abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161668048
4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic (jongen)
27 mei: Piekie81 (meisje)
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep (jongen)

9 juni: Miss_Congeniality (meisje)
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
15 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo (meisje)
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry *** (meisje)
28 juni: Sull (Meisje)

3 juli: Suikertante (meisje)
18 juli: Amsel (jongen)
25 juli: Gaddle (meisje)
28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl (meisje)
31 juli: _Ophelia_ (meisje)

5 augustus: Queens
7 augustus: Fieder (jongen)
7 augustus: Miezziej (meisje)
8 augustus: ikke_84 (jongen)
9 augustus: Marjolijntje (jongen)
13 augustus: angelatje (meisje)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss

1 oktober: Little_Acorn (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
10 oktober: jUsTmE13o2 (meisje)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

5 november: gewoonmezelf87
8 november: snoenk
13 november: sproetjes

4 december: Radyhyn

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote *)
S. 2014
J. 2016
  zondag 24 april 2016 @ 10:49:48 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161668283
Fipo *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161669393
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:39 schreef dodoria het volgende:
Elamanilo, ik las eerder ergens een post van jou waaruit ik dacht te lezen dat je een lotus-birth doet? (Weet niet hoe dat in het Nederlands heet), dat je de placenta en navelstreng laat zitten tot ze zelf erafvallen. Of las ik dat verkeerd?
Ik vind t wel interessant te weten hoe dat ging...
Ja klopt. Bij de vorige bevalling hebben we de navelstreng na 14 uur losgeknipt (wegens omstandigheden was dat toen het meest praktisch), de placenta hebben we net als bij een lotusgeboorte gewassen en gedroogd in zeezout en kruiden. Eerst elke dag 'verschoont' en later om de dag en nog weer later na meerdere dagen/week. Na een poosje is ie helemaal gedroogd. Nu ligt ie ergens in het huis. ;) Ik hoop dat deze keer de lotusgeboorte nog vollediger kan, dat de placenta aan de baby kan blijven tot de navelstreng loslaat. O+
pi_161669620
Wat een mooi idee ela! Ik zit meer een beetje met de praktische kant van zo'n navelstreng en placenta nog vast aan baby, anders zou ik t Ook zo doen. Wij hebben vorige keer de placenta bewaard, begraven in de tuin en er een boom op gepland. Vond ik Ook wel een mooi idee.

Gefeliciteerd met 37 weken, als je er maar niet aan denkt voor te kruipen hoor! Ik heb hier de hele tijd valse alarmen, maar Niks zet echt door...😠
pi_161669949
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 11:54 schreef dodoria het volgende:
Wat een mooi idee ela! Ik zit meer een beetje met de praktische kant van zo'n navelstreng en placenta nog vast aan baby, anders zou ik t Ook zo doen. Wij hebben vorige keer de placenta bewaard, begraven in de tuin en er een boom op gepland. Vond ik Ook wel een mooi idee.

Gefeliciteerd met 37 weken, als je er maar niet aan denkt voor te kruipen hoor! Ik heb hier de hele tijd valse alarmen, maar Niks zet echt door...😠
Bij peuterdame duurde het dus maar 2,5 dag voor de navelstreng losliet van haar buik. Dat is te overzien. Een kennis van mij heeft een lotusgeboorte gedaan en daar duurde het 7 dagen! Over het algemeen hoor ik wel dat de navelstreng vaak sneller loslaat bij een lotusgeboorte.
Je pakt de placenta in in doeken/hydrofielen/(oud)theedoeken van katoen en door de kruiden heeft de placenta wel een geur maar de eerste dagen is die niet sterk of overheersend of storend.
Na een poosje heeft ie een wat sterkere geur, vooral tijdens het schoonmaken, maar dan is ie al los van de baby en kun je nog een extra doek eroverheen leggen, over de schaal waar je hem in hebt leggen bijv. Ik vond toen, vlak na de bevalling, de geur sterk bij het schoonmaken, maar dat schoonmaken deed mijn lief met m'n vader, dus daar hoefde ik niet bij te zijn. ;)
Na de geboorte kun je een vergiet, schaal of mandje gebruiken om de placenta in doeken gewikkeld in te leggen. Je kunt hem ook alleen in doeken wikkelen en bij het verplaatsen op de buik van je baby leggen. De eerste dagen lag ik zelf voornamelijk in bed en de baby bij me, dus geen gedoe met veel gesleep. We hadden aan het begin ook maar heel weinig visite, dus ook daar geen gekke situaties mee. :)

Enne, ik zal niet voorpiepen, tenminste, hier is alles nog lekker rustig. De baby ligt nog vrij hoog, maar dat is niet gek bij een tweede. Ik merk wel dat ik sneller mijn buik voel als ik dingen doe, maar dat is ook niet zo gek. ;)
Ik ben heel benieuwd wanneer het bij jou echt zal doorzetten! Het blijft elke keer spannend als iemand die zo dichtbij is uitgerekend op het punt van bevallen staat. Dus ik volg wat je schrijft op de voet. :D O+
pi_161670359
Beter blijft die zooi uit mijn bak ja. :{w
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  Manager PR/Moderator zondag 24 april 2016 @ 12:40:35 #7
269689 crew  Viv
pi_161670631
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 06:10 schreef Burdie het volgende:
Vivi, wisseldagboks *O* 14 weken *O*.
Ja! O+ En wat grappig van jouw buik. Ik had altijd al wel een buikje (slappe buikspieren), dus het duurt wel even voordat het hier duidelijk een zwangere buik wordt. :')
pi_161670728
Ela 37 weken alweer *O*

En dodoria, spannend steeds dat valse alarm. Je lichaam is in ieder geval aan het oefenen voor het echte werk straks!

Hier nog totaal geen teken van voorweeën of krampjes ofzo. Terwijl ik echt met de dag steeds meer nieuwsgierig wordt naar de baby O+ En de bevalling :%
pi_161671070
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 12:43 schreef Dyre het volgende:
Ela 37 weken alweer *O*

En dodoria, spannend steeds dat valse alarm. Je lichaam is in ieder geval aan het oefenen voor het echte werk straks!

Hier nog totaal geen teken van voorweeën of krampjes ofzo. Terwijl ik echt met de dag steeds meer nieuwsgierig wordt naar de baby O+ En de bevalling :%
Ik gun jou zo een normale bevalling deze keer, met weeen en ontsluiting, sloten vruchtwater en persweeen. O+ en allemaal voorspoedig natuurlijk.

Dat laatste overigens voor iedereen natuurlijk ;)
S. 2014
J. 2016
  zondag 24 april 2016 @ 13:10:46 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161671310
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 12:40 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja! O+ En wat grappig van jouw buik. Ik had altijd al wel een buikje (slappe buikspieren), dus het duurt wel even voordat het hier duidelijk een zwangere buik wordt. :')
Bij de eerste was het met 16-17 weken voor het eerst een onmiskenbaar zwanger buikje, dit ging ook wel belachelijk hard. Nu loop ik denk ik Weert ongeveer gelijk op met de zwangerschap van kuiken ;).
KuikenGuppy
pi_161673953
Ela 37 weken! Dat gaat snel. Ik ben benieuwd naar jullie kindje en de naam.

Molo, 32 weken boks terug 👊
Bijna verlof!
  zondag 24 april 2016 @ 15:38:50 #12
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_161674429
Meldplicht voor Ela *O*

En ik ben eruit qua ziekenhuis voorlopig :) net in Leiderdorp wezen kijken en ook daar erg positief over. Beetje zelfde verhaal als in Gouda alleen hebben zij draadloos ctg wat ik wel heel fijn vindt, kan ik mijn weeën namelijk onder de douche opvangen en rondlopen. En ze hebben recent nog een stuitbevalling met eerdere ks gedaan en staan daar niet huisverig tegenover :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_161674550
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 15:38 schreef Chanty het volgende:
Meldplicht voor Ela *O*

En ik ben eruit qua ziekenhuis voorlopig :) net in Leiderdorp wezen kijken en ook daar erg positief over. Beetje zelfde verhaal als in Gouda alleen hebben zij draadloos ctg wat ik wel heel fijn vindt, kan ik mijn weeën namelijk onder de douche opvangen en rondlopen. En ze hebben recent nog een stuitbevalling met eerdere ks gedaan en staan daar niet huisverig tegenover :)
Geen kraambezoek in de verloskamer dus... -O-

Fijn dat je er 1 gevonden hebt die aansluit bij je wensen.
S. 2014
J. 2016
pi_161674741
Ela 37 weken *O*

Chanty Leiderdorp is fijn :Y mooie kraamsuites ook
  Manager PR/Moderator zondag 24 april 2016 @ 16:44:51 #15
269689 crew  Viv
pi_161675892
Wat fijn Chanty! En ook niet standaard 4 dagen blijven na eventuele ks?
  zondag 24 april 2016 @ 16:48:52 #16
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161676002
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 15:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Geen kraambezoek in de verloskamer dus... -O-

Fijn dat je er 1 gevonden hebt die aansluit bij je wensen.
Maar kraambezoek op de verloskamer is toch vaak niet het geval. Ze brengen je toch asap over naar de gewone kamers?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Manager PR/Moderator zondag 24 april 2016 @ 16:55:39 #17
269689 crew  Viv
pi_161676285
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 16:48 schreef Moppert het volgende:
Maar kraambezoek op de verloskamer is toch vaak niet het geval. Ze brengen je toch asap over naar de gewone kamers?
Je hebt ook kraamsuites waarbij je niet hoeft te verkassen na de bevalling, geen idee hoe het in Leiderdorp is hoor.
pi_161676443
De kraamsuites zijn daar tegenover de verloskamers. Na de bevalling krijg je je eigen kamer met eigen badkamer. Daar mag je bezoek ontvangen. Ik vond het ideaal O+

Maar als alles goed gaat moet je na een paar uur naar huis, maar dat is standaard. Als je sowieso wilt blijven moet je meer aan een kraamhotel denken geloof ik?
  Manager PR/Moderator zondag 24 april 2016 @ 17:01:48 #19
269689 crew  Viv
pi_161676513
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 16:59 schreef Fieder het volgende:
Maar als alles goed gaat moet je na een paar uur naar huis, maar dat is standaard. Als je sowieso wilt blijven moet je meer aan een kraamhotel denken geloof ik?
Chanty wil juist zo snel mogelijk naar huis, haar schrikbeeld is een ziekenhuis dat haar per se 4 dagen wil houden na een keizersnede, want protocol.
pi_161676702
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 16:48 schreef Moppert het volgende:

[..]

In Gouda is het verlos en kraamkamer in 1. Ik had bij saar trouwens wel bezoek op de verloskamer, maar hebben daar ook de nacht doorgebracht ivm overvolle kraamafdeling. :')
S. 2014
J. 2016
pi_161676993
O chanty wat fijn dat die zorgen vast de wereld uit zijn *O*

In radboud zijn verlos- en kraamkamers ook los van elkaar. Maar mooi wel dat mijn schoonouders (op ons verzoek) hun eerste kennismaking al op dr vlos hadden, nadat ik gedoucht en opgefrist was.

Zojuist zo'n babydoos opgehaald bij de Etos en samen met Djenna alles bewonderd dat erin zat. Een aantal dingen heb ik aan haar gegeven voor de pop en ze is nu helemaal in dr haleluja O+ . Ik vind het wel super tof dat ik haar nu tot op zekere hoogte bij de zwangerschap kan betrekken. Dat was heel anders in de tijd toen ik zwanger was van haar kleine broertje. Toen was ze nog zo klein. Boaz snapt het nu ook niet en het boeit hem totaal niet. Dus wel leuk dat ik dit soort momentjes met haar kan delen O+
  zondag 24 april 2016 @ 17:27:52 #22
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_161677295
2 dagen blijven is protocol maar hoop natuurlijk op een normale bevalling en dat ik zsm naar huis kan. In Leiderdorp is de verlos en kraamkamer apart inderdaad maar dat vind ik prima. En het zag er netjes uit, voor man ook een echt matras om op te slapen. Verder boeit het me niet of het gezellig is, zolang ik mijn kamer maar niet weer goed te delen.

Twinkle wat lijkt me dat leuk O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_161680076
Chanty wat fijn dat je er uit bent!
Twinkle wat leuk om dat zo te kunnen delen, zeg O+

Wij zijn weer thuis. Heel blij dat we een weekendje weg zijn gegaan, het was super fijn. Nog wel geluk gehad met het weer, niet nat geworden. We hebben de babymax, prenatal en ikea leeg gekocht voor baby (en beetje voor mama, die heeft weer wat broeken er bij want 2 was toch echt te weinig)
En een isi mini buddy O+ ben heel benieuwd maar leek mij voor nu wel fijn en straks met baby ook.
  zondag 24 april 2016 @ 20:10:37 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161682923
Fijn Chanty *O*.

Twinkle, dat klinkt gezellig! En over dozen gesproken, ik kreeg laatst ook al een ophaalbericht, wat belachelijk vroeg :D!

Nazil, goed bezig 8-).

Hebben jullie ook steeds zo'n enorme hongerrrrrrrr? Wij hebben net een half uurtje het avondeten achter de kiezen, en ik voel mijn maag alweer knorren ;( maar ik ben tegelijkertijd ook misselijk :') #fml

Oh GM, Wehkamp heeft 2+2 gratis op alle newborn pampers (geen idee of dat een goede aanbieding is).
KuikenGuppy
pi_161683044
Herkenbaar burdie :') kan maar een kleine portie avondeten op, ookal heb ik veel honger maar na een uur weer zin in wat. Ontbijt eet ik trouwens wel echt heel veel meer dan normaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')