En vanavond een project topic?quote:Op woensdag 1 juni 2016 06:00 schreef Goitske het volgende:
Vandaag de overdracht van ons nieuwe huis
Sukkol! Hahaquote:Op donderdag 2 juni 2016 15:36 schreef Puala het volgende:
* Puala voelt zich dom
12v buitenverlichting gekocht, maar geen transofrmator. En er ook geen verstand van. Iemand tips?
Led lampen ja, 6 stuks. Trafo mag binnenquote:Op donderdag 2 juni 2016 15:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Sukkol! Haha![]()
Led lampen trouwens? Moet de trafo ook buiten komen?
Heb je al grondkabels? Anders zou ik buiten kabel pakken en die in een PVC buis stoppenquote:Op donderdag 2 juni 2016 16:01 schreef Puala het volgende:
[..]
Led lampen ja, 6 stuks. Trafo mag binnenAlthans, 1 trafo voor 6 lampen dan. Want ik ga geen 6 grondkabels leggen
![]()
Jij denkt dat ik eerst ga straten en dan hier over na ga denken? Dit ligt al onder de bestratingquote:Op donderdag 2 juni 2016 16:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je al grondkabels? Anders zou ik buiten kabel pakken en die in een PVC buis stoppenBuitenkabel vind ik fijner te verwerken.
Oja... Grondkabel dus?quote:Op donderdag 2 juni 2016 16:15 schreef Puala het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik eerst ga straten en dan hier over na ga denken? Dit ligt al onder de bestrating
Buitenkabel in buis onder de bestrating en in de plantenbak zo los in de grond. Maak ik t mezelf moeilijk?quote:
Nee hoor want buitenkabel is makkelijker. Trafo lekker binnen doen zodat je buiten alleen 12V hebt.quote:Op donderdag 2 juni 2016 16:18 schreef Puala het volgende:
[..]
Buitenkabel in buis onder de bestrating en in de plantenbak zo los in de grond. Maak ik t mezelf moeilijk?
Ik heb naar elke plantenbak een kabel liggen. Ik ga er niet nog meer bij frotten, dus dat is zoals t is.quote:Op donderdag 2 juni 2016 16:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee hoor want buitenkabel is makkelijker. Trafo lekker binnen doen zodat je buiten alleen 12V hebt.
Lampjes komen in de plantenbak?
Dan zou ik naar elk lampje een kabel doen. Even een lasdoos op die kabel, kabeltjes er in. Voldoen met giethars en lampies aansluiten
Hoeveel Watt zijn die lampjes tezamen?quote:Op donderdag 2 juni 2016 16:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb naar elke plantenbak een kabel liggen. Ik ga er niet nog meer bij frotten, dus dat is zoals t is.
En die trafo die je stuurde dan? Of heb je nog een andere optie?
48, dus een trafo van iets meer is nodig, maar zag dat ze die op die site ook hadden.quote:Op donderdag 2 juni 2016 16:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoeveel Watt zijn die lampjes tezamen?
Minimaal 60W nemen hè, ivm 80% belastingquote:Op donderdag 2 juni 2016 20:11 schreef Puala het volgende:
[..]
48, dus een trafo van iets meer is nodig, maar zag dat ze die op die site ook hadden.
Ja die had ik ook gedachtquote:Op donderdag 2 juni 2016 20:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Minimaal 60W nemen hè, ivm 80% belasting
Een slimme meid...quote:Op donderdag 2 juni 2016 20:18 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja die had ik ook gedacht
Edit; 1 van 100w besteld omdat ik twijfel of ik niet 1 of 2 lampjes meer wil later.
Oh, het gaat sowieso goed hoor. Enige wat ik wel zou doen is checken of de trafo warm wordt. Dan is het niet de meest zuinige oplossing. Aan de andere kant, 100w een nacht aan laten staan, kost je een kwartjequote:Op donderdag 2 juni 2016 21:28 schreef Puala het volgende:
Ik had niet af moeten gaan op dat advies, bleiblei? Punt is dat er nu 6 op gaan en mogelijk nog 2 meer. En anders red ik t niet met 1 trafo begrijp ik via derludolf en de webshops die ik bezocht...
Oooohhh de bedoeling is dat t maar een paar uur aan gaat dus komt wel goed denk ikquote:Op donderdag 2 juni 2016 21:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh, het gaat sowieso goed hoor. Enige wat ik wel zou doen is checken of de trafo warm wordt. Dan is het niet de meest zuinige oplossing. Aan de andere kant, 100w een nacht aan laten staan, kost je een kwartje. Dus dat is te overleven.
Dan zou ik mij er niet heel druk om makenquote:Op donderdag 2 juni 2016 21:36 schreef Puala het volgende:
[..]
Oooohhh de bedoeling is dat t maar een paar uur aan gaat dus komt wel goed denk ik![]()
Zal er op letten als ie aangesloten is.
Wordt de bodem lekker warm, groeien je plantjes snellerquote:Op donderdag 2 juni 2016 21:36 schreef Puala het volgende:
[..]
Oooohhh de bedoeling is dat t maar een paar uur aan gaat dus komt wel goed denk ik![]()
Zal er op letten als ie aangesloten is.
Hij komt in de bijkeuken, dus als dat zo werkt gaat er straks iets misquote:Op donderdag 2 juni 2016 21:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wordt de bodem lekker warm, groeien je plantjes sneller
Timmer er een kattenmand tegenaan danquote:Op donderdag 2 juni 2016 21:45 schreef Puala het volgende:
[..]
Hij komt in de bijkeuken, dus als dat zo werkt gaat er straks iets mis
Waar blijft dat project topic?quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:58 schreef Goitske het volgende:
Zo het bed in... Klusdag 1 zit er op.![]()
Je ziet weinig is kwestie van gaatjes vullen, muren kaal maken en schoonmaken maar het begin is er!
Zal ik die ff braaf maken dan maar? Wordt wel een kort topic geen zoveel jaren pkan zoals pualaquote:
quote:Op donderdag 2 juni 2016 22:01 schreef Goitske het volgende:
[..]
Zal ik die ff braaf maken dan maar? Wordt wel een kort topic geen zoveel jaren pkan zoals puala
ja ik heb een andere spreuk.... heb wel meer te doenquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]![]()
Je kent de spreuk van de hornbach?
Toppiequote:Op donderdag 2 juni 2016 22:09 schreef Goitske het volgende:
[..]
ja ik heb een andere spreuk.... heb wel meer te doen
K&W / Spockjuh en Goitske's verhuistopic
al 16 jaarquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Toppieleuke spreuk
Niet dat ik veel meer van jullie weet dan jullie usernamen, maar wist niet dat jullie een stel waren, leuk
Je bedoelt het vast niet zo rot als het er staatquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Das langer als de meeste varkens leven
En ik zie je nog wel met enige regelmaat voorbij komen in KPDquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Toppieleuke spreuk
Niet dat ik veel meer van jullie weet dan jullie usernamen, maar wist niet dat jullie een stel waren, leuk
Nja, de meeste varkens worden geen 16quote:Op donderdag 2 juni 2016 22:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je bedoelt het vast niet zo rot als het er staat
Ftfyquote:Op donderdag 2 juni 2016 23:17 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja, bij ons worden die swienen naait zo old
Ik heb er twee versletenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 19:00 schreef Goitske het volgende:
[..]
wij moesten perse een nieuw Holland. Mijn collega heeft thuis een boerenbedrijf en een nieuw Holland dus die 🚜 moest dezelfde zijn![]()
Ik ken het. Ik had met t bouwen vd garage uitgerekend dat t gele zand uit de smeerput precies genoeg was om onder de betonvloer te leggen als onderlaag. Ik zat er zo'n 5 kuub naastquote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:56 schreef Puala het volgende:
Plantenbakken vullen. Gelukkig is mijn rekenen niet zo goed en zit ik er 60 zakjes naast die ik te weinig heb
Das maar een halve dumperquote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:11 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ik ken het. Ik had met t bouwen vd garage uitgerekend dat t gele zand uit de smeerput precies genoeg was om onder de betonvloer te leggen als onderlaag. Ik zat er zo'n 5 kuub naast
Die bovenste had ik vroeger ook thuis maja paar broers boven mij dus was oorspronkelijk van hun, de wielen zijn compleet kapot geredenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 19:43 schreef derLudolf het volgende:
Ik zal je topic meer niet volspammen
[..]
Ik heb er twee versleten![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grasmaaien en trekkerrijden waren altijd m'n hobby's
Vind zelf de luchthaken wel hanfig. Wist nooit waar die te koop warenquote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:01 schreef derLudolf het volgende:
Vonk? Heb jij ervaring met deze webshop? Is dit een beetje kwaliteit?
http://shop.draemel.de/shop/spezial-adapter/drehstrom-auf-usb/
[ afbeelding ]
Die en de HDMI naar Gardena lijken me erg handig.
Ja precies, die heb ik ook in mijn mandje gegooid. Kost wel wat, maar beter duur dan niet te koop:)quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:31 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Vind zelf de luchthaken wel hanfig. Wist nooit waar die te koop waren
http://shop.draemel.de/shop/werkzeug/siemens-lufthaken/
Nee wel remolie. Maar hoe kom je bij zo'n websitequote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja precies, die heb ik ook in mijn mandje gegooid. Kost wel wat, maar beter duur dan niet te koop:)
Heb jij ook vijlenvet besteld?
TopAgrar (een Duits vakblad) deelde de link op Feestboekquote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:46 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Nee wel remolie. Maar hoe kom je bij zo'n website
Doe ze deze dan eens, die zijn uitvinders van de Lufthaken...quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
TopAgrar (een Duits vakblad) deelde de link op Feestboek
Gaaf, die verkopen ook turbofluitenquote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:13 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Doe ze deze dan eens, die zijn uitvinders van de Lufthaken...
http://etel-tuning.eu/
Deze is ideaal.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:31 schreef ueberduitser het volgende:
Ik bestel regelmatig uit de Sonderschrauben sectie. Als ik het echt niet meer weet kom ik toch daar vaak uit.
Oh jij was ook zeker net op zoek naar een langgatschroefquote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:07 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik ben een bestek aan het maken en aan het research plegen op interslet.
Jij weet toch alles uit je hoofd?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:07 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik ben een bestek aan het maken en aan het research plegen op interslet.
Nee, iets met akoestiek van een verhoogd kerkpodium.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh jij was ook zeker net op zoek naar een langgatschroef
bijna allesquote:
Ik koop mn bestek altijd gewoon.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:15 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Nee, iets met akoestiek van een verhoogd kerkpodium.
[..]
bijna alles![]()
Als ik een bestek moet maken kom ik er altijd wel achter dat ik toch nog best wel wat moet opzoeken
quote:
Onmogelijk, hoe de fuq moet ik onthouden wat bijvoorbeeld de exacte opbouw is van een gietvloer,quote:Lijkt me dat jedat ook niet allemaal kan weten toch?
.quote:42.40 VLOERAFWERKINGEN
42.40.22-a VLOERAFW. KUNSTHARSGEB., OPLOSM.VRIJ/OPLOSM.HOUDEND
0. VLOERAFW. KUNSTHARSGEB., OPLOSM.VRIJ/OPLOSM.HOUDEND
Ondergrond: cementgebonden dekvloer.
Dikte (mm): 2-3.
Systeem:
- 1 laag primer.
- 1 laag kunsthars.
- 1 laag dekkende vloerlak.
Voorbehandeling:
- Stofarm slijpen met diamant gesegmenteerde slijpschijven van de ondergrond.
- Stofvrij maken.
- Ondergrond waar nodig repareren met epoxy RP-mortel.
Epoxy gietvloerafwerking:
- epoxy (hol)plinten op de aansluiting vloer-wand aan te brengen met epoxy RP-mortel, hoogte 50mm.
- 1e laag epoxy schraaplaag verbruik ca 1000 gr/pm�.
- 2e laag epoxy gietvloer afwerking verbruik ca 2000 gr/pm�.
- decoratief instrooien met decochip kleurchips.
- PU - topcoating HT zijdemat verbruik ca 100 - 150 gr/pm� voorzien van anti-slip 170-2%.
Kleur basisvloer: RAL 6018.
.01 VRIJDRAGENDE VLOER BINNEN
Ter plaatse van de toiletruimte
quote:Ik zeg ook altijd tegen mn klanten dat ik alles kan en al een keer gedaan heb. Als ik dan thuis ben ga ik googelen
Waar verstand zit groeit geen haar aldus mijn pa. Dus opzich moet jij een hele hoop wetenquote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:15 schreef ueberduitser het volgende:
bijna alles![]()
Als ik een bestek moet maken kom ik er altijd wel achter dat ik toch nog best wel wat moet opzoeken
Bij mij groeit het wel, ik hou het alleen kunstmatig heul kort... Ben ik dan eigenlijk dom en doe ik mij slimmer voor dan ik ben?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar verstand zit groeit geen haar aldus mijn pa. Dus opzich moet jij een hele hoop weten
Blijkbaarquote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:36 schreef ueberduitser het volgende:
Ben ik dan eigenlijk dom en doe ik mij slimmer voor dan ik ben?![]()
![]()
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:22 schreef Makrolon het volgende:
Ik zeg ook altijd tegen mn klanten dat ik alles kan en al een keer gedaan heb. Als ik dan thuis ben ga ik googelen
Kun je ook cvketels installeren?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:22 schreef Makrolon het volgende:
Ik zeg ook altijd tegen mn klanten dat ik alles kan en al een keer gedaan heb. Als ik dan thuis ben ga ik googelen
Daarentegen, op een lege schuur hoeft geen dak!quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar verstand zit groeit geen haar aldus mijn pa. Dus opzich moet jij een hele hoop weten
quote:Op woensdag 8 juni 2016 01:19 schreef DarkE het volgende:
[..]
Daarentegen, op een lege schuur hoeft geen dak!
Ja toch? Net als het NL-DE voetbal en het EK nu...quote:Op woensdag 8 juni 2016 09:26 schreef derLudolf het volgende:
Lol![]()
Tjah zelf maar kiezen wat van toepassing is UD.
Dat is niet moeilijk kiezen dit jaarquote:Op woensdag 8 juni 2016 10:18 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ja toch? Net als het NL-DE voetbal en het EK nu...
Jammer eigenlijk, maar dit levert ook vaak genoeg lol-momentjes op hoor.quote:Op woensdag 8 juni 2016 10:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is niet moeilijk kiezen dit jaar
Ja precies... Ik heb ook niets met voetbal en vind die oranjegekte ook nergens op slaan. Dus ik hang ook vaak een Duitse vlag op. Puur om te fuckenquote:Op woensdag 8 juni 2016 10:27 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Jammer eigenlijk, maar dit levert ook vaak genoeg lol-momentjes op hoor.
Ten nadele van NL dan he
MP in de gaten houden dus.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 17:11 schreef derLudolf het volgende:
Deze week is in ZO Drenthe al bij twee mechanisatiebedrijven ingebroken waarbij grote hoeveelheden Stihl gereedschap is gestolen. Was net bij die in het dorp van mijn ouders, die waren druk bezig met oa camera's ophangen zag ik.
En dus tevens, mocht iemand een partij Stihl aangeboden krijgen... Bel de politie.
schering en inslag. Ik mail meestal effe vooraf.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 20:46 schreef Makrolon het volgende:
Grrr, ik bestel dinsdag gereedschap wat ik van t weekeind nodig heb, waar bij staat volgende werkdag in huis, ik mail er gister toch maar achter aan, hebben ze het toch niet op voorraad en heb ik het donderdag as pas in huis :/ zet het dan niet op je website...
IKEA?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:13 schreef Puala het volgende:
Het eerste tuinmeubel staat grotendeels in elkaar (schroeven te weinig)
Nee zelf gezaagd/gemaakt. Bankje net zoiets als de plantenbakken. Alleen heb ik geen RVS schroeven meer, dus dan houd het opquote:
Mijn oude werkgever heeft al tien jaar geleden betonmatten achter het glas van de showroom gezet. Dat was wekelijks glas vervangen daarvoor.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 17:11 schreef derLudolf het volgende:
Deze week is in ZO Drenthe al bij twee mechanisatiebedrijven ingebroken waarbij grote hoeveelheden Stihl gereedschap is gestolen. Was net bij die in het dorp van mijn ouders, die waren druk bezig met oa camera's ophangen zag ik.
En dus tevens, mocht iemand een partij Stihl aangeboden krijgen... Bel de politie.
Dat helpt in ieder geval nog een beetje, al heb ik het idee dat als ze echt binnen willen komen ze toch wel binnen komenquote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:42 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Mijn oude werkgever heeft al tien jaar geleden betonmatten achter het glas van de showroom gezet. Dat was wekelijks glas vervangen daarvoor.
Ha goeiedag matroos! Hoe lang ben je onderweg naar Zuid Korea?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 03:44 schreef FranticDJ het volgende:
Hoi! Groeten uit Canada.. Na 7 weken zijn we er eindelijk.. En eind vd week gaan we weer terug naar jawel.. Zuid KoreaEn dan mogen we weer op huis aan zo'n beetje.
[ afbeelding ]
Weekje of 6 en beide keren panama yup.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 06:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ha goeiedag matroos! Hoe lang ben je onderweg naar Zuid Korea?
Zit je al aan de goede kant (West kust) of ga je via het Panamakanaal?
Wat ben je aan het lossen? Staal?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 03:44 schreef FranticDJ het volgende:
Hoi! Groeten uit Canada.. Na 7 weken zijn we er eindelijk.. En eind vd week gaan we weer terug naar jawel.. Zuid KoreaEn dan mogen we weer op huis aan zo'n beetje.
[ afbeelding ]
Wat is de totale reistijd van de ene haven naar de andere haven ?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:19 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ondertussen in Quebec, klaar met laden voor zuid korea
In dit geval eh.. van china naar canada 6 weken.. (incl 3 dagen ten anker bij het panama kanaal). Dan eh zo'n 16 uur van de ene haven naar de andere in canada. En straks weer 6 weken naar zuid korea.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 18:49 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wat is de totale reistijd van de ene haven naar de andere haven ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |