het veranderen van die status quo not done is. Dat er ook nog heel erg veel andere mensen zijn die een grote meerderheid in het land volgen vinden ze niet belangrijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het algemene wantrouwen wordt daardoor wel al getriggerd natuurlijk.
Je ziet dan ook wrs een soort patroon ontstaan waarbij mensen die sws geen kritiek hebben op de behandeling van Merkel van de vluchtelingencrisis of bijvoorbeeld voorstemden in het Oekraïne-referendum, ook geen kritiek hebben op TTIP. En andersom.
Dit wordt dan op een bepaalde manier geframed. Tegenstanders zijn verliezer. Voorstanders zijn winnaars, die hun eigen broek kunnen ophouden etc. etc.
Het stoort mij aan veel discussies tegenwoordig.
Ja, en als ze werkloos of ziek worden dan? Dan denken ze dat ze dat nog steeds kunnen redden of dat het systeem hén wel beschermt? Vrij kortzichtig gedacht van die mensen, denk ik toch.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het fenomeen gutmensch, grachtengordetypetjes of hoe je hen ook wil noemen. Mensen die veel baat hebben bij de huidige status quo en voor wie daarom zelfs maar het bespreken van het veranderen van die status quo not done is. Dat er ook nog heel erg veel andere mensen zijn die een grote meerderheid in het land volgen vinden ze niet belangrijk.
Meer onderlinge import en export door het opheffen van handelsrestricties.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:33 schreef pfaf het volgende:
Los van al die SDSS(ofzo)-onzin, kan iemand mij uitleggen wat het voordeel is van vrijhandel tussen de VS en EU?
Zijn jullie tegen vrijhandel?quote:Op woensdag 4 mei 2016 01:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Meer onderlinge import en export door het opheffen van handelsrestricties.
Dat is de misschien wel de grootste misvatting van de huidige tijd.quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:44 schreef Japie77 het volgende:
Multinationals zuigen alleen geld weg van de maatschappij en geven echt helemaal niks terug.
Want dat is de traditionele manier? Laat me niet lachen!quote:Op woensdag 4 mei 2016 06:00 schreef Bart2002 het volgende:
Maar TTIP en CETA zijn geen traditionele handelsverdragen en de manier waarop de onderhandelingen plaatsvinden zijn zeer problematisch. Wij vragen om transparantie, de hantering van normale democratische principes en directe goedkeuring door de bevolking via een (bindend) referendum.
https://ttip-referendum.nl/het-referendum/veel-gestelde-vragen/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
Is dit cynisch bedoeld of ben je nu gewoon trollend bezig zoals gewoonlijk?quote:Op woensdag 4 mei 2016 08:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is de misschien wel de grootste misvatting van de huidige tijd.
KLM, Ahold, Shell, Achmea, Aegon, Unilever... Allemaal multinationals waar we best eens trots op mogen zijn. Multinationals die tevens een hoop werkgelegenheid bieden.
Zou cynisch niet trollend kunnen zijn?quote:Op woensdag 4 mei 2016 08:52 schreef Konijntjuh het volgende:
Is dit cynisch bedoeld of ben je nu gewoon trollend bezig zoals gewoonlijk?
Ten eerste is die zeer klein en is zelfs de voorspelling daarvan dubieus. Ten tweede wordt met economische groei de groei van het BNP bedoeld. Dat kan bestaan in vermogensaanwas van toch al grote vermogens. Als daar gewoon harder voor gewerkt moet worden is dat in principe geen economische groei, vrije tijd is immers ook schaars en gewild. De welvaart gaat dan achteruit. De relatie tussen werkgelegenheid en groei BNP wordt al jaren verondersteld, maar het blijkt al jaren niet zo te werken. Welvaart is nog weer iets heel anders, dat gaat ook over dingen als inkomenszekerheid en vertrouwen op voedselveiligheid en dergelijke.quote:
hier ben ik het mee eens. Niet in alle gevallen, maar ze zijn niet alleen "evil". Dat mag ook wel eens benoemd worden.quote:Op woensdag 4 mei 2016 08:56 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zou cynisch niet trollend kunnen zijn?
Maar ik ben serieus. Multinationals krijgen vaak meer haat over zich heen dan gerechtvaardigd is. Mijns inziens grotendeels door misverstanden, misinformatie en misinterpretatie (al dan niet bewust).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |