Bram discussieert niet, hij oreert. Discussies zijn een evoluerend concept waarbij men argumenten uitwisselt en tot nieuwe inzichten komt. Dat is wat anders dan even een paar posts uitwisselen en drie dagen later gewoon weer van voren af aan beginnen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:21 schreef Gambetta het volgende:
Je begint een beetje een parodie op jezelf te worden Bram. Hoe vaak heb ik nu al gezegd dat Clinton helemaal geen donaties ontvangt van CNN of Time Warner? Letterlijk vier of vijf keer. Misschien moet je het op een post-it schrijven en op je computer plakken zodat je die lariekoek niet blijft herhalen.
Dit vind ik ook maar een vreemd verhaal. Ik heb het idee dat je Trump graag ziet als een soort transcendent figuur dat boven partijlijnen uitstijgt en gebruikt wat werkt, maar, dat laat de werkelijkheid niet zien. Op het gebied van gezondheidszorg bijvoorbeeld, wat jij noemt, verschilt zijn plan niet van andere mainstream Republikeinen. "Repeal Obamacare en replace it with something better", zegmaar. Ik snap overigens wel waarom daar wat onduidelijkheid over is, want hij wisselt natuurlijk regelmatig van positie naargelang hem dat uitkomt (mbt het individual mandate bijvoorbeeld). Belastingen, net zozeer, gewoon weer het bekende riedeltje van enorme belastingverlagingen voor de rijken. Op social issues waar hij dan zogezegd gematigd zou zijn zie ik dat ook niet direct terug, gezien zijn voorstel om vrouwen te straffen voor abortus. Zijn retoriek, tsja, daar hoef ik het niet eens over te hebben.quote:Op vrijdag 22 april 2016 19:16 schreef Nintex het volgende:
[..]
Trump heeft een breed electoraat. Rijken, armen, democraten, republikeinen, conservatieven, liberaal..., zijn beleid en uitspraken zijn ook een mengelmoes van liberaal en conservatief beleid.
"We don't let people die on the streets, we need some form of government health care" -> Lberaal in de US of A
"Build a wall!" -> Conservatief
Moslims verbieden het land in te komen, heeft steun van 60%(!) van de bevolking. Daarbij ga je als de primaries beslecht zijn een grote bitchfight krijgen tussen Trump en Clinton... een maand of 4 lang.
Toch moet ik altijd wel besmuikt lachen als ik weer een of andere link voorbij zie komen naar een extreemrechtse blogje waarop te lezen valt hoe Clinton persoonlijk meerdere mensen koud heeft gemaakt. Dan vraag ik me af of hij ons niet stiekem in het ootje probeert te nemen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bram discussieert niet, hij oreert. Discussies zijn een evoluerend concept waarbij men argumenten uitwisselt en tot nieuwe inzichten komt. Dat is wat anders dan even een paar posts uitwisselen en drie dagen later gewoon weer van voren af aan beginnen.
Waar heb je dit vandaan?quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:41 schreef Gambetta het volgende:
Belastingen, net zozeer, gewoon weer het bekende riedeltje van enorme belastingverlagingen voor de rijken.
Was geen voorstel, maar een antwoord op een hypothetische vraag. Als abortus verboden is ziet hij liever dat de verantwoordelijke dokter gestraft wordt.quote:Op social issues waar hij dan zogezegd gematigd zou zijn zie ik dat ook niet direct terug, gezien zijn voorstel om vrouwen te straffen voor abortus.
Zijn retoriek lijkt me niet typisch Republikeins, maar uniek voor een presidentskandidaat.quote:Zijn retoriek, tsja, daar hoef ik het niet eens over te hebben.
Ik snap wel dat je daar een bron voor vraagt, want in interviews laat hij immers vaak een ander geluid horen. De werkelijkheid toont echter een ander beeld.quote:
http://www.msnbc.com/msnb(...)neral-election-fightquote:“Do you believe on raising taxes on the wealthy?” Trump was asked on the TODAY Show on Thursday morning.
“I do,” he said. “I do. Including myself, I do.”
This is in line with Trump’s rhetoric when he first started running for president, and he rankled conservative groups last summer by talking up his willingness to raise taxes at the top. Conservative activists, who have long been united in their demands for a lower tax burden at the top, reacted with horror.
But then Trump released his actual tax plan — one of the most detailed policy proposals he’s put out of any kind — and, instead, it was everything they wanted.
Trump’s proposal would cut taxes for everyone, but especially the richest of the rich. If enacted, the top income tax rate would drop from 39.6 percent to 25 percent. It would also create an even lower 15 percent rate for pass-through income that economists predicted rich individuals would rejigger their finances to qualify for instead. The corporate tax rate would drop from 35 percent to 15 percent. And wealthy individuals like Trump would be able to leave their fortunes to their kids without paying any estate tax at all, which only affects inheritances greater than $5.45 million in 2016 and tops out at 40 percent.
The non-partisan Tax Policy Center analyzed Trump’s proposal and, in addition to putting its price tag at $9.5 trillion over 10 years, found the biggest gains would go to taxpayers like Trump. For the top 1 percent of earners, the average reduction in their tax bill would be 11.8 percent, about $275,000, while for the top 0.1 percent it would be 12.5 percent and $1.3 million. For the bottom 20 percent of earners, their tax bill would be reduced by just 0.9 percent and $128 and 2.8 percent and $969 for the next highest 20 percent.
http://fortune.com/2015/1(...)n-tax-policy-center/quote:In the Tax Policy Center’s analysis of the Republican candidate’s proposal, the institute said that Trump’s plan would reduce federal revenues by $9.5 trillion over its first decade, and an additional $15.0 trillion over the next 10 years. Including interest costs, the Center said, the proposal would add $11.2 trillion to the national debt by 2026.
To put that into perspective, Trump’s tax plan would cause the debt to GDP ratio to hit 180% by 2036, the Center found.
Waarom zou Trump geen anti-Republikeinse standpunten kunnen innemen? Denk je dat hij geen kritiek kreeg voor het uitspreken tegen de anti-trannie wet?quote:Op zaterdag 23 april 2016 03:29 schreef OMG het volgende:
Ja, met een oer-republikeins idee als belastingverhogingen voor de allerrijksten gaat 't 'm echt worden. Als 'ie z'n unfavorability op zo'n 100% wil hebben is het wel een slim plan.
Klinkt logisch, maar Kasich heeft dus al aangegeven dit nooit te gaan accepteren, en met reden: hun boodschap is totaal tegenovergesteld. Kasich zal niet meer geloofwaardig zijn feel-good praatje kunnen houden imho.quote:Trump's Best Move: Kasich for VP
John Kasich has enough delegates that he can probably put Donald Trump over the top if Trump doesn't win the Republican presidential nomination on the first ballot at the party's convention in Cleveland this summer.
(...)
The governor comes from a swing state that Republicans must win to take the presidency, he has crossover appeal with Democrats who watched the Republican debates and mistakenly thought he won every one, he's got both executive and legislative experience and, most important, his selection would signal to both the establishment wing of the GOP and the general electorate that Trump is serious about governing.
(...)
http://www.rollcall.com/news/opinion/trumps-best-move-kasich-vp
In plaats van dit soort luchtfietserij zou je gewoon zijn daadwerkelijke belastingplan kunnen bekijken. Daar staat allemaal gewoon in terug te lezen wat hij van plan is. De andere Trump fanboys probeerden het tenminste nog op het sluiten van de carried interest loophole te gooien. Jij lijkt gewoon totaal niet op de hoogte van de plannen van de beste man. Toch vreemd aangezien je zo'n groot fan bent.quote:Op zaterdag 23 april 2016 03:24 schreef KrappeAuto het volgende:
Mwah, bekende Republikeinse riedeltje denk ik niet. Ik durf wel te voorspellen dat Trump tijdens de GE gaat pleiten voor een tax increase voor de allerrijksten.
Je artikelen halen een analyse van de Tax Policy Center aan. Die zijn hard op weg hun geloofwaardigheid kwijt te raken:
http://www.forbes.com/sit(...)ax-cut/#b48fc276852f
http://www.wsj.com/articl(...)cy-center-1457132750
Dat jij niet begrijpt hoe het werkelijk werkt daar betekent niet dat Hillary geen geld van CNN's moederbedrijf gebruikt voor de campagne. Dat geld gaat via de PAC's naar de campagnekas, in theorie mag het niet voor de campagne worden gebruikt, in de praktijk gebeurt dit wel.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:21 schreef Gambetta het volgende:
Hoe vaak heb ik nu al gezegd dat Clinton helemaal geen donaties ontvangt van CNN of Time Warner?
Dat kan ik net zo goed van jullie stellen. Ik en andere mensen die hier zijn weggelopen (laatst van iemand vernomen die hier veel reageerde) omdat ze dat zat zijn. Het probleem is dat we geheel andere media volgen: jullie volgen de Washington Post's, wij volgen de media die meer onafhankelijk zijn. Als jullie met goede argumenten zouden komen dan zouden jullie mij zo hebben overtuigd. Als je blijft herhalen dat geld van PAC's niet voor campagnes worden gebruikt dan begrijp je niet het verschil tussen de theorie en de prakijk (je weet wel, voormalige chief of stafs die de baas zijn bij de Super-PAC's en dergelijke) of ben je van kwade wil.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bram discussieert niet, hij oreert. Discussies zijn een evoluerend concept waarbij men argumenten uitwisselt en tot nieuwe inzichten komt. Dat is wat anders dan even een paar posts uitwisselen en drie dagen later gewoon weer van voren af aan beginnen.
Welke onafhankelijke media volg jij dan? Ik neem toch aan dat je dan niet op TYT of RT doelt?quote:Op zaterdag 23 april 2016 10:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat jij niet begrijpt hoe het werkelijk werkt daar betekent niet dat Hillary geen geld van CNN's moederbedrijf gebruikt voor de campagne. Dat geld gaat via de PAC's naar de campagnekas, in theorie mag het niet voor de campagne worden gebruikt, in de praktijk gebeurt dit wel.
[..]
Dat kan ik net zo goed van jullie stellen. Ik en andere mensen die hier zijn weggelopen (laatst van iemand vernomen die hier veel reageerde) omdat ze dat zat zijn. Het probleem is dat we geheel andere media volgen: jullie volgen de Washington Post's, wij volgen de media die meer onafhankelijk zijn.
Nee Bram, dat is niet het probleem. Je laat je in ieder geval wel mooi indoctrineren door het concept van RT die graag doen of iedereen recht heeft op zijn eigen werkelijkheid en de objectieve werkelijkheid niet bestaat.quote:Op zaterdag 23 april 2016 10:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat jij niet begrijpt hoe het werkelijk werkt daar betekent niet dat Hillary geen geld van CNN's moederbedrijf gebruikt voor de campagne. Dat geld gaat via de PAC's naar de campagnekas, in theorie mag het niet voor de campagne worden gebruikt, in de praktijk gebeurt dit wel.
[..]
Dat kan ik net zo goed van jullie stellen. Ik en andere mensen die hier zijn weggelopen (laatst van iemand vernomen die hier veel reageerde) omdat ze dat zat zijn. Het probleem is dat we geheel andere media volgen: jullie volgen de Washington Post's, wij volgen de media die meer onafhankelijk zijn. Als jullie met goede argumenten zouden komen dan zouden jullie mij zo hebben overtuigd. Als je blijft herhalen dat geld van PAC's niet voor campagnes worden gebruikt dan begrijp je niet het verschil tussen de theorie en de prakijk (je weet wel, voormalige chief of stafs die de baas zijn bij de Super-PAC's en dergelijke) of ben je van kwade wil.
Dat is een deel van het probleem, maar in deze reeks heb je toch een redelijk pluriforme informatievoorziening.quote:Op zaterdag 23 april 2016 11:23 schreef Mike het volgende:
Het is een probleem dat ik ook steeds meer om me heen zie: omdat er nu zoveel mogelijkheden zijn om nieuws tot je te nemen, lezen mensen steeds meer de media/berichten die al aansluit bij hun denkbeelden. Je wordt dan alleen nog maar bevestigd in je wereldbeeld en niet meer uitgedaagd om anders te gaan denken. Dat is een wetenschappelijk bekend verschijnsel: http://www.livescience.co(...)news-fits-views.html
Het is (denk ik) ook een van de redenen dat Amerikanen steeds meer polariseren. Eigenlijk zou daar in het onderwijs veel meer aandacht voor moeten zijn.
Net zoals Monolith terecht het voorbeeld van voter surpression in Brooklyn aanhaalt heb ik jouw beschuldigingen rondom CNN en Clinton ook al vele malen met argumenten weerlegd. CNN en Time Warner doneren niet aan Clintons campagne en ook niet aan haar super PAC. Zo simpel is het. Jij bent hiervan overtuigd omdat je het ongetwijfeld een keer heb meegekregen op de jouw zo geliefde progressieve media, maar zo werkt het niet. Clinton heeft de afgelopen vijftien jaar donaties ontvangen van mensen die werken voor Time Warner of familieleden hebben die werken bij Time Warner en vervolgens verkondigen media als TYT doodleuk dat ze honderdduizenden dollars van CNN ontvangt. Jij post dat vervolgens hier terwijl je de klok wel hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Ik leg uit dat dat geld afkomstig is van werknemers en familieleden en twee dagen later begin je weer doodleuk van voren af aan. Letterlijk. Dat is storend.quote:Op zaterdag 23 april 2016 10:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Dat kan ik net zo goed van jullie stellen. Ik en andere mensen die hier zijn weggelopen (laatst van iemand vernomen die hier veel reageerde) omdat ze dat zat zijn. Het probleem is dat we geheel andere media volgen: jullie volgen de Washington Post's, wij volgen de media die meer onafhankelijk zijn. Als jullie met goede argumenten zouden komen dan zouden jullie mij zo hebben overtuigd. Als je blijft herhalen dat geld van PAC's niet voor campagnes worden gebruikt dan begrijp je niet het verschil tussen de theorie en de prakijk (je weet wel, voormalige chief of stafs die de baas zijn bij de Super-PAC's en dergelijke) of ben je van kwade wil.
Vraag eens aan Poolbal waarom hij niet meer heeft gereageerd. Ik weet het antwoord maar dat moet hij jullie zelf maar vertellen. Jullie volgen de esablishment-media, wij volgen de progressieve media. Jullie blijven bij jullie standpunten, ook al wijzen argumenten op het tegendeel, wij blijven bij onze standpunten. Zo kan je inderdaad niet goed discussiëren. Poolbal gaf echter wel degelijke goede argumenten die jullie een voor een hebben genegeerd.
D'uh maar het helpt wel gigantisch. Vergeet trouwens niet dat Hillary in vergelijking met Sanders ook nog eens enorm veel gratis 'reclamezendtijd' (via allerlei artikelen en items) krijgt via kranten en televisieprogramma's. Hoeveel minuten aandacht besteedden ze aan de plannen van Sanders (altijd maar in het bijzonder in de maanden voorafgaande aan de primary's)? Hoeveel aan die van Hillary? Sanders had ook een beetje de pech dat de media Trump zo interessant vinden, met al dat Trump-geweld in het nieuws...quote:Op zaterdag 23 april 2016 12:54 schreef Monolith het volgende:
Geeft in ieder geval aan dat je er met geld alleen niet komt.
NYT ook met een lijstje:quote:Op zaterdag 23 april 2016 12:32 schreef Monolith het volgende:
Nog een stukje van the fix over mogelijke VP picks van Clinton:
https://www.washingtonpos(...)president/?tid=sm_fb
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |