Maar die kans is er ook als je je ouders advies opvolgt en hem aan de kant zit.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:49 schreef Vanillesnoepje het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wat ik ook hoor van mijn ouders. Het probleem is alleen dat ik dus niet kan weten of het positief of negatief gaat uitpakken. Het blijft een risico..
Mijn postgeschiedenis moet niet al te serieus worden genomen. Dit topic wel, is de daadwerkelijke situatie op dit moment..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:48 schreef alors het volgende:
[..]
Ook mede gezien je postgeschiedenis snap ik je ouders volledig
Hoe zit t dan met t topic van eind maart waarin je aangeeft gedumpt te zijn door een vriend die zich ook niet al te netjes gedroeg?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:51 schreef Vanillesnoepje het volgende:
[..]
Mijn postgeschiedenis moet niet al te serieus worden genomen. Dit topic wel, is de daadwerkelijke situatie op dit moment..
Dat is wel echt gebeurd inderdaad. Het was even uit, maar is uitgepraat en goed gekomen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:52 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hoe zit t dan met t topic van eind maart waarin je aangeeft gedumpt te zijn door een vriend die zich ook niet al te netjes gedroeg?
Ik heb t niet helemaal gelezen maar de enkele zaken die ik las waren niet oké.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:02 schreef Vanillesnoepje het volgende:
[..]
Dat is wel echt gebeurd inderdaad. Het was even uit, maar is uitgepraat en goed gekomen.
Ik moet wel zeggen dat dat topic is aangemaakt in een boze/verdrietige bui en dus wel erg partijdig was soort van.
Klinkt heel stabiel allemaal. Wat je ouders zeiden, dat jij te lief bent en dat hij over je heen loopt, ik denk dat ze daar gelijk in hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:02 schreef Vanillesnoepje het volgende:
[..]
Dat is wel echt gebeurd inderdaad. Het was even uit, maar is uitgepraat en goed gekomen.
Ik moet wel zeggen dat dat topic is aangemaakt in een boze/verdrietige bui en dus wel erg partijdig was soort van.
Of RIP familie, het is maar net hoe je het bekijkt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:50 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
RIP TS dan alvast als je wel doorgaat met deze jongen.
Het burgerlijk wetboek is ontstaan door mensen en de bijbel/koran door godenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:43 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ik heb het burgerlijk wetboek nog maar even doorgespit. Geen enkele regel die dit zegt![]()
TS, je zult dit zelf moeten inschatten. Jouw ouders zijn bezorgd en dit uit zich in bemoeizucht maar ik denk niet dat ze per se kwaadaardige bedoelingen hebben. Ze hadden je liever gezien met een man uit eigen kring die nog niet eerder getrouwd zijn. Hun teleurstelling is dus niet persoonlijk gericht denk ik.
De kans is groot dat ze zich blindstaren op de kloof tussen hun verwachtingen en waar je nu mee aan komt zetten en dat het probleem daar zit. Maar er is ook een kans dat hij inderdaad niet goed voor je is. Het is een kleine kans, maar het kán. Zijn er behalve je ouders ook vriendinnen etc. die jou van feedback kunnen voorzien? Hoe groot schat je de kans in dat ze uiteindelijk bijdraaien? Hoe zie je je toekomst met hem? Ziet hij die zelf ook zo?
Dus hij heeft je geen kankerhoer, domme kip en partneronwaardig genoemd?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:02 schreef Vanillesnoepje het volgende:
Zowel de bijbel als de koran zijn door mensen in elkaar geflanstquote:Op woensdag 4 mei 2016 13:36 schreef Kermit. het volgende:
[..]
Het burgerlijk wetboek is ontstaan door mensen en de bijbel/koran door goden
Ik ben ongelovig maar ik kan mezelf wel verplaatsen in andermans schoenen. De bijbel en koran zijn ontstaan door profeten die verhalen hebben verteld aan mensen. Dus de profeten hebben de bijbel en koran gemaakt.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:41 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Zowel de bijbel als de koran zijn door mensen in elkaar geflanst
Edit: enne goden? Meervoud? Mushrik!
Zelfs dat is niet zeker in veel gevallen en gaat voorbij aan het feit dat zowel Bijbel als Koran (met hoofdletter eigenlijk, daar heb je je respect) uitvoerig geëdit zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2016 19:45 schreef Kermit. het volgende:
[..]
Ik ben ongelovig maar ik kan mezelf wel verplaatsen in andermans schoenen. De bijbel en koran zijn ontstaan door profeten die verhalen hebben verteld aan mensen. Dus de profeten hebben de bijbel en koran gemaakt.
Niks bashen, jij komt met een statement, ik kom met een statement. Er is niks wat voorschrijft dat godsdienst meer respect verdient dan welke ander verhaal dan ook, dus bespaar me je toontje dat ik er respect voor zou moeten hebben, zo'n oneliner zonder historisch bewijs.quote:Het is trouwens wel triest om te zien dat jullie de trend volgen om alle gelovigen te bashen, toon respect voor elkaar en lees volgens je eigen normen en waarden.
Ehhh ik lees dat andere topic van je nu over je vriend, en ik kan me ineens behoorlijk goed voorstellen dat je familie niet kapot van hem is want hij behandelt je respectloos als ik het daar lees...quote:
Dat is vervelend... voor hen.quote:Ik bleef aandringen en ze hebben geaccepteerd om vrijblijvend kennis te maken. Na de kennismaking kreeg ik nog meer gescheld en gezeik over me heen. Ze vonden hem lelijk, oud, hij praatte te veel volgens hen. Ik was te lief en hij manipuleerde mij en maakte gebruik van mij en blabla.
Ze hebben gezegd dat ik het kan vergeten. Dat ze dit nooit zullen accepteren en dat ik nooit hun toestemming zal krijgen voor verdere stappen.
Neequote:Op woensdag 4 mei 2016 19:45 schreef Kermit. het volgende:
[..]
Ik ben ongelovig maar ik kan mezelf wel verplaatsen in andermans schoenen. De bijbel en koran zijn ontstaan door profeten die verhalen hebben verteld aan mensen. Dus de profeten hebben de bijbel en koran gemaakt.
Het is trouwens wel triest om te zien dat jullie de trend volgen om alle gelovigen te bashen, toon respect voor elkaar en lees volgens je eigen normen en waarden.
Iets beter en iets langer over nadenken dan. Ik zal niet zeggen dat je het niet moet doen, maar Ouder1 heeft zeker een punt. Ik ken eigenlijk nagenoeg geen samengestelde gezinnen waarin het géén punt is (in meer of mindere mate).quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:28 schreef Slush-Puppy het volgende:
Het gaat nu goed, ik zie niet in waarom het in de toekomst niet goed zou gaan...
Ik heb het ff gelezen....quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:02 schreef Vanillesnoepje het volgende:
Dan nog boeit het niet. Laat die meid haar eigen fouten maken.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:19 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ehhh ik lees dat andere topic van je nu over je vriend, en ik kan me ineens behoorlijk goed voorstellen dat je familie niet kapot van hem is want hij behandelt je respectloos als ik het daar lees...
Emotionele chantage. Hartstikke lief.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:18 schreef Slush-Puppy het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn gelovige mensen en vertrouwen op God. Eerwraak is cultuurkwestie, echte (normale) gelovigen doen niet aan mensen 'doden'.
Zij dreigen meer met emotionele dingen. Dat ze enorm teleurgesteld zullen zijn, zich schamen tegenover anderen voor mijn keuzes, dat ze er ziek van worden en dat ze zich niet meer kunnen vertonen in hun vriendenkring door mij.
Ik moet er eigenlijk niet naar luisteren, maar het raakt me wel. Mijn ouders zijn echt lieve mensen verder, enige minpunt is dat ze te beschermend zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |