Leuk! Trouwens, wandklimmen schiet me nu te binnen. Misschien ook een optie?quote:Op vrijdag 22 april 2016 10:22 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja ik heb wel goede ideeën gekregenIk heb een shortlist gemaakt en ik ga dit weekend even kijken wat het makkelijkste is om te organiseren.
Deed ik, toen naar de user. Dus twijfel viel mij ten deel.quote:
Weet niet of je de website kent, maar er staan hele leuke uitjes per regio op.quote:Op vrijdag 22 april 2016 10:22 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja ik heb wel goede ideeën gekregenIk heb een shortlist gemaakt en ik ga dit weekend even kijken wat het makkelijkste is om te organiseren.
(Mo)Blokartenquote:Op vrijdag 22 april 2016 16:17 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Weet niet of je de website kent, maar er staan hele leuke uitjes per regio op.
Succes met het plannen van je volgende bijeenkomst.![]()
1001 activiteiten
quote:Op vrijdag 22 april 2016 16:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
(Mo)Blokartendat lijkt me echt gaaf!
Hier, minder IQ (aangeleerd gedrag) en meer EQ.quote:Op vrijdag 22 april 2016 16:13 schreef Deezertje het volgende:
Moet je als single altijd de beste kant van jezelf laten zien, dat je open staat voor contact? Ik ben niet altijd vrolijk, zeker niet als iedereen zogenaamd weer eens bezet lijkt lukt dat niet.
Scheer je gezichtshaar. Die donshaartjes doen je geen goed. Je ziet er niet autistisch uit maar wel als iemand die niet weet wat goed overkomt, wat ook weer samen kan hangen met autisme. Doe ermee wat je wilt.quote:Op donderdag 21 april 2016 17:00 schreef Deezertje het volgende:
Volgens onze banaan is aan mijn foto's wel degelijk te zien dat ik autistisch ben, knapis namelijk niet van buitenaf te zien.. Hooguit dat ik wat onzeker kijk, maar dat doen meer mensen. Vanavond overigens weer eens sporten. Moet het eigenlijk niet doen op donderdagavond want ik kom onderweg altijd studenten tegen met kratten bier en zakken chips die een leuke nacht gaan beleven, maar anders kom ik nooit onder de mensen
Er zijn zoveel mogelijkheden. Daarom is het ook zonde als mensen in hun comfortzone van geen contact blijven hangen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 16:24 schreef Jopie78 het volgende:
[..]Dat oa. trouwens het powerkiten lijkt me ook super.
En het smartphone citygame (meerdere plaatsen) en spoedcursus boer worden leek me ook geweldig.![]()
Zit nu al een tijdje door alle sites heen te bladeren, nooit geweten dat je zoveel dingen kon doen.![]()
1001 Activiteiten
1001 Citygames
1001 Strandactiviteiten
1001 Boerenspellen
1001 Creatieveworkshops
1001 Uitjesopwielen
1001 Winteractiviteiten
Absoluut waar!quote:Op vrijdag 22 april 2016 17:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er zijn zoveel mogelijkheden. Daarom is het ook zonde als mensen in hun comfortzone van geen contact blijven hangen.
Die zijn er allang af. Heb nu veelal stoppels omdat mijn huid het niet aan kan om de dag te scheren omdat er niet veel en snel groeit. Pas vanaf de vijfde dag (vaak vrijdag/zaterdag) is de noodzaak er weer. Dus die foto kan er af ja. Maar weten hoe je overkomt is inderdaad lastig. Spiegel is een hulpmiddel, maar niet hoe je loopt en lacht etc.quote:Op vrijdag 22 april 2016 17:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Scheer je gezichtshaar. Die donshaartjes doen je geen goed. Je ziet er niet autistisch uit maar wel als iemand die niet weet wat goed overkomt, wat ook weer samen kan hangen met autisme. Doe ermee wat je wilt.
IJskarten in de uithof? Dat kan nog tot eind van de maand geloof ik.quote:Op vrijdag 22 april 2016 10:22 schreef Elvi het volgende:
[..]
Daar valt wel actief aan te werken. Schouders altijd naar achteren, blik vooruit ipv naar beneden.quote:Op vrijdag 22 april 2016 18:43 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Die zijn er allang af. Heb nu veelal stoppels omdat mijn huid het niet aan kan om de dag te scheren omdat er niet veel en snel groeit. Pas vanaf de vijfde dag (vaak vrijdag/zaterdag) is de noodzaak er weer. Dus die foto kan er af ja. Maar weten hoe je overkomt is inderdaad lastig. Spiegel is een hulpmiddel, maar niet hoe je loopt en lacht etc.
Waarom zou je? Je bent toch niet in elke situatie op zoek naar een date?quote:Op vrijdag 22 april 2016 16:13 schreef Deezertje het volgende:
Moet je als single altijd de beste kant van jezelf laten zien, dat je open staat voor contact? Ik ben niet altijd vrolijk, zeker niet als iedereen zogenaamd weer eens bezet lijkt lukt dat niet.
Ik krijg steeds meer het idee dat niemand mij wil, als je zo lang geen bevestiging krijgt dat je leuk of gewoon oké bent (daarom willen veel mensen ook maar een relatie, bevestiging dat hun leven zo goed is). Zojuist best teleurgesteld thuisgekomen en dat merkte mijn ouders ook.. ik dus uitgelegd waar ik mee zat (eenzaamheid en andere mensen gaan een leuke of romantische avond tegemoet..) Krijg ik weer de standaard geruststelling: 'bij sommige mensen duurt het nou eenmaal langer.. jouw tijd komt nog wel'quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:16 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Waarom zou je? Je bent toch niet in elke situatie op zoek naar een date?
Misschien bevestigt niemand dat omdat dat ook niet zo is. Misschien ben je niet zo leuk als je zelf denkt.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat niemand mij wil, als je zo lang geen bevestiging krijgt dat je leuk of gewoon oké bent
Ja joh, daarom nemen mensen een relatie.quote:(daarom willen veel mensen ook maar een relatie, bevestiging dat hun leven zo goed is).
Is dat hun enige advies?quote:Zojuist best teleurgesteld thuisgekomen en dat merkte mijn ouders ook.. ik dus uitgelegd waar ik mee zat (eenzaamheid en andere mensen gaan een leuke of romantische avond tegemoet..) Krijg ik weer de standaard geruststelling: 'bij sommige mensen duurt het nou eenmaal langer.. jouw tijd komt nog wel'![]()
![]()
![]()
Je moet natuurlijk ook niet doen alsof je het niet aan jezelf te danken hebt. Je hebt gewoon te lang stil gezeten en af lopen wachten.quote:Dit hoort mijn tijd om te shinen te zijn.. nou ik zit nu al in zak en as terwijl het normale leven straks komt aanzetten.
Ja, dat was hun enige advies. Behalve mijn vader die altijd roept dat ik online moet gaan daten, want iedereen doet dat tegenwoordig! Ik roep dan: tja, de ander moet ook op date willen he. En dan is ie stil.quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:38 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Misschien bevestigt niemand dat omdat dat ook niet zo is. Misschien ben je niet zo leuk als je zelf denkt.
[..]
Ja joh, daarom nemen mensen een relatie.Niet omdat ze iemand leuk vinden en daar verliefde gevoelens voor ontwikkelen ofzo.
[..]
Is dat hun enige advies?
[..]
Je moet natuurlijk ook niet doen alsof je het niet aan jezelf te danken hebt. Je hebt gewoon te lang stil gezeten en af lopen wachten.
Luister Deezer, ik zal het je een keer kort zeggen omdat het hier ook niet de plek is daarvoor, leef gewoon, bouw een leuk leven op en ga vijf jaar of zolang als het nodig is sociaal oefenen met een leuke vriendenclub en bouw een leuk, fijn en goed leven op, trap lol en boek succes en kies daarna pas uit de waarschijnlijk honderden vrouwen de leukste uit die jouw leuke leventje ook wel ziet zitten en wil aanhaken bij jouw levensvreugde en lol.quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:43 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja, dat was hun enige advies. Behalve mijn vader die altijd roept dat ik online moet gaan daten, want iedereen doet dat tegenwoordig! Ik roep dan: tja, de ander moet ook op date willen he. En dan is ie stil.
Stilgezeten niet, ben al jaren op die sites en apps actief. Toen de apps net nieuw waren had ik geregeld een date, nu lukt 't niet meer en zo anders was mijn profiel of de gesprekken niet hoor.
Ja ik krijg dit ook te horen, samen met het "op ieder potje past een dekseltje". Ook ben ik al wel door andere studenten die veel seks hebben heel raar aangekeken als ik zeg nooit seks te hebben gehad. Mensen waarmee ik inmiddels gelukkig niet meer om ga.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat niemand mij wil, als je zo lang geen bevestiging krijgt dat je leuk of gewoon oké bent (daarom willen veel mensen ook maar een relatie, bevestiging dat hun leven zo goed is). Zojuist best teleurgesteld thuisgekomen en dat merkte mijn ouders ook.. ik dus uitgelegd waar ik mee zat (eenzaamheid en andere mensen gaan een leuke of romantische avond tegemoet..) Krijg ik weer de standaard geruststelling: 'bij sommige mensen duurt het nou eenmaal langer.. jouw tijd komt nog wel'![]()
![]()
Dit hoort mijn tijd om te shinen te zijn.. nou ik zit nu al in zak en as terwijl het normale leven straks komt aanzetten.
Vrouwen/een relatie lijkt me gewoon eens leuk om mee te maken hoe het voelt als iemand ècht om je geeft en hunkert naar je en jij naar haar. Ik doe ook gewoon dingen die ik leuk vindt verder. Volgende week weer teamsport, begin met een sociale cursus en koningsnacht komt eraan.quote:Op zaterdag 23 april 2016 01:25 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Ja ik krijg dit ook te horen, samen met het "op ieder potje past een dekseltje". Ook ben ik al wel door andere studenten die veel seks hebben heel raar aangekeken als ik zeg nooit seks te hebben gehad. Mensen waarmee ik inmiddels gelukkig niet meer om ga.
Inmiddels heb ik echt zoiets van /care. Als ik me druk maak om meisjes en het vinden van een relatie word ik jaloers, onzeker en ongelukkig. De enige manier om die gevoelens te vermijden is door er helemaal niet mee bezig te zijn. Een last van mijn schouders, echt waar. Er is daardoor zoveel minder waar ik me druk om maak. Een beetje hetzelfde eigenlijk als "fear of missing out", iets waar ik me ook minder druk om maak. Ik merk zelfs dat andere mensen mij hierdoor leuker gaan vinden, in gewone sociale zin dan.
Moet je ook eens proberen.
Maar gevoel voor empathie kun je niet trainen toch? Het komt er op neer dat het bij Deezertje aan oprechte interesse ontbreekt, hij is zelfs nog nooit echt verliefd geweest op iemand. Iemand in een rolstoel kun je ook niet leren lopen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 11:30 schreef Koral het volgende:
Een beetje meer zelfinzicht en zelfregulering, zodat de ander niet te snel het gevoel krijgt voor schut naast je te lopen.
Een beetje meer empathie en gericht zijn op vinden van common grounds (in plaats vanuit jezelf redeneren en je eigen leegtes vullen) zodat je een basis hebt voor interactie en elkaar kunt aanvoelen.
Een van de redenen waarom ik een relatie heb gekregen met iemand waarvan ik dacht dat ze out-of-my-league was, omdat ik wat introverte karaktertrekken herkende. Ik voelde aan dat ik het wat rustig aan moest doen met impulsieve ideeen en ook bepaalde vragen achterwege moest laten omdat ze niet snel met gevoelens te koop zou lopen. Ze merkte al snel op dat ik rekening met haar hield, en haar op dr gemak probeerde te stellen (ook op sommige akward momenten met andere jongens die hun moves probeerden) en mijn houding (woordgebruik evenzo) naar haar toe anders was dan naar anderen.
qua 'inslag' liggen we dicht bij elkaar en voelen we haarfijn aan waar grenzen liggen. Vooral handig als we elkaar eens een beetje plagen. Ondertussen weten we ook hoe we in bepaalde situaties reageren, en kunnen we dus voorkomen dat 1 van ons dicht slaat of juist last krijgt van oude reflexen.
Dit verhaal staat vol zelfinzicht, zelfregulering, empathie en sociale vaardigheden al zeg ik het zelf, terwijl aan aantal van die bij mijn nu niet bepaald bovenmatig zijn ontwikkeldhet is vooral effectief toegepast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |