abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161545961
160426_134184_header.jpg

Komend weekeinde wordt de grote prijs van Rusland verreden op het Sochi Autodrom. Officieel is het de vijfde keer dat er een Grand Prix in het onmetelijk grote land wordt gehouden, al zijn de eerste twee edities inmiddels meer dan een eeuw geleden. Illustere namen als Georgy Suvorin en Willy Scholl wonnen kort voor de eerste wereldoorlog in Sint Petersburg. Daarna verdween Rusland langdurig van de GP-kalender om er in 2014, precies 100 jaar na de zege van Scholl, weer op terug te keren. Het circuit in Sochi slingert zich tussen ijsbanen en stadions door die twee jaar geleden tijdens de Olympische Winterspelen werden gebruikt. De hoekige baan is zoals alle moderne circuits ontworpen door Hermann Tilke en is na Spa-Franchorchamps, Baku en Silverstone de langste baan op de kalender. De 5.848 kilometers zullen ieder 53 keer genomen moeten worden en men zal 61% van een ronde vol gas kunnen gaan.

Waar nog niet zo heel lang geleden Lewis Hamilton voor iedere race als de grote favoriet werd aangewezen, valt de keuze inmiddels steeds vaker op teamgenoot Nico Rosberg. De Duitse Mercedescoureur lijkt momenteel alles te winnen waarvoor hij zich in schrijft. Sinds de vorige race op Sochi, die gehouden werd in oktober, is er nog maar één race geweest die Rosberg niet wist te winnen. Om zijn Schumacheriaanse winning-streak vol te houden zal Rosberg Hamilton ook in Rusland moeten verslaan. De wereldkampioen werd op Russische bodem nog nooit verslagen, maar tobt dit seizoen met zijn vorm, met matige starts, met materiaalpech en met weinig overtuigende races. Om zijn 2016-campagne op gang te brengen zal de Brit zijn ongeslagen Russische staat van dienst in tact moeten houden.

Maar het is niet alleen Mercedes dat de klok slaat. Ondanks wat ongelukkige races roept men in Maranello steeds harder dat Ferrari de Duitsers op de hielen zit. In Rusland zullen ze dat nu eindelijk ook eens op de baan willen laten zien. Ook de mannen van Red Bull blijken dit jaar over een uitstekende wagen te beschikken. De Renaultmotor komt ondanks de progressie nog altijd wat te kort op Ferrari en Mercedes, maar de wagen zelf kan met de besten mee. In het overvolle middenveld zal onze landgenoot Max Verstappen proberen om zichzelf andermaal zoveel mogelijk te laten zien. Twee weken geleden in Bahrein maakte de jongeling met een prima race weer fraaie reclame voor zichzelf. Door uitspraken van Jos Verstappen en Helmut Marko lijkt het inmiddels zo goed als zeker dat Max volgend jaar de overstap naar Red Bull zal maken. Mocht er nog twijfel zijn kan die alleen worden weggenomen met nog meer prestaties. Te beginnen in Rusland.


160426_134184_kopje_circuit.gif

160427_134184_circuit.jpg



Grand Prix van Rusland FIA informatie


160426_134184_kopje_kalender.gif

160428_134184_kalenderforum.JPG


160426_134184_kopje_stand.gif


Coureurs:

160428_134184_standcoureurs.JPG


Constructeurs:


160427_134184_standteamsforum.jpg


160426_134184_kopje_tijdschema.gif

160427_134184_forumtijdschema.jpg


160426_134184_kopje_tvgids.gif


160427_134184_tvgidsforum.jpg


160426_134184_kopje_hetweer.gif


160427_134184_weer.jpg

Het Actuele Weer

[ Bericht 70% gewijzigd door WEST op 28-04-2016 11:56:44 ]
pi_161545966
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:16 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dat is mijn gevoel dus ook, zeker vanwege de regelwijzigingen. Alleen weet ik niet wat er op motorvlak zal gebeuren. Maar als ik Max en Ricciardo zou mijn eerste optie volgend jaar Red Bull zijn. Denk ik.
We willen Max gewoon in een betere auto zien ;)
  dinsdag 19 april 2016 @ 12:41:33 #3
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_161546958
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:06 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

We willen Max gewoon in een betere auto zien ;)
is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_161547444
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Volgend jaar bedoel ik ;D
Dit jaar TR erbij is goed voor hem, vooral die uitbranders van Franz Tost :+
  dinsdag 19 april 2016 @ 13:17:26 #5
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161548149
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Dat doen Rosberg en Hamilton normaliter ook. Volgens mij zou zelfs Haryanto dat nog kunnen :X

Nouja dit jaar misschien niet, maar in 2015 en 2016 wel.
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 19 april 2016 @ 13:19:18 #6
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161548209
Het verbaast me eigenlijk wel dat Ferrari niet nog dichter op Mercedes zit of dit jaar gewoonweg de betere is, zeker met al die ongelimiteerde windtunneldata van Haas die ze natuurlijk gewoon beschikbaar hebben.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_161548388
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Als je WK wil worden zal je een top-3 auto nodig hebben.
pi_161548740
De bandenkeuze voor Rusland. Veel Super Soft, vooral bij Red Bull en Haas.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_161548842
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:38 schreef sasquatsch het volgende:
De bandenkeuze voor Rusland. Veel Super Soft, vooral bij Red Bull en Haas.

[ afbeelding ]
Opvallend ook het aantal softs van Ferrari
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_161553464
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:17 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Dat doen Rosberg en Hamilton normaliter ook. Volgens mij zou zelfs Haryanto dat nog kunnen :X

Nouja dit jaar misschien niet, maar in 2015 en 2016 wel.
Denk niet dat Haryanto dat kan eigenlijk. Sowieso zal hij altijd trager zijn dan zijn teamgenoot.
pi_161555121
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:17 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Dat doen Rosberg en Hamilton normaliter ook. Volgens mij zou zelfs Haryanto dat nog kunnen :X

Nouja dit jaar misschien niet, maar in 2015 en 2016 wel.
Welk jaar zit jij nu in?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 april 2016 @ 18:34:04 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161555153
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 april 2016 18:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Welk jaar zit jij nu in?
Volgens mij heeft hij last van een verlate millenniumbug
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161555198
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:42 schreef franklop het volgende:

[..]

Opvallend ook het aantal softs van Ferrari
Misschien een stopje minder? Zou het wel tof vinden om ze weer strategisch wat te zien proberen tov Mercedes. ^O^

Als ze de S nodig hebben omdat ze hoge slijtage verwachten wordt het een flopshow vrees ik... ;(
Jack does it in real time...
  dinsdag 19 april 2016 @ 18:37:10 #14
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161555215
Haha, damn dat is inderdaad wel een hele slechte fout :D

2014/15 uiteraard
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_161557310
Als ze in de vrije trainingen meer soft gebruiken dan Mercedes kan de strategie in de race nog steeds hetzelfde zijn. Oftewel het zegt helemaal niets.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_161558535
Gewoon bijtanken weer toestaan ;)

Keek net naar GP Austria 2001 en daar deed de top 10 (op Verstappen na) een 1 stop race... wist niet eens meer dat ze dat konden toen.
pi_161559602
Ik vond met bijtanken ook leuker om te kijken, maar dan voornamelijk omdat daar nogal eens iets mee mis ging.

Voor meer inhaalacties op de baan zorgt het in elk geval niet zo wijzen de statistieken uit.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161560375
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:05 schreef Geralt het volgende:
Ik vond met bijtanken ook leuker om te kijken, maar dan voornamelijk omdat daar nogal eens iets mee mis ging.

Voor meer inhaalacties op de baan zorgt het in elk geval niet zo wijzen de statistieken uit.
:P

F1 twitterde op maandag 18-04-2016 om 16:46:18 OFFICES TODAY"I didn't see the #ChineseGP. Did I miss much? Can you fill me in?""Erm...how long have you got?" 😮 https://t.co/TFgOVauYC3 reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 april 2016 @ 21:29:10 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161560448
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

:P

F1 twitterde op maandag 18-04-2016 om 16:46:18 OFFICES TODAY"I didn't see the #ChineseGP. Did I miss much? Can you fill me in?""Erm...how long have you got?" 😮 https://t.co/TFgOVauYC3 reageer retweet
Wehehe, precies mijn reactie op iemand die de race niet kon volgen _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161560513
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:33 schreef SnowOokami het volgende:
Gewoon bijtanken weer toestaan ;)

Keek net naar GP Austria 2001 en daar deed de top 10 (op Verstappen na) een 1 stop race... wist niet eens meer dat ze dat konden toen.
Had die discussie ook al met mijn vader ja :Y

Nu zijn de meeste pitstops gewoon een bepaalde tijd waar niet veel van af wordt geweken, tenzij er iets fout gaat. Met tanken komt er toch weer meer variatie.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 april 2016 @ 21:33:21 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161560595
Het is juist prima zo. Nu moeten de coureurs het op de baan laten zien en niet in de pits
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161561263
Eens. Bijtanken voegt bar weinig toe aan de actie op de baan. Ik krijg nog stuiptrekkingen als ik denk aan heel veel zeges van Schumacher die je zo kon uittekenen: Raceleider Hakkinen/Montoya/Raikkonen moest naar binnen om te tanken, Schumacher reed met een lichte wagen vier, vijf razendsnelle rondjes en kwam voor Hakkinen/Montoya/Raikkonen weer terug op de baan. Klus geklaard. Geen actie gezien. Het is maar een voorbeeld.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 april 2016 @ 21:53:30 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161561382
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd.

Er was gisteren wel veel actie, maar echt van spanning was geen sprake. Dan liever iets minder actie maar een gezonde dosis spanning.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161561730
Het is een ander type spanning, afgelopen GP was helemaal niet spannend wat Nattekat zegt, maar was wel enigszins tof met al die inhaal acties.
Net ook bij die race uit 2001... "Schumacher must pit within 9.2s"! "he's in!", "they did it in 8.7s!" "wow Coulthard is driving like mad and still hasn't come in..." 3 laps later "he's in!... 8.0s stop!! Omfg he's in the lead!" :D
pi_161563324
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:53 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd.
Christian Albers met z'n hoofd in het grind :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')