abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 april 2016 @ 23:20:26 #26
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_161691086
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:11 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Vraag.
Aanbod van arbeid.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_161691228
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:20 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Aanbod van arbeid.
Wat :?
  zondag 24 april 2016 @ 23:27:10 #28
441812 KetchupFTW
pi_161691294
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wat :?
Meer afgestudeerden -> meer aanbod van arbeid
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_161691675
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:27 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Meer afgestudeerden -> meer aanbod van arbeid
Minder juist omdat er dan op een willekeurig moment meer mensen uit liggen om te studeren.
  zondag 24 april 2016 @ 23:38:05 #30
441812 KetchupFTW
pi_161691710
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:37 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Minder juist omdat er dan op een willekeurig moment meer mensen uit liggen om te studeren.
Afgestudeerden studeren niet.
  zondag 24 april 2016 @ 23:41:12 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161691824
quote:
10s.gif Op zondag 24 april 2016 23:38 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Afgestudeerden studeren niet.
Tuurlijk wel. Gratis tweede studie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161692452
Doe liever wat aan de kwaliteit. Tegenwoordig zijn universiteiten diplomafabrieken waar je als klapvee in 3 jaar tijd naar een bachelor titel getrapt wordt.

Ik had liever dat ik het zelf moest betalen (geen stufi of wat) en dan gewoon rustig kunnen studeren i.p.v. stampen voor de tentamens. Maar ja, moet allemaal snel snel, aangezien de jeugd zo snel mogelijk aan de inkomstenbelasting moet.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  maandag 25 april 2016 @ 15:06:40 #33
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_161702177
Omdat altijd iemand die rekening moet betalen. Gratis bestaat niet.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_161703343
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:04 schreef Odaiba het volgende:
Waarom hebben wij in Nederland eigenlijk geen vrij onderwijs? Dat zou toch mooi zijn en een win/win situatie.
Ik kan me voorstellen dat je gratis universiteiten hebt, maar dat zo'n diploma dan minder waarde heeft dan die van Oxford of Harvard (waar je dus wel iets voor moet neerleggen).
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_161703428
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 15:50 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je gratis universiteiten hebt, maar dat zo'n diploma dan minder waarde heeft dan die van Oxford of Harvard (waar je dus wel iets voor moet neerleggen).
Die conclusie lijkt me onterecht. Die studenten zijn gemiddeld specialer, omdat ze aan gemiddeld hogere academische toelatingseisen moeten voldoen. Er lijkt me geen enkele relatie te bestaan met het betaalde collegegeld. Genoeg studenten ook aan die universiteiten die dankzij beurzen per saldo überhaupt geen collegegeld betalen.
pi_161703455
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Het moet toch betaald worden. Of je het nu linksom of rechtsom doet...
Dat kan makkelijk uit de opbrengst, en dan blijft er nog heel veel over.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161703611
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 15:52 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Die conclusie lijkt me onterecht. Die studenten zijn gemiddeld specialer, omdat ze aan gemiddeld hogere academische toelatingseisen moeten voldoen. Er lijkt me geen enkele relatie te bestaan met het betaalde collegegeld. Genoeg studenten ook aan die universiteiten die dankzij beurzen per saldo überhaupt geen collegegeld betalen.
Ik ben een voorstander van minder studenten op universitaire opleidingen; opleidingen alleen toegankelijk maken voor mensen die het kunnen betalen (de volle mep) of die bijzonder begaafd zijn. Men moet dan ook standaard voor alle opleidingen een numerus fixus invoeren.
  maandag 25 april 2016 @ 17:51:57 #38
379943 Paper_Tiger
pi_161706193
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 15:52 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Toch bijzonder dat dit in de praktijk wel het geval blijkt te zijn. Waarschijnlijk omdat men met dat geld de beste docenten weet aan te trekken.
pi_161706480
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 15:59 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik ben een voorstander van minder studenten op universitaire opleidingen; opleidingen alleen toegankelijk maken voor mensen die het kunnen betalen (de volle mep) of die bijzonder begaafd zijn. Men moet dan ook standaard voor alle opleidingen een numerus fixus invoeren.
Minder studenten op universitaire opleidingen valt wat voor te zeggen (is alleen precies het tegenovergestelde van wat de westerse landen zich ten doel hebben gesteld), maar waarom moet er dan gefilterd worden op inkomen van de ouders en niet gewoon op de kwaliteiten van de student?

En ik begrijp dat je met de uitzondering voor bijzonder begaafden daarmee rekening probeert te houden, maar uiteindelijk blijft daar nog steeds maar een beetje ruimte voor. Er vallen nog steeds bovengemiddeld begaafden weg voor gemiddeld begaafden met rijkere ouders.
pi_161706594
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 18:02 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Minder studenten op universitaire opleidingen valt wat voor te zeggen (is alleen precies het tegenovergestelde van wat de westerse landen zich ten doel hebben gesteld), maar waarom moet er dan gefilterd worden op inkomen van de ouders en niet gewoon op de kwaliteiten van de student?

En ik begrijp dat je met de uitzondering voor bijzonder begaafden daarmee rekening probeert te houden, maar uiteindelijk blijft daar nog steeds maar een beetje ruimte voor. Er vallen nog steeds bovengemiddeld begaafden weg voor gemiddeld begaafden met rijkere ouders.
Omdat het eens afgelopen moet zijn met belastinggeld te gebruiken voor het WO voor lieden die het niet kunnen betalen en matig presteren. Zelf betalen, anders kun je ook met een ((v)mbo aan de slag. :)
  maandag 25 april 2016 @ 18:11:36 #41
379943 Paper_Tiger
pi_161706709
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:06 schreef laforest het volgende:

[..]

Omdat het eens afgelopen moet zijn met belastinggeld te gebruiken voor het WO voor lieden die het niet kunnen betalen en matig presteren. Zelf betalen, anders kun je ook met een ((v)mbo aan de slag. :)
Heel goed. Een studie moet je net zo zien als de investering die een mkb-er doet. Of als liefhebberij. Dan zeker zelf betalen.
pi_161706799
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 17:51 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Toch bijzonder dat dit in de praktijk wel het geval blijkt te zijn. Waarschijnlijk omdat men met dat geld de beste docenten weet aan te trekken.
Dat ligt niet aan het betaalde collegegeld, maar aan de hoeveelheid geld die een universiteit heeft en dat is volgens mij wereldwijd niet gecorreleerd met het deel daarvan dat uit de studenten hun eigen portemonnees afkomstig is.
pi_161706862
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:06 schreef laforest het volgende:

[..]

Een probleem daarmee is dat degenen die er zitten omdat ze het kunnen betalen het niveau omlaag trekken voor degenen die wel voldoende begaafd zijn. Een Universiteit is immers meer dan cursus met betalende consumenten, het is omgeving die als het goed is vormt, ontwikkelt en uitdaagt.

De term WO zegt het ook eigenijk al, daar is geen plek voor een ander selectiecriterium dan begaafdheid. Een begaafde die zich suboptimaal ontwikkelt omdat het rendementsdenken van aanzienlijk minderbegaafden en bijbehorende kortzichtigheid en middelmatigheid is een aanzienlijk grotere kostenpost dan de opleidingskosten van een voldoende begaafde.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161706893
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 18:11 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Heel goed. Een studie moet je net zo zien als de investering die een mkb-er doet. Of als liefhebberij. Dan zeker zelf betalen.
Ja, je mag in jezelf investeren. De regering hoeft geen geld van de rijken te stelen om WO-opleidingen te bekostigen voor luie mensen die met een 6 een diploma behalen. Dat is een slechte investering en dat mogen deze mensen best zelf betalen.
pi_161706911
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een probleem daarmee is dat degenen die er zitten omdat ze het kunnen betalen het niveau omlaag trekken voor degenen die wel voldoende begaafd zijn. Een Universiteit is immers meer dan cursus met betalende consumenten, het is omgeving die als het goed is vormt, ontwikkelt en uitdaagt.

De term WO zegt het ook eigenijk al, daar is geen plek voor een ander selectiecriterium dan begaafdheid. Een begaafde die zich suboptimaal ontwikkelt omdat het rendementsdenken van aanzienlijk minderbegaafden en bijbehorende kortzichtigheid en middelmatigheid is een aanzienlijk grotere kostenpost dan de opleidingskosten van een voldoende begaafde.
Dan moet men strenger met de cijfers zijn. Betalen is een ding, maar het verdienen van een diploma is een ander ding.
  maandag 25 april 2016 @ 18:22:27 #46
379943 Paper_Tiger
pi_161706922
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 18:16 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan het betaalde collegegeld, maar aan de hoeveelheid geld die een universiteit heeft en dat is volgens mij wereldwijd niet gecorreleerd met het deel daarvan dat uit de studenten hun eigen portemonnees afkomstig is.
Studenten van dat soort opleidingen doneren vaak nog enorme bedragen aan hun universiteit als ze later succesvol zijn.
pi_161706946
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 18:22 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Studenten van dat soort opleidingen doneren vaak nog enorme bedragen aan hun universiteit als ze later succesvol zijn.
Correct, maar opnieuw niet relevant aangezien de hoeveelheid donaties geen gevolg is van de hoeveelheid collegegeld die de student heeft moeten betalen.
  maandag 25 april 2016 @ 18:47:05 #48
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_161707521
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 15:59 schreef laforest het volgende:

[..]

Ja, laten we de klok eens terug draaien en de Jan saliegeest aanmoedigen.

Ondertussen maken omringende landen wél stappen naar een hoger opleidingsniveau van de gehele bevolking.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_161708074
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 18:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, laten we de klok eens terug draaien en de Jan saliegeest aanmoedigen.

Ondertussen maken omringende landen wél stappen naar een hoger opleidingsniveau van de gehele bevolking.
Door grade inflation, ja :')
  maandag 25 april 2016 @ 19:52:07 #50
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_161709868
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 19:03 schreef laforest het volgende:

[..]

Door grade inflation, ja :')
Niet waar. Worden aantoonbaar intelligenter en geavanceerder. Die sector staat er beter voor dan hier.

Uitbanning van analfabetisme hield ook geen grade inflation in
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')