Je merkt het idd eigenlijk altijd wel.quote:Op donderdag 21 april 2016 12:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, dat is gezongen en bedacht door iemand die geen dialect spreekt.
Een dialect toepassen is onmogelijk.
Die domme piel'n ok altied!quote:Op donderdag 21 april 2016 12:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Je merkt het idd eigenlijk altijd wel.Je kunt niet zomaar alleen wat klinkers vervangen en wat letters inslikken en denken dat je dan vloeiend boers praat.
Toen minister Brinkman een keer naar ons dorp kwam, wilde hij even populair doen door te zeggen: "Ik ben met de trien 'ekommen."
- "Medde wa'?"
"Met de trien!"
- "Seg dat 'ns gewoooon dan!"
"Met....met de trein."
- "Ohhhh, met de trein!"
(De ei blijft gewoon een ei. Alleen de ij wordt een ie!)
quote:Op donderdag 21 april 2016 12:32 schreef spijkerbroek het volgende:
Ie hebt jao aal heul'moal gien idee vant boer'nlee'm. Stellegie stádskiender.
Ei?quote:Op donderdag 21 april 2016 12:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Je merkt het idd eigenlijk altijd wel.Je kunt niet zomaar alleen wat klinkers vervangen en wat letters inslikken en denken dat je dan vloeiend boers praat.
Toen minister Brinkman een keer naar ons dorp kwam, wilde hij even populair doen door te zeggen: "Ik ben met de trien 'ekommen."
- "Medde wa'?"
"Met de trien!"
"Met....met de trein."
- "Ohhhh, met de trein!"
Ja, jij blijft gewoon een eiquote:
Piel, ook zo'n woord dat ik nooit meer gehoord heb sinds ik verhuisd ben!quote:
Of een u...zeikenhuusquote:Op donderdag 21 april 2016 12:32 schreef ToT het volgende:
[..]
- "Medde wa'?"
"Met de trien!"
"Met....met de trein."
- "Ohhhh, met de trein!"
zaik'nhoes!quote:
Glanst nu weer hoorquote:
Alstuquote:Op donderdag 21 april 2016 12:27 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]Bedankt voor de info, knok.
De Porceleinen God erenquote:Op donderdag 21 april 2016 12:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zeg altijd dat ik het toilet ga eren....
Aww wat aandoenlijk. Minister probeert dialectquote:Op donderdag 21 april 2016 12:32 schreef ToT het volgende:
[..]
- "Medde wa'?"
"Met de trien!"
"Met....met de trein."
- "Ohhhh, met de trein!"
Ja de ui wordt meestal een uu inderdaad!quote:
quote:Op donderdag 21 april 2016 12:36 schreef ToT het volgende:
En hoe meer je je best doet om plat te proat'n, hoe minder geloofwaardig het overkomt.
Het lullige was dat ik vroeger zat op te scheppen dat ik hem wel op z'n bek zou timmeren als hij naar ons dorp zou komen, omdat dankzij hem alles aan reclame weggepiept werd op de tv en dat er overal zwarte balkjes overheen waren en het dus bloedirritant was geworden om nog tv te kijken!quote:Op donderdag 21 april 2016 12:36 schreef knokkels het volgende:
[..]
Aww wat aandoenlijk. Minister probeert dialect
quote:Op donderdag 21 april 2016 12:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Piel, ook zo'n woord dat ik nooit meer gehoord heb sinds ik verhuisd ben!
Behalve tijdens shows van Vout dan he!
Kiele kiele kiele.....
Als je goed kijkt naar hoe iemand (plat) praat, en dat weet te emuleren kom je al een iendquote:Op donderdag 21 april 2016 12:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja de ui wordt meestal een uu inderdaad!
Maar dan nog; de stand van je kaken, de vorm van je lippen, hoe je tong in je mond zit; alles heeft gewoon invloed op het produceren van de juiste klanken. En hoe meer je je best doet om plat te proat'n, hoe minder geloofwaardig het overkomt.
Niet te geloven...paar km verderop!quote:Op donderdag 21 april 2016 12:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Bij ons in het dorp (zegt de emigrant..) wordt paars als "poars" uitgesproken. In het dorp 3km verderop zeggen ze "peers". Zo kan het verschillen
lijfwachten waren iets groter dan je had gedacht?quote:Op donderdag 21 april 2016 12:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Het lullige was dat ik vroeger zat op te scheppen dat ik hem wel op z'n bek zou timmeren als hij naar ons dorp zou komen, omdat dankzij hem alles aan reclame weggepiept werd op de tv en dat er overal zwarte balkjes overheen waren en het dus bloedirritant was geworden om nog tv te kijken!
Tienergrootspraak!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |