Ze geven verhoudingsgewijs ongeveer hetzelfde uit als ons. Het is dus een belabberde bende, net als hier.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:59 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Misschien naar verhouding nog wel een tikkeltje erger.
Toch om te huilen dat de 4e economie van de wereld en nummer 1 qua inwoneraantal van de EU zo'n zielig puddinglegertje heeft. Zeker als je het onvoorkomelijke vergelijk met een aantal decennia geleden maakt.
Interessant artikel, bedankt!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze geven verhoudingsgewijs ongeveer hetzelfde uit als ons. Het is dus een belabberde bende, net als hier.
http://www.welt.de/politi(...)hr-aller-Zeiten.html
Europa heeft, op Frankrijk en Groot-Brittannië na, nog nauwelijks middelen om wat klaar te spelen bij een groot conflict.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze geven verhoudingsgewijs ongeveer hetzelfde uit als ons. Het is dus een belabberde bende, net als hier.
http://www.welt.de/politi(...)hr-aller-Zeiten.html
Niet veel maar ze zijn er wel, en stralen ook doelen aan.quote:Zonder satellietcommunicatie zijn de piloten afhankelijk van militairen op de grond en voor zover bekend zijn deze 'forward controllers' er nauwelijks in Syrië.
Nou kijk eens aan. Kan Sjoerd Sjoerdsma alsnog aan zijn plasser trekken.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:58 schreef franske19 het volgende:
[..]
Onzin. Nederland is één van de meest actieve landen wat betreft bombardementen. AD berichtte vandaag dat Nederland rond de 1900 sorties heeft gevlogen waarbij in 1500 gevallen wapens zijn ingezet. Niet slecht voor die paar toestellen.
Ikzelf heb geen opa's of oma's meer.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neem opa in huis als je zo aan je familie hangt
satcom is echt nog wel een redelijk zeldzaam iets op gevechtstoestellen hoor. De Amerikanen hebben het, de Fransen nu ook op de Dassault Rafale. Israel heeft het op hun F-15's. Verder weet ik het niet. De Russen wellicht op nieuwere Su-34/35's. Over satcom op Chinese toestellen waren wat geruchten, maar dat was waarschijnlijk testwerk.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:56 schreef Vallon het volgende:
Ik meende toch echt te veronderstellen dat F16 gemoderniseerd was en op z'n minst toch iets van satelliet communicatie aan boord had. Weer wat geleerd.
Geen Beyond Line Of Sight mogelijkheden. Lijkt mij een gevalletje verouderde Link16.quote:Defensie erkent dat er inderdaad technische beperkingen zijn en dat er 'tussenstation'(een relaystation) nodig is om grondtroepen te kunnen ondersteunen.
Waarom?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ikzelf heb geen opa's of oma's meer.
Het gaat mij om de prioriteit, ik vind het belangrijker dat we ouderen goede zorg geven dan dat we bommen boven Syrië droppen.
Ik geloof dat bommen een ineffectieve manier zijn om terroristen te verslaan. Je moet het overwegen, om gevechtsgroepen te vernietigen. Maar terroristen gebruiken bombardementen ook weer om draagvlak te creëren.quote:
Keuzes, maar als je zo bezuinigd op defensie krijg je dit soort gevolgen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ikzelf heb geen opa's of oma's meer.
Het gaat mij om de prioriteit, ik vind het belangrijker dat we ouderen goede zorg geven dan dat we bommen boven Syrië droppen.
Interesseert me vrij weinig. Andere landen kunnen prima boven Syrië vliegen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 08:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Keuzes, maar als je zo bezuinigd op defensie krijg je dit soort gevolgen.
Ik vind het bijzonder knap dat jij uit slechts 1,5 uur TV kunt opmaken hoe slecht het met het politieapparaat gesteld is.quote:Op woensdag 4 mei 2016 07:38 schreef Lyrebird het volgende:
Iemand wel eens "Onder de radar" gekeken? TV-serie over de Nederlandse Dienst Speciale Interventie.
Tot nu toe drie afleveringen gezien, maar je krijgt niet echt de indruk dat er een effectief politieapparaat aan het werk is. De mannen op de werkvloer lijken hun werk naar behoren te doen, maar de communicatie tussen de verschillende politieonderdelen mag wel eens tegen het licht worden gehouden. De mannen zitten vaak duimen te draaien, aanhoudingen worden verricht zonder dat er bewijs is, verdachten moeten worden vrijgelaten. Ik ben geen D66/GL-aanhanger, maar als die serie een afspiegeling is van wat er daadwerkelijk gebeurt, dan is het slecht gesteld met de rechten van verdachten. De belastingbetaler lijkt ook geen waar voor z'n geld te krijgen.
Ja, er is de laatste jaren veel te veel bezuinigd op defensie, en dat is kwalijk, maar als men daar met hetzelfde gebrek aan organisatie te maken heeft als bij de politie, en iets zegt me dat het nog veel erger gesteld is bij defensie, dan kan er nog heel wat verbeterd worden, zonder dat er een cent bijhoeft.
Goed he.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:25 schreef Awsom het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder knap dat jij uit slechts 1,5 uur TV kunt opmaken hoe slecht het met het politieapparaat gesteld is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |