Het nummer beluister je hier:quote:Als je het niet tof vindt, ben je behoorlijk de lul want het gaat de komende tijd wel heel veel door de speakers pompen.
- Singer-songwriter Douwe Bob
Ja, maar we verloren.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 08:07 schreef Soren het volgende:
Haha heb je wel eens in het voetbalstadion gezeten tijdens een wedstrijd?
http://www.sbs.com.au/pro(...)ries/the-netherlandsquote:Another handsome male soloist sporting a pair of cracking expressive eyebrows will hit the stage for the Dutch in Stockholm. Youngster Douwe Bob’s “Slow Down” is an unexpected bit of faux-country which will stand out for its originality. In 2014 The Common Linnet’s almost stole The Netherlands an unlikely win with their soft Country stylings and Douwe Bob’s entry is not dissimilar to that in tone.
This easily stands out from the other 17 entries in this Semi Final and Mr Bob appears to be riding the same Dark Horse that The Netherlands found themselves on in 2014. No sideshows here. This Bob is the real deal.
Er is nooit een moment geweest dat Douwe Bob zou worden verpletterd, waren ze in de war met San Marino?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 09:18 schreef Greys het volgende:
Waar Telegraaf gisteren nog kopte dat DB verpletterd zou gaan worden, koppen ze vandaag dat hij gaat stunten.
twitter:douwe_bob twitterde op dinsdag 03-05-2016 om 08:06:30@francescacheeks Good morning, Principessa. When do you arrive in Stockholm?
reageer retweet
twitter:francescacheeks twitterde op dinsdag 03-05-2016 om 09:52:44.@douwe_bob hey sweetie! Coming on Saturday! Have you already arranged a welcome cocktail??? 🇮🇹🇳🇱💪🏻 reageer retweet
Wat leuk, Francesca was aan het flirten via twitterquote:Op dinsdag 3 mei 2016 10:24 schreef Em31 het volgende:
Wat een charmeur.
twitter:douwe_bob twitterde op dinsdag 03-05-2016 om 08:06:30@francescacheeks Good morning, Principessa. When do you arrive in Stockholm?
reageer retweet
twitter:francescacheeks twitterde op dinsdag 03-05-2016 om 09:52:44.@douwe_bob hey sweetie! Coming on Saturday! Have you already arranged a welcome cocktail??? 🇮🇹🇳🇱💪🏻 reageer retweet
Bel even met Pannecoucke. Ik vind het wel een ideetje hoor.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:05 schreef marcodej het volgende:
Moet de hele band niet gewoon freezen en dat hij dan als het ware uit het 'levende schilderij' stapt?
Dat lijkt mij wel wat, maar ja wie ben ik.
Ja, dat is ook een strategie.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 09:18 schreef Greys het volgende:
Waar Telegraaf gisteren nog kopte dat DB verpletterd zou gaan worden, koppen ze vandaag dat hij gaat stunten.
Ze waren er gisteren van overtuigd dat hij direct door... (wie moet er ook alweer meteen na hem?) verpletterd zou worden.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 09:37 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Er is nooit een moment geweest dat Douwe Bob zou worden verpletterd, waren ze in de war met San Marino?
Armenië. En dat gevaar zit er idd wel een klein beetje in, aangezien zij schijnbaar de beste rehearsal van de dag hadden en omhoog schieten bij de bookies.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze waren er gisteren van overtuigd dat hij direct door... (wie moet er ook alweer meteen na hem?) verpletterd zou worden.
Dat zei ik ook al eerder, sterker ik denk dat het ook gebeurd.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:05 schreef marcodej het volgende:
Moet de hele band niet gewoon freezen en dat hij dan als het ware uit het 'levende schilderij' stapt?
Dat lijkt mij wel wat, maar ja wie ben ik.
Zij kregen toch 10 punten van Albanië :-)quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:52 schreef Cyan9 het volgende:
"This Bob is the real deal."![]()
![]()
![]()
Oh, en even een paar jaar terug. De manager van de Toppers zegt in 2009 benaderd te zijn door een Oost-Europese man..![]()
Iets met stem manipulatie..
(Zie hier: http://www.mediacourant.n(...)ng-bij-songfestival/ )
Het zou me niks verbazen. Zou een leuk koppel zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:02 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Douwe heeft een meisje gevonden staat bij diverse kranten. Zou het Francesca Michielin zijn?
Ja, vanavond in Brandpunt. Interessant, maar gezien de teasers die ze loslaten zal het geen démasqué van het ESF-circus zijn. Dat er stemmen worden aangeboden leek mij al evident.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:52 schreef Cyan9 het volgende:
![]()
![]()
Oh, en even een paar jaar terug. De manager van de Toppers zegt in 2009 benaderd te zijn door een Oost-Europese man..![]()
Op Facebook zeiden ze juist dat zijn huidige vriend in de videoclip te zien is. Misschien heeft ie van alles wat.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:28 schreef merel1986 het volgende:
hij heeft al een vriendin, ze is alleen niet met hem meegegaan..
Hij heeft een heel harem. Zou dat stemmen opleveren?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Op Facebook zeiden ze juist dat zijn huidige vriend in de videoclip te zien is. Misschien heeft ie van alles wat.
Preciesquote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:49 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Als hij maar gelukkig is toch
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:52 schreef Cyan9 het volgende:
![]()
![]()
quote:Volgens de Leeuw heeft hij het aanbod nooit met de toppers besproken. Maar Jeroen en Gordon bestrijden dat. Jeroen van der Boom zegt in Brandpunt: “We hebben dat eigenlijk gelijk van tafel geveegd, we hebben daar niks mee gedaan, het is meer lacherig de revue gepasseerd, ik kan mij ook niet voorstellen dat dat werkt.”
Wat mij opviel in de clip van dat nummer is hoe groot haar mond is en hoe zeer ze goed probeert te articuleren. Ik zag alleen maar een goudvis naar lucht happen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:05 schreef libranl het volgende:
Azerbeidzjan schijnt heel erg vals te zingen, en de act schijnt saai te zijn.
Dan winnen ze dus. Kijk maar naar 2011.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:05 schreef libranl het volgende:
Azerbeidzjan schijnt heel erg vals te zingen, en de act schijnt saai te zijn.
Het was bij nader inzien niet de clip, maar een filmpje over de opname van de postcard. Daaronder reageerde iemand met iets als 'voor wie het interesseert, zijn vriend is in het stukje bij het biljart te zien daar achter in het zwart, die ene die een biertje vasthoudt'. Geen idee in hoeverre dat waar is hoor.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:45 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Waar stond dat van de vriend?
quote:
Vals zingen zegt inderdaad niets meer, maar het is niet te hopen dat dit wint.quote:
Klopt helemaal. En daar hebben ze alles met autotune nog tot een mooi geheel gemixt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat mij opviel in de clip van dat nummer is hoe groot haar mond is en hoe zeer ze goed probeert te articuleren. Ik zag alleen maar een goudvis naar lucht happen.
Die gunde ik het vorig jaar al. Was best een leuk nummer. Ik hoop voor ze dat ze de finale nu wel eens halen, ook al is het niet mijn smaak.quote:
Douwe heeft het zelf over een vriendin: http://www.telegraaf.nl/p(...)_in_de_liefde__.htmlquote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Het was bij nader inzien niet de clip, maar een filmpje over de opname van de postcard. Daaronder reageerde iemand met iets als 'voor wie het interesseert, zijn vriend is in het stukje bij het biljart te zien daar achter in het zwart, die ene die een biertje vasthoudt'. Geen idee in hoeverre dat waar is hoor.
Ja, ik hoop dat die het redden. Ik denk het wel, al blijft het jammer dat ze direct na Rusland komen.quote:
In ieder geval niet in zijn gezichtquote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:53 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
😕 ik hoop wel op een niet zichtbare plek.
Dan komt Malta er nog bij, misschien Bosnië..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:23 schreef Fred_B het volgende:
Als het gaat om kwalificatiekansen is Douwe nu 6e op Betfair, achter Rusland, Armenië, Malta, Tsjechië en Cyprus.
Nu weet ik niet wat een gemiddelde deelnemer van ESF daar doet, maar volgens mij benut Douwe Bob wel elk uurtje om wat te ondernemenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:54 schreef Cyan9 het volgende:
Ondertussen zit Douwe op een paard.
[ afbeelding ]
Mooi weer daar in Zweden.
Ik ook. En dat zou me woest maken. Zó onverdiend. Top tien prima, maar geen winnaar.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:23 schreef Fascination het volgende:
Begin echt te denken dat Rusland gaat winnen.
Hij staat momenteel gedeeld dertiende in de odds zag ik op FB voorbij komen. Ik heb er eigenlijk ook wel een goed gevoel over qua finale, behalve als die stilte echt heel awkward wordt met een paar die applaudisseren omdat ze denken dat het afgelopen is, een paar zingers en veel ongemakkelijk stillen..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:05 schreef Fred_B het volgende:
Het lijkt er toch op dat vrij veel landen in de eerste repetitie teleurstellen. Daar behoort Nederland gelukkig niet toe, dus ik zou zeggen: Naar de finale, dat kan niet meer fout
Want hij ziet er nog niet genoeg tokkie uit.quote:
Of mensen die dan degenen die zingen gaan sussen, omdat ze denken dat het stil moet zijn, waardoor het gezang awkward afsterft.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij staat momenteel gedeeld dertiende in de odds zag ik op FB voorbij komen. Ik heb er eigenlijk ook wel een goed gevoel over qua finale, behalve als die stilte echt heel awkward wordt met een paar die applaudisseren omdat ze denken dat het afgelopen is, een paar zingers en veel ongemakkelijk stillen..
Nee joh!! Kijk wat hier gebeurd vanaf 2:12quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:35 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Of mensen die dan degenen die zingen gaan sussen, omdat ze denken dat het stil moet zijn, waardoor het gezang awkward afsterft.
Ik weet nou niet of dit opgaat voor het daadwerkelijke ESF-optreden. Dit lijkt me gewoon een andere insteek/sfeer hebben. Of zie ik het nou zo verkeerd?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:45 schreef Soren het volgende:
[..]
Nee joh!! Kijk wat hier gebeurd vanaf 2:12
Tijdens de bridge gooit hij zijn gitaar op z'n rug, loopt naar het publiek en volgens mij krijgt hij dan met één beweging de hele zaal aan het zingen. Ik vind het echt een geniale zet![]()
Deze zaal zit vol met Douwe Bakvisjes.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:45 schreef Soren het volgende:
[..]
Tijdens de bridge gooit hij zijn gitaar op z'n rug, loopt naar het publiek en volgens mij krijgt hij dan met één beweging de hele zaal aan het zingen. Ik vind het echt een geniale zet![]()
Het kán werken, maar het is een risico. De mensen hier kwamen voor Douwe Bob dus die kennen de tekst en het ritme natuurlijk al uit hun hoofd bij wijze van spreken. Ik moet zeggen dat ik het iets te lang vond duren in het filmpje, maar toen hij inderdaad zelf met z'n gitaar ging meedoen (vanaf 2:45), kreeg het wel iets speciaals. Hij moet het publiek niet te lang laten zingen, want erg mooi was het niet (sorry voor de aanwezigenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:45 schreef Soren het volgende:
[..]
Geen heteroman te vinden in die zaal.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
Deze zaal zit vol met Douwe Bakvisjes.
Dat is niks vergeleken met het gemiddelde ESC-publiekquote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
Deze zaal zit vol met Douwe Bakvisjes.
Ja ik geloof dat hij bij de rehearsals ook een keer iets te laat weer begon te zingen, dus staat gewoon op band. Gitaar speelt ook door terwijl hij die op zijn rug heeft.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:04 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het kán werken, maar het is een risico. De mensen hier kwamen voor Douwe Bob dus die kennen de tekst en het ritme natuurlijk al uit hun hoofd bij wijze van spreken. Ik moet zeggen dat ik het iets te lang vond duren in het filmpje, maar toen hij inderdaad zelf met z'n gitaar ging meedoen (vanaf 2:45), kreeg het wel iets speciaals. Hij moet het publiek niet te lang laten zingen, want erg mooi was het niet (sorry voor de aanwezigen). Nu dacht ik echter dat er niet zoiets bestaat als livemuziek bij het ESF, volgens mij is alles een bandopname, dus dan moet dat wel op de band staan toch?
Ik kan me voorstellen dat ze hopen dat het meezingen echt aanzwelt, zodat ze met het publiek en de instrumenten naar een soort climax toezingen. Maargoed, misschien verwacht ik er teveel vanquote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:52 schreef Unites het volgende:
[..]
Ik weet nou niet of dit opgaat voor het daadwerkelijke ESF-optreden. Dit lijkt me gewoon een andere insteek/sfeer hebben. Of zie ik het nou zo verkeerd?
Gelukkig zijn wij hier om onze heteromannenmening te geven.quote:
Dat vind ik altijd wel een afknapper, zo'n instrument dat je dan al hoort voordat het wordt gespeeld. Doet me denken aan Denemarken 2014 toen die man met de fluit heel gehaast zijn fluit pakte en nog keek of zijn vingers goed stonden om de juiste noot te spelen, terwijl dat gewoon een bandopname wasquote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja ik geloof dat hij bij de rehearsals ook een keer iets te laat weer begon te zingen, dus staat gewoon op band. Gitaar speelt ook door terwijl hij die op zijn rug heeft.
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:01 schreef Mani89 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo hebben we allemaal onze jeugdzondes, sommigen erger dan anderen.quote:
Ik weet zeker dat het zo'n moment wordt, let wel 10 seconden.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:45 schreef Soren het volgende:
[..]
Er zijn denk ik genoeg heteromannen die het ook leuk vinden.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:13 schreef marcodej het volgende:
[..]
Gelukkig zijn wij hier om onze heteromannenmening te geven.
Dit is toch alleen de ranking van vandaag? Geloof dat ze vragen wat ze de beste repetitie van die dag vonden, en journalisten geven dan een top 5 of zoiets. Vergelijken met gister heeft dus niet heel veel zin eigenlijkquote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:38 schreef Em31 het volgende:
Alleen Tsjechië en Oostenrijk zijn vandaag door de pers beter beoordeeld dan Nederland (53 punten). Vijfde nu dus
[ afbeelding ]
Zelden iemand gezien met zo'n assortiment aftands lelijke tattoo's... en toch zou ik hem mijn bed niet uitschoppenquote:
Hij moet de lege ruimtes gewoon in laten kleuren, zodat het verbindt, dan komt alles weer goedquote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zelden iemand gezien met zo'n assortiment aftands lelijke tattoo's... en toch zou ik hem mijn bed niet uitschoppen
Fijne commentaren ook zegquote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:03 schreef Unites het volgende:
http://wiwibloggs.com/201(...)ovision-2016/139708/
Hier staan we derde hoor jongens!!![]()
Maar dit omschrijf je in je persconferentie toch niet als een freeze of een stilte? Ik hoor in dit filmpje ook gewoon een of meer muziekinstrumenten doorgaan, iig drums, dat is geen stilte... Tevens ging dit naadloos over in publieksgezang, dat gaat hem in de grote arena niet lukken ben ik bang.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:45 schreef Soren het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:14 schreef TheVulture het volgende:
Mijn gok bij de performance: een freeze (als in stokstijf stilstaan gedurende een aantal seconden zonder te zingen/spelen)van Douwe en band vlak voor het laatste refrein.
Het lied duurt 2.43 dus alle tijd om 10 seconden te freezen en een WTF-moment veroorzaken
Ohja je hebt gelijkquote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:43 schreef MuscleLover29 het volgende:
[..]
Dit is toch alleen de ranking van vandaag? Geloof dat ze vragen wat ze de beste repetitie van die dag vonden, en journalisten geven dan een top 5 of zoiets. Vergelijken met gister heeft dus niet heel veel zin eigenlijk
Vooruitziende blikquote:
Ik weet zeker dat Nederland as vrijdag weer gaat stijgen, alle repetities van alle 18 landen worden gedaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:38 schreef Em31 het volgende:
Alleen Tsjechië en Oostenrijk zijn vandaag door de pers beter beoordeeld dan Nederland (53 punten). Vijfde nu dus
[ afbeelding ]
quote:
Is idd wel duidelijk nu.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |