Die stelling staat ook in dat citaat. Ik denk dat dat alleen kan van binnenuit. De overheid of regering kan niks aan moslims en islam veranderen. Dat moeten ze zelf doen. En niemand durft denk ik.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De vraag blijft natuurlijk, helpt deze constatering bij het bestrijden van islamitisch extremisme?
En hoe dan? Ik denk niet dat de moslims die deze daden plegen gevoelig zijn voor het argument dat hun versie niet de ware islam is omdat de islam onzin is.quote:
De overheid heeft zich ook niet te bemoeien met de invulling van een religie.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:12 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Die stelling staat ook in dat citaat. Ik denk dat dat alleen kan van binnenuit. De overheid of regering kan niks aan moslims en islam veranderen. Dat moeten ze zelf doen. En niemand durft denk ik.
Behalve Hirsi Ali, tenminste, zo lijkt het.
Zoek eens op: Majid Nawaaz. Roept heel veel zinnige dingen.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:12 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Die stelling staat ook in dat citaat. Ik denk dat dat alleen kan van binnenuit. De overheid of regering kan niks aan moslims en islam veranderen. Dat moeten ze zelf doen. En niemand durft denk ik.
Behalve Hirsi Ali, tenminste, zo lijkt het.
Extremisme in alle vormen aanpakken, dat moet het uitgangspunt zijn.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En hoe dan? Ik denk niet dat de moslims die deze daden plegen gevoelig zijn voor het argument dat hun versie niet de ware islam is omdat de islam onzin is.
Klopt, daarom verwacht ik ook iets van binnenuit. Wat hopelijk vanzelf gaat komen.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De overheid heeft zich ook niet te bemoeien met de invulling van een religie.
Uiteraard. De vraag is dus hoe.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Extremisme in alle vormen aanpakken, dat moet het uitgangspunt zijn.
Puike vent lijkt me dat, dit is een citaat van hem:quote:Op zondag 1 mei 2016 14:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zoek eens op: Majid Nawaaz. Roept heel veel zinnige dingen.
Dat is juist een steeds groter probleem. Moslims integreren vanzelf wel en sommige worden zelfs erg Hollands of zijn dat al, maar er is nu vooral vanuit de politiek en de bevolking een beweging op gang gekomen die moslims niet wil uitbannen, maar vooral wil hervormen. En dat strijkt tegen de haren in van veel bewuste moslims, met als bijkomend nadeel dat ze een nog grotere anti-Westerese gedachte en houding aannemen, want ze willen geen westerse islam, dus zoeken ze info op bij radicale imams of whatever, en krijgen ze een soort van vreemde ontwikkeling, want alles wat islamitisch is is goed, alles wat dat niet is is slecht. Ook kijken ze graag terug naar de gouden eeuw van het kalifaat, waarin wetenschap en kennis vergaren ver voor lag op het westen, en in deze tijd doen ze er juist alles aan om het te verbannen... Ze snappen het zelf niet meer en willen het ook niet meer snappen. Ik hoop dat Allah hun ogen eens zal uitspuiten.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:45 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Moslims moeten eens wat moderner, innovatiever en vooruitstrevender worden.
En dan opent een moslim een wijnbar, word dat weer verkloot door andere moslims.
Dat hoop ik ook, ik zou dat graag zienquote:Op zondag 1 mei 2016 14:22 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Dat is juist een steeds groter probleem. Moslims integreren vanzelf wel en sommige worden zelfs erg Hollands of zijn dat al, maar er is nu vooral vanuit de politiek en de bevolking een beweging op gang gekomen die moslims niet wil uitbannen, maar vooral wil hervormen. En dat strijkt tegen de haren in van veel bewuste moslims, met als bijkomend nadeel dat ze een nog grotere anti-Westerese gedachte en houding aannemen, want ze willen geen westerse islam, dus zoeken ze info op bij radicale imams of whatever, en krijgen ze een soort van vreemde ontwikkeling, want alles wat islamitisch is is goed, alles wat dat niet is is slecht. Ook kijken ze graag terug naar de gouden eeuw van het kalifaat, waarin wetenschap en kennis vergaren ver voor lag op het westen, en in deze tijd doen ze er juist alles aan om het te verbannen... Ze snappen het zelf niet meer en willen het ook niet meer snappen. Ik hoop dat Allah hun ogen eens zal uitspuiten.
Jij bent toch moslim?quote:Op zondag 1 mei 2016 14:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kan het jou schelen hoe het er in een kalifaat aan toe gaat. Je zit hier toch in Nederland?quote:Op zondag 1 mei 2016 14:31 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Jij bent toch moslim?
Hoe zie je dit dan in de praktijk. Alle moslims willen/horen te leven onder een kalifaat, dat is ook een soort overheid, maar niet zoals de moderne Westerling ze graag ziet en ik denk dat veel moslims dat liever ook niet willen.
Een beetje zoals Alevieten vandaag de dag?quote:Op zondag 1 mei 2016 14:32 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Destijds werden joden ook weggezet als lastpakken met rare religieuze praktijken. Zoek maar eens de stills van "der ewige jude" op.
Oke, deze reactie zegt alweer voldoende. Jeezzzz....quote:Op zondag 1 mei 2016 14:33 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kan het jou schelen hoe het er in een kalifaat aan toe gaat. Je zit hier toch in Nederland?
Jij neemt de kalifaatstandaarden als maat? Veel plezier. Wij Nederlanders leven in een democratische rechtsstaat met een scheiding van kerk en staat.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:34 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Oke, deze reactie zegt alweer voldoende. Jeezzzz....
Nee, ik vroeg jou naar je mening. Jij vind dus dat er geen enkele overheid moet zijn die zich over een religie uit spreekt, en je bent moslim? dat is tegenstrijdig lijkt mij.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Jij neemt de kalifaatstandaarden als maat? Veel plezier. Wij Nederlanders leven in een democratische rechtsstaat met een scheiding van kerk en staat.
Maak dat eens hard met een Koran vers of iets anders? Ben benieuwd. Met name het "horen te leven".quote:Op zondag 1 mei 2016 14:31 schreef Odaiba het volgende:
Jij bent toch moslim?
Hoe zie je dit dan in de praktijk. Alle moslims willen/horen te leven onder een kalifaat,
Ze weten niet beter, aangezien Mohammed degene was die het eerste kalifaat gesticht heeft. Denk niet dat Mohammed bezig was met wat zouden moslims moeten doen als mijn kalifaat niet meer zou bestaan, aangezien het allahs wil is.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:15 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Maak dat eens hard met een Koran vers of iets anders? Ben benieuwd. Met name het "horen te leven".
De Oemma, toch? De islam moet de eerste godsdienst van de wereld worden. De jihadisten en islamisten willen het liefste eenheid en beschouwen het als zondig dat ze geen sharia en kalief hebben.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:15 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Maak dat eens hard met een Koran vers of iets anders? Ben benieuwd. Met name het "horen te leven".
Ik zou toch graag ziet dat de overheid mensen oppakt die van plan zijn afvallige ex moslims te vermoorden. Miljoenen moslims in Europa vinden zulke moorden trouwens best wel tof.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De strafwetgeving handhaven is iets anders dan als overheid bepalen hoe een religie er uit moet komen te zien.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zou toch graag ziet dat de overheid mensen oppakt die van plan zijn afvallige ex moslims te vermoorden.
quote:Miljoenen moslims in Europa vinden zulke moorden trouwens best wel tof.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |