Je hoeft hier ook niet weer de nadruk op je blog te leggenquote:Op donderdag 4 augustus 2016 17:44 schreef haboblogt het volgende:
[Muurbloempje heeft me hierheen gestuurd. Nogmaals dank daarvoor.]
Zijn er nog mensen die bloggen over hun sollicitatie-ervaringen? PM me.
2300 voor een servicedeskmedewerker met max. 3 jaar ervaring lijkt me niet verkeerd. Dat men meent daar een HBO'er voor nodig te hebben zet ik meer mijn vraagtekens bij.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 02:14 schreef Zelus het volgende:
En ik maar denken dat ondersteunende (ict) functies in het onderwijs slecht betaald worden.
Bedrijfsleven is nog erger, of kom ik de verkeerde vacatures tegen?
Voorbeeld vacature: servicedesk medewerker, afgeronde hbo informatica is een harde eis mcse 2012 en ccna zijn een pre, voor het hongerloontje van EUR 2300 per maand????
Je mag niet meer dan 3 jaar werkervaring hebben.
Komt door de bar slechte arbeidsmarkt dan kan je vragen wat je maar wil.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:20 schreef Teeno het volgende:
[..]
Dat men meent daar een HBO'er voor nodig te hebben zet ik meer mijn vraagtekens bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 22:46 schreef K44S het volgende:
Hmmm
Ik zit in dubio:Kijk even naar een traineeship bij Calco. Heb ik zelf ook nog even overwogen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.werkenbijcalco(...)ip-calco-masterclass
•
• Je bent recent afgestudeerd en hebt je hbo- of wo-diploma op zak, het maakt niet uit welke studierichting
• Je vindt het geen probleem om voor je opdracht te verhuizen naar de Randstad en staat dus open voor de verschillende opdrachtgevers van Calco binnen Nederland
• Je staat te springen om de uitdaging aan te gaan en samen met Calco jouw plek te vinden in de IT
• Je bent leergierig en grijpt nieuwe uitdagingen met beide handen aan
• Doordat je communicatief vaardig bent en goed samenwerkt met je collega’s, bereik je samen mooie resultaten
• Je durft vragen te stellen, ook vragen die niemand anders durft te stellen
• Geen IT ervaring? Op papier aantoonbare ervaring hoeft niet, wél moet je aan ons kunnen uitleggen waarom de IT-wereld voor jou nu de juiste keuze is
Erg vriendelijk bericht, probleem: Ik heb alleen mbo3 op zakquote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:48 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Kijk even naar een traineeship bij Calco. Heb ik zelf ook nog even overwogen..
•
• Je bent recent afgestudeerd en hebt je hbo- of wo-diploma op zak, het maakt niet uit welke studierichting
• Je vindt het geen probleem om voor je opdracht te verhuizen naar de Randstad en staat dus open voor de verschillende opdrachtgevers van Calco binnen Nederland
• Je staat te springen om de uitdaging aan te gaan en samen met Calco jouw plek te vinden in de IT
• Doordat je communicatief vaardig bent en goed samenwerkt met je collega’s, bereik je samen mooie resultaten
• Geen IT ervaring? Op papier aantoonbare ervaring hoeft niet, wél moet je aan ons kunnen uitleggen waarom de IT-wereld voor jou nu de juiste keuze is
Ik heb die traineeship ook vaak overwogen. Ik ben alleen niet recent afgestudeerd, maar volgens andere trainees maakt dat niet uit. Heb ook wel eens een interview gelezen met een Calco-trainee van in de 50.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:48 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Kijk even naar een traineeship bij Calco. Heb ik zelf ook nog even overwogen..
•
Dat is meer dan 5000 gulden. Ik herinner me dat dit destijds een koningssalaris was.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 02:14 schreef Zelus het volgende:
En ik maar denken dat ondersteunende (ict) functies in het onderwijs slecht betaald worden.
Bedrijfsleven is nog erger, of kom ik de verkeerde vacatures tegen?
Voorbeeld vacature: servicedesk medewerker, afgeronde hbo informatica is een harde eis mcse 2012 en ccna zijn een pre, voor het hongerloontje van EUR 2300 per maand????
Je mag niet meer dan 3 jaar werkervaring hebben.
http://www.werkenbijcalco(...)een-afgeronde-studiequote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:54 schreef K44S het volgende:
[..]
Erg vriendelijk bericht, probleem: Ik heb alleen mbo3 op zak
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:43 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
http://www.werkenbijcalco(...)een-afgeronde-studie
Hier alvast voorbeeldvragen voor de selectietest.. https://hub.quizcontrol.com/public/html5/quiz_id/1697quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:47 schreef K44S het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen.
Maar thx voor de tip D.
Bij die test faal ik hard. Wiskunde is mijn minst goede kant.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Hier alvast voorbeeldvragen voor de selectietest.. https://hub.quizcontrol.com/public/html5/quiz_id/1697
Ik kan mij de tijd nog herinneren dat een volle tank benzine van 60 liter bijna 100 gulden kostte.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:31 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dat is meer dan 5000 gulden. Ik herinner me dat dit destijds een koningssalaris was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 20:33 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik ga hier ook proberen mee te posten. 4 jaar geleden mijn hbo afgerond, sindsdien altijd aan het werk geweest, maar loop al een tijdje vast op werkgebied. Dat ik wat anders wil is al besloten, maar ik weet niet zo goed wat ik wil en wat ik kan. Ben daar wel volop mee bezig op het moment. Wellicht kan ik hier wat lerenIk denk wel eens het tegenovergestelde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit in de ratrace van het bedrijfsleven en aan het kijken voor een switch richting overheid/onderwijs.
Ik ben wel een beetje klaar met de haantjes, doelstellingen, etc. Ik weet dat het onderwijs / overheid zeker geen rozengeur en maneschijn is, maar ik denk toch zeker minder stressvol/bewijzerig dan het bedrijfsleven.
20% van de leraren raakt vroeg of laat burn-out.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:08 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ik denk wel eens het tegenovergestelde.
Ik zit in de ratrace van het bedrijfsleven en aan het kijken voor een switch richting overheid/onderwijs.
Ik ben wel een beetje klaar met de haantjes, doelstellingen, etc. Ik weet dat het onderwijs / overheid zeker geen rozengeur en maneschijn is, maar ik denk toch zeker minder stressvol/bewijzerig dan het bedrijfsleven.
I know. Ik heb het bij een vriend 'meegemaakt'.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:10 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
20% van de leraren raakt vroeg of laat burn-out.
Maar misschien kunnen we een banenruil doen
Ik denk vanwege het gevoel dat je werk nooit af is. Het lijkt mij heerlijk om werk te hebben dat klaar is wanneer je het kantoor uitloopt. Bovendien is het op de meeste scholen echt een organisatorische ramp.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:13 schreef Blue_note het volgende:
[..]
I know. Ik heb het bij een vriend 'meegemaakt'.
Ik kan het me alleen minder goed voorstellen wat het zo stressvol maakt.
Ik denk dat je je niet moet vergissen in het feit dat het werk op een kantoor ook nooit 'af' is. Tenzij je iets doet als data invoeren of zo, maar een doorsnee kantoorbaan is ook nog klaar. Je loopt je kantoor wel uit aan het einde van de dag, maar dat wil niet zeggen dat het dan allemaal af is en dat je de volgende dag met een schone lei begint.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:17 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Ik denk vanwege het gevoel dat je werk nooit af is. Het lijkt mij heerlijk om werk te hebben dat klaar is wanneer je het kantoor uitloopt. Bovendien is het op de meeste scholen echt een organisatorische ramp.
Tegenwoordig wordt je ook geacht als je het kantoor binnen komt lopen, direct alle mails gelezen te hebben die mensen na werktijd hebben gestuurd..quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:38 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik denk dat je je niet moet vergissen in het feit dat het werk op een kantoor ook nooit 'af' is. Tenzij je iets doet als data invoeren of zo, maar een doorsnee kantoorbaan is ook nog klaar. Je loopt je kantoor wel uit aan het einde van de dag, maar dat wil niet zeggen dat het dan allemaal af is en dat je de volgende dag met een schone lei begint.
Daarnaast krijg je ook bij een kantoorbaan te maken met targets, rapportages, vergaderingen, enz... Ik weet niet of het een beter is dan het ander, maar wat ik wil zeggen is dat je het allemaal niet door een roze bril moet bekijken![]()
Als je werk wilt wat 'af' is aan het einde van de dag, dan moet je denk ik iets met je handen gaan doen. Assemblage. Of fietsenmaker of zo. Maar mijn ervaring is meestal dat het werk nooit 'af' is.
Bedankt voor je reactie. Snap wat je bedoelt, ik denk dat ik me in mijn vorige reactie niet helemaal gelukkig uitdrukte. Wil verder niet al teveel in detail treden ivm herkenbaarheidquote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:38 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik denk dat je je niet moet vergissen in het feit dat het werk op een kantoor ook nooit 'af' is. Tenzij je iets doet als data invoeren of zo, maar een doorsnee kantoorbaan is ook nog klaar. Je loopt je kantoor wel uit aan het einde van de dag, maar dat wil niet zeggen dat het dan allemaal af is en dat je de volgende dag met een schone lei begint.
Daarnaast krijg je ook bij een kantoorbaan te maken met targets, rapportages, vergaderingen, enz... Ik weet niet of het een beter is dan het ander, maar wat ik wil zeggen is dat je het allemaal niet door een roze bril moet bekijken![]()
Als je werk wilt wat 'af' is aan het einde van de dag, dan moet je denk ik iets met je handen gaan doen. Assemblage. Of fietsenmaker of zo. Maar mijn ervaring is meestal dat het werk nooit 'af' is.
Wat hierboven gezegd wordt...quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:37 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Snap wat je bedoelt, ik denk dat ik me in mijn vorige reactie niet helemaal gelukkig uitdrukte. Wil verder niet al teveel in detail treden ivm herkenbaarheid
Kan ik ook een keer voor een fatsoenlijke prijs op vakantie zonder dat ik m'n leerlingen en ouders tegenkomquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 07:24 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Wat hierboven gezegd wordt...
Daarnaast heb je als je pech hebt maar 4.5/5 weken vakantie. Ik zeg nogmaals niet dat het onderwijs luilekkerland is hè.
Maar OT: ik zie het niet zitten om terug naar school te gaan om mijn onderwijsbevoegdheid te halen.
"Ja maar je ontvangt je werkmail toch op je telefoon? Dan heb je het toch al gelezen?"quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:35 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt je ook geacht als je het kantoor binnen komt lopen, direct alle mails gelezen te hebben die mensen na werktijd hebben gestuurd..
Er bestaat nog meer dan werk hoorquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
"Ja maar je ontvangt je werkmail toch op je telefoon? Dan heb je het toch al gelezen?"
Of werk-Whatsapp-groepen...
En dan kijken ze je een beetje schaapachtig aan als je dat zegtquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:45 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Er bestaat nog meer dan werk hoorZijn vaak vooral de mensen die zelf NIET reageren maar dat wel van anderen verwachten
Heb je het bedrijf direct benaderd. Sla het uitzendbureau over en bel eens met personeelszaken, of een oude bekende bij het bedrijf. Vraag of je een bakkie kan komen doen om eens bij te praten. Pro-Activiteit wordt vaak gewaardeerd en je kan gelijk uitleggen hoe de vork in de steel zit.quote:
Ik heb het bedrijf zelf al gebeld maar zij verwijzen me gewoon weer naar het uitzendbureau. Ze nemen mij helaas niet serieus. Waar ik nu werk zijn er velen die ooit tunnelsyndroom hebben gehad en nu ook gewoon zonder problemen werken. Een leidinggevende laten bellen zou kunnen helpen, misschien dat zij wel serieus genomen wordt gezien zij ervaring heeft met mensen op de assemblagelijn die dezelfde aandoening hebben gehad.quote:Op maandag 29 augustus 2016 08:24 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Heb je het bedrijf direct benaderd. Sla het uitzendbureau over en bel eens met personeelszaken, of een oude bekende bij het bedrijf. Vraag of je een bakkie kan komen doen om eens bij te praten. Pro-Activiteit wordt vaak gewaardeerd en je kan gelijk uitleggen hoe de vork in de steel zit.
Daarnaast heb je 10 jaar ervaring, dus zou je meer moeten kunnen dan hetzelfde werk als 10 jaar geleden. Teamleider.. andere verantwoordelijkheden oppakken.. Dan hoef je ook niet 8 uur lang te assembleren, mocht er nog een angst zijn dat je het weer krijgt.
Geloof in jezelf en zorg voor jezelf, je motivatie zou voor mij genoeg zijn om je gelijk weer op de payroll te zetten!
Overigens zou het bij mij een 'red flag' zijn als je iemand anders voor je zou laten bellen.. Net alsof je je ouders meeneemt..![]()
Hum.. Jeetje, wat een gezeik allemaal..quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:43 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ik heb het bedrijf zelf al gebeld maar zij verwijzen me gewoon weer naar huis uitzendbureau. Ze nemen mij helaas niet serieus. Waar ik nu werk zijn er velen die ooit tunnelsyndroom gehad en nu ook gewoon zonder problemen werken. Een leidinggevende laten bellen zou kunnen helpen, misschien dat zij wel serieus genomen wordt gezien zij ervaring heeft met mensen op de assemblagelijn die dezelfde aandoening hebben gehad.
Ik heb via facebook mijn voormalig leidinggevende een berichtje gestuurd, misschien dat hij iets voor me kan betekenen. Tijd terug toevallig ook nog mee gesproken tijdens een oud-personeels BBQ, was toen nog steeds erg positief over de werkzaamheden die ik altijd heb gedaanquote:Op maandag 29 augustus 2016 16:44 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Hum.. Jeetje, wat een gezeik allemaal..Nou, wie weet! Help het je hopen.
Sterkte in ieder geval met de zoektocht naar een nieuwe functie!
Over een pro-actieve houding gesproken. Daarom heb je een netwerk (en FB).quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:49 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ik heb via facebook mijn voormalig leidinggevende een berichtje gestuurd, misschien dat hij iets voor me kan betekenen. Tijd terug toevallig ook nog mee gesproken tijdens een oud-personeels BBQ, was toen nog steeds erg positief over de werkzaamheden die ik altijd heb gedaan
Helaas nog geen reactie gehadquote:Op maandag 29 augustus 2016 16:53 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Over een pro-actieve houding gesproken. Daarom heb je een netwerk (en FB).
Het komt vast allemaal goed. Voorlopig heb je nog werk!quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 15:16 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Helaas nog geen reactie gehadZe blijven bij het uizendbureau ook weigeren contact op te nemen met mijn huidige werkgever want ze blijven erbij dat ik het werk niet aan kan.
Ze boden me nog wel een baan aan als inpakster maar konden niet zeggen of het wel of niet voor langere tijd was, kan zijn dat het maar voor een paar weken is. Dus daarvoor zeg ik mijn Fase B contract niet op, helemaal niet gezien er nu een kans is dat ik toch nog verlenging krijg tot eind oktober, ondanks dat een deel van de productie inmiddels naar Spanje is verhuist blijft het toch nog vrij druk de komende tijd.
In elk geval zijn ze bij mijn huidige werkgever wel erg blij, ze willen me voorlopig nog niet kwijt namelijk, al snappen ze wel dat ik door blijf solliciteren en mocht ik op korte termijn iets vinden dat voor langere tijd is ik wel weg ga.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |