abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2016 @ 12:01:40 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161868365
Greenpeace zet documenten handelsakkoord TTIP online

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)elsverdrag-op-straat

quote:
Geheime documenten
De TTIP-onderhandelingen verlopen achter gesloten deuren. Politici mogen de stukken wel inzien, in een aparte kamer. Ze mogen er geen kopieën of foto's van maken. In de afgelopen jaren zijn wel eerder onderhandelingsdocumenten gelekt, maar niet zo veel als nu. De Europese Commissie publiceert overigens wel regelmatig de Europese inzet aan de onderhandelingstafel, maar niet die van de Verenigde Staten. De TTIP Leaks geven voor het eerst een inkijkje in de positie die de Amerikanen innemen.
http://www.ttip-leaks.org/

Voor de verandering steun ik Greenpeace hierin.
TTIP, weg ermee.

[ Bericht 26% gewijzigd door ErwinRommel op 02-05-2016 12:12:56 ]
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_161868637
Greenpeace is kut, nu wil ik wel voor TTIP zijn.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  maandag 2 mei 2016 @ 12:13:14 #3
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161868680
Als TTIP op deze manier doorgezet wordt dan kan het best weleens de laatste nagel in de doodskist van de EU worden. Ik meen dat ik een jaar oid geleden een onderzoek (uit de VS) heb gezien waarin stond dat TTIP vooral heeeeeel winstgevend gaat zijn voor (Amerikaanse) grote bedrijven en dat het de EU ongeveer 600.000 banen gaat kosten.

Edit: Snelle google, deze was het, dacht ik http://ase.tufts.edu/gdae/Pubs/wp/14-03CapaldoTTIP.pdf
  maandag 2 mei 2016 @ 12:13:43 #4
110987 ErwinRommel
pi_161868689
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:13 schreef Twiitch het volgende:
Als TTIP op deze manier doorgezet wordt dan kan het best weleens de laatste nagel in de doodskist van de EU worden. Ik meen dat ik een jaar oid geleden een onderzoek (uit de VS) heb gezien waarin stond dat TTIP vooral heeeeeel winstgevend gaat zijn voor (Amerikaanse) grote bedrijven en dat het de EU ongeveer 600.000 banen gaat kosten.
Het is dan ook vreemd dat de VS geen inzage duldt.

quote:
De Europese Commissie publiceert overigens wel regelmatig de Europese inzet aan de onderhandelingstafel, maar niet die van de Verenigde Staten. De TTIP Leaks geven voor het eerst een inkijkje in de positie die de Amerikanen innemen.
  maandag 2 mei 2016 @ 12:14:35 #5
110987 ErwinRommel
pi_161868703
Schimmigheid ten top lijkt me.
  maandag 2 mei 2016 @ 12:18:37 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161868781
Uit dat onderzoek:

quote:
• TTIP would lead to net losses in terms of net exports after a decade, compared to the baseline
“no-TTIP” scenario. Northern European Economies would suffer the largest losses (2.07% of
GDP) followed by France (1.9%), Germany (1.14%) and United Kingdom (0.95%).

• TTIP would lead to net losses in terms of GDP. Consistently with figures for net exports,
Northern European Economies would suffer the largest GDP reduction (-0.50%) followed by
France (-0.48%) and Germany (-0.29%).

• TTIP would lead to a loss of labor income. France would be the worst hit with a loss of 5,500
Euros per worker, followed by Northern European Countries (-4,800 Euros per worker),
United Kingdom (-4,200 Euros per worker) and Germany (-3,400 Euros per worker).

• TTIP would lead to job losses. We calculate that approximately 600,000 jobs would be lost
in the EU. Northern European countries would be the most affected (-223,000 jobs), followed
by Germany (-134,000 jobs), France (- 130,000 jobs) and Southern European countries (-
90,000).

• TTIP would lead to a reduction of the labor share of GDP reinforcing a trend that has
contribute to the current stagnation. The flipside of this decrease is an increase in the share of
profits and rents in total income, indicating that proportionally there would be a transfer of
income from labor to capital. The largest transfers will take place in UK (7% of GDP
transferred from labor to profit income), France (8%), Germany and Northern Europe (4%).

• TTIP would lead to a loss of government revenue. The surplus of indirect taxes (such as sales
taxes or value-added taxes) over subsidies will decrease in all EU countries, with France
suffering the largest loss (0.64% of GDP). Government deficits would also increase as a
percentage of GDP in every EU country, pushing public finances closer or beyond the
Maastricht limits.

• TTIP would lead to higher financial instability and accumulation of imbalances. With export
revenues, wage shares and government revenues decreasing, demand would have to be
sustained by profits and investment. But with flagging consumption growth, profits cannot be
expected to come from growing sales. A more realistic assumption is that profits and
investment (mostly in financial assets) will be sustained by growing asset prices. The
potential for macroeconomic instability of this growth strategy is well known.
pi_161868845
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Schimmigheid ten top lijkt me.
Dat de mogelijkheid tot inzage beperkt is als de onderhandelingen nog gaande zijn, daar lijkt mij niets vreemds aan. Je moet de kip rustig laten broeden, waarna je alle gelegenheid krijgt om op het eindresultaat te schieten.

Verder blijkt uit het bericht van RTL dat de EU niet bepaald genegen is om zomaar alle wensen van de Amerikanen in te willigen. Echte reden voor paniek is er dan ook niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 2 mei 2016 @ 12:24:52 #8
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_161868892
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verder blijkt uit het bericht van RTL dat de EU niet bepaald genegen is om zomaar alle wensen van de Amerikanen in te willigen. Echte reden voor paniek is er dan ook niet.
Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat de EU bepaalde concessie zal moeten doen. Weet niet of je daar überhaupt al mee eens zou moeten zijn.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_161868953
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:18 schreef Twiitch het volgende:
Uit dat onderzoek:

[..]

Nee, joh. Alles wordt alleen maar beter. Dat zegt iedereen in de politiek toch.
pi_161868964
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat de EU bepaalde concessie zal moeten doen. Weet niet of je daar überhaupt al mee eens zou moeten zijn.
Onderhandelen is geven en nemen. Je probeert tot een resultaat te komen waar beide partijen zich in kunnen vinden. Dat kan betekenen dat het verdrag elementen omvat waar je het mogelijk niet helemaal mee eens bent.
  maandag 2 mei 2016 @ 12:29:23 #11
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_161868992
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onderhandelen is geven en nemen. Je probeert tot een resultaat te komen waar beide partijen zich in kunnen vinden. Dat kan betekenen dat het verdrag elementen omvat waar je het mogelijk niet helemaal mee eens bent.
Dan kan je toch beter geen verdrag sluiten, dan heb je namelijk geen enkel element waar je het mee oneens bent.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_161869005
Wat was ook alweer het voordeel van dat verdrag?
pi_161869073
quote:
6s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:29 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dan kan je toch beter geen verdrag sluiten, dan heb je namelijk geen enkel element waar je het mee oneens bent.
Je kunt je ook gewoon achter de dijken verschansen en nooit meer contact hebben met de buitenwereld. Dan loop je nooit het risico om ergens mee te worden geconfronteerd waar je het mee oneens bent.

Zonder gekheid, ik ken de inhoud van TTIP niet en kan dus onmogelijk beoordelen of het wel of niet in het voordeel werkt van de EU.
pi_161869080
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je praat er wel erg makkelijk over.

Wat vindt je dan van de punten die Twiitch zojuist postte?

quote:
• TTIP would lead to net losses in terms of net exports after a decade, compared to the baseline
“no-TTIP” scenario. Northern European Economies would suffer the largest losses (2.07% of
GDP) followed by France (1.9%), Germany (1.14%) and United Kingdom (0.95%).

• TTIP would lead to net losses in terms of GDP. Consistently with figures for net exports,
Northern European Economies would suffer the largest GDP reduction (-0.50%) followed by
France (-0.48%) and Germany (-0.29%).

• TTIP would lead to a loss of labor income. France would be the worst hit with a loss of 5,500
Euros per worker, followed by Northern European Countries (-4,800 Euros per worker),
United Kingdom (-4,200 Euros per worker) and Germany (-3,400 Euros per worker).

• TTIP would lead to job losses. We calculate that approximately 600,000 jobs would be lost
in the EU. Northern European countries would be the most affected (-223,000 jobs), followed
by Germany (-134,000 jobs), France (- 130,000 jobs) and Southern European countries (-
90,000).

• TTIP would lead to a reduction of the labor share of GDP reinforcing a trend that has
contribute to the current stagnation. The flipside of this decrease is an increase in the share of
profits and rents in total income, indicating that proportionally there would be a transfer of
income from labor to capital. The largest transfers will take place in UK (7% of GDP
transferred from labor to profit income), France (8%), Germany and Northern Europe (4%).

• TTIP would lead to a loss of government revenue. The surplus of indirect taxes (such as sales
taxes or value-added taxes) over subsidies will decrease in all EU countries, with France
suffering the largest loss (0.64% of GDP). Government deficits would also increase as a
percentage of GDP in every EU country, pushing public finances closer or beyond the
Maastricht limits.

• TTIP would lead to higher financial instability and accumulation of imbalances. With export
revenues, wage shares and government revenues decreasing, demand would have to be
sustained by profits and investment. But with flagging consumption growth, profits cannot be
expected to come from growing sales. A more realistic assumption is that profits and
investment (mostly in financial assets) will be sustained by growing asset prices. The
potential for macroeconomic instability of this growth strategy is well known.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_161869118
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je praat er wel erg makkelijk over.

Wat vindt je dan van de punten die Twiitch zojuist postte?

[..]

Ik vind het vooral knap dat het rapport die conclusies al in 2014 kan trekken, zonder de precieze inhoud van het verdrag te kennen.

Ik wil eerst wat meer info alvorens ik mij aansluit bij een kamp.
  maandag 2 mei 2016 @ 12:35:45 #16
110987 ErwinRommel
pi_161869126
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat de mogelijkheid tot inzage beperkt is als de onderhandelingen nog gaande zijn, daar lijkt mij niets vreemds aan. Je moet de kip rustig laten broeden, waarna je alle gelegenheid krijgt om op het eindresultaat te schieten.

Ik snap dat de vorm van het verdrag gestalte moet krijgen gedurende de onderhandelingen. Echter is het wel typisch dat de VS geen enkele openheid geeft over de gevolgen daarvan.

Ik hoorde laatst een naar ik meen Nederlandse politicus zeggen dat dit verdrag goed is voor de EU. Hij vertelde daar echter niet bij waarom.
pi_161869133
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

De EC moet concessies doen aan de VS, het EP moet concessies doen aan de EC, de partijen in het EP moeten concessies doen aan hun internationale fracties, en de leden aan hun eigen fractie.

Om een of andere reden is er mechanisme waardoor er een compromis gesloten moet worden tov de wens van het EP of de nationale parlementen. Terwijl het EP in zijn aard al een grote concessie is aan het internationale bedrijfsleven. Dus ten opzichte van de wens van het volk en het belang van het volk moet er een hele reeks concessies worden gedaan. Waarom eigenlijk? Waarom kan er niet gewoon een verdrag worden gesloten waar in elke lidstaat gewoon ruim draagvlak voor is onder zowel parlement als bevolking?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161869205
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:35 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik snap dat de vorm van het verdrag gestalte moet krijgen gedurende de onderhandelingen. Echter is het wel typisch dat de VS geen enkele openheid geeft over de gevolgen daarvan.

Ik hoorde laatst een naar ik meen Nederlandse politicus zeggen dat dit verdrag goed is voor de EU. Hij vertelde daar echter niet bij waarom.
Voordat ik kan bepalen of ik voor of tegen, moet eerst duidelijk worden wat er in het verdrag staat.
  maandag 2 mei 2016 @ 12:39:36 #19
110987 ErwinRommel
pi_161869207
  maandag 2 mei 2016 @ 12:40:56 #20
110987 ErwinRommel
pi_161869227
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voordat ik kan bepalen of ik voor of tegen, moet eerst duidelijk worden wat er in het verdrag staat.
Uiteraard, dat snap ik. Daarom is het goed om zowel de voor- als de nadelen daarvan te weten. En wat ik tot dusverre gelezen heb is dit verdrag niet goed voor mens en dier.
pi_161869249
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:40 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Uiteraard, dat snap ik. Daarom is het goed om zowel de voor- als de nadelen daarvan te weten. En wat ik tot dusverre gelezen heb is dit verdrag niet goed voor mens en dier.
Dieren kunnen mij werkelijk de reet roesten.
  maandag 2 mei 2016 @ 12:42:29 #22
110987 ErwinRommel
pi_161869258
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dieren kunnen mij werkelijk de reet roesten.
Mij niet.
pi_161869296
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:42 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Mij niet.
Maar zeker wel meerdere keren per week een goedkoop stukje vlees scoren bij de super?
pi_161869310
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:18 schreef Twiitch het volgende:
Uit dat onderzoek:

[..]

Waar zijn de pluspunten? :')
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 2 mei 2016 @ 12:51:03 #25
110987 ErwinRommel
pi_161869452
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar zeker wel meerdere keren per week een goedkoop stukje vlees scoren bij de super?
_O-

Ik wil idd geen chloorkip oid's. Kweekvis vind ik al dubieus maar goed.
Nee, daarin ben ik consequent Koos, ik eet vlees van de slager. Imho smaakt dat stukken beter. 2 keer per week een stukje vlees, voor mij is dat voldoende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')