Het is dan ook jouw leven, en de enige die daar wat over te zeggen heeft ben jij, zeker als het gaat om je geluk. Ze zullen toch een manier moeten vinden het te accepteren.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:10 schreef Slush-Puppy het volgende:
Ik kan mijn ouders niet zomaar ‘verlaten’. Ik had altijd een goede band met ze, ondanks dat ze zo beschermend waren, hebben ze het wel altijd goed bedoeld en ik weet dat ze het beste voor mij over hebben. Maar ik kan mijn vriend ook niet ‘verlaten’. Ik ben echt toe aan een volgende stap met hem en wil verder met mijn leven.
Je kan beiden verlaten, want dat is een kwestie van doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:10 schreef Slush-Puppy het volgende:
Ik kan mijn ouders niet zomaar ‘verlaten’. Ik had altijd een goede band met ze, ondanks dat ze zo beschermend waren, hebben ze het wel altijd goed bedoeld en ik weet dat ze het beste voor mij over hebben. Maar ik kan mijn vriend ook niet ‘verlaten’.
Nou, dan lijkt het me duidelijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:10 schreef Slush-Puppy het volgende:
wij willen namelijk trouwen/samenwonen en ons eigen gezin starten
Of TS en familie zijn moslim. Maar dan zijn het natuurlijk intolerante achterlijke mensen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:22 schreef Kermit. het volgende:
Je ouders proberen je te beschermen tegen deze moslim jongen, ze weten dat je dan ook moslim moet worden. Liefde maakt je blind maar het geloof ook, wat denken vriendinnen van je nieuwe vriend?
Als je familie je tegen gaat houden om je eigen geluk te vinden, dan zijn het sowieso intolerante achterlijke mensen, welke religie ze al dan niet aanhangen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:26 schreef alors het volgende:
Of TS en familie zijn moslim. Maar dan zijn het natuurlijk intolerante achterlijke mensen.
Ik ben islamitisch en hij is christelijk (maar allebei niet streng gelovig).quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Wat is jouw afkomst en geloof en dat van hem?
RIP TS dan alvast als je wel doorgaat met deze jongen.quote:
Tsja, wat is de reden dat zijn vorige relatie naar de knoppen is gegaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:48 schreef Slush-Puppy het volgende:
[..]
Ik ben islamitisch en hij is christelijk (maar allebei niet streng gelovig).
Het geloof en de afkomst is niet het grote probleem, is meer een bijzaak. De reden dat hij niet wordt geaccepteerd is dat hij al getrouwd is geweest en een kind heeft.
Dat zijn dingen die 'buitenstaanders' vaak beter zien dan jijzelf...ze zouden dus weleens een punt kunnen hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:10 schreef Slush-Puppy het volgende:
Ik was te lief en hij manipuleerde mij en maakte gebruik van mij en blabla.
Uiteindelijk bepaal jij dat natuurlijk zelf en heb je hun toestemming niet nodig.quote:Ze hebben gezegd dat ik het kan vergeten. Dat ze dit nooit zullen accepteren en dat ik nooit hun toestemming zal krijgen voor verdere stappen. Dat ik mijn leven/ toekomst vergooi op deze manier en dat ze zich schamen voor mijn keuzes.
Dat is ook niet gemakkelijk, zeker voor een vrouw niet. En dan ook nog een ander geloof? Ben jij instaat om zijn kind, een dochter nog wel, naar zijn geloof op te voeden? In de praktijk is het nog altijd vooral de vrouw die zorgt en opvoedt, die de meeste tijd met de kinderen doorbrengt... maar hij zal ws wel eisen dat dat volgens zijn ideeën gaat... Daar kunnen enorme drama's uit voortkomen. Denk aan een totaal onhandelbaar kind (straks puber) en een vader die jou verbiedt om het kind op haar plaats te zetten waarna het kind gaat klagen bij Pappielief..quote:Dat ik op dit moment alles makkelijk voor me zie, maar dat het ‘opvoeden’ van een kind, en vooral van andermans kind, echt niet zo makkelijk is en dat ik het allemaal onderschat.
Ik. Al wonen wij dan niet samen. Met mijn huidige vriend en daarvoor met een andere man.quote:Zijn er mensen die een samengesteld gezin hebben en wat kan ik ongeveer verwachten, waar moet ik rekening mee houden/ niet onderschatten?
Neem hier wel in mee dat zij islamitisch is he.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:56 schreef 2Happy4U het volgende:
Je leeft voor jezelf, niet voor je familie.
Dan nog geldt dat.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:00 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Neem hier wel in mee dat zij islamitisch is he.
Akkoord. Praktijk is alleen vaak anders dat probeer ik er alleen mee te zeggenquote:
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:06 schreef Kermit. het volgende:
TS is lame als ze haar geloof haar rug toekeert, de enige liefde die je nog hebt is God. De liefde met je vriend is tijdelijk en die van God is eeuwig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |