Aha, als een echte "Nederlandse" Marokkaan lekker profiteren van de welvaart en dan weer weg, zo ken ik je weer.quote:Op maandag 25 april 2016 20:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als jij denkt dat ik me hier (continue) mee bezig overschat je de Westerse normen en waarden enorm. Ik verzamel hier wat centjes en ben voornemens mij in Marokko te vestigen wanneer ik pensioengerechtigd ben.²
Er is wel een flink verschil tussen zich gedemoniseerd voelen en zich beledigd voelen.quote:Op maandag 25 april 2016 19:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geertje eiste dat een hoogleraar die kritiek op hem had werd ontslagen.
Hij zou het vermoedelijk goed kunnen met die waanzinnige Erdogan.
Profiteren? Ik werk me een slag in de rondte. Ik krijg niks vanzelf.quote:Op maandag 25 april 2016 20:22 schreef SR4 het volgende:
[..]
Aha, als een echte "Nederlandse" Marokkaan lekker profiteren van de welvaart en dan weer weg
Het punt is dat het met elkaar te maken heeft. Het westen is welvarend omdat je hier kritiek mag hebben als iets niet goed gaat.quote:Op maandag 25 april 2016 20:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat is daar hypocriet aan. Als jij naar de supermarkt gaat koop je dan ook zooi die je niet lust? Nee toch. Het Westen in het algemeen en Nederland in het bijzonder kent vele voordelen, maar ook veel zaken waar ik het niet mee eens ben. Dat geldt in meer of mindere maten eigenlijk voor elke inwoner van het Westen.
Kritiek hebben als iets niet goed gaat.quote:Op maandag 25 april 2016 20:23 schreef Igen het volgende:
Het punt is dat het met elkaar te maken heeft. Het westen is welvarend omdat je hier kritiek mag hebben als iets niet goed gaat.
Tegen die koning van jullie mag je nooit zeggen dat het een vieze, vuile geitenneukende graaier en wel hierom is, die met zijn kliekje het hele land uitknijpt, en daarom kan alles gewoon gezellig doorgaan, en hebben jullie een rechtsstaat die zelfs nog pover afsteekt bij Erdoganistan.quote:Op maandag 25 april 2016 20:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kritiek hebben als iets niet goed gaat.
HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!²
Het is dan ook een zeer armoedig land. Ik zag in een van de grote bladen van België voorbij komen dat Molenbeek (wat in België de laagste klasse is) in Marokko comfortabel middenklasse is. Ik weet niet hoe het nu zit maar een aantal jaren geleden hadden ze in het Atlasgebergte geen stromend water en elektriciteit. Het was in de Middeleeuwen blijven hangen. Dat jonge kindjes omkomen in de winter omdat mensen geen bescherming tegen de kou konden vinden was tot voor kort ook gewoon hartstikke normaal. Bizar. Allerlei acties van nedermarokkanen om dekens en dikke truien te verzamelen voor die bergvolkjes.quote:Op maandag 25 april 2016 20:22 schreef SR4 het volgende:
[..]
Aha, als een echte "Nederlandse" Marokkaan lekker profiteren van de welvaart en dan weer weg, zo ken ik je weer.
Ik hoop dat je je bedenkt en dat je al eerder vertrekt.
Nee.quote:Op maandag 25 april 2016 20:20 schreef bijdehand het volgende:
[..]
het is een slag volk heverbaast het je nog?
Maar het is in beide gevallen geen legitieme reden om iemand het zwijgen op te willen leggen.quote:Op maandag 25 april 2016 20:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Er is wel een flink verschil tussen zich gedemoniseerd voelen en zich beledigd voelen.
quote:
Inderdaad.quote:Op maandag 25 april 2016 20:23 schreef Igen het volgende:
Het punt is dat het met elkaar te maken heeft. Het westen is welvarend omdat je hier kritiek mag hebben als iets niet goed gaat.
De rest? Sinds wanneer ben je verplicht om in Nederland te blijven wonen? Genoeg mensen die emigreren en hun heil in het buitenland zoeken en niemand die daar problemen mee heeft. Waarom zou dat voor Marokkanen anders liggen?quote:Op maandag 25 april 2016 20:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij bent dus nogal hypocriet. Wel volop profiteren van de verworvenheden van het 'westen' maar hierbij flink shoppen, nemen wat je bevalt en schijt hebben aan de rest.
Ik sluit niet uit dat ik het ook nog eens doe, ik zie het wel zitten om naar Noorwegen te emigreren. Dan ben ik ook direct geen onderdaan meer van de EU, een extra voordeel.quote:Op maandag 25 april 2016 20:34 schreef Xa1pt het volgende:
Genoeg mensen die emigreren en hun heil in het buitenland zoeken en niemand die daar problemen mee heeft.
Och, ik neem aan dat BSB, net als de rest van ons, gewoon netjes belasting betaalt.quote:Op maandag 25 april 2016 20:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij bent dus nogal hypocriet. Wel volop profiteren van de verworvenheden van het 'westen' maar hierbij flink shoppen, nemen wat je bevalt en schijt hebben aan de rest. En dat terwijl jij zelf allicht (zeg het maar als je daar bent geboren en getogen) 0% Marokkaans/Turks/wat dan ook bent. Ik zou er trouwens niet op rekenen dat jij straks AOW kan meenemen naar het land waar jouw [over(groot)]ouders vandaan kwamen.
Loop dan niet zo te huilen.quote:Op maandag 25 april 2016 20:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat ik het ook nog eens doe, ik zie het wel zitten om naar Noorwegen te emigreren. Dan ben ik ook direct geen onderdaan meer van de EU, een extra voordeel.
Vast maar dat maakt het shopgedrag niet minder hypocriet, die vruchten die het westen heeft hangen samen met bepaalde aspecten die hij afwijst.quote:Op maandag 25 april 2016 20:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, ik neem aan dat BSB, net als de rest van ons, gewoon netjes belasting betaalt.
Ik ben niet aan het huilen.quote:
Omdat we hier de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel hebben staan is het hypocriet om te emigreren, ofzo?quote:Op maandag 25 april 2016 20:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben niet aan het huilen.![]()
Lees nog eventjes rustig de reactie van Igen en mijn reactie op die van Igen en lees ook alsnog het deel van die reactie die jij net niet hebt geciteerd.
Het niveau van ontwikkeling is ook gewoon gek.quote:Op maandag 25 april 2016 20:32 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het is dan ook een zeer armoedig land. Ik zag in een van de grote bladen van België voorbij komen dat Molenbeek (wat in België de laagste klasse is) in Marokko comfortabel middenklasse is. Ik weet niet hoe het nu zit maar een aantal jaren geleden hadden ze in het Atlasgebergte geen stromend water en elektriciteit. Het was in de Middeleeuwen blijven hangen. Dat jonge kindjes omkomen in de winter omdat mensen geen bescherming tegen de kou konden vinden was tot voor kort ook gewoon hartstikke normaal. Bizar. Allerlei acties van nedermarokkanen om dekens en dikke truien te verzamelen voor die bergvolkjes.
Het is daar alleen zo vaak zo koud.quote:Op maandag 25 april 2016 20:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat ik het ook nog eens doe, ik zie het wel zitten om naar Noorwegen te emigreren. Dan ben ik ook direct geen onderdaan meer van de EU, een extra voordeel.
De hypocrisie heeft Igen al toegelicht.
Och, aan dat shoppen maken we ons allemaal wel schuldig. Gezien hun houding jegens moslims, zijn de PVV en haar aanhang ook niet bepaald consequent in het omarmen van zogenaamde Nederlandse waarden.quote:Op maandag 25 april 2016 20:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vast maar dat maakt het shopgedrag niet minder hypocriet, die vruchten die het westen heeft hangen samen met bepaalde aspecten die hij afwijst.
Dat vind ik niet erg, ik kan goed tegen koude en ik heb liever geen warm weer. Ik heb zelf de thermostaat op 16,5 graden staan. Trui aan en het is prima. Een van de vele redenen waarom Noorwegen zo'n mooi land is, dat jagen daar populair is is misschien een minpunt maar het is beter dan de bio-industrie.quote:Op maandag 25 april 2016 20:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het is daar alleen zo vaak zo koud.
Kan je me dan een ander, warmer, land aanraden?quote:Op maandag 25 april 2016 20:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat vind ik niet erg, ik kan goed tegen koude en ik heb liever geen warm weer. Ik heb zelf de thermostaat op 16,5 graden staan.
Niet een wat vergelijkbaar is voor de kwaliteit van leven, sorry. Iemand anders wel? Als je een goede baan hebt dan zijn er natuurlijk zat landen waar je comfortabel kan leven maar ik denk dat het belangrijk is dat je er ook nog prettig leeft als je minder fortuinlijk bent en iedereen kan elk moment wat overkomen. Je mag niet leven met die angst maar je moet het wel onder ogen zien. Een afwijkende anatomie met je bloedvatjes in je brein en je krijgt misschien morgen ernstige hersenbeschadiging. Een verkeerd allel voor het gen wat betrokken is bij Huntington en je krijgt misschien over 10 jaar de ziekte van Huntington. ...quote:Op maandag 25 april 2016 20:44 schreef Montagui het volgende:
[..]
Kan je me dan een ander, warmer, land aanraden?
Australië ofzo?quote:Op maandag 25 april 2016 20:44 schreef Montagui het volgende:
[..]
Kan je me dan een ander, warmer, land aanraden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |