Dus moest er met snelheid gecompenseerd worden.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:18 schreef SR4 het volgende:
[..]
Ja, want met een Renault Megane door een woonwijk rijden maakt je echt stoer.
Sneu is een beetje een ongelukkige woordkeuze.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:20 schreef gnilrednoz het volgende:
heel sneu, maar dat soort dingen kunnen gebeuren als je niet goed op een 3-jarige let.
Je zei toch net te verwachten dat er geen remsporen waren?quote:Op woensdag 27 april 2016 23:20 schreef SR4 het volgende:
Maar wat nou als dit het scenerio was:
Jongen hield zich aan de snelheid, kind rende opeens de weg op en werd geschept. Jongen schrok, zag dat er veel mensen omheen stonden en schrok en reed door.
Ongelukken gebeuren.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat het wel mogelijk kan zijn dat er geen remsporen zijn wegens een combinatie van moderne auto met ABS en een lage snelheid.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zei toch net te verwachten dat er geen remsporen waren?
Beetje vreemde combinatie met dat scenario.
Zou jij netjes stoppen als er een groep tokkies om je heen staan die je wel eens in elkaar willen rammen?quote:Op woensdag 27 april 2016 23:24 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
Het leven van die 18-jarige is tevens ook echt wel kapot nu, goed dat ze hem hebben kunnen pakken iig.
Vuile schoft dat ie doorreed!
Te gemakkelijk! Je moet er als automobilist rekening mee houden dat zoiets kan gebeuren, je moet dus altijd met een aan de omstandigheden aangepaste snelheid rijden, bufferruimte tussen jouw voertuig en andere voertuigen en verkeersdeelnemers respecteren (dat staat gewoon in de wet gedefinieerd met concrete getallen) etc.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:20 schreef SR4 het volgende:
Jongen hield zich aan de snelheid, kind rende opeens de weg op en werd geschept. Jongen schrok, zag dat er veel mensen omheen stonden en schrok en reed door.
Ongelukken gebeuren.
Ook met ABS kan de politie nog prima onderzoek doen. Wees maar niet bang.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:24 schreef SR4 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat het wel mogelijk kan zijn dat er geen remsporen zijn wegens een combinatie van moderne auto met ABS en een lage snelheid.
Idd.quote:
quote:Op woensdag 27 april 2016 22:55 schreef Rabieluh het volgende:
Hij zou maar gewoon netjes 30 hebben gereden en het kind zou een halve seconde voor hij langs kwam tussen 2 geparkeerde auto's vandaan zijn gesprongen. Dan nog is dat doorrijden bizar, al kan shock hele rare dingen doen met mensen.
Wie zegt dat hij gelyncht zou worden? Dat is pas stemmingmakerij.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:26 schreef perezoso het volgende:
Ik zou ook doorrijden en de politie bellen, voordat je gelyncht wordt.
Tokkies is een keurig buurtje hoorquote:Op woensdag 27 april 2016 23:25 schreef SR4 het volgende:
[..]
Zou jij netjes stoppen als er een groep tokkies om je heen staan die je wel eens in elkaar willen rammen?
dik 75% kans, veel te groot risicoquote:Op woensdag 27 april 2016 23:27 schreef NickRooz het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij gelyncht zou worden? Dat is pas stemmingmakerij.
En dan net als deze 18-jarige eerst je auto verstoppen in een onbekende buurt?quote:Op woensdag 27 april 2016 23:26 schreef perezoso het volgende:
Ik zou ook doorrijden en de politie bellen, voordat je gelyncht wordt.
Oh nou is het op eens wetenschappelijk bewezen dat het 75 procent kans is dat deze persoon gelyncht zou worden.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:28 schreef perezoso het volgende:
[..]
dik 75% kans, veel te groot risico
Nee dat niet, de straffen in NL stellen geen reet voor wat dat betreft.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:28 schreef adder het volgende:
[..]
En dan net als deze 18-jarige eerst je auto verstoppen in een onbekende buurt?
En uit schrik op de gas getrapt zodat het kind tig meters werd meegesleurd?quote:Op woensdag 27 april 2016 23:27 schreef Rabieluh het volgende:
Hij zou maar gewoon netjes 30 hebben gereden
Vooropgesteld dat ik alleen op de snelweg bekeuringen spaar maar in woonwijken altijd netjes de snelheid aanpas en dus indien nodig stapvoets rij om dit soort ongelukken te voorkomen, en ik actief ben als EHBO'er en dus tot op zekere hoogte hulp kan verlenen:quote:Op woensdag 27 april 2016 23:25 schreef RijstNatie het volgende:
Empathie 0,0
Een normaal wezen zou toch kijken hoe het met een ander wezen gaat en of hij kan helpen...
Wat voor soort untermensch ben je dan als je iemand voor sterven achterlaat...
Dat valt wel mee. Natuurlijk heeft iedereen het recht op mobiliteit moet iedereen het recht hebben op mobiliteit maar daarom hoef je niet iedereen het recht te geven op autorijden. Daarom hoort er een goed en betaal OV te zijn etc.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:19 schreef Rica het volgende:
[..]
Ja in beginne heeft iedereen het recht zich voort te bewegen hoe hij of zij wil natuurlijk. Gewoon een basis vrijheid. Toen gemotoriseerde voertuigen kwamen is een rijbewijs ingevoerd en de eisen daarvoor zijn al steeds uitgebreider geworden. Veel verder kun je niet gaan zonder een of andere distopisch staatsapparaat in leven te roepen.
Volgens mij ken jij het temperament niet van het midden oosten.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:29 schreef NickRooz het volgende:
[..]
Oh nou is het op eens wetenschappelijk bewezen dat het 75 procent kans is dat deze persoon gelyncht zou worden.
Schrik, shock? Ik heb wel eens vaker gezien dat mensen na een aanrijding juist het gas intrappen in totale shock.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja... en met 30km dat joch tientallen meters meesleuren... Jullie lezen maar de helft zeker?
Wat is daar vreemd aan?quote:Op woensdag 27 april 2016 23:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zei toch net te verwachten dat er geen remsporen waren?
Beetje vreemde combinatie met dat scenario.
Van die filmpjes op liveleak waar mensen een paaltje raken en door de paniek achterin een winkel eindigenquote:Op woensdag 27 april 2016 23:31 schreef Akwasi het volgende:
[..]
Schrik, shock? Ik heb wel eens vaker gezien dat mensen na een aanrijding juist het gas intrappen in totale shock.
Je moet dan ook niet overal 50 km/u of harder rijden, soms is 30 km/u hard genoeg, bijvoorbeeld als je in een woonwijk bent. Het is niet leuk maar zo werkt het nu eenmaal. Hetzelfde verhaal als dat ik ook niet overal harder dan dat fiets en dat is maar een fiets, geen voertuig van 1000 kg. waar je veel meer schade mee kan aanrichten.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:25 schreef LXIV het volgende:
Zelf heb ik ook eens gehad dat ik om zo'n uur of zeven 's avonds (donker in die periode) gewoon door een straat reed en er 50 meter voor me opééns een peuter tussen de auto's heen schoot en naar de overkant van de weg liep. Had ik 45 meter verderop gereden (3 seconden of zo), dan had ik hem zeker geschept, zonder enige kans op remmen.
Zeker zo laat verwacht je het ook niet.
bij 30 km per uur een remweg van ongeveer 13 meterquote:Op woensdag 27 april 2016 23:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja... en met 30km dat joch tientallen meters meesleuren... Jullie lezen maar de helft zeker?
Als je ook maar een greintje fatsoen (iets met opvoeding en zo) in je lijf hebt, toon je berouw, medeleven, shock, empathie, etc. Deze vent moet zich de ogen uit z'n kop schamen voor z'n psychisch gestoorde gedrag; doorrijden, auto verstoppen. Wat voor vent ben je dan?? Of hij was bezopen/onder invloed van eea, of hij is te incapabel om normaal te functioneren blijkbaar. Geen goed woord voor over. Is ook echt het allereerste wat je met rijlessen leert: uit je doppen kijken in een woonwijk, want kinderen duiken plotseling op vanachter geparkeerde auto's. Kan bij hem toch niet zo heel lang geleden zijn geweest dat ie dat geleerd heeft!quote:Op woensdag 27 april 2016 23:20 schreef SR4 het volgende:
Ongelukken gebeuren.
Ik zag laatst nog een filmpje van iemand in totale shock na een auto ongeluk, die zat rustig haar make up op te doen en proberen te bellen in een halve auto terwijl haar vriend totaal vermorzeld 2 meter verderop lag leeg te bloeden. Dan is doorrijden naar huis zo gek nog niet.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:31 schreef Akwasi het volgende:
[..]
Schrik, shock? Ik heb wel eens vaker gezien dat mensen na een aanrijding juist het gas intrappen in totale shock.
Mensen zijn niet te voorspellen in zo'n situatie.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:33 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik zag laatst nog een filmpje van iemand in totale shock na een auto ongeluk, die zat rustig haar make up op te doen en proberen te bellen in een halve auto terwijl haar vriend totaal vermorzeld 2 meter verderop lag leeg te bloeden. Dan is doorrijden naar huis zo gek nog niet.
Ja, dat doen ze altijd samen met de biertjes voor de schrik... Ergo, kontsmoezen.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:31 schreef Akwasi het volgende:
[..]
Nooit LiveLeak bezocht?quote:Op woensdag 27 april 2016 23:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, dat doen ze altijd samen met de biertjes voor de schrik... Ergo, kontsmoezen.
Tja, ik was een keer gestopt bij een aanrijding op de snelweg. Mevrouws auto zat helemaal in de kreukels maar ze vroeg of ik even in de kofferbak wilde kijken of de boodschappen nog in orde waren.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:33 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik zag laatst nog een filmpje van iemand in totale shock na een auto ongeluk, die zat rustig haar make up op te doen en proberen te bellen in een halve auto terwijl haar vriend totaal vermorzeld 2 meter verderop lag leeg te bloeden. Dan is doorrijden naar huis zo gek nog niet.
In België zijn die wegen natuurlijk wel kut wat vast de remweg langer maaktquote:Op woensdag 27 april 2016 23:35 schreef Rabieluh het volgende:
Hier nogmaals de link naar een site met wat informatie over reactiesnelheden en remwegafstanden.
http://www.gratisrijbewijsonline.be/snelheidwet6.htm
Okay het is een belgische site maar er zal vast wel iets van waar zijn.
Beter je wiel in een kuil sturenquote:Op woensdag 27 april 2016 23:36 schreef Akwasi het volgende:
[..]
In België zijn die wegen natuurlijk wel kut wat vast de remweg langer maakt![]()
Dat weet ik. Nog steeds geen tientallen meters...quote:Op woensdag 27 april 2016 23:33 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
bij 30 km per uur een remweg van ongeveer 13 meter
[ afbeelding ]
quote:De bestuurder van de auto stapte aanvankelijk uit. Maar nadat hij tegen de grond werd gestompt door een omstander, was hij vermoedelijk in paniek weer in zijn auto gestapt en weggereden.
Waar ik dus aan dacht.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:38 schreef hottentot het volgende:
zonder een oordeel over deze situatie te vellen is dit een "leuk" bericht voor de discussie.
http://www.112haarlem.nl/(...)nd-op-de-botermarkt/
[..]
Jij hebt duidelijk geen kinderen. Als ouder, zeker in je eentje thuis met meerdere kinderen, kún je nou eenmaal niet altijd álles voorkomen. Als automobilist kun je wel een ongeluk voorkomen, als je je aan de regels houdt en uit je doppen kijkt.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:31 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
ik was ook doorgereden en had een stuk verderop de politie ingelicht. ik snap die jongen wel, hij is 18. op zo'n moment ben je gewoon in shock en weet je het even niet meer. gelijk zeggen dat hij te hard gereden heeft, rijden jullie netjes 30 in een woonwijk? misschien moeten die ouders hun 3 jarige kind wat meer in de gaten houden, helemaal als je weet dat er vaak hard gereden wordt. beide partijen zitten fout, die jongen heeft het vast niet expres gedaan
Als je bekend bent met de de wijk en ongeveer kan inschatten hoe mensen zullen reageren is dat wel een extra paniekreden om door te rijden. Hij blijkt in de buurt te wonen dus zal deze wijk ook goed kennen.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:38 schreef hottentot het volgende:
zonder een oordeel over deze situatie te vellen is dit een "leuk" bericht voor de discussie.
http://www.112haarlem.nl/(...)nd-op-de-botermarkt/
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |