Klopt, maar een user uit POL kwam met veel aplomb in deze topicreeks beweren dat NL steeds onliberaler aan het worden is omdat men gelovigen de facto moslims geen gebedsruimte meer gunt in een universiteit.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo? Ik ga toch ruimtes voor rede en contemplatie in kerken en zweefcursuscentra propageren. Ieder zijn voorkeur, maar je moet een ander niet opzadelen met je eigen onvermogen om een keuze te maken.
Whehe.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, maar een user uit POL kwam met veel aplomb in deze topicreeks beweren dat NL steeds onliberaler aan het worden is omdat men gelovigen de facto moslims geen gebedsruimte meer gunt in een universiteit.
Dat ben ik geheel met je eens. Daarnaast krijg je dan ook nog dat mensen het toch willen kapen voor hun eigen geloof zo'n ruimte. Dat was op de VU volgens mij. Als student staat het je vrij om naar een kerk of moskee te gaan. Maar dat moet wel los staan van de universiteit. Maar dit is nog nooit een probleem geweest. Men zoekt het ook op tegenwoordig. "ik heb recht op iets omdat ik gelovig ben......"quote:Op donderdag 28 april 2016 13:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor een verbod op studeren voor gelovigen. Die zoeken zelf maar uit hoe ze schakelen tussen de rede en de onzin. Feit is dat ook een taalstudie om en op de rede draait.
Of een gelovige daar wat mee doet in zijn priveleven moet hij zelf weten, de universtiteit hoeft er in ieder geval niets mee. Die moet de vijand van de wetenschap niet faciliteren.
Inderdaad, ik ben zielig en het slachtoffer en moslims worden altijd benadeeld. Nu wil ik dit. Maar met zo'n denkwijze lijken ze ook nog eens de link te leggen naar de daadwerkelijke (eckte eckte) booslims. Hun putten daar hun 'denkwijze' uit. Wat enorm hypocriet is.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat ben ik geheel met je eens. Daarnaast krijg je dan ook nog dat mensen het toch willen kapen voor hun eigen geloof zo'n ruimte. Dat was op de VU volgens mij. Als student staat het je vrij om naar een kerk of moskee te gaan. Maar dat moet wel los staan van de universiteit. Maar dit is nog nooit een probleem geweest. Men zoekt het ook op tegenwoordig. "ik heb recht op iets omdat ik gelovig ben......"
Dat doe je nu al.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:07 schreef Faz3D het volgende:
Kunnen die zieligerds nog eens wat van leren ipv hun islam als heilig te bezien. Niks is heilig. En grow some balls. Ik kan ook zielig doen en bij het uvw aankloppen, krijg de pleuris.
De moslims die ik ken in het buitenland vinden dit soort dingen ook volkomen belachelijk. Die hebben ook 0 connectie met dit soort moslims hier.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:07 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben zielig en het slachtoffer en moslims worden altijd benadeeld. Nu wil ik dit. Maar met zo'n denkwijze lijken ze ook nog eens de link te leggen naar de daadwerkelijke (eckte eckte) booslims. Hun putten daar hun 'denkwijze' uit. Wat enorm hypocriet is.
Mijn medegelovigen vind ik niet in lijn stroken met wat ik denk, ik zie hun als extremen. Dan ga ik toch ook niet klagen dat een christelijke baas zoveel op zijn dak krijgt? En dat het o zo zielig is voor ons christelijken? Nee ik zeg waar het op staat. En dat de baas zelf eigenlijk een homo is zonder dat hij dat weet. Maar boeiend, dat moet hij toch weten?
Kunnen die zieligerds nog eens wat van leren ipv hun islam als heilig te bezien. Niks is heilig. En grow some balls. Ik kan ook zielig doen en bij het uvw aankloppen, krijg de pleuris.
Ja begrijpelijk, niet iedereen is gelukkig zo dom en zielig. In het buitenland ook eens een goed gesprek gehad met een moslim, gewoon een goede kerel. Maar die durfde niet voor zijn ding uit te komen, hij keek constant schuchter om zich heen of zijn baas hem niet hoorde. Dat mist de Islam in zijn algemeenheid gewoon. Het christelijk geloof is dat punt al aardig voorbijgestreefd. Niet compleet want in bepaalde hoeken zijn mensen ook zo oubollig als het maar zijn kan.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De moslims die ik ken in het buitenland vinden dit soort dingen ook volkomen belachelijk. Die hebben ook 0 connectie met dit soort moslims hier.
Algemene stilteruimte, wat een prachtige term. Vrijheid FTW nog een foto kunnen schieten?quote:Op donderdag 28 april 2016 15:27 schreef Kaas- het volgende:
Ik ben naar aanleiding van dit topic net voor het eerst in onze gebedsruimte geweest. Ik wist ondanks dat ik al jaren rondloop op de Erasmus Universiteit Rotterdam nooit dat die bestond en was ook verrast door de locatie, want die deur ben ik al vaak langsgelopen zonder het ooit door te hebben.
Officieel is het geen gebedsruimte. Er was hier (heb ik van een persbericht) een gebedsruimte speciaal voor moslims, maar dit is vanwege het seculiere karakter van de universiteit een algemene stilteruimte voor iedereen op een nieuwe locatie geworden.
Het is 70 m2 volgens de website, maar ik kon maar een klein deel zien omdat het halverwege afgeschermd is (mannen en vrouwen niet verplicht maar wel de facto gescheiden). Ik ben teruggekeerd in plaats van verder te onderzoeken toen ik een bordje zag waarop stond dat ze liever hebben dat je niet met schoenen op het tapijt loopt, wat ik per ongeluk wel deed. Het was er overigens - je verwacht het niet - lekker rustig.
Nee, leek me niet zo respectvol. En ook niet zo interessant. Gewoon witte muren en geen poespas. Of ik moet heel wat gemist hebben, want ik ben niet al die schotjes voorbij gelopen.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:34 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Algemene stilteruimte, wat een prachtige term. Vrijheid FTW nog een foto kunnen schieten?
Dat heeft waarschijnlijk meer te maken met de cultuur van het land / bedrijf, maar okee...quote:Op donderdag 28 april 2016 14:16 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Ja begrijpelijk, niet iedereen is gelukkig zo dom en zielig. In het buitenland ook eens een goed gesprek gehad met een moslim, gewoon een goede kerel. Maar die durfde niet voor zijn ding uit te komen, hij keek constant schuchter om zich heen of zijn baas hem niet hoorde.
Bij mijn vorige werkgever hadden we die ook. Er lag hoogpolig wit tapijt, dus ik snap het verzoek wel om de schoenen uit te doen. Het waren allemaal witte muren en er hingen ook allemaal witte gordijnen om een soort van cocon om jezelf heen te maken als je dat wilde. Het was dus vooral wit. Ik kende eigenlijk maar twee mensen die er één keer per dag gebruik van maakten; een of ander oud hippie-figuur die dagelijks ging mediteren en een moslima om te bidden. Vaak gingen ze samen. Ik vraag me nog altijd af of er niet meer gebeurde...quote:Op donderdag 28 april 2016 15:27 schreef Kaas- het volgende:
Ik ben naar aanleiding van dit topic net voor het eerst in onze gebedsruimte geweest. Ik wist ondanks dat ik al jaren rondloop op de Erasmus Universiteit Rotterdam nooit dat die bestond en was ook verrast door de locatie, want die (doorzichtige) deur ben ik al vaak langsgelopen zonder het ooit door te hebben.
Officieel is het geen gebedsruimte. Er was hier (heb ik van een persbericht) een gebedsruimte speciaal voor moslims, maar dit is vanwege het seculiere karakter van de universiteit een algemene stilteruimte voor iedereen op een nieuwe locatie geworden.
Het is 70 m2 volgens de website, maar ik kon maar een klein deel zien omdat het halverwege afgeschermd is (mannen en vrouwen niet verplicht maar wel de facto gescheiden). Ik ben teruggekeerd in plaats van verder te onderzoeken toen ik een bordje zag waarop stond dat ze liever hebben dat je niet met schoenen op het tapijt loopt, wat ik per ongeluk wel deed. Het was er overigens - je verwacht het niet - lekker rustig.
Whehe, stiekem elke dag een beetje neuken in die gebedsruimte, wat de enige plek in dat bedrijf zonder camera is. Slimme lui, die hippies.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bij mijn vorige werkgever hadden we die ook. Er lag hoogpolig wit tapijt, dus ik snap het verzoek wel om de schoenen uit te doen. Het waren allemaal witte muren en er hingen ook allemaal witte gordijnen om een soort van cocon om jezelf heen te maken als je dat wilde. Het was dus vooral wit. Ik kende eigenlijk maar twee mensen die er één keer per dag gebruik van maakten; een of ander oud hippie-figuur die dagelijks ging mediteren en een moslima om te bidden. Vaak gingen ze samen. Ik vraag me nog altijd af of er niet meer gebeurde...
Oké niks mis met je fantasie maar dit zou een hele foute scenario zijnquote:Op donderdag 28 april 2016 15:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Whehe, stiekem elke dag een beetje neuken in die gebedsruimte, wat de enige plek in dat bedrijf zonder camera is. Slimme lui, die hippies.
Is al het geval. De mannen zitten bij economie, de vrouwen bij psychologie.quote:Op donderdag 28 april 2016 21:08 schreef Ryan3 het volgende:
Moeten mannen en vrouwen eigenlijk ook niet gescheiden de universiteit binnen lopen?
Ja, ik het over TU Delft hè.quote:Op donderdag 28 april 2016 21:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Is al het geval. De mannen zitten bij economie, de vrouwen bij psychologie.
Check dan een tijd dat het drukker is. http://www.risallah.com/islam/gebedstijden.php#rotterdamquote:
Nee, een universiteit in de moskee.quote:Op donderdag 28 april 2016 21:17 schreef frietenstamp het volgende:
De facto dus gewoon een moskee in een seculiere universiteit.
Ligt het nog steeds zo uit het lood dan?quote:Op donderdag 28 april 2016 21:20 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat is één groot saucijzenfestijn, gescheiden ingangen zijn dus niet nodig.
Ja. Het is de laatste jaren wel iets beter geworden maar als over de gehele TU 25% vrouw is dan schat ik het al optimistisch in. Alleen bij de wat softere faculteiten zoals bouwkunde en industrieel ontwerpen zijn de verhoudingen 50-50.quote:Op donderdag 28 april 2016 21:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ligt het nog steeds zo uit het lood dan?
Okee, maar dan dus toch lichte verbetering tov 35 jaar geleden dus.quote:Op donderdag 28 april 2016 21:29 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ja. Het is de laatste jaren wel iets beter geworden maar als over de gehele TU 25% vrouw is dan schat ik het al optimistisch in. Alleen bij de wat softere faculteiten zoals bouwkunde en industrieel ontwerpen zijn de verhoudingen 50-50.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |