abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161745299
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2016 08:51 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ah, het onderwijs op de Radboud Universiteit is zeker ver beneden peil?
Hoe kom je daarbij?
pi_161745328
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 08:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?
Enig idee wat voor heren invloed uitoefenen op het beleid van de RU?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_161745352
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2016 08:56 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Enig idee wat voor heren invloed uitoefenen op het beleid van de RU?
Nee, maar iets zegt me dat je dat nu gaat vertellen.
pi_161745387
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, maar iets zegt me dat je dat nu gaat vertellen.

quote:
Het bestuur van de Stichting Katholieke Universiteit houdt toezicht op en adviseert het college van bestuur van de Radboud Universiteit en de raad van bestuur van het Radboud universitair medisch centrum (Radboudumc), over het door het college, respectievelijk de raad te voeren beleid.
De bestuursleden van deze deze stichting worden benoemt door de volgende heren

http://www.rkkerk.nl/info.php?id=18

Tot zo ver:
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 06:54 schreef Jigzoz het volgende:
Echt absoluut niet doen. Het is echt een halszaak dat universiteiten en hogescholen vrij blijven van religie.
:D
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_161745445
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:04 schreef tofastTG het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

De bestuursleden van deze deze stichting worden benoemt door de volgende heren
[ afbeelding ]

http://www.rkkerk.nl/info.php?id=18

Tot zo ver:

[..]

:D
Ja, ik had openbare universiteiten moeten zeggen. Je hebt gelijk.
pi_161745525
Waarom doet men moeilijk om een bid ruimte? Niemand heeft er last van....
pi_161745638
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:16 schreef JubaUrbicus het volgende:
Totdat moslims die die ruimte niet bezoeken daar door andere moslims op aangesproken worden. Totdat er geëist wordt dat de ruimte gesplitst wordt zodat mannen en vrouwen niet door elkaar heen zitten. En dat gaat vrij snel.
pi_161745650
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Totdat moslims die die ruimte niet bezoeken daar door andere moslims op aangesproken worden. Totdat er geëist wordt dat de ruimte gesplitst wordt zodat mannen en vrouwen niet door elkaar heen zitten. En dat gaat vrij snel.
Je overdrijft.
pi_161745757
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:16 schreef JubaUrbicus het volgende:
Omdat die ruimte er niet hoeft te zijn. Het is iets eisen wat niet hoeft. In het bedrijfsleven gebeurt dat ook niet.
  woensdag 27 april 2016 @ 09:35:44 #110
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161745778
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:25 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Je overdrijft.
Waarom is dat een overdrijving? In een moskee mogen vrouwen en mannen ook niet door elkaar zitten (meer nog, ze moeten achter een doek uit het zicht, de minderwaardige schepsels). Glijdende schaal gaat vaker niet dan wel op maar in dit geval lijkt me dat geen al te gek vervolg.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_161745818
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:35 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Waarom is dat een overdrijving? In een moskee mogen vrouwen en mannen ook niet door elkaar zitten (meer nog, ze moeten achter een doek uit het zicht, de minderwaardige schepsels). Glijdende schaal gaat vaker niet dan wel op maar in dit geval lijkt me dat geen al te gek vervolg.
Dat is deels het geval. Het achter een doek kende ik nog niet.
  woensdag 27 april 2016 @ 09:39:31 #112
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161745840
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is deels het geval. Het achter een doek kende ik nog niet.
Geen idee of dat standaard zo is. In de moskeeën in Leuven waar ik woon alleszins het geval (ja ik heb die bezocht uit nieuwsgierigheid).
- Charlton Heston
pi_161745999
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zien we dan wel weer. Vraag me af of er zoveel kabaal zou zijn gemaakt als het over boeddhisten of andere religies zou zijn gegaan. Persoonlijk zie ik niet veel kwaad in zo'n stilteruimte waar mensen zich kunnen bezinnen als daar behoefte aan is.
  woensdag 27 april 2016 @ 09:51:32 #114
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161746044
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:49 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat zien we dan wel weer. Vraag me af of er zoveel kabaal zou zijn gemaakt als het over boeddhisten of andere religies zou zijn gegaan. Persoonlijk zie ik niet veel kwaad in zo'n stilteruimte waar mensen zich kunnen bezinnen als daar behoefte aan is.
Beter voorkomen dan genezen.
- Charlton Heston
pi_161746100
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:25 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Je overdrijft.
Absoluut niet.
pi_161746105
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:51 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Beter voorkomen dan genezen.
Als we zo gaan denken kan je net zo goed iedereen gaan opsluiten en alles verbieden. Start het anders als proef en kijk hoe het gaat, bevalt het niet stop je er weer mee.
pi_161746114
quote:

[..]

En zie hier iemand die de glijdende schaal goed praat, toe juicht en passief toekijkt en niet wil optreden. Bedankt policor links.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_161746120
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:55 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

En zie hier iemand die de glijdende schaal goed praat, toe juicht en passief toekijkt en niet wil optreden. Bedankt policor links.
Je verwacht dit soort reacties niet.
pi_161746147
quote:

[..]

Punt is dat we dat al zien. Moslims bidden gescheiden, dus dat zal in zo'n stilteruimte ook het geval zijn. Moslims spreken elkaar aan op hun religieuze plichten, dus dat zal in dit geval ook zo zijn.

Prima verder, moeten zij weten, maar als universiteit/hogeschool moet je dat niet faciliteren.
  woensdag 27 april 2016 @ 09:58:08 #120
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161746148
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:55 schreef Tem het volgende:

[..]

Als we zo gaan denken kan je net zo goed iedereen gaan opsluiten en alles verbieden. Start het anders als proef en kijk hoe het gaat, bevalt het niet stop je er weer mee.
Nou nee, de realiteit (hoe moskeeën georganiseerd zijn) wijst uit dat ik gelijk zal krijgen. Waarom zou je er dan überhaupt aan beginnen?
- Charlton Heston
pi_161746163
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:58 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Nou nee, de realiteit (hoe moskeeën georganiseerd zijn) wijst uit dat ik gelijk zal krijgen. Waarom zou je er dan überhaupt aan beginnen?
Het is geen moskee he?
pi_161746164
quote:
9s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:56 schreef Tem het volgende:

[..]

Je verwacht dit soort reacties niet.
Tja, als je niet snapt dat religie geen plaats heeft binnen onderwijs dan is het wel een beetje makkelijk om te scoren tegen je. Maar goed, we hebben het er wel over als jou de toegang ontzegd wordt omdat er gelovigen bezig zijn en jij niet tot hun kringetje behoort.
pi_161746172
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:58 schreef Tem het volgende:

[..]

Het is geen moskee he?
Nee, het praat alleen zo, doet alleen zo, ziet er alleen zo uit en dezelfde regels gelden er.
pi_161746183
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:58 schreef Tem het volgende:

[..]

Het is geen moskee he?
Nee, een gebedsruimte. Of denk je bij het woord stilteruimte aan zoiets als een stiltecoupé in de trein?
pi_161746195
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Punt is dat we dat al zien. Moslims bidden gescheiden, dus dat zal in zo'n stilteruimte ook het geval zijn. Moslims spreken elkaar aan op hun religieuze plichten, dus dat zal in dit geval ook zo zijn.

Prima verder, moeten zij weten, maar als universiteit/hogeschool moet je dat niet faciliteren.
Ze gaan toch alleen een stilteruimte faciliteren die voor iedereen beschikbaar is? Trouwens, genoeg instellingen dien dat al zonder al het gedoe wat je beschrijft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')