abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161668048
4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic (jongen)
27 mei: Piekie81 (meisje)
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep (jongen)

9 juni: Miss_Congeniality (meisje)
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
15 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo (meisje)
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry *** (meisje)
28 juni: Sull (Meisje)

3 juli: Suikertante (meisje)
18 juli: Amsel (jongen)
25 juli: Gaddle (meisje)
28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl (meisje)
31 juli: _Ophelia_ (meisje)

5 augustus: Queens
7 augustus: Fieder (jongen)
7 augustus: Miezziej (meisje)
8 augustus: ikke_84 (jongen)
9 augustus: Marjolijntje (jongen)
13 augustus: angelatje (meisje)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss

1 oktober: Little_Acorn (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
10 oktober: jUsTmE13o2 (meisje)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

5 november: gewoonmezelf87
8 november: snoenk
13 november: sproetjes

4 december: Radyhyn

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote *)
S. 2014
J. 2016
  zondag 24 april 2016 @ 10:49:48 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161668283
Fipo *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161669393
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:39 schreef dodoria het volgende:
Elamanilo, ik las eerder ergens een post van jou waaruit ik dacht te lezen dat je een lotus-birth doet? (Weet niet hoe dat in het Nederlands heet), dat je de placenta en navelstreng laat zitten tot ze zelf erafvallen. Of las ik dat verkeerd?
Ik vind t wel interessant te weten hoe dat ging...
Ja klopt. Bij de vorige bevalling hebben we de navelstreng na 14 uur losgeknipt (wegens omstandigheden was dat toen het meest praktisch), de placenta hebben we net als bij een lotusgeboorte gewassen en gedroogd in zeezout en kruiden. Eerst elke dag 'verschoont' en later om de dag en nog weer later na meerdere dagen/week. Na een poosje is ie helemaal gedroogd. Nu ligt ie ergens in het huis. ;) Ik hoop dat deze keer de lotusgeboorte nog vollediger kan, dat de placenta aan de baby kan blijven tot de navelstreng loslaat. O+
pi_161669620
Wat een mooi idee ela! Ik zit meer een beetje met de praktische kant van zo'n navelstreng en placenta nog vast aan baby, anders zou ik t Ook zo doen. Wij hebben vorige keer de placenta bewaard, begraven in de tuin en er een boom op gepland. Vond ik Ook wel een mooi idee.

Gefeliciteerd met 37 weken, als je er maar niet aan denkt voor te kruipen hoor! Ik heb hier de hele tijd valse alarmen, maar Niks zet echt door...😠
pi_161669949
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 11:54 schreef dodoria het volgende:
Wat een mooi idee ela! Ik zit meer een beetje met de praktische kant van zo'n navelstreng en placenta nog vast aan baby, anders zou ik t Ook zo doen. Wij hebben vorige keer de placenta bewaard, begraven in de tuin en er een boom op gepland. Vond ik Ook wel een mooi idee.

Gefeliciteerd met 37 weken, als je er maar niet aan denkt voor te kruipen hoor! Ik heb hier de hele tijd valse alarmen, maar Niks zet echt door...😠
Bij peuterdame duurde het dus maar 2,5 dag voor de navelstreng losliet van haar buik. Dat is te overzien. Een kennis van mij heeft een lotusgeboorte gedaan en daar duurde het 7 dagen! Over het algemeen hoor ik wel dat de navelstreng vaak sneller loslaat bij een lotusgeboorte.
Je pakt de placenta in in doeken/hydrofielen/(oud)theedoeken van katoen en door de kruiden heeft de placenta wel een geur maar de eerste dagen is die niet sterk of overheersend of storend.
Na een poosje heeft ie een wat sterkere geur, vooral tijdens het schoonmaken, maar dan is ie al los van de baby en kun je nog een extra doek eroverheen leggen, over de schaal waar je hem in hebt leggen bijv. Ik vond toen, vlak na de bevalling, de geur sterk bij het schoonmaken, maar dat schoonmaken deed mijn lief met m'n vader, dus daar hoefde ik niet bij te zijn. ;)
Na de geboorte kun je een vergiet, schaal of mandje gebruiken om de placenta in doeken gewikkeld in te leggen. Je kunt hem ook alleen in doeken wikkelen en bij het verplaatsen op de buik van je baby leggen. De eerste dagen lag ik zelf voornamelijk in bed en de baby bij me, dus geen gedoe met veel gesleep. We hadden aan het begin ook maar heel weinig visite, dus ook daar geen gekke situaties mee. :)

Enne, ik zal niet voorpiepen, tenminste, hier is alles nog lekker rustig. De baby ligt nog vrij hoog, maar dat is niet gek bij een tweede. Ik merk wel dat ik sneller mijn buik voel als ik dingen doe, maar dat is ook niet zo gek. ;)
Ik ben heel benieuwd wanneer het bij jou echt zal doorzetten! Het blijft elke keer spannend als iemand die zo dichtbij is uitgerekend op het punt van bevallen staat. Dus ik volg wat je schrijft op de voet. :D O+
pi_161670359
Beter blijft die zooi uit mijn bak ja. :{w
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  Manager PR/Moderator zondag 24 april 2016 @ 12:40:35 #7
269689 crew  Viv
pi_161670631
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 06:10 schreef Burdie het volgende:
Vivi, wisseldagboks *O* 14 weken *O*.
Ja! O+ En wat grappig van jouw buik. Ik had altijd al wel een buikje (slappe buikspieren), dus het duurt wel even voordat het hier duidelijk een zwangere buik wordt. :')
pi_161670728
Ela 37 weken alweer *O*

En dodoria, spannend steeds dat valse alarm. Je lichaam is in ieder geval aan het oefenen voor het echte werk straks!

Hier nog totaal geen teken van voorweeën of krampjes ofzo. Terwijl ik echt met de dag steeds meer nieuwsgierig wordt naar de baby O+ En de bevalling :%
pi_161671070
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 12:43 schreef Dyre het volgende:
Ela 37 weken alweer *O*

En dodoria, spannend steeds dat valse alarm. Je lichaam is in ieder geval aan het oefenen voor het echte werk straks!

Hier nog totaal geen teken van voorweeën of krampjes ofzo. Terwijl ik echt met de dag steeds meer nieuwsgierig wordt naar de baby O+ En de bevalling :%
Ik gun jou zo een normale bevalling deze keer, met weeen en ontsluiting, sloten vruchtwater en persweeen. O+ en allemaal voorspoedig natuurlijk.

Dat laatste overigens voor iedereen natuurlijk ;)
S. 2014
J. 2016
  zondag 24 april 2016 @ 13:10:46 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161671310
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 12:40 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja! O+ En wat grappig van jouw buik. Ik had altijd al wel een buikje (slappe buikspieren), dus het duurt wel even voordat het hier duidelijk een zwangere buik wordt. :')
Bij de eerste was het met 16-17 weken voor het eerst een onmiskenbaar zwanger buikje, dit ging ook wel belachelijk hard. Nu loop ik denk ik Weert ongeveer gelijk op met de zwangerschap van kuiken ;).
KuikenGuppy
pi_161673953
Ela 37 weken! Dat gaat snel. Ik ben benieuwd naar jullie kindje en de naam.

Molo, 32 weken boks terug 👊
Bijna verlof!
  zondag 24 april 2016 @ 15:38:50 #12
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_161674429
Meldplicht voor Ela *O*

En ik ben eruit qua ziekenhuis voorlopig :) net in Leiderdorp wezen kijken en ook daar erg positief over. Beetje zelfde verhaal als in Gouda alleen hebben zij draadloos ctg wat ik wel heel fijn vindt, kan ik mijn weeën namelijk onder de douche opvangen en rondlopen. En ze hebben recent nog een stuitbevalling met eerdere ks gedaan en staan daar niet huisverig tegenover :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_161674550
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 15:38 schreef Chanty het volgende:
Meldplicht voor Ela *O*

En ik ben eruit qua ziekenhuis voorlopig :) net in Leiderdorp wezen kijken en ook daar erg positief over. Beetje zelfde verhaal als in Gouda alleen hebben zij draadloos ctg wat ik wel heel fijn vindt, kan ik mijn weeën namelijk onder de douche opvangen en rondlopen. En ze hebben recent nog een stuitbevalling met eerdere ks gedaan en staan daar niet huisverig tegenover :)
Geen kraambezoek in de verloskamer dus... -O-

Fijn dat je er 1 gevonden hebt die aansluit bij je wensen.
S. 2014
J. 2016
pi_161674741
Ela 37 weken *O*

Chanty Leiderdorp is fijn :Y mooie kraamsuites ook
  Manager PR/Moderator zondag 24 april 2016 @ 16:44:51 #15
269689 crew  Viv
pi_161675892
Wat fijn Chanty! En ook niet standaard 4 dagen blijven na eventuele ks?
  zondag 24 april 2016 @ 16:48:52 #16
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161676002
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 15:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Geen kraambezoek in de verloskamer dus... -O-

Fijn dat je er 1 gevonden hebt die aansluit bij je wensen.
Maar kraambezoek op de verloskamer is toch vaak niet het geval. Ze brengen je toch asap over naar de gewone kamers?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Manager PR/Moderator zondag 24 april 2016 @ 16:55:39 #17
269689 crew  Viv
pi_161676285
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 16:48 schreef Moppert het volgende:
Maar kraambezoek op de verloskamer is toch vaak niet het geval. Ze brengen je toch asap over naar de gewone kamers?
Je hebt ook kraamsuites waarbij je niet hoeft te verkassen na de bevalling, geen idee hoe het in Leiderdorp is hoor.
pi_161676443
De kraamsuites zijn daar tegenover de verloskamers. Na de bevalling krijg je je eigen kamer met eigen badkamer. Daar mag je bezoek ontvangen. Ik vond het ideaal O+

Maar als alles goed gaat moet je na een paar uur naar huis, maar dat is standaard. Als je sowieso wilt blijven moet je meer aan een kraamhotel denken geloof ik?
  Manager PR/Moderator zondag 24 april 2016 @ 17:01:48 #19
269689 crew  Viv
pi_161676513
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 16:59 schreef Fieder het volgende:
Maar als alles goed gaat moet je na een paar uur naar huis, maar dat is standaard. Als je sowieso wilt blijven moet je meer aan een kraamhotel denken geloof ik?
Chanty wil juist zo snel mogelijk naar huis, haar schrikbeeld is een ziekenhuis dat haar per se 4 dagen wil houden na een keizersnede, want protocol.
pi_161676702
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 16:48 schreef Moppert het volgende:

[..]

In Gouda is het verlos en kraamkamer in 1. Ik had bij saar trouwens wel bezoek op de verloskamer, maar hebben daar ook de nacht doorgebracht ivm overvolle kraamafdeling. :')
S. 2014
J. 2016
pi_161676993
O chanty wat fijn dat die zorgen vast de wereld uit zijn *O*

In radboud zijn verlos- en kraamkamers ook los van elkaar. Maar mooi wel dat mijn schoonouders (op ons verzoek) hun eerste kennismaking al op dr vlos hadden, nadat ik gedoucht en opgefrist was.

Zojuist zo'n babydoos opgehaald bij de Etos en samen met Djenna alles bewonderd dat erin zat. Een aantal dingen heb ik aan haar gegeven voor de pop en ze is nu helemaal in dr haleluja O+ . Ik vind het wel super tof dat ik haar nu tot op zekere hoogte bij de zwangerschap kan betrekken. Dat was heel anders in de tijd toen ik zwanger was van haar kleine broertje. Toen was ze nog zo klein. Boaz snapt het nu ook niet en het boeit hem totaal niet. Dus wel leuk dat ik dit soort momentjes met haar kan delen O+
  zondag 24 april 2016 @ 17:27:52 #22
52229 Chanty
pi_161677295
2 dagen blijven is protocol maar hoop natuurlijk op een normale bevalling en dat ik zsm naar huis kan. In Leiderdorp is de verlos en kraamkamer apart inderdaad maar dat vind ik prima. En het zag er netjes uit, voor man ook een echt matras om op te slapen. Verder boeit het me niet of het gezellig is, zolang ik mijn kamer maar niet weer goed te delen.

Twinkle wat lijkt me dat leuk O+
pi_161680076
Chanty wat fijn dat je er uit bent!
Twinkle wat leuk om dat zo te kunnen delen, zeg O+

Wij zijn weer thuis. Heel blij dat we een weekendje weg zijn gegaan, het was super fijn. Nog wel geluk gehad met het weer, niet nat geworden. We hebben de babymax, prenatal en ikea leeg gekocht voor baby (en beetje voor mama, die heeft weer wat broeken er bij want 2 was toch echt te weinig)
En een isi mini buddy O+ ben heel benieuwd maar leek mij voor nu wel fijn en straks met baby ook.
  zondag 24 april 2016 @ 20:10:37 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161682923
Fijn Chanty *O*.

Twinkle, dat klinkt gezellig! En over dozen gesproken, ik kreeg laatst ook al een ophaalbericht, wat belachelijk vroeg :D!

Nazil, goed bezig 8-).

Hebben jullie ook steeds zo'n enorme hongerrrrrrrr? Wij hebben net een half uurtje het avondeten achter de kiezen, en ik voel mijn maag alweer knorren ;( maar ik ben tegelijkertijd ook misselijk :') #fml

Oh GM, Wehkamp heeft 2+2 gratis op alle newborn pampers (geen idee of dat een goede aanbieding is).
KuikenGuppy
pi_161683044
Herkenbaar burdie :') kan maar een kleine portie avondeten op, ookal heb ik veel honger maar na een uur weer zin in wat. Ontbijt eet ik trouwens wel echt heel veel meer dan normaal.
pi_161683070
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 20:10 schreef Burdie het volgende:
Fijn Chanty *O*.

Twinkle, dat klinkt gezellig! En over dozen gesproken, ik kreeg laatst ook al een ophaalbericht, wat belachelijk vroeg :D!

Nazil, goed bezig 8-).

Hebben jullie ook steeds zo'n enorme hongerrrrrrrr? Wij hebben net een half uurtje het avondeten achter de kiezen, en ik voel mijn maag alweer knorren ;( maar ik ben tegelijkertijd ook misselijk :') #fml

Oh GM, Wehkamp heeft 2+2 gratis op alle newborn pampers (geen idee of dat een goede aanbieding is).
:D ik ga dit keer voor kruidvat luiers. Maar bedankt vd tip.
S. 2014
J. 2016
pi_161683108
Ik heb van de week een hele schaal versgemaakte lasagna naar binnen gewerkt in 2 rondes. Volgende ochtend nog een halve :').
  Manager PR/Moderator zondag 24 april 2016 @ 20:16:07 #28
269689 crew  Viv
pi_161683119
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 20:10 schreef Burdie het volgende:
Ja, echt niet normaal! Vroeger moest ik echt niet rond 17:00 wat zoutjes eten ofzo, dan was meteen mijn eetlust voor het avondeten weg. Nu kan dat prima! :Y) Dat misselijke heb ik dan weer niet.
pi_161683253
Herkenbaar burdie, maar niks smaakt. En heb bij elke hap het idee dat het er even hard weer uit komt. Moet mezelf ondanks de honger echt dwingen om te eten.
12 weken morgen en ik ben t zat. Loop de hele dag te kokhalzen.
pi_161684319
hongerrrr check. mij smaakt het allemaal té goed :').

Fijn chanty!
pi_161685006
Ik heb nergens trek in en vaak belandt mijn eten in de kliko, brood en yoghurt gaan het beste. Koek en snoepjes koop ik en dan heb ik er ook echt trek in, maar later ligt het onaangetast in de kast te wachten tot manlief voorbij komt.

Je zou denken dat ik lichter zou worden maar dat is dan ook weer niet zo :')
S. 2014
J. 2016
pi_161685727
Elamanilo, wat is het voordeel van een Lotus birth it tot de navelstreng laten uitkloppen en dan knippen?
En wat voor reactie had je vk hierop?

Ik ben ALLES aan het lezen over ALLES van bevallen en zou graag de navelstreng willen laten uitkloppen én geen oxytocine spuit krijgen om de placenta te laten komen. Ik wil rust en de tijd krijgen voor deze zaken. Ben alleen bang dat mijn vk dit niet wil. Geen idee waarom niet maar het is niet standaard dus...
Ik ga mijn volgende afspraak dubbel inplannen zodat ik tijd heb om dit te bespreken denk ik.

Any thoughts anyone?
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
pi_161685913
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 21:19 schreef Veruca_Assault het volgende:
Elamanilo, wat is het voordeel van een Lotus birth it tot de navelstreng laten uitkloppen en dan knippen?

Ik ben ALLES aan het lezen over ALLES van bevallen en zou graag de navelstreng willen laten uitkloppen én geen oxytocine spuit krijgen om de placenta te laten komen. Ik wil rust en de tijd krijgen voor deze zaken. Ben alleen bang dat mijn vk dit niet wil. Geen idee waarom niet maar het is niet standaard dus...
Ik ga mijn volgende afspraak dubbel inplannen zodat ik tijd heb om dit te bespreken denk ik.

Any thoughts anyone?
Buiten dat het wmb hele normale wensen zijn heeft je vk niet zoveel te willen toch? Jouw lijf, jouw bevalling.
Beide zaken gebeurden bij mijn laatste bevalling trouwens al als vanzelfsprekend vanuit mijn vk (dus navelstreng uit laten kloppen en geen spuit).

Navelstreng uit laten kloppen duurt ook echt niet lang hoor trouwens, paar minuten maar.

[ Bericht 2% gewijzigd door L0t.. op 24-04-2016 21:28:46 ]
  zondag 24 april 2016 @ 21:23:28 #34
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_161685927
Wachten jullie maar tot het maagzuur begint.... :( Ik eet wel, en vaak ook teveel, om vervolgens gestraft te worden...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_161686476
quote:

Any thoughts anyone?
Dit zijn redelijk standaard dingen, Dus Ik neem aan dat je vk hier positief tegenover staat. Ik ben nogal een hippy als het op bevallen aankomt en ben voor zo min mogelijk interventies. Maar ik ben dan weer niet zo militant dat ik er kosten-wat-kost aan vasthoud. Bij mijn eerste bevalling heb ik uiteindelijk wel de injectie genomen om de placenta te laten komen. Na anderhalf uur was ie er nog niet. Volgens mij injectie gehad na ongeveer 45 minuten en na anderhalf uur ambulance gebeld om naar ziekenhuis te gaan voor verwijdering van placenta via operatie. Ambulance stond voor de deur, infuus werd gezet en *flop* daar was de placenta.... Kon ambulance fijn weer onverichter zaken terug.
In mijn ervaring staan vk's best open voor de optie dat je een interventie liever niet wil, maar in geval van X het wel wil. En dan bespreek je van tevoren zo'n beetje welke gevallen wel en niet.
pi_161686795
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 21:23 schreef Nouk84 het volgende:
Wachten jullie maar tot het maagzuur begint.... :( Ik eet wel, en vaak ook teveel, om vervolgens gestraft te worden...
*boks* had het bij dochter 8 maanden lang en nu ook alweer dikke rennie fan. :P
S. 2014
J. 2016
pi_161686853
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 21:23 schreef Nouk84 het volgende:
Herkenbaar.
pi_161687054
quote:

Ik ben ALLES aan het lezen over ALLES van bevallen
Nu al?
Mij bevalt de kop-in-het-zand-techniek nog uitstekend.
pi_161687251
Ik heb nog nooit een rennie gehad, zijn die lekker? Misschien maar eens een doosje kopen om erbij te horen ;)
Gelukkig geen maagzuur hier, maar wel weer misselijk 's avonds :N schijnt er ook bij te horen, maar herken het niet echt van de vorige zwangerschappen.

Komende week gesprek met de vk over de bevalling. Daar even wat dingen aankaarten die we wel of niet willen qua bevalling. Ik heb vooral wat dingen die ik bij een ziekenhuisbevalling anders zou willen dan bij de eerste. Ik weet alleen niet hoeveel keus ik op dat moment heb, want ziekenhuis betekent dat er iets is waardoor we niet thuis konden blijven...

Ela, je hebt gewoon een voldragen baby in je buik!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  zondag 24 april 2016 @ 22:08:25 #40
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161688183
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 21:46 schreef Arja het volgende:

[..]

Nu al?
Mij bevalt de kop-in-het-zand-techniek nog uitstekend.
Ik vond het ook een fijne gedachte om alles te weten, en net dat ene waar ik mij niet over in had gelezen vond ik heel nadelig aan mijn eerste bevalling.

Ik denk dat als je goed weet wat je kan verwachten je later veel teleurstelling kan voorkomen
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161688188
Rennies zijn heel lekker, vooral met wat lekker maagzuur er bij. Hopelijk komt dat ook snel, dan hoor je er pas écht bij! :*
pi_161688248
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 21:50 schreef Piekie81 het volgende:
Ik heb nog nooit een rennie gehad, zijn die lekker? Misschien maar eens een doosje kopen om erbij te horen ;)
Gelukkig geen maagzuur hier, maar wel weer misselijk 's avonds :N schijnt er ook bij te horen, maar herken het niet echt van de vorige zwangerschappen.

Komende week gesprek met de vk over de bevalling. Daar even wat dingen aankaarten die we wel of niet willen qua bevalling. Ik heb vooral wat dingen die ik bij een ziekenhuisbevalling anders zou willen dan bij de eerste. Ik weet alleen niet hoeveel keus ik op dat moment heb, want ziekenhuis betekent dat er iets is waardoor we niet thuis konden blijven...

Ela, je hebt gewoon een voldragen baby in je buik!
Mwah... ik heb liever chocola :P ik heb de pepermunt versie dus het valt mee.
S. 2014
J. 2016
pi_161688441
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:08 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ik vond het ook een fijne gedachte om alles te weten, en net dat ene waar ik mij niet over in had gelezen vond ik heel nadelig aan mijn eerste bevalling.

Ik denk dat als je goed weet wat je kan verwachten je later veel teleurstelling kan voorkomen
Ja ik had ook eigenlijk verwacht dat ik alles tot in de puntjes voorbereid zou hebben qua inlezen en dat ik alle spullen voor de babykamer al zou hebben en het geboortekaartje af.
Maar ik voel me zo go with the flow en alles komt goed ook al gaat toch alles anders dan gedacht.
  zondag 24 april 2016 @ 22:19:27 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161688624
Ik had een medaille moeten krijgen vandaag voor mijn aanmoedigpraktijken. Wat een beweging toch weer (jullie kennen me intussen een beetje ;) ). Behalve dat mijn conditie naar de knoppen is (hijg hijg) en ik lastig 'opstart' met lopen, viel het me alles mee. Er zaten ook genoeg pauzes tussen met Limburgse vlaai :9 Maar dámn wat een hagel en sneeuw (en kou! :o ).

Vroeg naar bed!
pi_161688752
Ik weet dat ik een kind kan uitpersen, ik zou dit keer alleen wat meer op mijn strepen staan wb infuus en ophoging en daarmee hopenlijk een weeenstorm voorkomen.

Ik maak mij nu vast druk over hoe dat met de oudste moet... die moet naar opa en oma, maar wat als t midden in de nacht gebeurd? Ik hoop ook dat ik s'middags beval want dan kan ik mijn meisje gelijk zien, anders wil ik niemand zien tot zij is geweest om kennis te maken.

Gelukkig heb ik nog een paar maanden om mij daar druk over te maken :')
S. 2014
J. 2016
  zondag 24 april 2016 @ 22:24:55 #46
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161688897
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 22:14 schreef Arja het volgende:

[..]

Ja ik had ook eigenlijk verwacht dat ik alles tot in de puntjes voorbereid zou hebben qua inlezen en dat ik alle spullen voor de babykamer al zou hebben en het geboortekaartje af.
Maar ik voel me zo go with the flow en alles komt goed ook al gaat toch alles anders dan gedacht.
Dat is ook een hele fijne gedachte en als je echt kan leven met de verkeerde keus aan pijnstilling omdat je bijvoorbeeld niet precies wist welke je op basis van je voorkeuren en de nadelen het liefs zou kiezen dan is dat natuurlijk heerlijk. Dan vooral niet inlezen als het altijd goed is.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 24 april 2016 @ 22:27:55 #47
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161689022
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 22:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik weet dat ik een kind kan uitpersen, ik zou dit keer alleen wat meer op mijn strepen staan wb infuus en ophoging en daarmee hopenlijk een weeenstorm voorkomen.

Ik maak mij nu vast druk over hoe dat met de oudste moet... die moet naar opa en oma, maar wat als t midden in de nacht gebeurd? Ik hoop ook dat ik s'middags beval want dan kan ik mijn meisje gelijk zien, anders wil ik niemand zien tot zij is geweest om kennis te maken.

Gelukkig heb ik nog een paar maanden om mij daar druk over te maken :')
Ik heb mijn ouders idd gewoon een belletje gedaan bij de mini.
Ook gewoon heel laat in de avond. Dat soort dingen lossen zich vanzelf op :Y

En ik wilde ook niemand zien en daar had zeker bij de mini iedereen heeeeel veel moeite mee maar dat kon mij weinig schelen. Eerst mijn kinderen en dan kan de rest en als je daar problemen mee hebt kun je mijn kont kussen :D er waren serieus mensen die boos werden.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Manager PR/Moderator zondag 24 april 2016 @ 22:28:49 #48
269689 crew  Viv
pi_161689057
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 22:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dan bel je opa en oma wakker? :? Ik neem aan dat zij ook wel begrijpen dat dit kan gebeuren.

Of je doet zoals mijn moeder: met je oudste in het kinderzitje voor controle naar het ziekenhuis fietsen, aldaar al iets van 8 cm ontsluiting blijken te hebben en in een rolstoel naar de verloskamer gesjeesd worden. :D
  zondag 24 april 2016 @ 22:30:36 #49
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161689136
Lol :D dat ze nog heeft kunnen fietsen :o
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161689156
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:28 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dan bel je opa en oma wakker? :? Ik neem aan dat zij ook wel begrijpen dat dit kan gebeuren.

Of je doet zoals mijn moeder: met oudste in het kinderzitje voor controle naar het ziekenhuis fietsen, aldaar al iets van 8 cm ontsluiting blijken te hebben en in een rolstoel naar de verloskamer gesjeesd worden. :D
Ja dat zou de logische stap zijn, maar zij wonen in de plaats waar ook t ziekenhuis staat en wij niet... lijkt me zo omslachtig. Maar goed komt allemaal wel goed.
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator zondag 24 april 2016 @ 22:34:07 #51
269689 crew  Viv
pi_161689274
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:30 schreef Moppert het volgende:
Ja dat snap je toch niet? :D Gelukkig was een 17-jarig nichtje mee, dus die heeft met mij in de wachtkamer gezeten. Mijn zusje was er al na een half uur ofzo, mijn vader heeft de hele bevalling gemist (moest vanuit werk in omgeving Tilburg naar Eindhoven rijden).
  zondag 24 april 2016 @ 22:39:50 #52
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161689534
Ik werkte bij mijn midi door tot de 36 weken en ik fietse elke dag een kilometer of 15.
Dat ik dat wist vol te houden vond ik echt al mission impossible :D

En ik moest ook door een tunnel met een fietsgleuf en elke dag de mega zware moederfiets omhoog slepen. Wat was ik toen blij met mijn verlof :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161689682
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:24 schreef Moppert het volgende:

[..]

Dat is ook een hele fijne gedachte en als je echt kan leven met de verkeerde keus aan pijnstilling omdat je bijvoorbeeld niet precies wist welke je op basis van je voorkeuren en de nadelen het liefs zou kiezen dan is dat natuurlijk heerlijk. Dan vooral niet inlezen als het altijd goed is.
Nee, nu ik 32 weken ben, komt dit bij de vk wel ter sprake en krijg ik folders mee en maakt ze extra tijd voor het bevalplan enzo. Maar zelf was ik daar eerder nog niet mee bezig.
pi_161689869
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:30 schreef Moppert het volgende:
Dat het zadel niet verdween in die 8 cm ontsluiting?
pi_161689913
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:08 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ja dat is waar ik bang voor ben, dat er net iets zal gebeuren waar ik niets van weet.. Vooral omdat het de eerste keer gaat zijn zie ik de kans groot dat ik iets mis.
  zondag 24 april 2016 @ 23:01:45 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161690362
quote:
10s.gif Op zondag 24 april 2016 22:49 schreef Arja het volgende:

[..]

Dat het zadel niet verdween in die 8 cm ontsluiting?
Ik dacht hetzelfde en had al een mental image van een klein dameszadel van 8 cm en Vivi's moeder die daar nietsvermoedend op rond reed _O-.
KuikenGuppy
  zondag 24 april 2016 @ 23:03:24 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161690445
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:39 schreef Moppert het volgende:
... ik moest ook door een tunnel met een fietsgleuf ...
Dit kan ik nu ook niet meer normaal lezen _O- :').
KuikenGuppy
pi_161691972
quote:
10s.gif Op zondag 24 april 2016 23:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit kan ik nu ook niet meer normaal lezen _O- :').
We zijn nu wel de topickiller met onze dirty minds
  zondag 24 april 2016 @ 23:46:30 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161692006
quote:
11s.gif Op zondag 24 april 2016 23:45 schreef Arja het volgende:

[..]

We zijn nu wel de topickiller met onze dirty minds
Ik heb vandaag deze cupcakes en cadeautje gekregen van een paar Foksters :D

O+ _O- O+
pi_161692704
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik heb vandaag deze cupcakes en cadeautje gekregen van een paar Foksters :D

[ afbeelding ]

O+ _O- O+
Ik hoopte al dat je zou komen bij "dirty mind".
Maar de cupcake snap ik niet.
  maandag 25 april 2016 @ 00:14:10 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161692743
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 00:12 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik hoopte al dat je zou komen bij "dirty mind".
Maar de cupcake snap ik niet.
Zoet roze en doodshoofdjes vanwege mijn zieke geest *)
Baby is immers van gestoorde Fok user hè :+ O+
pi_161692807
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 00:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Zoet roze en doodshoofdjes vanwege mijn zieke geest *)
Baby is immers van gestoorde Fok user hè :+ O+
Ah zo. Ik dacht dat ik er iets veel smerigers in moest zien.
pi_161692963
Ik zat ook al iets te bedenken in de trant van vla-mousse :?. Maar het is geen vla.
  Manager PR/Moderator maandag 25 april 2016 @ 06:07:03 #64
269689 crew  Viv
pi_161694203
quote:
10s.gif Op zondag 24 april 2016 23:01 schreef Burdie het volgende:
Ik dacht hetzelfde en had al een mental image van een klein dameszadel van 8 cm en Vivi's moeder die daar nietsvermoedend op rond reed _O-.
:D
Nou ja, ik heb dus geen idee wat ze eigenlijk van plan waren qua opvang voor mij tijdens de bevalling, dít was het vast niet, maar toch ging het prima zo!
pi_161694236
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:08 schreef Roomsnoes het volgende:
Rennies zijn heel lekker, vooral met wat lekker maagzuur er bij. Hopelijk komt dat ook snel, dan hoor je er pas écht bij! :*
Ja, kak zeg, zal ik dat hebben. Gewoon drie zwangerschappen zonder maagzuur. Dan toch maar voor een vierde gaan... Daar maar eens een keer een goed gesprek met manlief over voeren >:)

Laatste werkweek! Nog drie keer 10 km heen en terug fietsen en een paar uurtjes achter een bureau hangen en dan zit ook dat erop!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_161694241
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 06:42 schreef Piekie81 het volgende:

[..]

Ja, kak zeg, zal ik dat hebben. Gewoon drie zwangerschappen zonder maagzuur. Dan toch maar voor een vierde gaan... Daar maar eens een keer een goed gesprek met manlief over voeren >:)

Laatste werkweek! Nog drie keer 10 km heen en terug fietsen en een paar uurtjes achter een bureau hangen en dan zit ook dat erop!
Ja jonge, je moet er wat voor over hebben om erbij te horen hè. Graag of niet :{w
pi_161694376
Hier ook veel maagzuur, vooral de eerste paar uur na het slapen gaan. Ik heb al weken de rennies standaard op mijn nachtkastje liggen.

Hoe voelt voorwerk eigenlijk? Ik heb nu anderhalve week dat ik af en toe lichte menstruatiepijn lijk te voelen en als ik een stukje loop of op bed klim (klossen) standaard harde buiken. Is dat al voorwerk? Ik probeer er niet te veel bij stil te staan, want ik ga er vanuit dat de echte bevalling een miljoen keer erger is qua pijn...
pi_161694421
Lot & dodoria
Dank! Het is wel prettig om te horen dat dit geen gekke 'eisen' zijn. Het is natuurlijk mijn lijf en mijn baby maar ik merk toch wel dat er nog veel onduidelijkheid is bij veel vrouwen over het stukje 'zelfbeschikking' tijdens zwangerschap en bevalling. Kijk naar mij met de vraag 'mag ik zefl mijn baby aanpakken?!'. Mij eerste gedachte is dat de vk dat moet doen. Maar als ik dan verder denk dan stop ik mezelf want; mijn kind! Mijn beslissing.
Maar dat is een lastig mechanisme. Zeker als je nog nooit een bevalling hebt gedaan.

Nog een vraag; ik zou graag willen dat de baby minimaal het eerste uur bij mij op de borst, onder een deken ligt. Maar de vk wil natuurlijk een apgar doen en wegen enzo. Kan die apgar desnoods bij mij gedaan worden op de buik? En schoonmaken en wegen mag allemaal later (of niet).

Arja: het maakt mij heerlijk rustig juist! De bevalling ga ik niet kunnen ontwijken dus ik wil weten wat er kan/gaat gebeuren. Ik heb het nog nooit gedaan dus ik heb geen reden om aan te nemen dat ik het niet kan ofzo. Maar kennis is macht dus bring all the info! Ik kijk ook heel graag naar 'ons born every minute'. Ik lach en huil mee en het geeft mij vertrouwen 'als deze hysterica het kan, dan ik ook'. Love it!

[ Bericht 0% gewijzigd door Veruca_Assault op 25-04-2016 07:48:50 ]
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
pi_161694550
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 00:29 schreef Unihipili het volgende:
Ik zat ook al iets te bedenken in de trant van vla-mousse :?. Maar het is geen vla.
Hahaha :D

Piekie bijna verlof! Wat heerlijk.

Veruca, ik kijk ook alle one born every minute. En ik ben bij de bevalling van mijn beste vriendin geweest. Dus het is niet alsof ik niet weet wat me overkomt straks.
  maandag 25 april 2016 @ 08:09:15 #70
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_161694563
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 07:43 schreef Veruca_Assault het volgende:
Lot & dodoria
Dank! Het is wel prettig om te horen dat dit geen gekke 'eisen' zijn. Het is natuurlijk mijn lijf en mijn baby maar ik merk toch wel dat er nog veel onduidelijkheid is bij veel vrouwen over het stukje 'zelfbeschikking' tijdens zwangerschap en bevalling. Kijk naar mij met de vraag 'mag ik zefl mijn baby aanpakken?!'. Mij eerste gedachte is dat de vk dat moet doen. Maar als ik dan verder denk dan stop ik mezelf want; mijn kind! Mijn beslissing.
Maar dat is een lastig mechanisme. Zeker als je nog nooit een bevalling hebt gedaan.

Nog een vraag; ik zou graag willen dat de baby minimaal het eerste uur bij mij op de borst, onder een deken ligt. Maar de vk wil natuurlijk een apgar doen en wegen enzo. Kan die apgar desnoods bij mij gedaan worden op de buik? En schoonmaken en wegen mag allemaal later (of niet).

Arja: het maakt mij heerlijk rustig juist! De bevalling ga ik niet kunnen ontwijken dus ik wil weten wat er kan/gaat gebeuren. Ik heb het nog nooit gedaan dus ik heb geen reden om aan te nemen dat ik het niet kan ofzo. Maar kennis is macht dus bring all the info! Ik kijk ook heel graag naar 'ons born every minute'. Ik lach en huil mee en het geeft mij vertrouwen 'als deze hysterica het kan, dan ik ook'. Love it!
De apgar doen ze direct als de baby jouw lijf verlaat. Ik heb 2x mijn baby direct op m'n borst gekregen (mijn 2e heb ik zelf aangepakt) en na ons warm te hebben toegedekt (en de placenta bevalling) hebben ze ons zeker een uur/anderhalf uur met rust gelaten. Pas daarna wegen ed. De 2e keer werd ik zelfs een beetje onrustig dat het zo lang duurde :@, ik wilde douchen en naar m'n grote kind toe O+
pi_161694585
Ok thnx tante Soesa, maar ik wil dat dus niet met die apgar. Ik wil direct uit mijn vajayjay -> borst. En de baby aangepakt door mijzelf of mijn man.
  maandag 25 april 2016 @ 08:18:05 #72
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_161694611
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 08:13 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ok thnx tante Soesa, maar ik wil dat dus niet met die apgar. Ik wil direct uit mijn vajayjay -> borst. En de baby aangepakt door mijzelf of mijn man.
Apgar doen ze met 1 blik, dat bedoelt Soesa denk ik. Die van haar heeft ze ook zelf aangepakt immers!

Ze horen of t huilt, zien de kleur en spierspanning en horen de ademhaling. Dat duurt alleen langer als de apgar niet goed is en een kind bijvoorbeeld slap en blauw is, zoals mijnes, en dan wil je m zelf ook liever niet op je borst maar eerst goed ademend krijgen denk ik ;)

(Overigens niks ernstigs hoor! Wil niemand bang maken. Spoed keizersnede dus kindje had even opstarthulp nodig. Is heel normaal. Meestal is de apgar meteen goed.)
Kwak
  Manager PR/Moderator maandag 25 april 2016 @ 08:21:18 #73
269689 crew  Viv
pi_161694634
Apgar observeren ze gewoon terwijl je het kind op de borst krijgt: als het goed huilt, niet slap is, roze huid krijgt ben je er wel.
  maandag 25 april 2016 @ 08:26:34 #74
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_161694663
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 08:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Apgar doen ze met 1 blik, dat bedoelt Soesa denk ik. Die van haar heeft ze ook zelf aangepakt immers!

Ze horen of t huilt, zien de kleur en spierspanning en horen de ademhaling. Dat duurt alleen langer als de apgar niet goed is en een kind bijvoorbeeld slap en blauw is, zoals mijnes, en dan wil je m zelf ook liever niet op je borst maar eerst goed ademend krijgen denk ik ;)

(Overigens niks ernstigs hoor! Wil niemand bang maken. Spoed keizersnede dus kindje had even opstarthulp nodig. Is heel normaal. Meestal is de apgar meteen goed.)
Dat idd. Die van mij huilden beide al terwijl hun lijfje nog niet geboren was, dan hoeven ze helemaal niks met je kind te doen!
pi_161694733
Kijk, aan jullie heb ik wat ❤❤❤

Ik las dus dat ze de baby weg nemen bij je maar dat is dus niet zo. Fijn.

En als het niet goed gaat met mij of de baby dan is het uiteraard: doe wat je moet doen!
  maandag 25 april 2016 @ 08:46:50 #76
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161694811
Tunnel met fietsgleuf, een zadel dat verdwijnt in 8 cm ontsluiting en de kutcake van Molo :D Bedankt dames!

VA wat ben je al bezig met de bevalling :o Maar als dat voor jou als een geruststelling voelt: doen. Ik zie het tot nu toe als iets dat 'vast wel goed gaat', maar ben er verder nog niet mee bezig.
pi_161694968
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 07:43 schreef Veruca_Assault het volgende:
Lot & dodoria

Zoals al gezegd, dat doen ze in een oogopslag, kleine wordt op je borst gelegd, flanellen doek eroverheen, en het 1e uur was voor ons. Ik heb zelf de navelstreng doorgeknipt.
Na een uur kwam ze terug, om dochter te wegen, meten, wassen en aankleden, en daarna mocht ik douchen. Lekker kroelen met de kleine dus.

Disclaimer; als de kleine opstartproblemen heeft of er bij jou iets niet lekker gaat kan het natuurlijk allemaal even anders lopen.
S. 2014
J. 2016
pi_161695087
Ik heb me bij de eerste zwangerschap alleen ingelezen in de dingen die ik belangrijk vond (vooral ook omdat ik er via hier op gewezen werd eigenlijk), bijvoorbeeld pijnstilling. Maar ik hoef ook echt niet elk scenario uitgedacht te hebben, van te veel info word ik niet per se rustiger ;) Vooral die zelfbeschikking vind ik belangrijk, dat je weet dat jíj de baas bent en dat je niets hoeft of moet. In het bevalplan stond dat alles goed met ons overlegd moest worden en dat dingen die voor de vk/ziekenhuisstaf vanzelfsprekend waren dat niet per se ook voor ons waren. Maar wel met de disclaimer: in nood zijn zij de baas en mogen ze alles doen wat nodig.
  maandag 25 april 2016 @ 11:47:35 #79
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161697551
Iemand ervaring met de winkel Baby en Kids in Tilburg? Onderweg van Limburg naar Delft en ik krijg ineens de winkeleritis. Zijn toch samen vrij :)

Andere tips op de route ook welkom :)
  maandag 25 april 2016 @ 12:09:57 #80
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_161698149
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 11:47 schreef Quoi het volgende:
Iemand ervaring met de winkel Baby en Kids in Tilburg? Onderweg van Limburg naar Delft en ik krijg ineens de winkeleritis. Zijn toch samen vrij :)

Andere tips op de route ook welkom :)
Geen idee hoe de winkel is. Wel eens kleertjes besteld en dat ging allemaal prim.
In Tilburg heb je ook de van asten baby superstore zitten. Zelf geen ervaring mee, maar MevrouwCactus komt er wel eens.
  maandag 25 april 2016 @ 12:18:34 #81
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161698393
Van Asten is idd prima, groot ook :).
KuikenGuppy
  maandag 25 april 2016 @ 12:30:59 #82
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161698711
Van Asten wordt het, dankje :)

Dan moet ervoor gelunched worden bij La Trappe Natuurlijk :Y) (iets met kat op het spek)
  maandag 25 april 2016 @ 14:46:58 #83
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161701700
Meh, de gastouder die wij op het oog hadden, en met wie we morgen een kennismaking zouden hebben, belt net dat ze op de dag die wij graag wilden toch geen plek meer heeft met ingang van volgend jaar -O- Een ouder van een van de kindjes die ze al in de groep heeft is opnieuw zwanger en wil dat plekje graag en in de praktijk geven ze vaak voorrang aan ouders die al kinderen geplaatst hebben. Ik snap het ergens wel, het lijkt me ook heel onhandig en vervelend om als ouders dan je kinderen bij 2 verschillende gastouders te hebben zitten, maar ik baal ook wel heel hard. We kunnen wel een tijdelijk contract krijgen voor opvang tot aan dat moment, maar dat gaat dan om 4 maanden of zo en dan is het alsnog over. Dus nu moeten we weer op zoek naar een nieuw iemand en ik heb ff geen idee waar we die nou weer vandaan halen...
September duurt nog lang en het moet vast allemaal wel lukken, maar op dit moment baal ik gewoon heel erg. Dit was zo goed als geregeld, we hadden al leuk contact gehad en goede verhalen over haar en nu is het maar weer afwachten :{
  maandag 25 april 2016 @ 15:01:15 #84
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161702035
Dat is flink balen Miss!
Word je nu weer aan een ander gekoppeld of ga je zelf op zoek?

Wij hebben wat inspiratie opgedaan voor Het Kamertje. Difrax fles- en speentjes newbornkit gehaald en nieuwe doseerflesjes voor in het badje dat we overnemen van iemand (waar die flesjes dus kapot van zijn) :P

Dat was al heel wat! :D
pi_161709340
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:46 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Meh, de gastouder die wij op het oog hadden, en met wie we morgen een kennismaking zouden hebben, belt net dat ze op de dag die wij graag wilden toch geen plek meer heeft met ingang van volgend jaar -O- Een ouder van een van de kindjes die ze al in de groep heeft is opnieuw zwanger en wil dat plekje graag en in de praktijk geven ze vaak voorrang aan ouders die al kinderen geplaatst hebben. Ik snap het ergens wel, het lijkt me ook heel onhandig en vervelend om als ouders dan je kinderen bij 2 verschillende gastouders te hebben zitten, maar ik baal ook wel heel hard. We kunnen wel een tijdelijk contract krijgen voor opvang tot aan dat moment, maar dat gaat dan om 4 maanden of zo en dan is het alsnog over. Dus nu moeten we weer op zoek naar een nieuw iemand en ik heb ff geen idee waar we die nou weer vandaan halen...
September duurt nog lang en het moet vast allemaal wel lukken, maar op dit moment baal ik gewoon heel erg. Dit was zo goed als geregeld, we hadden al leuk contact gehad en goede verhalen over haar en nu is het maar weer afwachten :{
Heb je ook contact met het gob? Misschien dat zij nog adresjes weten van potentiele gastouders? :)
pi_161709725
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 08:13 schreef Veruca_Assault het volgende:
Hier twee zkhbevallingen. Bij nr 1 was al in de zwangerschap bekend dat ze even mee zou moeten met de artsen. Hoe anders was dat met nr 2. Mijn man heeft hem geboren laten worden en zo hoppa op mijn buik gelegd. Dekentje erover en snuffelen maar O+ . Tussen de bedrijven door even een placenta eruit gepoept en gehecht. Maar schiet mij maar lek wanneer die apgar is gedaan :D .. mini is het eerste uur geen seconde bij mij vandaan geweest.
pi_161711450
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 19:47 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Hier twee zkhbevallingen. Bij nr 1 was al in de zwangerschap bekend dat ze even mee zou moeten met de artsen. Hoe anders was dat met nr 2. Mijn man heeft hem geboren laten worden en zo hoppa op mijn buik gelegd. Dekentje erover en snuffelen maar O+ . Tussen de bedrijven door even een placenta eruit gepoept en gehecht. Maar schiet mij maar lek wanneer die apgar is gedaan :D .. mini is het eerste uur geen seconde bij mij vandaan geweest.
Geeft de burger goede hoop ❤ En het klinkt fantastisch!

Ik was betrokken bij een flink auto ongeluk vandaag. Mijn auto is Total-loss maar ik ben ok. Vreselijk stijf nu. Toen ik vertelde in de ambulance dat ik zwanger ben moest ik naar het ziekenhuis voor een echo. Alles prima met de baby. Nu even bijkomen van alles.
pi_161712362
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 20:42 schreef Veruca_Assault het volgende:

[..]

Ik was betrokken bij een flink auto ongeluk vandaag. Mijn auto is Total-loss maar ik ben ok. Vreselijk stijf nu. Toen ik vertelde in de ambulance dat ik zwanger ben moest ik naar het ziekenhuis voor een echo. Alles prima met de baby. Nu even bijkomen van alles.
Jeetje dat is schrikken! Fijn dat alles direct gecontroleerd is en ook goed is. Je zal nog wel flinke spierpijn krijgen, sterkte daarmee. Ff rustig aan doen :*
pi_161712363
quote:

[..]

:{

Jemig. Wat een schrik.
  maandag 25 april 2016 @ 21:07:15 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161712415
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 21:05 schreef Arja het volgende:

[..]

:{

Jemig. Wat een schrik.
Ja dit. Bah zeg!

En pas op jezelf komende dagen, kun je nog flink last van krijgen. Even rustig aan doen
  Manager PR/Moderator maandag 25 april 2016 @ 21:11:23 #91
269689 crew  Viv
pi_161712551
quote:
Oef wat schrikken! Fijn dat alles prima is met de baby, doe rustig aan de komende tijd! :*
  maandag 25 april 2016 @ 21:29:21 #92
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_161713271
Dat is schrikken VA! Doe maar rustig aan de komende dagen inderdaad, goed dat het gelijk gecontroleerd is :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_161713632
Woah VA! Pas je weleen beetje op? Fijn dat alles goed is, maar toch even rustig aan!

Vraagje voor de dames die al mama zijn.. Hoeveel kleding (rompers, broekjes, shirtjes) moet je in huis halen voor de baby? Ik heb wel van die baby uitzet lijstjes en dan staat er x aantal kleding setjes. Maar neem aan dat je wel meerdere maten in huis haalt al, kans is aanwezig dat kind 50 niet past en gelijk 56 moet, of juist wel lang maat 50 past.. Ik vind het zo lastig! Tips meer dan welkom☺️

Ik las nog iets over honger! Hier nu ook altijd honger. Ik had altijd al een grote eetlust maar nu heb ik echt altijd eten in mn mond zo ongeveer. Gelukkig voldoet fruit ook, dus ik zit nu op 4/5 stuks fruit per dag 😂
pi_161713834
Ohh schrik zeg Veruca_Assault, fijn dat alles prima blijkt maar rust goed uit! :*
pi_161714357
Jemig Veruca, das even schrikken!
Iam was trouwens precies als Jij bij mijn eerste zwangerschap: Ben meteen begonnen met in lezen en tegen de tijd dat ik 8 weken was had ik mn bevallingsplan wel zo ongeveer klaar. Arme man was nog amper van de schrik bekomen dat ik zwanger was moest hij al mee praten over thuis bevallen; placentas en pijnstilling...

Justme, ik weet niet of ik hier goed antwoord op kan geven, want ik heb altijd veel teveel kleertjes. Maar ik weet wel dat wij 50 amper gebruikt hebben. Baby was 53 cm bij de geboorte en met stoffen luiers pastte 50 niet.
Ik zou sowieso al genoeg 56 in huis hebben. Ik had ook al veel 62 (en wat 74 😶) in huis, maar dat is Omdat ik zoveel kleertjes leuk vond, Dus ze dan maar in grotere maat kocht.
pi_161714676
Oh trouwens: meld! Babyloos nog steeds. Alles is rustig in de buik, borsten zijn weer opgedroogd, ik denk dat deze baby besloten heeft niet geboren te worden en voor eeuwig binnen te blijven 😭.
Vandaag mn pre-labour hars sessie op de agenda staan. Ik kan al n paar weken niet meer voorbij mijn buik kijken (laat staan aan enig onderhoud doen down under). In mijn gedachte viel t wel mee met t oerwoud, maar toen ik in de spiegel keek bleek dat dus wishful thinking 😂.... Na vandaag zie ik er weer toonbaar Uit daar beneden...
  maandag 25 april 2016 @ 22:01:29 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161714783
Ah top!
Hoe ging dat qua pijn enzo? :D

En hup hup, eruit met die baby :+

Zul je zien dat het woensdag wordt :+
pi_161714965
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 21:38 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Woah VA! Pas je weleen beetje op? Fijn dat alles goed is, maar toch even rustig aan!

Vraagje voor de dames die al mama zijn.. Hoeveel kleding (rompers, broekjes, shirtjes) moet je in huis halen voor de baby? Ik heb wel van die baby uitzet lijstjes en dan staat er x aantal kleding setjes. Maar neem aan dat je wel meerdere maten in huis haalt al, kans is aanwezig dat kind 50 niet past en gelijk 56 moet, of juist wel lang maat 50 past.. Ik vind het zo lastig! Tips meer dan welkom☺️

Ik las nog iets over honger! Hier nu ook altijd honger. Ik had altijd al een grote eetlust maar nu heb ik echt altijd eten in mn mond zo ongeveer. Gelukkig voldoet fruit ook, dus ik zit nu op 4/5 stuks fruit per dag 😂
Ik had van beide maten 3 of 4 complete setjes en een stuk of 9 rompers...

Uiteindelijk heb ik in mn kraamweek de prenatal en babydump half leeg gehaald en dat was ook heel leuk want toen wist ik voor wie ik het kocht. O+
S. 2014
J. 2016
  maandag 25 april 2016 @ 22:36:01 #99
52229 Chanty
pi_161716292
Jemig veruca wat schrikken, fijn dat alles in orde is maar doe wel rustig en laat je op tijd nakijken als je last krijgt :* dacht vandaag toevallig nog dat je toch een hele verantwoordelijkheid hebt met beeb in buik en dan achter het stuur. En dat ik er niet aan moet denken dat er iets gebeurt....

Hoeveelheid kleding... Lastig. Lucas zat behoorlijk lang in 50/56. Hangt ook af van hoe iets valt namelijk. Had dingen in 50 door even groot waren als dingen in 62 :') ik heb uiteindelijk op grootte gesorteerd ipv maat op het label. En wij hadden een we spuger dan gaan de setjes er hard doorheen maar je hebt zo bijgekocht ;)
pi_161717185
Dank allemaal ☺️ Ik vind het ook zo lastig, sommige maten zijn inderdaad zo gek, 56 dat zo groot is als 62 etc.
Heb van maat 50 een compleet setje met broekje en truitje, denk dat ik dat dan maar zo laat (tenzij ik op de vrijmarkt nog iets leuks vind). Van 56 zal ik dan wat meer setjes regelen! Heb inderdaad ook wel wat 62 al. Rompers heb in alle maten wel, poosje terug hier in v&a een hele doos gekocht voor een prikke..
En een jasje? Heb je die nodig en in/vanaf welke maat? Kindje komt in oktober...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')