Omdat moslims zulke berichten nooit zelf posten, tenzij ze zelf het slachtoffer zijn, doe ik het maar.quote:'Anyone could become a target’: wave of Islamist killings hits Bangladesh
Spate of attacks on country’s prominent atheist and gay activists, bloggers and academics engulfs Dhaka
A protest in Dhaka by the Bangladesh Students Union following the murders of Xulhaz Mannan and Mahbub Rabbi Tonoy.
There is an eerie feeling out on the streets of Bangladesh. To some of the city’s academics, activists and gay community, Dhaka now feels more dangerous than a war zone, after a spate of machete attacks by Islamist groups, including the murder last week of the founder of Bangladesh’s first magazine for the gay community.
At least 16 people have died in such attacks in the past three years, among them six secular bloggers, two university professors, an Italian priest, two other foreigners working in the development sector, and a prominent gay activist.
On Saturday a Hindu man, Nikhil Joarder, was hacked to death in the district of Tangail, central Bangladesh, with police suggesting his killing might be connected to a 2012 complaint claiming that he had made comments against the prophet Muhammad.
Other targets have included high-profile cultural and intellectual figures, but also very private individuals, apparently murdered simply because Islamists objected to their lifestyle. The diversity of the victims, and the authorities’ sluggish response to the killing spree, have spread fear among anyone who identifies with those who have been killed.
“I am more worried now here than I ever was in Afghanistan, where the threats were more of an existential nature,” says a gay American who has spent time in the war-torn country and now lives in Bangladesh. He asked not to be named.
Among his friends to have died were Xulhaz Mannan, a prominent activist – founder of Roopbaan, the country’s only magazine for the lesbian, gay, bisexual and transgender community – and Mannan’s friend, Mahbub Rabbi Tonoy. Six to seven assailants pretending to be from a courier company forced their way into Mannan’s apartment and hacked the two men to death last week.
Homosexuality is illegal in Bangladesh and many members of the gay community were already living in fear of being identified. Now they also have to fear for their lives – and the murders have in effect outed many young people by forcing them to change their daily routine.
“The news of Xulhaz and Tonoy’s deaths has exposed many young gays and lesbians to their families before they were ready,” says a close friend of Mannan’s, who lives in the US and also did not want to be named. “I know of people not going to work for seven days, who have no hope of going back now.”
Shockwaves from the killings went far beyond the gay or activist communities, reaching diplomatic and development workers. Mannan was a former employee of the US embassy and before his death worked at the US government’s development agency USAid.
“They [militants] are really trying to get attention by striking against the people whose deaths would get [wide publicity],” says another US expatriate from within the gay community. “It makes me think twice about certain things,” he told the Observer.The attackers are also striking at Bangladeshi cultural and intellectual life far beyond the capital. Two days before Mannan and Tonoy were killed, two men on a motorbike drew up to a bus stop in the northwestern city of Rajshahi and hacked Rezaul Karim Siddique to death. Islamic State said that he had been killed for “calling to atheism”.
Siddique was an English professor at Rajshahi University, a musician and a devout Muslim who had no political affiliation. An aficionado of the sitar, he donated to the mosque in his home village and had helped students at its madrasa, or religious school, according to Muhammad Shahiduzzaman, a professor of international relations at the University of Dhaka.
“Anybody could become a target,” Shahiduzzaman says.
Many of those now living in fear think that this was exactly the intention of the killers. Five grisly murders within a month have had a chilling effect across Bangladeshi society. “I have had to cut down on my presence in the civil liberty protests. It was not this frightening even a few days ago,” says Imran H Sarkar, the leader of secular activist group Ganajagaran Mancha.
Activist Mahbub Rabbi Tonoy was killed alongside a friend in a homophobic attack.
Responsibility for all of the attacks has been claimed either by Islamic State or Ansar al-Islam, a chapter of al-Qaida in the subcontinent, but Bangladeshi authorities have denied the existence of international jihadi groups in the country. They say the attacks are being carried out by homegrown militants with links to the main opposition party, who are seeking to destabilise the government.
Regardless of who is behind the killings, they are a worrying sign of weakening political and security institutions, in a country of 160 million that until now has proved relatively successful in battling extremism.
Bangladesh’s majority Bengali Muslim population has historically had relatively liberal values, says Afsan Chowdhury, a political analyst, but those traditions are now under threat. “Islamic militancy has been growing for the last 10 to 15 years as political institutions have weakened,” he adds.
After the prime minister, Sheikh Hasina, held on to power in a 2014 election boycotted by the main opposition Bangladesh Nationalist party and its allies, authorities arrested senior opposition leaders on charges of instigating violence.
“The government has very effectively punished the opposition to the point they are not really a political force any more,” says Chowdhury. The vacuum of a strong opposition has made the atmosphere unpredictable.
The spate of killings started in February 2013 after activists demanded that the government hang everyone convicted of collaborating with the Pakistan army during the country’s war of independence from Pakistan in 1971.
Many of those brought to trial, in proceedings widely criticised by human rights groups for not meeting international standards, were linked to the opposition and its Islamist allies. One Islamist group, Hefazat-e-Islam, responded by drawing up a list of 84 atheist bloggers and demanding that the government take action against them for publishing blasphemous content online. At least five of the victims since 2013 were named on that list.
But there has been little official support for others who appear on it, and families of victims and those at risk fear police investigations are too slow and ineffective. So far at least 46 people have been arrested, but only two have been found guilty; they were given the death penalty for their role in the killing of the blogger Ahmed Rajib Haider.
“An arrest is not an assurance of justice,” said Sarkar, the secular campaigner.
There is also frustration that some killers of Avijit Roy, a murdered American blogger of Bangladeshi origin, have been able to escape the country.
Concerns about security are mounting from the international quarters after the killing of Mannan. “The government will try to hunt down possible suspects [in Mannan’s killing] but whether they can really get at the actual culprit, there is a great deal of doubt,” Shahiduzzaman told the Observer.
Survivors feel forgotten. Asha Mone’s husband, the blogger Niladry Chattopadhya, was hacked to death in front of her, but police have not contacted her in five months, she told the Observer. Officers said they had arrested five suspects in relation to the case.
Many are also concerned that authorities who should be chasing the killers are instead blaming the victims. They point to a statement by Bangladesh’s police chief after the killing of Mannan, asking citizens to be aware of their security, and other comments by officials blaming blogger victims for writing about religion. “What upsets me most is how [the] government is now going out of their way to find other motives behind the murder,” says Mannan’s friend who lives in the US.
Even if the authorities do step up efforts to find and prosecute the killers, the fear that has been created will linger.
“I walk in the park every morning, and today a man came towards me carrying a knife. When he walked past me, I turned my head so I could check he was walking away,” says a gay expatriate living in the diplomats’ area of Dhaka.
He could not shake off his fear, even when he later found out that the man was there to cut the grass.
http://www.theguardian.co(...)eist-activists-dhaka
Goeie naam ook.quote:
Gister is er een eendje verdronken op de Bonkefaert. Zal ook wel iets verkeerd hebben gezegd.quote:Op zondag 1 mei 2016 11:20 schreef Loekie1 het volgende:
Zaterdag is een kleermaker overhoop gestoken in Bangladesh. Die had iets verkeerds gezegd.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)wijze-vermoord.dhtml
Het lijkt een nieuwe tactiek van IS te zijn. In Engeland werd een moslim die een paaswens deed doodgestoken. In Amsterdam Nieuw West is onlangs een fietsenmaker zomaar doodgestoken, zal ook wel wat verkeerds gezegd hebben.
Staan er nog bekenden op die lijst?quote:Op zondag 1 mei 2016 11:34 schreef Loekie1 het volgende:
IS heeft een lijst gepubliceerd van duizenden personen in New York die aangevallen moeten worden. Bij Erdogan kun je het melden als iemand wat verkeerds gezegd heeft. Het lijkt een trend.
Denk je dat ik dat weet?quote:
Ja. Of ze zijn bekeerd. Of hun hoofd afgehakt.quote:Op zondag 1 mei 2016 11:42 schreef Zienswijze het volgende:
Zijn de niet-islamitische minderheden al het land uit verdreven?
Het westen vindt Assad en Rusland erger dan IS.quote:Op zondag 1 mei 2016 11:43 schreef Loekie1 het volgende:
Ik
[..]
Denk je dat ik dat weet?
Ik begrijp niet waarom het zo lang duurt totdat die hele bende van IS een keer is uitgebaggerd.
Wel lekker duidelijk.quote:Op zondag 1 mei 2016 11:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja. Of ze zijn bekeerd. Of hun hoofd afgehakt.
Zo rollen moslims nou eenmaal.
Precies. Weet je gewoon waar je aan toe bent. Vanaf 20% moslims is het hek compleet van de dam in elk land waar dat gebeurd.quote:
ies natoer, broer.quote:Op zondag 1 mei 2016 11:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Precies. Weet je gewoon waar je aan toe bent. Vanaf 20% moslims is het hek compleet van de dam in elk land waar dat gebeurd.
http://www.examiner.com/a(...)-happen-to-a-societyquote:
Ik moet nu al lachen om de zure bekken als de ruif leeg is en de netto betalers gevlogen. Dat gaat geen 200 jaar meer duren en ook geen 20.quote:Op zondag 1 mei 2016 11:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Over 200 jaar is er van ons mooie Europa geen zak meer over.
Ik denk dat dit zeer gezonde retoriek is.quote:Op zondag 1 mei 2016 11:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
http://www.examiner.com/a(...)-happen-to-a-society
Dat zijn gewoon keiharde feiten die niet te ontkennen zijn.
Iedereen die anno 2016 nog links is is knettergek en zou zijn stemrecht ontnomen moeten worden als je het mij vraagt.
Over 200 jaar is er van ons mooie Europa geen zak meer over.
Waar gaan de netto betalers heen? Moslims zitten overal.quote:Op zondag 1 mei 2016 11:57 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ik moet nu al lachen om de zure bekken als de ruif leeg is en de netto betalers gevlogen. Dat gaat geen 200 jaar meer duren en ook geen 20.
Links? Met een streven naar inkomensgelijkheid, een sociaal vangnet, voor iedereen toegankelijke gezondheidszorg en dat soort dingen? Kun je voor of tegen zijn, maar mensen dan maar meteen hun stemrecht ontnemen...quote:Op zondag 1 mei 2016 11:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
http://www.examiner.com/a(...)-happen-to-a-society
Dat zijn gewoon keiharde feiten die niet te ontkennen zijn.
Iedereen die anno 2016 nog links is is knettergek en zou zijn stemrecht ontnomen moeten worden als je het mij vraagt.
Nou en. Dan ben ik dood. M'n kinderen ook. M'n kleinkinderen ook. M'n achterkleinkinderen ook.quote:Over 200 jaar is er van ons mooie Europa geen zak meer over.
Dat Nederlanders een beetje schijtziek beginnen te worden van al dat geweld uit naam van de islam.quote:Op zondag 1 mei 2016 11:53 schreef Mutant01 het volgende:
ik zie hier alleen maar figuren die hakken op moslims - wat moet dat dan zeggen over de Nederlandse bevolking als geheel.
Pech voor de Nederlanders, de moslims zijn daar nog schijtzieker van - en ook nog eens vaker slachtoffer.quote:Op zondag 1 mei 2016 11:58 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat Nederlanders een beetje schijtziek beginnen te worden van al dat geweld uit naam van de islam.
Maar laten we de mods maar wat werk besparen en ons gewoon richten op het topic
Daar zijn geen cijfers van maar dat het overal borrelt in de meltingpot omdat moslims niet de multicul in te roeren zijn is duidelijk.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pech voor de Nederlanders, de moslims zijn daar nog schijtzieker van - en ook nog eens vaker slachtoffer.
Steeds in die slachtoffer rol schieten, daar wordt ik schijtziek van. Spreek je broeders aan op hun foute gedrag in plaats van altijd de vinger naar een ander persoon of groep te wijzen.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pech voor de Nederlanders, de moslims zijn daar nog schijtzieker van - en ook nog eens vaker slachtoffer.
En heeft sowieso niets te maken met het vermoorden van critici van islam, buitenlanders, atheïsten, anders-gelovigen of LHBT'ers.. Het is een wereldwijde trend, of het nu wel of niet resulteert in moord.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:12 schreef JubaUrbicus het volgende:
De moslims en het westen hebben allebei schuld aan de situatie op dit moment, het heeft geen zin om elkaar te beschuldigen en vingertjes te wijzen.
Huh? Wat is de schuld van het Westen?quote:Op zondag 1 mei 2016 12:12 schreef JubaUrbicus het volgende:
De moslims en het westen hebben allebei schuld aan de situatie op dit moment, het heeft geen zin om elkaar te beschuldigen en vingertjes te wijzen.
Niets zeggen en voor de goede vrede de boel doodzwijgen zal beide partijen nu ook niet dichter bij elkaar brengen.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:12 schreef JubaUrbicus het volgende:
Zelf ook geschrokken van je bizarre claim?quote:Op zondag 1 mei 2016 12:16 schreef JubaUrbicus het volgende:
Sommige mensen zijn hier echt blind, ik ga lekker m'n koffie drinken en een mooie dag ervan maken. Doeiiiiii
De islam is een complot van het Westen, bedoeld om de Arabische wereld zwart te maken.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:15 schreef TheJanitor het volgende:
Heeft niets met de islam de maken!! Schuld van het Westen.
Je weet wel, de bommen op Syrië en dat we ze daar proberen te bevrijden van IS. Dat we dat doen is voor andere weer een gegronde reden om een hekel het westen te hebben en aanslagen te plegen.quote:
Maar de daden worden zogenaamd niet gepleegd door moslims dus waarom zouden zij er zat van worden?quote:Op zondag 1 mei 2016 12:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je walging al niet eens uit kunnen spreken tegen moord en intollerantie zegt alweer genoeg. Bij iedere poging gaan ze weer vingertjes wijzen en in hun slachtofferrol en hun andere broeders ophitsen om in verzet te komen tegen hun onderdrukking.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar de daden worden zogenaamd niet gepleegd door moslims dus waarom zouden zij er zat van worden?
Het gaat nog wel iets verder terug dan flavour of the month Syrië, maar laat je niet hinderen door enige kennis van zakenquote:Op zondag 1 mei 2016 12:20 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Je weet wel, de bommen op Syrië en dat we ze daar proberen te bevrijden van IS. Dat we dat doen is voor andere weer een gegronde reden om een hekel het westen te hebben en aanslagen te plegen.
Je bedoelt dit ongetwijfeld als grap, maar in de Arabische wereld is de idee wijdverbreid dat IS een zionistisch complot is om de islam zwart te maken. Onnavolgbaar voor wie van logisch nadenken houdt.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De islam is een complot van het Westen, bedoeld om de Arabische wereld zwart te maken.
Dus wiens schuld is het deze keer? De Hindus?quote:Op zondag 1 mei 2016 12:40 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Het gaat nog wel iets verder terug dan flavour of the month Syrië, maar laat je niet weerhouden door enige kennis van zaken
Prioriteit van Nederlanders, naar wie moeten we wijzen, wie is er fout, wie is er schuldig, wie moet neer.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus wiens schuld is het deze keer? De Hindus?
Wie van logisch denken houdt is geen moslim.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:40 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Je bedoelt dit ongetwijfeld als grap, maar in de Arabische wereld is de idee wijdverbreid dat IS een zionistisch complot is om de islam zwart te maken. Onnavolgbaar voor wie van logisch nadenken houdt.
Racist.quote:
Komt omdat iedereen zichzelf voorstelt als moslim. Hun noemen zich moslim, en mutant noemt zich moslim. Maar wie is nu moslim moslim? Dat onderscheid moeten ze een keer op één of andere manier zelf gaan maken. Verlichting of whatever.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar de daden worden zogenaamd niet gepleegd door moslims dus waarom zouden zij er zat van worden?
Precies, zet je er vanaf, bewaar afstand, zij zijn niet als wijquote:Op zondag 1 mei 2016 12:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wie van logisch denken houdt is geen moslim.
Alsof een moslim redelijk kan denken. Dat gaat niet als je met de islam wordt grootgebracht. Het tast je logisch denkvermogen aan en de cultuur waarin moslims opgroeien maakt het nog moeilijk want je mag niet anders denken dan je familie/clan.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:40 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Je bedoelt dit ongetwijfeld als grap, maar in de Arabische wereld is de idee wijdverbreid dat IS een zionistisch complot is om de islam zwart te maken. Onnavolgbaar voor wie van logisch nadenken houdt.
Ik doe niet aan wij, maar gelovigen zijn inderdaad niet als ik.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:46 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Precies, zet je er vanaf, bewaar afstand, zij zijn niet als wij
Of complotidiotenquote:Op zondag 1 mei 2016 12:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik doe niet aan wij, maar gelovigen zijn inderdaad niet als ik.
Een hele bevolkingsgroep wegzetten is racisme!!!quote:
Ja maar ik voel me niet meer veilig in m'n eigen buurt muuhuuhuu ik ken hun nietquote:Op zondag 1 mei 2016 12:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een hele bevolkingsgroep wegzetten is racisme!!!
En Hirsi Ali dan?quote:Op zondag 1 mei 2016 12:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wie van logisch denken houdt is geen moslim.
Pannenkoek eerste klasquote:Op zondag 1 mei 2016 12:48 schreef Faz3D het volgende:
[..]
En Hirsi Ali dan?
http://www.joop.nl/nieuws/hirsi-ali-keert-terug-tot-islam
Dat is de moderne moslim. Om maar weer niet iedereen over één kam te scheren.
Dat geldt inderdaad voor de mensen in Bangladesh ja. En zo is de cirkel weer rond.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:48 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ja maar ik voel me niet meer veilig in m'n eigen buurt
Haha ik denk eerder dat zij vermoord word dan Wildersquote:
Dat heb je meestal met cirkels jaquote:Op zondag 1 mei 2016 12:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat geldt inderdaad voor de mensen in Bangladesh ja. En zo is de cirkel weer rond.
joop.nlquote:Op zondag 1 mei 2016 12:48 schreef Faz3D het volgende:
[..]
En Hirsi Ali dan?
Was ook maar een globale analyse. Net als ik weinig kennis uit die regio wil hebben zou het moslims hier in Nederland sieren om die shit ook achter zich te laten, zeker de generaties die er nooit gewoond hebben en er zodoende ook niet zelf mee te maken hebben gehad.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:40 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Het gaat nog wel iets verder terug dan flavour of the month Syrië, maar laat je niet hinderen door enige kennis van zaken
Hahahaha ja ik neem alles met een korrel zout hoorquote:Op zondag 1 mei 2016 12:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
joop.nl.
Wat een belachelijk site is dat toch. Haar woorden verdraaien waardoor het net lijkt of ze van gedachten veranderd is. Schandalig eigenlijk.
Ik herken de kop niet in het artikel.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:48 schreef Faz3D het volgende:
[..]
En Hirsi Ali dan?
Maar wel superieur.quote:
Je zou het bijna laster noemenquote:
Welke opleidingen heb jij afgerond?quote:Op zondag 1 mei 2016 12:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Alsof een moslim redelijk kan denken. Dat gaat niet als je met de islam wordt grootgebracht. Het tast je logisch denkvermogen aan en de cultuur waarin moslims opgroeien maakt het nog moeilijk want je mag niet anders denken dan je familie/clan.
Of dronesquote:Op zondag 1 mei 2016 13:36 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Nee geen vliegende tapijtbommen maar wandelende testosteronbommen.![]()
En daarom moet je je landgenoot die homo of seculier is maar tot mootjes hakken met een machete.quote:
En daarom moet je iemand die je nooit hebt ontmoet in kleine stukjes schieten terwijl kinderen toekijkenquote:Op zondag 1 mei 2016 13:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
En daarom moet je je landgenoot die homo of seculier is maar tot mootjes hakken met een machete.
Het is nu wel leuk geweest met het getroll of niet?quote:Op zondag 1 mei 2016 13:42 schreef Baconbus het volgende:
[..]
En daarom moet je iemand die je nooit hebt ontmoet in kleine stukjes schieten terwijl kinderen toekijken
Zolang het niet ophoudt komt alles goed
Heeft weinig met trollen te maken. Ik vind jou eerder een troll.quote:Op zondag 1 mei 2016 13:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is nu wel leuk geweest met het getroll of niet?
Is het Westen Bangladesh momenteel zwaar aan het bombarderen dan? In dat geval zou ik als booslim het slachten van landgenoten even staken en werken aan wat luchtafweergeschut.quote:Op zondag 1 mei 2016 13:42 schreef Baconbus het volgende:
[..]
En daarom moet je iemand die je nooit hebt ontmoet in kleine stukjes schieten terwijl kinderen toekijken
Zolang het niet ophoudt komt alles goed
Wat is een booslim precies?quote:Op zondag 1 mei 2016 13:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Is het Westen Bangladesh momenteel zwaar aan het bombarderen dan? In dat geval zou ik als booslim het slachten van landgenoten even staken en werken aan wat luchtafweergeschut.
Een beetje dollen is niets mis mee. Maar een keertje ontopic mag ook wel toch?quote:Op zondag 1 mei 2016 13:46 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Heeft weinig met trollen te maken. Ik vind jou eerder een troll.
Dan moet je mama even roepen en vragen of zij een spiegel meebrengt.quote:
Mama, ben ik een booslimquote:Op zondag 1 mei 2016 13:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dan moet je mama even roepen en vragen of zij een spiegel meebrengt.
Nee, omdat je geen antwoord hebt en lekker aan het trollen bent met je onzin.quote:Op zondag 1 mei 2016 13:52 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Omdat het ging over dingen die niet ophouden, of tenminste niet vanzelf
Bedankt voor het delen van je mening, kunnen we nu weer ontopic?quote:Op zondag 1 mei 2016 13:53 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nee, omdat je geen antwoord hebt en lekker aan het trollen bent met je onzin.
Okee hier mijn vraag, wie of wat is nu de ware moslim?quote:Op zondag 1 mei 2016 13:55 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen van je mening, kunnen we nu weer ontopic?
Heel simpel. De ware moslim bestaat niet.quote:Op zondag 1 mei 2016 13:59 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Okee hier mijn vraag, wie of wat is nu de ware moslim?
Wie een moslim is kun je het beste vragen aan de mensen die moslims haten.quote:Op zondag 1 mei 2016 13:59 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Okee hier mijn vraag, wie of wat is nu de ware moslim?
En om mijn punt nog even duidelijk te maken, citeer ik weer even mezelf:
Dat komt denk ik omdat iedereen zichzelf voorstelt als moslim. Hun noemen zich moslim, en mutant noemt zich moslim. Maar wie is nu moslim moslim? Dat onderscheid moeten ze een keer op één of andere manier zelf gaan maken. Verlichting of whatever.
Want wie weet nu of hij een goeie of een kwaaie moslim voor zich heeft staan? Dat kunnen de extremisten gebruiken om jongeren op te hitsen; kijk dan, ze moeten je niet! En de goeien gaan klagen omdat ze niet als volwaardig worden gezien.
En die verandering moeten ze een keer zelf maken. Dat moet van binnen komen, het westen kan enkel toekijken en klagen en zeiken en mopperen dat het maar weer elke keer die moslims zijn. En alle moslims roepen dan weer Allah snackbar, wie is hier de snackbar?
Moslims worden nu op dit moment door iedereen als volwaardig gezien zolang ze zich niet uiten en gedragen als een moslim in hun bijzijn. Maar als ze benoemen dat ze moslim zijn, dan heeft niemand er een probleem mee. Behalve als hun daar 'last' van ondervinden.
Beetje hetzelfde verhaal als de zwarte kousen hier in Nederland en de handje klap figuren.
Moslims moeten eens wat moderner, innovatiever en vooruitstrevender worden.
En dan opent een moslim een wijnbar, word dat weer verkloot door andere moslims.
-------
Dus als een moslim zich moslim noemt, hoe weet ik dan dat die moslim een moslim is en welke moslim die moslim is omdat elke moslim zich moslim kan noemen?
Klopt, islam is net als andere religies pure onzin.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:02 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Heel simpel. De ware moslim bestaat niet.
Vind ik.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt, islam is net als andere religies pure onzin.
Nou, dan heeft Faz3D meerdere antwoorden op zijn vraag. Mooi.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt, islam is net als andere religies pure onzin.
quote:Op zondag 1 mei 2016 14:07 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nou, dan heeft Faz3D meerdere antwoorden op zijn vraag. Mooi.
De vraag blijft natuurlijk, helpt deze constatering bij het bestrijden van islamitisch extremisme?quote:Op zondag 1 mei 2016 14:07 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nou, dan heeft Faz3D meerdere antwoorden op zijn vraag. Mooi.
Ja.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De vraag blijft natuurlijk, helpt deze constatering bij het bestrijden van islamitisch extremisme?
Die stelling staat ook in dat citaat. Ik denk dat dat alleen kan van binnenuit. De overheid of regering kan niks aan moslims en islam veranderen. Dat moeten ze zelf doen. En niemand durft denk ik.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De vraag blijft natuurlijk, helpt deze constatering bij het bestrijden van islamitisch extremisme?
En hoe dan? Ik denk niet dat de moslims die deze daden plegen gevoelig zijn voor het argument dat hun versie niet de ware islam is omdat de islam onzin is.quote:
De overheid heeft zich ook niet te bemoeien met de invulling van een religie.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:12 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Die stelling staat ook in dat citaat. Ik denk dat dat alleen kan van binnenuit. De overheid of regering kan niks aan moslims en islam veranderen. Dat moeten ze zelf doen. En niemand durft denk ik.
Behalve Hirsi Ali, tenminste, zo lijkt het.
Zoek eens op: Majid Nawaaz. Roept heel veel zinnige dingen.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:12 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Die stelling staat ook in dat citaat. Ik denk dat dat alleen kan van binnenuit. De overheid of regering kan niks aan moslims en islam veranderen. Dat moeten ze zelf doen. En niemand durft denk ik.
Behalve Hirsi Ali, tenminste, zo lijkt het.
Extremisme in alle vormen aanpakken, dat moet het uitgangspunt zijn.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En hoe dan? Ik denk niet dat de moslims die deze daden plegen gevoelig zijn voor het argument dat hun versie niet de ware islam is omdat de islam onzin is.
Klopt, daarom verwacht ik ook iets van binnenuit. Wat hopelijk vanzelf gaat komen.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De overheid heeft zich ook niet te bemoeien met de invulling van een religie.
Uiteraard. De vraag is dus hoe.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Extremisme in alle vormen aanpakken, dat moet het uitgangspunt zijn.
Puike vent lijkt me dat, dit is een citaat van hem:quote:Op zondag 1 mei 2016 14:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zoek eens op: Majid Nawaaz. Roept heel veel zinnige dingen.
Dat is juist een steeds groter probleem. Moslims integreren vanzelf wel en sommige worden zelfs erg Hollands of zijn dat al, maar er is nu vooral vanuit de politiek en de bevolking een beweging op gang gekomen die moslims niet wil uitbannen, maar vooral wil hervormen. En dat strijkt tegen de haren in van veel bewuste moslims, met als bijkomend nadeel dat ze een nog grotere anti-Westerese gedachte en houding aannemen, want ze willen geen westerse islam, dus zoeken ze info op bij radicale imams of whatever, en krijgen ze een soort van vreemde ontwikkeling, want alles wat islamitisch is is goed, alles wat dat niet is is slecht. Ook kijken ze graag terug naar de gouden eeuw van het kalifaat, waarin wetenschap en kennis vergaren ver voor lag op het westen, en in deze tijd doen ze er juist alles aan om het te verbannen... Ze snappen het zelf niet meer en willen het ook niet meer snappen. Ik hoop dat Allah hun ogen eens zal uitspuiten.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:45 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Moslims moeten eens wat moderner, innovatiever en vooruitstrevender worden.
En dan opent een moslim een wijnbar, word dat weer verkloot door andere moslims.
Dat hoop ik ook, ik zou dat graag zienquote:Op zondag 1 mei 2016 14:22 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Dat is juist een steeds groter probleem. Moslims integreren vanzelf wel en sommige worden zelfs erg Hollands of zijn dat al, maar er is nu vooral vanuit de politiek en de bevolking een beweging op gang gekomen die moslims niet wil uitbannen, maar vooral wil hervormen. En dat strijkt tegen de haren in van veel bewuste moslims, met als bijkomend nadeel dat ze een nog grotere anti-Westerese gedachte en houding aannemen, want ze willen geen westerse islam, dus zoeken ze info op bij radicale imams of whatever, en krijgen ze een soort van vreemde ontwikkeling, want alles wat islamitisch is is goed, alles wat dat niet is is slecht. Ook kijken ze graag terug naar de gouden eeuw van het kalifaat, waarin wetenschap en kennis vergaren ver voor lag op het westen, en in deze tijd doen ze er juist alles aan om het te verbannen... Ze snappen het zelf niet meer en willen het ook niet meer snappen. Ik hoop dat Allah hun ogen eens zal uitspuiten.
Jij bent toch moslim?quote:Op zondag 1 mei 2016 14:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De overheid heeft zich ook niet te bemoeien met de invulling van een religie.
Kan het jou schelen hoe het er in een kalifaat aan toe gaat. Je zit hier toch in Nederland?quote:Op zondag 1 mei 2016 14:31 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Jij bent toch moslim?
Hoe zie je dit dan in de praktijk. Alle moslims willen/horen te leven onder een kalifaat, dat is ook een soort overheid, maar niet zoals de moderne Westerling ze graag ziet en ik denk dat veel moslims dat liever ook niet willen.
Een beetje zoals Alevieten vandaag de dag?quote:Op zondag 1 mei 2016 14:32 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Destijds werden joden ook weggezet als lastpakken met rare religieuze praktijken. Zoek maar eens de stills van "der ewige jude" op.
Oke, deze reactie zegt alweer voldoende. Jeezzzz....quote:Op zondag 1 mei 2016 14:33 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kan het jou schelen hoe het er in een kalifaat aan toe gaat. Je zit hier toch in Nederland?
Jij neemt de kalifaatstandaarden als maat? Veel plezier. Wij Nederlanders leven in een democratische rechtsstaat met een scheiding van kerk en staat.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:34 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Oke, deze reactie zegt alweer voldoende. Jeezzzz....
Nee, ik vroeg jou naar je mening. Jij vind dus dat er geen enkele overheid moet zijn die zich over een religie uit spreekt, en je bent moslim? dat is tegenstrijdig lijkt mij.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Jij neemt de kalifaatstandaarden als maat? Veel plezier. Wij Nederlanders leven in een democratische rechtsstaat met een scheiding van kerk en staat.
Maak dat eens hard met een Koran vers of iets anders? Ben benieuwd. Met name het "horen te leven".quote:Op zondag 1 mei 2016 14:31 schreef Odaiba het volgende:
Jij bent toch moslim?
Hoe zie je dit dan in de praktijk. Alle moslims willen/horen te leven onder een kalifaat,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |