abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:27:26 #76
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161737379
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bid gewoon zoals je dat wil doen. Doe dat buiten, doe dat in een klaslokaal waar geen les is of waar dan ook, het boeit me niet. Het wil niet zeggen dat wij van alles moeten doen om dit te faciliteren, anders dan dat we hen hun gang laten gaan binnen de grenzen van onze wetgeving.
Eh nee. Jij kan ook niet zomaar in elk leeg lokaal jouw ding gaan doen. Hou eens op met discrimineren door moslims meer rechten te geven dan anderen.

Bidden zonder aanstoot te geven doe je maar waar je ook niet-aanstootgevend kan neuken.
pi_161737451
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De universiteit subsidieert ook religieuze clubjes als Ichthus en de Navigators met nog meer geld dan een bidlokaaltje. Is dat ook een probleem?
Ja.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161737572
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat mag. Het maakt je alleen vrij bekrompen, om keuzes die anderen maken terwijl je daar zelf geen last van ondervindt toch als provocerend te beschouwen.
Nee hoor. Dat is een feitelijke constatering. Ik ben niet Nedeland, ik ben niet al die miljoenen Nederlandse vrouwen die zich geprovoceerd voelen als die man voor hun neus de handen schudt van de mannen en vervolgens de vrouwen negeert. Dat jij niet wil zien dat dat voor hen provocerend is daar kan ik weinig aan doen, dat maakt jou kortzichtig maar mij echt niet bekrompen. Het zegt helemaal niets over mij aangezien ik slechts observeer hoe andere mensen in de maatschappij hierop reageren.

quote:
Nog even en je vindt vrouweni n korte rokjes provocerend.
Volgens mij hebben diezelfde moslims daar meer last van dan ik. _O-
Van mijn part lopen ze naakt rond, persoonlijk vind ik het wel mooier als je niet ovedrijft met de lengte en de breedte van de rok (puur op basis van wat is esthetisch vind met de kleding) maar dat moeten ze zelf weten.
#NoDAPL
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:32:37 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161737596
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja.
Maar waar leg jij de grens dan als het gaat om het bedienen van deelbehoeften onder de studentenpopulatie?
pi_161737608
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Naar wie dan precies?
Goede vraag. Als je te weten komt, vertel je het mij dan even? Ik kan namelijk geen rationalisatie vinden achter de keuze om voor 1 student een aparte bidruimte te maken op een openbare universiteit.
#NoDAPL
pi_161737698
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De universiteit subsidieert ook religieuze clubjes als Ichthus en de Navigators met nog meer geld dan een bidlokaaltje. Is dat ook een probleem?
Welnu kaart het aan en vraag om gelijke rechten, dat is je goed recht.
pi_161737757
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het zal allemaal best. Maar het is een beetje flauw om dan te gaan mopperen over die ene grijpstuiver die die gebedsruimte kost.
Het is niet flauw bedoeld, daarvoor moet je toch echt bij Rutte, Potter, Kok en Lubbers klagen, bij Rutte het meest. ;)

quote:
Zeker zolang universiteiten een heleboel uitgaven doen waar maar een beperkt aantal studenten gebruik van maakt.
Zo simpel werkt het natuurlijk niet! Universiteiten hebben fatsoenlijke sportfaciliteiten en andere ontspannende faciliteiten nodig om de universiteit aantrekkelijk te maken bij grote groepen studenten. Niet dat studenten hierop de universiteit uitzoeken maar het draagt wel bij tot het imago van de universiteit. En dan doen Nederlandse universiteiten het relatief sober, in België betalen ze meer voor het sporten (studenten verhoudingsgewijs minder).
#NoDAPL
pi_161737806
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar waar leg jij de grens dan als het gaat om het bedienen van deelbehoeften onder de studentenpopulatie?
- De schaal. Veel studenten vs. weinig studenten.
- Past het bij een openbare universiteit? Voor religie is het antwoord nee.
#NoDAPL
pi_161737855
Terzijde, voor wie nu denkt dat ik een diehard-atheïst ben, dat is niet zo. Ik ben zelf gelovig. Kwestie van dat jullie weten dat zo'n bias voor mij geen rol speelt in deze kwestie.
#NoDAPL
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:41:19 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161737904
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is niet flauw bedoeld, daarvoor moet je toch echt bij Rutte, Potter, Kok en Lubbers klagen, bij Rutte het meest. ;)
Nee, jij kiest ervoor te gaan mopperen over een gebedsruimte vanwege geld. Waarom mopper je niet gewoon direct naar die bestuurders?

quote:
Zo simpel werkt het natuurlijk niet! Universiteiten hebben fatsoenlijke sportfaciliteiten en andere ontspannende faciliteiten nodig om de universiteit aantrekkelijk te maken bij grote groepen studenten. Niet dat studenten hierop de universiteit uitzoeken maar het draagt wel bij tot het imago van de universiteit. En dan doen Nederlandse universiteiten het relatief sober, in België betalen ze meer voor het sporten (studenten verhoudingsgewijs minder).
En kennelijk vinden ze daar religieuze faciliteiten, voor studenten met een geloof, ook onderdeel van.
pi_161739930
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:21 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Heb toch medeleven met je medemens, je mag ze ook eens wat gunnen. Ik ben wel teleurgesteld en verdrietig van je zienswijze. Er zijn mensen met andere invalshoeken die dit ook willen. Het gaat er toch om dat hun ook in vrede met zichzelf kunnen leven? Soms vind ik het wel bedroevend hoe wij hier in Nederland worden behandeld. We lijken net beesten. Het is geven en nemen, dat lijk je maar niet te snappen.

:')
Ik zou vooral boos zijn en verdrietig om de daadwerkelijke beesten die dit voor jullie verpesten.
pi_161744025
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb een paar weken geleden in de keuken van Saudi-Arabië mogen kijken. Die hebben dat écht beter voor elkaar. Overal is een Moskee of bidgelegenheid te vinden. In Hotels, Malls en restaurants. Zelfs op de universiteit. Ik hoef je niet te vertellen dat de economie van Saudi-Arabië al een eeuw lang die van Nederland uitlacht. :{

:{²
Ook andere gebedshuizen?
Ik hoef niet te vertellen dat die geitenneukers niets gepresteerd hebben behalve toevallig olie onder hun geitengat te hebben gevonden.

Zwijn

"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_161744202
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:41 schreef Faz3D het volgende:

[..]

En als andere studenten het gevoel hebben dat mensen met een andere levensovertuiging iets extra's krijgen? Dat zou voor mij wel iets zijn wat ik niet negeren.

Wat krijgen studenten met een andere levensovertuiging er dan voor terug?

Waarom is de bestaande situatie dan niet voldoende toereikend voor mensen met andere levensovertuigingen?

En als een gebedsruimte niet veel kost is dat een reden te meer om hem te plaatsen?

Een sla en groente tuin voor veganisten kost ook niet veel. Daar krijg je ook veel voor terug.

Gezondheid, plezier etc.
Het is een universiteit. Daar studeer je.

Hobbies en religies laat je maar lekker thuis.
Nee.
pi_161744220
quote:

[..]

Ik heb een paar weken geleden in de keuken van Saudi-Arabië mogen kijken. Die hebben dat écht beter voor elkaar. Overal is een Moskee of bidgelegenheid te vinden. In Hotels, Malls en restaurants. Zelfs op de universiteit. Ik hoef je niet te vertellen dat de economie van Saudi-Arabië al een eeuw lang die van Nederland uitlacht. :{

Omdat het mazzelpikken zijn die op een oliebel zitten. Niet vanwege hun fantastische universiteiten.
Nee.
pi_161744487
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 01:59 schreef ijzerdraat het volgende:

[..]

Omdat het mazzelpikken zijn die op een oliebel zitten. Niet vanwege hun fantastische universiteiten.
Ik ben nog geen naam van een van die universiteiten tegengekomen bij eender welk artikel wat ik heb gelezen. Allemaal Europese universiteiten, Noord-Americaanse/Australische universiteiten en in toenemende mate Aziatische universiteiten, nooit universiteiten uit het MO (nu ja, buiten Israël wat natuurlijk ook een soort van 'kolonie' van Europa is), Africa of Zuid-America.
#NoDAPL
pi_161744501
Beetje bij beetje nemen ze dit land over. :r
pi_161744542
Hoeveel uur les krijg je op een universiteit? 3 uur per dag? Als je zelfs 3 uurtjes niet kan doorbrengen zonder je pedofiele bloeddorstige profeet te aanbidden dan heb je niks op een universiteit te zoeken.
  woensdag 27 april 2016 @ 06:18:40 #93
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161744718
quote:

[..]

Saudi arabie is dan ook een land met een grote hoeveelheid moslims die daar behoefte aan hebben. De grote minderheid expats die behoefte hebben aan een rustige ruimte om hun biertje te drinken hebben pech. Daar wordt niets voor geregeld.

Is het je trouwens opgevallen hoeveel saudis [b]niet[\b] gaan bidden? Gewoon in de mall blijven rondhangen voor de winkels, wachtend tot ze weer open gaan...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_161744790
Echt absoluut niet doen. Het is echt een halszaak dat universiteiten en hogescholen vrij blijven van religie.
pi_161744820
quote:

[..]

Voor de mensen die niet weten dat bovenstaande idioot een troll is: Saudi-Arabië is een soort koninklijke IS waar onschuldige mensen gruwelijk worden gemarteld, publiekelijk worden onthoofd, waar geen enkele vrijheid van meningsuiting bestaat, waar op atheïsme de doodstraf staat, enzovoort.

Daarnaast staat de economie van SA op instorten door de aanhoudend lage olieprijs. Niet dat het jaren geleden zoveel beter toefen was op economisch gebied voor de bevolking. De rijkdom komt uitsluitend ten goede aan de toplaag. De rest van de bevolking is straatarm. SA geeft verder geen fuck om de armen.

Of heel plat in getallen, het BBP per hoofd van de bevolking:
NL: 48.222 dollar
SA: 14.486 dollar

Iedereen die positief doet over dat kutland is óf gestoord, óf een nazistische klootzak met een extreme afkeer van mensenrechten.
  woensdag 27 april 2016 @ 07:23:20 #96
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161744842
En toch is het als expat niet slecht vertoeven.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_161744898
O, dan is het goed.
pi_161744977
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 07:23 schreef nixxx het volgende:
En toch is het als expat niet slecht vertoeven.
Als je geen principes hebt. En dat kan soms.
pi_161745253
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Er wordt helemaal geen onderscheid gemaakt. Dat onderscheid maakt de student zelf door geen Moslim te (willen) zijn. :{

jij bent niet helemaal lekker in je bovenkamer jij
There are only 151 Pokémon.
pi_161745291
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 06:54 schreef Jigzoz het volgende:
Echt absoluut niet doen. Het is echt een halszaak dat universiteiten en hogescholen vrij blijven van religie.
Ah, het onderwijs op de Radboud Universiteit is zeker ver beneden peil?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')