Zure druiven of rechtvaardigheidsgevoel, oordeelt u zelf maar.quote:Advocaat Gerard Spong denkt er over om aangifte te doen tegen Burgercomité EU. Gisteravond noemde Spong bij tv-programma Pauw het referendum van afgelopen woensdag een ’crimineel referendum’. De advocaat is benaderd door iemand die pleit voor een strafzaak als de overheid geen onderzoek start.
De leden van het Burgercomité zouden volgens Spong onder valse voorwendselen handtekeningen hebben verzameld voor het referendum, dat over het associatieverdrag met Oekraïne ging.
Het referendum werd mogelijk gemaakt door actiegroep GeenPeil. In deze groep zaten GeenStijl, het Forum voor Democratie en Burgercomité EU. Voorzitter van het comité Arjan van Dixhoorn zei vorige week tegen het NRC dat Oekraïne hun niets kan schelen. Daarmee lieten ze blijken dat het referendum vooral als doel heeft om Nederland en de Europese Unie onder spanning te zetten.
Bij Pauw zei Spong: "Het is een misdrijf wat enkele initiatiefnemers in het NRC bekennen. Volgens artikel 98 van de wet raadgevend referendum is het verboden om onder valse voorwendselen een ondersteuningsverklaring te krijgen. Als je zegt het gaat me niet om Oekraïne maar om de EU.”
Stuk voor stuk belangrijk, het TTIP-verdrag waarschijnlijk nog het meest.quote:Initiatiefnemer van het Oekraïne-referendum Thierry Baudet wil premier Rutte adviseren over het aanpassen van het associatieverdrag tussen Europa en Oekraïne, dat woensdag is weggestemd door een meerderheid van de kiezers.
Baudet wil een manifest opstellen met daarin de aanpassingen in het associatieverdrag die Rutte volgens hem zou moeten uitonderhandelen in Brussel. "Dat manifest ga ik samen met andere leden van het intellectuele nee-kamp opstellen", zei hij in tv-programma Pauw.
Vandaag praat de ministerraad over de uitkomst van het referendum. Formeel kan het kabinet de uitslag naast zich neerleggen, maar premier Rutte heeft al gezegd dat Nederland wat hem betreft het verdrag met Oekraïne niet zonder meer kan ratificeren nu het nee-kamp het referendum heeft gewonnen.
In Pauw zei Baudet verder dat hij al drie onderwerpen op de plank heeft liggen waarover volgens hem ook heel goed een referendum gehouden zou kunnen worden: het TTIP-handelsverdrag tussen Europa en de VS, nieuwe financiële steun van de Europese Unie aan landen in Zuid-Europa en de Europese aanpak van het vluchtelingenprobleem.
Een goed punt van Plasterk, hier moet inderdaad naar worden gekeken.quote:Minister Plasterk zet vraagtekens bij de subsidies die bij een referendum worden verstrekt om campagne te voeren. Hij vindt dat er nog eens goed naar de regels moet worden gekeken.
Van de ongeveer 2 miljoen euro die voor het Oekraïne-referendum is verstrekt, is ook een deel bij politieke partijen terechtgekomen. Plasterk vraagt zich af of het nou echt de bedoeling is "dat we partijen gaan financieren, zodat ze advertenties voor zichzelf kunnen plaatsen".
Ja, alleen zou ik de oost-zone scheiden van de zuid-zone, ik denk dat dat voor beide partijen beter werkt. Dat is echter aan hen om te bepalen, niet aan ons. Wij mogen voor onszelf bepalen dat wij ons afsplitsen van de oost- en zuidzone op bepaalde vlakken (EMU, Schengenzone).quote:Op maandag 25 april 2016 16:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Misschien 1 EU maar opgedeeld in zones? Noord-West zone en Oost-Zuid zone?
Ja.quote:Onderlingen handels voordeeltjes bepalen maar geen onbeperkt personen verkeer maar aan voorwaarden?
Dan zouden mensen gedwongen moeten verhuizen. Liever gewoon geen valse concurrentie, dat is een van de gedachtes achter het opsplitsen.quote:Ook bij verplaatsing van fabrieken afdwingen dat aan een bepaald percentage aan vaste mensen mee verhuizen moet worden aangeboden?
Voor de politie een component (grensoverschrijdende misdaad), voor de douane vooral binnen het blok (buitenranden van de Unie voor Noord- en West-Europa), voor het leger samenwerken, voor big science samenwerken, voor uitwisseling van studenten samenwerken, voor duurzaamheid samenwerken etc.quote:Leger en politie wel centraal.
Dat is ook mijn stokpaardje.quote:Op maandag 25 april 2016 16:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zie jij goed. Dat is een heel erg groot en wezenlijk verschil tussen het Rijnlandsmodel wat we hadden en het neoliberalisme wat sinds de jaren 80 haar opmars maakte en sinds de jaren 90 zeer duidelijk de Nederlandse politiek (centrumpartijen) in haar greep had. Het Rijnlandsmodel is zo effectief omdat alles goed geregeld is en iedereen kan doen waar hij goed in is en wat hij graag doet. Dat was onze competitieve edge die we hebben opgegeven terwijl we nooit zo goed zullen worden in dat waar de USA en de UK zo goed in zijn, simpelweg omdat het niet past bij wat onze volkeren willen. Wij willen niet al die nadelen die zij ook hebben ten faveure van die troeven.
Volgens mij bedoelt Plasterk daar dat de subsidies niet naar politieke partijen moeten gaan, omdat die met die subsidie (onder andere) reclame voor zichzelf maken.quote:Op maandag 25 april 2016 20:45 schreef D1990 het volgende:
Hoezo een goed punt van Plasterk? Dan kan er dus nooit meer een referendum door niet-gevestigde politieke partijen of niet-rijken georganiseerd worden. Want gaat nogal moeilijk om dat te financieren als je een modaal of lager dan modaal inkomen hebt.
Ja, Plasterk had het over subsidies voor politieke partijen, niet over subsidies.quote:Op maandag 25 april 2016 20:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt Plasterk daar dat de subsidies niet naar politieke partijen moeten gaan, omdat die met die subsidie (onder andere) reclame voor zichzelf maken.
Dat is een zeer plausibele theorie.quote:Op maandag 25 april 2016 19:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn stokpaardje.
Ik denk wel eens dat het "echte" belang van globalisering de behoefte aan nog goedkopere werkkrachten is die elkaar ook nog eens verdringen om hun arbeid (noodgedwongen) nog goedkoper te leveren. Follow the money.
We zullen wel zien 3 Mei.quote:Op maandag 25 april 2016 19:13 schreef 99.999 het volgende:
Voor Dutchko wel even van belang
BBC: Sunday Express wrong to say film claims MH17 was downed by Ukraine
Corporation accuses paper of ‘misrepresenting’ forthcoming documentary
Helaas, de BBC gaat niet berichten dat een Oekraïense straaljager MH17 neerschoot en blijft toch bij de algemeen geaccepteerde theorie van een BUK.
Iets om over na te denken.quote:Op maandag 25 april 2016 19:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn stokpaardje.
Ik denk wel eens dat het "echte" belang van globalisering de behoefte aan nog goedkopere werkkrachten is die elkaar ook nog eens verdringen om hun arbeid (noodgedwongen) nog goedkoper te leveren. Follow the money.
Dat is dan een fijne conclusie van deze reeks.quote:Op dinsdag 26 april 2016 08:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Iets om over na te denken.
https://en.wikipedia.org/(...)ominal%29_per_capita
Kijk eens naar de plaatsen van de 4 landen die boven ons liggen.
Economisch gezien werkt het Rijnlandsmodel prima. Van Noorwegen kan je stellen dat ze de jackpot hebben gewonnen met olie en gas (maar wel goed geïnvesteerd!) maar dat geldt niet voor die andere landen.
Ja en nee. Er zal de komende jaren nog veel worden gediscussiëerd over de EU, dat is zeker. Hell, binnen een paar weken start het weer met het Brexit-referendum.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is dan een fijne conclusie van deze reeks.![]()
Maar we zijn klaar hier zo te zien? Tot 3 mei wellicht.
Dat word nog het meest spannende verhaal tot nu toe. Spannender dan de Griekenland crisis.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja en nee. Er zal de komende jaren nog veel worden gediscussiëerd over de EU, dat is zeker. Hell, binnen een paar weken start het weer met het Brexit-referendum.
Als er een ja komt voor de Brexit wel. Laten we het hopen, de landen die lid zijn van de EU hebben het heel erg hard nodig dat de boel op scherp wordt gezet! Enkel bij een hele hoge druk is er hoop dat er wat zelfreinigend vermogen ontstaat bij de EU en dat we anders de stekker uit de EU trekken. Wij kunnen niet met enkel de NWE landen de EU opheffen, wij kunnen wel zelf stoppen met de EU. België ook, al zal het dan wel nog tijdelijk moeten toestaan dat de resterende landen die lid zijn nog in België komen voor de EU maar dat zou dan X jaar later worden verplaatst naar een ander land, dat is niet echt een probleem.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat word nog het meest spannende verhaal tot nu toe. Spannender dan de Griekenland crisis.
Ik ben niet genoeg op de hoogte om er uitspraken over te doen, maar het lijkt me met alle recente debacles het exit kamp een flink streepje voor heeft.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als er een ja komt voor de Brexit wel. Laten we het hopen, de landen die lid zijn van de EU hebben het heel erg hard nodig dat de boel op scherp wordt gezet! Enkel bij een hele hoge druk is er hoop dat er wat zelfreinigend vermogen ontstaat bij de EU en dat we anders de stekker uit de EU trekken.
Daar komt de bodem van de schatkist trouwens ook weer in zicht dus die laait binnenkort ook weer op.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat word nog het meest spannende verhaal tot nu toe. Spannender dan de Griekenland crisis.
Als dat nog voor het begin van het Brexit referendum gebeurt is het einde oefening.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Daar komt de bodem van de schatkist trouwens ook weer in zicht dus die laait binnenkort ook weer op.
Een streepje voor zou ik niet durven te stellen maar het heeft zeker een flinke duw in de rug gegeven, recent was 49% van de gepollde mensen voorstander van de Brexit waarbij je er rekening mee moet houden dat mensen bij zo'n poll de neiging hebben om sociaalwenselijk te antwoorden. Het feit dat de burgemeester van London - om welke reden(en) dan ook - een Brexit steunt helpt enorm, dat wij als het ware tegen de EU hebben gestemd (zo werd het o.a. door de BBC uitgelegd) is een steun in de rug en als het goed is dan zal Farage het hebben meegekregen dat de Nederlanadse regering weigert om gehoor te geven aan het advies van het volk, hij weet ook maar al te goed dat de EU al een paar dagen later kwam met een visumversoepeling voor Oekraïne en de belofte dat die er binnenkort ook komt voor de Turken. Of dat je dat een goede zaak vindt of niet (je bent niet direct lid van dezelfe politieke familie maar het is wel een stap op weg ernaar toe hoe zeer de EU dat ook ontkent), Farage zal het zeer terecht niet nalaten om de bevolking op dit soort dingen te wijzen en wij weten maar al te goed hoe verschrikkelijk mediageniek Farage is en hoe verbaal begaafd hij is, om dat te weten heb je geen IQ-test nodig.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben niet genoeg op de hoogte om er uitspraken over te doen, maar het lijkt me met alle recente debacles het exit kamp een flink streepje voor heeft.
De EU heeft dat nu uitgesteld door naar Americaans voorbeeld geld te drukken.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Daar komt de bodem van de schatkist trouwens ook weer in zicht dus die laait binnenkort ook weer op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat kan je niet straffeloos doen, je stelt de problemen uit maar de omvang van de problemen neemt waarschijnlijk tevens toe en in de toekomst krijgen we de rekening gepresenteerd. Hopelijk hebben de Britten dit ook in de gaten. Een Brexit zou een geweldige steun in de rug van Europa zijn. Het doet de andere volkeren beseffen dat het daadwerkelijk een optie is om het lidmaatschap van de EU op te zeggen.
[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-04-2016 19:39:14 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
De man die sneller typt dan zijn schaduw zit er ook wel eens naast.quote:
Ik ben wel benieuwd of bij een Brexit de UK uit elkaar valt, na Schotland schijnt ook Noord-Ierland Brussel te prefereren boven Londen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben niet genoeg op de hoogte om er uitspraken over te doen, maar het lijkt me met alle recente debacles het exit kamp een flink streepje voor heeft.
Het land raakt hoe dan ook verscheurd door dit hele feest. Arme mensen...quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:14 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of bij een Brexit de UK uit elkaar valt, na Schotland schijnt ook Noord-Ierland Brussel te prefereren boven Londen.
Is idd offtopic, maar je hebt wel gelijk. De tweedeling is al ontstaan.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het land raakt hoe dan ook verscheurd door dit hele feest. Arme mensen...
Maar er is hier ook een apart topic voor.
Daarvoor gebruik ik spellingscontrole als ik officiële documenten typ.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De man die sneller typt dan zijn schaduw zit er ook wel eens naast.![]()
Jij typt die dingen gewoon in? Dat kan ook natuurlijk.
Even verbeterd voor je.quote:Op maandag 25 april 2016 19:13 schreef 99.999 het volgende:
Voor Dutchko wel even van belang
BBC: Sunday Express wrong to say film claims MH17 was downed by Ukraine
Corporation accuses paper of ‘misrepresenting’ forthcoming documentary
Helaas, de BBC gaat niet berichten dat een Oekraïense straaljager MH17 neerschoot en blijft toch bij de algemeen geaccepteerde verkondigde theorie van een BUK.
Is er dan een aannemelijker theorie? Ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 27 april 2016 13:45 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Even verbeterd voor je.
Het feit dat we dat nog steeds niet zeker weten is nou precies 't probleem.
Hoezo theorie ? Wtf denk je dat het over gaat ?!? Over een potje kaarten of zo ?quote:Op woensdag 27 april 2016 16:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is er dan een aannemelijker theorie? Ben erg benieuwd.
Want vooralsnog lijkt het meer een verslechtering dan een verbetering.
Excuus voor de woordkeuze. Wat denk jij dat er gebeurd is? En wie is er verantwoordelijk voor?quote:Op woensdag 27 april 2016 18:54 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Hoezo theorie ? Wtf denk je dat het over gaat ?!? Over een potje kaarten of zo ?
Een kleine 200 Nederlanders zijn vermoord en jij wil hier een beetje over theorieën gaan debatten en navelstaren, heeft dat zin denk je ?!?
Waarom zou jij met een theorie genoegen nemen ? Wtf is er mis met jou ?!?????
Interesseert me geen ruk meer wie er denkt wat er gebeurd is.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Excuus voor de woordkeuze. Wat denk jij dat er gebeurd is? En wie is er verantwoordelijk voor?
Ok maar wat is volgens jou het meest waarschijnlijke wat er gebeurd is? En hoe kan zoiets echt bewezen worden?quote:Op woensdag 27 april 2016 19:15 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Interesseert me geen ruk meer wie er denkt wat er gebeurd is.
Het enige dat nog telt is wat er bewezen gebeurd is.
En iedereen die daar niet kwaad over is dat we dat nog steeds niet weten, steunt de doofpot.
Dat laatste is 't enige waar we nog energie in moeten steken, niet in 't elkaar afzeiken over wat er gebeurd zou kunnen zijn zonder dat we 't kunnen bewijzen.
Tellen kun je misschien, maar lezen zeer zeker niet.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok maar wat is volgens jou het meest waarschijnlijke wat er gebeurd is? En hoe kan zoiets echt bewezen worden?
je zegt van alles maar je beantwoordt de vraag die ik stel niet.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:18 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Tellen kun je misschien, maar lezen zeer zeker niet.
In het OVV-rapport stond toch vrij overtuigend onderbouwd dat het vliegtuig door een BUK is neergehaald? Dat de Russen vervolgens zijn doorgegaan met het opwerpen van rookgordijnen heeft daar toch niets aan veranderd?quote:Op woensdag 27 april 2016 13:45 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Even verbeterd voor je.
Het feit dat we dat nog steeds niet zeker weten is nou precies 't probleem.
Dat is allemaal indirect geconstrueerd bewijs, terwijl harde data gewoon voorhanden zijn.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:53 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
In het OVV-rapport stond toch vrij overtuigend onderbouwd dat het vliegtuig door een BUK is neergehaald? Dat de Russen vervolgens zijn doorgegaan met het opwerpen van rookgordijnen heeft daar toch niets aan veranderd?
Hiephoi!quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:39 schreef BarryOSeven het volgende:
[ afbeelding ]
Rutte komt naast Wilders zitten.
Bedankt voor het bijdragen.
twitter:thierrybaudet twitterde op vrijdag 03-06-2016 om 15:07:33Officiële verklaring Oekraïne: Nederland geeft "complete support" aan associatieverdrag. Ongelofelijk. https://t.co/b5ziPvDiLU reageer retweet
Rutte.twitter:TheBankova twitterde op vrijdag 03-06-2016 om 14:34:10We have complete support of the #Netherlands. Results of April 6 referendum have exclusively advisory role – President #PoroshenkoPress reageer retweet
Die Baudet mag dan een vervelende aansteller zijn, maar om hem dan meteen op te willen hangen gaat ook weer wat ver.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:14 schreef BarryOSeven het volgende:
Het landverraad is officieel.
Aan de hoogste wilg met dat onmens.
?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Die Baudet mag dan een vervelende aansteller zijn, maar om hem dan meteen op te willen hangen gaat ook weer wat ver.
quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Die Baudet mag dan een vervelende aansteller zijn, maar om hem dan meteen op te willen hangen gaat ook weer wat ver.
quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En terecht.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:24 schreef Nattekat het volgende:
Wedden dat dit nergens in het nieuws komt...
dan zal het wel niet kloppenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:24 schreef Nattekat het volgende:
Wedden dat dit nergens in het nieuws komt...
Dit heeft niks met twitter te maken. Dit heeft met het verzwijgen van dingen te maken. Rutte is maar al te bang voor het volk wat tegen hem in gaat.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En terecht.Het meest kansloze medium sinds Robbert "genverbrander" van den Broeke.
Die gaat er toch niet komen. Ze zijn maar al te blij dat Nederland het al weer vergeten is. Dit topic was ook al niet meer actief sinds april.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik wacht wel tot er een officiële verklaring komt. Twitter vertrouw ik niet meer.
Omdat "officieel" Nederland (lees Rutte en companen) pas beslist na het Britse referendum.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:29 schreef Infection het volgende:
[..]
Die gaat er toch niet komen. Ze zijn maar al te blij dat Nederland het al weer vergeten is. Dit topic was ook al niet meer actief sinds april.
Ruttequote:Op vrijdag 29 april 2016 19:39 schreef BarryOSeven het volgende:
[ afbeelding ]
Rutte komt naast Wilders zitten.
Bedankt voor het bijdragen.
FTFY...quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:13 schreef Infection het volgende:
twitter:thierrybaudet twitterde op vrijdag 03-06-2016 om 15:07:33Officiële verklaring Oekraïne: Nederland geeft "complete support" aan associatieverdrag. Ongelofelijk. https://t.co/b5ziPvDiLU reageer retweet
Rutte.twitter:TheBankova twitterde op vrijdag 03-06-2016 om 14:34:10We have complete support of the #Netherlands. Results of April 6 referendum have exclusively advisory role – President #PoroshenkoPress reageer retweet
![]()
Je moet wel echt gehersenspoeld zijn wil je Rutte nog een baas vinden. Zelfs buiten het Oekraïne-referendum om is het gewoon een staatsmongool...quote:
quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:34 schreef Infection het volgende:
[..]
Je moet wel echt gehersenspoeld zijn wil je Rutte nog een baas vinden. Zelfs buiten het Oekraïne-referendum om is het gewoon een staatsmongool...
Meneer stemt op Wilders. Sterker, hij vindt Geertje helemaal geweldig.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]![]()
Stem je toch lekker op iemand anders...
Oproepen tot moord. Stijlvol hoor.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:14 schreef BarryOSeven het volgende:
Het landverraad van Rutte is officieel.
Aan de hoogste wilg met dat onmens.
Of het zelf ook gewoon niet zo nauw nemen met integriteit.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:34 schreef Infection het volgende:
[..]
Je moet wel echt gehersenspoeld zijn wil je Rutte nog een baas vinden. Zelfs buiten het Oekraïne-referendum om is het gewoon een staatsmongool...
Liever een man van het volk, dan iemand die er alleen maar zit om een mooie positie binnen de EU te krijgen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meneer stemt op Wilders. Sterker, hij vindt Geertje helemaal geweldig.
Tsja....
Is te zien aan al die enge links-extremisten die het niet zo nauw nemen met democratie ja.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Verwarde mensen vind je niet alleen op treinstations, maar ook gewoon hier.
Een man van de zeurderige sloebers. Oprotten met die pruik.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:00 schreef Infection het volgende:
[..]
Liever een man van het volk, dan iemand die er alleen maar zit om een mooie positie binnen de EU te krijgen.
De zucht naar het alsmaar willen ophangen van leiders en mensen die anders denken bestempelen als landverraders tref ik vooral aan bij een vreemd, select clubje users hier. En dat zijn geen links-extremisten.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:00 schreef Infection het volgende:
[..]
Is te zien aan al die enge links-extremisten die het niet zo nauw nemen met democratie ja.
Zeurderige sloebers? Dus de gemiddelde man is tegenwoordig een zeurderige sloeber? Jij past wel in het walgelijke elitaire rijtje van Rutte thuis.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een man van de zeurderige sloebers. Oprotten met die pruik.
fixedquote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De zucht naar het alsmaar willen ophangen van leiders en mensen die anders denken misdadig corrupt gedrag vertonen bestempelen als landverraders tref ik vooral aan bij een vreemd, select clubje users hier. En dat zijn geen links-extremisten.
Ach joh, zo'n half bakken journalistje die VVD stemt. Het kan niet triester worden.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Zeurderige sloebers? Dus de gemiddelde man is tegenwoordig een zeurderige sloeber? Jij past wel in het walgelijke elitaire rijtje van Rutte thuis.
PVV-stemmers moeten minder zeiken, en meer de handen uit de mouwen steken.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Zeurderige sloebers? Dus de gemiddelde man is tegenwoordig een zeurderige sloeber? Jij past wel in het walgelijke elitaire rijtje van Rutte thuis.
Helaas, je woont niet in een land waar we mensen ophangen. Misschien is een leuk islamitisch land iets voor jou. Kunnen hier de mensen gewoon als volwassenen verder kletsen.quote:
We zijn een democratisch land, waar een democratisch referendum gehouden werd. Als je als minister vervolgens het hele zooitje naast je neerlegt ben je gewoon een landverrader ja. En het selecte groepje die dit goed praat zijn de links-extremisten op dit forum. Had overigens niet verwacht dat jullie het voor Rutte op zouden nemen. Maar blijkbaar alles wat niet-PVV is, is volgens jullie een goede zaak.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De zucht naar het alsmaar willen ophangen van leiders en mensen die anders denken bestempelen als landverraders tref ik vooral aan bij een vreemd, select clubje users hier. En dat zijn geen links-extremisten.
Ik heb het over het doodwensen van mensen, inclusief de methode waarop die mensen omgebracht dienen te worden.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:05 schreef Infection het volgende:
[..]
We zijn een democratisch land, waar een democratisch referendum gehouden werd. Als je als minister vervolgens het hele zooitje naast je neerlegt ben je gewoon een landverrader ja. En het selecte groepje die dit goed praat zijn de links-extremisten op dit forum. Had overigens niet verwacht dat jullie het voor Rutte op zouden nemen. Maar blijkbaar alles wat niet-PVV is, is volgens jullie een goede zaak.
BarryOSeven wil iedereen die niet op Wilders stemt graag aan een touw in een boom zien bungelen. Die jongen is samen met Braindead2000 de volgende Breivik als je het mij vraagt.quote:
Zegt meer over jou dan over mij.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
BarryOSeven wil iedereen die niet op Wilders stemt graag aan een touw in een boom zien bungelen. Die jongen is samen met Braindead2000 die volgende Breivik als je het mij vraagt.
Je bent wel aan het afwisselen. De vorige keer had je het over de guillotine. Dat moet ik je nageven.quote:
Doodwensen hoeft van mij ook niet. Maar iemand voor landverrader uitmaken moet gewoon kunnen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb het over het doodwensen van mensen, inclusief de methode waarop die mensen omgebracht dienen te worden.
Ik was vergeten er bij te vermelden dat doorgaans erbij gepost wordt dat er met landverraders hetzelfde dient te gebeuren.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:07 schreef Infection het volgende:
[..]
Doodwensen hoeft van mij ook niet. Maar iemand voor landverrader uitmaken moet gewoon kunnen.
Die mensen heb je nou eenmaal. Aan de andere kant net zo hard. Hoe vaak ik al wel niet een doodsverwensing richting Wilders op dit forum voorbij heb zien komen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik was vergeten er bij te vermelden dat doorgaans erbij gepost wordt dat er met landverraders hetzelfde dient te gebeuren.
Oh ja, nee, dan snap ik het. Dan is het zwaar oké natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:09 schreef Infection het volgende:
[..]
Die mensen heb je nou eenmaal. Aan de andere kant net zo hard. Hoe vaak ik al wel niet een doodsverwensing richting Wilders op dit forum voorbij heb zien komen.
Je beseft dat je niet per se links hoeft te zijn om geen fan te zijn van Wilders?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:05 schreef Infection het volgende:
[..]
We zijn een democratisch land, waar een democratisch referendum gehouden werd. Als je als minister vervolgens het hele zooitje naast je neerlegt ben je gewoon een landverrader ja. En het selecte groepje die dit goed praat zijn de links-extremisten op dit forum. Had overigens niet verwacht dat jullie het voor Rutte op zouden nemen. Maar blijkbaar alles wat niet-PVV is, is volgens jullie een goede zaak.
Dat zie je mij niet zeggen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Oh ja, nee, dan snap ik het. Dan is het zwaar oké natuurlijk.
Het zal vast moeten kunnen, het begrip verliest alleen nogal aan kracht als het bij elke futiliteit van stal wordt gehaald.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:07 schreef Infection het volgende:
[..]
Doodwensen hoeft van mij ook niet. Maar iemand voor landverrader uitmaken moet gewoon kunnen.
Klopt, maar het is wel altijd hetzelfde linkse clubje op dit forum wat in dit soort topics te vinden is.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat je niet per se links hoeft te zijn om geen fan te zijn van Wilders?
Dan had je het ook niet hoeven te zeggen. De uitspraken van mensen ophangen mogen hier volgens mij gewoon niet. Ongeacht wie opgehangen wordt. Of doodgeschoten dient te worden.quote:
Je hebt geen idee wat mensen stemmen. Probeer dat dan ook niet te gokken.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:12 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt, maar het is wel altijd hetzelfde linkse clubje op dit forum wat in dit soort topics te vinden is.
Juridisch gezien is het multi-interpretabel daarom niet strafbaar. Jammer dan.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan had je het ook niet hoeven te zeggen. De uitspraken van mensen ophangen mogen hier volgens mij gewoon niet. Ongeacht wie opgehangen wordt. Of doodgeschoten dient te worden.
Toefjes, Nielsch, Kaas en ikzelf zijn nou niet bepaald links te noemen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:12 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt, maar het is wel altijd hetzelfde linkse clubje op dit forum wat in dit soort topics te vinden is.
Dat hoef je ook niet altijd te weten. Aan het postgedrag in bepaalde topics is al te zien aan welke kant iemand zich bevindt.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je hebt geen idee wat mensen stemmen. Probeer dat dan ook niet te gokken.
Want Rutte heeft de illusie dit alleen te kunnen beslissen?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:28 schreef Infection het volgende:
[..]
Dit heeft niks met twitter te maken. Dit heeft met het verzwijgen van dingen te maken. Rutte is maar al te bang voor het volk wat tegen hem in gaat.
Ik ben rechts, alleen niet dom-rechts. En in de ogen van dom-rechts is alles links ja.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:12 schreef Infection het volgende:
[..]
Vul dat zelf maar in.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat wou je anders met die onmens aan de hoogste wilg doen?
Je zou een goede zijn voor dat programma bij RTL, met die TAROT kaartenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat hoef je ook niet altijd te weten. Aan het postgedrag in bepaalde topics is al te zien aan welke kant iemand zich bevindt.
Beetje het zelfde trieste gedoe wat ik vaker zie in discussies over Oekraïne dit. Toen werden ook vaak de wandaden van Rusland goedgepraat onder verwijzing naar Amerikaans wangedrag. Calimero zou trots op je zijn.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:09 schreef Infection het volgende:
[..]
Die mensen heb je nou eenmaal. Aan de andere kant net zo hard. Hoe vaak ik al wel niet een doodsverwensing richting Wilders op dit forum voorbij heb zien komen.
quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je zou een goede zijn voor dat programma bij RTL, met die TAROT kaarten
Als "links" dit doet heet het goedpratenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Beetje het zelfde trieste gedoe wat ik vaker zie in discussies over Oekraïne dit. Toen werden ook vaak de wandaden van Rusland goedgepraat onder verwijzing naar Amerikaans wangedrag. Calimero zou trots op je zijn.
Goedgepraat? Ik praat helemaal niets goed. Ik zei het alleen op deze manier omdat het klinkt alsof het alleen maar PVV-volk is wat mensen dood wenst.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Beetje het zelfde trieste gedoe wat ik vaker zie in discussies over Oekraïne dit. Toen werden ook vaak de wandaden van Rusland goedgepraat onder verwijzing naar Amerikaans wangedrag. Calimero zou trots op je zijn.
Ik laat graag wat aan de verbeelding over.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat deed ik aar toen kreeg ik een. Wat bedoel je dus wel?
Hij bedoelde dat ze hem moeten executeren, een doodsverwensing dus. Maar dat soort dingen vinden, maar niet durven zeggen, is het nieuwste politiek correcte gedrag.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat deed ik aar toen kreeg ik een. Wat bedoel je dus wel?
Aha, van de mensen in dit topic zijn het volgens mij inderdaad enkel de PVV'ers die dat doen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Goedgepraat? Ik praat helemaal niets goed. Ik zei het alleen op deze manier omdat het klinkt alsof het alleen maar PVV-volk is wat mensen dood wenst.
Het is vooral erg sneu. Democratie bedrijf je met woorden, niet met moord wat mij betreft.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:21 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hij bedoelde dat ze hem moeten executeren, een doodsverwensing dus. Maar dat soort dingen vinden, maar niet durven zeggen, is het nieuwste politiek correcte gedrag.
Nee. Zo klinkt het misschien, maar doodsverwensing ben ik ook zwaar op tegen. Behalve als het om iemand als Erdogan gaat natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, van de mensen in dit topic zijn het volgens mij inderdaad enkel de PVV'ers die dat doen.
Maar het lijkt er op die manier inderdaad sterk op dat je het goedpraat.
Democratie bedrijf je ook met daden en niet alleen met woorden. En met die daden doel ik dan op integer handelen van politici.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is vooral erg sneu. Democratie bedrijf je met woorden, niet met moord wat mij betreft.
Maar wat is nu precies het bericht? Hier suggereert men dat Poro volledige steun heeft gekregen van Rutte, dat haal ik niet zo uit het bericht.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:30 schreef Infection het volgende:
Maar goed, het is afwachten wat er van dit bericht klopt. The Bankova is overigens de presidentiële administratie van Oekraïne, dus zo onbetrouwbaar is het nou ook weer niet lijkt mij.
quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar wat is nu precies het bericht? Hier suggereert men dat Poro volledige steun heeft gekregen van Rutte, dat haal ik niet zo uit het bericht.
"Complete support"twitter:TheBankova twitterde op vrijdag 03-06-2016 om 14:34:10We have complete support of the #Netherlands. Results of April 6 referendum have exclusively advisory role – President #PoroshenkoPress reageer retweet
Maar wat is die steun en wat heeft Rutte er mee van doen?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:35 schreef Infection het volgende:
[..]"Complete support"twitter:TheBankova twitterde op vrijdag 03-06-2016 om 14:34:10We have complete support of the #Netherlands. Results of April 6 referendum have exclusively advisory role – President #PoroshenkoPress reageer retweet
En het is een geverifieerd account van 'Presidential Administration of Ukraine', dus ik ga er vanuit dat het niet verzonnen is.
Nederland was het laatste land wat nog ondersteuning aan het verdrag moest geven. En volgens Oekraïne hebben we dat dus gegeven en wordt de uitslag van het referendum als 'adviserend' gezien (lees: er wordt niets mee gedaan)quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar wat is die steun en wat heeft Rutte er mee van doen?
Kamervragen lijkt me.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:45 schreef Infection het volgende:
[..]
Nederland was het laatste land wat nog ondersteuning aan het verdrag moest geven. En volgens Oekraïne hebben we dat dus gegeven en wordt de uitslag van het referendum als 'adviserend' gezien (lees: er wordt niets mee gedaan)
Rutte is degene die daarover gaat lijkt mij, dus hij heeft er wel degelijk wat mee te maken.
Dat zouden prima aanpassingen zijn waar ik me als voorstander van het verdrag gewoon in kan vinden.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:52 schreef Infection het volgende:
Artikel uit de Telegraaf:
Oekraïneverdrag stilletjes verzacht
http://www.pressreader.co(...)0603/281569469986398
Dat is nou het verschil tussen daadwerkelijk iets proberen te bereiken en schreeuwen voor de bühne.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:52 schreef Infection het volgende:
Artikel uit de Telegraaf:
Oekraïneverdrag stilletjes verzacht
Tegenstanders die tegen stemden misschien ook wel.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat zouden prima aanpassingen zijn waar ik me als voorstander van het verdrag gewoon in kan vinden.
Liever gewoon de 'nee' die uit het referendum gekomen is. Maar als het ECHT niet anders kan, dan heb ik dit inderdaad liever dan het volledige verdrag zoals het nu is.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat zouden prima aanpassingen zijn waar ik me als voorstander van het verdrag gewoon in kan vinden.
Wat is "de nee" die uit het referendum gekomen is?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:08 schreef Infection het volgende:
[..]
Liever gewoon de 'nee' die uit het referendum gekomen is. Maar als het ECHT niet anders kan, dan heb ik dit inderdaad liever dan het volledige verdrag zoals het nu is.
Gewoon nee tegen het associatieverdrag met Oekraïne.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:20 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat is "de nee" die uit het referendum gekomen is?
Nee, ik wil graag een verdrag met de Oekraïne, maar dit verdrag gaat me net iets te ver?
Nee, ik wil geen enkel verdrag met de Oekraïne?
Nee, ik wil dat Nederland uit de EU stapt?
Nee, ik wil lekker rellen?
Zonder referendum zouden die aanpassingen er niet zijn geweest lijkt me. Dat lijkt me winst.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:08 schreef Infection het volgende:
[..]
Liever gewoon de 'nee' die uit het referendum gekomen is. Maar als het ECHT niet anders kan, dan heb ik dit inderdaad liever dan het volledige verdrag zoals het nu is.
Nou nee. De optie om aan het verdrag te sleutelen was er gewoon niet. Het was zo spoedig mogelijk aan de kamer voorleggen ter ratificatie, of de ratificatie afblazen. Ik zie dan ook niet hoe dit verdrag nog rechtsgeldig ingevoerd kan worden. Die kans heeft Rutte voorbij laten gaan.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:02 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat is nou het verschil tussen daadwerkelijk iets proberen te bereiken en schreeuwen voor de bühne.
Gewoon 'nee'. Klaar, verkiezingsuitslagen hoeven en kunnen niet geinterpreteerd worden, die hebben een gevolg. Er was maar een manier om recht te doen aan het referendum en dat was de referendumwet volgen en een beslissing nemen om de raadgevende uitslag over te nemen dan wel te negeren.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:20 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat is "de nee" die uit het referendum gekomen is?
Haha, je gist dus maar wat in de hoop op drama.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:45 schreef Infection het volgende:
[..]
Nederland was het laatste land wat nog ondersteuning aan het verdrag moest geven. En volgens Oekraïne hebben we dat dus gegeven en wordt de uitslag van het referendum als 'adviserend' gezien (lees: er wordt niets mee gedaan)
Rutte is degene die daarover gaat lijkt mij, dus hij heeft er wel degelijk wat mee te maken.
Dat was bepaald niet hoe de partijen de campagne ingingen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:22 schreef Infection het volgende:
[..]
Gewoon nee tegen het associatieverdrag met Oekraïne.
https://nl.wikipedia.org/(...)nie_en_Oekra%C3%AFne
Grappige en creatieve interpretatie van het staatsrecht welquote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou nee. De optie om aan het verdrag te sleutelen was er gewoon niet. Het was zo spoedig mogelijk aan de kamer voorleggen ter ratificatie, of de ratificatie afblazen. Ik zie dan ook niet hoe dit verdrag nog rechtsgeldig ingevoerd kan worden. Die kans heeft Rutte voorbij laten gaan.
[..]
Gewoon 'nee'. Klaar, verkiezingsuitslagen hoeven en kunnen niet geinterpreteerd worden, die hebben een gevolg. Er was maar een manier om recht te doen aan het referendum en dat was de referendumwet volgen en een beslissing nemen om de raadgevende uitslag over te nemen dan wel te negeren.
Ik gis maar wat? Ik zeg gewoon wat er in de tweet staat.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Haha, je gist dus maar wat in de hoop op drama.
Neen, dat is wat GeenPeil je heeft voorgelogen. Over 6/7de van dat Verdrag heeft geen enkele individuele lidstaat iets te zeggen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:22 schreef Infection het volgende:
[..]
Gewoon nee tegen het associatieverdrag met Oekraïne.
https://nl.wikipedia.org/(...)nie_en_Oekra%C3%AFne
Nee, Rutte heeft het voor elkaar gekregen ook die tot na de Brexit te rekken. De hufter.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 19:17 schreef Wombcat het volgende:
Is er nog een uitspraak geweest in dat kort geding tegen Rutte?
Een paar weken geleden heb ik er eens naar gezocht, maar kon ik niets vinden. De zitting is toch al een tijdje geleden geweest?
VVD heeft ook gewoon in alle openheid tegen die referendumwet gestemd. Ze zijn nog steeds tegen, maar voeren hem ondertussen wel netjes uit nadat de wet door anderen is aangenomen. Niets mis mee.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:22 schreef Vallon het volgende:
Vandaag nos.nl: Rutte is compleet tegen elke referendum omdat het Nederlandse referendum zo desastreus is verlopen en omdat de uitkomst onzinnig is.... waarmee dus ook extra duidelijk wordt dat de verheven liberalen dit gereedschap met hand en tand zullen (willen) uitschakelen.
In zijn perfecte engels: "Totally, totally, totally against"... hoe duidelijk(er) wil je het hebben ?
Wel interessant dat uitslagen die van pas komen worden beschouwt als democratie en wanneer er dan gekozen wordt en de uitslag valt tegen, dit als desastreus voor de democratische samenwerking wordt beschouwd.....
Praatte onze MinisterPresident als ook mijn president of toch maar als trekpop van (ms. wel namens) Europa die de Oekraïne in het kreupele lijf wil gaan inlijven...... ?
Hij is tegen omdat referenda, wederzijdse overeenkomsten tussen landen in de weg staan en die zin mag je 's goed op je laten inwerken......
Wat Weltschmerz schrijft staat zo in de referendumwet geschreven. Daar is niets grappigs aan.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Grappige en creatieve interpretatie van het staatsrecht wel.
Insgelijks die dat fenomeen weten te constateren....quote:Op maandag 13 juni 2016 13:45 schreef Fir3fly het volgende:
Altijd wel grappig dat mensen ineens wakker schrikken als blijkt dat de premier een mening heeft...
Technisch gezien idd correct ingedekt.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
VVD heeft ook gewoon in alle openheid tegen die referendumwet gestemd. Ze zijn nog steeds tegen, maar voeren hem ondertussen wel netjes uit nadat de wet door anderen is aangenomen. Niets mis mee.
Yep, het regent maar de fun blijft,....hoe men draait en schuilt.....quote:
Zoals verwacht wordt het hele verdrag er ongewijzigd doorgedrukt.quote:Rutte vraagt Nederlandse aanvulling op Oekraïneverdrag
Premier Rutte is bereid het Oekraïneverdrag ongewijzigd te ondertekenen onder voorwaarde dat er een aparte, wettelijk bindende verklaring komt die rechtdoet aan de Nederlandse zorgen over het EU-akkoord met Oekraine. Dit blijkt uit een vertrouwelijk verslag van de vergadering van EU-leiders op dinsdag.
Tijdens het Nederlandse Oekraïnereferendum op 6 april stemde 61 procent van de kiezers tegen het verdrag. Na de grote overwinning voor het nee-kamp vroeg Rutte aan de Tweede Kamer om geduld. Hij wilde het onderwerp in Brussel pas aansnijden na het Brexit-referendum. Vandaag kwam hij die belofte na en deed een voorstel aan zijn Europese collega's.
Hij benadrukte tijdens de vergadering van de Europese Raad dat hij niet kan negeren dat 61 procent van de kiezers tijdens het referendum tegen het associatieverdrag stemden. Zijn handen zijn gebonden, hield hij zijn collega's voor. Rutte stuurt aan op een uitkomst waarbij de tekst van het associatieverdrag ongewijzigd blijft en waarbij geen nieuwe ratificatie wordt vereist van andere lidstaten. Maar om de Tweede Kamer aan boord te krijgen heeft hij een 'echte oplossing' nodig en niet een 'cosmetische', stelde hij.
In plaats van aanpassing van het verdrag, vraagt hij om een 'wettelijk bindende' oplossing die recht doet aan de zorgen van Nederlandse burgers. Tijdens het referendum kwamen drie belangrijke zorgen naar voren, zei Rutte: de vrees dat het akkoord een stap is richting EU-lidmaatschap, de angst dat de afspraken over militaire samenwerking neerkomen op een Europese veiligheidsgarantie voor Oekraïne, en de weerzin tegen financiële steun aan Oekraïne.
De premier benadrukte dat hij haast wil maken omdat hij anders gedwongen zal zijn het akkoord niet te ratificeren. Hij stelde dat hij in overleg treedt met EU-president Donald Tusk en Europees Commissievoorzitter Juncker over het vraagstuk. De gewenste Nederlandse oplossing zal voor sommige landen 'moeilijk te verteren' zijn, zei hij. Hij bedankte zijn collega's voor hun begrip en geduld.
Met een succesvolle campagne wist GeenPeil, ontstaan uit weblog GeenStijl, dit voorjaar een raadgevend referendum af te dwingen over het Europese associatieverdrag met Oekraïne. De GeenPeil-campagne leverde ruim 400.000 handtekeningen op, ruimschoots boven het vereiste aantal voor een referendum.
Op 6 april won het Nee-kamp met een ruime zege. De opkomst kwam net boven de kiesdrempel uit: 32 procent. Tot teleurstelling van het Nee-kamp weigerde Rutte om meteen een Nederlandse streep door het Oekraïneverdrag te zetten. Hij stelde dat hij een betere onderhandelingspositie zou hebben in Europa door de optie van ratificatie open te houden. Alle andere lidstaten hebben het verdrag inmiddels geratificeerd en delen ervan zijn al in werking getreden.
Wat had jij precies verwacht?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:15 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Zoals verwacht wordt het hele verdrag er ongewijzigd doorgedrukt.
Misschien moet je zelf eens lezen wat je postquote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:15 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Zoals verwacht wordt het hele verdrag er ongewijzigd doorgedrukt.
Ik ook.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:22 schreef Nattekat het volgende:
Hier kan ik me wel in vinden.
Mits die nieuwe wet gewoon 1 op 1 nageleefd wordt.
Dit is natuurlijk onzin! Niemand dwingt Nederland om dat verdrag te ondertekenen! Hij roept dat het niet een cosmetische wijziging mag zijn (LOL, ik gebruikte die term vanaf het begin voordat ik het had gelezen of gehoord, blijkbaar ben ik niet de enige) maar dat is het nu juist wel. De Nederlanders hebben het parlement (het parlement zou hierover moeten beslissen, niet Rutte) niet gevraagd om hun zorgen te uiten, ze hebben het parlement gevraagd om het verdrag niet te ondertekenen. De vraag was simpel: wel of niet het associatieverdrag erkennen. Het antwoord was duidelijk met een grote meerderheid (ongeveer 2/3de). Ik handhaaf dan ook mijn stelling dat Rutte zijn middelvinger opsteekt naar de Nederlanders die tegen het associatieverdrag stemden.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:15 schreef Sylv3se het volgende:
De premier benadrukte dat hij haast wil maken omdat hij anders gedwongen zal zijn het akkoord niet te ratificeren.
Wat knap dat jij voor al die mensen kunt bepalen wat hun beweegreden was en dus ook meent te kunnen oordelen dat zij zich niet kunnen vinden in deze reactie van Rutte.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik handhaaf dan ook mijn stelling dat Rutte zijn middelvinger opsteekt naar de Nederlanders die tegen het associatieverdrag stemden.
En toevallig is het Associatieverdrag vanavond weer het nieuws. Rutte heeft wat geroepen. Staat op VK.nl.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:39 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat knap dat jij voor al die mensen kunt bepalen wat hun beweegreden was en dus ook meent te kunnen oordelen dat zij zich niet kunnen vinden in deze reactie van Rutte.
Mensen stemden nee tegen de ratificering van dit verdrag. Als ze graag hadden gewild dat dit wel door was gegaan hadden ze wel ja gestemd. De afgelopen weken heeft Rutte meerdere pogingen gedaan zichzelf in te dekken met de organisatoren, maar dat is hem niet gelukt. Nu komt hij een paar dagen naar Brexit bewijzen dat de EU toch een democratisch zwart gat is.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:39 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat knap dat jij voor al die mensen kunt bepalen wat hun beweegreden was en dus ook meent te kunnen oordelen dat zij zich niet kunnen vinden in deze reactie van Rutte.
En daarmee lijkt hij toch vrij aardig gehoor te geven aan de argumenten waarmee de Nee-campagne de twijfelende kiezer probeerde over te halen om toch vooral tegen te stemmen?quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En toevallig is het Associatieverdrag vanavond weer het nieuws. Rutte heeft wat geroepen. Staat op VK.nl.
Tsja, helemaal mee eens. Maar ik vrees dat je gelijk hebt en dat bepaalde lieden nog altijd niet tevreden zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En daarmee lijkt hij toch vrij aardig gehoor te geven aan de argumenten waarmee de Nee-campagne de twijfelende kiezer probeerde over te halen om toch vooral tegen te stemmen?
Natuurlijk komt hij daarmee de relnichten niet tegemoet, maar dat lijkt me ook een tamelijk onmogelijke taak.
Zeg je nu dat mensen die wel EEN verdrag wilden, maar zorgen hadden bij DIT verdrag dan maar gewoon JA hadden moeten stemmen?quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mensen stemden nee tegen de ratificering van dit verdrag. Als ze graag hadden gewild dat dit wel door was gegaan hadden ze wel ja gestemd.
Heeft het doel dan?quote:
Doe niet zo raar! Ik heb niet gespeculeerd over hun beweegredenen, ik heb aangegeven welk antwoord zij op de gestelde vraag hebben gegeven, die vraag was volstrekt duidelijk en niet voor meer dan 1 interpretatie vatbaar: wel of niet het AV erkennen. Het antwoord was nee.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:39 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat knap dat jij voor al die mensen kunt bepalen wat hun beweegreden was
Nee ik zeg dat Rutte het verdrag had moeten afwijzen en had moeten beginnen aan een nieuw handelsverdrag. Je weet wel zo'n ding van 2 kantjes in plaats van een boekwerk. Juridisch bindende afspraken om 3 punten af te zwakken uit een boek aan regeltjes op nog niet gedefinieerde wijze is niet wat ik voor ogen had.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:52 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zeg je nu dat mensen die wel EEN verdrag wilden, maar zorgen hadden bij DIT verdrag dan maar gewoon JA hadden moeten stemmen?
Dan ook aan jou de vraag: Wat hadden mensen die wel EEN verdrag willen met de Oekraïne, maar DIT verdrag te ver vonden gaan moeten stemmen?quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Doe niet zo raar! Ik heb niet gespeculeerd over hun beweegredenen, ik heb aangegeven welk antwoord zij op de gestelde vraag hebben gegeven, die vraag was volstrekt duidelijk en niet voor meer dan 1 interpretatie vatbaar: wel of niet het AV erkennen. Het antwoord was nee.
Je zou toch bijna denken dat Rutte meeleest op dit forum want hij noemt nu juist de punten die volgens mij in de afgelopen 53 delen van deze reeks met grote regelmaat naar voren werden gebracht als de redenen om tegen te stemmen. Je kunt dus moeilijk beweren dat hij niet luistert naar "het volk".quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee ik zeg dat Rutte het verdrag had moeten afwijzen en had moeten beginnen aan een nieuw handelsverdrag. Je weet wel zo'n ding van 2 kantjes in plaats van een boekwerk. Juridisch bindende afspraken om 3 punten af te zwakken uit een boek aan regeltjes op nog niet gedefinieerde wijze is niet wat ik voor ogen had.
Ik meen er ook met enige regelmaat iets tussen hebben zien staan over achterkamertjes politiek. Het is verkocht als handelsverdrag en die zijn gewoonlijk ongeveer 1/60e van wat hier aan de orde was. Mij maak je niet wijs dat Rutte met 3 regels alle pijnpunten eruit heeft gehaald.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:00 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je zou toch bijna denken dat Rutte meeleest op dit forum want hij noemt nu juist de punten die volgens mij in de afgelopen 53 delen van deze reeks met grote regelmaat naar voren werden gebracht als de redenen om tegen te stemmen. Je kunt dus moeilijk beweren dat hij niet luistert naar "het volk".
En dan zijn we er nog niet, vervolgens had hij het nieuwe verdrag weer voor moeten leggen aan de Nederlandse kiezers en enkel bij een goedkeuring van de Nederlandse kiezers een groen signaal te geven aan de overige landen die lid zijn van de EU.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:56 schreef Glazenmaker het volgende:
Nee ik zeg dat Rutte het verdrag had moeten afwijzen en had moeten beginnen aan een nieuw handelsverdrag.
Het is geen deal, het is windowdressing.quote:
Imho had hij niet eens zelf een referendum hoeven organiseren.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En dan zijn we er nog niet, vervolgens had hij het nieuwe verdrag weer voor moeten leggen aan de Nederlandse kiezers en enkel bij een goedkeuring van de Nederlandse kiezers een groen signaal te geven aan de overige landen die lid zijn van de EU.
Dat is lastig en veel werk maar dat hoort nu eenmaal bij democratie.
Dat maar snel meer landen uit de EU-club stappen. Hulde voor de UK!
En een nog kleiner gedeelte op Rutte.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:06 schreef Kansenjongere het volgende:
En nee, Bram, niet > 60% van de burgers stemde tegen, maar slechts een zeer klein gedeelte daarvan.
Krijgen we die onzin weer.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:06 schreef Kansenjongere het volgende:
En nee, Bram, niet > 60% van de burgers stemde tegen, maar slechts een zeer klein gedeelte daarvan.
Alleen jammer dat een van de kopstukken (Boris Johnson) daar zelf inmiddels heel anders over lijkt te denkenquote:Op woensdag 29 juni 2016 01:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat maar snel meer landen uit de EU-club stappen. Hulde voor de UK!
In dit geval wel aangezien het volk het huidige verdrag heeft afgewezen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Imho had hij niet eens zelf een referendum hoeven organiseren.
Dat ook ja.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En een nog kleiner gedeelte op Rutte.
Tactisch niet op komen dagen en dan achteraf zeiken dat te weinig mensen mee dedenquote:Op woensdag 29 juni 2016 01:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Krijgen we die onzin weer.
Had je maar moeten stemmen. @ iedereen die niet ging stemmen en achteraf jankt.
Wees eens consequent, Brammetje, eerst mag ik alleen stemmen als ik de stelling alleen voor de volle honderd procent onderschrijf of juist niet, en daarna moet ik juist weer wel stemmen, ook als mijn mening te genuanceerd is voor een zwart/wit referendum.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Misschien zeg ik als ik iemand openlijk te woord sta wel dat die een tofffe vent is , draai me om en zeg die kloothommel?quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:09 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Alleen jammer dat een van de kopstukken (Boris Johnson) daar zelf inmiddels heel anders over lijkt te denken
Blijkbaar volgt hij het nieuws niet. Johnson die met zwetende kop verklaart dat een 'soft Brexit' misschien toch wel de beste route is.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:09 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Alleen jammer dat een van de kopstukken (Boris Johnson) daar zelf inmiddels heel anders over lijkt te denken
En ondertussen met twee maten meten want bij de parlementsverkiezingen heeft zogenaamd wel heel Nederland gekozen, om nog maar te zwijgen over het feit dat de partij van de eerste minister door een zeer kleine minderheid van de Nederlanders (iets meer dan 25%, weliswaar veel te veel) is gekozen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tactisch niet op komen dagen en dan achteraf zeiken dat te weinig mensen mee deden
Was niets tactisch aan. Als de vraagstelling niet deugt, is het niet reëel om er een antwoord op te verwachten.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tactisch niet op komen dagen en dan achteraf zeiken dat te weinig mensen mee deden
Bottomline: die paar mensen die 'tactisch' niet stemden - een eufemisme voor het democratische proces dwarsbomen - hebben verkeerd gegokt en nemen hun verlies niet. In het Engels hebben ze hier een woord voor: crybabies.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ach Bram, volgend jaar mag je weer stemmen. Dan mag je proberen met Rutte af te rekenen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En ondertussen met twee maten meten want bij de parlementsverkiezingen heeft zogenaamd wel heel Nederland gekozen, om nog maar te zwijgen over het feit dat de partij van de eerste minister door een zeer kleine minderheid van de Nederlanders (iets meer dan 25%, weliswaar veel te veel) is gekozen.
De enige die huilt ben jij.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bottomline: die paar mensen die 'tactisch' niet stemden - een eufemisme voor het democratische proces dwarsbomen - hebben verkeerd gegokt en nemen hun verlies niet. In het Engels hebben ze hier een woord voor: crybabies.
Uitstekend gedaan juist. Het was een raadgevend referendum, het kabinet heeft onderzocht met welk advies ze nou precies werden opgezadeld door de kiezer en op basis daarvan heeft hij de knelpunten aangepakt. Was zonder dat referendum niet gebeurd. Vind het mooi zo.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is geen deal, het is windowdressing.
De letterlijke referendumvraag, dus geciteerd zoals eenieder van ons die voorgelegd kreeg. Nu ja, eenieder die stemgerechtigd was.
"Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?"
Een duidelijke vraag, zou je denken. Blijkbaar niet voor iedereen.
Het antwoord van de burger (>60%): tegen.
Wat is hier niet duidelijk aan? De Nederlandse burgers zijn tegen het AV met O en ze willen dus dat het parlement niet het verdrag ondertekent.
Laat Kansenjongere, Koos en anderen maar eens uitleggen hoe ze uit hun duim zuigen dat al die mensen die tegen het AV hebben gestemd wel willen dat het verdrag wordt ondertekend, die logica is ver te zoeken.
Bij een deal kom je de andere partij tegenmoet, leg mij maar eens uit hoe dat hier het geval is terwijl die andere partij de strikte opdracht heeft gegeven om niet het AV te ondertekenen.
Ik heb Farage de afgelopen jaren veel zien speechen en hij was altijd overtuigt van vrijhandelsverdragen tussen GB en Europese landen. Niks nieuws dit dus.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijkbaar volgt hij het nieuws niet. Johnson die met zwetende kop verklaart dat een 'soft Brexit' misschien toch wel de beste route is.
Erken je met de formulering van "die paar mensen" dat het gros van de bijna 70 procent van de Nederlanders die niet gingen stemmen dat dus niet om tactische redenen deden maar omdat ze geen waarde hechten aan dit referendum?quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bottomline: die paar mensen die 'tactisch' niet stemden
Ik ging al jaren niet meer stemmen, deze keer wel, denk je dat er meer van dat soort zijn?quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach Bram, volgend jaar mag je weer stemmen. Dan mag je proberen met Rutte af te rekenen.
Haha
Hahaha
Om ze voor te doen hoe ze hebben te handelen met het referendum misschien?quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Als Rutte zelf overtuigd zou zijn door wat hij hier doet, waarom heeft hij dan tot na de Brexit gewacht?
Omdat de andere landen nu wel iets belangrijkers aan hun hoofd hebben dan dat verdrag met de Oekraïne en dus graag hun handtekening zullen zetten als ze daarmee dit dossier kunnen sluiten.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Als Rutte zelf overtuigd zou zijn door wat hij hier doet, waarom heeft hij dan tot na de Brexit gewacht?
Dus ze kunnen maar 1 ding fatsoenlijk?quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:29 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Omdat ze nu wel iets belangrijkers aan hun hoofd hebben dan dat verdrag met de Oekraïne en dus graag hun handtekening zullen zetten als ze daarmee dit dossier kunnen sluiten.
Voor het Brexit referendum had Rutte hetzelfde kunnen doen en bovendien ook de andere EU leiders aan kunnen zetten het ondemocratische imago van de EU eens onderuit te halen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:29 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Omdat ze nu wel iets belangrijkers aan hun hoofd hebben dan dat verdrag met de Oekraïne en dus graag hun handtekening zullen zetten als ze daarmee dit dossier kunnen sluiten.
Typisch inderdaad.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus ze kunnen maar 1 ding fatsoenlijk?
Voor het referendum hadden de andere landen gemakkelijk tegen Rutte kunnen zeggen dat het ZIJN probleem was en niet dat van HEN. Nu er echter een groter probleem is, zullen ze eerder geneigd zijn wat water bij de wijn te doen om het kleine probleempje op te lossen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Voor het Brexit referendum had Rutte hetzelfde kunnen doen en bovendien ook de andere EU leiders aan kunnen zetten het ondemocratische imago van de EU eens onderuit te halen.
In GB zie je nu jongeren met paars haar oproepen om ouderen het stemrecht te ontnemen, terwijl maar 34% van de jongeren het belangrijk genoeg vond om mee te doen aan de belangrijkste verkiezing ooit. Hier beginnen de verlichte linkse denkers alsquote:
Wat me mateloos stoort is dat betweterige toontje met een denigrerende inslag.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In GB zie je nu jongeren met paars haar oproepen om ouderen het stemrecht te ontnemen, terwijl maar 34% van de jongeren het belangrijk genoeg vond om mee te doen aan de belangrijkste verkiezing ooit. Hier beginnen de verlichte linkse denkers als
[ afbeelding ]
ook al mee te doen aan de hetze. Het duurt overigens nog 48 jaar voor ik mij een AOW'er mag noemen.
Dan mag je nog lang zeg zouden die jongeren je nog iets in die pot over laten?quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het duurt overigens nog 48 jaar voor ik mij een AOW'er mag noemen.
Hij had er makkelijk het probleem van HEN van kunnen maken door te handelen naar het mandaat van de kiezer.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:35 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
[..]
Voor het referendum hadden de andere landen gemakkelijk tegen Rutte kunnen zeggen dat het ZIJN probleem was en niet dat van HEN. Nu er echter een groter probleem is, zullen ze eerder geneigd zijn wat water bij de wijn te doen om het kleine probleempje op te lossen.
Had toch niet gehoeven als de EU ministers beter op hun hoede zijn toch?quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij had er makkelijk het probleem van HEN van kunnen maken door te handelen naar het mandaat van de kiezer.
De aow leeftijd is volgens de planning 73 jaar voor mijn generatie. Ik ben dus al ouder dan veel van die jongeren. Tegen die tijd ben ik gelukkig al te kreupel om nog veel leuke dingen te kunnen doen uit de pot. Hoewel ik zelf het idee heb dat de discussie over de pensioenleeftijd compleet overbodig wordt binnen nu en 20-30 jaar.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan mag je nog lang zeg zouden die jongeren je nog iets in die pot over laten?
Gaat nog wat worden als je een kunstheup nodig hebt in de toekomstquote:Op woensdag 29 juni 2016 01:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De aow leeftijd is volgens de planning 73 jaar voor mijn generatie. Ik ben dus al ouder dan veel van die jongeren. Tegen die tijd ben ik gelukkig al te kreupel om nog veel leuke dingen te kunnen doen uit de pot. Hoewel ik zelf het idee heb dat de discussie over de pensioenleeftijd compleet overbodig wordt binnen nu en 20-30 jaar.
Offtopic als je geluk hebt leg je van te voren het loodje!quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De aow leeftijd is volgens de planning 73 jaar voor mijn generatie. Ik ben dus al ouder dan veel van die jongeren. Tegen die tijd ben ik gelukkig al te kreupel om nog veel leuke dingen te kunnen doen uit de pot. Hoewel ik zelf het idee heb dat de discussie over de pensioenleeftijd compleet overbodig wordt binnen nu en 20-30 jaar.
WELK mandaat?quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij had er makkelijk het probleem van HEN van kunnen maken door te handelen naar het mandaat van de kiezer.
Mensen of sommige mensen?quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Mensen hebben nee gestemd, niet omdat ze nou echt zulke grote bezwaren hadden tegen dit verdrag (dat ze niet eens hebben gelezen), maar omdat ze zich door het nee-kamp hebben laten bangmaken met verhalen die helemaal niet aan de orde waren in het verdrag
Of ze daadwerkelijk om die reden hebben tegengestemd weet ik niet (dat is dan ook mijn grootste bezwaar tegen referenda, je kunt alleen Ja/Nee stemmen maar datgene waar het echt om draait wordt nooit duidelijk), maar dat waren in ieder geval de argumenten waarmee het Nee-kamp de aarzelende kiezer heeft geprobeerd over te halen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
Mensen of sommige mensen?
Die jij waarschijnlijk nog niet eens kent maar het wel denkt te kunnen weten?
Ik gun het de meeste mensen wel dat ze nog kunnen rennen met 73.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Offtopic als je geluk hebt leg je van te voren het loodje!
Ik gun het je niet hoor niet dat je me verkeerd begrijpt, liefst fietst en ren je nog met 73 en mag je 100 worden dan lach jij het laatste!
Veel operaties van 50 jaar geleden bestaan al niet meer. Ik hoop tegen die tijd geen kunstheup nodig te hebben, maar dat mijn vriendinnetje wat tofs uitvindt met moleculaire biologie. Exoskeletten gaan ook nog wel een stukje bruikbaarder en goedkoper worden. Op zich is de toekomst best hoopgevend zolang we elkaar maar niet opblazen of doodgaan aan klimaatverandering. Een van die dingen die de kans op opblazen kleiner maakt is geen supermacht worden en ook niet geopolitiek aan de grens met Rusland spelen. Er is letterlijk geen enkel voordeel voor de EU burger als onze EU politici gewelddadige staatsgrepen in het buitenland gaan steunen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gaat nog wat worden als je een kunstheup nodig hebt in de toekomst
Rutte is nu dus bezig met dingen uit het verdrag halen die er niet eens instaan. En die leider wil jij volgen zonder hem terug te kunnen roepen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
WELK mandaat?
Om jouw vergelijking met de UK erbij te halen:
Boris Johnson, die zo'n beetje HET boegbeeld was (naast die relpuber van UKIP) van de Brexit-campagne, is er volgens mij van meet af aan duidelijk over geweest dat het hem niet om een Brexit te doen was maar om het eruit slepen van een betere deal. Nu de uitslag echter dusdanig is dat er geen weg terug lijkt, zie je hoe hij worstelt met deze situatie.
In Nederland, waar vergeleken met de Britten, slechts een marginaal gedeelte is gaan stemmen voor dit non-referendum, speelde exact dezelfde situatie. Mensen hebben nee gestemd, niet omdat ze nou echt zulke grote bezwaren hadden tegen dit verdrag (dat ze niet eens hebben gelezen), maar omdat ze zich door het nee-kamp hebben laten bangmaken met verhalen die helemaal niet aan de orde waren in het verdrag. Nu komt Rutte met een paar extra (overbodige) toezeggingen om duidelijk te maken dat die angsten nergens op gebaseerd zijn, zodat ook deze groep weer goed kan slapen. Hoe kom jij er dan bij, dat hij hiermee niet zou luisteren naar de (kleine) groep Nederlanders die tegen dit verdrag heeft gestemd?
De tijd van eenzame doorbraken op dat gebied zijn wel voorbij en je wil niet weten wat voor computerkracht er tegenwoordig voor onderzoek op dat terrein wordt gebruikt. Helaas waarschijnlijk minder dan door onze inlichtingendiensten om je mailtjes over boodschappen te kunnen lezen, maar alsnog heel veel.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:56 schreef john2406 het volgende:
Kijk dan wel dat ze stijf op haar mondje bijt voordat ze er een patent op heeft!
Als Kamp Nee beweerde dat je tegen moet stemmen omdat:quote:
Je herhaalt nu de bezwaren die veel mensen hadden tegen de argumenten van Kamp Nee, wel een beetje laat, maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Rutte is nu dus bezig met dingen uit het verdrag halen die er niet eens instaan. En die leider wil jij volgen zonder hem terug te kunnen roepen.
Ik heb geen idee wat je bedoeld.quote:Op woensdag 29 juni 2016 02:05 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je herhaalt nu de bezwaren die veel mensen hadden tegen de argumenten van Kamp Nee, wel een beetje laat, maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Daar was ik al bang voor.quote:Op woensdag 29 juni 2016 02:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je bedoeld.
Aangezien het nee-kamp ook vooral campagne heeft gevoerd over dingen die niet in het verdrag stonden (en die Rutte nu wil laten passen), lijkt me dat ook een logisch gevolg van het referendum.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Rutte is nu dus bezig met dingen uit het verdrag halen die er niet eens instaan. En die leider wil jij volgen zonder hem terug te kunnen roepen.
Eerlijk is eerlijk: dat zou veel beter zijn. Maar dat durft Rutte niet eens voor te stellen in Brussel.quote:Op woensdag 29 juni 2016 08:50 schreef Wombcat het volgende:
Overigens vind ik wel dat er een referendum moet komen over het 'nieuwe' verdrag.
En dat ondanks dat ik tegen referenda over dit soort dingen ben én niet ben wezen stemmen bij het referendum (en dat waarschijnlijk bij een nieuw referendum ook niet ga doen).
Waarom ik dan toch een referendum wil? Om het nee-kamp de gelegenheid te geven zich uit te spreken of dit aan hun verwachtingen voldoet.
En daarmee te voorkomen dat er tot in lengten van dagen wordt gezegd "maar ze hebben onze stem genegeerd."
Als je anti EU bent dan staat de commissie binnen een paar maanden te wapperen met het rule of law principe, maar als het ze effe niet uitkomt mag je doen wat je wil.quote:Op woensdag 29 juni 2016 06:41 schreef Braindead2000 het volgende:
En het gaat maar door. De anti-democratische eurofielen hebben nog steeds hun lesje niet geleerd. Het is zelfs erger geworden. Niet alleen steunen ze Rutte in het overtreden van de wet maar ze steunen hem zelfs in het voorliegen van de Nederlandse burger. Ze zeggen niet: "Laat Rutte die uitslag van het referendum gewoon naast zich neer leggen". Nee, ze zeggen "Rutte moet het Nederlandse volk voorliegen, net doen alsof hij de uitslag respecteert en uitvoert.
Zeg dan eens welke wet er wordt overtreden.quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je anti EU bent dan staat de commissie binnen een paar maanden te wapperen met het rule of law principe, maar als het ze effe niet uitkomt mag je doen wat je wil.
Volgend jaar zijn de landelijke verkiezingen, dus Rutte moet zijn neus weer laten aangroeien. Trap er niet in.quote:Op woensdag 29 juni 2016 06:41 schreef Braindead2000 het volgende:
En het gaat maar door. De anti-democratische eurofielen hebben nog steeds hun lesje niet geleerd. Het is zelfs erger geworden. Niet alleen steunen ze Rutte in het overtreden van de wet maar ze steunen hem zelfs in het voorliegen van de Nederlandse burger. Ze zeggen niet: "Laat Rutte die uitslag van het referendum gewoon naast zich neer leggen". Nee, ze zeggen "Rutte moet het Nederlandse volk voorliegen, net doen alsof hij de uitslag respecteert en uitvoert.
Op het niet binnen een week inwilligen van de eisen van een raadgevend referendum, staat levenslang.quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zeg dan eens welke wet er wordt overtreden.
De referendumwet stelt dat de regering zo snel mogelijk moet aangeven wat ze doen met de uitslag. Hier is niet zo snel mogelijk gereageerd, maar overduidelijk tactisch tot na de Brexit.quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zeg dan eens welke wet er wordt overtreden.
Tuurlijk Glazenmaker, veel succes met het uitleggen hiervan bij de rechter. Nou, hier is de wet gebroken mensen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De referendumwet stelt dat de regering zo snel mogelijk moet aangeven wat ze doen met de uitslag. Hier is niet zo snel mogelijk gereageerd, maar overduidelijk tactisch tot na de Brexit.
Rutte had ook gewoon mogen zeggen dat hij de uitslag naast zich neer zou leggen, maar hij heeft zoals verwacht voor de wezelroute gekozen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op het niet binnen een week inwilligen van de eisen van een raadgevend referendum, staat levenslang.
Denk er nog maar eens over na de volgende keer dat jij een boette voor 3km te hard krijgt. Ja maar meneer de rechter dat kleine beetje maakt toch niet uit? Juist je regeringsleiders moet je aan de hoogste standaard van de wet houden.quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Tuurlijk Glazenmaker, veel succes met het uitleggen hiervan bij de rechter. Nou, hier is de wet gebroken mensen.
Nee, dat staat niet in de wet.quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De referendumwet stelt dat de regering zo snel mogelijk moet aangeven wat ze doen met de uitslag. Hier is niet zo snel mogelijk gereageerd, maar overduidelijk tactisch tot na de Brexit.
klopt !quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, dat staat niet in de wet.
In de wet staat dat er zo snel mogelijk een wetsvoorstel ingediend moet worden over of het referendum opgevolgd wordt of niet, maar niet wie dat moet doen.
Er staat ook niet in dat de TK positief moet besluiten over dat wetsvoorstel.
Er is een wetsvoorstel ingediend door de PVV. Dat wetsvoorstel is niet aangenomen.
http://collegebundel.nl/wet-raadgevend-referendum/artikel11/quote:Indien onherroepelijk is vastgesteld dat een referendum heeft geleid tot een raadgevende uitspraak tot afwijzing, wordt zo spoedig mogelijk een voorstel van wet ingediend dat uitsluitend strekt tot intrekking van de wet of tot regeling van de inwerkingtreding van de wet.
Overigens geeft de memorie van toelichting het volgende aan:quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
klopt !
[..]
http://collegebundel.nl/wet-raadgevend-referendum/artikel11/
En dat voorstel van wet is al ingediend door Wilders. Artikel 11 is dus voldaan .
Ik weet niet of er al gestemd is.
De opstellers zijn er dus wel vanuit gegaan dat de regering het wetsvoorstel indient, maar hebben het niet zo opgeschreven in het wetsartikel!quote:Artikel 11 verplicht de
regering tot indiening van een wetsvoorstel tot intrekking of tot regeling
van de inwerkingtreding van de wet waarover een referendum is
gehouden maar sluit niet uit dat de Tweede Kamer een initiatiefvoorstel
indient
Maar de wet wordt enkel in jouw hoofd gebroken.quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Denk er nog maar eens over na de volgende keer dat jij een boette voor 3km te hard krijgt. Ja maar meneer de rechter dat kleine beetje maakt toch niet uit? Juist je regeringsleiders moet je aan de hoogste standaard van de wet houden.
yip....quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:33 schreef Wombcat het volgende:
Overigens geeft de memorie van toelichting het volgende aan:
De opstellers zijn er dus wel vanuit gegaan dat de regering het wetsvoorstel indient, maar hebben het niet zo opgeschreven in het wetsartikel!
En er zit dus een gat in de wet,
De wet verplicht het de regering niet. De memorie van toelichting wijst wel duidelijk naar de regering. Dat zal een rechter meenemen op een moment dat er nog niets is ingediend.quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
yip....
De wet verplicht de regering niet met name. Hooguit kun je de tekst interpreteren als een collectieve verplichting van iedereen die een voorstel van wet mag indienen.
Als je (of een rechter) dat aanneemt als 'de bedoeling van de wetgever' dan moet men ook de kamerleden verplicht achten Wilders heeft artikel 11 al voldaan dus
c'est fini.
Fix'd.quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:51 schreef agter het volgende:
Het was en is een nepreferendum over een non-issue.
Wat mij betreft geeft Rutte nog teveel eer aan die 60% stemmers.
Wat een farce..
Ik denk dat het tegen-kamp heel blij mag zijn met deze uitkomst. Veel meer had je reëel ook niet kunnen verwachten.
Rutte doet precies hetzelfde maar dan op een meer gesofisticeerde manier met slecht uitgevoerde windowdressing. "We ondertekenen het verdrag terwijl het volk verzoch om dat niet te doen en we komen het volk tegenmoet door de zorgen van het volk te verwoorden in het verdrag.quote:
Inderdaad, als je te lui bent om te stemmen dan moet je achteraf niet zeiken.quote:In GB zie je nu jongeren met paars haar oproepen om ouderen het stemrecht te ontnemen, terwijl maar 34% van de jongeren het belangrijk genoeg vond om mee te doen aan de belangrijkste verkiezing ooit.
Ja, want niet bindend.quote:
Nee. Het is niet het belangrijkstse en meest interessante onderwerp maar het was zeker geen nonissue. Heb jij de conflicten in Oekraïne en de oplopende spanningen tussen Rusland en het 'westen' gemist? Bovendien is dit hetzelfde principe als TTIP maar dan in het klein, TTIP is alles behalve een nonissue, het is waarschijnlijk het meest invloedrijke verdrag in decennia als het door zou gaan, met hele negatieve gevolgen voor de gewone burgers.quote:over een non-issue.
Ik had inderdaad niet meer dan dit verwacht.quote:Ik denk dat het tegen-kamp heel blij mag zijn met deze uitkomst. Veel meer had je reëel ook niet kunnen verwachten.
De regering en het parlement kiezen duidelijk voor het tweede, dat je zorgen opschrijft doet op geen enkele manier afbreuk aan de ratificatie, het verdrag wordt geratificeerd zoals het is, voor de volle 100%. Enkel als ze het verdrag zouden amenderen zou er enigszins gehoor worden gegeven aan het verzoek van het volk. Op zijn minst had Nederland erop moeten aandringen om de millitaire en de politieke hoofdstukken te verwijderen uit het verdrag.quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:33 schreef Wombcat het volgende:
Buiten dat is "zo spoedig mogelijk" en rekbaar begrip als het over zaken hebt die internationaal moeten worden besproken. Voor dit concrete verdrag heb je namelijk de volgende keuzen:
- het referendum volgen en het verdrag niet ratificeren
- het referendum niet volgen en het verdrag wel ratificeren
Samen met D66, CDA en GL en gaan met die banaan. Prima kabinetje man.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:41 schreef Nielsch het volgende:
Dit is waarom ik Rutte een toffe kerel vind. Op naar Rutte III.
Nee, ze kozen voor één van de opties die je niet quotte.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De regering en het parlement kiezen duidelijk voor het tweede, dat je zorgen opschrijft doet op geen enkele manier afbreuk aan de ratificatie, het verdrag wordt geratificeerd zoals het is, voor de volle 100%. Enkel als ze het verdrag zouden amenderen zou er enigszins gehoor worden gegeven aan het verzoek van het volk. Op zijn minst had Nederland erop moeten aandringen om de millitaire en de politieke hoofdstukken te verwijderen uit het verdrag.
Ja, als je een bananenrepubliek bananenmonarchie wil dan is dat de droomcombinatie.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Samen met D66, CDA en GL en gaan met die banaan. Prima kabinetje man.
Nee, ze gaan het verdrag voor de volle 100% en ongewijzigd ratificeren. Daar zit geen enkele tegenmoetkoming in! Het is laffe windowdressing: je middelvinger opsteken en doen alsof je de kiezers tegenmoet komt uit angst voor electorale gevolgen. Hopelijk straft de kiezer het volgend jaar af. Hopelijk is de kiezer niet zo dom/onwetend dat hij in die windowdressing trapt.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, ze kozen voor één van de opties die je niet quotte.
Je kunt niet lezen?quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, ze gaan het verdrag voor de volle 100% en ongewijzigd ratificeren. Daar zit geen enkele tegenmoetkoming in! Het is laffe windowdressing: je middelvinger opsteken en doen alsof je de kiezers tegenmoet komt uit angst voor electorale gevolgen. Hopelijk straft de kiezer het volgend jaar af. Hopelijk is de kiezer niet zo dom/onwetend dat hij in die windowdressing trapt.
Het realistische alternatief is een nieuwe vorm van Rutte 1 dus met PVV en eventueel CDA. Dat is een beter plan?quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, als je een bananenrepubliek bananenmonarchie wil dan is dat de droomcombinatie.
Laten we het hopen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Samen met D66, CDA en GL en gaan met die banaan. Prima kabinetje man.
Je bent in de loop der jaren een marginaal figuur geworden door nog enkel met hyperbolen en gekke complot theorietjes te komen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, als je een bananenrepubliek bananenmonarchie wil dan is dat de droomcombinatie.
De verliezer verhuist uit Rotterdam. Oh nee wacht, die kunnen we niet aangaan.quote:Op donderdag 30 juni 2016 00:13 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Laten we het hopen.Geen geintje, ik hoop echt op een VVD, CDA, D66, GL, PVDA-kabinet. Na dat kabinet zullen die partijen helemaal weggevaagd worden. Daar durf ik wel een weddenschapje over af te sluiten.
Ik ben uit Rotterdam verhuist maar Rotterdam is nooit uit mij verhuist. Zeg maar, zoals jij de boerderij achter je hebt gelaten maar de boerderij nog steeds in jou zit.quote:Op donderdag 30 juni 2016 00:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De verliezer verhuist uit Rotterdam. Oh nee wacht, die kunnen we niet aangaan.
Zo'n geintje mag wel toch.
Goed om te horen, en klopt.quote:Op donderdag 30 juni 2016 00:35 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik ben uit Rotterdam verhuist maar Rotterdam is nooit uit mij verhuist. Zeg maar, zoals jij de boerderij achter je hebt gelaten maar de boerderij nog steeds in jou zit.
Heel erg goed.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je kunt niet lezen?
Niet van hyperbolen houden.quote:Op donderdag 30 juni 2016 00:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je bent in de loop der jaren een marginaal figuur geworden door nog enkel met hyperbolen en gekke complot theorietjes te komen.
quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Het besluit valt uiteraard zo spoedig mogelijk, dat schrijft de wet immers voor.
Die verplichting is er niet.quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Het besluit valt uiteraard zo spoedig mogelijk, dat schrijft de wet immers voor.
Er staat geen sanctie op, maar dat is wat anders.quote:
En je kan nogal liberaal interpreteren wat zo spoedig mogelijk is. Je kan er rustig 5 jaar over doen, zolang je kan wijsmaken dat je al die tijd op een serieuze manier hieraan hebt gewerkt is het zo spoedig mogelijk.quote:Op donderdag 30 juni 2016 16:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er staat geen sanctie op, maar dat is wat anders.
Nee hoor, er wordt nu aan iets anders gewerkt dan het zo spoedig mogelijk in te dienen wetsvoorstel tot ratificatie (of verwerping van het verdrag).quote:Op donderdag 30 juni 2016 16:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En je kan nogal liberaal interpreteren wat zo spoedig mogelijk is. Je kan er rustig 5 jaar over doen, zolang je kan wijsmaken dat je al die tijd op een serieuze manier hieraan hebt gewerkt is het zo spoedig mogelijk.
Dat is een ander verhaal maar daar ging het enkel om het tijdsbestek. Ik heb hier zelf eerder op de dag ook al aangegeven dat Rutte cum suis niet de wet uitvoeren door het verdrag te erkennen noch af te wijzen. Ze moeten een van de twee doen, een compromis is niet toegestaan. Wat wel mogelijk is, volgens die wet, is dat ze nu het verdrag afwijzen, vervolgens onderhandelen en dan eerst aan het volk vragen of dat het nieuwe verdrag wel goedgekeurd wordt, indien het volk dat goedkeurt kan je het nieuwe verdrag wel ondertekenen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 16:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, er wordt nu aan iets anders gewerkt dan het zo spoedig mogelijk in te dienen wetsvoorstel tot ratificatie (of verwerping van het verdrag).
Ach daarom, het zijn toch al verbitterde SP of PVV-klantjes.quote:Op donderdag 30 juni 2016 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
Dan stemmen jullie volgend jaar toch gewoon lekker geen PvdA of VVD, mannen?
Dat was ik al lang niet meer van plan. Er zijn voor de komende jaren in Nederland twee partijen die mijn stem kunnen krijgen: de SP en de PvdD. Dat ik nooit in mijn leven op de VVD66 zal stemmen durf ik rustig te stellen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
Dan stemmen jullie volgend jaar toch gewoon lekker geen PvdA of VVD, mannen?
In de praktijk vraagt hij het dan ook niet aan de kiezers maar aan de PVV en SP-aanhang en die zal toch tegen zijn. Volgend jaar zijn er weer serieuze verkiezingen, dat is een beter moment om het aan de kiezers te vragen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
.
Ik snap trouwens wel dat Rutte bang is om het aan de kiezers te vragen.
Ik hoop op een kabinet VVD-D66-CDA, eventueel aangevuld met GL.quote:Op donderdag 30 juni 2016 16:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat was ik al lang niet meer van plan. Er zijn voor de komende jaren in Nederland twee partijen die mijn stem kunnen krijgen: de SP en de PvdD. Dat ik nooit in mijn leven op de VVD66 zal stemmen durf ik rustig te stellen.
Rutte kan het niet aanpassen want Kiev heeft zojuist aangegeven niet akkoord te gaan met wijziging. Bij nader inzien heb ik spijt dat ik niet voor het verdrag heb gestemd. Europa kan wel wat meer mensen met ballen gebruiken die keuzes durven maken in plaats van alle problemen door te geven aan het volgende kabinet/generatie.quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, dat was zo lekker helder geformuleerd. Volgens de wet hadden ze twee mogelijkheden: afkeuren of doorgaan. Rutte cum suis kiezen voor een niet toegestane derde weg, proberen het verdrag aan te passen en het ondertekenen als ze minimale aanpassingen krijgen.
Ik dacht dat jij wat tegen verzinsels had.quote:Op donderdag 30 juni 2016 16:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In de praktijk vraagt hij het dan ook niet aan de kiezers maar aan de PVV en SP-aanhang en die zal toch tegen zijn. Volgend jaar zijn er weer serieuze verkiezingen, dat is een beter moment om het aan de kiezers te vragen.
Gelukkig is dat weinig realistisch, zolang in Nederland coalities reageren krijg je links en rechts samen in een kabinet.quote:Op donderdag 30 juni 2016 16:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik hoop op een kabinet VVD-D66-CDA, eventueel aangevuld met GL.
Twee progressieve en twee conservatieve, zie het zo gebeuren. Zeker gezien de nogal karige opties die de verkiezingsuitslag weinig op zal leveren.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gelukkig is dat weinig realistisch, zolang in Nederland coalities reageren krijg je links en rechts samen in een kabinet.
Drie rechtse partijen en 1 kleine linkse partij, als het nu links is (ik heb vertrouwen in de nieuwe fractieleider maar onder Halsema is de partij verrechtst) ligt niet voor de hand.
Mwah, dat is waarschijnlijk vooral machopraat: je hard opstellen bij de onderhandelingen in de hoop dat het eindresultaat gunstiger (in hun ogen) is. Als Rutte voldoende steun krijgt van collega's dan bezwijkt Oekraïne wel, zolang ze niet te ver gaan met het verdrag uit te hollen. Ik schat in dat zolang het handelsdeel overeind blijft staan Oekraïne het slikt.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Rutte kan het niet aanpassen want Kiev heeft zojuist aangegeven niet akkoord te gaan met wijziging.
Ik volg het verband niet binnen dit stukje tekst. Waarom zou jij voor hebben moeten stemmen?quote:Bij nader inzien heb ik spijt dat ik niet voor het verdrag heb gestemd. Europa kan wel wat meer mensen met ballen gebruiken die keuzes durven maken in plaats van alle problemen door te geven aan het volgende kabinet/generatie.
Progressief maar rechts in het geval van D66. Nederland is gemiddeld ongeveer 50/50 verdeeld qua links en rechts, dat gaat dus niet lukken. Normaal gesproken. En anders is het 1 coalitie en allicht niet eens de volle 4 jaar.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:11 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Twee progressieve en twee conservatieve, zie het zo gebeuren.
Zo gek is die coalitie anders niet. We hebben diezelfde samenstelling al eens eerder gehad.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gelukkig is dat weinig realistisch, zolang in Nederland coalities reageren krijg je links en rechts samen in een kabinet.
Drie rechtse partijen en 1 kleine linkse partij, als het nu links is (ik heb vertrouwen in de nieuwe fractieleider maar onder Halsema is de partij verrechtst) ligt niet voor de hand.
Een zo spoedig mogelijk besluit is niet verplicht gesteld in de wet. Het wordt niet genoemd in de referendumwetquote:Op donderdag 30 juni 2016 16:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er staat geen sanctie op, maar dat is wat anders.
quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een zo spoedig mogelijk besluit is niet verplicht gesteld in de wet. Het wordt niet genoemd in de referendumwet
quote:Artikel 12
1 Indien de inwerkingtreding van een wet waarover een referendum kan worden gehouden, geen uitstel kan lijden, kan onder verwijzing in die wet naar dit artikel de inwerkingtreding in afwijking van de artikelen 8 en 9 worden geregeld, onverminderd de mogelijkheid over de wet een referendum te houden.
2 Indien over een wet als bedoeld in het eerste lid een referendum wordt gehouden en onherroepelijk is vastgesteld dat dit heeft geleid tot een raadgevende uitspraak tot afwijzing, wordt zo spoedig mogelijk beslist of een voorstel van wet zal worden ingediend dat uitsluitend strekt tot intrekking van de wet. Onze Minister wie het aangaat licht de Staten-Generaal zo spoedig mogelijk in over de beslissing van de regering ter zake.
3 Betreft het een wet tot goedkeuring van een verdrag, dan wordt zo spoedig mogelijk beslist of een voorstel van wet zal worden ingediend dat uitsluitend strekt tot intrekking van de wet of tot goedkeuring van het voornemen tot opzegging van het verdrag, indien de binding aan het verdrag reeds is aangegaan. Onze Minister van Buitenlandse Zaken licht de Staten-Generaal zo spoedig mogelijk in over de beslissing van de regering terzake.
4 Voorzover blijkt dat een belanghebbende ten gevolge van de intrekking van een wet overeenkomstig het tweede of derde lid dan wel de opzegging van een verdrag overeenkomstig het derde lid schade lijdt of zal lijden welke redelijkerwijs niet of niet geheel te zijnen laste behoort te blijven en waarvan de vergoeding niet of niet voldoende op andere wijze is verzekerd, kent Onze Minister wie het aangaat hem op zijn verzoek een naar billijkheid te bepalen schadevergoeding toe.
Er is beslist om geen voorstel van wet in te dienen.quote:
Kiev kan fijn onze zak opblazen. Wat hebben ze nou te willen?quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:01 schreef Glazenmaker het volgende:
Kiev heeft zojuist aangegeven niet akkoord te gaan met wijziging
Nee... dat gaat niet over een stemming over een wetsontwerp.quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:09 schreef Weltschmerz het volgende:
3 Betreft het een wet tot goedkeuring van een verdrag, dan wordt zo spoedig mogelijk beslist of een voorstel van wet zal worden ingediend
quote:3 Betreft het een wet tot goedkeuring van een verdrag, dan wordt zo spoedig mogelijk beslist of een voorstel van wet zal worden ingediend
Het lijkt mij volslagen helder wie de normadressaat is en dat is niet Wilders of een andere TK-fractie. De strekking is ook volslagen helder, de regering moet zo spoedig mogelijk een besluit nemen of het de uitslag volgt of niet, en die beslissing moet zo spoedig mogelijk aan de TK worden medegedeeld.quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee... dat gaat niet over een stemming over een wetsontwerp.
Het gaat over een besluit een wetsontwerp in te dienen . En dat is al besloten door Wilders die een wetsontwerp heeft ingediend. Probleem is allang opgelost
[..]
Het gaat natuurlijk over een beslissing van de regering.quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee... dat gaat niet over een stemming over een wetsontwerp.
Het gaat over een besluit een wetsontwerp in te dienen . En dat is al besloten door Wilders die een wetsontwerp heeft ingediend. Probleem is allang opgelost
[..]
En als ze er niet naar vragen?quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
en die beslissing moet zo spoedig mogelijk aan de TK worden medegedeeld.
Nee... dat is niet helder omschreven in de referendumwet.quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt mij volslagen helder wie de normadressaat is en dat is niet Wilders of een andere TK-fractie. De strekking is ook volslagen helder, de regering moet zo spoedig mogelijk een besluit nemen of het de uitslag volgt of niet, en die beslissing moet zo spoedig mogelijk aan de TK worden medegedeeld.
* geen verplichting voor de regering met name met een wetsontwerp te komenquote:Artikel 11 Indien onherroepelijk is vastgesteld dat een referendum heeft geleid tot een raadgevende uitspraak tot afwijzing, wordt zo spoedig mogelijk een voorstel van wet ingediend dat uitsluitend strekt tot intrekking van de wet of tot regeling van de inwerkingtreding van de wet.
Staat niet in de wet.quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk over een beslissing van de regering.
Artikel 12, lid 2.quote:Op donderdag 30 juni 2016 20:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Staat niet in de wet.
En het is ook geen gewoonterecht , omdat deze referendumwet nieuw is.
artikel 11 is al voldaan door Wilders.... waarom zaagt men dan nog door ?
Wat ik nu begrijp wilt dit kabinet de tekst van het associatieverdrag niet wijzigen, maar een soort aanhangsel waarin Nederland zich distantieert op een paar punten >
So what . Mensen denken alsmaar dat in de oorspronkeliljke tekst vreselijke dingen staan over een eu-lidmaatschap. Zover ik het hoorde, was dit niet zo.
Is al genoemd zie posting #276..quote:
Die initiatiefwet waar jij op doelt is sowieso niet aangenomen, dus dat is in strijd met het laatste gedeelte van artikel 11.quote:Op donderdag 30 juni 2016 21:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is al genoemd zie posting #276..
Geen duidelijk verplichting dat de regering een wetsontwerp moet indienen.
Bovendien is dat al gedaan door Wilders. Men maakt een probleem van niks.
Is er al gestemd over dat wetsontwerp? Niet aangenomen ? Dan is de zaak toch opgelost ?quote:Op donderdag 30 juni 2016 21:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Die initiatiefwet waar jij op doelt is sowieso niet aangenomen, dus dat is in strijd met het laatste gedeelte van artikel 11.
.
Niet volgens de referendumwet. zover ik het begrijpquote:Nogmaals dit is een regeringskwestie.
Maar mensen zeggen steeds dat die verplichting in artikel 11 van de referendumwet staat.quote:Op donderdag 30 juni 2016 21:31 schreef damian5700 het volgende:
Je geeft verkeerde voorlichting.
Het is een verplichting van de regering om een wetsvoorstel bij de Tweede kamer in te dienen strekkende tot intrekking van de aan het referendum onderworpen wet.
Wat vervolgens de Staten-Generaal met dat voorstel doet is aan de Tweede en Eerste Kamer.
Jij beweert dat de regering het wetsontwerp moet indienen. Baudet zegt dat ook en volgens hem staat dat in artikel 11. Het staat er dus NIET.quote:Op donderdag 30 juni 2016 21:39 schreef damian5700 het volgende:
Ja, dit punt heb je al gemaakt en ik stel dat je niet goed hebt. Wel heel creatief, maar nog steeds niet goed.
Vind ik niet. Bram is een groot denker. Tevens jonge hond, en er zal daardoor eens een luchtkasteeltje tussendoor sluipen. Dat kan en dat mag. Het hart zit op de goed plaats i.i.g.quote:Op donderdag 30 juni 2016 00:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je bent in de loop der jaren een marginaal figuur geworden door nog enkel met hyperbolen en gekke complot theorietjes te komen.
quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt mij volslagen helder wie de normadressaat is en dat is niet Wilders of een andere TK-fractie. De strekking is ook volslagen helder, de regering moet zo spoedig mogelijk een besluit nemen of het de uitslag volgt of niet, en die beslissing moet zo spoedig mogelijk aan de TK worden medegedeeld.
Jullie leggen het correct uit.quote:Op donderdag 30 juni 2016 21:39 schreef damian5700 het volgende:
Ja, dit punt heb je al gemaakt en ik stel dat je niet goed hebt. Wel heel creatief, maar nog steeds niet goed.
Zoals ik al zei, dat is niets meer dan machopraat in de hoop meer uit de onderhandelingen te halen. Wij bepalen het, niet Kiev. Wij verlenen al dan niet een gunst, Oekraïne heeft weinig op tafel te leggen waar wij nood aan hebben. Dat klinkt hard maar zo werkt het met onderhandelen nu eenmaal.quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Kiev kan fijn onze zak opblazen. Wat hebben ze nou te willen?
In ieder geval is het een schijnheilig kabinet, daar hebben we al wat langer last van met de VVD. A zeggen en B doen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:34 schreef ErwinRommel het volgende:
Dit kabinet is net een rariteiten-kabinet.
Ze leggen niks uit.quote:
Het getuigt van een goed hart om ze een beetje te helpen. Aan de andere kant: er valt zoveel te "helpen" in de wereld, dat is een mooi streven maar niet te doen. Verder heb ik wel eens gelezen dat dit land een BNP heeft gelijk aan de gemeente Alkmaar. Dus het gaat handelstechnisch ook nog eens nergens over. Behalve over politieke spelletjes met die Russische leider waarvan ik de naam niet durf te noemen. Daar zouden we voor moeten passen. Het volledige globale schaakbord te willen bespelen is gewoon te hoog gegrepen voor Nederland.quote:
Natuurlijk. Onze minister slaat ook op de minister van Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties die dan over de beslissing van de regering de Staten-Generaal inlicht.quote:Op donderdag 30 juni 2016 21:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Jullie leggen het correct uit.
Tuurlijk, zoals jij wetten leest kan je wel 99,9% van het hele wetboek weggooien. Ik zal het je nog sterker vertellen: Jouw melkboer kan gewoon bij jou een voorstel van wet doen betreffende het referendum want er staat in art 11 nergens aan welke eisen dat voorstel moet doen en bij wie het ingediend moet worden.quote:Op donderdag 30 juni 2016 21:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ze leggen niks uit.
Ze beweren dat de regering verplicht is een wetsontwerp in te dienen.
Maar waar staat die verplichting ... in welke wet?
Baudet zegt dat die verplichting omschreven staat in artikel 11 van de referendumwet.
Maar dat is bullshit . Het staat er niet .
Hooguit kun je het interpreteren als een collectieve verantwoordelijkheid van iedereen die een wetsontwerp kan indienen... dus regering +kamerleden.
Jij had wellicht deze toevoeging gemist.quote:Op donderdag 30 juni 2016 21:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het getuigt van een goed hart om ze een beetje te helpen. Aan de andere kant: er valt zoveel te "helpen" in de wereld, dat is een mooi streven maar niet te doen. Verder heb ik wel eens gelezen dat dit land een BNP heeft gelijk aan de gemeente Alkmaar. Dus het gaat handelstechnisch ook nog eens nergens over. Behalve over politieke spelletjes met die Russische leider waarvan ik de naam niet durf te noemen. Daar zouden we voor moeten passen. Het volledige globale schaakbord te willen bespelen is gewoon te hoog gegrepen voor Nederland.
quote:Op donderdag 30 juni 2016 21:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik wens de Oekraïners het allerbeste toe maar ze kunnen niets eisen van de EU en van Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |