abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161665397
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 02:24 schreef baaart het volgende:

[..]

In zekere zin wel ja. Als hun ideologie uitkomt en iedereen is moslim ( :r ) dan zal het een stuk rustiger zijn ;).
100%
pi_161665401
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 02:24 schreef baaart het volgende:

[..]

In zekere zin wel ja. Als hun ideologie uitkomt en iedereen is moslim ( :r ) dan zal het een stuk rustiger zijn ;).
Is te zien aan het midden-oosten ja. :')
pi_161665408
quote:
7s.gif Op zondag 24 april 2016 02:23 schreef Infection het volgende:

[..]

Mwah, Rutte is ook niet echt geliefd in onze samenleving hoor.
Dat is natuurlijk heel wat anders. Je mag zeggen dat je Rutte een tyfus-mongool vindt, of voor mijn part dat je vermoedt dat ie van anale seks met Gordon houdt. Maar 'oproepen' dat iemand hem even om moet leggen? Zeker in deze tijden doe je dat gewoon niet. Überhaupt: waarom ZOU je?
pi_161665429
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 02:27 schreef Infection het volgende:

[..]

Is te zien aan het midden-oosten ja. :')
Sinds de inmenging van Amerika/Europa is het idd een tering bende
pi_161665432
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 02:25 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Genoeg, maar directe en indirecte doodsbedreigingen/verwensingen? Dat wordt zeker wel aangepakt.
Een doodsbedreiging is het natuurlijk niet, ook niet indirect. Een doodsverwensing is natuurlijk ook niet in de haak, maar voor zover ik weet niet strafbaar.
pi_161665442
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 02:32 schreef PSVCL het volgende:

[..]

De hele wereld is al sinds het bestaan van de mensheid een teringbende, daar heeft het ontstaan van de islam geen verandering in gebracht, in tegendeel.
pi_161665459
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 02:32 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Je vond de stammenoorlogen van voor de inmenging beter?
pi_161665478
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 00:44 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Turken maken geen grappen
Turkije is zelf een grap. En een heke slechte :')
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_161665483
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 02:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je vond de stammenoorlogen van voor de inmenging beter?
Doe je niks is het niet goed, probeer je het te stoppen is het ook niet goed.
#jekuntnooitietsgoedsdoen
pi_161665486
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 02:32 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Een doodsbedreiging is het natuurlijk niet, ook niet indirect. Een doodsverwensing is natuurlijk ook niet in de haak, maar voor zover ik weet niet strafbaar.
Dat denk ik ook niet, maar je zou het onder poging van aanzetten tot geweld kunnen
Natuurlijk wil ze dat niet daadwerkelijk, maar het is gewoon niet normaal om zoiets maar te roepen. Als iedereen dat zomaar deed dan haalde je die ene daadwerkelijke bedreiging niet meer uit.

Iemand bewust beledigen om het beledigen door hem een geitenneuker te noemen vind ik al smakeloos (niet strafbaar natuurlijk) en is tot daar aan toe, maar door dit soort mensen geef je zo'n idioot als Erdo nog een beetje gelijk ook met z'n censuur. Het gaat hier om een volwassen vrouw, een journalist notabene. Ik hou van satire, maar dit is niet eens humor.
pi_161665509
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 02:34 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

De hele wereld is al sinds het bestaan van de mensheid een teringbende, daar heeft het ontstaan van de islam geen verandering in gebracht, in tegendeel.
De Islam is niet de bron van alle ellende, maar het helpt zeker niet mee idd. Echter, de 'puberjaren' van het Christendom deden destijds de wereld ook geen goed, op z'n zachtst gezegd.

Van de Islamitische wereld zou je echter mogen verwachten dat ze met de kennis van die historie niet dezelfde fouten maakten.

[ Bericht 9% gewijzigd door Roland010 op 24-04-2016 02:55:36 ]
pi_161665545
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 02:39 schreef Roland010 het volgende:
Iemand bewust beledigen om het beledigen door hem een geitenneuker te noemen vind ik al smakeloos (niet strafbaar natuurlijk) en is tot daar aan toe
Eens.
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 02:39 schreef Roland010 het volgende:
maar door dit soort mensen geef je zo'n idioot als Erdo nog een beetje gelijk ook met z'n censuur.
Oneens, even los van wat de wet zegt, vind ik gewoon dat dit moet kunnen. Het is overduidelijk met een knipoog bedoeld.
pi_161665611
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 02:39 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Doe je niks is het niet goed, probeer je het te stoppen is het ook niet goed.
#jekuntnooitietsgoedsdoen
Het Arabische schiereiland heeft een paar lichtpuntjes gehad. De opkomst van de Islam en wetenschap daar, gebasseerd op voorwerk van de oude Grieken (ook al was 't deels uit behoefte geboren om de Islam vorm te geven) heeft ons o.a. algebra, arabische nummers, moderne medische instrumenten en medische wetenschap gegeven. Maar de conservatieve islamisten hebben dat na een paar gouden eeuwen later vervolgens de progressie de nek omgedraait. Daarna is Europa met dat werk aan de haal gegaan en rees Europa uit de middeleeuwen. Kepler kon zijn werk niet doen zonder Arabische voorstudies, hij had een paar boeken liggen.

Daarna is het eigenlijk eeuwenlang een woestijn met stammen geweest, die tot de stichting van Saudi Arabie in oorlog met elkaar waren. T.E. Lawrence was een van de eersten die deze stammen wist te verenigen in de opstand tegen de Ottomanen. Pas met het stichten van de staat en het vinden van olie kwam het resultaat dat we nu kennen uit de bus. Die rijkdom en 't kapitalisme was wellicht het tweede lichtpuntje voor SA.

Maar verder.. misschien heb ik iets gemist, maar het paradijs is daar nooit geweest. De tijd waarin ik wel had willen leven was die progressieve tijd,.. maar verder heeft SA weinig inhoud. Amerika heeft er niets kapotgemaakt, want er viel niets kapot te maken. Als je wil weten hoe het daar voor Amerika was, ga naar Yemen. Dat is een oud Arabisch deel dat nooit rijkdom heeft gekend, dus meer die 'plattelandscultuur'. Ik ben liever in SA, als ik tussen deze twee mag kiezen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 24-04-2016 03:05:51 ]
pi_161665638
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 02:48 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Eens.

[..]

Oneens, even los van wat de wet zegt, vind ik gewoon dat dit moet kunnen. Het is overduidelijk met een knipoog bedoeld.
Je moet dat gewoon niet doen, het is misschien als 'grapje' bedoelt maar je belast de veiligheidsdiensten en creeert een algehele sfeer waarin het normaal wordt om mensen 'voor de grap' dood te wensen of zelfs te bedreigen. Van Ebru weten we dat het een misplaatste grap is maar als iedereen haar hierin zou volgen kun je degene die het wél meent er niet meer tussenuit halen. Zeker op Twitter/Facebook kun je niet altijd onderscheid maken tussen nep-bedreigingen en die ene bedreiging die wél gemeend is.
Daarbij heeft zo'n 'geintje' geen enkele toegevoegde waarde. Je gaat toch in de rij bij Schiphol ook niet voor de grap: BOM!!! roepen? Dat is precies hetzelfde.

Beetje het beroemde 'Peter en de wolf' verhaaltje zeg maar. Een van de meest leerzame/wijze 'sprookjes'.
pi_161665686
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 01:06 schreef StaceySinger het volgende:
ik denk dat die voorlopig nog wel vast zit
dit was een van haar tweets

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoe kom je hier aan?
pi_161665723
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 03:02 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Je moet dat gewoon niet doen, het is misschien als 'grapje' bedoelt maar je belast de veiligheidsdiensten en creeert een algehele sfeer waarin het normaal wordt om mensen 'voor de grap' dood te wensen of zelfs te bedreigen. Van Ebru weten we dat het een misplaatste grap is maar als iedereen haar hierin zou volgen kun je degene die het wél meent er niet meer tussenuit halen. Zeker op Twitter/Facebook kun je niet altijd onderscheid maken tussen nep-bedreigingen en die ene bedreiging die wél gemeend is.
Daarbij heeft zo'n 'geintje' geen enkele toegevoegde waarde. Je gaat toch in de rij bij Schiphol ook niet voor de grap: BOM!!! roepen? Dat is precies hetzelfde.

Beetje het beroemde 'Peter en de wolf' verhaaltje zeg maar. Een van de meest leerzame/wijze 'sprookjes'.
^O^
pi_161665753
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 02:22 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Islam is de oplossing voor alle problemen.
In een ideaalbeeld vanuit een eenzijdig perspectief; de Islam. Maargoed, democratie vica versa natuurlijk, echter is dat wel de regel hier.

Ik vind trouwens dat je je netjes overeind houd in dit topic. Ik ben het niet overal mee eens, maar ik vind je slimmer overkomen dan 80% van de anderen hier. Inclusief mijzelf op sommge punten.

^O^
pi_161665763
Hmm..
  zondag 24 april 2016 @ 03:34:21 #270
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_161665823
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 03:02 schreef Roland010 het volgende:

Bedoel je de fabel van de (naamloze) jongen die wolf riep? Of bedoel je Peter en de Wolf van Prokofiev, daar zit niet echt een moraal in?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 24 april 2016 @ 03:36:50 #271
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_161665829
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 00:40 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Omdat Nederlanders een ziekte hebben , ze willen zich overal mee bemoeien.
Omdat ze een Nederlands staatsburger is misschien?
pi_161665969
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 03:23 schreef Physsic het volgende:
Hmm..
[ afbeelding ]
De eerste die nu naar Ebru wijst, zit over een jaartje of wat mogelijk ook in een Turkse cel na een bezoek of vakantie. De veranderingen daar gaan per maand al in een rap tempo en wat gisteren nog kon kan morgen niet meer.

Turkije 2020:
- Absurde prijzen (ivm hoge belastingen) voor drank of een totaal verbod
- buurtcontroles om voorhuwelijkse contacten tegen te gaan, met evt. lijntjes naar de politie
- financiele voordelen voor moslims en gehuwden.
- enige hints naar kritiek op de leiding in welke vorm dan ook wordt meteen bestraft, ook met terugwerkende kracht.
- iedereen moet op alle terreinen (inc. onderwijs) om de censuur heen zien te werken (dit is nu al bijna het geval, met een lagere kwaliteit aan output tot gevolg)
- hardere straffen

Kwestie van tijd...
pi_161665977
quote:
5s.gif Op zondag 24 april 2016 03:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Bedoel je de fabel van de (naamloze) jongen die wolf riep? Of bedoel je Peter en de Wolf van Prokofiev, daar zit niet echt een moraal in?
Idd het sprookje over de jongen die dag in dag uit voor de grap 'er komt een wolf aan!!!'' naar z'n dorpsgenoten bleef roepen, totdat niemand het meer serieus nam en erop reageerde toen er plots wel een wolf voor z'n neus stond. Het jongetje in dat bekende verhaal heette toch ook Peter, of ben ik nou gek? :P

Als we voor de grap (in deze tijden) maar te pas en onpas 'grapjes' gaan maken over bommen of politiek leiders die dood gemaakt mogen worden dan zullen de veiligheidsdiensten op den duur niet meer gaan reageren op écht gevaar. Nogmaals: gewoon niet doen, klaar. Er is ook gewoon werkelijks niets grappigs of nuttigs aan. Al helemaal niet in Turkije nu, dat kampt met de ene aanslag na de andere. Erdogan is een half dictatoriale idioot maar dat wil niet zeggen dat je maar moet zeggen dat het vliegtuig van een (democratisch gekozen) leider de zee in mag.
pi_161666012
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 01:06 schreef StaceySinger het volgende:
ik denk dat die voorlopig nog wel vast zit
dit was een van haar tweets

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik zal dit even wat meer in context plaatsen. Het gaat hier over een Tweet uit juni 2013.
Ze plaatst een plaatje met Turkse tekst. Die tekst is een copy-paste van een Tweet en Facebookbericht van een man uit Turkije.

Volgens mij is het een grapje en gaat het over dat Erdogan zèlf tegen zijn piloot zegt "je kan een volksheld worden".

Edit: Een periode waarin het nogal hectisch was in Turkije. http://www.theguardian.co(...)n-protests-crackdown

[ Bericht 4% gewijzigd door Physsic op 24-04-2016 04:29:08 ]
  zondag 24 april 2016 @ 04:59:35 #275
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_161666115
Ik ben benieuwd hoe die laffe teckel van een Rutte nu gaat reageren. Erdogan is de nieuwe Hitler, daar ben ik van overtuigd, maar ik heb wel waardering voor hoe hij alle West-Europese regeringsleiders weet te bespelen. Net als zijn grote voorbeeld 80 jaar geleden.

Misschien als hij het stelselmatig afslachten van Koerden een beetje gaat opschroeven dat er wat oogkleppen afvallen. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')