abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161801519
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:41 schreef marathon2000 het volgende:
Nieuwe GVE:
Yoder Smokers
Project:14331 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:3
G-PD percentage:0,07
Creditsafe score:69
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 70.000
Geinvesteerd:¤ 12.300
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:7,0%
en vol...
pi_161801686
Snel vol, ik heb toch wel mijn twijfels. Maar goed, op naar de volgende.
pi_161802194
Projectenvrijdag: Verse @KOM
https://www.kapitaalopmaat.nl/Meandco

C classificatie
48mnd
8%
150.000
pi_161802222
Kleding doe ik niet (meer :))
pi_161802277
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:23 schreef crowdiefunder het volgende:
R&R Trauma? |:( :) (net als ik)
Pecunia non olet
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:29:31 #231
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_161802331
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, ik zie het helemaal niet als een voordeel dat ik mijn geld direct heb. Ik zie het als een nadeel (natuurlijk niet als de rente volledig voldaan is) . Ik moet dan maar weer een nieuw project zien te vinden. De kans dat dit project een mindere is dan het project dat vervroegd aflost is daarbij erg groot. (Daarnaast is de gemiddelde geboden rente ook nog eens lager dan een paar jaar geleden).
Als je een wat/als analyse er op los laat zal je zien dat je met een flinke discount op de aflossingsrente en een flinke discount op de rente die je nu zou krijgen toch beter uit bent als je direct je geld neemt.

Vb. Lening waar nog 100 openstaat met een jaar looptijd tegen 8% rente daar zou je 8 euro op maken (uitgaande van één uitbetaling aan het eind van het jaar). Als die nu direct aflost voor de helft van de rente en je herinvesteert dat direct tegen 6% looptijd 1 jaar. Dan heb je aan het einde van de rit 110.24 euro ipv 108 euro.

Volgens mij is het meer dan conservatief ingesteld dat een project met een rentepercentage van 8% voorheen nu een zelfde risicoprofiel heeft als een project met 6% rente.
Je bent een rund als je met funden stunt
pi_161802473
Ik kan niets met dit mode verhaal, hockeystick prognose, financiering via factoring+crowdfunding, geen eigen inbreng ... wel HA, maar 1x woonhuis voor 200K.
Andere financiering, bijv. deels met leveranciers/klanten voor financieren/samenwerken lijkt me beter, het risico voor de crowd vind ik groot. Dus 8% is te weinig ten opzichte van het risico.
pi_161802525
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:26 schreef obligataire het volgende:

[..]

Nee teveel gelezen in dit topic. Zit wel in de onderbroeken.
pi_161802541
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:29 schreef Fundvlees het volgende:

[..]

Als je een wat/als analyse er op los laat zal je zien dat je met een flinke discount op de aflossingsrente en een flinke discount op de rente die je nu zou krijgen toch beter uit bent als je direct je geld neemt.

Vb. Lening waar nog 100 openstaat met een jaar looptijd tegen 8% rente daar zou je 8 euro op maken (uitgaande van één uitbetaling aan het eind van het jaar). Als die nu direct aflost voor de helft van de rente en je herinvesteert dat direct tegen 6% looptijd 1 jaar. Dan heb je aan het einde van de rit 110.24 euro ipv 108 euro.

Volgens mij is het meer dan conservatief ingesteld dat een project met een rentepercentage van 8% voorheen nu een zelfde risicoprofiel heeft als een project met 6% rente.
Je vergeet er echter in mee te nemen dat de bedrijven die vervroegd kunnen aflossen voor 99,9% de eindstreep toch wel zouden halen. Dat moet je met je nieuwe project maar weer afwachten.
Maar goed, gelukkig bekijken we het allemaal op onze eigen manier want anders kwamen heel veel projecten überhaupt niet vol :)
pi_161802561
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:26 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hier nog een en dit verhaal heeft veel overeenkomsten. Ik pas ook even.
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:59:05 #236
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_161802835
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:23 schreef crowdiefunder het volgende:
Heb juist een paar succesvolle kleding projecten gedaan, waren wel al bestaande die er al een redelijk tijd waren.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_161803359
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:22 schreef marathon2000 het volgende:
Projectenvrijdag: Verse @KOM
https://www.kapitaalopmaat.nl/Meandco

C classificatie
48mnd
8%
150.000
Nu al kansloos. Dit soort projecten zou de maximale rente moeten bieden (9,5%), maar zelfs dan denk ik zal het erg lastig worden om even 150K te funden
pi_161803477
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:59 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Heb juist een paar succesvolle kleding projecten gedaan, waren wel al bestaande die er al een redelijk tijd waren.
Ik heb er ook nog 1 of 2 , maar dan nog lopend. Ik heb er nog geen die succesvol hebben terugbetaald.
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:29:59 #239
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161803519
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:22 schreef djh77 het volgende:
Nu al kansloos. Dit soort projecten zou de maximale rente moeten bieden (9,5%), maar zelfs dan denk ik zal het erg lastig worden om even 150K te funden
Iets wat niets is wordt niet iets door er een hoge rente aan te koppelen.

Verder wel een leuk defaultje.
Overwaarde op een huis waar al hypotheek op zit, een VOFje en een BV'tje.
Uitwinnen kan nog een flinke kluif zijn.

en helaas, ook weer geen sparkholder.
Tot nooit .......
pi_161803557
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:44 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Keurig ^O^ de vermelding dat een bedrijf van de eigenaar in 2009 failliet is gegaan
Dan is het continue GvE op dit soort zaken aanspreken niet voor niets geweest.
Dit is essentiële beleggers info en die hoort in de pitch. Ben blij dat men dit nu ook beseft! :) ^O^
pi_161803969
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 12:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Welke is dat, alleen een nummer zegt me niet zoveel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161804797
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin voor de statistieken. Hij is al weer vol.
Kon deze gasflessen distributeur nog wel meenemen. Ervaren ondernemer, hoofdelijk aansprakelijk, met wat overwaarde in onroerend goed. Eerste jaren onderneming uit eigen zak gefinancierd, werkkapitaal voor verdere uitrol. Lijkt me niet verkeerd.

Leningaanvrager: Safefill Netherlands
Doel van de lening: Werkkapitaal
Leningbedrag: ¤ 150.000
Rente: 7,00 %
Looptijd: 60 maanden
Safefill Netherlands v.o.f. houdt zich bezig met de import en distributie van lichtgewicht kunststof gasflessen die speciaal ontworpen zijn voor het zelf vullen aan de lpg-pomp. Het bedrijf is in 2012 opgestart door Hans Havenaar. Hij zag een nieuwe markt ontstaan op het gebied van gasflessen die de bestaande markt met zware gasflessen kan aanvullen/vervangen. Met name voor mensen die veel reizen in Europa met camper en caravan zijn deze flessen een uitkomst. De Collin Credit Score is Goed.

Toevallig de gasflessen pitch nog even nagelezen. Las in de Q&A wat opmerkingen, die geplaatst zijn na het vollopen van de pitch door enige investeerders die de branche kennen, en die toch wat beren op de weg zagen.
Je mag deze flessen als particulier in het geheel niet vullen aan de LPG pomp in NL. En dat is nu net het grote voordeel volgens de pitch. Dat is toch wel vervelend zeker als dit verbod ook in andere landen van kracht zou gaan worden.
Heb net dus maar mijn investering terug getrokken. Overigens dat gaat bij Collin net zo eenvoudig als investeren. Finkje plaatsen en code van telefoon invoeren en klaar.

Vervelend is natuurlijk wel dat ik het nu achteraf toevallig lees. Ik had het liever in de pitch gelezen. Of gelijk bij de Q&A tijdens het investeren.

Zouden de vragen weer wat opgehouden zijn? Ik heb zelf ook wel eens gemerkt dat een vraag er een paar uur over doet voor hij geplaatst wordt.

Afijn voor mij is het opgelost. Maar als er nog andere zijn die in de gasflessen handel geïnvesteerd hebben zou ik toch zeker even de Q&A bij het project lezen. Mij heeft het in ieder geval op andere gedachten gebracht.
pi_161805531
Nieuwe op GvE, zit al een heel eind vol. Ik laat hem lopen.

Fietsverhuur Veerhaven Texel
Project:14466 Zakelijk
Leendoel: Overige bedrijfsmiddelen
Classificatie:5
G-PD percentage: 0,34
Creditsafe score: 81
Kredietbedrag:¤ 125.000
Geinvesteerd:¤ 76.600
Rente per jaar: 8,0%

[ Bericht 6% gewijzigd door Ernie58 op 29-04-2016 19:27:10 ]
pi_161805617
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 19:21 schreef Ernie58 het volgende:
Nieuwe op GvE, zit al een heel eind vol.

Leendoel:Overige bedrijfsmiddelen
G-PD percentage:0,34
Creditsafe score:81
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,0%
Ze gaan er onder andere een lening van FC mee herfinancieren (die is 10,17). Ik laat hem ook lopen iig.
pi_161806065
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 19:21 schreef Ernie58 het volgende:
Nieuwe op GvE, zit al een heel eind vol. Ik laat hem lopen.

Leendoel: Overige bedrijfsmiddelen
G-PD percentage: 0,34
Creditsafe score: 81
Rente per jaar: 8,0%
"Wij investeren zelf ook regelmatig bij enkele platforms waaronder Geldvoorelkaar.nl"

Ze hadden beter kunnen investeren in hun eigen bedrijf. Daarnaast nog een paar puntjes waaraan ik mij erger, dus ik pas.
pi_161806351
Zojuist een leuke doos mogen leegplukken, met dank aan Faja Lobi :)

Vanavond lekker aan de banana chippies, morgen roti eten :)
pi_161806775
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 19:53 schreef namliam het volgende:
Zojuist een leuke doos mogen leegplukken, met dank aan Faja Lobi :)

Vanavond lekker aan de banana chippies, morgen roti eten :)
Geniet ervan en eet smakelijk! :-)
  vrijdag 29 april 2016 @ 20:36:54 #248
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_161807518
wel crap de laatste tijd, die projecten zitten binnen no-time vol.... Nauwelijks kan om cijfers te bekijken etc. :')

kansloos ook dat Collin met de Rabobank gaat samenwerken, gaan de banken zich toch weer in het feestje mengen :') Het hele idee van crowfunden was toch juist dat het buiten de gevestigde orde van de financiële sector om zou gaan.
pi_161811782
als "de crowd" de projecten waar banken bij betrokken links laat liggen, stopt het vanzelf.
pi_161813480
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Toevallig de gasflessen pitch nog even nagelezen. Las in de Q&A wat opmerkingen, die geplaatst zijn na het vollopen van de pitch door enige investeerders die de branche kennen, en die toch wat beren op de weg zagen.
Je mag deze flessen als particulier in het geheel niet vullen aan de LPG pomp in NL. En dat is nu net het grote voordeel volgens de pitch. Dat is toch wel vervelend zeker als dit verbod ook in andere landen van kracht zou gaan worden.
Heb net dus maar mijn investering terug getrokken. Overigens dat gaat bij Collin net zo eenvoudig als investeren. Finkje plaatsen en code van telefoon invoeren en klaar.

Vervelend is natuurlijk wel dat ik het nu achteraf toevallig lees. Ik had het liever in de pitch gelezen. Of gelijk bij de Q&A tijdens het investeren.

Zouden de vragen weer wat opgehouden zijn? Ik heb zelf ook wel eens gemerkt dat een vraag er een paar uur over doet voor hij geplaatst wordt.

Afijn voor mij is het opgelost. Maar als er nog andere zijn die in de gasflessen handel geïnvesteerd hebben zou ik toch zeker even de Q&A bij het project lezen. Mij heeft het in ieder geval op andere gedachten gebracht.
Mij ook. Plus dat er nog wat meer zaken zijn die om terughoudendheid vragen zoals het punt van de zekerheden.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')