Ja klopt. Bij de vorige bevalling hebben we de navelstreng na 14 uur losgeknipt (wegens omstandigheden was dat toen het meest praktisch), de placenta hebben we net als bij een lotusgeboorte gewassen en gedroogd in zeezout en kruiden. Eerst elke dag 'verschoont' en later om de dag en nog weer later na meerdere dagen/week. Na een poosje is ie helemaal gedroogd. Nu ligt ie ergens in het huis.quote:Op zaterdag 23 april 2016 21:39 schreef dodoria het volgende:
Elamanilo, ik las eerder ergens een post van jou waaruit ik dacht te lezen dat je een lotus-birth doet? (Weet niet hoe dat in het Nederlands heet), dat je de placenta en navelstreng laat zitten tot ze zelf erafvallen. Of las ik dat verkeerd?
Ik vind t wel interessant te weten hoe dat ging...
Bij peuterdame duurde het dus maar 2,5 dag voor de navelstreng losliet van haar buik. Dat is te overzien. Een kennis van mij heeft een lotusgeboorte gedaan en daar duurde het 7 dagen! Over het algemeen hoor ik wel dat de navelstreng vaak sneller loslaat bij een lotusgeboorte.quote:Op zondag 24 april 2016 11:54 schreef dodoria het volgende:
Wat een mooi idee ela! Ik zit meer een beetje met de praktische kant van zo'n navelstreng en placenta nog vast aan baby, anders zou ik t Ook zo doen. Wij hebben vorige keer de placenta bewaard, begraven in de tuin en er een boom op gepland. Vond ik Ook wel een mooi idee.
Gefeliciteerd met 37 weken, als je er maar niet aan denkt voor te kruipen hoor! Ik heb hier de hele tijd valse alarmen, maar Niks zet echt door...😠
Ja!quote:
Ik gun jou zo een normale bevalling deze keer, met weeen en ontsluiting, sloten vruchtwater en persweeen.quote:Op zondag 24 april 2016 12:43 schreef Dyre het volgende:
Ela 37 weken alweer
En dodoria, spannend steeds dat valse alarm. Je lichaam is in ieder geval aan het oefenen voor het echte werk straks!
Hier nog totaal geen teken van voorweeën of krampjes ofzo. Terwijl ik echt met de dag steeds meer nieuwsgierig wordt naar de babyEn de bevalling
Bij de eerste was het met 16-17 weken voor het eerst een onmiskenbaar zwanger buikje, dit ging ook wel belachelijk hard. Nu loop ik denk ik Weert ongeveer gelijk op met de zwangerschap van kuikenquote:Op zondag 24 april 2016 12:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja!En wat grappig van jouw buik. Ik had altijd al wel een buikje (slappe buikspieren), dus het duurt wel even voordat het hier duidelijk een zwangere buik wordt.
Geen kraambezoek in de verloskamer dus...quote:Op zondag 24 april 2016 15:38 schreef Chanty het volgende:
Meldplicht voor Ela![]()
En ik ben eruit qua ziekenhuis voorlopignet in Leiderdorp wezen kijken en ook daar erg positief over. Beetje zelfde verhaal als in Gouda alleen hebben zij draadloos ctg wat ik wel heel fijn vindt, kan ik mijn weeën namelijk onder de douche opvangen en rondlopen. En ze hebben recent nog een stuitbevalling met eerdere ks gedaan en staan daar niet huisverig tegenover
Maar kraambezoek op de verloskamer is toch vaak niet het geval. Ze brengen je toch asap over naar de gewone kamers?quote:Op zondag 24 april 2016 15:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Geen kraambezoek in de verloskamer dus...![]()
Fijn dat je er 1 gevonden hebt die aansluit bij je wensen.
Je hebt ook kraamsuites waarbij je niet hoeft te verkassen na de bevalling, geen idee hoe het in Leiderdorp is hoor.quote:Op zondag 24 april 2016 16:48 schreef Moppert het volgende:
Maar kraambezoek op de verloskamer is toch vaak niet het geval. Ze brengen je toch asap over naar de gewone kamers?
Chanty wil juist zo snel mogelijk naar huis, haar schrikbeeld is een ziekenhuis dat haar per se 4 dagen wil houden na een keizersnede, want protocol.quote:Op zondag 24 april 2016 16:59 schreef Fieder het volgende:
Maar als alles goed gaat moet je na een paar uur naar huis, maar dat is standaard. Als je sowieso wilt blijven moet je meer aan een kraamhotel denken geloof ik?
In Gouda is het verlos en kraamkamer in 1. Ik had bij saar trouwens wel bezoek op de verloskamer, maar hebben daar ook de nacht doorgebracht ivm overvolle kraamafdeling.quote:Op zondag 24 april 2016 16:48 schreef Moppert het volgende:
[..]
Maar kraambezoek op de verloskamer is toch vaak niet het geval. Ze brengen je toch asap over naar de gewone kamers?
quote:Op zondag 24 april 2016 20:10 schreef Burdie het volgende:
Fijn Chanty.
Twinkle, dat klinkt gezellig! En over dozen gesproken, ik kreeg laatst ook al een ophaalbericht, wat belachelijk vroeg!
Nazil, goed bezig.
Hebben jullie ook steeds zo'n enorme hongerrrrrrrr? Wij hebben net een half uurtje het avondeten achter de kiezen, en ik voel mijn maag alweer knorrenmaar ik ben tegelijkertijd ook misselijk
#fml
Oh GM, Wehkamp heeft 2+2 gratis op alle newborn pampers (geen idee of dat een goede aanbieding is).
Ja, echt niet normaal! Vroeger moest ik echt niet rond 17:00 wat zoutjes eten ofzo, dan was meteen mijn eetlust voor het avondeten weg. Nu kan dat prima!quote:Op zondag 24 april 2016 20:10 schreef Burdie het volgende:
Hebben jullie ook steeds zo'n enorme hongerrrrrrrr? Wij hebben net een half uurtje het avondeten achter de kiezen, en ik voel mijn maag alweer knorrenmaar ik ben tegelijkertijd ook misselijk
#fml
Buiten dat het wmb hele normale wensen zijn heeft je vk niet zoveel te willen toch? Jouw lijf, jouw bevalling.quote:Op zondag 24 april 2016 21:19 schreef Veruca_Assault het volgende:
Elamanilo, wat is het voordeel van een Lotus birth it tot de navelstreng laten uitkloppen en dan knippen?
En wat voor reactie had je vk hierop?
Ik ben ALLES aan het lezen over ALLES van bevallen en zou graag de navelstreng willen laten uitkloppen én geen oxytocine spuit krijgen om de placenta te laten komen. Ik wil rust en de tijd krijgen voor deze zaken. Ben alleen bang dat mijn vk dit niet wil. Geen idee waarom niet maar het is niet standaard dus...
Ik ga mijn volgende afspraak dubbel inplannen zodat ik tijd heb om dit te bespreken denk ik.
Any thoughts anyone?
Dit zijn redelijk standaard dingen, Dus Ik neem aan dat je vk hier positief tegenover staat. Ik ben nogal een hippy als het op bevallen aankomt en ben voor zo min mogelijk interventies. Maar ik ben dan weer niet zo militant dat ik er kosten-wat-kost aan vasthoud. Bij mijn eerste bevalling heb ik uiteindelijk wel de injectie genomen om de placenta te laten komen. Na anderhalf uur was ie er nog niet. Volgens mij injectie gehad na ongeveer 45 minuten en na anderhalf uur ambulance gebeld om naar ziekenhuis te gaan voor verwijdering van placenta via operatie. Ambulance stond voor de deur, infuus werd gezet en *flop* daar was de placenta.... Kon ambulance fijn weer onverichter zaken terug.quote:Op zondag 24 april 2016 21:19 schreef Veruca_Assault het volgende:
Elamanilo, wat is het voordeel van een Lotus birth it tot de navelstreng laten uitkloppen en dan knippen?
En wat voor reactie had je vk hierop?
Ik ben ALLES aan het lezen over ALLES van bevallen en zou graag de navelstreng willen laten uitkloppen én geen oxytocine spuit krijgen om de placenta te laten komen. Ik wil rust en de tijd krijgen voor deze zaken. Ben alleen bang dat mijn vk dit niet wil. Geen idee waarom niet maar het is niet standaard dus...
Ik ga mijn volgende afspraak dubbel inplannen zodat ik tijd heb om dit te bespreken denk ik.
Any thoughts anyone?
*boks* had het bij dochter 8 maanden lang en nu ook alweer dikke rennie fan.quote:Op zondag 24 april 2016 21:23 schreef Nouk84 het volgende:
Wachten jullie maar tot het maagzuur begint....Ik eet wel, en vaak ook teveel, om vervolgens gestraft te worden...
Herkenbaar.quote:Op zondag 24 april 2016 21:23 schreef Nouk84 het volgende:
Wachten jullie maar tot het maagzuur begint....Ik eet wel, en vaak ook teveel, om vervolgens gestraft te worden...
Nu al?quote:Op zondag 24 april 2016 21:19 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ik ben ALLES aan het lezen over ALLES van bevallen
Ik vond het ook een fijne gedachte om alles te weten, en net dat ene waar ik mij niet over in had gelezen vond ik heel nadelig aan mijn eerste bevalling.quote:Op zondag 24 april 2016 21:46 schreef Arja het volgende:
[..]
Nu al?
Mij bevalt de kop-in-het-zand-techniek nog uitstekend.
Mwah... ik heb liever chocolaquote:Op zondag 24 april 2016 21:50 schreef Piekie81 het volgende:
Ik heb nog nooit een rennie gehad, zijn die lekker? Misschien maar eens een doosje kopen om erbij te horen![]()
Gelukkig geen maagzuur hier, maar wel weer misselijk 's avondsschijnt er ook bij te horen, maar herken het niet echt van de vorige zwangerschappen.
Komende week gesprek met de vk over de bevalling. Daar even wat dingen aankaarten die we wel of niet willen qua bevalling. Ik heb vooral wat dingen die ik bij een ziekenhuisbevalling anders zou willen dan bij de eerste. Ik weet alleen niet hoeveel keus ik op dat moment heb, want ziekenhuis betekent dat er iets is waardoor we niet thuis konden blijven...
Ela, je hebt gewoon een voldragen baby in je buik!
Ja ik had ook eigenlijk verwacht dat ik alles tot in de puntjes voorbereid zou hebben qua inlezen en dat ik alle spullen voor de babykamer al zou hebben en het geboortekaartje af.quote:Op zondag 24 april 2016 22:08 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik vond het ook een fijne gedachte om alles te weten, en net dat ene waar ik mij niet over in had gelezen vond ik heel nadelig aan mijn eerste bevalling.
Ik denk dat als je goed weet wat je kan verwachten je later veel teleurstelling kan voorkomen
Dat is ook een hele fijne gedachte en als je echt kan leven met de verkeerde keus aan pijnstilling omdat je bijvoorbeeld niet precies wist welke je op basis van je voorkeuren en de nadelen het liefs zou kiezen dan is dat natuurlijk heerlijk. Dan vooral niet inlezen als het altijd goed is.quote:Op zondag 24 april 2016 22:14 schreef Arja het volgende:
[..]
Ja ik had ook eigenlijk verwacht dat ik alles tot in de puntjes voorbereid zou hebben qua inlezen en dat ik alle spullen voor de babykamer al zou hebben en het geboortekaartje af.
Maar ik voel me zo go with the flow en alles komt goed ook al gaat toch alles anders dan gedacht.
Ik heb mijn ouders idd gewoon een belletje gedaan bij de mini.quote:Op zondag 24 april 2016 22:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik weet dat ik een kind kan uitpersen, ik zou dit keer alleen wat meer op mijn strepen staan wb infuus en ophoging en daarmee hopenlijk een weeenstorm voorkomen.
Ik maak mij nu vast druk over hoe dat met de oudste moet... die moet naar opa en oma, maar wat als t midden in de nacht gebeurd? Ik hoop ook dat ik s'middags beval want dan kan ik mijn meisje gelijk zien, anders wil ik niemand zien tot zij is geweest om kennis te maken.
Gelukkig heb ik nog een paar maanden om mij daar druk over te maken
Dan bel je opa en oma wakker?quote:Op zondag 24 april 2016 22:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik maak mij nu vast druk over hoe dat met de oudste moet... die moet naar opa en oma, maar wat als t midden in de nacht gebeurd? Ik hoop ook dat ik s'middags beval want dan kan ik mijn meisje gelijk zien, anders wil ik niemand zien tot zij is geweest om kennis te maken.
Ja dat zou de logische stap zijn, maar zij wonen in de plaats waar ook t ziekenhuis staat en wij niet... lijkt me zo omslachtig. Maar goed komt allemaal wel goed.quote:Op zondag 24 april 2016 22:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dan bel je opa en oma wakker?Ik neem aan dat zij ook wel begrijpen dat dit kan gebeuren.
Of je doet zoals mijn moeder: met oudste in het kinderzitje voor controle naar het ziekenhuis fietsen, aldaar al iets van 8 cm ontsluiting blijken te hebben en in een rolstoel naar de verloskamer gesjeesd worden.
Ja dat snap je toch niet?quote:
Nee, nu ik 32 weken ben, komt dit bij de vk wel ter sprake en krijg ik folders mee en maakt ze extra tijd voor het bevalplan enzo. Maar zelf was ik daar eerder nog niet mee bezig.quote:Op zondag 24 april 2016 22:24 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat is ook een hele fijne gedachte en als je echt kan leven met de verkeerde keus aan pijnstilling omdat je bijvoorbeeld niet precies wist welke je op basis van je voorkeuren en de nadelen het liefs zou kiezen dan is dat natuurlijk heerlijk. Dan vooral niet inlezen als het altijd goed is.
Ja dat is waar ik bang voor ben, dat er net iets zal gebeuren waar ik niets van weet.. Vooral omdat het de eerste keer gaat zijn zie ik de kans groot dat ik iets mis.quote:Op zondag 24 april 2016 22:08 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik vond het ook een fijne gedachte om alles te weten, en net dat ene waar ik mij niet over in had gelezen vond ik heel nadelig aan mijn eerste bevalling.
Ik denk dat als je goed weet wat je kan verwachten je later veel teleurstelling kan voorkomen
Ik dacht hetzelfde en had al een mental image van een klein dameszadel van 8 cm en Vivi's moeder die daar nietsvermoedend op rond reedquote:Op zondag 24 april 2016 22:49 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat het zadel niet verdween in die 8 cm ontsluiting?
Dit kan ik nu ook niet meer normaal lezenquote:Op zondag 24 april 2016 22:39 schreef Moppert het volgende:
... ik moest ook door een tunnel met een fietsgleuf ...
We zijn nu wel de topickiller met onze dirty mindsquote:Op zondag 24 april 2016 23:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dit kan ik nu ook niet meer normaal lezen![]()
.
Ik heb vandaag deze cupcakes en cadeautje gekregen van een paar Fokstersquote:Op zondag 24 april 2016 23:45 schreef Arja het volgende:
[..]
We zijn nu wel de topickiller met onze dirty minds
Ik hoopte al dat je zou komen bij "dirty mind".quote:Op zondag 24 april 2016 23:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb vandaag deze cupcakes en cadeautje gekregen van een paar Foksters
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Zoet roze en doodshoofdjes vanwege mijn zieke geestquote:Op maandag 25 april 2016 00:12 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik hoopte al dat je zou komen bij "dirty mind".
Maar de cupcake snap ik niet.
Ah zo. Ik dacht dat ik er iets veel smerigers in moest zien.quote:Op maandag 25 april 2016 00:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Zoet roze en doodshoofdjes vanwege mijn zieke geest![]()
Baby is immers van gestoorde Fok user hè![]()
quote:Op zondag 24 april 2016 23:01 schreef Burdie het volgende:
Ik dacht hetzelfde en had al een mental image van een klein dameszadel van 8 cm en Vivi's moeder die daar nietsvermoedend op rond reed.
Ja, kak zeg, zal ik dat hebben. Gewoon drie zwangerschappen zonder maagzuur. Dan toch maar voor een vierde gaan... Daar maar eens een keer een goed gesprek met manlief over voerenquote:Op zondag 24 april 2016 22:08 schreef Roomsnoes het volgende:
Rennies zijn heel lekker, vooral met wat lekker maagzuur er bij. Hopelijk komt dat ook snel, dan hoor je er pas écht bij!
Ja jonge, je moet er wat voor over hebben om erbij te horen hè. Graag of nietquote:Op maandag 25 april 2016 06:42 schreef Piekie81 het volgende:
[..]
Ja, kak zeg, zal ik dat hebben. Gewoon drie zwangerschappen zonder maagzuur. Dan toch maar voor een vierde gaan... Daar maar eens een keer een goed gesprek met manlief over voeren![]()
Laatste werkweek! Nog drie keer 10 km heen en terug fietsen en een paar uurtjes achter een bureau hangen en dan zit ook dat erop!
Hahahaquote:Op maandag 25 april 2016 00:29 schreef Unihipili het volgende:
Ik zat ook al iets te bedenken in de trant van vla-mousse. Maar het is geen vla.
De apgar doen ze direct als de baby jouw lijf verlaat. Ik heb 2x mijn baby direct op m'n borst gekregen (mijn 2e heb ik zelf aangepakt) en na ons warm te hebben toegedekt (en de placenta bevalling) hebben ze ons zeker een uur/anderhalf uur met rust gelaten. Pas daarna wegen ed. De 2e keer werd ik zelfs een beetje onrustig dat het zo lang duurdequote:Op maandag 25 april 2016 07:43 schreef Veruca_Assault het volgende:
Lot & dodoria
Dank! Het is wel prettig om te horen dat dit geen gekke 'eisen' zijn. Het is natuurlijk mijn lijf en mijn baby maar ik merk toch wel dat er nog veel onduidelijkheid is bij veel vrouwen over het stukje 'zelfbeschikking' tijdens zwangerschap en bevalling. Kijk naar mij met de vraag 'mag ik zefl mijn baby aanpakken?!'. Mij eerste gedachte is dat de vk dat moet doen. Maar als ik dan verder denk dan stop ik mezelf want; mijn kind! Mijn beslissing.
Maar dat is een lastig mechanisme. Zeker als je nog nooit een bevalling hebt gedaan.
Nog een vraag; ik zou graag willen dat de baby minimaal het eerste uur bij mij op de borst, onder een deken ligt. Maar de vk wil natuurlijk een apgar doen en wegen enzo. Kan die apgar desnoods bij mij gedaan worden op de buik? En schoonmaken en wegen mag allemaal later (of niet).
Arja: het maakt mij heerlijk rustig juist! De bevalling ga ik niet kunnen ontwijken dus ik wil weten wat er kan/gaat gebeuren. Ik heb het nog nooit gedaan dus ik heb geen reden om aan te nemen dat ik het niet kan ofzo. Maar kennis is macht dus bring all the info! Ik kijk ook heel graag naar 'ons born every minute'. Ik lach en huil mee en het geeft mij vertrouwen 'als deze hysterica het kan, dan ik ook'. Love it!
Apgar doen ze met 1 blik, dat bedoelt Soesa denk ik. Die van haar heeft ze ook zelf aangepakt immers!quote:Op maandag 25 april 2016 08:13 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ok thnx tante Soesa, maar ik wil dat dus niet met die apgar. Ik wil direct uit mijn vajayjay -> borst. En de baby aangepakt door mijzelf of mijn man.
Dat idd. Die van mij huilden beide al terwijl hun lijfje nog niet geboren was, dan hoeven ze helemaal niks met je kind te doen!quote:Op maandag 25 april 2016 08:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Apgar doen ze met 1 blik, dat bedoelt Soesa denk ik. Die van haar heeft ze ook zelf aangepakt immers!
Ze horen of t huilt, zien de kleur en spierspanning en horen de ademhaling. Dat duurt alleen langer als de apgar niet goed is en een kind bijvoorbeeld slap en blauw is, zoals mijnes, en dan wil je m zelf ook liever niet op je borst maar eerst goed ademend krijgen denk ik
(Overigens niks ernstigs hoor! Wil niemand bang maken. Spoed keizersnede dus kindje had even opstarthulp nodig. Is heel normaal. Meestal is de apgar meteen goed.)
Zoals al gezegd, dat doen ze in een oogopslag, kleine wordt op je borst gelegd, flanellen doek eroverheen, en het 1e uur was voor ons. Ik heb zelf de navelstreng doorgeknipt.quote:Op maandag 25 april 2016 07:43 schreef Veruca_Assault het volgende:
Lot & dodoria
Dank! Het is wel prettig om te horen dat dit geen gekke 'eisen' zijn. Het is natuurlijk mijn lijf en mijn baby maar ik merk toch wel dat er nog veel onduidelijkheid is bij veel vrouwen over het stukje 'zelfbeschikking' tijdens zwangerschap en bevalling. Kijk naar mij met de vraag 'mag ik zefl mijn baby aanpakken?!'. Mij eerste gedachte is dat de vk dat moet doen. Maar als ik dan verder denk dan stop ik mezelf want; mijn kind! Mijn beslissing.
Maar dat is een lastig mechanisme. Zeker als je nog nooit een bevalling hebt gedaan.
Nog een vraag; ik zou graag willen dat de baby minimaal het eerste uur bij mij op de borst, onder een deken ligt. Maar de vk wil natuurlijk een apgar doen en wegen enzo. Kan die apgar desnoods bij mij gedaan worden op de buik? En schoonmaken en wegen mag allemaal later (of niet).
Arja: het maakt mij heerlijk rustig juist! De bevalling ga ik niet kunnen ontwijken dus ik wil weten wat er kan/gaat gebeuren. Ik heb het nog nooit gedaan dus ik heb geen reden om aan te nemen dat ik het niet kan ofzo. Maar kennis is macht dus bring all the info! Ik kijk ook heel graag naar 'ons born every minute'. Ik lach en huil mee en het geeft mij vertrouwen 'als deze hysterica het kan, dan ik ook'. Love it!
Geen idee hoe de winkel is. Wel eens kleertjes besteld en dat ging allemaal prim.quote:Op maandag 25 april 2016 11:47 schreef Quoi het volgende:
Iemand ervaring met de winkel Baby en Kids in Tilburg? Onderweg van Limburg naar Delft en ik krijg ineens de winkeleritis. Zijn toch samen vrij
Andere tips op de route ook welkom
Heb je ook contact met het gob? Misschien dat zij nog adresjes weten van potentiele gastouders?quote:Op maandag 25 april 2016 14:46 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Meh, de gastouder die wij op het oog hadden, en met wie we morgen een kennismaking zouden hebben, belt net dat ze op de dag die wij graag wilden toch geen plek meer heeft met ingang van volgend jaarEen ouder van een van de kindjes die ze al in de groep heeft is opnieuw zwanger en wil dat plekje graag en in de praktijk geven ze vaak voorrang aan ouders die al kinderen geplaatst hebben. Ik snap het ergens wel, het lijkt me ook heel onhandig en vervelend om als ouders dan je kinderen bij 2 verschillende gastouders te hebben zitten, maar ik baal ook wel heel hard. We kunnen wel een tijdelijk contract krijgen voor opvang tot aan dat moment, maar dat gaat dan om 4 maanden of zo en dan is het alsnog over. Dus nu moeten we weer op zoek naar een nieuw iemand en ik heb ff geen idee waar we die nou weer vandaan halen...
September duurt nog lang en het moet vast allemaal wel lukken, maar op dit moment baal ik gewoon heel erg. Dit was zo goed als geregeld, we hadden al leuk contact gehad en goede verhalen over haar en nu is het maar weer afwachten
Hier twee zkhbevallingen. Bij nr 1 was al in de zwangerschap bekend dat ze even mee zou moeten met de artsen. Hoe anders was dat met nr 2. Mijn man heeft hem geboren laten worden en zo hoppa op mijn buik gelegd. Dekentje erover en snuffelen maarquote:Op maandag 25 april 2016 08:13 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ok thnx tante Soesa, maar ik wil dat dus niet met die apgar. Ik wil direct uit mijn vajayjay -> borst. En de baby aangepakt door mijzelf of mijn man.
Geeft de burger goede hoop ❤ En het klinkt fantastisch!quote:Op maandag 25 april 2016 19:47 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hier twee zkhbevallingen. Bij nr 1 was al in de zwangerschap bekend dat ze even mee zou moeten met de artsen. Hoe anders was dat met nr 2. Mijn man heeft hem geboren laten worden en zo hoppa op mijn buik gelegd. Dekentje erover en snuffelen maar. Tussen de bedrijven door even een placenta eruit gepoept en gehecht. Maar schiet mij maar lek wanneer die apgar is gedaan
.. mini is het eerste uur geen seconde bij mij vandaan geweest.
Jeetje dat is schrikken! Fijn dat alles direct gecontroleerd is en ook goed is. Je zal nog wel flinke spierpijn krijgen, sterkte daarmee. Ff rustig aan doenquote:Op maandag 25 april 2016 20:42 schreef Veruca_Assault het volgende:
[..]
Geeft de burger goede hoop ❤ En het klinkt fantastisch!
Ik was betrokken bij een flink auto ongeluk vandaag. Mijn auto is Total-loss maar ik ben ok. Vreselijk stijf nu. Toen ik vertelde in de ambulance dat ik zwanger ben moest ik naar het ziekenhuis voor een echo. Alles prima met de baby. Nu even bijkomen van alles.
quote:Op maandag 25 april 2016 20:42 schreef Veruca_Assault het volgende:
[..]
Geeft de burger goede hoop ❤ En het klinkt fantastisch!
Ik was betrokken bij een flink auto ongeluk vandaag. Mijn auto is Total-loss maar ik ben ok. Vreselijk stijf nu. Toen ik vertelde in de ambulance dat ik zwanger ben moest ik naar het ziekenhuis voor een echo. Alles prima met de baby. Nu even bijkomen van alles.
Ja dit. Bah zeg!quote:
Oef wat schrikken! Fijn dat alles prima is met de baby, doe rustig aan de komende tijd!quote:Op maandag 25 april 2016 20:42 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ik had van beide maten 3 of 4 complete setjes en een stuk of 9 rompers...quote:Op maandag 25 april 2016 21:38 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Woah VA! Pas je weleen beetje op? Fijn dat alles goed is, maar toch even rustig aan!
Vraagje voor de dames die al mama zijn.. Hoeveel kleding (rompers, broekjes, shirtjes) moet je in huis halen voor de baby? Ik heb wel van die baby uitzet lijstjes en dan staat er x aantal kleding setjes. Maar neem aan dat je wel meerdere maten in huis haalt al, kans is aanwezig dat kind 50 niet past en gelijk 56 moet, of juist wel lang maat 50 past.. Ik vind het zo lastig! Tips meer dan welkom☺️
Ik las nog iets over honger! Hier nu ook altijd honger. Ik had altijd al een grote eetlust maar nu heb ik echt altijd eten in mn mond zo ongeveer. Gelukkig voldoet fruit ook, dus ik zit nu op 4/5 stuks fruit per dag 😂
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |