Klopt, dan moet je dus misgelopen winst voor dat bedrijf gaan betalen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, en dan kan je verplicht worden alle misgelopen winst tot in de lengte der dagen te moeten vergoeden. Dan wordt besluitvorming wel heel erg duur (en onbetaalbaar).
Het is niets anders dan bedrijfsrisico's afwentelen op de samenleving. Maar daar zijn multinationals sowieso al goed in.
Je bent er als overheid natuurlijk zelf bij als je de contracten afsluit. Dus dat we overgeleverd zouden zijn aan de grillen van een multinational vind ik een beetje een loze redenatie.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:04 schreef Ryan3 het volgende:
Maar dat houdt dan dus idd in dat multinaltionals de grenzen van je beleid gaan bepalen, of je betaalt?
Dat betekent dat voortschrijdend inzicht, of verandering van politieke koers, onmogelijk wordt, of in ieder geval, zeer prijzig / zo goed als onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar dat houdt dan dus idd in dat multinaltionals de grenzen van je beleid gaan bepalen, of je betaalt?
Naar mijn weten is dat niet waar, het gaat slechts de investeringen die voor niets zijn gedaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, en dan kan je verplicht worden alle misgelopen winst tot in de lengte der dagen te moeten vergoeden, althans een schatting daarvan.
Komt over als een spelletje waarbij je ook vals kunt gaan spelen trouwens. Als bedrijf.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je hebt te voldoen aan je afspraken.
Daar gaat het om. Afspraak is afspraak. Daarom wordt er ook zoveel geschikt. Dan wordt er een afweging gemaakt, vaak door het parlement of een commissie aangewezen door een parlement, vinden wij de nieuwe wetgeving belangrijk?
Ja, dan betalen we compensatie.
Nee, dan passen we de wetgeving aan zodat het geschil niet meer bestaat.
Dat is ook niet waar. Zie mijn eerdere voorbeeld.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat betekent dat voortschrijdend inzicht, of verandering van politieke koers, onmogelijk wordt, of in ieder geval, zeer prijzig / zo goed als onbetaalbaar.
Dat zal ongetwijfeld gebeuren.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:07 schreef Ryan3 het volgende:
Komt over als een spelletje waarbij je ook vals kunt gaan spelen trouwens. Als bedrijf.
Ze bepalen de grenzen van je beleid. Kijk naar additieven die schadelijk zouden kunnen zijn: EU verbiedt er 1300, VS 60 oid.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je bent er als overheid natuurlijk zelf bij als je de contracten afsluit. Dus dat we overgeleverd zouden zijn aan de grillen van een multinational vind ik een beetje een loze redenatie.
Ja, en omdat we in EU toch al met een race naar de bodem bezig zijn, zouden we die kosten niet meer "willen" dragen...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat betekent dat voortschrijdend inzicht, of verandering van politieke koers, onmogelijk wordt, of in ieder geval, zeer prijzig / zo goed als onbetaalbaar.
Hoe kom je daar nou weer bij? Je wist toch niets?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze bepalen de grenzen van je beleid. Kijk naar additieven die schadelijk zouden kunnen zijn: EU verbiedt er 1300, VS 60 oid.
60 wordt dan je grens wrs, of ietsjes meer na onderhandelingen, als je TTIP ratificeert.
Heb ik gisteren gelezen, volgens mij nav een link op FOK!.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Je wist toch niets?
Ik meen dat dit wel de eis was bij één van de ISDS-aanklachten in Canada wat betreft het verbieden van Schaliegaswinning.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Naar mijn weten is dat niet waar, het gaat slechts de investeringen die voor niets zijn gedaan.
Reeds gedaanquote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:46 schreef Bart2002 het volgende:
Iemand al gestemd:
https://ttip-referendum.nl/
Daar zal het vrees ik wel op neer komen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus als er in een land een andere wind gaat waaien, zoals recent ook in Canada met Justin Theroux, en bijv. om maar wat te noemen men wil het milieu niet veder belasten met fracking, dan word je aangeklaagd onder isds. Maw na het tekenen van TTIP heb je niet zoveel keus meer dan voldoen aan de eisen van corporate industry? Of je betaalt.
Als dat zo is, werd die eis ingewilligd?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik meen dat dit wel de eis was bij één van de ISDS-aanklachten in Canada wat betreft het verbieden van Schaliegaswinning.
Ja, alleen al door snel een brievenbus in Nederland te kopen. Nederland heeft veel ISDS-verdragen en daar maken allerlei grote bedrijfen gebruik van.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Komt over als een spelletje waarbij je ook vals kunt gaan spelen trouwens. Als bedrijf.
'Bedrijven sluisden 221 miljard weg via vooral Nederland en Luxemburg'quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:27 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, alleen al door snel een brievenbus in Nederland te kopen. Nederland heeft veel ISDS-verdragen en daar maken allerlei grote bedrijfen gebruik van.
http://longreads.oneworld.nl/en/category/isds-en/
Is het zo gek dat de benadeelde partij bij een contractbreuk dan ook wil praten over de geleden schade? Veel meer is het niet immers.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus als er in een land een andere wind gaat waaien, zoals recent ook in Canada met Justin Theroux, en bijv. om maar wat te noemen men wil het milieu niet veder belasten met fracking, dan word je aangeklaagd onder isds. Maw na het tekenen van TTIP heb je niet zoveel keus meer dan voldoen aan de eisen van corporate industry? Of je betaalt.
Ja, dat is het tweede voordeel van een brievenbus in Nederland.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
'Bedrijven sluisden 221 miljard weg via vooral Nederland en Luxemburg'
Ja, die link had ik hierboven ook al gepost idd. Indonsië heeft zijn handelsverdrag hierdoor ook opgeschort met NL.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:27 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, alleen al door snel een brievenbus in Nederland te kopen. Nederland heeft veel ISDS-verdragen en daar maken allerlei grote bedrijfen gebruik van.
http://longreads.oneworld.nl/en/category/isds-en/
Oh, even scrollen naar 'Story'.
Maar in de praktijk betekent dit dus dat je aan handen en voeten gebonden bent aan TTIP dus, waar al die honderden lobby-isten in het geheim met elkaar al 4 jaar over vergaderd hebben?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is het zo gek dat de benadeelde partij bij een contractbreuk dan ook wil praten over de geleden schade? Veel meer is het niet immers.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar in de praktijk betekent dit dus dat je aan handen en voeten gebonden bent aan TTIP dus, waar al die honderden lobby-isten in het geheim met elkaar al 4 jaar over vergaderd hebben?
Wat niet?quote:
Dat is zonder ISDS met een overheid die betrouwbaar wil zijn natuurlijk niet anders. Zo mal is het toch niet dat contractbreuk gevolgen heeft?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:31 schreef ErwinRommel het volgende:
Over de kosten voor de burger nog niet te spreken. Die schadevergoedingen voor bedrijven zullen links- of rechtsom door u en mij betaald worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |