Lees toch geen zaken die er niet staan! Ik heb helemaal niet gesteld wat ik zou doen, ik heb je geconfronteerd met het verschil tussen de werkelijkheid en de theorie, in theorie mag je niet discrimineren, in de werkelijkheid kan je hier geen fuck tegen doen als de mensen die discrimineren het goed aankleden. Hoe meer je mensen hiervoor gaat vervolgen hoe slimme ze hiermee worden en hoe minder kans je nog zal hebben om die mensen te vervolgen. Bottomline: discriminatiewetgeving is weinig effectief, het staat leuk op papier, je kan er goede sier mee maken maar het heeft geen tanden.quote:
Ook hier lees jij iets wat er niet staat. Ik heb mijn mening over het schudden van handen niet gegeven, ik heb er slechts op gewezen dat het in onze cultuur een gebruik is en dat het dus een nadeel is voor de werkgever als een sollicitant categorisch niet de handen schudt van een vrouw terwijl hij wel de handen schudt van een man. In dat geval kan je trouwens betere helemaal geen handen schudden maar dat terzijde.quote:Dat jij het respectvol vindt om handen schudden als begroetingsvorm te gebruiken wil niet zeggen dat andere wijzen van begroeting niet respectvol zijn.
Gooi het maar over die boeg hoor.. 1 antwoordquote:Op dinsdag 26 april 2016 20:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom is het gebrek aan ruimte en geld ineens het probleem van de moslimstudent?
Waarom klaag je niet over het roeiteam? Of de nieuwjaarsborrel? Of de schilderijen aan de muur?
Maar je laat je wel gemakkelijk door Mark Rutte tegen moslimstudenten uitspelen.
"Tot slot is in de Dienstenrichtlijn bepaald dat bij het verbod van discriminatie op grond van geslacht bij de toegang tot en het aanbod van goederen en diensten de godsdienstvrijheid wordt geëerbiedigd."quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:41 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat zegt vooral wat over jou, terwijl jij het als vanzelfsprekendheid probeert te brengen.
In deze zaak is het namelijk gewoon duidelijk bij de werkgever dat deze mevrouw vanuit haar geloofsovertuiging geen handen van mannen zal schudden en zijn daar duidelijke afspraken over gemaakt.
Dat jij het respectvol vindt om handen schudden als begroetingsvorm te gebruiken wil niet zeggen dat andere wijzen van begroeting niet respectvol zijn. Het heeft dus ook weinig met provocatie te maken want ook zonder handen te schudden kun je op een respectvolle manier begroet worden. Sommige moslims begroeten gewoon op een andere manier dan voor jou gebruikelijk is. Het is net een pluralistische samenleving.
Ik heb een paar weken geleden in de keuken van Saudi-Arabië mogen kijken. Die hebben dat écht beter voor elkaar. Overal is een Moskee of bidgelegenheid te vinden. In Hotels, Malls en restaurants. Zelfs op de universiteit. Ik hoef je niet te vertellen dat de economie van Saudi-Arabië al een eeuw lang die van Nederland uitlacht.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:44 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Poepje, er is al een speciale ruimte voor andersdenkenden zodat ze in alle stilte hun ding kunnen doen.
Juistquote:Op dinsdag 26 april 2016 20:47 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
"Tot slot is in de Dienstenrichtlijn bepaald dat bij het verbod van discriminatie op grond van geslacht bij de toegang tot en het aanbod van goederen en diensten de godsdienstvrijheid wordt geëerbiedigd."
Zeer kwalijke regel. Godsdienst allemaal goed en wel, maar iemand discrimineren op gebied van geslacht zou altijd daarboven moeten staan. Mag ik een godsdienst oprichten waarbij ik mannen een hand schud en vrouwen voor de voeten spuug bij wijze van begroeting (beide zie ik dan als respectvol), en als een vrouw dan klaagt daarover dan kan ik eigenlijk beroepen op m'n godsdienstvrijheid?![]()
Of wellicht enkel "erkende" godsdiensten...
Er worden door universiteiten zoveel dingen georganiseerd/opgezet waar slechts een klein deel van de studenten interesse in heeft. Een borrelruimte, allerlei gesubsidieerde verenigingen, sportoernooien, uitwisselingsprogramma's, noem maar opquote:Op dinsdag 26 april 2016 20:41 schreef Faz3D het volgende:
[..]
En als andere studenten het gevoel hebben dat mensen met een andere levensovertuiging iets extra's krijgen? Dat zou voor mij wel iets zijn wat ik niet negeren.
Wat krijgen studenten met een andere levensovertuiging er dan voor terug?
Waarom is de bestaande situatie dan niet voldoende toereikend voor mensen met andere levensovertuigingen?
En als een gebedsruimte niet veel kost is dat een reden te meer om hem te plaatsen?
Een sla en groente tuin voor veganisten kost ook niet veel. Daar krijg je ook veel voor terug.
Gezondheid, plezier etc.
Lijkt me wel goed vertoeven voor moslimsquote:Op dinsdag 26 april 2016 20:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb een paar weken geleden in de keuken van Saudi-Arabië mogen kijken. Die hebben dat écht beter voor elkaar. Overal is een Moskee of bidgelegenheid te vinden. In Hotels, Malls en restaurants. Zelfs op de universiteit. Ik hoef je niet te vertellen dat de economie van Saudi-Arabië al een eeuw lang die van Nederland uitlacht.²
Simpel, omdat het een drogreden is. Ze hebben eerst een onderbuikgevoel en zoeken er later "argumenten" bij. Ik vind het ontzettend wels.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:48 schreef Hexagon het volgende:
Waarom is het alleen bij de gebedsruimte een probleem?
Inhoudelijk reageren op de grens lukt dus niet meer.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er worden doro universiteiten zoveel dingen georganiseerd/opgezet waar slechts een klein deel van de studenten interesse in heeft. Een borrelruimte, allerlei gesubsidieerde verenigingen, sportoernooien, uitwisselingsprogramma's, noem maar op
Waarom is het alleen bij de gebedsruimte een probleem?
En als je een veganistische tuin wilt. Met een beetje een lobby gaat dat volgens mij nog lukken ook.
Hahahaha geweldigquote:Op dinsdag 26 april 2016 20:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Simpel, omdat het een drogreden is. Ze hebben eerst een onderbuikgevoel en zoeken er later "argumenten" bij. Ik vind het ontzettend wels.²
Waar begin ik? Omdat het om duizenden studenten gaat die hiervan profiteren? Omdat het roeien een hele grote studentensport is?quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom is het gebrek aan ruimte en geld ineens het probleem van de moslimstudent?
Waarom klaag je niet over het roeiteam? Of de nieuwjaarsborrel? Of de schilderijen aan de muur?
Wat heeft Rutte ermee te maken? Ik geef alleen maar aan dat universiteiten dankzij Rutte nog minder te besteden hebben. Jij kan goed rekenen, nietwaar? Als vanaf de jaren 80 tot Rutte 1,0 het budget per student is gehalveerd en Rutte bezuinigde 1/3de, hoeveel procent is er dan nu nog over? 2/6de per student in vergelijking met de jaren 80. Dat is een serieus probleem, niet dat 1 moslim een aparte ruimte eist waarin hij kan bidden. Dat bidden kan hij nu ook doen! Nogmaals (mensen hier lezen erg selectief), er zijn bij mijn universiteit altijd lege klaslokalen en auditoria (altijd, als je maar een beetje je best doet om te zoeken dan weet je dat, het is mij altijd gelukt!), er zijn altijd grasveldjes in de buurt waarop je kan bidden, het is een non-probleem. Je hebt geen aparte faciliteiten nodig om te bidden, dat kan je overal doen.quote:Maar je laat je wel gemakkelijk door Mark Rutte tegen moslimstudenten uitspelen.
Er wordt helemaal geen onderscheid gemaakt. Dat onderscheid maakt de student zelf door geen Moslim te (willen) zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:50 schreef Faz3D het volgende:
Die zaken worden opgezet om het gezamenlijke student gevoel te versterken. Een apart hokje zorgt voor afscheiding en bijzonder willen zijn.
quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er wordt helemaal geen onderscheid gemaakt. Dat onderscheid maakt de student zelf door geen Moslim te (willen) zijn.²
Mmmm, dat is wel een goeie.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er wordt helemaal geen onderscheid gemaakt. Dat onderscheid maakt de student zelf door geen Moslim te (willen) zijn.²
quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben ook minder te besteden, UvA althans, omdat ze lekker Wallstreetje gingen spelen met onroerend goed icm derivaten hè, wat ik begrepen heb. De marktwerking weer van Hexagon, zeg maar.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waar begin ik? Omdat het om duizenden studenten gaat die hiervan profiteren? Omdat het roeien een hele grote studentensport is?
Schilderijen ben ik helaaas nog niet tegengekomen, ik zou het leuk vinden als universiteiten wat minder sober zouden zijn ingericht maar helaas, ome Mark houdt de hand op de knip, zijn voogangers (Lubbers, Kok en Potter) deden dat al maar hij deed er nog een paar scheppen bovenop.
[..]
Wat heeft Rutte ermee te maken? Ik geef alleen maar aan dat universiteiten dankzij Rutte nog minder te besteden hebben. Jij kan goed rekenen, nietwaar? Als vanaf de jaren 80 tot Rutte 1,0 het budget per student is gehalveerd en Rutte bezuinigde 1/3de, hoeveel procent is er dan nu nog over? 2/6de per student in vergelijking met de jaren 80. Dat is een serieus probleem, niet dat 1 moslim een aparte ruimte eist waarin hij kan bidden. Dat bidden kan hij nu ook doen! Nogmaals (mensen hier lezen erg selectief), er zijn bij mijn universiteit altijd lege klaslokalen en auditoria (altijd, als je maar een beetje je best doet om te zoeken dan weet je dat, het is mij altijd gelukt!), er zijn altijd grasveldjes in de buurt waarop je kan bidden, het is een non-probleem. Je hebt geen aparte faciliteiten nodig om te bidden, dat kan je overal doen.
PR-gedoe.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als het universiteiten niets zou interesseren dan zouden ze ook geen gebedsruimte openen.
Las volgens mij gisteren dat ze zo goed als failliet zijn, door oorlogje spelen, kinderen bombarderen en lage olieprijs.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb een paar weken geleden in de keuken van Saudi-Arabië mogen kijken. Die hebben dat écht beter voor elkaar. Overal is een Moskee of bidgelegenheid te vinden. In Hotels, Malls en restaurants. Zelfs op de universiteit. Ik hoef je niet te vertellen dat de economie van Saudi-Arabië al een eeuw lang die van Nederland uitlacht.²
Het zal allemaal best. Maar het is een beetje flauw om dan te gaan mopperen over die ene grijpstuiver die die gebedsruimte kost.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waar begin ik? Omdat het om duizenden studenten gaat die hiervan profiteren? Omdat het roeien een hele grote studentensport is?
Schilderijen ben ik helaaas nog niet tegengekomen, ik zou het leuk vinden als universiteiten wat minder sober zouden zijn ingericht maar helaas, ome Mark houdt de hand op de knip, zijn voogangers (Lubbers, Kok en Potter) deden dat al maar hij deed er nog een paar scheppen bovenop.
[..]
Wat heeft Rutte ermee te maken? Ik geef alleen maar aan dat universiteiten dankzij Rutte nog minder te besteden hebben. Jij kan goed rekenen, nietwaar? Als vanaf de jaren 80 tot Rutte 1,0 het budget per student is gehalveerd en Rutte bezuinigde 1/3de, hoeveel procent is er dan nu nog over? 2/6de per student in vergelijking met de jaren 80. Dat is een serieus probleem, niet dat 1 moslim een aparte ruimte eist waarin hij kan bidden. Dat bidden kan hij nu ook doen! Nogmaals (mensen hier lezen erg selectief), er zijn bij mijn universiteit altijd lege klaslokalen en auditoria (altijd, als je maar een beetje je best doet om te zoeken dan weet je dat, het is mij altijd gelukt!), er zijn altijd grasveldjes in de buurt waarop je kan bidden, het is een non-probleem. Je hebt geen aparte faciliteiten nodig om te bidden, dat kan je overal doen.
Zulke argumenten zijn dan ook door anderen te gebruiken.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zal allemaal best. Maar het is een beetje flauw om dan te gaan mopperen over die ene grijpstuiver die die gebedsruimte kost.
Zeker zolang universiteiten een heleboel uitgaven doen waar maar een beperkt aantal studenten gebruik van maakt.
Dat mag. Het maakt je alleen vrij bekrompen, om keuzes die anderen maken terwijl je daar zelf geen last van ondervindt toch als provocerend te beschouwen. Nog even en je vindt vrouweni n korte rokjes provocerend.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geen, ik stelde enkel dat het provocerend is, bedoeld of niet. Dat mag toch?
De universiteit subsidieert ook religieuze clubjes als Ichthus en de Navigators met nog meer geld dan een bidlokaaltje. Is dat ook een probleem?quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:02 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Zulke argumenten zijn dan ook door anderen te gebruiken.
En die zaken waar de uni in investeert, daar kan iedereen aan mee doen.
Een jaar of tien geleden kwamen de Chinezen studeren aan de TU. Ze hadden geen behoefte aan een (dure) Nederlandse lunch uit de kantine; en toen waren er opeens magnetrons in de kantine. En eigenlijk heel handig voor iedereen, die eens hard door wil studeren, raar dat die dingen niet eerder kwamen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De universiteit subsidieert ook religieuze clubjes als Ichthus en de Navigators met nog meer geld dan een bidlokaaltje. Is dat ook een probleem?
Eh nee. Jij kan ook niet zomaar in elk leeg lokaal jouw ding gaan doen. Hou eens op met discrimineren door moslims meer rechten te geven dan anderen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bid gewoon zoals je dat wil doen. Doe dat buiten, doe dat in een klaslokaal waar geen les is of waar dan ook, het boeit me niet. Het wil niet zeggen dat wij van alles moeten doen om dit te faciliteren, anders dan dat we hen hun gang laten gaan binnen de grenzen van onze wetgeving.
Ja.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De universiteit subsidieert ook religieuze clubjes als Ichthus en de Navigators met nog meer geld dan een bidlokaaltje. Is dat ook een probleem?
Nee hoor. Dat is een feitelijke constatering. Ik ben niet Nedeland, ik ben niet al die miljoenen Nederlandse vrouwen die zich geprovoceerd voelen als die man voor hun neus de handen schudt van de mannen en vervolgens de vrouwen negeert. Dat jij niet wil zien dat dat voor hen provocerend is daar kan ik weinig aan doen, dat maakt jou kortzichtig maar mij echt niet bekrompen. Het zegt helemaal niets over mij aangezien ik slechts observeer hoe andere mensen in de maatschappij hierop reageren.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat mag. Het maakt je alleen vrij bekrompen, om keuzes die anderen maken terwijl je daar zelf geen last van ondervindt toch als provocerend te beschouwen.
Volgens mij hebben diezelfde moslims daar meer last van dan ik.quote:Nog even en je vindt vrouweni n korte rokjes provocerend.
Maar waar leg jij de grens dan als het gaat om het bedienen van deelbehoeften onder de studentenpopulatie?quote:
Goede vraag. Als je te weten komt, vertel je het mij dan even? Ik kan namelijk geen rationalisatie vinden achter de keuze om voor 1 student een aparte bidruimte te maken op een openbare universiteit.quote:
Welnu kaart het aan en vraag om gelijke rechten, dat is je goed recht.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is niet flauw bedoeld, daarvoor moet je toch echt bij Rutte, Potter, Kok en Lubbers klagen, bij Rutte het meest.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zal allemaal best. Maar het is een beetje flauw om dan te gaan mopperen over die ene grijpstuiver die die gebedsruimte kost.
Zo simpel werkt het natuurlijk niet! Universiteiten hebben fatsoenlijke sportfaciliteiten en andere ontspannende faciliteiten nodig om de universiteit aantrekkelijk te maken bij grote groepen studenten. Niet dat studenten hierop de universiteit uitzoeken maar het draagt wel bij tot het imago van de universiteit. En dan doen Nederlandse universiteiten het relatief sober, in België betalen ze meer voor het sporten (studenten verhoudingsgewijs minder).quote:Zeker zolang universiteiten een heleboel uitgaven doen waar maar een beperkt aantal studenten gebruik van maakt.
- De schaal. Veel studenten vs. weinig studenten.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar waar leg jij de grens dan als het gaat om het bedienen van deelbehoeften onder de studentenpopulatie?
Nee, jij kiest ervoor te gaan mopperen over een gebedsruimte vanwege geld. Waarom mopper je niet gewoon direct naar die bestuurders?quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is niet flauw bedoeld, daarvoor moet je toch echt bij Rutte, Potter, Kok en Lubbers klagen, bij Rutte het meest.
En kennelijk vinden ze daar religieuze faciliteiten, voor studenten met een geloof, ook onderdeel van.quote:Zo simpel werkt het natuurlijk niet! Universiteiten hebben fatsoenlijke sportfaciliteiten en andere ontspannende faciliteiten nodig om de universiteit aantrekkelijk te maken bij grote groepen studenten. Niet dat studenten hierop de universiteit uitzoeken maar het draagt wel bij tot het imago van de universiteit. En dan doen Nederlandse universiteiten het relatief sober, in België betalen ze meer voor het sporten (studenten verhoudingsgewijs minder).
Ik zou vooral boos zijn en verdrietig om de daadwerkelijke beesten die dit voor jullie verpesten.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:21 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Heb toch medeleven met je medemens, je mag ze ook eens wat gunnen. Ik ben wel teleurgesteld en verdrietig van je zienswijze. Er zijn mensen met andere invalshoeken die dit ook willen. Het gaat er toch om dat hun ook in vrede met zichzelf kunnen leven? Soms vind ik het wel bedroevend hoe wij hier in Nederland worden behandeld. We lijken net beesten. Het is geven en nemen, dat lijk je maar niet te snappen.
Ook andere gebedshuizen?quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is een universiteit. Daar studeer je.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:41 schreef Faz3D het volgende:
[..]
En als andere studenten het gevoel hebben dat mensen met een andere levensovertuiging iets extra's krijgen? Dat zou voor mij wel iets zijn wat ik niet negeren.
Wat krijgen studenten met een andere levensovertuiging er dan voor terug?
Waarom is de bestaande situatie dan niet voldoende toereikend voor mensen met andere levensovertuigingen?
En als een gebedsruimte niet veel kost is dat een reden te meer om hem te plaatsen?
Een sla en groente tuin voor veganisten kost ook niet veel. Daar krijg je ook veel voor terug.
Gezondheid, plezier etc.
Omdat het mazzelpikken zijn die op een oliebel zitten. Niet vanwege hun fantastische universiteiten.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben nog geen naam van een van die universiteiten tegengekomen bij eender welk artikel wat ik heb gelezen. Allemaal Europese universiteiten, Noord-Americaanse/Australische universiteiten en in toenemende mate Aziatische universiteiten, nooit universiteiten uit het MO (nu ja, buiten Israël wat natuurlijk ook een soort van 'kolonie' van Europa is), Africa of Zuid-America.quote:Op woensdag 27 april 2016 01:59 schreef ijzerdraat het volgende:
[..]
Omdat het mazzelpikken zijn die op een oliebel zitten. Niet vanwege hun fantastische universiteiten.
Saudi arabie is dan ook een land met een grote hoeveelheid moslims die daar behoefte aan hebben. De grote minderheid expats die behoefte hebben aan een rustige ruimte om hun biertje te drinken hebben pech. Daar wordt niets voor geregeld.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voor de mensen die niet weten dat bovenstaande idioot een troll is: Saudi-Arabië is een soort koninklijke IS waar onschuldige mensen gruwelijk worden gemarteld, publiekelijk worden onthoofd, waar geen enkele vrijheid van meningsuiting bestaat, waar op atheïsme de doodstraf staat, enzovoort.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je geen principes hebt. En dat kan soms.quote:Op woensdag 27 april 2016 07:23 schreef nixxx het volgende:
En toch is het als expat niet slecht vertoeven.
jij bent niet helemaal lekker in je bovenkamer jijquote:Op dinsdag 26 april 2016 20:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ah, het onderwijs op de Radboud Universiteit is zeker ver beneden peil?quote:Op woensdag 27 april 2016 06:54 schreef Jigzoz het volgende:
Echt absoluut niet doen. Het is echt een halszaak dat universiteiten en hogescholen vrij blijven van religie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |