School? Universiteit.quote:Op woensdag 27 april 2016 21:04 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dit. Er zijn vast wel een paar studenten te vinden die gebedsruimte met boom willen zodat zij kunnen bidden tot de Godin. Of een paar studenten die graag een stil plekje willen om hun kip aan Satan te offeren. Iemand die door meditatie dichter bij Nirvana wil komen. Etc. etc.
School is daar niet de plek voor - veel te weinig ruimte.
Maar dat is het gewoon. Het kost allemaal weer tijd en geld. Men mag zelf een school beginnen....quote:Op woensdag 27 april 2016 20:39 schreef marsan het volgende:
[..]
Het gaat om t principe dat geloof niet op een onderwijsinstituut hoort.
Niet met publiekelijk geld bekostigd hoort te worden. En al helemaal niet in een sector waar steeds minder geld naartoe gaat.
Ik krijg anders perfect de gelegenheid van mijn werkgever om in een aparte ruimte mijn gebed te verrichten. Gaat keigoed man.quote:
Dat zal best werken voor jou. Het is niet normaal dat een werkgever je dat gunt.quote:Op donderdag 28 april 2016 00:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik krijg anders perfect de gelegenheid van mijn werkgever om in een aparte ruimte mijn gebed te verrichten. Gaat keigoed man.²
Nuja, als een werkgever werknemers wil binden dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Dat is aan anderen, tenminste dat vind ikquote:Op donderdag 28 april 2016 00:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zal best werken voor jou. Het is niet normaal dat een werkgever je dat gunt.
Het kan in de meeste bedrijven gewoon niet. Fijn voor jou. Leuk dat een werkgever meedenkt op die manier.quote:Op donderdag 28 april 2016 00:59 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Nuja, als een werkgever werknemers wil binden dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Dat is aan anderen, tenminste dat vind ik
Tja, vrijheid ofzo.quote:Op donderdag 28 april 2016 01:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het kan in de meeste bedrijven gewoon niet. Fijn voor jou. Leuk dat een werkgever meedenkt op die manier.
Ach anderen doen het dan weer wel. Proost trouwensquote:Op donderdag 28 april 2016 01:30 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gaat niet over vrijheid. Dit is iets extra's. Ik zou het als werkgever niet doen.
Je moet het niet als iets normaals zien. Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 28 april 2016 01:31 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Ach anderen doen het dan weer wel. Proost trouwens
Oh zo, nee dat zie ik ook niet als normaal. Uitzonderingspositie en speciaal plekje zie ik nooit als normaal.quote:Op donderdag 28 april 2016 01:47 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je moet het niet als iets normaals zien. Dat bedoel ik.
Ik ben nu wel over de kater heen;)
Maar je drinkt wel alcohol als moslim? Geen oordeel.quote:Op donderdag 28 april 2016 01:52 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Oh zo, nee dat zie ik ook niet als normaal. Uitzonderingspositie en speciaal plekje zie ik nooit als normaal.
Ik ben de kater gelukkig nog niet tegengekomen, wel een giftige hoeveelheid alcohol tegengekomen
Ik moslim? Ik zie mezelf als binair androgyn onzijdig in de geloofstabellen.quote:Op donderdag 28 april 2016 02:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar je drinkt wel alcohol als moslim? Geen oordeel.
Dan had ik je verkeerd begrepen. Ik haal je door de war met iemand anders. Geloof. Het is moeilijk. Ik geloof niet. Ik heb dan ook geen voorkeur. Maar ik begrijp het idee soms wel. Het geeft sommige mensen steun. Dat kan mooi zijn om te zien.quote:Op donderdag 28 april 2016 02:11 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Ik moslim? Ik zie mezelf als binair androgyn onzijdig in de geloofstabellen.
Met een lichtelijke voorkeur tot het christelijk geloof.
Ah okee, wij waren degenen die vanmiddag teveel wilden typen over een bepaald onderwerp.quote:Op donderdag 28 april 2016 02:17 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan had ik je verkeerd begrepen. Ik haal je door de war met iemand anders. Geloof. Het is moeilijk. Ik geloof niet. Ik heb dan ook geen voorkeur. Maar ik begrijp het idee soms wel. Het geeft sommige mensen steun. Dat kan mooi zijn om te zien.
Okay. Dan plaats ik je weer.quote:Op donderdag 28 april 2016 02:31 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Ah okee, wij waren degenen die vanmiddag teveel wilden typen over een bepaald onderwerp.
Ik geloof in een God, en ik denk dan de God van de Bijbel. Maar ik ben wel van mening dat ieder persoon die een levensovertuiging heeft in dezelfde God/Jaweh/Allah gelooft. Maar goed dat is weer een hele theorie.
Ja het is zeker mooi om te zien, nu wil ik weer m'n vingers pijnigen maar daar heb ik geen zinMaar ik vind het voor mezelf te makkelijk om te zeggen: er is geen God. Dat is dus mijn beweegreden om er niet zomaar 'vanaf' te stappen.
Mensen zoeken verdoving, zo hoeven ze niet te denken aan moeilijke zaken. Als ik nu stellig zeg: er is geen god. Dan denk ik; oja er is geen god en nu hoef ik daar niet meer over na te denken. Ik wil voor alles open staan. Dat maakt mij af en toe wel gek, in de goede zin dan.quote:Op donderdag 28 april 2016 02:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Okay. Dan plaats ik je weer.
Hoe plaats je zo'n God dan in je hoofd in zo'n wereld?
Ik geloof echt niet. Ik laat wel de ruimte vrij voor een evt. God. Wat raar is dat ik goede vrienden heb verloren die hetzelfde dachten als ik.......die toch vlak voor de dood gaan twijfelen.
Welnu, niet om op m'n borst te kloppen maar in zo'n verkankerde wereld hoef ik niet te leven.quote:Op donderdag 28 april 2016 02:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Okay. Dan plaats ik je weer.
Hoe plaats je zo'n God dan in je hoofd in zo'n wereld?
Ik geloof echt niet. Ik laat wel de ruimte vrij voor een evt. God. Wat raar is dat ik goede vrienden heb verloren die hetzelfde dachten als ik.......die toch vlak voor de dood gaan twijfelen.
Je punt is duidelijk. Ik heb er weinig aan toe te voegen. Historisch besef is idd van groot belang. De middeleeuwen waren bijv. echt niet leuk. De hand van God? Ik zie het niet echt. Ik ben niet heel negatief maar ik kan erg geraakt worden door naarheid. Dan is het restje hoop of geloof ook weg. Zeker in het buitenland maar soms ook in dit land.quote:Op donderdag 28 april 2016 02:53 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Mensen zoeken verdoving, zo hoeven ze niet te denken aan moeilijke zaken. Als ik nu stellig zeg: er is geen god. Dan denk ik; oja er is geen god en nu hoef ik daar niet meer over na te denken. Ik wil voor alles open staan. Dat maakt mij af en toe wel gek, in de goede zin dan.
En jammergenoeg draait het bij kerken en moskeeën om zieltjes winnen en religie uitdragen en niet om het blind geloof te vernietigen. Dat is ook verdoving. Dat is het funeste voor religie.
En in zo'n wereld, was de tijd in de jaren voor christus dan zoveel beter of erna? Als ik lees dat studenten werden geslagen om een bepaalde leer of filosofie beter tot zich te kunnen nemen en dat mensen echt als beesten werden behandeld.... Dan vind ik dit nu een veel betere wereld. We zien jammergenoeg teveel leed. Maar het leed van toen zien we niet.
En God is niet te plaatsen, ik denk dat hij door mensen werkt. Ik kan dan ook nooit zeggen: he! Dat is god! Maar ik kan wel misschien Gods hand zien. Of beter gezegd een glimp ervan.
Ik verwacht dan ook niks van God, ik verwacht enkel dat hij mij laat zien.
En ieder mens kan geluk vinden op zijn of haar manier, god is dan ook niet per definitie een noodzaak of verplicht whatever.
Daarom ben ik zo blij dat wij van oorsprong een christelijk land zijn, dat heeft het land gemaakt tot wat het nu is. Iedereen kan zijn geloof belijden en iedereen kan zijn ding doen en zoeken.
En nog zijn mensen ongelukkig....
En nog zijn mensen aan het klagen en mopperen en racisme! En kijk hun dan! Oneerlijk!
Ik kots op zulke mensen, ontevreden varkens zonder enig historisch besef.
Daarom denk ik juist dat er een God is. Maar de meesten denken net als atheïsten te makkelijk. Welnu ik geloof want het staat geschreven...
Atheïsten hoeven enkel te zeggen: wetenschap.
.
Ik heb het globaal omschreven, afbranden kan makkelijk ik weet maar het gaat om het punt
Trusten
X
Ik zie het toch wat positiever dan.quote:Op donderdag 28 april 2016 02:56 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Welnu, niet om op m'n borst te kloppen maar in zo'n verkankerde wereld hoef ik niet te leven.
Kom maar met die dood, ik ben dan beter af. Zwart gezegd dan
Naarheid is waarheid en is ook nooit te omzeilen. Hoeveel we ook verdoven, dan denk ik waarom god? Dood mij maar. Maar wachten duurt voor mij lang, dus ik ga m'n 'eigen' weg. Ik ga toch niet m'n kop erbij laten hangen? Omdat anderen mij pijn hebben gedaan? Fuck de rest, ik kom eraan en ik ben niet bang. De tering kan iedereen krijgen. Evenals de dood. Figuurlijk gesproken, want ik ga niet zomaar dood en ik ben wel bang. Een beetje danquote:Op donderdag 28 april 2016 03:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je punt is duidelijk. Ik heb er weinig aan toe te voegen. Historisch besef is idd van groot belang. De middeleeuwen waren bijv. echt niet leuk. De hand van God? Ik zie het niet echt. Ik ben niet heel negatief maar ik kan erg geraakt worden door naarheid. Dan is het restje hoop of geloof ook weg. Zeker in het buitenland maar soms ook in dit land.
quote:Op donderdag 28 april 2016 03:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik zie het toch wat positiever dan.
Dat herken ik wel. Ik heb trouwens ook dat ik mij snel irriteer aan zaken. Zoals bijv. mensen die babbelen in de AH en de laan zo blokkeren.quote:Op donderdag 28 april 2016 03:27 schreef Faz3D het volgende:
[..]ik ben ook positief, alleen mijn denken is soms behoorlijk donker gestemd. Maar dat denken moet geen invloed krijgen op mijn doen, dan gaat er iets mis
Of aan mensen die niet weten wat een contaminatie is.quote:Op donderdag 28 april 2016 05:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat herken ik wel. Ik heb trouwens ook dat ik mij snel irriteer aan zaken. Zoals bijv. mensen die babbelen in de AH en de laan zo blokkeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |