abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161845043
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:10 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Lieverdjes :)
*O*
pi_161845051
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De vraag blijft natuurlijk, helpt deze constatering bij het bestrijden van islamitisch extremisme?
Die stelling staat ook in dat citaat. Ik denk dat dat alleen kan van binnenuit. De overheid of regering kan niks aan moslims en islam veranderen. Dat moeten ze zelf doen. En niemand durft denk ik.

Behalve Hirsi Ali, tenminste, zo lijkt het.
  zondag 1 mei 2016 @ 14:12:33 #103
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161845061
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:11 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja.
En hoe dan? Ik denk niet dat de moslims die deze daden plegen gevoelig zijn voor het argument dat hun versie niet de ware islam is omdat de islam onzin is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161845076
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:12 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Die stelling staat ook in dat citaat. Ik denk dat dat alleen kan van binnenuit. De overheid of regering kan niks aan moslims en islam veranderen. Dat moeten ze zelf doen. En niemand durft denk ik.

De overheid heeft zich ook niet te bemoeien met de invulling van een religie.
  zondag 1 mei 2016 @ 14:13:19 #105
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161845081
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:12 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Zoek eens op: Majid Nawaaz. Roept heel veel zinnige dingen.
pi_161845102
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En hoe dan? Ik denk niet dat de moslims die deze daden plegen gevoelig zijn voor het argument dat hun versie niet de ware islam is omdat de islam onzin is.
Extremisme in alle vormen aanpakken, dat moet het uitgangspunt zijn.
pi_161845105
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Klopt, daarom verwacht ik ook iets van binnenuit. Wat hopelijk vanzelf gaat komen.
  zondag 1 mei 2016 @ 14:16:01 #108
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161845144
quote:

[..]

Extremisme in alle vormen aanpakken, dat moet het uitgangspunt zijn.
Uiteraard. De vraag is dus hoe.
pi_161845156
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zoek eens op: Majid Nawaaz. Roept heel veel zinnige dingen.
Puike vent lijkt me dat, dit is een citaat van hem:

Wat is islamisme? De islam is een religie; islamisme is de wens om eender welke versie van de islam aan de samenleving op te leggen. Het is de politisering van mijn eigen religie. Wat is jihadisme? Het gebruik van geweld om islamisme te verspreiden.
pi_161845290
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:45 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Moslims moeten eens wat moderner, innovatiever en vooruitstrevender worden.

En dan opent een moslim een wijnbar, word dat weer verkloot door andere moslims.
Dat is juist een steeds groter probleem. Moslims integreren vanzelf wel en sommige worden zelfs erg Hollands of zijn dat al, maar er is nu vooral vanuit de politiek en de bevolking een beweging op gang gekomen die moslims niet wil uitbannen, maar vooral wil hervormen. En dat strijkt tegen de haren in van veel bewuste moslims, met als bijkomend nadeel dat ze een nog grotere anti-Westerese gedachte en houding aannemen, want ze willen geen westerse islam, dus zoeken ze info op bij radicale imams of whatever, en krijgen ze een soort van vreemde ontwikkeling, want alles wat islamitisch is is goed, alles wat dat niet is is slecht. Ook kijken ze graag terug naar de gouden eeuw van het kalifaat, waarin wetenschap en kennis vergaren ver voor lag op het westen, en in deze tijd doen ze er juist alles aan om het te verbannen... Ze snappen het zelf niet meer en willen het ook niet meer snappen. Ik hoop dat Allah hun ogen eens zal uitspuiten.
pi_161845375
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:22 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dat is juist een steeds groter probleem. Moslims integreren vanzelf wel en sommige worden zelfs erg Hollands of zijn dat al, maar er is nu vooral vanuit de politiek en de bevolking een beweging op gang gekomen die moslims niet wil uitbannen, maar vooral wil hervormen. En dat strijkt tegen de haren in van veel bewuste moslims, met als bijkomend nadeel dat ze een nog grotere anti-Westerese gedachte en houding aannemen, want ze willen geen westerse islam, dus zoeken ze info op bij radicale imams of whatever, en krijgen ze een soort van vreemde ontwikkeling, want alles wat islamitisch is is goed, alles wat dat niet is is slecht. Ook kijken ze graag terug naar de gouden eeuw van het kalifaat, waarin wetenschap en kennis vergaren ver voor lag op het westen, en in deze tijd doen ze er juist alles aan om het te verbannen... Ze snappen het zelf niet meer en willen het ook niet meer snappen. Ik hoop dat Allah hun ogen eens zal uitspuiten.
Dat hoop ik ook, ik zou dat graag zien :)
pi_161845529
quote:

[..]

Jij bent toch moslim?

Hoe zie je dit dan in de praktijk. Alle moslims willen/horen te leven onder een kalifaat, dat is ook een soort overheid, maar niet zoals de moderne Westerling ze graag ziet en ik denk dat veel moslims dat liever ook niet willen.
pi_161845570
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:31 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Jij bent toch moslim?

Hoe zie je dit dan in de praktijk. Alle moslims willen/horen te leven onder een kalifaat, dat is ook een soort overheid, maar niet zoals de moderne Westerling ze graag ziet en ik denk dat veel moslims dat liever ook niet willen.
Kan het jou schelen hoe het er in een kalifaat aan toe gaat. Je zit hier toch in Nederland?
  zondag 1 mei 2016 @ 14:33:43 #114
198365 Morendo
The Real Deal
pi_161845592
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:32 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Destijds werden joden ook weggezet als lastpakken met rare religieuze praktijken. Zoek maar eens de stills van "der ewige jude" op.
Een beetje zoals Alevieten vandaag de dag?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_161845611
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:33 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Kan het jou schelen hoe het er in een kalifaat aan toe gaat. Je zit hier toch in Nederland?
Oke, deze reactie zegt alweer voldoende. Jeezzzz....
pi_161845663
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:34 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Oke, deze reactie zegt alweer voldoende. Jeezzzz....
Jij neemt de kalifaatstandaarden als maat? Veel plezier. Wij Nederlanders leven in een democratische rechtsstaat met een scheiding van kerk en staat.
  zondag 1 mei 2016 @ 14:35:55 #117
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_161845670
Opzich logisch dus dat Birma die islamitische immigranten weer laat vertrekken.
pi_161845749
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:35 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Jij neemt de kalifaatstandaarden als maat? Veel plezier. Wij Nederlanders leven in een democratische rechtsstaat met een scheiding van kerk en staat.
Nee, ik vroeg jou naar je mening. Jij vind dus dat er geen enkele overheid moet zijn die zich over een religie uit spreekt, en je bent moslim? dat is tegenstrijdig lijkt mij.

Verder kunnen we een gewone discussie proberen te voeren, maar jij stapt er redelijk agressief in. Als het zo moet, laat dan maar zitten.
pi_161851069
IS gewoon helemaal uitroken, liever gister dan vandaag.
pi_161851299
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:31 schreef Odaiba het volgende:
Jij bent toch moslim?

Hoe zie je dit dan in de praktijk. Alle moslims willen/horen te leven onder een kalifaat,
Maak dat eens hard met een Koran vers of iets anders? Ben benieuwd. Met name het "horen te leven".
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_161851588
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:15 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Maak dat eens hard met een Koran vers of iets anders? Ben benieuwd. Met name het "horen te leven".
Ze weten niet beter, aangezien Mohammed degene was die het eerste kalifaat gesticht heeft. Denk niet dat Mohammed bezig was met wat zouden moslims moeten doen als mijn kalifaat niet meer zou bestaan, aangezien het allahs wil is.
pi_161851706
Voor sommige moslims is moslim-zijn het enige wat er is. Als ze het moslim-zijn als een kledingstuk zouden uitdoen, zou er niets overblijven. Dan zouden ze zichzelf moeten heruitvinden. Daarom blazen ze zichzelf met graagte op, de islam vraagt het - denken ze - en buiten de islam zijn ze niets. Ze zijn als acteurs die te veel in hun rol opgaan, hun rol zien als de werkelijkheid.
Ze kunnen zelf niet uit die rol ontsnappen. Anderen kunnen hun wel daarbij helpen, al moet het wel hardhandig gebeuren. Als de overheid eist: doe die rare jurk uit, weg met die hoofddoek, dan zouden ze zich schoorvoetend wel normaal gaan gedragen. Maar de overheden van de 21e- eeuw zijn te soft, te lui, te apathisch, te naief, te veel in luxe badend, waardoor ze de urgentie niet zien.
Zij bieden de radicale moslim zelfs dezelfde luxe aan, en juist een aantal van diegenen gaat helemaal door het lint. Kijk naar Jihadi John, een welgestelde persoon, Mohammed Atta had het ook niet slecht, Abdeslam had een luizeleventje, genoot van het uitgaansleven.
Wat doet de luxe Westerse mens? Die gooit er massa's geld tegenaan, zoals Philips dure apparaten ontwikkelt om ziekten en kanker te genezen en te lijf te gaan, zo geven Westerse overheden massa's geld uit aan techniek en mensen om het radicalisme enigszins te beteugelen.
Misschien moeten we terug naar een eenvoudiger leven, een leven dat gestoeld is op gezond verstand. Grenscontroles, minder luxe, geen hordes mensen binnenhalen om die te voorzien van huizen en uitkeringen. Dat is allemaal extreem onnatuurlijk.

Het is een eenvoudige waarheid dat de islam niet samengaat met vrijheid van meningsuiting en persvrijheid, de twee grondbeginselen van de westerse democratie. Hoe ga je dat oplossen? Geen overheid die daar nu een correct antwoord op heeft.

[ Bericht 13% gewijzigd door Loekie1 op 01-05-2016 19:02:11 ]
  zondag 1 mei 2016 @ 18:39:07 #123
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_161851793
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:15 schreef Aloulu het volgende:

[..]

De Oemma, toch? De islam moet de eerste godsdienst van de wereld worden. De jihadisten en islamisten willen het liefste eenheid en beschouwen het als zondig dat ze geen sharia en kalief hebben.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_161856907
quote:

[..]

Ik zou toch graag ziet dat de overheid mensen oppakt die van plan zijn afvallige ex moslims te vermoorden. Miljoenen moslims in Europa vinden zulke moorden trouwens best wel tof.
pi_161857710
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 21:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik zou toch graag ziet dat de overheid mensen oppakt die van plan zijn afvallige ex moslims te vermoorden.
De strafwetgeving handhaven is iets anders dan als overheid bepalen hoe een religie er uit moet komen te zien.

quote:
Miljoenen moslims in Europa vinden zulke moorden trouwens best wel tof.
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')