abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2016 @ 19:18:49 #101
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161902569
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat jij hier gekke dingen over denkt laat wel weer zien dat je je niet laat leiden door feiten of onderbouwde informatie.
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dus ook geen idee waar je nu weer heen wil met je op de man gespeel.
Pot --> ketel. Misschien past het jullie om eens wat minder te kijken naar wie het post en wat meer ingaat op wát men post.

Inhoud boven drogredenen aub.
Laffe huichelaar
pi_161902581
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Top! Waar doet iedereen eigenlijk zo moeilijk over. Ik zeg doen! :D
Ik heb wel een idee waar het is waar het "hier en daar wat gaat kosten".
nou vertel? Ben erg benieuwd naar je redenatie.
pi_161902671
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In theorie draagt het bij aan meer economische groei en dus meer welvaart en banen in beide gebieden.
Foutief gebruik van het woord 'dus'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161902687
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

nou vertel? Ben erg benieuwd naar je redenatie.
Heb je die link naar Tweakers gezien, over punt 48 Telecom?
Je weet in ieder geval dat het nog legitiemer wordt om met onze privégegevens te handelen.
Uiteraard zonder dat we daar iets voor terugkrijgen. Roofzuchtige multinationals krijgen nog meer te zeggen. Dat is in het algemeen wat mij zorgen baart. Ik geef toe dat ik een hekel heb aan machtsmisbruik en dus aan multinationals.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_161902693
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Foutief gebruik van het woord 'dus'.
:D Economische groei for the few.
pi_161902735
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Heb je die link naar Tweakers gezien, over punt 48 Telecom?
Je weet in ieder geval dat het nog legitiemer wordt om met onze privégegevens te handelen.
Uiteraard zonder dat we daar iets voor terugkrijgen. Roofzuchtige multinationals krijgen nog meer te zeggen. Dat is in het algemeen wat mij zorgen baart. Ik geef toe dat ik een hekel heb aan machtsmisbruik en dus aan multinationals.
Omdat het geen einde maakt aan de handel in privé-gegevens, wat nu ook al volop en steeds meer gebeurt, gaat het ons wat kosten? Ook niet heel sterk hoor ;(.
pi_161902750
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat uiteraard wederom onzin is van weltschmerz :P

[ Bericht % gewijzigd door timmmmm op 03-05-2016 19:55:40 ]
pi_161902767
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat het geen einde maakt aan de handel in privé-gegevens, wat nu ook al volop en steeds meer gebeurt, gaat het ons wat kosten? Ook niet heel sterk hoor ;(.
Nee, het wordt nog gemakkelijker, dat is nou juist de bedoeling.
Er is erg veel te lezen op het net over dat punt 48. Heel verhelderend.
pi_161902814
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat uiteraard wederom onzin is van weltschmerz :P
Hij ziet het akelig vlijmscherp vind ik.
pi_161902859
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee, het wordt nog gemakkelijker, dat is nou juist de bedoeling.
Er is erg veel te lezen op het net over dat punt 48. Heel verhelderend.
Kan het linkje zo niet vinden. Heb jij het nog bij de hand?
Is men het overigens al helemaal eens over dat punt?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 19:34:41 #111
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_161902936
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In theorie draagt het bij aan meer economische groei en dus meer welvaart en banen in beide gebieden.
Hoe dan? Ik ben maar een simpele ingenieur en van economie heb ik nooit veel begrepen, maar waarom zouden er meer banen komen als wij meer met de VS gaan handelen tenzij wij banen uit de VS hierheen halen (wat de VS nooit zouden toestaan)? Voor welvaart dezelfde vraag.
pi_161902959
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:28 schreef Bart2002 het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)kt-ttip-verdrag.html

Is dit cynisme? :

Een ander heikel punt in het hoofdstuk over telecommunicatie is het feit dat de partijen van het verdrag afspreken om de vertrouwelijkheid van elektronische communicatie te waarborgen, zolang dit geen beperking van de handel in diensten oplevert.
En deze mevrouw:
http://www.iptegrity.com/(...)ip-but-is-it-private

On the surface, this would seem to be immediately flawed under EU law, since fundamental rights must be guaranteed, not merely ensured. Moreover, that last phrase, without restricting trade in services, would seem to be a massive get-out clause permitting all kinds of violations of privacy in the interests of big US business.
pi_161903002
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan het linkje zo niet vinden. Heb jij het nog bij de hand?
Is men het overigens al helemaal eens over dat punt?
Hierboven. Interessante commentaren op Tweakers onder het bericht.

Ik denk overigens ook dat Amerikaanse juristen die assisteren in de formulering van het document ietsje meer "evil" en gehaaid zijn dan Europese juristen. Gewend als zij zijn aan een veel hardere (claim)cultuur met als insteek "alles is voor Bassie". Zo "voelt" dat althans. Hier geen bewijs voor uiteraard. :)
De onderbuik zegt me in ieder geval dat we genaaid worden door die cowboys als ze de kans krijgen. En die kans krijgen ze.

Referendum iemand?

https://ttip-referendum.nl/

Er zijn alweer 6.000 stemmen bijgekomen sinds vanmiddag 3 uur. (20:14 - 142.122 stemmen)

"Wat is het probleem
De 'vrijhandelsverdragen' TTIP en CETA bedreigen de democratie.
Grote bedrijven kunnen overheden aanklagen voor speciale tribunalen als zij democratisch beleid aannemen dat hun kansen op winst aantast. Dit kost de belastingbetaler soms miljarden euro's."

Verplaatsen van kapitaal van de belastingbetaler naar zij die toch al rijk waren.
Ik kan me voorstellen dat dat laatste niet aantrekkelijk is en we daar niet op zitten te wachten.
Het leven is zo ook al zwaar genoeg. De "overheid" dat ben jij als het op betalen aankomt.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bart2002 op 03-05-2016 20:24:02 ]
  dinsdag 3 mei 2016 @ 20:45:45 #114
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161904956
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het algemene wantrouwen wordt daardoor wel al getriggerd natuurlijk.
Je ziet dan ook wrs een soort patroon ontstaan waarbij mensen die sws geen kritiek hebben op de behandeling van Merkel van de vluchtelingencrisis of bijvoorbeeld voorstemden in het Oekraïne-referendum, ook geen kritiek hebben op TTIP. En andersom.
Dit wordt dan op een bepaalde manier geframed. Tegenstanders zijn verliezer. Voorstanders zijn winnaars, die hun eigen broek kunnen ophouden etc. etc.
Het stoort mij aan veel discussies tegenwoordig.
Het fenomeen gutmensch, grachtengordeltypetjes of hoe je hen ook wil noemen. Mensen die veel baat hebben bij de huidige status quo en voor wie daarom zelfs maar het bespreken van het veranderen van die status quo not done is. Dat er ook nog heel erg veel andere mensen zijn die een grote meerderheid in het land volgen vinden ze niet belangrijk.
Een van de huidige trends bij deze groep mensen is om het debat helemaal te mijden: ze bestempelen a priori de opvattingen van de ander als onzin, noemen het factfree politics, gebruiken ad hominems etc.
Ik begrijp het wel, al een jaar of 10 verliezen hun politici keer op keer het debat tegen de PVV, de SP en de PvdD op inhoudelijke punten, dus proberen ze dit maar eens. Ja, het is ergerlijk maar het geeft wel aan dat ze weten dat ze inhoudelijk geen poot hebben om op te staan. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161905052
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 20:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het fenomeen gutmensch, grachtengordetypetjes of hoe je hen ook wil noemen. Mensen die veel baat hebben bij de huidige status quo en voor wie daarom zelfs maar het bespreken van het veranderen van die status quo not done is. Dat er ook nog heel erg veel andere mensen zijn die een grote meerderheid in het land volgen vinden ze niet belangrijk. ;)
Ja, en als ze werkloos of ziek worden dan? Dan denken ze dat ze dat nog steeds kunnen redden of dat het systeem hén wel beschermt? Vrij kortzichtig gedacht van die mensen, denk ik toch.
I´m back.
  woensdag 4 mei 2016 @ 00:44:18 #116
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161913548
Het grootste probleem met de hele discussie Multinationals vs Overheid vind ik toch wel dat overheden in ieder geval nog iets goeds doen voor de burgers. Multinationals zuigen alleen geld weg van de maatschappij en geven echt helemaal niks terug.

Daarom prefereer ik altijd een overheid boven een multinational.
Feyenoord!
pi_161913962
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:33 schreef pfaf het volgende:
Los van al die SDSS(ofzo)-onzin, kan iemand mij uitleggen wat het voordeel is van vrijhandel tussen de VS en EU?
Meer onderlinge import en export door het opheffen van handelsrestricties.
"Pools are perfect for holding water"
pi_161914701
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 01:19 schreef probeer het volgende:

[..]

Meer onderlinge import en export door het opheffen van handelsrestricties.
Zijn jullie tegen vrijhandel?
Nee, we zijn niet tegen vrijhandel. Het afbouw van importheffingen en –barrières kan goed uitpakken en het maken van internationale afspraken over handel is verstandig. Maar TTIP en CETA zijn geen traditionele handelsverdragen en de manier waarop de onderhandelingen plaatsvinden zijn zeer problematisch. Wij vragen om transparantie, de hantering van normale democratische principes en directe goedkeuring door de bevolking via een (bindend) referendum.

https://ttip-referendum.nl/het-referendum/veel-gestelde-vragen/
  woensdag 4 mei 2016 @ 08:34:49 #119
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_161915236
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 00:44 schreef Japie77 het volgende:
Multinationals zuigen alleen geld weg van de maatschappij en geven echt helemaal niks terug.
Dat is de misschien wel de grootste misvatting van de huidige tijd. :)

KLM, Ahold, Shell, Achmea, Aegon, Unilever... Allemaal multinationals waar we best eens trots op mogen zijn. Multinationals die tevens een hoop werkgelegenheid bieden.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 4 mei 2016 @ 08:38:27 #120
116015 SicSicSics
pi_161915278
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 06:00 schreef Bart2002 het volgende:
Maar TTIP en CETA zijn geen traditionele handelsverdragen en de manier waarop de onderhandelingen plaatsvinden zijn zeer problematisch. Wij vragen om transparantie, de hantering van normale democratische principes en directe goedkeuring door de bevolking via een (bindend) referendum.

https://ttip-referendum.nl/het-referendum/veel-gestelde-vragen/
Want dat is de traditionele manier? Laat me niet lachen! _O- Ik ben niet zo'n fan van directe democratie. :N Zeker niet op punten waar je een paar jaar voor naar school moet zijn geweest om het echt te kunnen doorgronden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 4 mei 2016 @ 08:52:51 #121
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_161915452
quote:
6s.gif Op woensdag 4 mei 2016 08:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is de misschien wel de grootste misvatting van de huidige tijd. :)

KLM, Ahold, Shell, Achmea, Aegon, Unilever... Allemaal multinationals waar we best eens trots op mogen zijn. Multinationals die tevens een hoop werkgelegenheid bieden.
Is dit cynisch bedoeld of ben je nu gewoon trollend bezig zoals gewoonlijk?
Hoe stout is Konijntjuh!
  woensdag 4 mei 2016 @ 08:56:24 #122
116015 SicSicSics
pi_161915477
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 08:52 schreef Konijntjuh het volgende:
Is dit cynisch bedoeld of ben je nu gewoon trollend bezig zoals gewoonlijk?
Zou cynisch niet trollend kunnen zijn? 8-)

Maar ik ben serieus. Multinationals krijgen vaak meer haat over zich heen dan gerechtvaardigd is. Mijns inziens grotendeels door misverstanden, misinformatie en misinterpretatie (al dan niet bewust).
Fine, fuck you then!
pi_161915770
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ten eerste is die zeer klein en is zelfs de voorspelling daarvan dubieus. Ten tweede wordt met economische groei de groei van het BNP bedoeld. Dat kan bestaan in vermogensaanwas van toch al grote vermogens. Als daar gewoon harder voor gewerkt moet worden is dat in principe geen economische groei, vrije tijd is immers ook schaars en gewild. De welvaart gaat dan achteruit. De relatie tussen werkgelegenheid en groei BNP wordt al jaren verondersteld, maar het blijkt al jaren niet zo te werken. Welvaart is nog weer iets heel anders, dat gaat ook over dingen als inkomenszekerheid en vertrouwen op voedselveiligheid en dergelijke.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 4 mei 2016 @ 09:34:54 #124
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161915823
Weltschmerz for president
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_161915938
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2016 08:56 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zou cynisch niet trollend kunnen zijn? 8-)

Maar ik ben serieus. Multinationals krijgen vaak meer haat over zich heen dan gerechtvaardigd is. Mijns inziens grotendeels door misverstanden, misinformatie en misinterpretatie (al dan niet bewust).
hier ben ik het mee eens. Niet in alle gevallen, maar ze zijn niet alleen "evil". Dat mag ook wel eens benoemd worden. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')