ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
En inderdaad, ik dacht 1 geel lijntje te zien, maar het geel lijntje bij Spanje zie ik nu ook en even uitvogelen wat die gele lijn is die Zwitserland in gaat...
-Saint-Gervais-les-Bains-Le Fayet à Vallorcine (D) -Saarbrücken-Sarreguemines (D)
3000 V (I) -Fréjustunnel
[ Bericht 20% gewijzigd door bork op 24-04-2016 17:12:07 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vandaag even rond Dordrecht gebleven voor een paar treintjes, gezien er beperkte capaciteit is via de Betuweroute. De 2 toppers van de dag op het hoofdspoor:
24 April 2016 - Een dag eerder had ik deze fraai bestickerde lok zien staan op de Kijfhoek, dus de gok genomen dat de lok vandaag voor de Nürnberg/München-shuttle zou zitten, die rond 9 uur van de Kijfhoek vertrekt. Niks bleek minder waar, en de trein was ook volbeladen, en passeerde de 2 toegesnelde fotografen in een heerlijk zonnetje bij Willemsdorp, opweg richting Venlo en verder richting Nürnberg en München.
24 April 2016 - De Mala-shuttle moest plaats maken in Tilburg, dus werd naar Lage Zwaluwe gebracht. De trein werd daar echter op een bovenleidingloos spoor gepland, dus moest een diesellok erbij komen. Hiervoor werd er vanuit Tilburg Industrie via Den Bosch-Utrecht-Rotterdam naar de Kijfhoek gereden, en de E-lok voor de diesellok gewisseld voor de laatste etappe naar Lage Zwaluwe. Deze trein komt in een uiterst fraai licht voorbij de 3 toegesnelde fotografen. Amper 2 minuten na deze foto begon het hard te regenen.
Op zondag 24 april 2016 20:32 schreef b2py het volgende: Als zo'n S&V figuur niet gelooft dat jij het bent op je bliepkaart, mag ie dan vragen om identificatie?
Denk eens na, ZO dom ben je niet. Als ze dat niet zouden mogen, sloeg het bestaan van heel die functie dan ergens op denk je?
je bent in de war met staandehouden. Die lui van G4S mogen het als ze assisteren bij, bijvoorbeeld, ingangscontrole ook vragen om je te identificeren. Wat zij niet mogen is staandehouden.
Iedereen mag iedereen altijd vragen zich te identificeren. En als het gaat om iemand die iets van je wil, bijvoorbeeld dat jij je identificeert, dan moeten ze daar nog gevolg aan geven ook.
In Duitsland heb je ook weleens controleurs in burger, die identificeren zich ook ongevraagd. Heel normaal eigenlijk.
Ze mogen het wel vragen (dat mag ik ook als willekeurige treinreiziger) maar je hoeft het natuurlijk niet te tonen. Staande houden mag dan wel weer iedereen: als jij een ruit sloopt mag ik je wel vasthouden tot de politie er is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
je bent in de war met staandehouden. Die lui van G4S mogen het als ze assisteren bij, bijvoorbeeld, ingangscontrole ook vragen om je te identificeren. Wat zij niet mogen is staandehouden.
Nee hoor die lui van G4s moeten net als een boswachters, inspectiediensten en andere bijzondere beroepen, een boa opleiding volgen afgericht op hun bevoegdheden.
Daarnaast moeten alle Boa's van ns of door ns ingehuurd zichtbaar hun boa insigne dragen en een identificatiepasje hebben.
Een beveiligingsgastje zonder boa opleding is niks meer dan jij zeld.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Nee hoor die lui van G4s moeten net als een boswachters, inspectiediensten en andere bijzondere beroepen, een boa opleiding volgen afgericht op hun bevoegdheden.
Daarnaast moeten alle Boa's van ns of door ns ingehuurd zichtbaar hun bos insigne dragen en een identificatiepasje hebben.
Een beveiligingsgastje zonder boa opleding is niks meer dan jij zeld.
voor controle van vdevoerbewijzen is dit niet waar. Vanuit de status als toezichthouder zijn zij bevoegd om te controleren of jij in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs. En dat vervoerbewijs is, bij een persoonsgebonden variant, alleen geldig indien jij desgevraagd aan kunt tonen dat jij de persoon op dat vervoerbewijs bent.
Een conducteur doet zijn controle ook op basis van zijn toezichthouder status. Pas op het moment dat een ongeldig vervoerbewijs is vastgesteld en jij niet contant kunt of wil betalen volgt staandehouden en het inzetten van bevoegdheden waarvoor boa status nodig is.
Ga het wetboek van strafvordering maar eens nalezen. Staandehouden is iets heel anders dan vragen om een id bewijs te tonen.
voor controle van vdevoerbewijzen is dit niet waar. Vanuit de status als toezichthouder zijn zij bevoegd om te controleren of jij in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs. En dat vervoerbewijs is, bij een persoonsgebonden variant, alleen geldig indien jij desgevraagd aan kunt tonen dat jij de persoon op dat vervoerbewijs bent.
Een conducteur doet zijn controle ook op basis van zijn toezichthouder status. Pas op het moment dat een ongeldig vervoerbewijs is vastgesteld en jij niet contant kunt of wil betalen volgt staandehouden en het inzetten van bevoegdheden waarvoor boa status nodig is.
Ga het wetboek van strafvordering maar eens nalezen. Staandehouden is iets heel anders dan vragen om een idee bewijs te tonen.
Er bestaan helemaal geen toezichthouders, zowel een conducteur als een beveiliger heeft een opleiding gevolgd tot buitengewoon opsporingsambtenaar en krijgt daardoor extra bevoegdheden. De boa status is de enige wettige basis daarvoor.
Het vorderen van een id bewijs is voorbehouden aan boa's(met de juiste functie), politie en andere die daar toe zijn aangewezen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
voor controle van vdevoerbewijzen is dit niet waar. Vanuit de status als toezichthouder zijn zij bevoegd om te controleren of jij in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs. En dat vervoerbewijs is, bij een persoonsgebonden variant, alleen geldig indien jij desgevraagd aan kunt tonen dat jij de persoon op dat vervoerbewijs bent.
Een conducteur doet zijn controle ook op basis van zijn toezichthouder status. Pas op het moment dat een ongeldig vervoerbewijs is vastgesteld en jij niet contant kunt of wil betalen volgt staandehouden en het inzetten van bevoegdheden waarvoor boa status nodig is.
Ga het wetboek van strafvordering maar eens nalezen. Staandehouden is iets heel anders dan vragen om een idee bewijs te tonen.
Dat is toch raar dan? Dat iemand wel alles mag om te controleren of je legaal bezig bent, maar vervolgens alleen maar naar iemand anders toe kan aangeven "Hee hij hep geen kaartje, grijp hem!"
Alleen al tegen die onduidelijkheid zou gewoon elke controleur een boa moeten zijn.
Dat is ook zo of zou zo moeten zijn, ns is of was bezig om ale conducteurs een boa opleiding te laten doen.
Alle conDUCteurs zijn al boa, altijd al geweest, of ik moet wat gemist hebben. Het gaat hier toch specifiek om die, laten we wel zijn, over het algemeen niet al te intelligente gorilla's die in een stadswachtenpakje bij springen aka conTROLeurs.
Ik hoorde net een bizar verhaal van een NS-machinist dat zijn allochtone collega's stonden te juichen dat Ebru was gearresteerd. Als dat waar is dan is er iets goed mis en dan snap ik er niks meer van
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Alle conDUCteurs zijn al boa, altijd al geweest, of ik moet wat gemist hebben. Het gaat hier toch specifiek om die, laten we wel zijn, over het algemeen niet al te intelligente gorilla's die in een stadswachtenpakje bij springen
Ja en nee, er bestaat niet zoiets als De boa, iedereen krijgt op basis van zijn functie en de aanvraag extra bevoegdheden toegewezen.
Ns heeft een tijd lang alleen hoofdconducteurs volledig laten opleiden tot boa, en voor andere werdt er een beperkte bevoegdheid aangevraagd(meestal alleen voor controle taken) dit scheelde geld en tijd, in 2014 hebben ze beloofd alle conducteurs dezelfde boa bevoegdheden te laten halen.
Dan die beveiligingsapen die hebben inderdaad alleenmaal een boa status met bijna volledige bevoegdheden.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
voor controle van vdevoerbewijzen is dit niet waar. Vanuit de status als toezichthouder zijn zij bevoegd om te controleren of jij in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs. En dat vervoerbewijs is, bij een persoonsgebonden variant, alleen geldig indien jij desgevraagd aan kunt tonen dat jij de persoon op dat vervoerbewijs bent.
Een conducteur doet zijn controle ook op basis van zijn toezichthouder status. Pas op het moment dat een ongeldig vervoerbewijs is vastgesteld en jij niet contant kunt of wil betalen volgt staandehouden en het inzetten van bevoegdheden waarvoor boa status nodig is.
Ga het wetboek van strafvordering maar eens nalezen. Staandehouden is iets heel anders dan vragen om een id bewijs te tonen.
Ze kunnen je wel uit de trein zetten natuurlijk. Eigenlijk hetzelfde als ik als buschauffeur kan: ik kan iemand die niet wil betalen voor zijn reis (niet inchecken en geen kaartje kopen) niet bekeuren, maar ik kan hem wel vriendelijk doch dringend verzoeken de bus te verlaten. Doet hij dat niet dan heb ik eigenlijk maar twee opties: de verkeersleiding bellen om een boa naar mij toe te sturen (kan een tijd overheen gaan) of gewoon weigeren om te gaan rijden. Meestal zorgt de druk van de rest van de reizigers er dan wel voor dat ie alsnog (goed- of kwaadschiks) de bus uitvliegt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ze kunnen je wel uit de trein zetten natuurlijk. Eigenlijk hetzelfde als ik als buschauffeur kan: ik kan iemand die niet wil betalen voor zijn reis (niet inchecken en geen kaartje kopen) niet bekeuren, maar ik kan hem wel vriendelijk doch dringend verzoeken de bus te verlaten. Doet hij dat niet dan heb ik eigenlijk maar twee opties: de verkeersleiding bellen om een boa naar mij toe te sturen (kan een tijd overheen gaan) of gewoon weigeren om te gaan rijden. Meestal zorgt de druk van de rest van de reizigers er dan wel voor dat ie alsnog (goed- of kwaadschiks) de bus uitvliegt.
Eigenlijk bizar dat er voor een buschauffeur geen boastatus wordt aangevraagd, de kosten en de opleiding zijn nu ook weer niet zo heel hoog.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Aan de andere kant: als je gaat bekeuren zal ook het aantal gevallen van agressiviteit stijgen. En in tegenstelling tot een conducteur (waar altijd nog een machinist bij in de buurt is in geval van nood) ben je als buschauffeur alleen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 24 april 2016 22:30 schreef dennistd het volgende: Aan de andere kant: als je gaat bekeuren zal ook het aantal gevallen van agressiviteit stijgen. En in tegenstelling tot een conducteur (waar altijd nog een machinist bij in de buurt is in geval van nood) ben je als buschauffeur alleen.
Iemand die een boa opleiding heeft gevolgd zou in staat moeten zijn de risicos in te schatten en op basis daarvan te handelen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Er bestaan helemaal geen toezichthouders, zowel een conducteur als een beveiliger heeft een opleiding gevolgd tot buitengewoon opsporingsambtenaar en krijgt daardoor extra bevoegdheden. De boa status is de enige wettige basis daarvoor.
Het vorderen van een id bewijs is voorbehouden aan boa's(met de juiste functie), politie en andere die daar toe zijn aangewezen.
Tja, in het echt zal je het niet lukken tenzij de V250's ooit Italië nog verlaten. Hier trouwens in de volledige 150+ megapixels (helaas wel met plugin): http://dennistd.nl/temp/tr/v250nsm/
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Omdat je bij 2x25KV fasescheidingen hebt waardoor je dus regelmatig de panto's moet laten zakken, iets dat bij 15KV en 1x25KV niet hoeft.
De fasescheiding is niet specifiek voor 2x25kV (=AT-systeem). Het ligt aan het faseverschil tussen voedende hoogspanningsnetten. In NL heb je dus ook bij 1x25kV fasescheidingen nodig, alleen gebruiken we dat systeem hier nauwelijks. In Duitsland heb je een 110kV Bahnstrom-net dat synchroon en in fase is. Dan heb je geen fasescheiding nodig. Als je een dergelijk net zou gebruiken om 25kV te voeden, heb je die ook niet nodig. Het deel van de sporen in Duitsland die gevoed worden door lokale omvormers, zou wel eens fasescheidingen nodig kunnen hebben, maar daar weet ik het fijne niet van.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zoek jij eens op aan wie er allemaal een boa status wordt verleend, en kom dan terug.
Zonder boa status is ee geen werk voor je in de beveiliging.
ik heb zelf vanuit mijn HC tijd nog een geldige BOA tot 2017 dus die hint is niet nodig. Je gaat voorbij aan het feit dat de BOA bevoegdheden pas om de hoek komen kijken wanneer je iemand staande gaat houden en dat doe je pas na controle van het vervoerbewijs. Einde discussie
ik heb zelf vanuit mijn HC tijd nog een geldige BOA tot 2017 dus die hint is niet nodig. Je gaat voorbij aan het feit dat de BOA bevoegdheden pas om de hoek komen kijken wanneer je iemand staande gaat houden en dat doe je pas na controle van het vervoerbewijs. Einde discussie
Een staande houding heeft volstrekt niks met een boa status te maken, een persoon zonder boa status heeft geen enkel recht om mij te controleren en kan mij nergens toe bewegen.
De controle van het vervoersbewijs en het vorderen van het vervoersbewijs is juist zo extra bevoegdheid!!
Jouw verhaal over mijn hc tijd is dus volstrekt ongeloofwaardig.
[ Bericht 5% gewijzigd door Merode32 op 25-04-2016 02:34:11 ]
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Zaterdag ben ik naar het Spoorwegmuseum geweest. Anderhalf jaar geleden was ik er voor het laatst geweest en de aanwezigheid van loc 1201 van de stichting KLOK was een mooi excuus om de Maliebaan weer eens op te zoeken.
Op het buitenterrein stond nogal uiteenlopend materieel. Op deze foto zien we van rechts naar links loc 2498 (onder een ladingmal), treinstel 273 (Mat'46), DDM-1-rijtuig 6618 (in geschuurde toestand) en als laatste onder de overkapping loc 1201 van de stichting KLOK. Nadat het onderstation in Den Haag verlaten moest worden heeft de 1201 een tijdje in Blerick gestaan, maar sinds afgelopen week is de bijna 65-jarige loc voor langere tijd te zien in het Spoorwegmuseum.
In een hoekje van het buitenterrein langs het traject van de Jumbo Express vond ik nog een restant van het Fyra-project: een driedelige V250 met het stelnummer 3202. Zelfs hierop zitten typisch Italiaanse fouten: aan beide uiteinden is de cabine 'cab 1' genoemd...
In de grote hal stonden de stoomlocs mooi opgesteld. Van links naar rechts de SS 13, HSM 89 'Nestor', SS 326 en NS 2104. Helemaal links is nog motorrijtuig ZHESM 6 te zien, terwijl op de achtergrond onder andere de DE1 41 en een dubbeldeksrijtuig DDM-1 staan.
Loc 1125 heeft sinds enige tijd weer haar eigen nummer terug, na jaren door het leven te zijn gegaan als 1122 vanwege ontbrekende nummerplaten. Op de achtergrond staat KLOK-loc 1201 te wachten: hoewel deze loc onder een afdak staat zou het toch mooi zijn om beide turquoise machines naast elkaar binnen te zien staan.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 24 april 2016 22:21 schreef bork het volgende: Ik hoorde net een bizar verhaal van een NS-machinist dat zijn allochtone collega's stonden te juichen dat Ebru was gearresteerd. Als dat waar is dan is er iets goed mis en dan snap ik er niks meer van
Umar laat zich nogal negatief uit over bepaalde aspecten van islam, neemt geen blad voor mond wat dat betreft. Ze is niet bepaald geliefd bij die groep, ze heeft dan ook veel haatmails/brieven/whatever gekregen.
Op maandag 25 april 2016 02:35 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] In een hoekje van het buitenterrein langs het traject van de Jumbo Express vond ik nog een restant van het Fyra-project: een driedelige V250 met het stelnummer 3202. Zelfs hierop zitten typisch Italiaanse fouten: aan beide uiteinden is de cabine 'cab 1' genoemd...
Zaterdag ben ik naar het Spoorwegmuseum geweest. Anderhalf jaar geleden was ik er voor het laatst geweest en de aanwezigheid van loc 1201 van de stichting KLOK was een mooi excuus om de Maliebaan weer eens op te zoeken.
[ afbeelding ] Op het buitenterrein stond nogal uiteenlopend materieel. Op deze foto zien we van rechts naar links loc 2498 (onder een ladingmal), treinstel 273 (Mat'46), DDM-1-rijtuig 6618 (in geschuurde toestand) en als laatste onder de overkapping loc 1201 van de stichting KLOK. Nadat het onderstation in Den Haag verlaten moest worden heeft de 1201 een tijdje in Blerick gestaan, maar sinds afgelopen week is de bijna 65-jarige loc voor langere tijd te zien in het Spoorwegmuseum.
[ afbeelding ] In een hoekje van het buitenterrein langs het traject van de Jumbo Express vond ik nog een restant van het Fyra-project: een driedelige V250 met het stelnummer 3202. Zelfs hierop zitten typisch Italiaanse fouten: aan beide uiteinden is de cabine 'cab 1' genoemd...
[ afbeelding ] In de grote hal stonden de stoomlocs mooi opgesteld. Van links naar rechts de SS 13, HSM 89 'Nestor', SS 326 en NS 2104. Helemaal links is nog motorrijtuig ZHESM 6 te zien, terwijl op de achtergrond onder andere de DE1 41 en een dubbeldeksrijtuig DDM-1 staan.
[ afbeelding ] Loc 1125 heeft sinds enige tijd weer haar eigen nummer terug, na jaren door het leven te zijn gegaan als 1122 vanwege ontbrekende nummerplaten. Op de achtergrond staat KLOK-loc 1201 te wachten: hoewel deze loc onder een afdak staat zou het toch mooi zijn om beide turquoise machines naast elkaar binnen te zien staan.
Fraai, Dennis.
Ze hebben er een mooie diverse line-up van gemaakt
Verder waren de loks berucht om hun bar slechte rijeigenschappen en spartaans comfort, machinisten kregen zelfs een kleine financiële toeslag als ze met een NS 1100 moesten rijden........
Een staande houding heeft volstrekt niks met een boa status te maken, een persoon zonder boa status heeft geen enkel recht om mij te controleren en kan mij nergens toe bewegen.
De controle van het vervoersbewijs en het vorderen van het vervoersbewijs is juist zo extra bevoegdheid!!
Jouw verhaal over mijn hc tijd is dus volstrekt ongeloofwaardig.
De vraag is een beetje n elke context de persoon een handeling doet. Staande houden mag iedereen. Een HC heeft namens de NS de bevoegdheid gekregen om kaartjes te controleren. Jij als reiziger gaat, door het kopen van een vervoersbewijs met de Algemene voorwaarden van de NS, er mee akkoord dat een HC controleert en daarom laat je ook je kaartje aan deze persoon zich zien (AVR-NS, artikel 2.5). Daarom schrijft een HC juridisch geen boete uit voor het ontbreken van een kaartje, maar een Uitstel van Betaling, een verhoging van 35 euro op de ritprijs. Dit is een civiel rechtelijke overeenkomst, waardoor je akkoord gaat en je in beroep kan gaan.
Een HC/Controle team* is vaak** ook een BOA en is in de bestuursrecht een B-orgaan. Dit orgaan heeft de bevoegdheid gekregen om voor haar specifieke taken lasten op dwang, lasten op dwangsommen en bestuurlijke boetes op te leggen in de omgeving van de trein/treinstation etc. Uit de trein verwijderen en o.a. het vorderen van identificatie vallen onder deze bevoegd.
In beginsel hadden jullie dus allebei gelijk, alleen wil Merode32 niet de mogelijkheden zien dat jullie allebei gelijk hebben. " Ik, en ik mag aannemen "wij" in dit topic, willen graag zien dat als je iets stelt, je ook bewijst. Dat hoeven zeker geen wetenschappelijke artikelen, bronnen of andere zware bronnen te zijn, dat mag ook nieuwsberichten of wat dan ook zijn. Maar als je wordt tegengesproken, mag het wel meer zijn dan "hier heb je een kluitje, daar heb je het riet en succes!".
*: Controleteam kan bestaan uit V&S-mensen of particulier ingehuurden. ** HC/V&S zijn wel BOA, particulier ingehuurden zijn vaak geen BOA. Iemand is pas een bestuursorgaan in de vorm van een BOA als het insigne wordt gedragen.
Ik zie net ineens een Wiederline-trein westbound langsrijden. Waar gaan die dingen op onderhoud eigenlijk, niet in Zutphen maar toch gewoon in het noorden? Kan me niks anders bedenken waarom ze deze kant op zouden moeten gaan..
Op maandag 25 april 2016 13:50 schreef Prins_Pils het volgende: Ik zie net ineens een Wiederline-trein westbound langsrijden. Waar gaan die dingen op onderhoud eigenlijk, niet in Zutphen maar toch gewoon in het noorden? Kan me niks anders bedenken waarom ze deze kant op zouden moeten gaan..
Er is gistermiddag een aanrijding met een persoon geweest tussen Groningen en Europapark, best kans dat ie daar bij betrokken was. En calamiteitenreiniging voor Arriva vindt plaats in Zutphen. Onderhoud krijgen ze in Leeuwarden bij Stadler (voorheen Voith).
Voor Koningsdag schijnen er trouwens meerdere noordelijke GTW's naar de Achterhoek te komen als versterking, ze zouden op Zutphen-Apeldoorn en Zutphen-Winterswijk gaan rijden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ze worden ter plekke wel schoongespoten door de brandweer volgens mij, maar de onderkant komen ze moeilijk bij natuurlijk. In Zutphen zit een betonnen put onder het spoor van waaruit ze er wel goed bij kunnen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 25 april 2016 14:00 schreef dennistd het volgende: Ze worden ter plekke wel schoongespoten door de brandweer volgens mij, maar de onderkant komen ze moeilijk bij natuurlijk. In Zutphen zit een betonnen put onder het spoor van waaruit ze er wel goed bij kunnen.
Lijkt me toch wel wat apart werk, als je daar in die betonnen put werkt. Komt er even een trein oprijden waar nog menselijke resten onder hangen. Mag jij dan onder gaan staan en eraf schrobben
In beginsel hadden jullie dus allebei gelijk, alleen wil Merode32 niet de mogelijkheden zien dat jullie allebei gelijk hebben. " Ik, en ik mag aannemen "wij" in dit topic, willen graag zien dat als je iets stelt, je ook bewijst. Dat hoeven zeker geen wetenschappelijke artikelen, bronnen of andere zware bronnen te zijn, dat mag ook nieuwsberichten of wat dan ook zijn. Maar als je wordt tegengesproken, mag het wel meer zijn dan "hier heb je een kluitje, daar heb je het riet en succes!".
telt het quoten van een artikel uit de algemene wet bestuursrecht die stelt dat:
quote:
Artikel 5:16a Een toezichthouder is bevoegd van personen inzage te vorderen van een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht.
Een parallel einfahrt van de sprinter naar Apeldoorn (spoor 3) en de Pimpel naar Amsterdam (spoor 2) in Hengelo is best verwarrend op het eerste moment.
Nee, in het verleden was Zwolle daarvoor de enige plek, toen daar de werkplaats sloot en de boel opgebroken werd verhuisde het naar Amsterdam Zaanstraat. Daar gebeurt het voor NS nog altijd, maar Arriva heeft daarvoor een plek laten aanleggen bij de nieuwe werkplaats in Zutphen. Syntus maakt daar trouwens ook gebruik van.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er stond een leuk artikel in de Trouw van afgelopen zaterdag over de BAM, titel: Dwars door Siberië (Voor de doorgewinterde treinfanaat met heimwee naar de Sovjet-Unie) van Edwin Trommelen, ik kan het alleen niet online vinden en heb zelf geen blendle. Maar een soortgelijk artikel kun je lezen op:
In het Trouw artikel stond verder dat in 1974 de verschillende USSR-republieken een stukje van de BAM toebedeel waar ze steden en dorpen bouwden zo kan je op de taiga een Lets stration aantreffen .
[ Bericht 49% gewijzigd door bork op 25-04-2016 16:27:09 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vanwege de hoge temperaturen op het moment (niet echt...) maar eens een winters plaatje. Op 15 januari 2010 kwam VolkerRail-loc 203-2 met Plan V ABk 921, Plan V 960, Plan T 529 en Plan V Bk 921, samen met kraan 'Obelix' en een verblijfswagen als trein 59101 van Weert naar Zwolle Rangeer door Wezep. De stellen werden later bij de Katwolderhaven op diepladers geladen voor verder transport naar de sloper.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 25 april 2016 13:50 schreef Prins_Pils het volgende: Ik zie net ineens een Wiederline-trein westbound langsrijden. Waar gaan die dingen op onderhoud eigenlijk, niet in Zutphen maar toch gewoon in het noorden? Kan me niks anders bedenken waarom ze deze kant op zouden moeten gaan..
Die aanrijding was inderdaad met een Wiederlinestel, zag ik op foto's.
Het goederengedeelte van Onnen heeft geen put, en het Nedtraingedeelte wordt niet bezocht door Arriva. Leeuwarden en Groningen hebben wel putsporen, maar volgens mij zijn die ook van Nedtrain.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Van 09.30-15.00 uur geen treinen Lage Zwaluwe-Breda Melding dinsdag 26 april 2016, 06:25 uur: Oorzaak: herstelwerkzaamheden
Door dringende herstelwerkzaamheden kunnen er van 09.30 tot 15.00 uur geen treinen rijden tussen Lage Zwaluwe en Breda. Tussen Dordrecht en Breda rijden geen IC's. IC direct rijdt niet tussen Rotterdam en Breda.
Er worden wel bussen ingezet, maar deze staan nog niet in de reisplanner. U kunt ook omreizen.
Op dinsdag 26 april 2016 08:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Het goederengedeelte van Onnen heeft geen put, en het Nedtraingedeelte wordt niet bezocht door Arriva.
Op dinsdag 26 april 2016 09:26 schreef MTL het volgende: Gisteren gescheurd puntstuk bij Zevenbergschehoek, als ik het goed begrepen heb van mijn collega's.
Wissel 523a
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nvbro Nieuwe Veerbrug overloopwissels (tussen Breda en Lage Zwaluwe).
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 26 april 2016 10:08 schreef boriq het volgende: Schijnbaar staat Nvbro (volgens Somda, en die zullen het wel weten) voor "Nieuwe Veerbrug overloopwissels"
Ja, dat dus.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Had iemand al gezegd dat het de Nieuwe Veerbrug is? Bij die overloopwissels daar?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
En waarom dat kreng de nieuwe Veerbrug heet (ja, de oude brug heette gewoon "veerbrug") terwijl dat stroompje de Mark heet, weet ik ook niet. Het zal wel een oude veerplaats zijn, gok ik.
Een proef met duidelijkere symbolen in stiltecoupés werkt niet [...] Uit een onderzoek van de NS blijkt dat in de normale stiltecoupés liefst 92 procent van de reizigers weet dat ze in een stiltecoupé zitten. Met de grotere symbolen steeg dat percentage tot 98 procent. [...] "Maar het verschil met de huidige situatie is zo klein dat we er toch voor hebben gekozen om de proefopstellingen weer te verwijderen" [...] Reizigersorganisaties vinden dat de NS zelf meer moet doen om orde te handhaven. ,,De conducteur zit in de eerste klas een sodoku op te lossen, terwijl ik als reiziger de orde in de trein moet handhaven", stelt een woordvoerder van de Maatschappij Voor Beter OV. ,,Als ik dat had gewild, was ik wel conducteur geworden."
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De 4e trein tussen Meppel en Leeuwarden die vanaf dienstregeling 2017 zou moeten gaan rijden, kan problemen gaan opleveren met de stroomvoorzieningen. Er is oa. al een quickscan gedaan naar het rijden met dieselmaterieel.
Is dat niet meer omdat het gewoon veel mensen hun reet zal roesten? 'Normale' coupe zou je ook rekening met elkaar moeten houden maar bleert alles ook door elkaar heen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
oh ik dacht dat je in Zutphen werkte Zitten daar ICT bedrijven?
Nee ik fiets ook nog enorm ver elke dag he. Nou ja niet met dit enorme bermstengelhoerenweer natuurlijk. ICTbedrijven? Vast niet. ICT-klanten? Massa´s En ik heb er aan eentje genoeg
Op dinsdag 26 april 2016 16:26 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ic opgeheven. Niemand kan vertellen waarom, inclusief het DB personeel. Stoptrein uit München 35 minuten te laat, niemand weet waarom. Nice
Zit je alweer in München? Werk je daar? Of familie? Laatst was je met vaders toch?
Op dinsdag 26 april 2016 12:35 schreef dennistd het volgende: In het verleden reed ACTS er met een 1200 met volle goederentrein. Dat trekt toch wel meer dan twee ICM's lijkt me?
Voor de zwaardere goederentreinen had die wel een hulpdiesel nodig om een beetje vlot op gang te komen en niet de loc aan gort te rijden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onzin. Een 1200 krijgt de zwaarste bietentreinen van zijn plek en werd daar ook voor ingezet.
toch is gewicht in combinatie met op snelheid komen de reden dat er bij ACTS een hulpdiesel bij kwam om de locs niet te lang in de weerstanden te laten rijden en ze anders te warm zouden worden.
toch is gewicht in combinatie met op snelheid komen de reden dat er bij ACTS een hulpdiesel bij kwam om de locs niet te lang in de weerstanden te laten rijden en ze anders te warm zouden worden.
Dat is maar half waar. Het kan prima zonder maar dit heeft behalve sneller optrekken en meer koppel als voordeel wat je beschrijft maar nodig is het absoluut niet. 1100'en reden met zwaardere badslippers dan dit. Solo.
Arriva zet voor de gelegenheid een extra lange trein in. Normaal rijdt er één treinstel heen, en één treinstel terug op het traject. Deze worden dan aan elkaar gekoppeld.
Ze rijden met de 2 Lint's gekoppeld, de 33 en de 34 (zegt Arriva tenminste). Normaal gaat 1 van die 2 uit de running voor zijn slaapje, en wordt het een uursdienst.
Maar dat zou pas vanaf Vroomshoop kunnen, omdat het andere stel er nog een half uur vooruit rijdt. Die moet nog tot Mariënberg en dan terug, dan komen ze elkaar bij Vroomshoop tegen. Eventueel is Vriezenveen ook nog haalbaar bij direct teruggaan na aankomst in Mariënberg, maar daar is de beveiliging niet zo handig om te combineren.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 26 april 2016 21:37 schreef Dr_Flash het volgende: Hoe dat in die doppelstocks geregeld is weet ik niet. Er is allerlei creatiefs mogelijk natuurlijk.
Die Doppelstocks zijn nooit daadwerkelijk gebouwd, helaas. Treinbouwer is failliet gegaan na levering van de 17 BOB stellen. Zie ook https://de.wikipedia.org/wiki/Integral_S5D95
Die Doppelstocks zijn nooit daadwerkelijk gebouwd, helaas. Treinbouwer is failliet gegaan na levering van de 17 BOB stellen. Zie ook https://de.wikipedia.org/wiki/Integral_S5D95
Bij trams is dat type ontwerp (zoals bijv. de Combino) trouwens tegenwoordig ook niet meer gewenst, omdat het voor te veel slijtage aan de rails zorgt.
In Praag hebben ze een hele reeks moderne lagevloertrams daarom alweer weggegooid en vervangen door een nieuw type met jacobsdraaistellen.
Bij trams is dat type ontwerp (zoals bijv. de Combino) trouwens tegenwoordig ook niet meer gewenst, omdat het voor te veel slijtage aan de rails zorgt.
Alhoewel ik te weinig thuis ben in techniek beweert Wikipedia dat deze treinen een aangepast ontwerp hebben dat slijtage moet minimaliseren. Geen onderbouwing verder, maar ik kom ook niet echt tegen dat verhoogde slijtage in dit geval een probleem is. Het faillissement kwam in ieder geval door de combinatie nieuwe treinenbouwer, onbekend concept en kinderziektes.
Arriva heeft vandaag een aantal noordelijke treinstellen tussen Zutphen en Apeldoorn en Zutphen en Winterswijk rijden om andere treinen in de Achterhoek te kunnen versterken.
Op woensdag 27 april 2016 13:08 schreef Peterselieman het volgende: Arriva heeft vandaag een aantal noordelijke treinstellen tussen Zutphen en Apeldoorn en Zutphen en Winterswijk rijden om andere treinen in de Achterhoek te kunnen versterken.
Daar rijdt nog genoeg, maar je hebt niet de hele spitsbezetting aan stellen nodig.
Terwijl je tussen Winterswijk en Arnhem wel op maximale lengte wilt rijden omdat Breng vandaag niet rijdt
Afgezien van de vraag of de verschillende bedrijven het wenselijk vinden of niet... Zijn die Breng GTW's en Arriva GTW's niet gewoon prima te combineren? Zit er uberhaupt enig verschil in die treinstellen?
Afgezien van de vraag of de verschillende bedrijven het wenselijk vinden of niet... Zijn die Breng GTW's en Arriva GTW's niet gewoon prima te combineren? Zit er uberhaupt enig verschil in die treinstellen?
Ze zijn technisch identiek aan de Arriva GTW's die in de Achterhoek gebruikt worden. Geen idee of er op het gebied van software nog verschillen zitten.
Afgezien van de vraag of de verschillende bedrijven het wenselijk vinden of niet... Zijn die Breng GTW's en Arriva GTW's niet gewoon prima te combineren? Zit er uberhaupt enig verschil in die treinstellen?
Het spul schijnt verschillende software te hebben. Dus technisch prima te combineren, maar alleen voor het afslepen. In de rijdende dienst zullen ze niet samen kunnen rijden.
Het spul schijnt verschillende software te hebben. Dus technisch prima te combineren, maar alleen voor het afslepen. In de rijdende dienst zullen ze niet samen kunnen rijden.
Southern, de vervoerder van de 'South Central'-franchise in Engeland (London - Brighton en de lijnen eromheen), is onder vuur komen te liggen vanwege plannen om de rol van conducteurs (guards) op hun treinen flink te beperken. De machinist zou verantwoordelijk worden voor het vertrekproces, de guards zouden een meer 'customer focused'-rol moeten gaan krijgen.
De vakbonden zijn echter bang dat dit een voorbode is voor het geheel afschaffen van de rol van de guards, en zijn van mening dat het een risico vormt als er geen tweede veiligheidsman aanwezig is op de trein. Als er iets met de machinist gebeurt zou er niemand meer zijn die de trein veilig kan evacuëren. De gemoederen zijn zelfs zo hoog opgelopen dat de guards van Southern aan het staken zijn geslagen.
Concurrent-vervoerder South West Trains strooit op een ludieke wijze wat zout in de wond:
Volgens de man in zitplaats 61 (seat61.com) rijden er inmiddels weer treinen tussen Belgrado en Bar, nadat er op een deel van het traject een stremming kwam na een verzakking.
Applications for train paths have reportedly been submitted to Czech infrastructure manager S´DC and its Slovakian counterpart ´SR for the services, which are expected to begin operating in December.
Dual-voltage locomotives capable of operating under 3kV dc and under 25kV 50Hz ac electrification systems would be required for the 396km route. RegioJet is already leasing Vectron multi-system locomotives from Vienna-based European Locomotive Leasing.
Op woensdag 27 april 2016 21:35 schreef b2py het volgende: De machinist ging toch wel even op de tyfoon bij aankomst te Amsterdam Zuid eerder vanavond. Was weer lekker druk, en alles op oorlogssterkte
Was dat reden voor of ging is lekker op in de feestvreugde?
Het laatste. Aan het begin van de rijen hangen spandoeken met daarop "Voor Tilburg/Eindhoven hier naar binnen gaan", "Roosendaal hierlangs " enzovoorts.
Op woensdag 27 april 2016 21:40 schreef greavy het volgende: Zijn dat een soort van controlepoorten daar ofzo? Of gewoon om de stroom die tegelijk het station in wil in te perken?
Zijn van die festivalpoortjes waarmee ze stromen in en uit het terrein regelen.
Wel een leuke conclusie van dat artikel. Er wordt gerefereerd naar de persconferentie van een week terug, echter werd daar, voor zover ik dat heb begrepen, enkel gezegd dat ÖBB inderdaad hun nachtaanbod zou uitbreiden met treinen in Duitsland, Zwitserland en Italië, maar volgens mij is er nergens gezegd dat zij het complete CityNightLine-net over zouden nemen. Maar als ik mij vergis, hoor ik het uiteraard graag Het zou mooi zijn als ook de nachttreinen naar Nederland blijven bestaan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tsja, er staat in artikel dat ze het concept 'CityNightLine' gekocht hebben dus ze zullen ongetwijfeld een sloot rijtuigen erbij krijgen. Kan me ook herinneren dat ze 1 a 2 jaar geleden een order hebben geplaatst voor een flink aantal rijtuigen voor nachttreinen dus ze zien er wel een markt voor.
Traditiegetrouw organiseerde de NVBS op Koningsdag een treinrit. Dit keer werd met de SMMR 2225 en zes SSN-rijtuigen (3x Bm, Mitropa en 2x K1a) een reis ondernomen naar Moerdijk, Oss Elzenburg en Utrecht Lage Weide.
Het eerste reisdoel vanaf vertrekpunt Rotterdam Centraal was Moerdijk. In Lage Zwaluwe liep de loc om en vervolgens vertrok de trein de in de jaren '70 aangelegde spoorlijn op. Bij de overweg Klaverpolderseweg werd vervolgens de eerste fotostop gehouden, waarvan dit één van de resultaten is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In Canada is een oude houten spoorbrug nabij Mayerthorpe, 120 kilometer ten noordwesten van Edmonton, niet meer. Mogelijk heeft een pyromaan de brug in brand gestoken.
De brug werd voornamelijk gebruikt voor cargo's van de hout- en olie-industrie
Wanneer houdt het nou eens op met die bedelaars in de trein. Met hun zielige "persoonlijke" verhaal die telkens het zelfde is. Zowel hier als in Londen.
Helaas een criminele bende uit oost-europa. Veelal dezelfde namen. Er zijn al een heleboel acties geweest, in samenwerking met de politie (al dan niet in burger), maar ze blijven terugkomen. Mensen moeten niets meer geven, dan zijn ze snel genoeg weg.
Op donderdag 28 april 2016 10:17 schreef Peterselieman het volgende: In Canada is een oude houten spoorbrug nabij Mayerthorpe, 120 kilometer ten noordwesten van Edmonton, niet meer. Mogelijk heeft een pyromaan de brug in brand gestoken.
De brug werd voornamelijk gebruikt voor cargo's van de hout- en olie-industrie
5 minuten overstap op Rotterdam Centraal van Rampstadrail E op de ICDefect naar Breda, is dat een beetje te doen?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 28 april 2016 12:13 schreef JDude het volgende: 5 minuten overstap op Rotterdam Centraal van Rampstadrail E op de ICDefect naar Breda, is dat een beetje te doen?
In de regel haal je alle overstappen wel in 5 minuten..
Het gaat om 's avonds om een uurtje of tien. Of is dat ding dan juist vertraagd omdat ze er bij iedere halte drie zwartrijders uit moeten schoppen?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 28 april 2016 12:51 schreef b2py het volgende: 9 minuten later gaat de IC naar Venlo mocht je hem missen, geen grote ramp
Klopt, ik vertrek vanuit Voorschoten en kan van daaruit ook gewoon in dezelfde bus blijven zitten tot Den Haag Centraal en daar de intercity richting Venlo nemen. Duurt alleen wat langer dan "afsnijden" over de Randstadrail.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Een tijdje terug was het bericht hier geplaatst dat de I6/I10 rijtuigen niet meer in de Benelux zouden gaan rijden, omdat ze niet meer toegelaten zouden zijn. Ik was even benieuwd: is hier nog een bron voor te vinden? Ik heb namelijk net gehoord dat het spul gewoon volgens planning vanaf 1 mei ingezet gaat worden, dus was ik benieuwd waar dat gerucht vandaan kwam
[ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 28-04-2016 14:08:15 ]
1998 wurde die umfangreiche Sanierung der Berliner Stadtbahn, die in Ost-West-Richtung durch die historische Mitte der Stadt fährt, abgeschlossen. Hier ist die Belastungsprobe eines 4-gleisigen Brückenneubaus am Bahnhof Berlin Ostbahnhof mit acht Diesellokomotiven mit je 120 Tonnen zu sehen.
Doe ik verdomme mn best door bij het zien van een bedelaar direct naar de hc te lopen. Rennend weer terug gaan en vervolgens mevrouw aan te wijzen. Komen er notabene nog andere reizigers die haar aanwijzen. Vraagt de hc om assistentie maar krijgt die niet omdat ze het zelf niet gezien heeft. Dit terwijl ze het bekende tissuetje met papiertje in haar hand heeft, buitenlands paspoort laat zien en geen kaartje heeft. Het moet toch niet gekker worden!
Ja, dat is het klote er aan. De HC moet het zelf constateren (al dan niet na een tip) om een combibon uit te schrijven. Nu kan de HC enkel zeggen 'foei, niet meer doen' en een uitstel uitschrijven voor het ontbreken van een vervoersbewijs.
De volledige 2e S-Bahn tunnel voor Munchen is nu goedgekeurd en er zal nu definitief een 3 miljard kostende tweede tunnel naast de eerste komen die nu overbelast is. http://www.railjournal.co(...)nel.html?channel=641
Op donderdag 28 april 2016 12:49 schreef JDude het volgende: Het gaat om 's avonds om een uurtje of tien. Of is dat ding dan juist vertraagd omdat ze er bij iedere halte drie zwartrijders uit moeten schoppen?
Ze hebben nauwelijks zwartrijders meer bij de RET vanwege de poortjes. 5 jaar lang dagelijks met de E gereisd en mijn aansluitingen (veelal binnen de 5 minuten) ruim gehaald.
De echte foto komt wanneer ik bij mijn computer ben.
Eurostar? Stond van de week in de nieuwsbrief dat de eerste groep van 6 NS machinisten de mat module had afgerond in Engeland. De NS machinisten gaan van Amsterdam tot Brussel rijden.
1998 wurde die umfangreiche Sanierung der Berliner Stadtbahn, die in Ost-West-Richtung durch die historische Mitte der Stadt fährt, abgeschlossen. Hier ist die Belastungsprobe eines 4-gleisigen Brückenneubaus am Bahnhof Berlin Ostbahnhof mit acht Diesellokomotiven mit je 120 Tonnen zu sehen.
Met nog precies 24 uur te gaan nadert het einde van station Geerdijk met rasse schreden. Daarom alvast een herinnering aan dit station, dat niet alleen het rustigste is wat instappers betreft maar vorig jaar ook nog tot mooiste van Nederland verkozen is. Op 11 maart 2012 was er van een mogelijke sluiting nog helemaal niets te merken. Tijdens een door de Stichting Historisch Streekvervoer Achterhoek georganiseerde rondrit door Overijssel hield DE-II 186 halt op Geerdijk voor een fotostop.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat spul was toen ik daarmee speelde (20 jaar terug) al teringduur...
En nog steeds.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Morgenavond op TV: De vergeten treinramp bij Schiedam Andere Tijden, 30 april, NPO 2, 21.20 uur In de ochtendspits van 4 mei 1976 botst bij Schiedam een sprinter op de trein naar Duitsland. Vierentwintig mensen vinden de dood, allen inzittenden van de voorste coupé. Toch is de ramp binnen een paar dagen alweer vergeten. Nabestaanden en slachtoffers voelen weinig erkenning. Veertig jaar later blikt Andere Tijden terug – samen met de machinist van de internationale trein, passagiers, hulpverleners en een nabestaande.
Het houdt ook maar niet op bij de NS he Ik begin steeds meer een voorstander te worden van een liberalisering naar Zweeds model.
Edit: dit is ook weer een mooi aankomend voorbeeld van een nutteloos onderzoek:
quote:
Vanwege de aanhoudende problemen gaat het kabinet onderzoeken of de NS en ProRail weer één bedrijf kunnen worden. Toch lijkt het er niet op dat deze mogelijke samenvoeging vóór 2024 zal gebeuren. Onder andere de VVD ziet weinig in het plan.
Het kan niet weer één bedrijf worden vanwege EU Richtlijn 91/440/EEC (en nog wat opvolgers), ze kunnen er hooguit een holdingstructuur van maken.
[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2016 11:38:43 ]
Wanneer is dat ding klaar? 2026? Schijnbaar is dat nog te optimistisch gezien de gigantische traagheid van de Duitsers.
Die traagheid zie je ook terug in de wegenbouw daar. Veel Baustellen gezien die echt maanden duren, voor het vervangen van de toplaag van het wegdek. Stuk van een km of vijf in een keer aanpakken duurde soms tot februari 2017. Hoe dan?
Op vrijdag 29 april 2016 11:26 schreef J.B. het volgende: Het houdt ook maar niet op bij de NS he Ik begin steeds meer een voorstander te worden van een liberalisering naar Zweeds model.
Edit: dit is ook weer een mooi aankomend voorbeeld van een nutteloos onderzoek:
[..]
Het kan niet weer één bedrijf worden vanwege EU Richtlijn 91/440/EEC, ze kunnen er hooguit een holdingstructuur van maken.
Ook daar is zoveel achterstallig onderhoud dat het niet meer leuk is.
De problemen in Duitsland hebben voor een groot deel te maken met de financiering, er is in Duitsland geen apart Infrastructuurfonds dus alles moet op de een of andere manier uit de algemene middelen gevist worden. Een resultaat daarvan is dat de verbreding van een autoweg in het Roergebied ineens werd stilgelegd omdat er plotseling geld moest worden vrijgemaakt voor de overstromingen van de Elbe. Ook worden grote projecten vaak in kleine stukjes opgeknipt vanwege die reden, verbredingen van lange snelwegen die in delen van 5 kilometer worden aangepakt is bijvoorbeeld een gevolg daarvan. Een bijkomende complicerende factor is dat projecten ook vrijwel altijd aanzienlijk duurder uitvallen en uitlopen, hoe dat kan weet ik eigenlijk niet.
Daarnaast zit je ook nog met de afwijkende staatsstructuur waardoor je zowel op Bundesland-niveau gevolgd door het federale niveau nogal lang door kunt procederen.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2016 11:52:36 ]
Na het Fyra-debacle moet de NS van het kabinet een marktverkenning laten uitvoeren om te bezien of er geen beter alternatief is voor de hogesnelheidslijn (HSL) dan waar de NS zelf mee komt.
Dat maakt staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) vrijdagmiddag bekend op een persconferentie, zo melden bronnen vrijdagochtend aan NU.nl.
Als blijkt dat er meer mogelijk is zou de HSL mogelijk uiteindelijk alsnog (deels) aan een andere vervoerder kunnen worden gegund.