Het is dan ook jouw leven, en de enige die daar wat over te zeggen heeft ben jij, zeker als het gaat om je geluk. Ze zullen toch een manier moeten vinden het te accepteren.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:10 schreef Slush-Puppy het volgende:
Ik kan mijn ouders niet zomaar ‘verlaten’. Ik had altijd een goede band met ze, ondanks dat ze zo beschermend waren, hebben ze het wel altijd goed bedoeld en ik weet dat ze het beste voor mij over hebben. Maar ik kan mijn vriend ook niet ‘verlaten’. Ik ben echt toe aan een volgende stap met hem en wil verder met mijn leven.
Je kan beiden verlaten, want dat is een kwestie van doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:10 schreef Slush-Puppy het volgende:
Ik kan mijn ouders niet zomaar ‘verlaten’. Ik had altijd een goede band met ze, ondanks dat ze zo beschermend waren, hebben ze het wel altijd goed bedoeld en ik weet dat ze het beste voor mij over hebben. Maar ik kan mijn vriend ook niet ‘verlaten’.
Nou, dan lijkt het me duidelijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:10 schreef Slush-Puppy het volgende:
wij willen namelijk trouwen/samenwonen en ons eigen gezin starten
Of TS en familie zijn moslim. Maar dan zijn het natuurlijk intolerante achterlijke mensen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:22 schreef Kermit. het volgende:
Je ouders proberen je te beschermen tegen deze moslim jongen, ze weten dat je dan ook moslim moet worden. Liefde maakt je blind maar het geloof ook, wat denken vriendinnen van je nieuwe vriend?
Als je familie je tegen gaat houden om je eigen geluk te vinden, dan zijn het sowieso intolerante achterlijke mensen, welke religie ze al dan niet aanhangen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:26 schreef alors het volgende:
Of TS en familie zijn moslim. Maar dan zijn het natuurlijk intolerante achterlijke mensen.
Ik ben islamitisch en hij is christelijk (maar allebei niet streng gelovig).quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Wat is jouw afkomst en geloof en dat van hem?
RIP TS dan alvast als je wel doorgaat met deze jongen.quote:
Tsja, wat is de reden dat zijn vorige relatie naar de knoppen is gegaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:48 schreef Slush-Puppy het volgende:
[..]
Ik ben islamitisch en hij is christelijk (maar allebei niet streng gelovig).
Het geloof en de afkomst is niet het grote probleem, is meer een bijzaak. De reden dat hij niet wordt geaccepteerd is dat hij al getrouwd is geweest en een kind heeft.
Dat zijn dingen die 'buitenstaanders' vaak beter zien dan jijzelf...ze zouden dus weleens een punt kunnen hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:10 schreef Slush-Puppy het volgende:
Ik was te lief en hij manipuleerde mij en maakte gebruik van mij en blabla.
Uiteindelijk bepaal jij dat natuurlijk zelf en heb je hun toestemming niet nodig.quote:Ze hebben gezegd dat ik het kan vergeten. Dat ze dit nooit zullen accepteren en dat ik nooit hun toestemming zal krijgen voor verdere stappen. Dat ik mijn leven/ toekomst vergooi op deze manier en dat ze zich schamen voor mijn keuzes.
Dat is ook niet gemakkelijk, zeker voor een vrouw niet. En dan ook nog een ander geloof? Ben jij instaat om zijn kind, een dochter nog wel, naar zijn geloof op te voeden? In de praktijk is het nog altijd vooral de vrouw die zorgt en opvoedt, die de meeste tijd met de kinderen doorbrengt... maar hij zal ws wel eisen dat dat volgens zijn ideeën gaat... Daar kunnen enorme drama's uit voortkomen. Denk aan een totaal onhandelbaar kind (straks puber) en een vader die jou verbiedt om het kind op haar plaats te zetten waarna het kind gaat klagen bij Pappielief..quote:Dat ik op dit moment alles makkelijk voor me zie, maar dat het ‘opvoeden’ van een kind, en vooral van andermans kind, echt niet zo makkelijk is en dat ik het allemaal onderschat.
Ik. Al wonen wij dan niet samen. Met mijn huidige vriend en daarvoor met een andere man.quote:Zijn er mensen die een samengesteld gezin hebben en wat kan ik ongeveer verwachten, waar moet ik rekening mee houden/ niet onderschatten?
Neem hier wel in mee dat zij islamitisch is he.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:56 schreef 2Happy4U het volgende:
Je leeft voor jezelf, niet voor je familie.
Dan nog geldt dat.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:00 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Neem hier wel in mee dat zij islamitisch is he.
Akkoord. Praktijk is alleen vaak anders dat probeer ik er alleen mee te zeggenquote:
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:06 schreef Kermit. het volgende:
TS is lame als ze haar geloof haar rug toekeert, de enige liefde die je nog hebt is God. De liefde met je vriend is tijdelijk en die van God is eeuwig.
Het is de enige optie. Je ouders raken er vanzelf aan gewend. Als ze het echt zo goed met je voor hebben dan duurt het niet lang voordat ze langskomen op de koffie.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:10 schreef Slush-Puppy het volgende:
Ik kan mijn ouders niet zomaar ‘verlaten’. Ik had altijd een goede band met ze, ondanks dat ze zo beschermend waren, hebben ze het wel altijd goed bedoeld en ik weet dat ze het beste voor mij over hebben. Maar ik kan mijn vriend ook niet ‘verlaten’. Ik ben echt toe aan een volgende stap met hem en wil verder met mijn leven. Ik wil dus beide partijen niet loslaten, dus gewoon samenwonen zonder toestemming van mijn ouders, is geen optie.
Als ze voor haar vriend kiest, kiest ze tegen haar geloof?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:06 schreef Kermit. het volgende:
TS is lame als ze haar geloof haar rug toekeert, de enige liefde die je nog hebt is God. De liefde met je vriend is tijdelijk en die van God is eeuwig.
Ja ze moet met een moslim trouwen, de christenjongen is dit verhaal hoort ook met een christenmeisje te trouwen. Zo zijn de regels nou eenmaal..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als ze voor haar vriend kiest, kiest ze tegen haar geloof?
Mijn ouders zijn gelovige mensen en vertrouwen op God. Eerwraak is cultuurkwestie, echte (normale) gelovigen doen niet aan mensen 'doden'.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:23 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nou, dan lijkt het me duidelijk.
Toch?
En als je tegen je ouders en rest van de familie zegt dat je dat na gaat streven en dat zij je niet kunnen tegenhouden, dan hebben ze dat maar te accepteren.
Of komt er ook nog wat eerwraak enzo om de hoek kijken?
Hoe is dat jouw probleem? Dat is hún probleem, dat zij zélf moeten oplossen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:18 schreef Slush-Puppy het volgende:
Zij dreigen meer met emotionele dingen. Dat ze enorm teleurgesteld zullen zijn, zich schamen tegenover anderen voor mijn keuzes, dat ze er ziek van worden en dat ze zich niet meer kunnen vertonen in hun vriendenkring door mij.
Ik denk zelf dat Onze Lieve Heer zo'n groot hart heeft dat Hij hier geen seconde mee zal zitten.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:18 schreef Kermit. het volgende:
[..]
Ja ze moet met een moslim trouwen, de christenjongen is dit verhaal hoort ook met een christenmeisje te trouwen. Zo zijn de regels nou eenmaal..
Nederlanders ja, in veel andere culturen werkt dat niet zo.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:56 schreef 2Happy4U het volgende:
Je leeft voor jezelf, niet voor je familie.
Dat hoor je wel vaker maar dat is gewoon flink overdreven. Op de lange termijn zullen die dingen allemaal weer verdwijnen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:18 schreef Slush-Puppy het volgende:
[..]
Zij dreigen meer met emotionele dingen. Dat ze enorm teleurgesteld zullen zijn, zich schamen tegenover anderen voor mijn keuzes, dat ze er ziek van worden en dat ze zich niet meer kunnen vertonen in hun vriendenkring door mij.
TS is geen Nederlander?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:25 schreef alors het volgende:
[..]
Nederlanders ja, in veel andere culturen werkt dat niet zo.
Ze houden niet echt van je als ze het erger vinden wat de buren misschien van ze vinden dan dat hun dochter gelukkig is.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:18 schreef Slush-Puppy het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn gelovige mensen en vertrouwen op God. Eerwraak is cultuurkwestie, echte (normale) gelovigen doen niet aan mensen 'doden'.
Ik moet er eigenlijk niet naar luisteren, maar het raakt me wel. Mijn ouders zijn echt lieve mensen verder, enige minpunt is dat ze te beschermend zijn.
Dat ligt ongetwijfeld een heel stuk genuanceerder bij dat soort gelovigen, maar dat neemt niet weg dat ondanks dat TS niet haar eigen belissingen moet kunnen en leren maken. Toe blijven geven is niet je eigen leven lijden en je ouders gelukkig houden in plaats van jezelf.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:43 schreef 2Happy4U het volgende:
Ze houden niet echt van je als ze het erger vinden wat de buren misschien van ze vinden dan dat hun
Samenwonen is eigenlijk geen optie voor ons beiden. Zowel islamitisch als christelijk gezien zouden we moeten trouwens als we samen in één huis willen wonen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:35 schreef Jordy-B het volgende:
Je moet kiezen tussen je vriend en je familie. Je bevindt je in een situatie dat de keus hoe-dan-ook pijnlijk is. Tegelijkertijd heb je het al verbruid bij je ouders, dus kies voor je vriend. Maar laat diegene ook de ernst van de situatie weten en zorg dus voor een verbintenis, zodat je niet over een maand met lege handen staat.
Wat is "vrijblijvend kennismaken"?
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:48 schreef Slush-Puppy het volgende:
Ik vind dat jullie vrij gelovig zijn als je dit soort beperkingen hebt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:15 schreef Slush-Puppy het volgende:
Samenwonen is eigenlijk geen optie voor ons beiden. Zowel islamitisch als christelijk gezien zouden we moeten trouwens als we samen in één huis willen wonen.
Het is inderdaad niet een ideale situatie, maar ik heb er toch vertrouwen in dat we het kunnen. De geloven verschillen in principe niet zo gek van elkaar in grote lijnen. Mijn vriend behoort ook niet tot de standaard christelijke groep (als die al bestaat). Er is al overeenstemming bereikt over bepaalde dingen die te maken hebben met het geloof (zoals dat er geen varkensvlees wordt bereid in huis, maar buiten kunnen zij gewoon eten wat zij willen). Wij staan er samen voor als man en vrouw en als ik iets zeg tegen het kind, dan is hij het daar ook mee eens en andersom ook.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat zijn dingen die 'buitenstaanders' vaak beter zien dan jijzelf...ze zouden dus weleens een punt kunnen hebben.
[..]
Uiteindelijk bepaal jij dat natuurlijk zelf en heb je hun toestemming niet nodig.
[..]
Dat is ook niet gemakkelijk, zeker voor een vrouw niet. En dan ook nog een ander geloof? Ben jij instaat om zijn kind, een dochter nog wel, naar zijn geloof op te voeden? In de praktijk is het nog altijd vooral de vrouw die zorgt en opvoedt, die de meeste tijd met de kinderen doorbrengt... maar hij zal ws wel eisen dat dat volgens zijn ideeën gaat... Daar kunnen enorme drama's uit voortkomen. Denk aan een totaal onhandelbaar kind (straks puber) en een vader die jou verbiedt om het kind op haar plaats te zetten waarna het kind gaat klagen bij Pappielief..
Woont zijn dochter bij hem of is hij een weekeind vader? In het laatste geval is het gemakkelijker en kan je vooraf harde afspraken maken dat hij opvoedt en zorgt en niet jij terwijl hij in de kroeg, op het voetbalveld of in de moskee hangt.
[..]
Ik. Al wonen wij dan niet samen. Met mijn huidige vriend en daarvoor met een andere man.
Maar ik ben de moeder en zij hebben (hadden) geen kinderen en dat is een wereld van verschil.
Ik zie het om me heen ook vooral goed gaan met een alleenstaande moeder en een nieuwe man, andersom gaat het veel vaker verkeerd.
Mijn ex (weekeind) vader van mijn kinderen heeft ook een verbroken relatie achter de rug mede door gezeik over de opvoeding van onze kinderen en nu woont hij samen met een alleenstaande moeder maar zijn ze ook opzoek naar een ander huis voor haar omdat het niet gaat. En nee, dat ligt niet aan mijn kinderen maar aan mijn ex die de opvoeding volledig bij zijn vriendinnen legt en meer eisen stelt dan de wet aan een kinderdagopvang.
Inderdaad. Bizar dat er anno 2016 nog zo veel mensen zijn die zichzelf (of nog erger: hun kinderen) grootbrengen met allerlei enge, beperkende religieuze toestanden.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:21 schreef ioko het volgende:
Ik vind dat jullie vrij gelovig zijn als je dit soort beperkingen hebt.
Waarom? Hij heeft al een kind en ik vermoed dat hij geen weduwnaar is, want dat had je er dan wel bij gezegd.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:15 schreef Slush-Puppy het volgende:
[..]
Samenwonen is eigenlijk geen optie voor ons beiden. Zowel islamitisch als christelijk gezien zouden we moeten trouwens als we samen in één huis willen wonen.
Hij heeft een ex inderdaad en kan het niet meer goed doen, maar hij wilt toch het 'goede' voorbeeld geven aan zijn kind en laten zien dat trouwen erbij hoort als je wil samenwonen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:30 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Waarom? Hij heeft al een kind en ik vermoed dat hij geen weduwnaar is, want dat had je er dan wel bij gezegd.
Dus je kan het toch al niet meer goed doen. Waarom hou je dan toch nog vast aan de wensen van het geloof?
'Goed' naar wiens maatstaven?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:36 schreef Slush-Puppy het volgende:
Hij heeft een ex inderdaad en kan het niet meer goed doen, maar hij wilt toch het 'goede' voorbeeld geven aan zijn kind en laten zien dat trouwen erbij hoort als je wil samenwonen.
Ik ben nog nooit getrouwd geweest en wil het graag ook 'goed' doen.
De Bijbel en Koranquote:
Okee, sterkte ermeequote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:41 schreef Slush-Puppy het volgende:
De Bijbel en Koran
Vooral de Bijbel trouwens, volgens de Koran ben je namelijk al getrouwd als de imam een gebed opzegt en je man en vrouw verklaart.
Ik vind jouw vriend een schijnheilig boontje.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:36 schreef Slush-Puppy het volgende:
[..]
Hij heeft een ex inderdaad en kan het niet meer goed doen, maar hij wilt toch het 'goede' voorbeeld geven aan zijn kind en laten zien dat trouwen erbij hoort als je wil samenwonen.
Tering wat een volk.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:15 schreef Slush-Puppy het volgende:
Maar dat heeft dus ook niet gewerkt, ze waren alleen maar kritisch en zeken hem achteraf af.
Ik snap het niet, je wil samenwonen zonder trouwen maar wel de kinderen leren dat dat eigenlijk niet mag? Wat gaan jullie doen als die dochter ook gaat samenwonen zonder trouwen? Ook stennis schoppen?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:36 schreef Slush-Puppy het volgende:
[..]
Ik heb het burgerlijk wetboek nog maar even doorgespit. Geen enkele regel die dit zegtquote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:18 schreef Kermit. het volgende:
[..]
Ja ze moet met een moslim trouwen, de christenjongen is dit verhaal hoort ook met een christenmeisje te trouwen. Zo zijn de regels nou eenmaal..
tuurlijkquote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als ze voor haar vriend kiest, kiest ze tegen haar geloof?
Ja dit klopt helemaal! Ze hebben echt geen slechte bedoelingen eigenlijk, ze zijn altijd heel liefdevol en begripvol geweest. In vergelijking met mijn afkomst- en geloofsgenoten mocht ik altijd van alles. Zij vertrouwden mij volledig, maar de openbaring van deze relatie heeft hun vertrouwen aangetast in mij..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:43 schreef Jihawti het volgende:
Ik heb het burgerlijk wetboek nog maar even doorgespit. Geen enkele regel die dit zegt
TS, je zult dit zelf moeten inschatten. Jouw ouders zijn bezorgd en dit uit zich in bemoeizucht maar ik denk niet dat ze per se kwaadaardige bedoelingen hebben. Ze hadden je liever gezien met een man uit eigen kring die nog niet eerder getrouwd zijn. Hun teleurstelling is dus niet persoonlijk gericht denk ik.
De kans is groot dat ze zich blindstaren op de kloof tussen hun verwachtingen en waar je nu mee aan komt zetten en dat het probleem daar zit. Maar er is ook een kans dat hij inderdaad niet goed voor je is. Het is een kleine kans, maar het kán. Zijn er behalve je ouders ook vriendinnen etc. die jou van feedback kunnen voorzien? Hoe groot schat je de kans in dat ze uiteindelijk bijdraaien? Hoe zie je je toekomst met hem? Ziet hij die zelf ook zo?
Klinkt als lekkere chantage / emotionale shit die ze op je gooien.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:28 schreef Slush-Puppy het volgende:
Ik denk dat ze geen keus hebben als ik blijf volhouden. Ze moeten wel toestemming geven uiteindelijk, ook al is het tegen hun wil in. Ze zeggen ook niet dat ze dan geen contact meer willen, maar ze geven aan dat ik ze veel verdriet zal doen, dat ze altijd een brok zullen koesteren tegenover mij en dat niemand ze zoveel verdriet en schade heeft aangebracht als dat ik op dit moment doe en zal doen als ik voor hem kies
Ja, nee, dat moeten ze dus niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:28 schreef Slush-Puppy het volgende:
Ze moeten wel toestemming geven uiteindelijk
Dit inderdaad. Gewoon verbannen uit je leven. Ik val ook op meiden van een andere cultuur dan doorsnee voor een nl jongen. Als mijn ouders hier moeite mee hebben zeg ikquote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:17 schreef shifto het volgende:
Woon je in de bible belt ofzo? Zon familie ben je liever arm dan rijk toch, lekker je eigen familie maken die je wel accepteerd.
Over jaar of 5 komen ze met hangende pootjes terug of ze hun dochter aub mogen zien.
ja klopt daar lijkt het idd op.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klinkt als lekkere chantage / emotionale shit die ze op je gooien.
En dat enkel omdat jij gelukkig wilt worden met een man....
Dit is eigenlijk het enige argument waar ik je ouders wel gelijk in geef.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:28 schreef Slush-Puppy het volgende:
Zij vinden dat ik een groot risico neem op een mislukking en verdriet en snappen niet waarom ik niet kies voor een makkelijker leven met een man die zich in mijn situatie bevindt.
Snel? Ze hebben 3 jaar een relatie.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:16 schreef eight het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk het enige argument waar ik je ouders wel gelijk in geef.
Waarom wil je zo snel trouwen met hem en gun je jezelf niet wat meer tijd?
Dan heb ik slecht gelezen want ik dacht dat het 1 jaar was.quote:
Waarom vraag je om ervaringsverhalen als je je beslissing toch al genomen hebt en al overtuigd bent dat het bij jullie gewoon goed zal gaan? Alleen opzoek naar bevestiging? Zeg dat dan, dan steek ik er geen moeite in om je een eerlijk verhaal te vertellen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:26 schreef Slush-Puppy het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet een ideale situatie, maar ik heb er toch vertrouwen in dat we het kunnen. De geloven verschillen in principe niet zo gek van elkaar in grote lijnen. Mijn vriend behoort ook niet tot de standaard christelijke groep (als die al bestaat). Er is al overeenstemming bereikt over bepaalde dingen die te maken hebben met het geloof (zoals dat er geen varkensvlees wordt bereid in huis, maar buiten kunnen zij gewoon eten wat zij willen). Wij staan er samen voor als man en vrouw en als ik iets zeg tegen het kind, dan is hij het daar ook mee eens en andersom ook.
Het kind woont inderdaad bij hem. Hij gaat over de opvoeding. Dit gaat tot nu toe goed, dus ik heb er vertrouwen in dat dit zo zal doorgaan.
Dat zie je echt totaal niet in? Je ziet geen verschil tussen haar af en toe ontmoeten als haar vader er ook is en getrouwd zijn, er ook zijn als haar vader er niet is en een groot deel van de zorg (al is het maar eten koken, wassen en al snel ook halen en brengen van vanalles) op je moeten nemen?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:28 schreef Slush-Puppy het volgende:
Mijn toekomst met hem zie ik positief in. Ik ken hem en zijn kind al goed ondertussen. Natuurlijk is het een moeilijkere weg, maar het kind was 4 toen ze mij leerde kennen en is ondertussen bijna 8 jaar. Ze vindt het fijn als ik er ben en ik denk dat ik het wel aan kan. De vader blijft de hoofdverantwoordelijke en ik ga niet te veel bemoeien met de opvoeding. Het gaat nu goed, ik zie niet in waarom het in de toekomst niet goed zou gaan..
Jij denkt dat als jij met je eigen verhaal en je advies komt iedereen maar naar je moet luisteren?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom vraag je om ervaringsverhalen als je je beslissing toch al genomen hebt en al overtuigd bent dat het bij jullie gewoon goed zal gaan? Alleen opzoek naar bevestiging? Zeg dat dan, dan steek ik er geen moeite in om je een eerlijk verhaal te vertellen.
Nee. Ik denk dat wanneer iemand om advies/ervaringsverhalen vraagt er niet vervolgens een antwoord komt van: Maakt niet uit wat jij zegt, ik weet nu al 100% zeker dat het mij wél lukt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:15 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Jij denkt dat als jij met je eigen verhaal en je advies komt iedereen maar naar je moet luisteren?
Maar het topic gaat helemaal niet over de relatie zelf. Het gaat over de ouders.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee. Ik denk dat wanneer iemand om advies/ervaringsverhalen vraagt er niet vervolgens een antwoord komt van: Maakt niet uit wat jij zegt, ik weet nu al 100% zeker dat het mij wél lukt.
Ik zie haar dat allemaal niet zeggen, ik zie haar wel zeggen dat ze er vertrouwen in heeft dat het gaat lukken.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee. Ik denk dat wanneer iemand om advies/ervaringsverhalen vraagt er niet vervolgens een antwoord komt van: Maakt niet uit wat jij zegt, ik weet nu al 100% zeker dat het mij wél lukt.
Ook dat ja.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar het topic gaat helemaal niet over de relatie zelf. Het gaat over de ouders.
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:27 schreef Fir3fly het volgende:
Maar het topic gaat helemaal niet over de relatie zelf. Het gaat over de ouders.
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:10 schreef Slush-Puppy het volgende:
Zijn er mensen die een samengesteld gezin hebben en wat kan ik ongeveer verwachten, waar moet ik rekening mee houden/ niet onderschatten?
Ik probeerde alleen aan te geven dat ik er vertrouwen in heb. Ik kan niet in de toekomst kijken en weet niet hoe het uiteindelijk gaat lopen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom vraag je om ervaringsverhalen als je je beslissing toch al genomen hebt en al overtuigd bent dat het bij jullie gewoon goed zal gaan? Alleen opzoek naar bevestiging? Zeg dat dan, dan steek ik er geen moeite in om je een eerlijk verhaal te vertellen.
Dit is inderdaad wat ik ook hoor van mijn ouders. Het probleem is alleen dat ik dus niet kan weten of het positief of negatief gaat uitpakken. Het blijft een risico..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat zie je echt totaal niet in? Je ziet geen verschil tussen haar af en toe ontmoeten als haar vader er ook is en getrouwd zijn, er ook zijn als haar vader er niet is en een groot deel van de zorg (al is het maar eten koken, wassen en al snel ook halen en brengen van vanalles) op je moeten nemen?
Hoe denk jij je niet met de opvoeding te gaan bemoeien als je wel zorgt? Als je er zo instapt kan ik je nu al vertellen dat je in de problemen komt want hij gaat de opvoeding bepalen en jij moet hem uitvoeren en bent de gebeten hond tussen de twee in.
Succes!
Maar die kans is er ook als je je ouders advies opvolgt en hem aan de kant zit.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:49 schreef Vanillesnoepje het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wat ik ook hoor van mijn ouders. Het probleem is alleen dat ik dus niet kan weten of het positief of negatief gaat uitpakken. Het blijft een risico..
Mijn postgeschiedenis moet niet al te serieus worden genomen. Dit topic wel, is de daadwerkelijke situatie op dit moment..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:48 schreef alors het volgende:
[..]
Ook mede gezien je postgeschiedenis snap ik je ouders volledig
Hoe zit t dan met t topic van eind maart waarin je aangeeft gedumpt te zijn door een vriend die zich ook niet al te netjes gedroeg?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:51 schreef Vanillesnoepje het volgende:
[..]
Mijn postgeschiedenis moet niet al te serieus worden genomen. Dit topic wel, is de daadwerkelijke situatie op dit moment..
Dat is wel echt gebeurd inderdaad. Het was even uit, maar is uitgepraat en goed gekomen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:52 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hoe zit t dan met t topic van eind maart waarin je aangeeft gedumpt te zijn door een vriend die zich ook niet al te netjes gedroeg?
Ik heb t niet helemaal gelezen maar de enkele zaken die ik las waren niet oké.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:02 schreef Vanillesnoepje het volgende:
[..]
Dat is wel echt gebeurd inderdaad. Het was even uit, maar is uitgepraat en goed gekomen.
Ik moet wel zeggen dat dat topic is aangemaakt in een boze/verdrietige bui en dus wel erg partijdig was soort van.
Klinkt heel stabiel allemaal. Wat je ouders zeiden, dat jij te lief bent en dat hij over je heen loopt, ik denk dat ze daar gelijk in hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:02 schreef Vanillesnoepje het volgende:
[..]
Dat is wel echt gebeurd inderdaad. Het was even uit, maar is uitgepraat en goed gekomen.
Ik moet wel zeggen dat dat topic is aangemaakt in een boze/verdrietige bui en dus wel erg partijdig was soort van.
Of RIP familie, het is maar net hoe je het bekijkt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:50 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
RIP TS dan alvast als je wel doorgaat met deze jongen.
Het burgerlijk wetboek is ontstaan door mensen en de bijbel/koran door godenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:43 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ik heb het burgerlijk wetboek nog maar even doorgespit. Geen enkele regel die dit zegt![]()
TS, je zult dit zelf moeten inschatten. Jouw ouders zijn bezorgd en dit uit zich in bemoeizucht maar ik denk niet dat ze per se kwaadaardige bedoelingen hebben. Ze hadden je liever gezien met een man uit eigen kring die nog niet eerder getrouwd zijn. Hun teleurstelling is dus niet persoonlijk gericht denk ik.
De kans is groot dat ze zich blindstaren op de kloof tussen hun verwachtingen en waar je nu mee aan komt zetten en dat het probleem daar zit. Maar er is ook een kans dat hij inderdaad niet goed voor je is. Het is een kleine kans, maar het kán. Zijn er behalve je ouders ook vriendinnen etc. die jou van feedback kunnen voorzien? Hoe groot schat je de kans in dat ze uiteindelijk bijdraaien? Hoe zie je je toekomst met hem? Ziet hij die zelf ook zo?
Dus hij heeft je geen kankerhoer, domme kip en partneronwaardig genoemd?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:02 schreef Vanillesnoepje het volgende:
Zowel de bijbel als de koran zijn door mensen in elkaar geflanstquote:Op woensdag 4 mei 2016 13:36 schreef Kermit. het volgende:
[..]
Het burgerlijk wetboek is ontstaan door mensen en de bijbel/koran door goden
Ik ben ongelovig maar ik kan mezelf wel verplaatsen in andermans schoenen. De bijbel en koran zijn ontstaan door profeten die verhalen hebben verteld aan mensen. Dus de profeten hebben de bijbel en koran gemaakt.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:41 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Zowel de bijbel als de koran zijn door mensen in elkaar geflanst
Edit: enne goden? Meervoud? Mushrik!
Zelfs dat is niet zeker in veel gevallen en gaat voorbij aan het feit dat zowel Bijbel als Koran (met hoofdletter eigenlijk, daar heb je je respect) uitvoerig geëdit zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2016 19:45 schreef Kermit. het volgende:
[..]
Ik ben ongelovig maar ik kan mezelf wel verplaatsen in andermans schoenen. De bijbel en koran zijn ontstaan door profeten die verhalen hebben verteld aan mensen. Dus de profeten hebben de bijbel en koran gemaakt.
Niks bashen, jij komt met een statement, ik kom met een statement. Er is niks wat voorschrijft dat godsdienst meer respect verdient dan welke ander verhaal dan ook, dus bespaar me je toontje dat ik er respect voor zou moeten hebben, zo'n oneliner zonder historisch bewijs.quote:Het is trouwens wel triest om te zien dat jullie de trend volgen om alle gelovigen te bashen, toon respect voor elkaar en lees volgens je eigen normen en waarden.
Ehhh ik lees dat andere topic van je nu over je vriend, en ik kan me ineens behoorlijk goed voorstellen dat je familie niet kapot van hem is want hij behandelt je respectloos als ik het daar lees...quote:
Dat is vervelend... voor hen.quote:Ik bleef aandringen en ze hebben geaccepteerd om vrijblijvend kennis te maken. Na de kennismaking kreeg ik nog meer gescheld en gezeik over me heen. Ze vonden hem lelijk, oud, hij praatte te veel volgens hen. Ik was te lief en hij manipuleerde mij en maakte gebruik van mij en blabla.
Ze hebben gezegd dat ik het kan vergeten. Dat ze dit nooit zullen accepteren en dat ik nooit hun toestemming zal krijgen voor verdere stappen.
Neequote:Op woensdag 4 mei 2016 19:45 schreef Kermit. het volgende:
[..]
Ik ben ongelovig maar ik kan mezelf wel verplaatsen in andermans schoenen. De bijbel en koran zijn ontstaan door profeten die verhalen hebben verteld aan mensen. Dus de profeten hebben de bijbel en koran gemaakt.
Het is trouwens wel triest om te zien dat jullie de trend volgen om alle gelovigen te bashen, toon respect voor elkaar en lees volgens je eigen normen en waarden.
Iets beter en iets langer over nadenken dan. Ik zal niet zeggen dat je het niet moet doen, maar Ouder1 heeft zeker een punt. Ik ken eigenlijk nagenoeg geen samengestelde gezinnen waarin het géén punt is (in meer of mindere mate).quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:28 schreef Slush-Puppy het volgende:
Het gaat nu goed, ik zie niet in waarom het in de toekomst niet goed zou gaan...
Ik heb het ff gelezen....quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:02 schreef Vanillesnoepje het volgende:
Dan nog boeit het niet. Laat die meid haar eigen fouten maken.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:19 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ehhh ik lees dat andere topic van je nu over je vriend, en ik kan me ineens behoorlijk goed voorstellen dat je familie niet kapot van hem is want hij behandelt je respectloos als ik het daar lees...
Emotionele chantage. Hartstikke lief.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:18 schreef Slush-Puppy het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn gelovige mensen en vertrouwen op God. Eerwraak is cultuurkwestie, echte (normale) gelovigen doen niet aan mensen 'doden'.
Ik moet er eigenlijk niet naar luisteren, maar het raakt me wel. Mijn ouders zijn echt lieve mensen verder, enige minpunt is dat ze te beschermend zijn.
Mijn ouders zijn daar niet eens van op de hoogte, anders zouden ze hem al helemaal niet willen als 'schoonzoon'.quote:Op donderdag 5 mei 2016 01:41 schreef probeer het volgende:
Andere topic gelezen. Hoewel ze het verkeerd aanpakken, lijken je ouders in mijn ogen wel gelijk te hebben.
Het was toch definitief uit?
Verkeerde account ...?quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:51 schreef Vanillesnoepje het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn daar niet eens van op de hoogte, anders zouden ze hem al helemaal niet willen als 'schoonzoon'.
Het was even uit, maar kwam weer goed.. ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden, ik houd sowieso van hem, maar heb denk ik ook een beetje angst om 'alleen' te zijn..
Angst om alleen te zijn moet niet de reden worden om bij iemand te blijven, laat staan te gaan samenwonen en kinderen krijgen en hierdoor ook afstand te creëren van je familirquote:Op donderdag 5 mei 2016 10:51 schreef Vanillesnoepje het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn daar niet eens van op de hoogte, anders zouden ze hem al helemaal niet willen als 'schoonzoon'.
Het was even uit, maar kwam weer goed.. ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden, ik houd sowieso van hem, maar heb denk ik ook een beetje angst om 'alleen' te zijn..
Dit is belangrijk wat je zegt. In hoeverre zou dat meespelen denk je...?quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:51 schreef Vanillesnoepje het volgende:
[..]
En terecht.quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:51 schreef Vanillesnoepje het volgende:
Dat leek me al redelijk evident als je ondanks al dat gezeik bij hem bent gebleven al die tijd en nu ook weer ook terug bent gegaan. Wat is goed (gemaakt)? Alleen beetje excuses of hebben jullie ook daadwerkelijk gebabbeld over hoe jullie het onderliggende probleem aan gaan pakken enzo?quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:51 schreef Vanillesnoepje het volgende:
Klinkt goed.quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:51 schreef Vanillesnoepje het volgende:
[..]
Het speelt zeker een rol, maar is niet de voornaamste reden dat ik bij hem blijf. Ik ben wel echt verliefd op hem en we hebben het over het algemeen ook gezellig. Als we fysiek bij elkaar zijn, hebben we ook nauwelijks ruzie.quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit is belangrijk wat je zegt. In hoeverre zou dat meespelen denk je...?
Hij moet natuurlijk niet schelden en heeft beloofd dat hij dat niet meer zal doen. Wat ik in het andere topic niet vertelde, is dat ik ook wel zijn grenzen opzocht soms (wel op een rustigere manier).quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:52 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dat leek me al redelijk evident als je ondanks al dat gezeik bij hem bent gebleven al die tijd en nu ook weer ook terug bent gegaan. Wat is goed (gemaakt)? Alleen beetje excuses of hebben jullie ook daadwerkelijk gebabbeld over hoe jullie het onderliggende probleem aan gaan pakken enzo?
Vanuit je ouders gezien lijkt het me ook enigszins raar om na dik drie jaar met een kerel geconfronteerd te worden die zogenaamd serieus met je wil doen. Hij had denk ik een betere sier gemaakt als hij in een eerder stadium met je ouders was komen kennismaken. Dat kan ook een manier van respect (en ballen) tonen zijn. Wie heeft die boot zolang afgehouden eigenlijk?
En een paar dagen in de week langs komen is natuurlijk niet te vergelijken met daadwerkelijk samenwonen en getrouwd zijn. Laat staan dat er een kind bij betrokken is. Hebben jullie wel besproken hoe je die en eventuele eigen kids op wil gaan opvoeden, ook met het oog op beide religies?
quote:Op zondag 8 mei 2016 19:49 schreef Vanillesnoepje het volgende:
als we een zoontje krijgen, wordt hij besneden.
Zeg je nou dat het jouw schuld is dat hij je voor rotte vis heeft uitgemaakt? Al treiter je hem tot 'ie paars is, hij blijft verantwoordelijk voor zijn eigen reacties. Hij kon weglopen, op z'n tanden bijten of een deuntje fluiten, maar hij koos ervoor om je uit te schelden met woorden die een geschikte partner niet kiest.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:49 schreef Vanillesnoepje het volgende:
Hij moet natuurlijk niet schelden en heeft beloofd dat hij dat niet meer zal doen. Wat ik in het andere topic niet vertelde, is dat ik ook wel zijn grenzen opzocht soms (wel op een rustigere manier).
In al die tijd is dit de eerste keer dat hij dit beloofd heeft? Wist hij wel hoe vervelend jij dat vindt enzo?quote:Op zondag 8 mei 2016 19:49 schreef Vanillesnoepje het volgende:
[..]
Hij moet natuurlijk niet schelden en heeft beloofd dat hij dat niet meer zal doen. Wat ik in het andere topic niet vertelde, is dat ik ook wel zijn grenzen opzocht soms (wel op een rustigere manier).
Uitstelgedrag van jou dat zijn imago geen goed zal hebben gedaan, want hij is de man die na al die jaren eigenlijk verborgen te zijn geweest nu zogenaamd serieus familiebanden wil komen aanhalen. En dan verwacht je ook nog dat ze zonder die beginperiode nu instappen op het niveau waar jullie vinden dat jullie zitten.quote:Hij wilde al langer kennismaken met mijn ouders, maar ik had geen zin/tijd in een drama en stelde het steeds uit. Hij was degene die het uiteindelijk heeft doorgezet, omdat wij nu echt toe zijn aan een volgende stap.
Hoe ga jij haar niet beïnvloeden als jullie onder één dak wonen? Ook als jij wel afzijdig zou kunnen houden, gaat jouw aanwezigheid toch zeker wel een stempel drukken. Om nog maar niet te spreken van het verschil wat zij zal gaan voelen als jullie samen een kind krijgen, waar jij wel veel meer hands on zal zijn in zo een situatie en het een andere behandeling c.q. opvoeding zal krijgen. Hoe wil je een gezin bij één houden, als je het denkt te verdelen?quote:De religies komen in grote lijnen overeen. Belangrijkste is dat we geloven in God en het goede nastreven. Ik bemoei niet met zijn 'opvoedstijl' qua geloof. Het is zijn kind en ik wil haar niet beïnvloeden. Ook uit respect voor de echte moeder, zij zou het niet waarderen als ik haar kindje 'bekeer'.
Da's mooi, maar tip of the iceberg..quote:Als wij samen kinderen krijgen, leren we ze over beide geloven, thuis wordt geen varkensvlees gegeten en als we een zoontje krijgen, wordt hij besneden.
Ah dus iemand testen en de grenzen opzoeken en tot in den treure uitlokken mag wel... dan krijg je een reactie die daar aan gelinkt is en dan is het in ene een hoop bombarie want die man mag dat niet doen en moet maar weglopen?quote:Op zondag 8 mei 2016 22:38 schreef loveli het volgende:
[..]
Zeg je nou dat het jouw schuld is dat hij je voor rotte vis heeft uitgemaakt? Al treiter je hem tot 'ie paars is, hij blijft verantwoordelijk voor zijn eigen reacties. Hij kon weglopen, op z'n tanden bijten of een deuntje fluiten, maar hij koos ervoor om je uit te schelden met woorden die een geschikte partner niet kiest.
Mensen die hun woede niet kunnen beheersen beloven altijd dat ze het niet meer zullen doen. En dat doen ze ook weer na de volgende keer dat ze zich niet kunnen beheersen. Wat is er nu anders dat hij zich een volgende keer wel kan inhouden?
Heeft in dit geval wel te maken met geloof en afkomst imo.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:48 schreef Slush-Puppy het volgende:
[..]
Het geloof en de afkomst is niet het grote probleem, is meer een bijzaak. De reden dat hij niet wordt geaccepteerd is dat hij al getrouwd is geweest en een kind heeft.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag en reacties. Zowel TS als haar vriend. Iemand die zichzelf niet onder controle kan houden, is geen veilige partner.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:44 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ah dus iemand testen en de grenzen opzoeken en tot in den treure uitlokken mag wel... dan krijg je een reactie die daar aan gelinkt is en dan is het in ene een hoop bombarie want die man mag dat niet doen en moet maar weglopen?lol
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |