abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161792687
Ik weet het zelf ook niet goed maar waarop het op neer komt en ik typ het even hier en morgen denk ik - fok - waar deed ik dit nou maarja so be it, ik zit er nu mee :P:

Ik ben best wel moeilijk persoon denk ik persoonlijk (hard voor mezelf in bepaalde dingen, zoals normen en waarden, snel schuldgevoel over dingen waar een ander zich totaal niet druk zou over maken, vooral voor mezelf, vertrouw niet veel mensen, veel gezien en vergeet niet zo snel wat).

In de liefde is het nooit een succesverhaal geweest. Nooit heel actief bezig geweest (zo zit ik niet in elkaar) en dat denken mensen nooit van mij. Altijd werd er gezegt '' ja waarom heb jij geen vriend '' ''als je gewoon naar iemand toegaat lukt dat gewoon'' en dat soort dingen werden er dan gezegt (en dan dacht ik zo ja waarom moet dat, maakt het dat compleet me leven?'' En als er dan een jongen was gebeurde er dingen die gewoon fucked up waren (verkeerde types). En daardoor had ik zoiets van nee, dan maar selectief.. ga niet zomaar voor iemand.

Omdat ik ben zoals ik ben zou ik niet op een jongen vallen (dat was eerst altijd zo) die.. ja hoe zeg je dat.. heel normaal is ofzo (ja wat is normaal?:P hopelijk snappen jullie wat ik bedoel :P) iemand die heel oppervlakkig is en weinig heeft meegemaakt ofzo. Niet dat ik altijd heel zwaar op de hand ben.. maar ben wel een serieus persoon vaak. En vraag me dingen af over mensen en ga zo maar door. Ben ook spiritueel maar niet te extreem maar de laatste jaren is dat pas echt tot uiting gekomen.

Nou is het dus.. ik heb iemand ontmoet, vind hem leuk, maar toch zijn er kanten waarvan ik denk.. wat moet ik nou daarmee? Iets in mijn natuur heeft zoiets van dat ik er ongelukkig van word. Ik kan niet goed uitleggen.. het is miss ook een schild van mij ofzo. En ik voel me er niet chill bij. Is dat bindingangst? Ik doorzie snel dingen en als er dan op een oppervlakkig manier gereageerd word of vlakjes of ik het gevoel dat er gelogen word dan denk ik, maar waarom? Nu heb ik zoiets van ik voel me al weer slecht... maar hoe komt dat dan. Vind ik hem dan niet leuk genoeg.. is dat die bindingangst? Ik weet het niet.. of wil ik echt iemand die zoals mij is ofzo, de ware? :P En er is een constante strijd in mij gaande..

Ik heb altijd een soort gevoel van binnen van dat er meer is (ja klinkt vaag) en dat zoek ik dan ook in mensen om me heen. Maar ik heb het gevoel dat ik nooit level met mensen.. zoals ik met mensen wel doe..

Dit is even een hersenspinsel, sorry voor het onsamenhangende verhaal :P Graag serieuze reacties.

- Soms heb ik gevoel dat ik veel te serieus ben voor mensen en dat ze me niet begrijpen en dan raak ik gesloten. Waarom levelt het niet, waarom heb ik dat gevoel. Waarom wil ik altijd vluchten en waarom voel me zo slecht over de mindere kanten van iemand anders (het is niet dat ik oordeel maar voel me er echt slecht bij dan). Het is altijd dan dat gewoon niet mezelf meer ben dan. En ik ben miss te wantrouwig.. ik weet het niet. Of is het mijn intuïtie die mij waarschuwt? Of kan ik niet in staat zijn om liefde te voelen meer ofzo? Vragen vragen... Omdat ik iemand wil die me spiegelbeeld is ofzo of gewoon.. begrijpt.. Het is zo van ik wil de ultieme liefdesconnectie onvoorwaardelijk.. maar ben ik onrealistisch?

[ Bericht 3% gewijzigd door LLgetikt op 29-04-2016 02:23:49 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_161792738
Heb nu al weer spijt van dit maarja :P miss dat jullie inzicht me helpt
pi_161792741
Misschien ben je nog wel niet toe aan een vaste relatie? Let it go, het gaat zoals het gaat.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_161792748
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 02:37 schreef Impressme het volgende:
Misschien ben je nog wel niet toe aan een vaste relatie? Let it go, het gaat zoals het gaat.
Ja, daar zit wat in, miss niet het moment.

Het word me ook aangepraat vaak van '' waarom ben jij single '' en ik wil het ook wel iemand natuurlijk maar miss moet ik mijn innerlijke strijd eerst oplossen. Er komen wel mensen op me pad, maar is dat het dan? Moeilijk. Ik gun het mezelf ook niet, ofzo. Ja kan niet uitleggen.
pi_161792752
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 02:40 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Het word me ook aangepraat vaak van '' waarom ben jij single '' en ik wil het ook wel iemand natuurlijk maar miss moet ik mijn innerlijke strijd eerst oplossen. Er komen wel mensen op me pad, maar is dat het dan? Moeilijk. Ik gun het mezelf ook niet, ofzo. Ja kan niet uitleggen.
Dat ken ik. Ook ik moet eerst mijn innerlijke problemen oplossen, en dat zijn het er aardig wat. Daarom ben ik ook niet op zoek. Nu komen bij mij niet zoveel mensen op mijn pad, of ze zijn van het padje af, maar stel dat ik de perfecte vrouw tegenkom... hoe moet ik mezelf dan in hemelsnaam fatsoenlijk presenteren?

Denk dus dat het niet niet gunnen is maar dat je prioriteiten anders liggen.
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
pi_161792759
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 02:45 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Dat ken ik. Ook ik moet eerst mijn innerlijke problemen oplossen, en dat zijn het er aardig wat. Daarom ben ik ook niet op zoek. Nu komen bij mij niet zoveel mensen op mijn pad, of ze zijn van het padje af, maar stel dat ik de perfecte vrouw tegenkom... hoe moet ik mezelf dan in hemelsnaam fatsoenlijk presenteren?

Denk dus dat het niet niet gunnen is maar dat je prioriteiten anders liggen.
Ja precies, dat is die innerlijke strijd dus, ik weet gewoon diep van binnen dat ik nu niet de persoon ben die ik wil zijn en wie ik echt ben. Maar ook met die jongen dus ik pas me aan, aan hem maar hij weet niet dat ik me zo slecht voel.. en voel me niet begrepen, dus eigenlijk ligt het aan mijzelf, dat ik mezelf niet kan geven ofzo? Ja.

Goede post van jou.
pi_161792760
quote:

[..]

Je kan pas van iemand anders houden als je van jezelf houd [/wijsheid]. Maar anyway, het komt vast wel op je pad en zo niet dan niet.

En mensen hebben altijd wel commentaar, als je een partner hebt is het niet goed. Heb je er geen is het niet goed. Wil je kinderen (zou je dat wel doen) is het niet goed, wil je ze niet (waar blijven mijn kleinkinderen, hahahaha..ha). Ach joh, het is toch nooit goed. Volg je hart. :*
pi_161792761
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 02:47 schreef Impressme het volgende:

[..]

Je kan pas van iemand anders houden als je van jezelf houd [/wijsheid]. Maar anyway, het komt vast wel op je pad en zo niet dan niet.

En mensen hebben altijd wel commentaar, als je een partner hebt is het niet goed. Heb je er geen is het niet goed. Wil je kinderen (zou je dat wel doen) is het niet goed, wil je ze niet (waar blijven mijn kleinkinderen, hahahaha..ha). Ach joh, het is toch nooit goed. Volg je hart. :*
Klopt, helemaal gelijk in (ik laat me ook niet leiden door wat andere willen maar bepaalde factoren denk ik wel lang over na en waarom dat zo is). Me moeder noemde me onverschillig en dat ik niemand toeliet, ja daar had ze wel een punt in is ook niet goed :P.

Ga altijd op me gevoel af, maar die is misleidend soms. Want je kan jezelf ook voor de gek houden.
pi_161792768
Ik wil geen harten breken maarja moet dan maar toch zeggen.. we zien het wel..

pff..

en altijd zo gebeuren er dan onverwachtse dingen..
pi_161792772
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 02:50 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Klopt, helemaal gelijk in (ik laat me ook niet leiden door wat andere willen maar bepaalde factoren denk ik wel lang over na en waarom dat zo is). Me moeder noemde me onverschillig en dat ik niemand toeliet, ja daar had ze wel een punt in is ook niet goed :P.

Ga altijd op me gevoel af, maar die is misleidend soms. Want je kan jezelf ook voor de gek houden.
Mwah, je eigen gevoel is meestal wel een goede indicatie hoe je er zelf over denkt. Het zijn meestal anderen die je beeld vertroebelen. En als je moeder je onverschillig noemt dan kent ze je toch niet echt goed, want volgens mij loop je aardig te piekeren.
pi_161792775
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 02:56 schreef Impressme het volgende:

[..]

Mwah, je eigen gevoel is meestal wel een goede indicatie hoe je er zelf over denkt. Het zijn meestal anderen die je beeld vertroebelen. En als je moeder je onverschillig noemt dan kent ze je toch niet echt goed, want volgens mij loop je aardig te piekeren.
Klopt, zo kom ik over dan, maar dat is zelfbescherming, mijn hoofd is chaos :P.

Het is gewoon dat ze het niet begrijpt, en dat kan ik begrijpen, lullig dat ze het zegt maar zo kom ik dan over voor haar.

Ja, gevoel is wel een goede indicatie maar het niet altijd slim om alleen maar naar je gevoel te luisteren denk ik.
pi_161793927
Hoe oud ben je?
pi_161794277
24
pi_161794337
Ik heb er over nagedacht nog, ik zie bij hem ook onverschilligheid in reacties en in bepaalde dingen is hij vlakjes en in andere dingen totaal niet. Dat maakt het dat ik denk, ik vind dat minder. Maar ja weet niet, ik zit in die strijd :P. En ik weet dus niet wat ik wil.

Ja klinkt vaag.
pi_161794558
Heb je voor je gevoel wel een goede 'hechting' ervaren vroeger? Was er sprake van een veilige vroege jeugd?
Een deel van wat ik lees zou namelijk best te maken kunnen hebben met een betrekkelijk onveilige hechting.

Hechtingsproblemen
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_161794640
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:22 schreef LaCatastrophe het volgende:
Heb je voor je gevoel wel een goede 'hechting' ervaren vroeger? Was er sprake van een veilige vroege jeugd?
Een deel van wat ik lees zou namelijk best te maken kunnen hebben met een betrekkelijk onveilige hechting.

Hechtingsproblemen
Beetje kut om te zeggen, maarja denk het wel.. Als kind waren er meer factoren waarom dat is gekomen. Er is wel meer aan de hand geweest in die tijd en later ook nog geen makkelijke puber geweest en heb wel wat in die tijd meegemaakt.

Mensen zeggen altijd tegen mij, we gunnen het jou (als ik een probleemgeval ben _O- :') die altijd single is ofzo) je bent een goed, leuk, lief persoon blablabla, we snappen het niet :') . Het voelt bijna van een stigma van je ''moet''. Maar waar veel mensen juist heel graag naar iemand zoeken, als ik dat heb, ben ik er nooit zeker van.

Ik heb me als kind eenzaam gevoelt, kwam door meerdere dingen, ga er niet specifiek op in maar dat heeft wel me getekend denk ik.

Ja denk dat dit het is -O- shit nu heb ik een label _O- .

Wat kan ik er aan doen?
pi_161794770
wat klote dat dit gewoon in me 20.. me achtervolgt :{
pi_161794929
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:28 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Beetje kut om te zeggen, maarja denk het wel.. Als kind waren er meer factoren waarom dat is gekomen. Er is wel meer aan de hand geweest in die tijd en later ook nog geen makkelijke puber geweest en heb wel wat in die tijd meegemaakt.

Mensen zeggen altijd tegen mij, we gunnen het jou (als ik een probleemgeval ben _O- :') die altijd single is ofzo) je bent een goed, leuk, lief persoon blablabla, we snappen het niet :') . Het voelt bijna van een stigma van je ''moet''. Maar waar veel mensen juist heel graag naar iemand zoeken, als ik dat heb, ben ik er nooit zeker van.

Ik heb me als kind eenzaam gevoelt, kwam door meerdere dingen, ga er niet specifiek op in maar dat heeft wel me getekend denk ik.

Wat kan ik er aan doen?
Wanneer je hier echt last van lijkt te hebben, dan is het zinvol hier een keer met je huisarts over te praten. Want mocht je inderdaad hechtingsproblemen hebben door je wat andere start, is dit niet iets wat vaak zomaar voorbij gaat... :N en is een vorm van (psycho)therapie mss een belangrijke optie / keuze.
Hoewel het schijnt te kunnen dat, wanneer je iemand tegen komt die juist erg! goed gehecht is je andere strategieën gaat aanleren in het contact met andere mensen.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
pi_161794979
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:47 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]

Wanneer je hier echt last van lijkt te hebben, dan is het zinvol hier een keer met je huisarts over te praten. Want mocht je inderdaad hechtingsproblemen hebben door je wat andere start, is dit niet iets wat vaak zomaar voorbij gaat... :N en is een vorm van (psycho)therapie mss een belangrijke optie / keuze.
Hoewel het schijnt te kunnen dat, wanneer je iemand tegen komt die juist erg! goed gehecht is je andere strategieën gaat aanleren in het contact met andere mensen.
Ja precies, dat van ''hulp'' zoeken is toch wel een drempel voor mij (no offence). Ik ben me er al bewust van dat er wil dingen verkeerd zitten of dat ik me opeens heel slecht voelt (is alsof ik buiten mezelf treed, heel vaag en dan voel ik me zo slecht en leeg). Maar ik denk met wat jij stuurde dat artikel dat dat het wel is.

Ik ga er me over inlezen. Dankjewel iig.
pi_161795235
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:37 schreef LLgetikt het volgende:
Minder Utopia kijken.
pi_161795244
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2016 11:04 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Minder Utopia kijken.
nee dat is leuk :P
pi_161795255
Ben er over uit, ga toch soort van hulp zoeken (al staat dat idee me niet echt aan).
pi_161795297
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 11:05 schreef LLgetikt het volgende:
Ben er over uit, ga toch soort van hulp zoeken (al staat dat idee me niet echt aan).
Goed dat je de regie overneemt!! _O_ :*
pi_161795385
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 11:07 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]

Goed dat je de regie overneemt!! _O_ :*
Dankjewel iig voor de support, ik ga me dit weekend er even over inlezen en kijken waar ik dan moet zoeken/hulp vinden.
pi_161796547
Ik krijg altijd een beetje het idee dat mensen die zo "moeilijk" over allerlei zaken nadenken een beetje de oorzaak zijn van hun eigen ongeluk.

Soort self forfilling prophecy ofzo, het is uiteindelijk maar net hoe moeilijk je het zelf maakt. En het is niet zo dat een relatie betekend dat je de rest van je leven vast zit. Als het op dat moment goed voelt en je voelt je fijn bij diegene dan is het toch altijd het proberen waard. En als het later niet blijkt te werken is dat dan jammer. En andersom als het niet zo is dat je teveel twijfelt dan is het niet zo.

Beetje alsof je al zelf vast uit een vliegtuig springt omdat er een kans bestaat dat het neer zou kunnen storten.
pi_161796740
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 02:07 schreef LLgetikt het volgende:
Dit is even een hersenspinsel, sorry voor het onsamenhangende verhaal Graag serieuze reacties.
Verontschuldigen hoef je je volgens mij nooit als je gewoon eerlijk ervaringen verteld...

wel vind ik het lastig wat nu precies je 'vraag' is, of waarop je reacties wilt krijgen....?

zoals ik je verhaal lees heb je een zekere behoefte aan meer contact, en vind zelfs een bepaald persoon erg 'interssant' maar hebt daarbij ook tegenstrijdige gevoelsn..
Die kunnen misschien ook daarin bestaan dat je, zoals je zelf aangeeft nogal op jezelf gesteld bent.

Imho is het misschien goed te realiseren dat jouw behoefte aan contact met een ander niet gebaseerd is op hoe 'super' of 'foutloos' die ander is.
dat zal hij ook niet zijn en als je daarop teveel hoopt zul je vast teleugrsteld kunnen worden.

je 'wens naar contact is vooral je eigen 'gevoel' en gebaseerd op een persoonlijke behoefte die vaak in esentie gewoon ego-centrisch en zelfzuchtig is. mensen zoeken ook sociale contacten omdat ze daar zelf beter van kunnen worden.
zaak is het meestal ook zo te doen dat dit effectief ook blijkt te werken. Oftewel zelf bepaalde duidelijke en praktische wensen opstellen wat je hoopt te vereteren dankzij zulk een contact...

Overigens kan het soms ook 'nuttig' zijn je juist wat 'ongemakkelijk' te voelen bij iemand anders... juist voor mensen die heel sterk op zichzelf zijn.
uiteindelijk is die ongemakkelijkheid misschien ook gebaseerd op een onbewust oordeel over jezelf, hoe je werkt op anderen en daarmee geconfronteerd te worden betekent vaak ook ermee bezig te zijn met wat je eigenlijk stiekem ook van jezelf misschien niet zo prettig vind of zou willen verbeteren.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_161798109
Zeg altijd dat geluk niet hetzelfde is als het vullen van een leegte, maar juist de ervaring van een volheid.

Uit je OP maak ik op dat sommige volheden niet aanwezig zijn?

Zou dat je op de lange termijn ongelukkig maken of kun je ook de dingen die wel voldoen in ogenschouw nemen en je daarmee tevreden of zelfs gelukkig stellen?

Ik lees ook een beetje een beschermingsmechanisme? Ervaringen uit het verleden die getriggerd worden en/ of onzekerheden die je preventief te lijf gaat?

Je kunt toch alleen maar vragen of die ander daar rekening mee wilt houden maar dat moet ook niet zover gaan dat de ander 'op eieren moet lopen'. Een wederzijdse balans moet je samen zien te vinden?

[ Bericht 32% gewijzigd door Hineni op 29-04-2016 13:33:09 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_161798519
Jij geeft mij ook altijd goed advies dus dat zal ik bij jou dan ook maar eens doen 😉

Je hebt het over een innerlijke strijd.. Ik zou als ik jou was eerst die voor jezelf oplossen en dan pas beginnen aan een relatie. Want hoe kan je nou genoeg tijd in die relatie steken als je zelf nog niet eens weet wat je wilt.

Klinkt misschien wat oppervlakkig maar zoals je misschien nog wel weet heb ik ditzelfde gezeik ook gehad met m'n ex.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geholpen 😇

Edit: als ik je verhaal zo nog eens doorlees zou je gewoon m'n ex kunnen zijn.. Want het klinkt echt heel bekend en precies hetzelfde als hoe het bij mij ging 😂 het enige verschil is dat je geen "relatie" van 3 maanden hebt gehad.

[ Bericht 9% gewijzigd door Henryster op 29-04-2016 23:55:26 ]
pi_161803612
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 12:09 schreef smeerpijp. het volgende:
Ik krijg altijd een beetje het idee dat mensen die zo "moeilijk" over allerlei zaken nadenken een beetje de oorzaak zijn van hun eigen ongeluk.

Soort self forfilling prophecy ofzo, het is uiteindelijk maar net hoe moeilijk je het zelf maakt. En het is niet zo dat een relatie betekend dat je de rest van je leven vast zit. Als het op dat moment goed voelt en je voelt je fijn bij diegene dan is het toch altijd het proberen waard. En als het later niet blijkt te werken is dat dan jammer. En andersom als het niet zo is dat je teveel twijfelt dan is het niet zo.

Beetje alsof je al zelf vast uit een vliegtuig springt omdat er een kans bestaat dat het neer zou kunnen storten.
Dat is mijn niet het geval dat ik het moeilijker maak dan het zelf is (nou eigenlijk wel maar niet bewust).

Maar je hebt wel gelijk in bepaalde punten, maar het zou niet fair zijn als ik denk '' ja ik weet het niet zeker '' en hij denkt '' dit zit goed en dit gaat niet verkeerd ''.
pi_161803613
ik ga op alle post reageren ff de tijd nemen :P
pi_161803758
vanavond als ik terug ben :P
pi_161804372
quote:
Ik weet het zelf ook niet goed maar waarop het op neer komt en ik typ het even hier en morgen denk ik - fok - waar deed ik dit nou maarja so be it, ik zit er nu mee :P:

Ik ben best wel moeilijk persoon denk ik persoonlijk (hard voor mezelf in bepaalde dingen, zoals normen en waarden, snel schuldgevoel over dingen waar een ander zich totaal niet druk zou over maken, vooral voor mezelf, vertrouw niet veel mensen, veel gezien en vergeet niet zo snel wat).
Wat bedoel je met hard voor jezelf bijvoorbeeld in normen en waarden?
Doel je dan op dingen zoals hoe je als persoon met andere personen omgaat? Zoals (niet) liegen en zo?
Vetgedrukte is gewoon terecht.
quote:
In de liefde is het nooit een succesverhaal geweest. Nooit heel actief bezig geweest (zo zit ik niet in elkaar) en dat denken mensen nooit van mij. Altijd werd er gezegt '' ja waarom heb jij geen vriend '' ''als je gewoon naar iemand toegaat lukt dat gewoon'' en dat soort dingen werden er dan gezegt (en dan dacht ik zo ja waarom moet dat, maakt het dat compleet me leven?'' En als er dan een jongen was gebeurde er dingen die gewoon fucked up waren (verkeerde types). En daardoor had ik zoiets van nee, dan maar selectief.. ga niet zomaar voor iemand.
Wederom terecht.

Alleen kan ik je wel als tip geven dat je ervoor moet waken dat mensen niet geen fucked up dingen doen, daardoor juist weer afgeschrokken worden (tis een beetje een kwestie van goed kijken, kiezen wanneer je subtiel moet blijven (ik neem aan dat subtiel meer je standaard ding is dan "shoot first ask for a shovel later"?)
quote:
Omdat ik ben zoals ik ben zou ik niet op een jongen vallen (dat was eerst altijd zo) die.. ja hoe zeg je dat.. heel normaal is ofzo (ja wat is normaal?:P hopelijk snappen jullie wat ik bedoel :P) iemand die heel oppervlakkig is en weinig heeft meegemaakt ofzo. Niet dat ik altijd heel zwaar op de hand ben.. maar ben wel een serieus persoon vaak. En vraag me dingen af over mensen en ga zo maar door. Ben ook spiritueel maar niet te extreem maar de laatste jaren is dat pas echt tot uiting gekomen.
Bovenstaande alinea had ik wel geschreven kunnen hebben _O-
Behalve dan dat het bij mij minder spiritueel is en meer psychisch :P.

Ik denk trouwens dat je dit prima doet zo.
quote:
Nou is het dus.. ik heb iemand ontmoet, vind hem leuk, maar toch zijn er kanten waarvan ik denk.. wat moet ik nou daarmee? Iets in mijn natuur heeft zoiets van dat ik er ongelukkig van word. Ik kan niet goed uitleggen.. het is miss ook een schild van mij ofzo. En ik voel me er niet chill bij. Is dat bindingangst? Ik doorzie snel dingen en als er dan op een oppervlakkig manier gereageerd word of vlakjes of ik het gevoel dat er gelogen word dan denk ik, maar waarom? Nu heb ik zoiets van ik voel me al weer slecht... maar hoe komt dat dan. Vind ik hem dan niet leuk genoeg.. is dat die bindingangst? Ik weet het niet.. of wil ik echt iemand die zoals mij is ofzo, de ware? :P En er is een constante strijd in mij gaande..
Het kan een schild van je zijn, maar je moet niet als 1e stap gaan twijfelen aan het bestaansrecht daarvan. Dat schild heb je niet voor niets.

Je voelt dus aan dat een reactie (wellicht zelfs intentioneel) oppervlakkig gehouden wordt. Mensen die het ergens niet over willen hebben om wat voor reden dan ook, doen dit vaak (in de hoop dat je niet doorvraagt).
Bovenstaande is een voorbeeld.
quote:
Ik heb altijd een soort gevoel van binnen van dat er meer is (ja klinkt vaag) en dat zoek ik dan ook in mensen om me heen. Maar ik heb het gevoel dat ik nooit level met mensen.. zoals ik met mensen wel doe..
Dit had ik ook wel geschreven kunnen hebben. En je zoekt in andere mensen misschien herkenning van (delen van) jezelf en je vraagt je af waarom je de enige bent...zoiets??
quote:
Dit is even een hersenspinsel, sorry voor het onsamenhangende verhaal :P Graag serieuze reacties.
Hersenspinsels! _O_
Dat zouden meer mensen moeten doen! ^O^
quote:
- Soms heb ik gevoel dat ik veel te serieus ben voor mensen en dat ze me niet begrijpen en dan raak ik gesloten. Waarom levelt het niet, waarom heb ik dat gevoel. Waarom wil ik altijd vluchten en waarom voel me zo slecht over de mindere kanten van iemand anders (het is niet dat ik oordeel maar voel me er echt slecht bij dan). Het is altijd dan dat gewoon niet mezelf meer ben dan. En ik ben miss te wantrouwig.. ik weet het niet. Of is het mijn intuïtie die mij waarschuwt? Of kan ik niet in staat zijn om liefde te voelen meer ofzo? Vragen vragen... Omdat ik iemand wil die me spiegelbeeld is ofzo of gewoon.. begrijpt.. Het is zo van ik wil de ultieme liefdesconnectie onvoorwaardelijk.. maar ben ik onrealistisch?
Voor sommigen is het lastig om mensen te vinden waarmee ze matchen (ik ga er een beetje vanuit dat dit min of meer je problematiek is). Als je echt geen flauw idee hebt waar je die zou moeten zoeken, dan is het wellicht geen gek idee om te gaan bedenken waar die zouden kunnen rondhangen.

Waar zou jij eerlijk gezegd het liefste willen rondhangen waar je ook nog anderen tegenkomt? Wat voor soort plekken en wat voor soort sfeer zoek je dan op?

Waarom je altijd wil vluchten?

Zijn er mensen bij wie je dit gevoel minder hebt of waarbij het (beduidend) langer duurt voordat dit vluchtgevoel een bepaalde threshold bereikt?

Liefde ben ik even niet op ingegaan, komt zo misschien wel.

Heb alleen de OP gelezen, sorry :P
pi_161805267
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:35 schreef LLgetikt het volgende:
ik ga op alle post reageren ff de tijd nemen :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:43 schreef LLgetikt het volgende:
vanavond als ik terug ben :P
ow :D

Kan ik net zo goed alvast op de rest reageren :P

Lets doe dis sjit!
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 02:33 schreef LLgetikt het volgende:
Heb nu al weer spijt van dit maarja :P miss dat jullie inzicht me helpt
Oké, I give up :'(

Ik ga gewoon de voor mij herkenbare stukjes copypasten hoor.
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik heb er al langer over nagedacht of het wel zo'n goed idee is hier een topic hierover te openen, vooral ook omdat het mezelf betreft. Dus dat ten eerste.

Ik weet alleen niet waardoor dit komt (waarom ik steeds extraverter gedrag ga vertonen) en misschien dat jullie me daar raad over kunnen geven
(wishful thinking, I know, maar whatever..ik geef het nog wel een kans)
Dat van die spijt, is een beetje mijn insteek geweest voor bovenstaande (om het dus te posten). Ik weet hoe het is.
quote:

[..]

Het word me ook aangepraat vaak van '' waarom ben jij single '' en ik wil het ook wel iemand natuurlijk maar miss moet ik mijn innerlijke strijd eerst oplossen. Er komen wel mensen op me pad, maar is dat het dan? Moeilijk.
Een beetje vreemd dat ze dit jou aanpraten. Ergens is het natuurlijk ook wel goed bedoeld, maar aan de andere kant krijg ik bij mensen die zoiets tegen mij zeggen het idee dat ze er zelf ook een beetje mee zitten dat jij niet aan hun ideaalbeeld voldoet of zo.
quote:
Ik gun het mezelf ook niet, ofzo. Ja kan niet uitleggen.
Waarom niet? Word je vaak afgekeurd door anderen waardoor je steeds stapjes verder van jezelf moet nemen zodat die afkeuring weggaat, maar waardoor je minder tevreden raakt over jezelf (omdat je jezelf niet kunt/mag zijn)?

Zie je jezelf als zwak?
Zo ja, vind je dat zelf ook? Of is er wat anders wat niet werkt?
Blijkbaar is er ontevredenheid over jezelf en blijkbaar is er iets tussen jou en de mensen om je heen.

Dus ik leg die link maar zomaar zo, weet niet zeker of en in hoeverre het klopt, kijk zelf maar wat je ermee kunt.

En wat een partner betreft: Zolang het niet goed voelt, begin ik er niet aan. Dan liever single.
Niet dat ik impliceer dat dit bij jou een issue is, maar zou zelf niet een intieme relatie met iemand willen hebben waarmee ik niet ook gewoon bevriend kan zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 02:47 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Ja precies, dat is die innerlijke strijd dus, ik weet gewoon diep van binnen dat ik nu niet de persoon ben die ik wil zijn en wie ik echt ben. Maar ook met die jongen dus ik pas me aan, aan hem maar hij weet niet dat ik me zo slecht voel.. en voel me niet begrepen, dus eigenlijk ligt het aan mijzelf, dat ik mezelf niet kan geven ofzo? Ja.

Goede post van jou.
Volgens mij zat ik in m'n vorige reactie toch in de goeie richting :P.

Altijd proberen te zijn wat je bent, vandaar uit kan je weer verder groeien.
Tis net een boompit die ergens geplant wordt, maar het gat waar die doorheen moet groeien klopt niet helemaal, dus de boom moet zich daar doorheen wurmen en zal daardoor altijd problemen ondervinden (repareren is wel mogelijk, maar komt niet in mijn voorbeeldje tot uiting).
quote:
en voel me niet begrepen
Waarom voel je je niet begrepen? Wat begrijpen ze dan niet? En wat begrijp jij op jouw beurt aan hen niet?
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 02:50 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Je hebt blijkbaar een reden om de meesten niet toe te laten. En ergens ook onverwijtend, want stel dat je mensen toelaat (bijvoorbeeld die exen van je? :P ) die eigenlijk niet voldoen aan jou (jullie passen niet bij elkaar, zijn niet compatible zeg maar) en je verspilt jouw goedbedoelde energie en tijd...die ander doet wellicht hetzelfde en is ook tijd en energie kwijt in iets wat gewoon niet(of niet goed genoeg) had gewerkt.
quote:
_O_
Die is soms idd misleidend, maar wat mij helpt is om in het achterhoofd te houden dat mijn gevoel ook tot de conclusie kan komen dat ie twijfelt of het gewoon niet weet, of gewoon niet herkent. Niks mis mee, ik hoef niet altijd meteen het plaatje compleet te hebben, daar mag best wel tijd overheen gaan.

En als ik twijfels heb over hoe een bepaalde persoon aanvoelt, dan weet ik daar ook wel dingetjes op :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 02:58 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Klopt, zo kom ik over dan, maar dat is zelfbescherming, mijn hoofd is chaos :P.

Het is gewoon dat ze het niet begrijpt, en dat kan ik begrijpen, lullig dat ze het zegt maar zo kom ik dan over voor haar.

Ja, gevoel is wel een goede indicatie maar het niet altijd slim om alleen maar naar je gevoel te luisteren denk ik.
Ben 't helemaal eens met Impressme hier
Mijn hoofd is ook chaos, mede daarom heb ik al lang geleden besloten dat ik ook gewoon "nee" mag zeggen of zeggen dat ik meer bedenktijd wil. Dan hoef ik niet "ja" te zeggen omdat ik onder de druk uit wil komen.

Niks mis met "piekeren" trouwens, zolang je die gratis energie in je voordeel kunt gebruiken (mijn behandelaar kenden geen woord voor "piekeren", maar dan zonder het negatieve en met een juist positieve betekenis, maar dat is wat ik bedoelde).
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:07 schreef LLgetikt het volgende:
Ik heb er over nagedacht nog, ik zie bij hem ook onverschilligheid in reacties en in bepaalde dingen is hij vlakjes en in andere dingen totaal niet. Dat maakt het dat ik denk, ik vind dat minder. Maar ja weet niet, ik zit in die strijd :P. En ik weet dus niet wat ik wil.

Ja klinkt vaag.
Niet weten wat je wilt, is compleet normaal. Beetje zelfde als "je hebt wel het recht om te twijfelen of om niet gelijk een conclusie te trekken maar het even 'neutraal' te laten".
Die strijd hoeft trouwens ook niet morgen al opgelost te worden, al snap ik wel dat je daar liever niet te lang mee wilt wachten :P.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:28 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Wat kan ik er aan doen?
Label? Your ass! :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:50 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Ja precies, dat van ''hulp'' zoeken is toch wel een drempel voor mij (no offence). Ik ben me er al bewust van dat er wil dingen verkeerd zitten of dat ik me opeens heel slecht voelt (is alsof ik buiten mezelf treed, heel vaag en dan voel ik me zo slecht en leeg). Maar ik denk met wat jij stuurde dat artikel dat dat het wel is.

Ik ga er me over inlezen. Dankjewel iig.
Mag de link ook naar mij? :P :@
Ik tik nu niet zoveel zinnigs meer, ff accu opladen met nog meer muziek :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 11:05 schreef LLgetikt het volgende:
Toch nog 1 tipje: Schrijf alle belangrijke punten op (leeg A4tje o.i.d.) en zorg dat je die niet vergeet :).
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 11:11 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Dankjewel iig voor de support, ik ga me dit weekend er even over inlezen en kijken waar ik dan moet zoeken/hulp vinden.
Nou! Waarover inlezen? ;(
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:35 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Dat is mijn niet het geval dat ik het moeilijker maak dan het zelf is (nou eigenlijk wel maar niet bewust).

Maar je hebt wel gelijk in bepaalde punten, maar het zou niet fair zijn als ik denk '' ja ik weet het niet zeker '' en hij denkt '' dit zit goed en dit gaat niet verkeerd ''.
Dat zou wel fair zijn. Je mag altijd twijfelen. Soms moet je juist wel een sprong in het diepe doen, maar die momenten zijn wel aan te voelen.
pi_161805280
Kan tenminste niet zeggen dat ik je geen aandacht geef :P

late edit: Heb die link al gevonden, ik ben blind ;(

[ Bericht 34% gewijzigd door magnetronkoffie op 29-04-2016 20:49:14 ]
pi_161816289
Hoop reacties ff in laten werken en ik reageer in 1 post op alles.
pi_161816500
Mijn vraag was voor mijzelf ook niet duidelijk maar nu wel. Dat is: wat is het wat ik doe? :P

Er zit een soort leegte in mij door het verleden. Daar ben ik me nu bewust van. Ik saboteer soort van me eigen relaties omdat ik mezelf niet meer herken en bang ben geworden voor affectie (dat is wat nu gebeurt) zodra het te dicht bij komt, vlucht ik. Iedereen twijfelt en dat mag ook, maar ik moet niet zo stressen om het feit dat ik twijfel en niet zeker weet wat ik wil. Want iedereen is wel op zoek naar ''iets' wat het ook mag zijn'. En waarom twijfel ik, er is nog niks slechts gebeurt. Miss twijfel ik ook omdat ik nu geen zekerheid heb, snap niet wat hij in me ziet en vind ik zijn onverschillige houding soms.. confronterend. Wat je zaait zul je oogsten, miss is dat ook door mijzelf.

Ik ben niet helemaal content met me leven, maar ik moet niet zo zwaar zien want slechter dan het was kan het niet meer gaan. Ik was soort van mezelf verloren, na een opstapeling van dingen die gebeurt zijn en was mezelf helemaal kwijt. Ik denk teveel negatief geladen inplaats van oplossend denken en positief. Doordat ik mezelf verloren ben en nooit bepaalde zekerheid heb gehad ofzo (dat heb ik nooit gevoeld die zekerheid door omstandigheden) en heb ik een destructive houding voor mezelf vooral aangenomen en gun ik mezelf niks en ben ik nogal al paranoide geworden. Terwijl ik alles behalve zo in elkaar zit, Ik denk dat ik al een paar jaar een depressie heb, wat het niet makkelijker maakt. Met die sterke normen en waarden bedoel ik dat ik een goed persoon wil zijn, dus eerlijk, betrouwbaar, zorgzaam, en geen slechte intenties hebben met wie ik om ga. Ik oordeel niet over andere, maar meer overmezelf. Dat ik snel schuldgevoel heb. Miss heeft dat met die depressie te maken. Ik wil geen fouten maken, maar ik ben ook maar mens :P vallen en opstaan dat hoort erbij, iedereen heeft wel zijn battles. Ik moet mezelf gewoon dit niet aandoen, waar ben ik nou bang voor?

Maar omdat ik hem die zekerheid niet kan geven, ga ik zo denken van - hij gaat me haten - ik hou hem aan het lijntje - gaat hij mij pijn doen? - terwijl het van binnen die strijd is, terwijl ik wel wil, maar ik twijfel over of ik dat wel wil. En ik wil niet dat hij slecht over me gaat denken. En ik gun hem dan meer dan wat ik geef. Dan denk ik, ben niet gemaakt om samen met iemand te zijn. Miss omdat ik zo controle houd over mijn situatie.

Toen ik de OP typte zat ik in een enorm negatieve flow, Nadat ik al deze reacties heb gelezen voel ik me wel beter, en heb weer inzicht gekregen (dankbaar voor) dank jullie allen iig voor de constructieve reacties. _O_

Het is een verkeerde mindset wat ik heb en daar ben ik me bewust van, ik hou mezelf gevangen door zo te denken.. ik ben een gevoelig persoon :P te empathisch soms en ja weetje.. ik trek me alles veel te veel aan. Ik zie al spoken voordat er iets gebeurt.

Er is geen weg naar het geluk, geluk is de weg.

[ Bericht 3% gewijzigd door LLgetikt op 30-04-2016 02:13:13 ]
pi_161819599
Ik wou dat ik op jouw leeftijd jouw wijsheid al had.

En bij jou is een negatieve flow blijkbaar geen belemmering om nog rationeel te kunnen denken. Moet zeggen dat ikzelf niet eens de indruk had dat je aan het klagen was, eerder dat je al je gedachtes eruit 'floepte' en zoals je hebt gemerkt, kan dat mooie dingen opleveren :).

Mooi einde wel :).
pi_161820793
Als je niet van jezelf houdt is het lastig een relatie aan te gaan.

Je bent op zoek naar iets wat niet in jezelf zit.
Daarmee geen vrede kunnen sluiten is gewoon funest voor elke relatie, incl. de relatie met jezelf uiteraard.
pi_161821175
Als het beeld dat jij over het algemeen van mensen hebt slecht is dan heb je waarschijnlijk weinig zelfvertrouwen of ben je in het verleden gekwetst en dan zul je hier wat aan moeten doen. Zie het als een bril waarvan de glazen gedurende je leven vies zijn geworden waardoor het leven net wat minder mooi is.

Onvoorwaardelijke liefde bestaat niet. Net als dat jij niet graag slechte dingen in mensen, hebben zij dat ook bij anderen. Het zijn allemaal afwegingen die toch (onbewust) gemaakt worden. Zorg er voor dat je mensen wel de kans blijft geven om dichterbij te laten komen er richt je daarbij op hun positieve eigenschappen maar wees wel assertief en bewaak je grenzen.
pi_161823266
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 12:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als je niet van jezelf houdt is het lastig een relatie aan te gaan.

Je bent op zoek naar iets wat niet in jezelf zit.
Daarmee geen vrede kunnen sluiten is gewoon funest voor elke relatie, incl. de relatie met jezelf uiteraard.
Klopt, wel lastig, maar ik moet gewoon trouw aanmezelf blijven op dit moment, als het niet goed voelt voor nu, betekent niet voor altijd. Miss als me prioriteiten zijn veranderd dan ik anders over er denk, maar heb vooral veel spijt over dingen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 12:49 schreef Jenji het volgende:
Als het beeld dat jij over het algemeen van mensen hebt slecht is dan heb je waarschijnlijk weinig zelfvertrouwen of ben je in het verleden gekwetst en dan zul je hier wat aan moeten doen. Zie het als een bril waarvan de glazen gedurende je leven vies zijn geworden waardoor het leven net wat minder mooi is.

Onvoorwaardelijke liefde bestaat niet. Net als dat jij niet graag slechte dingen in mensen, hebben zij dat ook bij anderen. Het zijn allemaal afwegingen die toch (onbewust) gemaakt worden. Zorg er voor dat je mensen wel de kans blijft geven om dichterbij te laten komen er richt je daarbij op hun positieve eigenschappen maar wees wel assertief en bewaak je grenzen.
Het beeld wat mensen over mij hebben en hoe ik eruit zie strookt niet met hoe ik me van binnen voel en daar krijg ik vaak commentaar op (onbegrip). Dat altijd ongelukkige gevoel aka de donkere wolk die aanwezig is. Ik denk ook dat het heeft te maken met dat ik mezelf helemaal heb verloren en gewoon.. herkenning zoek ofzo.

Onvoorwaardelijke liefde bestaat wel bijv. je hebt een hond, daar hou je toch ook onvoorwaardelijk van? :P Maar dat gevoel zit in jezelf. En bij mij komt dat niet tot uiting.

Zoals het nu is, ben bewust van de dingen waarmee ik zit, ben me eigen grootste vijand (dat onthoud ik :P) en met die jongen, ik weet niet hoe dat gaat lopen.. miss kan ik beter zeggen dat we vrienden moeten zijn. Wel zo eerlijk.
pi_161823427
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:40 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Klopt, wel lastig, maar ik moet gewoon trouw aanmezelf blijven op dit moment, als het niet goed voelt voor nu, betekent niet voor altijd. Miss als me prioriteiten zijn veranderd dan ik anders over er denk, maar heb vooral veel spijt over dingen.

[..]

Het beeld wat mensen over mij hebben en hoe ik eruit zie strookt niet met hoe ik me van binnen voel en daar krijg ik vaak commentaar op (onbegrip). Dat altijd ongelukkige gevoel aka de donkere wolk die aanwezig is. Ik denk ook dat het heeft te maken met dat ik mezelf helemaal heb verloren en gewoon.. herkenning zoek ofzo.

Onvoorwaardelijke liefde bestaat wel bijv. je hebt een hond, daar hou je toch ook onvoorwaardelijk van? :P Maar dat gevoel zit in jezelf. En bij mij komt dat niet tot uiting.

Zoals het nu is, ben bewust van de dingen waarmee ik zit, ben me eigen grootste vijand (dat onthoud ik :P) en met die jongen, ik weet niet hoe dat gaat lopen.. miss kan ik beter zeggen dat we vrienden moeten zijn. Wel zo eerlijk.
En is het probleem dan dat je niet weet/gewend bent hoe je het moet uiten? Of is het gewoon onderdeel van je persoonlijkheid, dat je (onvoorwaardelijke) liefde niet uit?

Behalve bij dieren wellicht dan, maar dat is natuurlijk wel iets wat zegt : je kan het wel.

Maar niet bij mannen/mensen qua relatie.
pi_161823521
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

En is het probleem dan dat je niet weet/gewend bent hoe je het moet uiten? Of is het gewoon onderdeel van je persoonlijkheid, dat je (onvoorwaardelijke) liefde niet uit?

Behalve bij dieren wellicht dan, maar dat is natuurlijk wel iets wat zegt : je kan het wel.

Maar niet bij mannen/mensen qua relatie.
Ik weet dingen goed te benoemen, zie en voel dingen aan heel extreem, maar qua liefde.. kan ik me niet uiten, omdat het nooit goed gegaan is voor mij,

Het ligt voor een groot deel aan mij, miss is het me ego die zo sterk aanwezig is, en als er bepaalde dingen gebeuren, of als ik slechte/mindere trekjes zie dat ik meteen zoiets heb van ''bescherm jezelf'' ''dit gaat slecht aflopen '' door eerdere ervaringen. Dus eigenlijk heb ik er geen vertrouwen in. Wel lastig, en hoe doorbreek ik dat?
pi_161823608
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:52 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Ik weet dingen goed te benoemen, zie en voel dingen aan heel extreem, maar qua liefde.. kan ik me niet uiten, omdat het nooit goed gegaan is voor mij,

Het ligt voor een groot deel aan mij, miss is het me ego die zo sterk aanwezig is, en als er bepaalde dingen gebeuren, of als ik slechte/mindere trekjes zie dat ik meteen zoiets heb van ''bescherm jezelf'' ''dit gaat slecht aflopen '' door eerdere ervaringen. Dus eigenlijk heb ik er geen vertrouwen in. Wel lastig, en hoe doorbreek ik dat?
Speelt bij vetgedrukte 'geborgenheid' ook een rol?

Onvoorwaardelijke liefde is er ook vaak bij een gezonde ouder-kind relatie, dus zou niet weten waarom er zo stellig wordt beweerd dat dit tussen bepaalde mensen onmogelijk zou kunnen bestaan? Het komt wel degelijk voor, het is zelfs niet eens echt superzeldzaam.

Natuurlijk heb je die mensen (mensen die wel onvoorwaardelijke liefde willen/kunnen geven). Denk dat dit mensen zijn die zelf een meer trouwe natuur hebben.
Denk zelf dat juist dit soort mensen vaak tegen de lamp gaan lopen, omdat ze het bij niemand kwijt kunnen.
pi_161823627
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Speelt bij vetgedrukte 'geborgenheid' ook een rol?

Onvoorwaardelijke liefde is er ook vaak bij een gezonde ouder-kind relatie, dus zou niet weten waarom er zo stellig wordt beweerd dat dit tussen bepaalde mensen onmogelijk zou kunnen bestaan?

Natuurlijk heb je die mensen. Denk dat dit mensen zijn die zelf een meer trouwe natuur hebben.
Denk zelf dat juist dit soort mensen vaak tegen de lamp gaan lopen, omdat ze het bij niemand kwijt kunnen.
Nou niet perse geborgenheid, maar meer die zekerheid..

Ja ik weet het zelf ook niet echt :P
pi_161823652
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:56 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Nou niet perse geborgenheid, maar meer die zekerheid..

Ja ik weet het zelf ook niet echt :P
Kan die zekerheid voor jou niet ook buiten een intieme relatie bestaan? Bijvoorbeeld bij een goeie vriendschap?
pi_161823672
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Kan die zekerheid voor jou niet ook buiten een intieme relatie bestaan? Bijvoorbeeld bij een goeie vriendschap?
Jawel. En die heb ik ook. Maar ik zoek onbewust meer dan dat.
pi_161823777
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:59 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Jawel. En die heb ik ook. Maar ik zoek onbewust meer dan dat.
Oké, duidelijk.
pi_161823809
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:40 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij maak je het vooral heel moeilijk voor je zelf. Je moet je ook helemaal niets aantrekken wat mensen van je vinden. Als je je daar mee bezig houdt verspil je je energie aan onzin. Beter richt je je op de dingen waardoor je een beter zelfbeeld krijgt en stop je met het betrekken van alle negatieve dingen op je zelf.
pi_161823827
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 15:07 schreef Jenji het volgende:

[..]

Volgens mij maak je het vooral heel moeilijk voor je zelf. Je moet je ook helemaal niets aantrekken wat mensen van je vinden. Als je je daar mee bezig houdt verspil je je energie aan onzin. Beter richt je je op de dingen waardoor je een beter zelfbeeld krijgt en stop je met het betrekken van alle negatieve dingen op je zelf.
Daar heb je gelijk in.
  zondag 1 mei 2016 @ 18:46:43 #50
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_161851931
je hoeft er niet mee te trouwen hoor :')
pi_161863953
Mooi dat je iemand ontmoet hebt die je leuk vind. :)
pi_161863968
het is een van de ergste dagen van me leven geworden

alsof murphy's law van toepassing is

:') :') :') :') :')
pi_161863969
me intuïtie zat iig goed
pi_161863970
non worden lijkt me wel een aantrekkelijk vooruitzicht :')
pi_161863971
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:31 schreef LLgetikt het volgende:
me intuïtie zat iig goed
Die werkt vaak het best.
pi_161863972
quote:
3s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:33 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die werkt vaak het best.
klopt, toch apart iets hoor als je erover nadenkt achteraf maar gelukkig heb je dat toch
pi_161863975
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:35 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

klopt, toch apart iets hoor als je erover nadenkt achteraf maar gelukkig heb je dat toch
Met veel nadenken gaat het vaak verkeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2016 03:38:15 ]
pi_161863976
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:37 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Met veel nadenken gaat het vaak verkeerd.
ja :P

haha scherp

fucking hell man ik ben zo KWAAAAAAAAAAAAAD :P
pi_161863978
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:38 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

ja :P

haha scherp

fucking hell man ik ben zo KWAAAAAAAAAAAAAD :P
http://radio49.nl/listen.pls
pi_161863979
IK WORD EEN RADICALE FEMINISTE :P

nee gewoon me prioriteiten verleggen :')
pi_161863980
quote:
ok ik ga maar ff zen worden :P _O_ ^O^
pi_161863981
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:39 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

ok ik ga maar ff zen worden :P _O_ ^O^
Zen?
pi_161863982
quote:
5s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:40 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zen?
Ja, gewoon weer rustig/relaxt inplaats van verdrietig/woedend :P
pi_161863983
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:41 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Ja, gewoon weer rustig/relaxt inplaats van verdrietig/woedend :P
Ja dan werkt deze muziek wel.
pi_161863984
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:42 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja dan werkt deze muziek wel.
zeker. ja wel prettig *O* O-)
pi_161863986
Mama.
pi_161863989
De vraag is:

gooi ik me eigen glazen in? Juist als het ene eindigt, komt er iets onverwachts EN BAM DAT GEBEURDE :') :') :') :') . Ik voorspel me eigen toekomst,

Wat wel duidelijk is dat ik maar even vriendloos blijf en ga focussen op.

wat leuk MEZELF :') _O- wat een feest. :') :s)
pi_161863992
Ik ben niet gek, dit is me uitlaatklep.

- non - mode

tegen alle mannen doe ik zo :{w :{w :{w :{w :{w
pi_161863994
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:46 schreef LLgetikt het volgende:
De vraag is:

gooi ik me eigen glazen in? Juist als het ene eindigt, komt er iets onverwachts EN BAM DAT GEBEURDE :') :') :') :') . Ik voorspel me eigen toekomst,

Wat wel duidelijk is dat ik maar even vriendloos blijf en ga focussen op.

wat leuk MEZELF :') _O- wat een feest. :') :s)
Je moet nog even luisteren en dan gaat er hele nieuwe wereld voor je open waar je gewoon aardig persoon bent en je eigen weg gaat.
pi_161863998
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:48 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je moet nog even luisteren en dan gaat er hele nieuwe wereld voor je open waar je gewoon aardig persoon bent en je eigen weg gaat.
OK, ja

dat klinkt ok :P
pi_161864002
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:49 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

OK, ja

dat klinkt ok :P
Kom uit de ghetto en ben nu trotse opa die renteniert.
pi_161864005
quote:
6s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:53 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Kom uit de ghetto en ben nu trotse opa die renteniert.
Dat klinkt als een goed fijn leven 8-) (8> c_/
pi_161864010
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:55 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Dat klinkt als een goed fijn leven 8-) (8> c_/
Ging niet altijd over rozen, soms zitten dingen tegen.
pi_161864011
quote:
3s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:56 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ging niet altijd over rozen, soms zitten dingen tegen.
Dat geloof ik best, zo is het leven toch?
pi_161864020
quote:
3s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:57 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Dat geloof ik best, zo is het leven toch?
Belangrijkste is dat je dingen die je echt in kop hebt, ook gewoon gaat doen.
Dat kan van alles zijn , zelfs een vrouw.
pi_161864029
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 04:01 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Belangrijkste is dat je dingen die je echt in kop hebt, ook gewoon gaat doen.
Dat kan van alles zijn , zelfs een vrouw.
zelfs een ''vrouw'' hahaha :P

ja dat is zo, ik onderschat ook wel de kracht van positief denken en de aantrekkingkracht ervan (of wat dat allemaal aantrekt, die vibe zegmaar :P)

nu had ik een bepaald gevoel en dat is uitgekomen en dan denk ik, waar komt dat door door mezelf doordat ik negatief ga denken of samenloop van dingen en heb ik daar geen vat op? Is een breinbreker :P
pi_161864034
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 04:03 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

zelfs een ''vrouw'' hahaha :P

ja dat is zo, ik onderschat ook wel de kracht van positief denken en de aantrekkingkracht ervan (of wat dat allemaal aantrekt, die vibe zegmaar :P)

nu had ik een bepaald gevoel en dat is uitgekomen en dan denk ik, waar komt dat door door mezelf doordat ik negatief denken om samenloop van dingen en heb daar geen vat op? Is een breinbreker :P
Negatief denken brengt je nergens.
pi_161864036
quote:
3s.gif Op maandag 2 mei 2016 04:05 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Negatief denken brengt je nergens.
Klopt, het brengt alleen maar ellende.
pi_161864039
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 04:05 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Klopt, het brengt alleen maar ellende.
Mijn radio set is afgelopen, de tijd vergeten.
pi_161864045
quote:
11s.gif Op maandag 2 mei 2016 04:07 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Mijn radio set is afgelopen, de tijd vergeten.
is ook al laat, ik ga bammetje maken, verzacht de pijn

- emotie- eter :') ;(
pi_161864427
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:30 schreef LLgetikt het volgende:
het is een van de ergste dagen van me leven geworden

alsof murphy's law van toepassing is

:') :') :') :') :')
Uhm....wat is er gebeurd??
pi_161872536
quote:
5s.gif Op maandag 2 mei 2016 07:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Uhm....wat is er gebeurd??
Kort samen gevat,

ik ging zeggen van het werkt niet voel me er niet goed bij, heb persoonlijke shit aan me hoofd (was ook over iemand niet heen die ik al jaren ken, en dit was eigenlijk een foute keus voor mij. niet wat ik wil) met geen slechte intentie.. dat het gewoon niet werkte maar niks om te kwetsen.. zegt hij - ik had geen gevoel voor je, je was tijdsverdrijf... :{ (ik dacht vieze motherfocker!!!!! Had me laptop aan hem uitgeleent die kwam ik nu ophalen) enne ja waarom denk je dat ik afwezig was, en liet me telefoon gewoon zo thuisliggen, als ik jou leuk vond liet ik niet met rust ;( ;( ;( ;(

Als ik niks had gezegt dan... ja wat dan? ;( Hij benoemde heel vaak dat ie een goede jonge was, dat is al een vreemd iets.

Dat is al wat ik dacht, die apathische/onverschillige houding, lege blik zegt het al... maarja voel me gebruikt.

En met die persoon die ik al jaren ken heb ik ruzie dusja.. en dat komt niet meer goed, gewoon pijnlijk is het. Heb ook verteld dat dit is gebeurt, en nu vind hij mij de grootste slet en haat hij me en ik mag doodgaan en meer enzo. Me eigen schuld :'( ik maak verkeerde keuzes die zo uitpakken en achteraf heb ik dat inzicht pas van wat ik wil, door drank en andere dingen zijn mijn prioriteiten opeens FUCKED UP. Ik dacht dat ik hem nooit meer zou spreken en miss dat ik dit nodig had, dus totaal niet. Domme keuzes.

Daarom, weetje kan beter alleen zijn, niet meer drinken, en gewoon, ik moet gewoon huilen kan er niks aan doen :'(

[ Bericht 3% gewijzigd door LLgetikt op 02-05-2016 15:26:08 ]
pi_161872991
wow....

Ik zou zelf het "je was tijdverdrijf" denk ik nog een stuk harder vinden dan "ik had geen gevoel voor jou" -O-

Pijnlijk. Maar aan de andere kant heb je met jouw initiatief iets fouts blootgelegd wat anders wellicht nog heel lang had kunnen door-etteren. Wat dat betreft kies ik vaak liever voor de snelle heelmeester. Doet wel even wat meer pijn, maar kortdurende acute pijn vind i (in deze context) sowieso verdraagzamer dan chronische (zeker als een persoonlijk contact op niks gebaseerd lijkt te zijn).
pi_161873046
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
wow....

Ik zou zelf het "je was tijdverdrijf" denk ik nog een stuk harder vinden dan "ik had geen gevoel voor jou" -O-

Pijnlijk. Maar aan de andere kant heb je met jouw initiatief iets fouts blootgelegd wat anders wellicht nog heel lang had kunnen door-etteren. Wat dat betreft kies ik vaak liever voor de snelle heelmeester. Doet wel even wat meer pijn, maar kortdurende acute pijn vind ik sowieso verdraagzamer dan chronische. (zeker als een persoonlijk contact op niks gebaseerd lijkt te zijn).
Ja en hoe die dat zei, dat was echt pijnlijk.

´´tijdsverdrijf´´ is gewoon gebruiken. Geen gevoel dat zou ik niet erg vinden maar wtf...

tijdverdrijf, wie was het dan die ik voor me had????????
pi_161873171
Ik voel me gebruikt, door die verkeerde keuze van mij, Ik wou het netjes eindigen met uitleg en al en dan word er zoiets gezegt.. ik heb dat serieus nog nooit meegemaakt op zo´n manier.

Door die ruzie, dacht ik heb wat anders nodig, en jaagde iemand die het belangrijkst voor me is in me leven, en dat is gewoon naar de klote en doet gewoon pijn.

Nouja iig meer dan genoeg tekenen is dat ik beter aan me eigen shit kan werken.
pi_161873177
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:28 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Ja en hoe die dat zei, dat was echt pijnlijk.

´´tijdsverdrijf´´ is gewoon gebruiken. Geen gevoel dat zou ik niet erg vinden maar wtf...

tijdverdrijf, wie was het dan die ik voor me had????????
Ga zo snel mogelijk weer verder met jouw leven en probeer de volgende keer te voorkomen dat je je weer met zo'n iemand inlaat. Ten slotte weet je nu wat je aan zoiemand hebt (tenzij je tijd te doden hebt :P ( :') )).

Zie het maar als een leermomentje. Je bent er neem ik aan ook niet echt een stuk slechter uitgekomen? Tis jammer dat jouw gevoelens voor hem misplaatst waren, maar je zal er vast ook wel leuke momenten aan over hebben gehouden (ook al blijkt nu de emotionele fundering daarvan niet op waarheid te berusten).

Je vindt vast wel iemand, gewoon je tijd nemen en de volgende keer iets beter opletten waar je je mee inlaat :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_161873277
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ga zo snel mogelijk weer verder met jouw leven en probeer de volgende keer te voorkomen dat je je weer met zo'n iemand inlaat. Ten slotte weet je nu wat je aan zoiemand hebt (tenzij je tijd te doden hebt :P ( :') )).

Zie het maar als een leermomentje. Je bent er neem ik aan ook niet echt een stuk slechter uitgekomen? Tis jammer dat jouw gevoelens voor hem misplaatst waren, maar je zal er vast ook wel leuke momenten aan over hebben gehouden (ook al blijkt nu de emotionele fundering daarvan niet op waarheid te berusten).

Je vindt vast wel iemand, gewoon je tijd nemen en de volgende keer iets beter opletten waar je je mee inlaat :P

SPOILER
SPOILER
Nouja, je moet toch er toch niet van uitgaan dat iemand je gebruikt? Ik bedoel vind het niet echt normaal gedrag, als ik niks had gezegt, had ie nog steeds een toneelspel gespeelt.

Ik zie het ook al een leermoment, maar doet me geen goed, die twijfel was terecht. Leuke dingen? Nee die zie ik niet meer in, gelukkig was het vrij kort, maar het heeft zoveel impact gehad, maar ik zit nu gewoon in een depressieve bui.

Ik was niet over iemand anders heen en dat heb ik verkloot, dat maakt het voor mij gewoon bitter. En dat ik nu gewoon ff geen levenvreugde voel maar gewoon een dikke vette down day heb
pi_161873387
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:37 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Nouja, je moet toch er toch niet van uitgaan dat iemand je gebruikt?
Ik heb ondertussen geleerd dat er genoeg mensen zijn voor wie ik in meer of mindere mate, gewoon als onderdeel van hun (emotionele) schaakspelletje gezien wordt. Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten, dus die mensen filter ik er liefst zo snel mogelijk uit.

Dat daardoor het merendeel afvalt, vind ik niet erg, die zijn het wat mij betreft toch niet waard en het scheelt me op lange termijn ongelooflijk veel gezeik (zoals het jouwe (en dan bedoel ik niet dat jij zeikt, maar meer wat jij nu weer meegemaakt hebt)).

Ik vind trouwens wel dat je in principe gewoon gelijk hebt, maar de wereld werkt helaas een beetje anders (ik was te naïef vroeger, maar heb ervan geleerd).
pi_161873512
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb ondertussen geleerd dat er genoeg mensen zijn voor wie ik in meer of mindere mate, gewoon als onderdeel van hun (emotionele) schaakspelletje gezien wordt. Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten, dus die mensen filter ik er liefst zo snel mogelijk uit.

Dat daardoor het merendeel afvalt, vind ik niet erg, die zijn het wat mij betreft toch niet waard en het scheelt me op lange termijn ongelooflijk veel gezeik (zoals het jouwe (en dan bedoel ik niet dat jij zeikt, maar meer wat jij nu weer meegemaakt hebt)).

Ik vind trouwens wel dat je in principe gewoon gelijk hebt, maar de wereld werkt helaas een beetje anders (ik was te naïef vroeger, maar heb ervan geleerd).
Ik vind het jammer dat zulke dingen gebeuren, maarja alles heeft zijn redenen..
  maandag 2 mei 2016 @ 15:50:31 #90
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_161873575
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:37 schreef LLgetikt het volgende:
Stoppen met dit soort taalgebruik en Nederlands leren doet al wonderen :) (niet dat ik kan spellen maar toch :') )

Maar even serieus, voor de een gaat het van zelf en de ander moet er even goed aan wennen :) Ik zou zeggen probeer het eens en blijf vooral eerlijk tegen hem, houdt hem niet aan het lijntje en kijk of het wat voor je is!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_161873800
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:47 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat zulke dingen gebeuren, maarja alles heeft zijn redenen..
Klopt, maar beter breek je je hersenen niet daarover (niet dat ik zeg dat je dit doet, tis meer als tip zeg maar :P ). Het is bijna ondoenlijk om te proberen alles te begrijpen (en de details al helemaal).

Zolang je er zelf maar wat van geleerd hebt, de kennis die je hier hebt opgedaan, kan je later in jouw voordeel gebruiken. Al is het alleen maar omdat je dan jezelf beter leert te begrijpen, das meestal belangrijker dan te trachten een ander te begrijpen.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 13:46:57 #92
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_161895552
Nou meid wat een ellende allemaal weer. Hoop dat je die knoop uit je leven weer weg krijgt. poeh hee
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_161901483
Zeg beter gewoon niks dan geveinsde medeleven ;)
pi_161914984
quote:

Probeer eens netsamen.nl spirituele datingsite. Vind je misschien meer van je gading.
zelfde als diginoob
pi_161923025
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 07:56 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Probeer eens netsamen.nl spirituele datingsite. Vind je misschien meer van je gading.
Ik denk dat het beter is dat ik gewoon ff alleen blijf, op dit moment voel ik me zwaar ongelukkig dus even geen behoefte aan. Maar bedankt voor de suggestie.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 16:01:50 #96
455400 Uitkeringstrekker2.0
Nee heb geen zolderkamer
pi_161988551
Heb niet helemaal alles gelezen, dus excuus voor eventuele dubbele opmerking ofzo :@

Eigenlijk doorgelezen vanuit een stukje herkenbaarheid, dit met mijn ex meegemaakt, die is hoe jij jezelf omschrijft, alleen zou dit nooit aangeven.
Dus verwacht van mij geen tergend goed advies, daar heb ik zelf blijkbaar ook in gefaald ;(

Het stukje advies wat ik geven wou stroomt ook helemaal niet met het al besprokene (toch maar even de moeite genomen de rest ook eerst even te lezen voor ik de reactie postte) :')

Desondanks wens ik je veel succes en sterkte TS, absoluut een rotsituatie zo lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')