Zo ver rij je vaak niet op een woonerf, toch? Geen kilometers.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja natuurlijk max. wat anders? en 5? heb je constant de koppeling in of je voet op de rem? Zelfs stationair rijd je auto al sneller. (tenzij automaat, maar met een schakelbak is dat ondoenlijk)
Nou zeg dat wel.....quote:Op zondag 1 mei 2016 22:43 schreef agter het volgende:
[..]
Zo ver rij je vaak niet op een woonerf, toch? Geen kilometers.
Dus ja, koppeling in, andere voet half op de rem, en soms een klein beetje gas om niet stil te vallen.
Als een wijf, zeg maar..
dat kan je nooit met 100% zeggen, wel is de kans groter dat er of niks gebeurd of het kind het wel overleefd. maar die snelheid is niet voor niets op 30 gezet het is een woonwijk daar spelen kinderen. als automobilist moet je je daarvan bewust zijn.quote:
Ik heb al een paar keer spelende kinderen voor mijn auto gehad, uit zeer onverwachtse hoek.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nou zeg dat wel.....
Serieus ik moet er niet aan denken om zo te rijden. en tja hoe vaak rijd je op een woonerf, nou eigenlijk deed ik dat best erg vaak. En hoe ver, tja met 5km/pu doe je al 6 minuten over 500meter... weet je echt zeker dat je niet wat harder rijd?
http://www.telegraaf.nl/b(...)d__rijdt_door__.htmlquote:BREDA - Een automobilist is zondagavond in Breda doorgereden nadat hij een kind had geraakt in de Bredase Arubastraat.
Het kind is gewond geraakt aan de voet en is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Omstanders hebben het kenteken van de wagen genoteerd. Het gaat om een groene Alfa Romeo.
Vorige week werd in Breda op Koningsdag de 3-jarige Nasim doodgereden. De 18-jarige bestuurder reed na de aanrijding door, maar meldde zich later bij de politie.
In mijn wijk zijn de straten zo smal dat er geen stoep is, er lopen bij mooi weer kinderen, huisdieren rond. Ja, daar rijd ik met de koppeling ingedrukt en de voet op de rem. Ze schieten van alle kanten de weg op.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja natuurlijk max. wat anders? en 5? heb je constant de koppeling in of je voet op de rem? Zelfs stationair rijd je auto al sneller. (tenzij automaat, maar met een schakelbak is dat ondoenlijk)
Wat een smalle straat ook, doordat die auto's daar geparkeerd staan. Zou dat over de hele lengte van de straat zo zijn?quote:Op maandag 2 mei 2016 00:07 schreef StaceySinger het volgende:
Weer jongetje aangereden in wijk Wisselaar in Breda, komt met schaafwond en schrik vrij
[ afbeelding ]
http://www.bndestem.nl/re(...)chrik-vrij-1.5976671
Lijkt me wel, die wijken zijn gebouwd voor gezinnen in een tijd waar 1 auto per gezin de max was.quote:Op maandag 2 mei 2016 00:19 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat een smalle straat ook, doordat die auto's daar geparkeerd staan. Zou dat over de hele lengte van de straat zo zijn?
Hier hebben ze opzettelijk de stoep weggehaald waardoor de straat heel breed lijkt. De straat is één geheel van de ene kant naar de andere kant. Best heel mooi met leuke klinkertjes. Over het algemeen vrij weinig verkeer maar zo nu en dan heb je zo'n debiel die met 80 ofzo voorbij jakkert. Terwijl mensen vanaf hun erf zo de weg oplopen want geen stoep. Een kind die achter een bal aanrent en zo'n hardrijder en je hebt ook een begrafenis.quote:Op maandag 2 mei 2016 00:04 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
In mijn wijk zijn de straten zo smal dat er geen stoep is, er lopen bij mooi weer kinderen, huisdieren rond. Ja, daar rijd ik met de koppeling ingedrukt en de voet op de rem. Ze schieten van alle kanten de weg op.
quote:Doorrijder nog altijd spoorloos
maandag 2 mei 2016, 11:02
© Perry Rovers - MaRicMedia
De man die zondagavond in Breda doorreed na een aanrijding met een 11-jarige jongen is nog altijd spoorloos. Dat laat de politie maandagochtend weten.
De jonge tiener speelde rond 21.30 uur buiten op de Arubastraat toen hij plotseling de weg op liep. Daarbij schepte een chauffeur van een groene Alfa Romeo hem. De vader van de jongen verklaarde tegenover de politie dat de bestuurder vervolgens uitstapte en tegen het jonge slachtoffer zei dat hij niet hard reed. Daarna reed hij weg.
Een ambulance bracht het kind naar het ziekenhuis omdat hij pijn aan zijn enkel had. Hij blijkt lichtgewond te zijn geraakt en kon na behandeling weer naar huis.
Ook vorige week was er in Breda sprake van een man die doorreed na een ongeval. De bestuurder van de auto meldde zich toen vijf uur nadat een 3-jarige jongen bij de aanrijding was overleden. Een politiewoordvoerster: ,,Het gaat om volstrekt verschillende gevallen. Feit is echter dat je bij een ongeval verplicht bent te stoppen, eventueel hulp te verlenen en jezelf te identificeren. Je mag de plaats van het ongeval niet verlaten."
Goddomme, die opmerking ookquote:
11 jaar en dan om half 10 nog buiten spelen ??? dat hoort allang op bed te liggen ...quote:
ja precies. Dat horen wij op internet voor anderen in hun (school)vakantie te bepalen...quote:Op maandag 2 mei 2016 18:33 schreef RAVW het volgende:
[..]
11 jaar en dan om half 10 nog buiten spelen ??? dat hoort allang op bed te liggen ...
Hmm vreemde opvoeding. Als 11-jarige zomaar de weg oplopen, dat hoor je allang geleerd te hebben op die leeftijd.quote:
Ik keek gisteren naar peter r de Vries en heb dus een alibi,quote:Op maandag 2 mei 2016 18:42 schreef SR4 het volgende:
Heel leuk dat kenteken noteren, maar mensen schrijven nog wel eens een lettertje verkeerd op zodat de verkeerde persoon een uitnodiging op het politiebureau krijgt
Dat gaat niet meer op in het tijdperk dat er uitzending gemist bestaatquote:Op maandag 2 mei 2016 20:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik keek gisteren naar peter r de Vries en heb dus een alibi,
Was ook een herhaling van vorige week bleek.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:49 schreef SR4 het volgende:
[..]
Dat gaat niet meer op in het tijdperk dat er uitzending gemist bestaat
Daar gaat je alibi. Dat wordt dokken.quote:Op maandag 2 mei 2016 21:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Was ook een herhaling van vorige week bleek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |