Ja klopt. Bij de vorige bevalling hebben we de navelstreng na 14 uur losgeknipt (wegens omstandigheden was dat toen het meest praktisch), de placenta hebben we net als bij een lotusgeboorte gewassen en gedroogd in zeezout en kruiden. Eerst elke dag 'verschoont' en later om de dag en nog weer later na meerdere dagen/week. Na een poosje is ie helemaal gedroogd. Nu ligt ie ergens in het huis.quote:Op zaterdag 23 april 2016 21:39 schreef dodoria het volgende:
Elamanilo, ik las eerder ergens een post van jou waaruit ik dacht te lezen dat je een lotus-birth doet? (Weet niet hoe dat in het Nederlands heet), dat je de placenta en navelstreng laat zitten tot ze zelf erafvallen. Of las ik dat verkeerd?
Ik vind t wel interessant te weten hoe dat ging...
Bij peuterdame duurde het dus maar 2,5 dag voor de navelstreng losliet van haar buik. Dat is te overzien. Een kennis van mij heeft een lotusgeboorte gedaan en daar duurde het 7 dagen! Over het algemeen hoor ik wel dat de navelstreng vaak sneller loslaat bij een lotusgeboorte.quote:Op zondag 24 april 2016 11:54 schreef dodoria het volgende:
Wat een mooi idee ela! Ik zit meer een beetje met de praktische kant van zo'n navelstreng en placenta nog vast aan baby, anders zou ik t Ook zo doen. Wij hebben vorige keer de placenta bewaard, begraven in de tuin en er een boom op gepland. Vond ik Ook wel een mooi idee.
Gefeliciteerd met 37 weken, als je er maar niet aan denkt voor te kruipen hoor! Ik heb hier de hele tijd valse alarmen, maar Niks zet echt door...😠
Ja!quote:
Ik gun jou zo een normale bevalling deze keer, met weeen en ontsluiting, sloten vruchtwater en persweeen.quote:Op zondag 24 april 2016 12:43 schreef Dyre het volgende:
Ela 37 weken alweer
En dodoria, spannend steeds dat valse alarm. Je lichaam is in ieder geval aan het oefenen voor het echte werk straks!
Hier nog totaal geen teken van voorweeën of krampjes ofzo. Terwijl ik echt met de dag steeds meer nieuwsgierig wordt naar de babyEn de bevalling
Bij de eerste was het met 16-17 weken voor het eerst een onmiskenbaar zwanger buikje, dit ging ook wel belachelijk hard. Nu loop ik denk ik Weert ongeveer gelijk op met de zwangerschap van kuikenquote:Op zondag 24 april 2016 12:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja!En wat grappig van jouw buik. Ik had altijd al wel een buikje (slappe buikspieren), dus het duurt wel even voordat het hier duidelijk een zwangere buik wordt.
Geen kraambezoek in de verloskamer dus...quote:Op zondag 24 april 2016 15:38 schreef Chanty het volgende:
Meldplicht voor Ela![]()
En ik ben eruit qua ziekenhuis voorlopignet in Leiderdorp wezen kijken en ook daar erg positief over. Beetje zelfde verhaal als in Gouda alleen hebben zij draadloos ctg wat ik wel heel fijn vindt, kan ik mijn weeën namelijk onder de douche opvangen en rondlopen. En ze hebben recent nog een stuitbevalling met eerdere ks gedaan en staan daar niet huisverig tegenover
Maar kraambezoek op de verloskamer is toch vaak niet het geval. Ze brengen je toch asap over naar de gewone kamers?quote:Op zondag 24 april 2016 15:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Geen kraambezoek in de verloskamer dus...![]()
Fijn dat je er 1 gevonden hebt die aansluit bij je wensen.
Je hebt ook kraamsuites waarbij je niet hoeft te verkassen na de bevalling, geen idee hoe het in Leiderdorp is hoor.quote:Op zondag 24 april 2016 16:48 schreef Moppert het volgende:
Maar kraambezoek op de verloskamer is toch vaak niet het geval. Ze brengen je toch asap over naar de gewone kamers?
Chanty wil juist zo snel mogelijk naar huis, haar schrikbeeld is een ziekenhuis dat haar per se 4 dagen wil houden na een keizersnede, want protocol.quote:Op zondag 24 april 2016 16:59 schreef Fieder het volgende:
Maar als alles goed gaat moet je na een paar uur naar huis, maar dat is standaard. Als je sowieso wilt blijven moet je meer aan een kraamhotel denken geloof ik?
In Gouda is het verlos en kraamkamer in 1. Ik had bij saar trouwens wel bezoek op de verloskamer, maar hebben daar ook de nacht doorgebracht ivm overvolle kraamafdeling.quote:Op zondag 24 april 2016 16:48 schreef Moppert het volgende:
[..]
Maar kraambezoek op de verloskamer is toch vaak niet het geval. Ze brengen je toch asap over naar de gewone kamers?
quote:Op zondag 24 april 2016 20:10 schreef Burdie het volgende:
Fijn Chanty.
Twinkle, dat klinkt gezellig! En over dozen gesproken, ik kreeg laatst ook al een ophaalbericht, wat belachelijk vroeg!
Nazil, goed bezig.
Hebben jullie ook steeds zo'n enorme hongerrrrrrrr? Wij hebben net een half uurtje het avondeten achter de kiezen, en ik voel mijn maag alweer knorrenmaar ik ben tegelijkertijd ook misselijk
#fml
Oh GM, Wehkamp heeft 2+2 gratis op alle newborn pampers (geen idee of dat een goede aanbieding is).
Ja, echt niet normaal! Vroeger moest ik echt niet rond 17:00 wat zoutjes eten ofzo, dan was meteen mijn eetlust voor het avondeten weg. Nu kan dat prima!quote:Op zondag 24 april 2016 20:10 schreef Burdie het volgende:
Hebben jullie ook steeds zo'n enorme hongerrrrrrrr? Wij hebben net een half uurtje het avondeten achter de kiezen, en ik voel mijn maag alweer knorrenmaar ik ben tegelijkertijd ook misselijk
#fml
Buiten dat het wmb hele normale wensen zijn heeft je vk niet zoveel te willen toch? Jouw lijf, jouw bevalling.quote:Op zondag 24 april 2016 21:19 schreef Veruca_Assault het volgende:
Elamanilo, wat is het voordeel van een Lotus birth it tot de navelstreng laten uitkloppen en dan knippen?
En wat voor reactie had je vk hierop?
Ik ben ALLES aan het lezen over ALLES van bevallen en zou graag de navelstreng willen laten uitkloppen én geen oxytocine spuit krijgen om de placenta te laten komen. Ik wil rust en de tijd krijgen voor deze zaken. Ben alleen bang dat mijn vk dit niet wil. Geen idee waarom niet maar het is niet standaard dus...
Ik ga mijn volgende afspraak dubbel inplannen zodat ik tijd heb om dit te bespreken denk ik.
Any thoughts anyone?
Dit zijn redelijk standaard dingen, Dus Ik neem aan dat je vk hier positief tegenover staat. Ik ben nogal een hippy als het op bevallen aankomt en ben voor zo min mogelijk interventies. Maar ik ben dan weer niet zo militant dat ik er kosten-wat-kost aan vasthoud. Bij mijn eerste bevalling heb ik uiteindelijk wel de injectie genomen om de placenta te laten komen. Na anderhalf uur was ie er nog niet. Volgens mij injectie gehad na ongeveer 45 minuten en na anderhalf uur ambulance gebeld om naar ziekenhuis te gaan voor verwijdering van placenta via operatie. Ambulance stond voor de deur, infuus werd gezet en *flop* daar was de placenta.... Kon ambulance fijn weer onverichter zaken terug.quote:Op zondag 24 april 2016 21:19 schreef Veruca_Assault het volgende:
Elamanilo, wat is het voordeel van een Lotus birth it tot de navelstreng laten uitkloppen en dan knippen?
En wat voor reactie had je vk hierop?
Ik ben ALLES aan het lezen over ALLES van bevallen en zou graag de navelstreng willen laten uitkloppen én geen oxytocine spuit krijgen om de placenta te laten komen. Ik wil rust en de tijd krijgen voor deze zaken. Ben alleen bang dat mijn vk dit niet wil. Geen idee waarom niet maar het is niet standaard dus...
Ik ga mijn volgende afspraak dubbel inplannen zodat ik tijd heb om dit te bespreken denk ik.
Any thoughts anyone?
*boks* had het bij dochter 8 maanden lang en nu ook alweer dikke rennie fan.quote:Op zondag 24 april 2016 21:23 schreef Nouk84 het volgende:
Wachten jullie maar tot het maagzuur begint....Ik eet wel, en vaak ook teveel, om vervolgens gestraft te worden...
Herkenbaar.quote:Op zondag 24 april 2016 21:23 schreef Nouk84 het volgende:
Wachten jullie maar tot het maagzuur begint....Ik eet wel, en vaak ook teveel, om vervolgens gestraft te worden...
Nu al?quote:Op zondag 24 april 2016 21:19 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ik ben ALLES aan het lezen over ALLES van bevallen
Ik vond het ook een fijne gedachte om alles te weten, en net dat ene waar ik mij niet over in had gelezen vond ik heel nadelig aan mijn eerste bevalling.quote:Op zondag 24 april 2016 21:46 schreef Arja het volgende:
[..]
Nu al?
Mij bevalt de kop-in-het-zand-techniek nog uitstekend.
Mwah... ik heb liever chocolaquote:Op zondag 24 april 2016 21:50 schreef Piekie81 het volgende:
Ik heb nog nooit een rennie gehad, zijn die lekker? Misschien maar eens een doosje kopen om erbij te horen![]()
Gelukkig geen maagzuur hier, maar wel weer misselijk 's avondsschijnt er ook bij te horen, maar herken het niet echt van de vorige zwangerschappen.
Komende week gesprek met de vk over de bevalling. Daar even wat dingen aankaarten die we wel of niet willen qua bevalling. Ik heb vooral wat dingen die ik bij een ziekenhuisbevalling anders zou willen dan bij de eerste. Ik weet alleen niet hoeveel keus ik op dat moment heb, want ziekenhuis betekent dat er iets is waardoor we niet thuis konden blijven...
Ela, je hebt gewoon een voldragen baby in je buik!
Ja ik had ook eigenlijk verwacht dat ik alles tot in de puntjes voorbereid zou hebben qua inlezen en dat ik alle spullen voor de babykamer al zou hebben en het geboortekaartje af.quote:Op zondag 24 april 2016 22:08 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik vond het ook een fijne gedachte om alles te weten, en net dat ene waar ik mij niet over in had gelezen vond ik heel nadelig aan mijn eerste bevalling.
Ik denk dat als je goed weet wat je kan verwachten je later veel teleurstelling kan voorkomen
Dat is ook een hele fijne gedachte en als je echt kan leven met de verkeerde keus aan pijnstilling omdat je bijvoorbeeld niet precies wist welke je op basis van je voorkeuren en de nadelen het liefs zou kiezen dan is dat natuurlijk heerlijk. Dan vooral niet inlezen als het altijd goed is.quote:Op zondag 24 april 2016 22:14 schreef Arja het volgende:
[..]
Ja ik had ook eigenlijk verwacht dat ik alles tot in de puntjes voorbereid zou hebben qua inlezen en dat ik alle spullen voor de babykamer al zou hebben en het geboortekaartje af.
Maar ik voel me zo go with the flow en alles komt goed ook al gaat toch alles anders dan gedacht.
Ik heb mijn ouders idd gewoon een belletje gedaan bij de mini.quote:Op zondag 24 april 2016 22:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik weet dat ik een kind kan uitpersen, ik zou dit keer alleen wat meer op mijn strepen staan wb infuus en ophoging en daarmee hopenlijk een weeenstorm voorkomen.
Ik maak mij nu vast druk over hoe dat met de oudste moet... die moet naar opa en oma, maar wat als t midden in de nacht gebeurd? Ik hoop ook dat ik s'middags beval want dan kan ik mijn meisje gelijk zien, anders wil ik niemand zien tot zij is geweest om kennis te maken.
Gelukkig heb ik nog een paar maanden om mij daar druk over te maken
Dan bel je opa en oma wakker?quote:Op zondag 24 april 2016 22:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik maak mij nu vast druk over hoe dat met de oudste moet... die moet naar opa en oma, maar wat als t midden in de nacht gebeurd? Ik hoop ook dat ik s'middags beval want dan kan ik mijn meisje gelijk zien, anders wil ik niemand zien tot zij is geweest om kennis te maken.
Ja dat zou de logische stap zijn, maar zij wonen in de plaats waar ook t ziekenhuis staat en wij niet... lijkt me zo omslachtig. Maar goed komt allemaal wel goed.quote:Op zondag 24 april 2016 22:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dan bel je opa en oma wakker?Ik neem aan dat zij ook wel begrijpen dat dit kan gebeuren.
Of je doet zoals mijn moeder: met oudste in het kinderzitje voor controle naar het ziekenhuis fietsen, aldaar al iets van 8 cm ontsluiting blijken te hebben en in een rolstoel naar de verloskamer gesjeesd worden.
Ja dat snap je toch niet?quote:
Nee, nu ik 32 weken ben, komt dit bij de vk wel ter sprake en krijg ik folders mee en maakt ze extra tijd voor het bevalplan enzo. Maar zelf was ik daar eerder nog niet mee bezig.quote:Op zondag 24 april 2016 22:24 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat is ook een hele fijne gedachte en als je echt kan leven met de verkeerde keus aan pijnstilling omdat je bijvoorbeeld niet precies wist welke je op basis van je voorkeuren en de nadelen het liefs zou kiezen dan is dat natuurlijk heerlijk. Dan vooral niet inlezen als het altijd goed is.
Ja dat is waar ik bang voor ben, dat er net iets zal gebeuren waar ik niets van weet.. Vooral omdat het de eerste keer gaat zijn zie ik de kans groot dat ik iets mis.quote:Op zondag 24 april 2016 22:08 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik vond het ook een fijne gedachte om alles te weten, en net dat ene waar ik mij niet over in had gelezen vond ik heel nadelig aan mijn eerste bevalling.
Ik denk dat als je goed weet wat je kan verwachten je later veel teleurstelling kan voorkomen
Ik dacht hetzelfde en had al een mental image van een klein dameszadel van 8 cm en Vivi's moeder die daar nietsvermoedend op rond reedquote:Op zondag 24 april 2016 22:49 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat het zadel niet verdween in die 8 cm ontsluiting?
Dit kan ik nu ook niet meer normaal lezenquote:Op zondag 24 april 2016 22:39 schreef Moppert het volgende:
... ik moest ook door een tunnel met een fietsgleuf ...
We zijn nu wel de topickiller met onze dirty mindsquote:Op zondag 24 april 2016 23:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dit kan ik nu ook niet meer normaal lezen![]()
.
Ik heb vandaag deze cupcakes en cadeautje gekregen van een paar Fokstersquote:Op zondag 24 april 2016 23:45 schreef Arja het volgende:
[..]
We zijn nu wel de topickiller met onze dirty minds
Ik hoopte al dat je zou komen bij "dirty mind".quote:Op zondag 24 april 2016 23:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb vandaag deze cupcakes en cadeautje gekregen van een paar Foksters
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Zoet roze en doodshoofdjes vanwege mijn zieke geestquote:Op maandag 25 april 2016 00:12 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik hoopte al dat je zou komen bij "dirty mind".
Maar de cupcake snap ik niet.
Ah zo. Ik dacht dat ik er iets veel smerigers in moest zien.quote:Op maandag 25 april 2016 00:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Zoet roze en doodshoofdjes vanwege mijn zieke geest![]()
Baby is immers van gestoorde Fok user hè![]()
quote:Op zondag 24 april 2016 23:01 schreef Burdie het volgende:
Ik dacht hetzelfde en had al een mental image van een klein dameszadel van 8 cm en Vivi's moeder die daar nietsvermoedend op rond reed.
Ja, kak zeg, zal ik dat hebben. Gewoon drie zwangerschappen zonder maagzuur. Dan toch maar voor een vierde gaan... Daar maar eens een keer een goed gesprek met manlief over voerenquote:Op zondag 24 april 2016 22:08 schreef Roomsnoes het volgende:
Rennies zijn heel lekker, vooral met wat lekker maagzuur er bij. Hopelijk komt dat ook snel, dan hoor je er pas écht bij!
Ja jonge, je moet er wat voor over hebben om erbij te horen hè. Graag of nietquote:Op maandag 25 april 2016 06:42 schreef Piekie81 het volgende:
[..]
Ja, kak zeg, zal ik dat hebben. Gewoon drie zwangerschappen zonder maagzuur. Dan toch maar voor een vierde gaan... Daar maar eens een keer een goed gesprek met manlief over voeren![]()
Laatste werkweek! Nog drie keer 10 km heen en terug fietsen en een paar uurtjes achter een bureau hangen en dan zit ook dat erop!
Hahahaquote:Op maandag 25 april 2016 00:29 schreef Unihipili het volgende:
Ik zat ook al iets te bedenken in de trant van vla-mousse. Maar het is geen vla.
De apgar doen ze direct als de baby jouw lijf verlaat. Ik heb 2x mijn baby direct op m'n borst gekregen (mijn 2e heb ik zelf aangepakt) en na ons warm te hebben toegedekt (en de placenta bevalling) hebben ze ons zeker een uur/anderhalf uur met rust gelaten. Pas daarna wegen ed. De 2e keer werd ik zelfs een beetje onrustig dat het zo lang duurdequote:Op maandag 25 april 2016 07:43 schreef Veruca_Assault het volgende:
Lot & dodoria
Dank! Het is wel prettig om te horen dat dit geen gekke 'eisen' zijn. Het is natuurlijk mijn lijf en mijn baby maar ik merk toch wel dat er nog veel onduidelijkheid is bij veel vrouwen over het stukje 'zelfbeschikking' tijdens zwangerschap en bevalling. Kijk naar mij met de vraag 'mag ik zefl mijn baby aanpakken?!'. Mij eerste gedachte is dat de vk dat moet doen. Maar als ik dan verder denk dan stop ik mezelf want; mijn kind! Mijn beslissing.
Maar dat is een lastig mechanisme. Zeker als je nog nooit een bevalling hebt gedaan.
Nog een vraag; ik zou graag willen dat de baby minimaal het eerste uur bij mij op de borst, onder een deken ligt. Maar de vk wil natuurlijk een apgar doen en wegen enzo. Kan die apgar desnoods bij mij gedaan worden op de buik? En schoonmaken en wegen mag allemaal later (of niet).
Arja: het maakt mij heerlijk rustig juist! De bevalling ga ik niet kunnen ontwijken dus ik wil weten wat er kan/gaat gebeuren. Ik heb het nog nooit gedaan dus ik heb geen reden om aan te nemen dat ik het niet kan ofzo. Maar kennis is macht dus bring all the info! Ik kijk ook heel graag naar 'ons born every minute'. Ik lach en huil mee en het geeft mij vertrouwen 'als deze hysterica het kan, dan ik ook'. Love it!
Apgar doen ze met 1 blik, dat bedoelt Soesa denk ik. Die van haar heeft ze ook zelf aangepakt immers!quote:Op maandag 25 april 2016 08:13 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ok thnx tante Soesa, maar ik wil dat dus niet met die apgar. Ik wil direct uit mijn vajayjay -> borst. En de baby aangepakt door mijzelf of mijn man.
Dat idd. Die van mij huilden beide al terwijl hun lijfje nog niet geboren was, dan hoeven ze helemaal niks met je kind te doen!quote:Op maandag 25 april 2016 08:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Apgar doen ze met 1 blik, dat bedoelt Soesa denk ik. Die van haar heeft ze ook zelf aangepakt immers!
Ze horen of t huilt, zien de kleur en spierspanning en horen de ademhaling. Dat duurt alleen langer als de apgar niet goed is en een kind bijvoorbeeld slap en blauw is, zoals mijnes, en dan wil je m zelf ook liever niet op je borst maar eerst goed ademend krijgen denk ik
(Overigens niks ernstigs hoor! Wil niemand bang maken. Spoed keizersnede dus kindje had even opstarthulp nodig. Is heel normaal. Meestal is de apgar meteen goed.)
Zoals al gezegd, dat doen ze in een oogopslag, kleine wordt op je borst gelegd, flanellen doek eroverheen, en het 1e uur was voor ons. Ik heb zelf de navelstreng doorgeknipt.quote:Op maandag 25 april 2016 07:43 schreef Veruca_Assault het volgende:
Lot & dodoria
Dank! Het is wel prettig om te horen dat dit geen gekke 'eisen' zijn. Het is natuurlijk mijn lijf en mijn baby maar ik merk toch wel dat er nog veel onduidelijkheid is bij veel vrouwen over het stukje 'zelfbeschikking' tijdens zwangerschap en bevalling. Kijk naar mij met de vraag 'mag ik zefl mijn baby aanpakken?!'. Mij eerste gedachte is dat de vk dat moet doen. Maar als ik dan verder denk dan stop ik mezelf want; mijn kind! Mijn beslissing.
Maar dat is een lastig mechanisme. Zeker als je nog nooit een bevalling hebt gedaan.
Nog een vraag; ik zou graag willen dat de baby minimaal het eerste uur bij mij op de borst, onder een deken ligt. Maar de vk wil natuurlijk een apgar doen en wegen enzo. Kan die apgar desnoods bij mij gedaan worden op de buik? En schoonmaken en wegen mag allemaal later (of niet).
Arja: het maakt mij heerlijk rustig juist! De bevalling ga ik niet kunnen ontwijken dus ik wil weten wat er kan/gaat gebeuren. Ik heb het nog nooit gedaan dus ik heb geen reden om aan te nemen dat ik het niet kan ofzo. Maar kennis is macht dus bring all the info! Ik kijk ook heel graag naar 'ons born every minute'. Ik lach en huil mee en het geeft mij vertrouwen 'als deze hysterica het kan, dan ik ook'. Love it!
Geen idee hoe de winkel is. Wel eens kleertjes besteld en dat ging allemaal prim.quote:Op maandag 25 april 2016 11:47 schreef Quoi het volgende:
Iemand ervaring met de winkel Baby en Kids in Tilburg? Onderweg van Limburg naar Delft en ik krijg ineens de winkeleritis. Zijn toch samen vrij
Andere tips op de route ook welkom
Heb je ook contact met het gob? Misschien dat zij nog adresjes weten van potentiele gastouders?quote:Op maandag 25 april 2016 14:46 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Meh, de gastouder die wij op het oog hadden, en met wie we morgen een kennismaking zouden hebben, belt net dat ze op de dag die wij graag wilden toch geen plek meer heeft met ingang van volgend jaarEen ouder van een van de kindjes die ze al in de groep heeft is opnieuw zwanger en wil dat plekje graag en in de praktijk geven ze vaak voorrang aan ouders die al kinderen geplaatst hebben. Ik snap het ergens wel, het lijkt me ook heel onhandig en vervelend om als ouders dan je kinderen bij 2 verschillende gastouders te hebben zitten, maar ik baal ook wel heel hard. We kunnen wel een tijdelijk contract krijgen voor opvang tot aan dat moment, maar dat gaat dan om 4 maanden of zo en dan is het alsnog over. Dus nu moeten we weer op zoek naar een nieuw iemand en ik heb ff geen idee waar we die nou weer vandaan halen...
September duurt nog lang en het moet vast allemaal wel lukken, maar op dit moment baal ik gewoon heel erg. Dit was zo goed als geregeld, we hadden al leuk contact gehad en goede verhalen over haar en nu is het maar weer afwachten
Hier twee zkhbevallingen. Bij nr 1 was al in de zwangerschap bekend dat ze even mee zou moeten met de artsen. Hoe anders was dat met nr 2. Mijn man heeft hem geboren laten worden en zo hoppa op mijn buik gelegd. Dekentje erover en snuffelen maarquote:Op maandag 25 april 2016 08:13 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ok thnx tante Soesa, maar ik wil dat dus niet met die apgar. Ik wil direct uit mijn vajayjay -> borst. En de baby aangepakt door mijzelf of mijn man.
Geeft de burger goede hoop ❤ En het klinkt fantastisch!quote:Op maandag 25 april 2016 19:47 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hier twee zkhbevallingen. Bij nr 1 was al in de zwangerschap bekend dat ze even mee zou moeten met de artsen. Hoe anders was dat met nr 2. Mijn man heeft hem geboren laten worden en zo hoppa op mijn buik gelegd. Dekentje erover en snuffelen maar. Tussen de bedrijven door even een placenta eruit gepoept en gehecht. Maar schiet mij maar lek wanneer die apgar is gedaan
.. mini is het eerste uur geen seconde bij mij vandaan geweest.
Jeetje dat is schrikken! Fijn dat alles direct gecontroleerd is en ook goed is. Je zal nog wel flinke spierpijn krijgen, sterkte daarmee. Ff rustig aan doenquote:Op maandag 25 april 2016 20:42 schreef Veruca_Assault het volgende:
[..]
Geeft de burger goede hoop ❤ En het klinkt fantastisch!
Ik was betrokken bij een flink auto ongeluk vandaag. Mijn auto is Total-loss maar ik ben ok. Vreselijk stijf nu. Toen ik vertelde in de ambulance dat ik zwanger ben moest ik naar het ziekenhuis voor een echo. Alles prima met de baby. Nu even bijkomen van alles.
quote:Op maandag 25 april 2016 20:42 schreef Veruca_Assault het volgende:
[..]
Geeft de burger goede hoop ❤ En het klinkt fantastisch!
Ik was betrokken bij een flink auto ongeluk vandaag. Mijn auto is Total-loss maar ik ben ok. Vreselijk stijf nu. Toen ik vertelde in de ambulance dat ik zwanger ben moest ik naar het ziekenhuis voor een echo. Alles prima met de baby. Nu even bijkomen van alles.
Ja dit. Bah zeg!quote:
Oef wat schrikken! Fijn dat alles prima is met de baby, doe rustig aan de komende tijd!quote:Op maandag 25 april 2016 20:42 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ik had van beide maten 3 of 4 complete setjes en een stuk of 9 rompers...quote:Op maandag 25 april 2016 21:38 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Woah VA! Pas je weleen beetje op? Fijn dat alles goed is, maar toch even rustig aan!
Vraagje voor de dames die al mama zijn.. Hoeveel kleding (rompers, broekjes, shirtjes) moet je in huis halen voor de baby? Ik heb wel van die baby uitzet lijstjes en dan staat er x aantal kleding setjes. Maar neem aan dat je wel meerdere maten in huis haalt al, kans is aanwezig dat kind 50 niet past en gelijk 56 moet, of juist wel lang maat 50 past.. Ik vind het zo lastig! Tips meer dan welkom☺️
Ik las nog iets over honger! Hier nu ook altijd honger. Ik had altijd al een grote eetlust maar nu heb ik echt altijd eten in mn mond zo ongeveer. Gelukkig voldoet fruit ook, dus ik zit nu op 4/5 stuks fruit per dag 😂
Een nieuwe rukdag?quote:Op maandag 25 april 2016 23:20 schreef Molo het volgende:
7 weken???? Holy hell!
En hier ook ruk dag... Nah ja, morgen weer een nieuwe
Oudste kwam met 41+6, dus je zou denken dat ik beter zou moeten weten 😂... Toen dacht ik ook elke dag dat t zou gebeuren. Geduld is niet mijn beste eigen schap....quote:Op maandag 25 april 2016 23:17 schreef Burdie het volgende:
Dodoria, met welke termijn is je oudste geboren? Ik snap de teleurstelling na voorwerk (heb zelf bij de oudste 7 weken voorwerk gehad). Maar het kan ook net zo goed nog 3 weken duren hè
.
Oh, arm ding tochquote:Op maandag 25 april 2016 23:39 schreef Molo het volgende:
Ow bleh...
Hier paar uurtjes thuis gewerkt en toen leuke afspraken afgezegd en afgewisseld tussen kotsen, mezelf onder pissen (true story) en slapen
Hier nog 5 werkdagen en ik tel heel erg af hoewel ik mijn werk supertof vind
Van mij mag ze met week 37 gewoon lekker ter wereld komen in ieder gevalquote:
Het kind staat voor eeuwig bij je in het krijt!quote:Op maandag 25 april 2016 23:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Van mij mag ze met week 37 gewoon lekker ter wereld komen in ieder geval![]()
Kan ik tenminste baby knuffelen en kan ze het met me goed maken
Viel me eigenlijk wel mee. Het doet wel meer zeer als je zwanger bent omdat t allemaal wat gezwollen en meer door bloed is en zo. Het verschilt ook heel erg met de hars die gebruikt wordt en de skills van degene die het doet, heb ik gemerkt...quote:Op maandag 25 april 2016 22:01 schreef Molo het volgende:
Ah top!
Hoe ging dat qua pijn enzo?
En hup hup, eruit met die baby
Zul je zien dat het woensdag wordt
Eigenlijk was tien jaar geleden gewoon veel mooier geweest. 06-06-06 bevallenquote:Op maandag 25 april 2016 23:54 schreef Arja het volgende:
[..]
Het kind staat voor eeuwig bij je in het krijt!
Ga jij maar eerst met 37 weken, het is je gegund.
Ik ga liefst nog even fluitend door tot de UD. Dan heb ik in mijn verlof nog tijd on wat dingen te kopen en regelen. En als ze eerder komt, voel ik me toch een beetje genaaid met mijn verlof![]()
En ik vind het wel wat hebben, bevallen op vaderdag. En dan hebben we nog 11 dagen met zijn drietjes tot we de sleutel krijgen van ons nieuwe huis en B. zal gaan klussen enzo.
16-06-16 mag ook, want mooie datum.
Ik ga het eens overwegenquote:Op dinsdag 26 april 2016 01:01 schreef dodoria het volgende:
[..]
Viel me eigenlijk wel mee. Het doet wel meer zeer als je zwanger bent omdat t allemaal wat gezwollen en meer door bloed is en zo. Het verschilt ook heel erg met de hars die gebruikt wordt en de skills van degene die het doet, heb ik gemerkt...
Fijn is anders, maar een peulenschil in vergelijking met een bevalling zullen we maar zeggen...
quote:Op dinsdag 26 april 2016 03:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ga het eens overwegen
Maar top dat jij nu spik en span bevalklaar bent met je gladde lijf
Ik reed in dé winterse buien van gisteren in op de snelweg in Friesland. Niet te hard gelukkig want ik ben een bangerd! Maar toch kwam ik met 40km per uur in de slip en botste tegen de vangrail. Een auto achter mij deed hetzelfde en parkeerde hem nog even achterin mijn auto.quote:Op maandag 25 april 2016 23:17 schreef Burdie het volgende:
Veruca, schrikken zeg! Wat is er gebeurd? Fijn dat alles goed is met je baby!.
We hebben wel contact gehad met het gob waar deze go bij aangesloten was, maar met hen ook nog geen persoonlijke kennismaking gehad. Maar zij hadden wel al eerder aangegeven dat ze na een gesprek met ons inderdaad ook nog wel wat potentiële gastouders kunnen aangeven op basis van wat zij denken dat wel kan matchen. Dus ik denk dat ik hun maar ga bellen voor een gesprek...quote:Op maandag 25 april 2016 19:37 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Heb je ook contact met het gob? Misschien dat zij nog adresjes weten van potentiele gastouders?
Jeetje wat schrikken!quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:40 schreef Veruca_Assault het volgende:
Nee ik ben echt wel ok. Ik heb geen trauma opgelopen ofzo. Ja het was super kut, en de nasleep met verzekering en andere auto straks is heel erg balen maar ik ben ok. Scheelt wel echt geloof ik dat ik niet zo hard reed en het hele ongeluk heel bewust heb meegemaakt. En ik kon er echt niets aan doen, dat helpt ook wel geloof ik. Dus nu door!
Wat een stomme situatie dat zegquote:Op dinsdag 26 april 2016 11:13 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
We hebben wel contact gehad met het gob waar deze go bij aangesloten was, maar met hen ook nog geen persoonlijke kennismaking gehad. Maar zij hadden wel al eerder aangegeven dat ze na een gesprek met ons inderdaad ook nog wel wat potentiële gastouders kunnen aangeven op basis van wat zij denken dat wel kan matchen. Dus ik denk dat ik hun maar ga bellen voor een gesprek...
Ja ik baal ook echt wel. Maar ik snap het van haar uit ook wel. Lijkt mij ook super vervelend als ouder zijnde dat je je volgende kindje niet bij dezelfde go kan plaatsen en daarvoor een nieuwe moet zoeken, terwijl er op dat moment nog wel plek is. Risico is dan dat het geplaatste kindje weggehaald wordt en de 2 kindjes samen naar een nieuwe go gaan en dan is de go natuurlijk ook een kindje kwijt. Het blijft voor haar wel haar werk natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat een stomme situatie dat zeg
Begrijpelijk en zulks vanuit de gastouder, maar heel erg vervelend voor jullie.
Niet tof...
Hoop dat je er zonder al teveel gedoe en stress uit komt met ander gastoudergezin
Irritant is dat he! Wanneer begint je verlof?quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:06 schreef Nouk84 het volgende:
Deze week ook weer veel te vroeg wakker. Maar hé, het wordt al later want vorige week was het kwart over 4, nu 5u... Ik ben dat helemaal niet gewend en lig daarna ook wakker. Tot mn wekker gaat en dan val ik in slaap
Ooh en ik merk dat ik veel meer afwezig ben op mijn werk.. Misschien hierdoor, misschien gewoon omdat het erbij hoort. Kan niet wachten tot mijn verlof iig.
Pfff dat klinkt wel heel zwaar... Kan me indenken dat je heel erg naar je verlof toeleeft nu! En dat de mini niet tot 42 weken wil blijven zittenquote:Op maandag 25 april 2016 23:39 schreef Molo het volgende:
Ow bleh...
Hier paar uurtjes thuis gewerkt en toen leuke afspraken afgezegd en afgewisseld tussen kotsen, mezelf onder pissen (true story) en slapen
Hier nog 5 werkdagen en ik tel heel erg af hoewel ik mijn werk supertof vind
Laatste werkdag is 13 mei, dus nog 10 werkdagen na vandaag... Het zou idd fijn zijn om wakker te worden zonder wekker en met gebroken nachten gewoon te blijven liggen of terug te gaan na het uitlaten van de hond (wat ook zwaarder wordt, want ze is nogal sterk....).quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:27 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Irritant is dat he! Wanneer begint je verlof?
Hier nog 5 dagen werken na vandaag en ik kijk zo uit naar extra slaap...
Haha dit is ook wel herkenbaar..quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:19 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik heb in maat 50 trouwens ook bijna niks... We hebben heel veel gekregen en daar staat allemaal 50/56 en 56 in het label. En een paar dingen die wel maat 50 in het label hebben, zijn eigenlijk gewoon even groot als de 50/56 dingen.
Ik heb wel iets van 3 jurkjes gekregen in maat 50, ook allemaal korte of geen mouw. Maar geen idee of dat nou handig is voor een pasgeboren prulletje of dat een pakje bestaande uit broek/shirtje (lange mouw) toch beter is...
Maat 56 heb ik dan weer zoveel van dat ik bang ben dat ze het nooit allemaal aan zal kunnen. Dus in plaats van mijn neiging tot dingen bewaren voor een leuke gelegenheid, moet ik haar nu vanaf dag 1 maar meteen de allerleukste dingen aangeven en dan de iets minder leuke dingen als backup houden
En ik dacht dat ik niks in maat 62 zou hebben, maar ik ben een paar maanden geleden naar een of andere kleding uitverkoop geweest en blijkbaar heb ik daar toen 5 pakjes in maat 62 aangeschaft.Kwam ik achter toen ik alles uit wou gaan wassen.
Wat een moppiequote:Op dinsdag 26 april 2016 14:01 schreef Moppert het volgende:
Ja er is ook amper verschil en toch makt het op een babylijfje echt heel veel uit die paar cm
En niet in 56 passen is wel zo zeldzaam. mijn kind was dikker dan 4,5 kilo en ook lang en 62 was te grootEn mijn ervaring is ook dat babykleding labels dikke onzin zijn want het valt soms heeel klein of heeeeel groot
![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wow die zijn tof!quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:24 schreef Nouk84 het volgende:
Met vroeg beginnen aan de babykamer is niets mis; ik zou alleen zo bang zijn dat het nog mis gaat... Daarom hebben wij bewust gewacht met bestellen oid tot na een goede SEO. Lampen zijn bij ons vandaag binnengekomen:
[ afbeelding ] De witte wolk tegen een donkergrijze muur
[ afbeelding ] Deze in het grijs.
Box komt pas in mijn verlof te staan, ligt wel al klaar bij mijn schoonouders maar die willen we gewoon nog niet in de woonkamer.
Niet over iets specifieks verder, voel me gewoon de hele dag 'meh' en een beetje downig. Vanavond maar extra met mijn mannen knuffelen, en ik ga lekker wat eten bestellen straks ipv kokenquote:
Klinkt alsof je al een goede strategie hebt gevonden!quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Niet over iets specifieks verder, voel me gewoon de hele dag 'meh' en een beetje downig. Vanavond maar extra met mijn mannen knuffelen, en ik ga lekker wat eten bestellen straks ipv koken.
Miss, erg mooi die lampen! Post je foto's in het kinderkamertopic als het af is?
Ik wil graag kleurvlakken op de muur in de babykamer, ben benieuwd of dat mooi wordt.
quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Miss, erg mooi die lampen! Post je foto's in het kinderkamertopic als het af is?
Die lampen zijn van Nouk84quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:36 schreef Quoi het volgende:
Miss, waar heb je die leuke lampen vandaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hendig!quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:56 schreef Quoi het volgende:
Fijn, zo'n vent die bij een bekend biermerk werkt (die met die groene ster). Kreeg een tasje mee met alle lente-innovaties zonder alcohol. Ik kan de komende weken vooruit met allerlei munt, citroen, cranberry en mojito drankjes
quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:27 schreef Burdie het volgende:
Dat zijn drie setjes maat 50, Fien?
Daar zou ik heel zenuwachtig van worden, bij thuiskomst uit het ziekenhuis waren hier bijvoorbeeld al gelijk twee setjes die in de was moesten.4 broekjes + shirtjes en 4 boxpakjes, en daarbij dus ook heel erg veel lange mouwen rompertjes die als shirtje doorkunnen in de zomer. En mochten nou alle 4 de broekjes en alle 4 de boxpakjes in de was zitten, dan krijgt hij niks van een dagje in maat 56 toch? (Z'n moeder alleen wel want ik hou echt niet van te grote kleding om zo'n babietje heen).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dikke knuffel voor je verdrietige bui!
Ik denk ook dat bijna niemand zo snel alles af heeft hoor, en precies wat iemand hierboven al zei, een kamer moet vaak eerst vrij gemaakt worden enzo. Wij zijn toen ik 8 weken zwanger was verhuisd dus de kamer bleef ook leeg en zo kon alles heel makkelijk ingericht en opgemaakt worden voor de baby. En ik ben zelf dus ook echt mega georganiseerd (tot het gekke aan toe). Ik heb bijvoorbeeld al m'n oma onderbroeken voor de kraamweek gekocht en m'n pyjama's en dan is het zo erg dat alles bij elkaar moet passen. Soms best vermoeiend, maar ach.. Ik word er blij van.
Klinkt bekend. Ik had een playlist met mooie liedjes gemaakt die ik tijdens mijn verlof steeds luisterde. Alsnog kan ik het nauwelijks droog houden bij die liedjes. Heel handig als je dan later bij een concert ineens zit te huilenquote:Op dinsdag 26 april 2016 16:36 schreef Quoi het volgende:
Miss, waar heb je die leuke lampen vandaan?
[..]
Klinkt alsof je al een goede strategie hebt gevonden!
Downig heb ik niet zo, wel snel ontroerd. Zo heb ik de laatste tijd weer iets met een mooi liedje (toevallig over een vader en een zoon) en toen ik die in het weekend ineens ergens hoorde, stond ik ineens met tranen in mijn ogen een kopje thee te bestellen aan de barDat heb ik echt vaak!
Dammit woman, ondanks het weer nu echt zin inquote:Op dinsdag 26 april 2016 16:56 schreef Quoi het volgende:
Fijn, zo'n vent die bij een bekend biermerk werkt (die met die groene ster). Kreeg een tasje mee met alle lente-innovaties zonder alcohol. Ik kan de komende weken vooruit met allerlei munt, citroen, cranberry en mojito drankjes
Oh, dan begreep ik je verkeerdquote:Op dinsdag 26 april 2016 17:05 schreef Fien10 het volgende:
[..]
4 broekjes + shirtjes en 4 boxpakjes, en daarbij dus ook heel erg veel lange mouwen rompertjes die als shirtje doorkunnen in de zomer. En mochten nou alle 4 de broekjes en alle 4 de boxpakjes in de was zitten, dan krijgt hij niks van een dagje in maat 56 toch? (Z'n moeder alleen wel want ik hou echt niet van te grote kleding om zo'n babietje heen).
Dikke knuffel voor je verdrietige bui!
Ik denk ook dat bijna niemand zo snel alles af heeft hoor, en precies wat iemand hierboven al zei, een kamer moet vaak eerst vrij gemaakt worden enzo. Wij zijn toen ik 8 weken zwanger was verhuisd dus de kamer bleef ook leeg en zo kon alles heel makkelijk ingericht en opgemaakt worden voor de baby. En ik ben zelf dus ook echt mega georganiseerd (tot het gekke aan toe). Ik heb bijvoorbeeld al m'n oma onderbroeken voor de kraamweek gekocht en m'n pyjama's en dan is het zo erg dat alles bij elkaar moet passen. Soms best vermoeiend, maar ach.. Ik word er blij van.
quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:30 schreef Malteser het volgende:
Molo, even voor jou. Ik ben in september bevallen na een zwangerschap van 39 weken en 2 dagen en heb de hele zwangerschap gespuugd. Iedere dag, meermaals. Ik lees dat jij ook zoveel spuugt. Super balen! Schrale troost, na de bevalling was het direct over! Heb geen een keer meer gespuugd. En ondanks alles zou ik de hele zwangerschap zo weer overdoen want het resultaat is!
Sterkte voor jou!
Grappig is dat gevoel inderdaad. Voor mijn gevoel loop jij ook een eeuwigheid op mij voor. Maar voor hetzelfde geld zit er straks maar een weekje tussen. En als de mini's straks een jaar zijn is het niets meer.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:56 schreef Arja het volgende:
Amsel alweer 28 weken![]()
Ik had op de een of andere manier in mijn hoofd dat je een stuk later zwanger was dan ik, maar het zijn maar 4 weken.
Inderdaad ja en ze zouden ook gewoon bij elkaar in de klas kunnen zitten enzo.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:21 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Grappig is dat gevoel inderdaad. Voor mijn gevoel loop jij ook een eeuwigheid op mij voor. Maar voor hetzelfde geld zit er straks maar een weekje tussen. En als de mini's straks een jaar zijn is het niets meer.
Zeer binnenkort ook in de winkel voor het gepeupelquote:Op dinsdag 26 april 2016 18:03 schreef Molo het volgende:
Dammit woman, ondanks het weer nu echt zin in
Is dat ook voor ons, het plebs, al te koop/krijgen?
quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:28 schreef Quoi het volgende:
[..]
Zeer binnenkort ook in de winkel voor het gepeupelIs helemaal de trend deze lente/zomer, suikervrij en alcoholvrij. Helemaal niet erg
Nee dat is helaas vrijwel de hele tijd zo geweest. Maar vandaag ging redelijk dus stemming is weer primaquote:Op woensdag 27 april 2016 00:00 schreef dodoria het volgende:
Ja kolven mag vanaf 37 weken, Omdat het dus de bevalling kan stimuleren. Ook fijn om wat colostrum in de vriezer te hebben voor als het borstvoeden niet meteen lukt. Ik krijg er niet veel uit hoor, 1-2ml per keer, dus het tikt nog niet echt aan.
Fijn dat eten overdag wel goed gaat! Ik hoop dat dat n teken is dat t beter wordt!
Ja die bestaan ookquote:Op woensdag 27 april 2016 08:40 schreef Unihipili het volgende:
Oh idee! *zoekt op*
Ik dacht al aan kussens onder matras proppen maar daar had ik gisteren ook de kracht niet voor.
En vanochtend dacht ik bestaat er niet een soort wig ofzo.
Zoiets als dit, kun je ook onder je matras plaatsen.quote:Op woensdag 27 april 2016 08:52 schreef Unihipili het volgende:
Ja rugsteun is een idee maar is die wel voor onder het matras? Lijkt voor erop. Kan ook maar ziet er minder comfortabel uit.
En wat bedoel jij Molo?
Is niet duur zo'n ding zeg!quote:Op woensdag 27 april 2016 08:55 schreef Moppert het volgende:
Ja die kunnen ook gewoon onder een matras, hoofsteun kan er af en je kan hem heel makkelijke met 1 hand verstellen.
Daar zijn toch waterdichte hoezen voor?quote:Op woensdag 27 april 2016 09:03 schreef Nouk84 het volgende:
Wij willen ook een nieuw bed maar hebben besloten daar maar even mee te wachten tot na de bevalling. Stel dat de vliezen breken op het nieuwe matras.. 😱
Ja maar dan blijft alsnog het probleem om met m'n zwangere lijf een goed matras uit te zoeken 😂quote:Op woensdag 27 april 2016 09:06 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Daar zijn toch waterdichte hoezen voor?
Wij slapen na matras van 13 jaar oud (quote:Op woensdag 27 april 2016 09:06 schreef Quoi het volgende:
Sja, wij moeten toch echt nieuwe matrassen (15 jr oud) en een nieuw onderstel. En dat met mijn ambitie om thuis te gaan bevallen. Maar het is echt nodig!
Balen dat je zo slecht ligt Uni. Ik vind het ook best een gok om nieuwe matrassen te kopen.
Fijn als zoiets dan bij Ikea kanquote:Op woensdag 27 april 2016 09:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Wij slapen na matras van 13 jaar oud () te hebben weggedonderd nu ruim een jaar echt heerlijk op dit matras.
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/60244444/
Maar goed, matras en bed is heel erg persoonlijk natuurlijk
20 jaar, sodejuquote:Op woensdag 27 april 2016 09:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, hier ook zo n oud matras en bed (20 jaar en toen al het goedkoopste van het goedkoopste), maar ik slaap er prima op. Ik denk ook al jaren "als er eens geld over is", maar ja ... Als er dan eens geld over is, dan vind ik andere dingen toch belangrijker/ leuker
Soms denk ik gewoon dat het bed maar eens door moet krakken zodat ik gewoon geen keuze heb.
Huuuuuh. Stom ook dat ze geen grotere matrassen hebben daar... Beperkt je echt enorm jaquote:Op woensdag 27 april 2016 09:23 schreef Quoi het volgende:
[..]
Fijn als zoiets dan bij Ikea kanMijn grote meneer is 2 meter, dus we hebben er van 2.20 nodig en daar doen ze niet aan daar helaas!
Die hebben wij sinds een jaar ook en ligt prima. Geen topmatras hier trouwens.quote:Op woensdag 27 april 2016 09:21 schreef Unihipili het volgende:
Ja ik kwam ook op een ikeamatras uit toen na ook alle dure merken in speciaalzaken te hebben geprobeerd. Wel de duurste ikeamatras. Een klasse goedkoper was toen tweede optie.
Zat er nog wel aan te denken topmatras bij te halen. Maar dat lost verkeerde houding niet op.
Hoe zit dat eigenlijk met borstvoeding geven dan wat ik al de hele zwangerschap doe?quote:Op woensdag 27 april 2016 00:00 schreef dodoria het volgende:
Ja kolven mag vanaf 37 weken, Omdat het dus de bevalling kan stimuleren. Ook fijn om wat colostrum in de vriezer te hebben voor als het borstvoeden niet meteen lukt. Ik krijg er niet veel uit hoor, 1-2ml per keer, dus het tikt nog niet echt aan.
Fijn dat eten overdag wel goed gaat! Ik hoop dat dat n teken is dat t beter wordt!
Mja hier wilde hij in de nacht elke 1,5 a 2 uur drinken dus dat minderen hebben we afgedwongen. Maar hij slaapt nu aardig door jaquote:Op woensdag 27 april 2016 12:41 schreef elamanilo het volgende:
Ja, zo ging het hier precies ook inderdaad! Van een stuk of 7 voedingen per dag&nacht naar 2. En toen van 2 voedingen naar eentje nu, 's avonds in bed.Sinds het minderen slaapt ze helemaal door ook (daarvoor sliep ze ook, maar wilde ze in d'r slaap nog wel 1-2x per nacht wat drinken).
quote:Op woensdag 27 april 2016 12:56 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
nu maar hopen dat het wel echt een meisje is!
Ja latex is iets wat ik bij vervanging ook wil heroverwegen. Het werd zo afgeraden enzo want warm en hiervoor een slechte latexmatras gehad. Maar ene is het andere niet natuurlijk. Laatst wel fijn latexkussen geprobeerd. Maar net verkeerde hoogte dus geretourneerd.quote:Op woensdag 27 april 2016 12:29 schreef elamanilo het volgende:
Wij hebben met de verhuizing ook nieuwe matrassen gehosseld, voor onsfamiliebed
. Wij hebben juist een van de goedkopere varianten van Ikea omdat we geen springveren erin wilde en geen foamachtige dingen en juist wel (natuurlijk) latex. Ze slapen erg fijn, we hadden hiervoor ook een oud matras en dat was ook wel echt aan vervanging toe.
Oh herkenbaar, ik ben nu een week bezig... mocht t van mn lactatiekundige wel proberen met de handkolf. Maar dan krijg ik er echt niet veel uit, handmatig gaat beter. Ik heb gemiddeld 2 ml per keer, na een week had ik ruim 14 ml in spuitjes in de diepvriesquote:Op woensdag 27 april 2016 00:57 schreef dodoria het volgende:
Ik lekte bij mijn eerste zwangerschap wel, maar bij deze zwangerschap nog Niks gelekt. Kolven lukt mij ook alleen maar met de hand, met n kolf apparaaat komt er Ook nog Niks uit. Dus Ik doe niets anders dan n beetje masseren en dan in de tepel knijpen tot er een druppeltje uitkomt, wat Ik dan op zuig met een klein spuitje. Zijn vast wel videos over te vinden op YouTube Mocht je hulp nodig hebben.
Wow, was je maar 46 kilo dan????quote:Op woensdag 27 april 2016 12:21 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk met borstvoeding geven dan wat ik al de hele zwangerschap doe?lijkt me dat er dan zelfs meer oxytocine wordt aangemaakt dan met kolven maar vk heeft niet gezegd dat het een probleem is noch heb ik dat gelezen tenzij je van de dokter ook geen seks meer mag hebben.
Hier 19,9 kilo erbijwel een heel gelijkmatig stijgende lijn. Zit nu op 65,9 kilo en dat is volgens mij wel minder dan dezelfde periode vorige zwangerschap. Dus benieuwd of ik het eindgewicht van de vorige keer ga halen (ruim 76)
Ja en in de eerste weken was ik eerst nog afgevallen tot 45,4 voordat ik begon aan te komen.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Wow, was je maar 46 kilo dan????
Ik ben nogsteeds geen 10 kilo aangekomen, maar wel veel veel zwaarder... 7 kg sinds het eerste weegmoment, maar die eerste weken was ik al aangekomen door misselijkheidd en vele eten om dat tegen te gaan. Dus ik gok op 9 a 10 kg nu.
Denk dat jij wel iets langer bent dan ikquote:Op woensdag 27 april 2016 20:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vind je juist nu heel mooi op de foto's! En 65 kilo is nog steeds niks. Voor mijn eerste woog ik 70 kg en was ik echt behoorlijk slank.
Daar had ik op de vrijmarkt ook last van bij het kijken en zoeken tussen de kleertjes op een kleedje.quote:Op woensdag 27 april 2016 20:56 schreef Chanty het volgende:
[..]
Quoi ik heb gelukkig nergens last van. Wel moeite om vanuit hurkzit omhoog te komen zonder dat ik me ergens aan op kan trekken.
Hmm. Wat is mijn excuus?quote:Op woensdag 27 april 2016 20:59 schreef Molo het volgende:
Chanty, je geeft borstvoeding dus ook niet zwanger is jouw BMI niet te hoog met dit gewicht
En je hebt het gewoon nodig dit gewicht nu om gezond de zwangerschap door te komen, maar goed, dat wist je inmiddels wel
Ja ok maar bedoel meer dat onder normale omstandigheden ik met 66 kilo wel een te hoog bmi heb (25,8 net ff gekeken). Zwanger of lacterend mag dat gewoon.quote:Op woensdag 27 april 2016 20:59 schreef Molo het volgende:
Chanty, je geeft borstvoeding dus ook niet zwanger is jouw BMI niet te hoog met dit gewicht
En je hebt het gewoon nodig dit gewicht nu om gezond de zwangerschap door te komen, maar goed, dat wist je inmiddels wel
Ja ik ga precies tussen de volgende controle en de 20-wekenecho ook een pretecho inplannen, dan zit er max 2,5 week tussen. Ik snap nu wel waarom mensen zo'n AngelSounds aanschaffen.quote:Op woensdag 27 april 2016 21:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Viva ik vind tussen de nekplooi en 20-wekenecho ook altijd een soort niemandsland. Daarom bij alle drie de kindjes rond 16 weken een pretecho gedaan. Zkh had aangeboden dat als ik de periode te lang vond duren, ik altijd een extra afspraak mocht maken. Maar zo vind ik het ook mooi opgelost omdat de zorg al duur zat is. Die 30 euro voor de pretecho kunnen we gelukkig wel missen.
Blijft spannend voor jou Dyre!quote:Op woensdag 27 april 2016 21:40 schreef Dyre het volgende:
Ja euhm, over gewicht en aankomen ga ik niet meepratenIk kijk even niet naar de weegschaal en na de bevalling/borstvoeding ga ik aan de slag voor (in ieder geval) een gezond BMI.
Het wordt vandaag geen prinsje op Koningsdag (of er moet iets heel erg geks en heel erg snels gebeuren nog) Morgen vragen of het zin heeft om te kijken of er toevallig al iets aan het gebeuren is (verweking/ontsluiting) en of strippen een optie is.
Dodoria, ik hoop dat de accupunctuur iets heeft getriggerd, hoe gaat het bij jou?
Quoi, lijkt mee een prima idee! Staat jullie boxspring nu op de grond dat hij zo laag is?
Ja, dat vroeg Ik me Ook al af. Misschien dat t er mee te maken heeft dat je t de hele zwangerschap al doet en t Dus niet ineens een verhoging geeft? Ik ben wel benieuwd hoe t nu precies zit....quote:Op woensdag 27 april 2016 12:21 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk met borstvoeding geven dan wat ik al de hele zwangerschap doe?lijkt me dat er dan zelfs meer oxytocine wordt aangemaakt dan met kolven maar vk heeft niet gezegd dat het een probleem is noch heb ik dat gelezen tenzij je van de dokter ook geen seks meer mag hebben.
quote:Op woensdag 27 april 2016 20:44 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik heb een man die me continu wil bespringen, terwijl ik me een olifant voel![]()
![]()
Het blijft een dingetje ... mijn lijf, gewicht en mijn denken erover. Dus wat dat betreft brn ik blij dat het er over een week of 20 op zit en ik weer aan mijn shape kan werken.
Ik ben maandag begonnen met de fulltime stage. Lange dagen dus even wennen.
Ik wil nu juist weer wel seks (in tegenstelling tot de rest van de zwangerschap), maar eigenlijk alleen maar om de bevalling op te wekken 😷... Man voelt zich gebruikt... Ja, jammer dan, het moet Maar even 😂....quote:Op woensdag 27 april 2016 21:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb een seksverbod tot na de bevalling... vind ik geen ramp maar mn kerel voelt zich soms wat zielig.
quote:Op woensdag 27 april 2016 23:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ach joh, straks hebben jullie van die lieve kinderen zoals de mijne: mama, zo wrijf ik over de baby in je buik. (Die er dus niet zit he, minn laatste baby is bijna 4, die zei dat dus ook). Dat vertelde ik haar: maar waarom is je buik dan zo dik?!
En bedankt hè! (Nou heeft ze wel een klein beetje een punt, maar toch)
Geniet dus nog maar van die baby's in je buik :p die zijn veel liever nog
Zo voel ik me ook bij vlagenquote:Op donderdag 28 april 2016 00:15 schreef Unihipili het volgende:
Ik stel me daar meer een Teletubbie bij voor eigenlijk.
Is het wel écht een verbod, dat het kwaad kan voor de zwangerschap/baby? Of meer in de zin van "als je niet opnieuw in de stress wil schieten vanwege een contactbloeding kun je maar beter even geen seks meer hebben"?quote:Op woensdag 27 april 2016 21:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb een seksverbod tot na de bevalling... vind ik geen ramp maar mn kerel voelt zich soms wat zielig.
Mocht je nog pootjes nodig hebben, ik heb er hier nog 8 liggen van 10 cm hoog ofzo. Waar je bij pallets aan moet denken is dat ze niet uitsteken (ik zie zo'n trapje voor me). Anders staat de vk ook op een verhoging natuurlijk en is je bed effectief minder hoog. En denk eraan dat je je tenen gaat stoten aan die pallets (onderste schuren dus?)quote:Op woensdag 27 april 2016 21:37 schreef Quoi het volgende:
Ik zit nog steeds op ca 4-5 kg na 22,5 wk. Gezien mijn plofbol vind ik dat nog steeds verbazingwekkend weinig. Maar je vind jezelf altijd meer mega dan het is, denk ik. Het maakt me weinig uit gelukkig.
Bekend VivaToch, houd vast aan die 98%!
Wat is het fijn om hem nu elke dag eventjes te voelen schoppen. Die onzekerheid is daarmee wegAl zullen er dagen zijn waarop je minder gaat voelen natuurlijk.
Ik heb ineens een lumineus idee om ons bed op een leuke manier op te hogen, zonder een nieuw onderstel te timmeren of een nieuw bed te kopen: een palletbed! Steigerhouten pallets onder onze boxspring zal de boel gaan ophogen van 40cm nu (=laaaaaaag) naar ca 70cm. Hoog genoeg voor de kraamgestapo, niet? En ook nog heel hip!
Op toeslagen.nl kun je een proefberekening maken.quote:Op donderdag 28 april 2016 07:12 schreef Molo het volgende:
Weet iemand hier hoe/waar je beetje kunt berekenen wat kinderopvang kost?
Man en ik gaan daarnaast beide minder werken dus inkomen verandert ook, om het even makkelijk te maken
Ah thanksquote:Op donderdag 28 april 2016 07:17 schreef Sull het volgende:
[..]
Op toeslagen.nl kun je een proefberekening maken.
En op de website van het KDV of gastouderbureau kun je vaak wel de uurtarieven vinden. Vaak is er wel verschil, verplichte 10/11 uurs opvang, vaste/ flexibele opvang etc.quote:Op donderdag 28 april 2016 07:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah thanks
Dat klinkt eigenlijk te logisch voor woorden, maar nooit aan gedacht
Ja dat overzicht heb ikquote:Op donderdag 28 april 2016 07:25 schreef mousemicky het volgende:
[..]
En op de website van het KDV of gastouderbureau kun je vaak wel de uurtarieven vinden. Vaak is er wel verschil, verplichte 10/11 uurs opvang, vaste/ flexibele opvang etc.
Jup, wij waren tot september voor 1 kind 1 dag per week ongeveer ¤300 per maand bruto kwijt, en daar kwam ongeveer ¤100 van terug via KOT. Nu verdienen wij beide best prima, dus bij lagere inkomens zal die KOT zeker hoger liggen, maar toch, auquote:Op donderdag 28 april 2016 07:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat overzicht heb ik
Duur grapje als ik het zo even vlug bereken
Maar jaaaaaa, je moet er wat voor over hebben
Binnenkort maar eens met de precieze getalletjes gaan berekenen.
En die maximale inkomensafhankelijke combinatiekorting is per 2016 met 600 euro verhoogd!quote:Op donderdag 28 april 2016 09:06 schreef kwakz0r het volgende:
Hier kosten drie dagen 963 eurokomt 456 euro KOT voor terug, gelukkig.
Maar hej, ik verdien nog altijd meer dan een dagje werken kost, dan moet je echt wel heel weinig verdienen hoor, voor werken niet meer loont.
Edit: en de inkomensgebonden aftrek eind van elk belastingjaar komt er nog bij!
Och arme. Daar heb je vast een hoop van geleerdquote:Op donderdag 28 april 2016 04:44 schreef Molo het volgende:
Ah jij ook
Ik lig topics uit ONZ door te lezen
Ah, thanks! Inmiddels is het plannetje uitgewerkt. De pallets gaan precies de breedte van het bed hebben, dus dat is qua effectieve hoogte OKquote:Op donderdag 28 april 2016 07:15 schreef Sull het volgende:
[..]
Mocht je nog pootjes nodig hebben, ik heb er hier nog 8 liggen van 10 cm hoog ofzo. Waar je bij pallets aan moet denken is dat ze niet uitsteken (ik zie zo'n trapje voor me). Anders staat de vk ook op een verhoging natuurlijk en is je bed effectief minder hoog. En denk eraan dat je je tenen gaat stoten aan die pallets (onderste schuren dus?)
Ik heb na een flinke ronde over ee vrijmarkt aan één stuk geslapen, tot peuter om 5.45u wakker werd![]()
Hier +8 kg trouwens, valt me mee voor 31 weken. Ook geen vocht nog trouwens (maar dat past wel bij mijn lage bloeddruk denk ik).
Dan moet je niet zoals ik een tweede werpen op jet moment dat de eerste bijna vier is. Optimaal genieten van hoge kosten.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:22 schreef laziness het volgende:
[..]
Het goede nieuws is dat met de BSO de kosten wat meer in balans komen maar dat is even een paar jaren doorbijten
Ja dat is duurquote:Op donderdag 28 april 2016 09:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dan moet je niet zoals ik een tweede werpen op jet moment dat de eerste bijna vier is. Optimaal genieten van hoge kosten.
Die regel is enorm zuur inderdaad. Maar goed, ik probeer het maar te zien als bijna gratis bso.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:30 schreef laziness het volgende:
[..]
Ook omdat je oudste dan de hoge tweede kind korting krijgt terwijl zij de minste uren maakt.
Nee idd, E. wordt eind juli 4 (en S. wordt 2 in september) en als zij naar de BSO gaat straks voor 3 'dagen' dan dalen onze opvangkosten met ¤ 5quote:Op donderdag 28 april 2016 09:30 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja dat is duur![]()
Ook omdat je oudste dan de hoge tweede kind korting krijgt terwijl zij de minste uren maakt.
Dat zijn geen leuke bedragen om af te moeten tikken per maand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |