Laatste vijf jaarquote:
Het is zondag zo ver: de bekerfinale tussen Feyenoord en FC Utrecht wordt vanaf 18:00 gespeeld. Ook dit seizoen stond de KNVB Beker weer bol van sensatie en beleving. Een vroege Klassieker, PSV dat in eigen huis wordt weggespeeld door FC Utrecht, de stunt van VVSB.. Laten we hopen dat de finale een kroon op dit mooie bekerseizoen is.
Laten we beginnen met Feyenoord. Ze worden vrijwel zeker derde maar de competitie was een gitzwart verhaal. Giovanni van Bronckhorst volgde Fred Rutten op als hoofdcoach en kreeg meteen een boeiende taak mee: kampioen worden!. De eerste seizoenshelft verliep grotendeels prima voor Feyenoord. Echter werden de laatste twee wedstrijden afgesloten met puntverlies: FC Groningen uit: 1-1, NEC uit: 3-1.
Dit bleek echter een voorbode voor een werkelijk dramatische reeks van Feyenoord. Er werd pas voor het eerst weer gewonnen op 28 februari bij, jawel: FC Utrecht waartegen ze dit seizoen ook startten. God heeft het denk ik zo gewild. Tsja, en nu hangen ze ver achter de top twee en op een redelijke afstand van de ploegen onder hen.
In de beker viel veel meer plezier voor Feyenoord te beleven. De bekertocht startte in de tweede ronde met een zorgeloze 3-0 zege op PEC Zwolle. Vervolgens lootten ze Ajax in de derde ronde. Diep in de blessuretijd maakte Joël Veltman een eigen goal. Daarna werd Willem II geloot: pas na verlenging moesten de Tilburgers met 2-1 buigen. In de kwartfinale, midden in de dramatische reeks, werd Kerkrade aangedaan. Ook daar moesten de Koempels na een goal van Eric Botteghin in de verlenging buigen. Tot slot werd het goed draaiende AZ met 3-1 naar Alkmaar teruggestuurd waardoor Feyenoord in eigen huis het treurige seizoen goed mag maken.
Dan FC Utrecht. De laatste jaren is er altijd heibel geweest, maar sinds Erik Ten Hag is aangetreden gaat het stukken beter met FC Utrecht. De touwtjes zijn inmiddels veel strakker aangetrokken: lange trainingsdagen worden gemaakt. Op het begin liep het nog niet helemaal lekker, maar in de tweede seizoenshelft gaat het veel voortvaarender.
Al switchend tussen een 4-3-3, 5-3-2 en 4-4-2 systeem rollen ze het seizoen door. Mede aan de hand van de doelpunten van Sebastien Haller, Ruud Boymans en Nacer Barazite is de ploeg inmiddels de nummer vijf op de ranglijst. De verdediging is echter hun grootste manco. Positioneel staan ze wel goed, maar als de tegenstander deze doorbreekt, is het ook meteen raak.
In de bekercompetitie werd een iets minder lastig pad bewandeld dan Feyenoord dat heeft moeten doen. De eerste wedstrijd werd gespeeld bij ONS Sneek, niet de ergste uitdaging: 0-2. In een knotsgek duel in ronde drie werd Groningen, titelhouder, met 5-3 aan de kant gezet. In de achtste finales moest Achilles '29 met 0-5 zich gewonnen geven. In de kwartfinale werd misschien wel de beste wedstrijd van het seizoen gespeeld: PSV werd in eigen huis met 1-3 verslagen. Tot slot werd na lang zwoegen de bekersensatie VVSB met 2-0 aan de kant gezet. Erik Ten Hag mag dus dromen van een mooie kroon op zijn eerste seizoen.
Wat een rare post is dit.quote:Op zondag 24 april 2016 18:17 schreef Merode32 het volgende:
Deze wedstrijd had eigenlijk op neutraal terrein gespeeld moeten worden, zoals het hoort. Autistisch steeds weer voor de kuip kiezen om het rotterdamse calimero gedrag af te kopen is onzin.
Ik vond PEC - AJAX leuker.quote:Op zondag 24 april 2016 18:17 schreef Paxcon het volgende:
In mijn herinnering was PEC - Groningen een stuk leuker
Raar figuur.quote:Op zondag 24 april 2016 18:17 schreef Merode32 het volgende:
Deze wedstrijd had eigenlijk op neutraal terrein gespeeld moeten worden, zoals het hoort. Autistisch steeds weer voor de kuip kiezen om het rotterdamse calimero gedrag af te kopen is onzin.
Eerste kan ik me nog in vinden, de logica van het tweede ontgaat mequote:Op zondag 24 april 2016 18:17 schreef Merode32 het volgende:
haha neequote:Op zondag 24 april 2016 18:17 schreef Merode32 het volgende:
Iemand is mad and it ain't mequote:Op zondag 24 april 2016 18:17 schreef Merode32 het volgende:
Beste Nederlandse pot van de laatste 8 jaarquote:
2zielen1gedachtequote:Op zondag 24 april 2016 18:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
wat zijn wij het toch vaak eens.
Leverde wel een hoop vuurwerk op jaquote:Op zondag 24 april 2016 18:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Beste Nederlandse pot van de laatste 8 jaar
zeker omdat ajax verloorquote:Op zondag 24 april 2016 18:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Beste Nederlandse pot van de laatste 8 jaar
Deze post is leuker dan de wedstrijd, bedankt!quote:Op zondag 24 april 2016 18:17 schreef Merode32 het volgende:
Nee, door Edje en het wedstrijdverloop.quote:
Dat is een leuke vraag voor matchwinnerquote:Op zondag 24 april 2016 18:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wanneer pakte voor het laatst een club de dubbel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom doen we niet alleen gewoon penalty's en de winnaar wint.quote:Op zondag 24 april 2016 18:20 schreef Ajacied422 het volgende:
Waarom zorgt de KNVB er niet voor dat beide ploegen in de tweede helft naar hun eigen vak toe kunnen spelen?
Rotterdam/feyenoord roept al jaren dat de knvb teveel vriendjes is en teveel wedstrijden gunt aan de arena.quote:Op zondag 24 april 2016 18:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Eerste kan ik me nog in vinden, de logica van het tweede ontgaat me
vorig jaar nog welquote:Op zondag 24 april 2016 18:21 schreef Mortaxx het volgende:
Doen ze die huldiging nog met die badjassen?
Wij zijn matties4life.quote:Op zondag 24 april 2016 18:22 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Tering René?
Ik dacht dat jullie matties waren
feyenoord kakt altijd na een minuut of 30 inquote:Op zondag 24 april 2016 18:22 schreef franske19 het volgende:
Utrecht kakt in. Zie Feyenoord zo scoren.
de lamme tegen de blindequote:Op zondag 24 april 2016 18:22 schreef Saekerhett het volgende:
Mensen mensen, wat een laag niveau deze wedstrijd
Nou en? Ik denk dat de meeste objectieve voetbalfans het er wel over eens zijn dat de Kuip het mooiste stadion van Nederland is. In ieder geval de beste mat van Nederland.quote:Op zondag 24 april 2016 18:20 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Rotterdam/feyenoord roept al jaren dat de knvb teveel vriendjes is en teveel wedstrijden gunt aan de arena.
Allemaal dankzij dat "tactische meesterbrein" van Utrecht. Die verkracht iedere pot met zijn betonvoetbalquote:Op zondag 24 april 2016 18:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik zie te weinig vuur in deze wedstrijd
Die schakelden zichzelf uit.quote:Op zondag 24 april 2016 18:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bedenk ook even dat deze ploegen alle andere clubs hebben uitgeschakeld.
Dat zijn 90% van de wedstrijden in de ED waarom zou een bekerfinale tussen 2 middenmoters anders zijn?quote:Op zondag 24 april 2016 18:22 schreef Saekerhett het volgende:
Mensen mensen, wat een laag niveau deze wedstrijd
Wat een saai leven heb je danquote:Op zondag 24 april 2016 18:24 schreef Coco98 het volgende:
Heb ik hier nou de hele week naar uitgekeken?
Mee eens mits feyenoord niet speelt.quote:Op zondag 24 april 2016 18:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou en? Ik denk dat de meeste objectieve voetbalfans het er wel over eens zijn dat de Kuip het mooiste stadion van Nederland is. In ieder geval de beste mat van Nederland.
Lijkt me niet gek dat je dan dé Nederlandse finale in de Kuip doet
Eensquote:Op zondag 24 april 2016 18:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kijk meer uit naar ESF dan dat ik naar deze wedstrijd uit keek.
homoquote:Op zondag 24 april 2016 18:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Neequote:
Die heb ik tenminste nog. In tegenstelling tot FC Twente binnenkort.quote:
Ik kijk uit naar degradatie play offsquote:Op zondag 24 april 2016 18:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wow.quote:Op zondag 24 april 2016 18:25 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Die heb ik tenminste nog. In tegenstelling tot FC Twente binnenkort.
ResidentSleeperquote:Op zondag 24 april 2016 18:25 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Die heb ik tenminste nog. In tegenstelling tot FC Twente binnenkort.
Eigen baard is goud waard.quote:Op zondag 24 april 2016 18:26 schreef franske19 het volgende:
Barazite heeft ook nog geen bal goed geraakt. Baard belangrijker dan de beker.
FC Groningenquote:Op zondag 24 april 2016 18:27 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Bedenk jij maar een nieuwe club die je gaat supporten.
Wie niet?quote:Op zondag 24 april 2016 18:27 schreef Ajacied422 het volgende:
Stelling: Feyenoord speelt reactievoetbal.
Oneens, dit is geen voetbal te noemen.quote:Op zondag 24 april 2016 18:27 schreef Ajacied422 het volgende:
Stelling: Feyenoord speelt reactievoetbal.
Zou de AIVD hem nou in de gaten houden?quote:Op zondag 24 april 2016 18:26 schreef franske19 het volgende:
Barazite heeft ook nog geen bal goed geraakt. Baard belangrijker dan de beker.
Stelling: De titelstrijd is allang beslist en derhalve niet spannend.quote:Op zondag 24 april 2016 18:27 schreef Dj_Day-V het volgende:
Hebben we hiervoor de spannende titelstrijd moeten pauzeren?
In principe is het pure zelfkastijding. Net werd ik vrolijker van de Derby van Sevilla.quote:Op zondag 24 april 2016 18:27 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Oneens, dit is geen voetbal te noemen.
quote:Op zondag 24 april 2016 18:28 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Je zit er tegenwoordig wel erg vaak anders
Hoe hard heb je dit keer gejuicht?quote:Op zondag 24 april 2016 18:29 schreef Mani89 het volgende:
Gelukkig heb ik vandaag naar fietsen gekeken dus mijn dag is al goed.
Misschien moet ik ook hier alleen de slotfase kijken.quote:Op zondag 24 april 2016 18:29 schreef Mani89 het volgende:
Gelukkig heb ik vandaag naar fietsen gekeken dus mijn dag is al goed.
snipers in de skyboxenquote:Op zondag 24 april 2016 18:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Zou de AIVD hem nou in de gaten houden?
Ik kijk eigenlijk alleen voor de gezelligheid van dit topic.quote:Op zondag 24 april 2016 18:29 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Misschien moet ik ook hier alleen de slotfase kijken.
Zappen is zinloos.quote:Op zondag 24 april 2016 18:30 schreef inslagenreuring het volgende:
Ik ga zo zappen. Een nieuwsbericht met de uitslag is veel interessanter. Klotepot
Ik stem Kingflopland want hahahaaaa dat is zo grappigquote:
Wacht nog even op de pollquote:Op zondag 24 april 2016 18:30 schreef inslagenreuring het volgende:
Ik ga zo zappen. Een nieuwsbericht met de uitslag is veel interessanter. Klotepot
Nee, die tellen maar voor de helft.quote:Op zondag 24 april 2016 18:30 schreef Falco het volgende:
Tellen bij een gelijkspel de uitdoelpunten van Utrecht dubbel?
De grote tuinverbouwing of Carlo kijken klinkt nog niet zo slecht.quote:
Ik had een Johan Cruijff juichmomentje.quote:Op zondag 24 april 2016 18:29 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hoe hard heb je dit keer gejuicht?
FlopLand natuurlijkquote:Op zondag 24 april 2016 18:30 schreef GGMM het volgende:
Poll: Deze wedstrijd boeit mij niet.
• Klopt
• Jawel hoor.
• KingTopland
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Goed plan wil nog even stemmenquote:
Dus dan zou Feyenoord winnenquote:Op zondag 24 april 2016 18:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, die tellen maar voor de helft.
Het enige leuke tvprogramma met Sjek Spijkerman.quote:
Zonder poll, geen stellingquote:Op zondag 24 april 2016 18:31 schreef Dj_Day-V het volgende:
Stelling: mensen die roepen dat de wedstrijd ze niet boeit maar toch kijken zijn raar
Wat moet ik anders doen?quote:Op zondag 24 april 2016 18:31 schreef Dj_Day-V het volgende:
Stelling: mensen die roepen dat de wedstrijd ze niet boeit maar toch kijken zijn raar
ja duhquote:Op zondag 24 april 2016 18:30 schreef Falco het volgende:
Tellen bij een gelijkspel de uitdoelpunten van Utrecht dubbel?
Tien Jack Tien.quote:Op zondag 24 april 2016 18:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het enige leuke tvprogramma met Sjek Spijkerman.
Daarna gleed hij af tot een kansloos zelfingenomen engnekje
WAT MOET IK ANDERS OP EEN ZONDAGAVOND DOEN. WRIJF HET ER MAAR IN MET JE SPANNENDE LEVENquote:Op zondag 24 april 2016 18:31 schreef Dj_Day-V het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 24 april 2016 18:34 schreef Brammess het volgende:
jaaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.graag op anoniem
quote:Op zondag 24 april 2016 18:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
Is de beker poeper ook aanwezig bij deze beker finale![]()
?quote:Op zondag 24 april 2016 18:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
Is de beker poeper ook aanwezig bij deze beker finale![]()
Oh ja want Feyenoord is kansrijkquote:Op zondag 24 april 2016 18:34 schreef Merkie het volgende:
Commentator op Fox doet steeds alsof het gelijk opgaat. Wat een onzin, Utrecht is volkomen kansloos in het eerste halfuur.
Ah daar ligt het aan iddquote:Op zondag 24 april 2016 18:34 schreef Merkie het volgende:
[..]
Valt mee, omdat Utrecht met 12 man achter de bal staat.
quote:Op zondag 24 april 2016 18:34 schreef Brammess het volgende:
kampioen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het utrecht vak aan die kant?quote:Op zondag 24 april 2016 18:34 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat doet Feyenoord net zo goed.quote:Op zondag 24 april 2016 18:34 schreef Merkie het volgende:
[..]
oeiiquote:Op zondag 24 april 2016 18:35 schreef Mortaxx het volgende:
Hebben ze de kuip gevuld met ajaxpubliek?
Dan zal de scheids zo wel een pingel geven xDquote:Op zondag 24 april 2016 18:35 schreef Mortaxx het volgende:
Ze spelen het hele bekertoernooi al in shirts van een van de drie fusieclubs die in 1970 FC Utrecht vormden...quote:
Wees blij dat ze er nog allemaal zitten.quote:Op zondag 24 april 2016 18:35 schreef Mortaxx het volgende:
Insert Barney.gifquote:Op zondag 24 april 2016 18:35 schreef Mortaxx het volgende:
HET IS NIET WAAR!quote:Op zondag 24 april 2016 18:37 schreef Coco98 het volgende:
Scheidsrechter, je vermoordt de wedstrijd.
quote:
*uquote:Op zondag 24 april 2016 18:37 schreef Coco98 het volgende:
Ik heb al zin in Studio Voetbal. Dat zegt veel.quote:Op zondag 24 april 2016 18:37 schreef Coco98 het volgende:
buurman wat doet u nu.quote:Op zondag 24 april 2016 18:37 schreef Coco98 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |