Andersom denk ik dat je bedoelt?quote:Op donderdag 28 april 2016 16:12 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ding geeft niet op, ondanks de achterstand. Mooi.
Ik ben wel benieuwd wat dat met de kijkcijfers zou doen. Zouden ze dan in GB nog zo blij zijn met de chinese concurrentie?quote:Op donderdag 28 april 2016 19:17 schreef de_boswachter het volgende:
Ding stond ze lekker te raken vanmiddag.
Ik mag lijen dat de finale niet Ding - Fu gaat worden....
He is a man with a missionquote:Op donderdag 28 april 2016 17:07 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Andersom denk ik dat je bedoelt?Overigens: five centuries door één speler in de halve finale is het record, Ding zit na de eerste sessie al op vier.. Die gaat hard.
ze lopen binnen met meer dan 100 miljoen chinezen die kijkenquote:Op donderdag 28 april 2016 20:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat dat met de kijkcijfers zou doen. Zouden ze dan in GB nog zo blij zijn met de chinese concurrentie?
het nadeel van een zware sessie gisterenavond lijkt groot te zijnquote:Op donderdag 28 april 2016 21:01 schreef tja77 het volgende:
Moet haast wel Selby - Ding gaan worden.
Of Fu en McManus moeten drastisch beter gaan spelen.
Het zijn nu al meer dan 100m chinezen. Potentieel nog dik 1m margequote:Op donderdag 28 april 2016 20:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat dat met de kijkcijfers zou doen. Zouden ze dan in GB nog zo blij zijn met de chinese concurrentie?
Kijk naar Hawkinsquote:Op donderdag 28 april 2016 21:06 schreef komrad het volgende:
[..]
het nadeel van een zware sessie gisterenavond lijkt groot te zijn
McManus moet het volgende frame wel winnen anders gaan we hard richting een walkoverquote:
Met nu 8 centuries in 16 frames, plus nog een 97 van Ding.quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:53 schreef Max23 het volgende:
En McManus wint er zelfs 4 op rij. Terug naar 7-9
McManus had er echt zin in tweede helft tweede sessiequote:
Paar watjes waarschijnlijk. Vanmorgen had hij even een bloedneus.quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:18 schreef daniela_007 het volgende:
Wat heeft Alan voor iets wits in zijn neus? Toch geen coke?
Hij flikkerde toen straks zowat van de trap af.quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Paar watjes waarschijnlijk. Vanmorgen had hij even een bloedneus.
Bedoelde ook vooral qua spanningquote:Op vrijdag 29 april 2016 20:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Liever niet, dan gaat Ding hem helemaal choken en wint McManus hem met 17-9 ofzo
Dit mag van mij wel over 33 frames gaan, al zal het de finale niet ten goede komen vrees ik.quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:55 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Bedoelde ook vooral qua spanning
Dan heb je al mijn reacties over het hoofd gezienquote:Op vrijdag 29 april 2016 21:08 schreef Wombcat het volgende:
Ik gun het McManus wel, maar volgens mij ben ik de enige hier
Hij heeft wel een gunfactor, lijkt me een hele sympathieke gozer. Maar tis niet mijn type snookerspeler, beetje een grijze muis.quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:08 schreef Wombcat het volgende:
nee hoorquote:Op vrijdag 29 april 2016 21:08 schreef Wombcat het volgende:
Juist omdat McManus zo'n gruize muis is, zou ik 'm de finale wel gunnen. En ik dacht eigenlijk dat 'ie al een paar jaar gestopt was, ik vind het wel leuk als zo'n 'oude rot' dan opeens weer opduikt.quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hij heeft wel een gunfactor, lijkt me een hele sympathieke gozer. Maar tis niet mijn type snookerspeler, beetje een grijze muis.
Elke keer als ik Ding zie, denk ik terug aan die huil finale tegen Ronnie. Volgens mij staat er zo'n enorme druk op die knaap. Vandaar dat ik het Ding meer gun dan McManus.
Ik zag de supersnelle 147 van Ronnie live op tv.quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:27 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik heb er nog nooit een live meegemaakt/gezien. Don't jinx it Banaan, don't jinx it...
ik heb er al een paar op tv gezien as it happened. Oa White en O'Sullivan in recordtijd.quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:27 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik heb er nog nooit een live meegemaakt/gezien. Don't jinx it Banaan, don't jinx it...
Ik heb een uur verdwaasd rond zitten kijkenquote:Op vrijdag 29 april 2016 21:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik zag de supersnelle 147 van Ronnie live op tv. e
De tering, wat een genot was dat.
Lijkt niet te gaan gebeurenquote:Op vrijdag 29 april 2016 21:27 schreef MrBanaan1 het volgende:
mooier dan die 147 worden ze nietquote:Op vrijdag 29 april 2016 21:33 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik heb een uur verdwaasd rond zitten kijken
Het wilde maar niet inzinken wat er toen gebeurde.
Beetje jaloers wel. Heb al 2x gehad dat ik echt driekwart van een toernooi/wedstrijd gezien heb en net wanneer ik werk/school/etc had viel de 147quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik zag de supersnelle 147 van Ronnie live op tv.
De tering, wat een genot was dat.
Als je regelmatig kijkt, dan krijg je er vanzelf 1 live te zien. Komt goed...quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:35 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Beetje jaloers wel. Heb al 2x gehad dat ik echt driekwart van een toernooi/wedstrijd gezien heb en net wanneer ik werk/school/etc had viel de 147
Nja een 9-darter komt vaker voor dan een 147. Verdommequote:Op vrijdag 29 april 2016 21:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je regelmatig kijkt, dan krijg je er vanzelf 1 live te zien. Komt goed...
Zelfde als met een 9-darter, de eerste duurt vaak lang voordat je die live meemaakt.
Goeie special effectsquote:Op vrijdag 29 april 2016 21:40 schreef MrBanaan1 het volgende:
Wat, een snooker film?Die moet ik zien haha. The Rack Pack.
http://www.answers.com/Q/(...)here_been_in_snookerquote:Op vrijdag 29 april 2016 21:39 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Nja een 9-darter komt vaker voor dan een 147. Verdomme
Well, I'll be damnedquote:Op vrijdag 29 april 2016 22:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
http://www.answers.com/Q/(...)here_been_in_snooker
69 stuks 147 breaks op tv
Maar ik weet niet of dat aantal up to date is.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nine-dart_finish
48 stuks 9 dart finishes op tv
Deze is up to date
Is het al even lang even veel op tv?quote:Op vrijdag 29 april 2016 22:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
http://www.answers.com/Q/(...)here_been_in_snooker
69 stuks 147 breaks op tv
Maar ik weet niet of dat aantal up to date is.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nine-dart_finish
48 stuks 9 dart finishes op tv
Deze is up to date
Voor een 147 moet je 36 ballen perfect spelen zonder pech, voor een 9-darter "slechts" 9.quote:Op vrijdag 29 april 2016 22:11 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Well, I'll be damnedAlsnog denk ik dat een 147 lastiger is, en een 9-darter wat meer geluk. Ik vind beide erg gaaf hoor, kijk ook beide sporen.
Ik zou het niet weten, zowel snooker als darts (PDC) wordt gerund door Barry Hearn. Al begon hij volgens mij eerst met snooker, en pas nadat Taylor wegging bij de BDO een aantal jaar later met darts (weet ik niet zeker hoor).quote:Op vrijdag 29 april 2016 22:12 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Is het al even lang even veel op tv?
hoop dat hij er nog 1 of 2 kan winnen vanavond zodat het morgen spannend wordtquote:
Hij krijgt iig weer kansen dit frame.quote:Op vrijdag 29 april 2016 22:28 schreef komrad het volgende:
[..]
hoop dat hij er nog 1 of 2 kan winnen vanavond zodat het morgen spannend wordt
Eens.quote:Op zaterdag 30 april 2016 13:21 schreef Wombcat het volgende:
Beetje een flater van Fu dat 'ie die bal niet aannam.
dat komt ook door de speelstijl van beiden. Ik vrees dat de winnaar van deze wedstrijd mentaal helemaal op is en in de finale weinig kans meer maakt.quote:
die zouden al bezig moeten zijn dacht ik(?) paar minuten maar tochquote:Op zaterdag 30 april 2016 15:27 schreef Wombcat het volgende:
Hoe laat zouden Ding en McManus verder gaan? Nu toch ongeveer?
Ja, dat dacht ik dus ook.quote:Op zaterdag 30 april 2016 15:28 schreef wdn het volgende:
[..]
die zouden al bezig moeten zijn dacht ik(?) paar minuten maar toch
Hoe lang duurt het huidige frame al?quote:Op zaterdag 30 april 2016 15:28 schreef wdn het volgende:
[..]
die zouden al bezig moeten zijn dacht ik(?) paar minuten maar toch
Hmmm 100m24s is het record
Ze wisselen publiek, maken de tafel schoon en dan beginnen zequote:Op zaterdag 30 april 2016 15:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik dus ook.
Gaan die dan direct verder als dit afgelopen is, of zit er dan nog een kwartiertje of zo tussen?
Kan dan nog laat worden vandaag.
Ander publiek, dus zaal eerst leeg maken.quote:Op zaterdag 30 april 2016 15:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik dus ook.
Gaan die dan direct verder als dit afgelopen is, of zit er dan nog een kwartiertje of zo tussen?
Kan dan nog laat worden vandaag.
76 minuten zegt'ie netquote:
zonde dat die gele vielquote:Op zaterdag 30 april 2016 15:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat record moet dan nog wel kunnen, zoals de ballen er nu bij liggen.
als Fu geen grote blunder maakt waardoor Selby groen en bruin makkelijk kan potten halen we dat gemakkelijkquote:Op zaterdag 30 april 2016 15:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat record moet dan nog wel kunnen, zoals de ballen er nu bij liggen.
Nou, ik hoop toch niet dat ze hier nog een uur mee bezig zijnquote:Op zaterdag 30 april 2016 15:34 schreef komrad het volgende:
[..]
als Fu geen grote blunder maakt waardoor Selby groen en bruin makkelijk kan potten halen we dat gemakkelijk
Allermooiste zou zijn als Fu het frame pakt na 150 min
Inmiddels liggen 4 van de 5 kleuren strak tegen de band. You do the mathquote:Op zaterdag 30 april 2016 15:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou, ik hoop toch niet dat ze hier nog een uur mee bezig zijn
ik wil een re-rackquote:Op zaterdag 30 april 2016 15:38 schreef komrad het volgende:
[..]
Inmiddels liggen 4 van de 5 kleuren strak tegen de band. You do the math
Het is weekend, dan ga ik geen huiswerk doenquote:Op zaterdag 30 april 2016 15:38 schreef komrad het volgende:
[..]
Inmiddels liggen 4 van de 5 kleuren strak tegen de band. You do the math
Nu dus pas 74, dat wordt niks natuurlijk.quote:
Dat.quote:
Dat wordt nachtwerk.quote:Op zaterdag 30 april 2016 16:05 schreef tja77 het volgende:
Minimaal 5 frames vanavond![]()
Maar met wat mazzel nog flink wat meer![]()
![]()
Als er een kleur gespeeld moet worden, moet je van te voren aangeven welke je wilt spelen. Soms is het overduidelijk, maar soms niet, bijvoorbeeld als geel en groen in één lijn liggen.quote:Op zaterdag 30 april 2016 17:54 schreef Georges het volgende:
Ik moest vandaag weer aan iets denken wat ik nooit echt begrepen heb. Soms hoor je de referee zeggen 'brown ball' of 'yellow ball', er wordt een bal genomimeerd gok ik.
Heb in de regels gekeken, maar begrijp het niet echt. Iemand die dit simpel kan uitleggen?
Je moet, na een rode, een kleur nomineren. Alleen omdat het soms duidelijk mag weggelaten worden welke dat is.quote:Op zaterdag 30 april 2016 17:54 schreef Georges het volgende:
Ik moest vandaag weer aan iets denken wat ik nooit echt begrepen heb. Soms hoor je de referee zeggen 'brown ball' of 'yellow ball', er wordt een bal genomimeerd gok ik.
Heb in de regels gekeken, maar begrijp het niet echt. Iemand die dit simpel kan uitleggen?
Meest belachelijke regel die er is trouwens.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:04 schreef wdn het volgende:
Ding![]()
[..]
Je moet, na een rode, een kleur nomineren. Alleen omdat het soms duidelijk mag weggelaten worden welke dat is.
Wat? Dat je moet nomineren of dat je 't soms mag weglaten?quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Meest belachelijke regel die er is trouwens.
het is geen 9-ballquote:Op zaterdag 30 april 2016 18:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Meest belachelijke regel die er is trouwens.
Dat je moet nomineren.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat? Dat je moet nomineren of dat je 't soms mag weglaten?
Je geeft dan aan dat je die kleur wilt raken, als dat niet lukt, of je pot een andere kleur, dan is dat een foul. Het spel wordt er dus wat moeilijker door.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Snap ik, maar wat is de meerwaarde van het nomineren?
Zodat je niet de ene kleur pot terwijl je op een andere mikt.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Snap ik, maar wat is de meerwaarde van het nomineren?
Ook dat snap ik, maar wanneer je per ongeluk een andere rode raakt dan dat je voor ogen hebt, is er niks aan de hand.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je geeft dan aan dat je die kleur wilt raken, als dat niet lukt, of je pot een andere kleur, dan is dat een foul. Het spel wordt er dus wat moeilijker door.
De referee hoeft niets te bewijzen, in dat geval had de speler blauw moeten nomineren. Vaak genoeg zien gebeuren, of de bal raakt niets en vier punten, of bv roze en dan zes punten. Het is een logische regel, anders worden fouten bevoordeeld. En als je een 'andere' rode raakt is er niets aan de hand omdat het dezelfde kleur is natuurlijk, maar een andere kleur toch wel? Het is een precisiesport.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ook dat snap ik, maar wanneer je per ongeluk een andere rode raakt dan dat je voor ogen hebt, is er niks aan de hand.
Je bent vrij om elke kleur dan ook te raken, maar je moet het wel ff vantevoren aangeven. Slaat toch nergens op.
Als je overigens overduidelijk zwart wil potten, en je door een misscue per ongeluk blauw raakt, is dat dan ook een fout? Heb ik nog nooit horen callen, bewijs het maar eens als referee.
Referee hoeft niks te bewijzen, maar de speler krijgt geen straf. Hij legt aan om zwart te potten. Pats misscue en raakt een andere kleur.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:22 schreef Arn0 het volgende:
[..]
De referee hoeft niets te bewijzen, in dat geval had de speler blauw moeten nomineren. Vaak genoeg zien gebeuren, of de bal raakt niets en vier punten, of bv roze en dan zes punten. Het is een logische regel, anders worden fouten bevoordeeld. En als je een 'andere' rode raakt is er niets aan de hand omdat het dezelfde kleur is natuurlijk, maar een andere kleur toch wel? Het is een precisiesport.
Rood is net zo zeer een targetball dan een kleur. Na rood moet een kleur, welke kleur maakt niet uit, alleen levert de ene kleur meer op dan de andere. Bij een misscue een andere kleur raken dan voorzien wordt nu bestraft.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:22 schreef Arn0 het volgende:
[..]
De referee hoeft niets te bewijzen, in dat geval had de speler blauw moeten nomineren. Vaak genoeg zien gebeuren, of de bal raakt niets en vier punten, of bv roze en dan zes punten. Het is een logische regel, anders worden fouten bevoordeeld. En als je een 'andere' rode raakt is er niets aan de hand omdat het dezelfde kleur is natuurlijk, maar een andere kleur toch wel? Het is een precisiesport.
Als de ballen ook maar enigszins op dezelfde lijn liggen, moet de speler nomineren.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Referee hoeft niks te bewijzen, maar de speler krijgt geen straf. Hij legt aan om zwart te potten. Pats misscue en raakt een andere kleur.
Dat is de enige reden die ik kan bedenken.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:26 schreef Zorro het volgende:
En mocht je alle kleuren missen dan is het handig voor de scheidsrechter om te weten hoeveel strafpunten hij moet uitdelen
En wat als het opvalt dat je misscuet? En je via de lange band blauw raakt?quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als de ballen ook maar enigszins op dezelfde lijn liggen, moet de speler nomineren.
Zwart wordt b.v. heel vaak niet genomineerd, omdat die onder de rode ballen ligt en er dus geen enkele andere kleur bij in de buurt ligt. Dan moet je wel heel erg miscue-en wil je toch een andere kleur raken, en dat valt echt wel op.
Begrijp ik nou dat jij denkt dat je dan geen straf krijgt? Echt wel.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
En wat als het opvalt dat je misscuet? En je via de lange band blauw raakt?
Niks aan het handje...
Dan heb je een foul, omdat je blauw raakt via de lange band en die bal niet in lijn van de keu lag en de referee er dus vanuit gaat dat je zwart wilde spelen, die wel in lijn lag. Had je maar eerst de blauwe moeten nomineren.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
En wat als het opvalt dat je misscuet? En je via de lange band blauw raakt?
Niks aan het handje...
Waarom zou je een straf krijgen? Het is duidelijk welke bal je wilde raken, dus nomineren hoeft niet. Je raakt een targetball (welliswaar een andere dan dat je voor ogen had, maar wel een targetball), dus geen fout. Hoe kan de referee bewijzen dat je een andere bal geraakt hebt, dan dat jij voor ogen had? Kan hij gedachte lezen?quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:35 schreef Zorro het volgende:
[..]
Begrijp ik nou dat jij denkt dat je dan geen straf krijgt? Echt wel.
En waarom nomineren, tja, waarom krijg je bij voetbal een strafschop als je in het uiterste puntje van het strafschopgebied wordt neergehaald, al ga je van het doel af? Dat zijn de regels nou eenmaal.
Wat kun je het moeilijk maken.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waarom zou je een straf krijgen? Het is duidelijk welke bal je wilde raken, dus nomineren hoeft niet. Je raakt een targetball (welliswaar een andere dan dat je voor ogen had, maar wel een targetball), dus geen fout. Hoe kan de referee bewijzen dat je een andere bal geraakt hebt, dan dat jij voor ogen had? Kan hij gedachte lezen?
Dan heb je het over een snooker die een speler zichzelf heeft opgelegd. Want in alle andere gevallen is het duidelijk wat de precieze targetball is. En dan is het de kleurwaarde van de targetball met een minimum van 4 punten.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:49 schreef Janneke141 het volgende:
Maar de regel op zich kan er natuurlijk best uit. Het verandert heel weinig aan het spel.
-edit- oh wacht. Het wordt natuurlijk wel arbitrair voor de arbiter als iemand uit een snooker probeert te ontsnappen en halverwege de bruine en de zwarte eindigt.
Ik ook, Ding - Selby zou ook mijn favoriete finale geweest zijn toen ik de 4 namen zag in de halve finale.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:08 schreef vanBoeschoten het volgende:
Ik hoop op een spannende pot met Selby als winnaar
Idd, heeft ie ook echt wel gevoeld.quote:Op zaterdag 30 april 2016 21:00 schreef Wombcat het volgende:
Dat was idd een foul van Fu. Moet 'ie zelf ook gevoeld hebben.
eensquote:Op zaterdag 30 april 2016 21:00 schreef Wombcat het volgende:
Dat was idd een foul van Fu. Moet 'ie zelf ook gevoeld hebben.
Prachtige pots ertussen, wat een power pffffquote:Op zaterdag 30 april 2016 21:08 schreef Wombcat het volgende:
Selby maakt het zichzelf wel weer moeilijk dit frame.
ook eensquote:Op zaterdag 30 april 2016 21:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Prachtige pots ertussen, wat een power pffff
Eens, tis ontzettend grillig, magistrale longpots afgewisseld met zwak positioneel spel met de cue bal.quote:Op zaterdag 30 april 2016 21:14 schreef wdn het volgende:
[..]
ook eens
maar wat een gekloot om eens goed positie te krijgen voor meer dan 3 ballen na elkaar zeg
Nog nooit op zo'n tafel gespeeld?quote:Op zaterdag 30 april 2016 21:34 schreef Wombcat het volgende:
Met zo'n shot van de zijkant zie je pas goed hoe groot zo'n tafel is
Tja, gaat allemaal om erg veel geld. Als de scheids het niet ziet heb je een mazzeltje.quote:Op zaterdag 30 april 2016 21:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Idd, heeft ie ook echt wel gevoeld.
Dacht dat hij wel zo sportief zou zijn om het aan te geven.
Nee, überhaupt nooit snooker gespeeld.quote:Op zaterdag 30 april 2016 21:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nog nooit op zo'n tafel gespeeld?
Ik ging vroeger meerdermalen per week poolen, en daar hadden ze 4 snookertafels staan. Dat speelt wel zo ontzettend anders dan een pooltafel, snelheid van het kleed, de pockets de cushions alles is anders. Maar het formaat? Mijn god, je voelt je eenzaam aan zo'n tafel.
Vrijwel altijd zijn ze zo sportief om het zelf aan te geven als ze merken een fout te maken en de scheids het niet heeft gezien.quote:Op zaterdag 30 april 2016 21:40 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Tja, gaat allemaal om erg veel geld. Als de scheids het niet ziet heb je een mazzeltje.
Klopt, maar hij weet verdomd goed dat de camera het oppikt. En hij weet dat hij dit nog te horen krijgt.quote:Op zaterdag 30 april 2016 21:40 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Tja, gaat allemaal om erg veel geld. Als de scheids het niet ziet heb je een mazzeltje.
Wel pool?quote:Op zaterdag 30 april 2016 21:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, überhaupt nooit snooker gespeeld.
Een paar keer. Niet noemenswaardig dus.quote:
Tony Drago?quote:Niet dat het erg te vergelijken is, maar er zijn spelers die het beide erg goed kunnen.
Die ene gozer uit Malta, ben zijn naam kwijt.
Ja, schoot me net te binnen. Ik dacht dat Steve Davis ook ooit een paar toernooitjes pool heeft afgewerkt, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zaterdag 30 april 2016 21:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een paar keer. Niet noemenswaardig dus.
[..]
Tony Drago?
klopt davis heeft pool gespeeld en Ronnie ook dacht ikquote:Op zaterdag 30 april 2016 21:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, schoot me net te binnen. Ik dacht dat Steve Davis ook ooit een paar toernooitjes pool heeft afgewerkt, maar dat weet ik niet zeker.
Die snookercommentator bij Eurosport (Alex Lely) is een echte poolspeler, maar volgens mij speelt hij ook snooker.
O'Sullivan heeft volgens mij ook nog regelmatig pooltoernooien gewonnen.quote:Op zaterdag 30 april 2016 21:51 schreef komrad het volgende:
[..]
klopt davis heeft pool gespeeld en Ronnie ook dacht ik
Davis speelde tussen 1994 en 2004 mee in Team Europa van de Mosconi Cup.quote:Op zaterdag 30 april 2016 21:51 schreef komrad het volgende:
[..]
klopt davis heeft pool gespeeld en Ronnie ook dacht ik
Wat is eigenlijk de langste wedstrijd ooit?quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:00 schreef komrad het volgende:
iedereen hier klaar voor een snookerwedstrijd die tot na middernacht duurt ?
dat denk ik niet. in het verleden speelden ze een veel langer formatquote:Op zaterdag 30 april 2016 22:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de langste wedstrijd ooit?
Die WK-finale van Davis en Taylor?
Voor een poolspeler die op een snookertafel speelt, moet je de pockets echt zoeken.quote:Op zaterdag 30 april 2016 21:55 schreef komrad het volgende:
Voor een snookerspeler moeten de pockets op een pooltafel toch wel enorm aanvoelen
https://en.m.wikipedia.org/wiki/1946_World_Snooker_Championshipquote:Op zaterdag 30 april 2016 22:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de langste wedstrijd ooit?
Die WK-finale van Davis en Taylor?
Ja, ik zie het. In 1946 speelden ze over 145 frames. En speelden ze het dan ook nog alle framesquote:Op zaterdag 30 april 2016 22:05 schreef komrad het volgende:
[..]
dat denk ik niet. in het verleden speelden ze een veel langer format
Alle snooker spelers spelen ook een goed potje pool.quote:Op zaterdag 30 april 2016 21:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wel pool?
Niet dat het erg te vergelijken is, maar er zijn spelers die het beide erg goed kunnen.
Die ene gozer uit Malta, ben zijn naam kwijt.
the onehundredandfourtyfifth and final framequote:Op zaterdag 30 april 2016 22:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, ik zie het. In 1946 speelden ze over 145 frames. En speelden ze het dan ook nog alle framesOok als de winnaar al duidelijk was.
Naja, de langste wedstrijd in de moderne tijd dan.
Doe er dan 147.quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:18 schreef komrad het volgende:
[..]
the onehundredandfourtyfifth and final frame
16 dusquote:Op zaterdag 30 april 2016 22:22 schreef wdn het volgende:
Een goed spelende Fu zou hier een 100+ van moeten maken
Ik zit ook mobiel.quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:11 schreef Wombcat het volgende:
Nou is er al 5x gewaarschuwd of zo, en hebben nog mensen hun mobiel aan staan
Dat komt omdat de ref een microfoontje heeft, en de speler niet. De ref hoor je dus goed praten, de speler niet.quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:30 schreef Georges het volgende:
Dank voor de uitleg
Aparte regel, maar daar is al genoeg over gezegd. Een ding nog, de referee hoor ik altijd de genomineerde bal noemen. Een speler heb ik nog nooit horen zeggen 'I'm going for the brown ball' of zoiets.
Dus het is de inschatting van de referee dan.
een Schot heeft een accent, net zoals we in Nederland dialecten hebbenquote:Op zaterdag 30 april 2016 22:33 schreef Georges het volgende:
Hehe, snelle reactie, nog voor mijn edit.
Daar zit wat in inderdaad.
Over 'horen' gesproken, misschien ligt het aan mij, maar sommige spelers en commentatoren spreken zulke zware dialecten dat ze soms moeilijk te verstaan zijn. Higgings bijvoorbeeld, of die oud snooker speler uit Canada die nu vooral coacht.
deze sessie zijn ze goed, vanochtend was het op momenten erg slechtquote:Op zaterdag 30 april 2016 23:04 schreef Wombcat het volgende:
Die longpots van Selby zijn wel erg goed de hele tijd.
Dat zit wel extreem dicht bij elkaar.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:26 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Ding is de derde qualifier ooit die de finale van het WK haalt.
Top 20 OOM - alleen de finale moet nog worden meegenomen. Positie vorig jaar, positie dit jaar, naam, rankinggeld laatste twee jaar.quote:It is final time at the 2016 World Championship and we now know that it will be either Mark Selby or Ding Junhui who will walk away with the title tomorrow evening.
There is also the small matter of the world number one ranking still to be decided in Sheffield, with either Selby or Stuart Bingham still in contention to finish in top spot.
As the race currently stands, despite his opening day defeat to Ali Carter (doesn't that feel like a long time ago now?), Stuart Bingham remains on course to become only the 12th player to have been ranked number one since 1975. This will now be confirmed if Ding Junhui is able to win the title, as victory for the Chinese number one will see him climb to second position in the rankings, ahead of Mark Selby in third.
On the other hand, if Selby can win the title for a second time tomorrow evening, it will be the Jester from Leicester who will finish the season as world number one for an impressive fifth consecutive year, having effectively defended the prize money that he earned here two years ago.
In respect of other notable ranking movements, Ronnie O'Sullivan is set to drop to 10th on the list, while Kyren Wilson's top 16 breakthrough was confirmed with defeat for Alan McManus yesterday.
Bingham kwam ook 3-0 en 8-4 achter vorig jaar.quote:Op zondag 1 mei 2016 16:37 schreef wdn het volgende:
Ding speelt veels te argressief en zijn safety is ook maar zo-zo
3-0 Selby en helaas terecht.
quote:In 1991/92, Hendry regained the World title, winning 10 frames in a row to come from 8–14 down to defeat White 18–14,
Ja herinner me der even aanquote:Op zondag 1 mei 2016 16:54 schreef Wombcat het volgende:
Jimmy White stond ooit ook eens een straatlengte voor op Hendry. 11-5 geloof ik. Dacht dat Hendry toen 18-14 won.
6x in de finale gestaan. 6x verloren.quote:Op zondag 1 mei 2016 16:54 schreef Wombcat het volgende:
Jimmy White stond ooit ook eens een straatlengte voor op Hendry. 11-5 geloof ik. Dacht dat Hendry toen 18-14 won.
zeker die gemiste zwarte bij 17-17 wasquote:
En Ebdon en Dott zijn wereldkampioenquote:
Ja, niet normaal. Het heeft zo moeten zijn, denk ik.quote:Op zondag 1 mei 2016 17:08 schreef komrad het volgende:
[..]
zeker die gemiste zwarte bij 17-17 was
iedereen gunde Jimmy het ontzettend
Ja, hoe Ebdon destijds heeft weten te winnen is me nog steeds n raadsel.quote:
door zijn tegenstander met zijn trage spel tot frustratie te drijven. Bij elk shot van Ebdon kun je koffie gaan drinkenquote:Op zondag 1 mei 2016 17:11 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, hoe Ebdon destijds heeft weten te winnen is me nog steeds n raadsel.
Best of 145 frames!!!!quote:Op zondag 1 mei 2016 17:14 schreef Zorro het volgende:
Het is maar goed dat Ebdon niet in dezelfde tijd speelde als Terry Griffiths.
Als die elkaar hadden getroffen speelden ze nu nog.
Ding maakte ook nog eens veel meer indruk dan Selby. Nooit verwacht dat ie de eerste 4 zou pakken.quote:Op zondag 1 mei 2016 17:27 schreef Wombcat het volgende:
Je zou verwachten dat na de halve finales gisteren, Dng attenter en frisser is dan Selby, maar het lijkt wel andersom te zijn.
Het is wel Selby, die wint nooit makkelijk.quote:Op zondag 1 mei 2016 17:32 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ding maakte ook nog eens veel meer indruk dan Selby. Nooit verwacht dat ie de eerste 4 zou pakken.
het begint er op te lijken dat het relatief gemakkelijk gaat worden voor Selbyquote:Op zondag 1 mei 2016 17:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is wel Selby, die wint nooit makkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |