abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Knikkerking donderdag 12 mei 2016 @ 07:06:54 #229
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162109485
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:52 schreef Vonkenboer het volgende:

Niet iedereen koopt iedere week gereedschap :+
Nou, we zijn hier toch met genoeg man O-)
Er kan best iedere dag wat gekocht worden :P
Men koopt hier soms dingen waarvan ik het bestaan/doel niet van wist, dus het is ook nog eens leerzaam...

quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:01 schreef derLudolf het volgende:
Ok, nog even wat melden dan. Vorig weekend deze Unior vijl. De goedkoopste uit het schap gepakt, toen ik de grasmaaier had geslepen bleek een bastaard vijl toch wel een erg grof resultaat te geven. Misschien nog maar even een zoete halen voor als ik iets netjes wil afwerken :Y

[ afbeelding ]
Ik ken het merk niet? Gewoon bij de bouwmarkt uit de ¤ 5,- bak gehaald?
Ga je nooit een goede bastaard nodig hebben dan? :9

quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:20 schreef eltinio het volgende:

Vandaag verzonden uit Duitsland

[ afbeelding ]
Haha, ok ok, ik heb niets gezegd O-)
Wat een (extreem) fijne zaag is dat! Een van m'n favoriete Bosch Blauw tools.

Heel veel plezier ermee, maar dat gaat zeker lukken denk ik ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:14 schreef Cybersijp het volgende:
Prima zaag, is zo goed als het zelfde als de bejubelde Mafell invalzaag. scheelt alleen een stukje knikkers ....
Ik heb geen persoonlijke ervaring met de Mafell, maar ik denk er precies zo over. Ik zou niet weten wat er nog beter aan zou moeten zijn 8-) Misschien mist hij wat opties, maar ik vind 'm voor mij zelf compleet genoeg.

Gisteren heb ik mijn oude Bosch groen PSM160 weggegeven, dus zojuist maar gelijk deze besteld:

Van de week even wat schuurbladen van bij Eco-tools proberen.
pi_162109509
Is die nieuw?? Ik dacht dat Bosch geen Delta had.
  Knikkerking donderdag 12 mei 2016 @ 07:15:43 #231
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162109517
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:12 schreef Makrolon het volgende:
Is die nieuw?? Ik dacht dat Bosch geen Delta had.
Geen idee eigenlijk, maar ik dacht eerlijk gezegd hetzelfde :Y
Dat zal hij wel nieuw zijn ja...
  Moderator donderdag 12 mei 2016 @ 08:55:18 #232
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162110419
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:06 schreef Atmoz het volgende:

Ik ken het merk niet? Gewoon bij de bouwmarkt uit de ¤ 5,- bak gehaald?
Ga je nooit een goede bastaard nodig hebben dan? :9

Nope niet bij de bouwmarkt :N
Geen idee hoe je die winkel noemt, als je hier in de buurt zeggen we dat we naar Tjeerdsma gaan :+ Ze verkopen van alles, werkkleding, grasmaaier, het hele Stihl assortiment hangt aan de muur, muur er tegenover hangt vol Fein, AEG en Hitachi (geen Bosch :( ), bouten, moeten, onderdelen voor landbouwmachines, tuingereedschap, handgereedschap. Wel een leuke winkel dus :Y

Dat Unior hebben ze ook een complete wand van een veel boeren hier hebben ook wel een karretje met dat spul staan. En als ik die website Bekijk denk ik niet dat het eurobakspul is http://www.unior.nl/

Waarom de :9 achter de bastaard? Wat bedoel je daar mee?

quote:
Gisteren heb ik mijn oude Bosch groen PSM160 weggegeven, dus zojuist maar gelijk deze besteld:

[ afbeelding ]

Van de week even wat schuurbladen van bij Eco-tools proberen.
Mooi ding. Succes er mee :)

[ Bericht 6% gewijzigd door derLudolf op 12-05-2016 09:01:04 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162114363
Unior komt uit Slovenie, bestaat al zowat 100 jaar.
Is wel redelijk spul.
pi_162114884
Ben benieuwd naar die Bosch schuurmachine. Die is volgens mij nog niet lang te koop.

Unior ken ik ook wel. Word bij een rederij die ik ken gebruikt, en niet zuinig mee omgegaan. Alleen de ratels wilden nog weleens kapot gaan. Sleutels enzo bleven gewoon goed.
Lange benen koud hoofd.
  donderdag 12 mei 2016 @ 21:14:25 #235
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_162132023
Leuke machine, die bosch! Wel tof dat je er een delta maar ook een vierkante voet onder kan klikken.

Ikzelf heb geen nieuw gereedschap gekocht, maar wel gereedschap gerelateerd :P .
Een 5-tal trackr's waarvan er 1 a 2 in systainers verstopt worden.

Mocht iemand mijn gereedschap onrechtmatig toe-eigenen, kan ik met een beetje geluk de boel via GPS terugvinden :) .
Het is helaas wel dat ze GPS pingen als ze bij een andere Trackr in de buurt komen, dus hup, koop allemaal van die dingen. Is de kans groter dat je je spullen terug vindt O-) .

De overige 3 gaan aan sleutelbossen en een fiets :Y .
  Knikkerking donderdag 12 mei 2016 @ 21:31:10 #236
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162133067
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:55 schreef derLudolf het volgende:

Nope niet bij de bouwmarkt :N
Geen idee hoe je die winkel noemt, als je hier in de buurt zeggen we dat we naar Tjeerdsma gaan :+ Ze verkopen van alles, werkkleding, grasmaaier, het hele Stihl assortiment hangt aan de muur, muur er tegenover hangt vol Fein, AEG en Hitachi (geen Bosch :( ), bouten, moeten, onderdelen voor landbouwmachines, tuingereedschap, handgereedschap. Wel een leuke winkel dus :Y
Klinkt inderdaad alsof ik me er niet zo 1,2,3 zou vervelen :)

quote:
Waarom de :9 achter de bastaard? Wat bedoel je daar mee?
Gewoon, omdat ik dacht dat je een echte prul had gekocht, en dat ik wel zou verwachten dat je ooit toch wel een goede bastaardvijl wilde hebben, en het dus gek vond dat je niet meteen een goede had gekocht ;)

quote:
Mooi ding. Succes er mee :)
Thanks 8-)

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:02 schreef Volvoman het volgende:
Ben benieuwd naar die Bosch schuurmachine. Die is volgens mij nog niet lang te koop.
Ik laat m'n ervaring hier wel weten ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:14 schreef bleiblei het volgende:
Leuke machine, die bosch! Wel tof dat je er een delta maar ook een vierkante voet onder kan klikken.
Ja precies, dat vond ik dus ook handig. Heb deze daarom ook gekocht zonder eerst uren lang reviews te kijken/lezen :P (en ook omdat hij niet zo heel duur was natuurlijk).

quote:
Ikzelf heb geen nieuw gereedschap gekocht, maar wel gereedschap gerelateerd :P .
Een 5-tal trackr's waarvan er 1 a 2 in systainers verstopt worden.
[ afbeelding ]

Mocht iemand mijn gereedschap onrechtmatig toe-eigenen, kan ik met een beetje geluk de boel via GPS terugvinden :) .
Het is helaas wel dat ze GPS pingen als ze bij een andere Trackr in de buurt komen, dus hup, koop allemaal van die dingen. Is de kans groter dat je je spullen terug vindt O-) .

De overige 3 gaan aan sleutelbossen en een fiets :Y .
Ah, mooi spul hoor! Gaaf :7
Maar het werkt dus ook zonder dat er perse "andere" in de buurt zijn?
Er zit dus een simkaartje in?

Ik heb laatst nog wat zwarte Bessey Kliklamps (125 jahre jubileum) weten uit te halen.
Deze zijn van de week gearriveerd *O* Yes! Happy, goed gevoel als je zo'n spul nog weet uit te halen. Echt o-ve-ral gevraagd/gekeken... maar de aanhouder wint :D

Nog 4 van deze fijne/mooie klemmen erbij:

donderdag 12 mei 2016 @ 21:35:42 #237
36431 bleiblei
pi_162133347
Er zit geen simkaart in, maar ze beweren dat in NL ook werkt, dus wellicht hebben ze al iets van een netwerk ofzo. Sowieso communiceren ze onderling.
Dus als je fiets gejat is en die fiets komt in de buurt van iemand met ook een trackr, dan krijg je op jouw app een ping.

Daarnaast heeft ie een bereik van 100m ofzo, dus komt het in mijn geval sowieso van pas omdat ik mijn sleutels nogal vaak kwijt ben :') .
  Knikkerking donderdag 12 mei 2016 @ 21:45:14 #238
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162134005
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:35 schreef bleiblei het volgende:
Er zit geen simkaart in, maar ze beweren dat in NL ook werkt, dus wellicht hebben ze al iets van een netwerk ofzo. Sowieso communiceren ze onderling.
Dus als je fiets gejat is en die fiets komt in de buurt van iemand met ook een trackr, dan krijg je op jouw app een ping.

Daarnaast heeft ie een bereik van 100m ofzo, dus komt het in mijn geval sowieso van pas omdat ik mijn sleutels nogal vaak kwijt ben :') .
Oke, misschien met een soort van Wifi ofzo...
En dat er dan hier en daar van die "moederstations" staan wat wél met simkaart of écht internet zijn uitgerust zodat je daar een bericht van krijgt...
pi_162134597
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:31 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad alsof ik me er niet zo 1,2,3 zou vervelen :)

[..]

Gewoon, omdat ik dacht dat je een echte prul had gekocht, en dat ik wel zou verwachten dat je ooit toch wel een goede bastaardvijl wilde hebben, en het dus gek vond dat je niet meteen een goede had gekocht ;)

[..]

Thanks 8-)

[..]

Ik laat m'n ervaring hier wel weten ^O^

[..]

Ja precies, dat vond ik dus ook handig. Heb deze daarom ook gekocht zonder eerst uren lang reviews te kijken/lezen :P (en ook omdat hij niet zo heel duur was natuurlijk).

[..]

Ah, mooi spul hoor! Gaaf :7
Maar het werkt dus ook zonder dat er perse "andere" in de buurt zijn?
Er zit dus een simkaartje in?

Ik heb laatst nog wat zwarte Bessey Kliklamps (125 jahre jubileum) weten uit te halen.
Deze zijn van de week gearriveerd *O* Yes! Happy, goed gevoel als je zo'n spul nog weet uit te halen. Echt o-ve-ral gevraagd/gekeken... maar de aanhouder wint :D

Nog 4 van deze fijne/mooie klemmen erbij:

[ afbeelding ]
Ik Ben vooral benieuwd naar dat stoffilter die er bij zit. Die schijnt vd rupes erg goed te zijn en daarom wou ik die ook eigenlijk gaan kopen... Maar blauw is natuurlijk mooier :9
  Moderator donderdag 12 mei 2016 @ 22:06:50 #240
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162135484
Dat filter zit ook bij de GEX 125-150 (excenter) en daar schijnt ie het goed te doen
  Knikkerking donderdag 12 mei 2016 @ 22:23:17 #241
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162136728
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:53 schreef Makrolon het volgende:

Ik Ben vooral benieuwd naar dat stoffilter die er bij zit. Die schijnt vd rupes erg goed te zijn en daarom wou ik die ook eigenlijk gaan kopen... Maar blauw is natuurlijk mooier :9
Tja, het beste werkt 't natuurlijk met je GAS35L ;)
Voor buiten gewoon (lekker makkelijk) met dat filter, en binnenshuis/garage met je bouwstofzuiger :)

quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:06 schreef derLudolf het volgende:
Dat filter zit ook bij de GEX 125-150 (excenter) en daar schijnt ie het goed te doen
Is niet helemaal dezelfde toch? Die op m'n GEX 125-150 is langer en blauw. Hoe hij werkt kan ik me eigenlijk niet zo goed voor de geest halen, ik heb altijd de bouwzuiger eraan hangen...
pi_162137305
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:23 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Tja, het beste werkt 't natuurlijk met je GAS35L ;)
Voor buiten gewoon (lekker makkelijk) met dat filter, en binnenshuis/garage met je bouwstofzuiger :)

[..]

Is niet helemaal dezelfde toch? Die op m'n GEX 125-150 is langer en blauw. Hoe hij werkt kan ik me eigenlijk niet zo goed voor de geest halen, ik heb altijd de bouwzuiger eraan hangen...
Ja tuurlijk, maar als je dakgoten aan t schuren bent is t wel lekker dat t niet zoveel stoft... En de gas 35 mee omhoog nemen is dan geen optie :p
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:32:29 #243
36431 bleiblei
pi_162137429
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:30 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, maar als je dakgoten aan t schuren bent is t wel lekker dat t niet zoveel stoft... En de gas 35 mee omhoog nemen is dan geen optie :p
Daarom festool, slang van 5 meter O+ .

Of ctl-sys kopen :P .
  Moderator donderdag 12 mei 2016 @ 22:33:56 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162137519
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:23 schreef Atmoz het volgende:

Is niet helemaal dezelfde toch? Die op m'n GEX 125-150 is langer en blauw.
Jij zult het weten, want je hebt ze beide ;) In m'n gedachten zien ze er hetzelfde uit
pi_162139481
quote:
6s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Daarom festool, slang van 5 meter O+ .

Of ctl-sys kopen :P .
En dan systainers stapelen om zo bij de dakgoot te komen? :)
  donderdag 12 mei 2016 @ 23:25:43 #246
36431 bleiblei
pi_162140160
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 23:10 schreef Scharrelduif het volgende:

[..]

En dan systainers stapelen om zo bij de dakgoot te komen? :)
Whah, dat haal ik wel *) :P .
  Knikkerking vrijdag 13 mei 2016 @ 05:55:47 #247
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162144399
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:30 schreef Makrolon het volgende:

Ahzo :) had je de "M" moeten kopen ;)
Maar inderdaad, het is fijn om soms wat meer vrijheid te hebben.

quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:33 schreef derLudolf het volgende:

Jij zult het weten, want je hebt ze beide ;) In m'n gedachten zien ze er hetzelfde uit
Vandaag eens even een stukje ermee testen ^O^
pi_162146501
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:35 schreef bleiblei het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:45 schreef Atmoz het volgende:
Oke, misschien met een soort van Wifi ofzo...
Die dingen zijn niets anders dan kleine bluetooth "beacons". Verder dan een uniek serienummer via bluetooth uitlezen komen ze niet. (ok, ze kunnen nog het knopje en en ledje uitlezen/aansturen)
Alle intelligentie zit in de app. Deze scant continu naar deze bluetooth beacons. Als hij er eentje ziet weet de telefoon waar die is, en aan de hand van de signaalsterkte van het bluetooth apparaatje kan ie benaderen hoe ver weg die is. (Je weet dus geen exacte locatie maar meer een "range" om een locatie heen)

Voor zelf iets terugvinden zijn ze best handig, voor diefstal tracking werkt het alleen als dat specifieke merk/type heel populair is en een hoop mensen die app hebben draaien (wat meestal niet zo is)

Overigens specificeren ze de bluetooth range als "Up to 100ft" oftewel maximaal 30 meter in ideale condities. Als ze ergens in zitten is dat vaak al een stuk minder.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nixxor op 13-05-2016 09:48:38 ]
  vrijdag 13 mei 2016 @ 11:06:56 #249
36431 bleiblei
pi_162148313
Ah ja, naja is het gelijk stuk minder interessant. Zeker met de wetenschap dat ze niet veelvuldig gebruikt worden in NL ivm. de prijs. Als ze een euro kosten was het denk ik sneller breed ingezet.

Maar goed. Dan gaan ze aan de sleutelbossen. Ook prima :) .
pi_162150609
Net binnengekomen en niet blauw:

Moderator vrijdag 13 mei 2016 @ 13:05:31 #251
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162150834
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:56 schreef Scharrelduif het volgende:

[ afbeelding ]
Gaaf 8-) Ben benieuwd hoe die je bevalt. Heb hem bij Baptist es in handen gehad, schattig ding wel
  Knikkerking zaterdag 14 mei 2016 @ 07:27:34 #252
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162172397
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 09:40 schreef Nixxor het volgende:

[..]

[..]

Die dingen zijn niets anders dan kleine bluetooth "beacons". Verder dan een uniek serienummer via bluetooth uitlezen komen ze niet. (ok, ze kunnen nog het knopje en en ledje uitlezen/aansturen)
Alle intelligentie zit in de app. Deze scant continu naar deze bluetooth beacons. Als hij er eentje ziet weet de telefoon waar die is, en aan de hand van de signaalsterkte van het bluetooth apparaatje kan ie benaderen hoe ver weg die is. (Je weet dus geen exacte locatie maar meer een "range" om een locatie heen)

Voor zelf iets terugvinden zijn ze best handig, voor diefstal tracking werkt het alleen als dat specifieke merk/type heel populair is en een hoop mensen die app hebben draaien (wat meestal niet zo is)

Overigens specificeren ze de bluetooth range als "Up to 100ft" oftewel maximaal 30 meter in ideale condities. Als ze ergens in zitten is dat vaak al een stuk minder.
^O^
Kon ook bijna niet anders...
Gewoon zo'n (soort) "tile" wat je volgens mij nog iets vaker ziet.
https://www.thetileapp.com/

Hoe dan ook: wel leuke techniek/gaaf spul 8-)

quote:

[ afbeelding ]
Cool :7 :7

Ik heb van de week nog wat spullen voor m'n centrale afzuiging binnen gekregen:

Cylcoon filter:

Schuifafsluiters:

Opvang ton(nen)

Gereedschapsopname's:

Heb nu alle spullen in huis om een goede testopstelling te maken.
Misschien heb ik daar straks even tijd voor. Ben zeer benieuwd.
Heb goede verhalen gehoord gelezen over die cycloon ^O^

Verder stond er nog een hele tijd een boodschappenlijst bij Hornbach open. Bij de meeste websites gaat die winkelwagen weer meteen leeg na een kwartier ofzo (sessie beëindigd?!), maar bij de Hornbach bleef die mooi staan... Toch maar even afgerond zodat ik dat tabblad (iPad) kon sluiten :P

En helaas WEER (bij Toolstation) een product wat niet geleverd kon worden.
Die Bosch Blauw tacker (hoe lang ben ik daar al niet meer bezig? O-)) wordt niet meer geleverd...
Eens kijken of er een andere shop is wat 'm nog heeft liggen...
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 07:36:38 #253
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162172425
Waarom deuvelen als je een lamello machine hebt Atmoz?
  Knikkerking zaterdag 14 mei 2016 @ 07:42:17 #254
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162172438
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 07:36 schreef derLudolf het volgende:
Waarom deuvelen als je een lamello machine hebt Atmoz?
Omdat dat een sommige situaties toch wel (veel) sneller gaat.
Het kost best wat tijd om met die lamello aan de slag te gaan. Het wordt er wel beter (steviger, netter) van, maar ik gebruik niet altijd die koekjes :)

Dat pocket hole systeem heb ik ook niet voor niets gekocht. Is natuurlijk ook een variant op dit alles. Iedere situatie/klus heeft zo z'n eigen manier van bevestigen. Bovendien had ik nog wat deuvels liggen, dus heb voor die paar euro ook maar die markers/centers gekocht :)
pi_162175464
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 07:27 schreef Atmoz het volgende:
Kon ook bijna niet anders...
Gewoon zo'n (soort) "tile" wat je volgens mij nog iets vaker ziet.
https://www.thetileapp.com/

Hoe dan ook: wel leuke techniek/gaaf spul 8-)
Zeker! Ik heb een soort/merk mede ontwikkeld. Word alleen een beetje flauw van die marketing die bijna claimed dat je ieder ding met GPS nauwkeurigheid kan volgen.
pi_162217131
quote:

[ afbeelding ]
Vet! Review graag. Mag (heel) kort en bondig :P
Staat nog steeds op m'n wishlist.
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 15:21:54 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162217722
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 15:05 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Vet! Review graag. Mag (heel) kort en bondig :P
Staat nog steeds op m'n wishlist.
"Gewoon een goed ding"

En SD zegt dat over zijn Rotex, Atmoz over zijn GEX125-150 :P

Maar een review ben ik ook benieuwd naar :)
  Knikkerking zondag 15 mei 2016 @ 15:28:28 #258
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162217974
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 15:21 schreef derLudolf het volgende:

"Gewoon een goed ding"

O-)

Dat die GEX125-150 super goed is, wilt niet zeggen dat een Mirka niet nóg beter kan zijn.
Ik geloof best dat een merk wat "dedicated" spullen maakt nog (iets) beter is :Y
Zou ook van de gekken zijn: één merk kan niet het beste van alles hebben.
Mij boeit dat niet omdat "heel goed" voor mij ook voldoende is ^O^
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 15:32:22 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162218118
Dat zou niet best zijn, schuurmachine van 275 vs 700 :P

Heb jij al van dat Abracadabranet 'schuurpapier' geprobeerd? Gereedschappro verkoopt het ook :)
  Knikkerking zondag 15 mei 2016 @ 15:37:54 #260
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162218418
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 15:32 schreef derLudolf het volgende:
Dat zou niet best zijn, schuurmachine van 275 vs 700 :P

Wow, ¤ 700,- dat is het sowieso een heel ander apparaat toch?! 8)7

quote:
Heb jij al van dat Abracadabranet 'schuurpapier' geprobeerd? Gereedschappro verkoopt het ook :)
Nee, nog niet geprobeerd.
Je moet me niet teveel naar G-pro sturen, want ik heb daar nu ook alweer vanalles in de "kar" zitten wat ik eigenlijk (nu) helemaal niet per se hoef te hebben, maar wat veel te mooi is om te laten liggen :X (ja, het is van mooi rood aluminium O+ )
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 16:15:57 #261
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162220386
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 15:37 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Wow, ¤ 700,- dat is het sowieso een heel ander apparaat toch?! 8)7

Oh hij is ook maar 450-500 zie ik :+

quote:
Nee, nog niet geprobeerd.
Je moet me niet teveel naar G-pro sturen, want ik heb daar nu ook alweer vanalles in de "kar" zitten wat ik eigenlijk (nu) helemaal niet per se hoef te hebben, maar wat veel te mooi is om te laten liggen :X (ja, het is van mooi rood aluminium O+ )
Sorry :P
pi_162223278

maar weer een setje erbij.
soms raak je wel eens wat kwijt.

domme houder en die spanningszoeker achter gelaten in de winkel :p
  zondag 15 mei 2016 @ 18:09:00 #263
36431 bleiblei
pi_162223888
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 17:45 schreef flibber het volgende:
[ afbeelding ]
maar weer een setje erbij.
soms raak je wel eens wat kwijt.

domme houder en die spanningszoeker achter gelaten in de winkel :p
Zonde, dat is echt een fijne spanningszoeker. Ook perfect als schroevendraaier te gebruiken itt. die goedkope die je met het eerste stopcontact al murw gedraaid hebt.
  zondag 15 mei 2016 @ 18:09:52 #264
36431 bleiblei
pi_162223901
En ook zonde om dat soort schroevendraaiers kwijt te maken :{
pi_162224118
Dan ook alleen als schroevendraaier gebruiken en dat lampje eruit rammen, zodat je hem niet meer kan gebruiken as spanningszoeker. ;)
pi_162224172
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 18:09 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Zonde, dat is echt een fijne spanningszoeker. Ook perfect als schroevendraaier te gebruiken itt. die goedkope die je met het eerste stopcontact al murw gedraaid hebt.
en levensgevaarlijk.

en kwiojtraken gebeurd op bouw of krom of versleten
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 18:33:21 #267
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_162224403
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 18:09 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Als je wilt weten of ergens spanning op staat dan pak ik er wel een duspol voor.
Dat ga ik niet wagen met een lullige spanningszoeker :P
pi_162224449
dat die dingen nog gewoon verkocht mogen worden vind ik onbegrijpelijk....
pi_162227742
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 15:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

"Gewoon een goed ding"

Goed genoeg. Ik koop 'em :P
pi_162228558
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 18:19 schreef bluemoon23 het volgende:
Dan ook alleen als schroevendraaier gebruiken en dat lampje eruit rammen, zodat je hem niet meer kan gebruiken as spanningszoeker. ;)

Moet toch makkelijk gaan om hier aan te meten met een spanningszoekertje of alle fase in zijn
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 15 mei 2016 @ 21:23:20 #271
36431 bleiblei
pi_162228786
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 21:17 schreef densmee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Moet toch makkelijk gaan om hier aan te meten met een spanningszoekertje of alle fase in zijn
Ik zal eens kijken in de meterkast of ik dat hier ook binnen krijg :P .
  Knikkerking zondag 15 mei 2016 @ 21:23:49 #272
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162228810
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 20:50 schreef Drexciyan het volgende:

Goed genoeg. Ik koop 'em :P
:D :D
Pics!!

Ik zou vanavond eigenlijk opstap gaan (feestje heet "Atmoz classics" >:)) maar heb besloten om toch maar niet te gaan omdat ik morgen/overmorgen nog moet graven voor m'n garage-uitbouw. Dus tickets zojuist verkocht en 't geld gebruikt voor iets anders O-)

(600mm versie)

(600mm versie)

Nu even een slecht gevoel dat 't feestje niet door gaat, maar binnenkort weer wat mooie speeltjes rijker :9~
pi_162228860
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 21:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken in de meterkast of ik dat hier ook binnen krijg :P .
Wij leveren dat aan het net
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 21:29:12 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162229060
Hoe heet dat ding op de tweede foto? Das wel handig
  Knikkerking zondag 15 mei 2016 @ 21:30:32 #275
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162229146
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 21:29 schreef derLudolf het volgende:
Hoe heet dat ding op de tweede foto? Das wel handig
http://www.gereedschappro(...)lemhulp-2-stuks/3070

Niet naar de rest van dat Woodpeckers spul kijken daar, veel te mooi >:)
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 21:34:01 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162229337
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 21:30 schreef Atmoz het volgende:

[..]

http://www.gereedschappro(...)lemhulp-2-stuks/3070

Niet naar de rest van dat Woodpeckers spul kijken daar, veel te mooi >:)
Toen ik de prijs zag was het tabblad vrij snel weer gesloten.

Misschien moet je es eens je schoenen een paar maten kleiner kopen. Erg stevig sta je er niet in :6
pi_162229644
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 21:23 schreef Atmoz het volgende:

[..]

:D :D
Pics!!

Ik zou vanavond eigenlijk opstap gaan (feestje heet "Atmoz classics" >:)) maar heb besloten om toch maar niet te gaan omdat ik morgen/overmorgen nog moet graven voor m'n garage-uitbouw. Dus tickets zojuist verkocht en 't geld gebruikt voor iets anders O-)

[ afbeelding ]
(600mm versie)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ](600mm versie)

[ afbeelding ]

Nu even een slecht gevoel dat 't feestje niet door gaat, maar binnenkort weer wat mooie speeltjes rijker :9~
Lol. Geen geld voor momenteel. Maar die Mirka komt er nog een keer.
Gisteren een rib uit m'n lijf voor wat deurkrukken en vrij/bezet garnituur. Moest en zou het hebben. Dus voorlopig geen gereedschap ;)
  Knikkerking zondag 15 mei 2016 @ 21:41:11 #278
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162229745
quote:
12s.gif Op zondag 15 mei 2016 21:34 schreef derLudolf het volgende:

Misschien moet je es eens je schoenen een paar maten kleiner kopen. Erg stevig sta je er niet in :6
Whaha, ja de prijs is inderdaad soms echt iets té.
Dat denk ik dan ook steeds, maar als je dan vervolgens die bijbehorende filmpjes kijkt.... O+

Met schoenen heb ik (geregeld) een ander probleem... die hebben ze vaak niet in mijn maat 8)7

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 21:39 schreef Drexciyan het volgende:

Lol. Geen geld voor momenteel. Maar die Mirka komt er nog een keer.
Gisteren een rib uit m'n lijf voor wat deurkrukken en vrij/bezet garnituur. Moest en zou het hebben. Dus voorlopig geen gereedschap ;)
Keuzes en prioriteiten :Y)
Ach, je moet ook nog wat om naar uit te kijken hebben toch?! ^O^
pi_162229938
Precies. Zit er ook nog niet om verlegen. Dan maar investeren in wat RVS :P
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 21:46:38 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162230010
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 21:41 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Whaha, ja de prijs is inderdaad soms echt iets té.
Dat denk ik dan ook steeds, maar als je dan vervolgens die bijbehorende filmpjes kijkt.... O+

Met schoenen heb ik (geregeld) een ander probleem... die hebben ze vaak niet in mijn maat 8)7

Welke maat heb je? :D
pi_162230258
Hmm, wel handige dingen die hoekjes. Wel aan de prijs voor wat t eigenlijk is ja.
  zondag 15 mei 2016 @ 21:58:25 #282
36431 bleiblei
pi_162230606
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 21:52 schreef Makrolon het volgende:
Hmm, wel handige dingen die hoekjes. Wel aan de prijs voor wat t eigenlijk is ja.
Wel in rood geanodiseerd aluminium :P . Is nog een topic over gemaakt paar maanden geleden.
pi_162230834
quote:
12s.gif Op zondag 15 mei 2016 21:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

winkelhaakje kost tegen de 150 euro :')

leuk spul als je interieurbouwer bent in het hele hoge segment :p
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 22:03:57 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162230900
Ik heb een winkelhaak van ¤30 dat vond ik al duur zat :+
pi_162231161
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 22:03 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb een winkelhaak van ¤30 dat vond ik al duur zat :+
ja hier ook gewoon stanley of zo.
Op een normale bouw raken ze toch snel beschadigd ;)

En als je zulke dure spullen van woodpecker hebt dan heb je eigenlijk ook bessey nodig, mafell/festo.
Dat gaat aardig in de papieren lopen.
Koop graag "duur" spul maar vind woodpecker ecgt te duur voor wat je krijgt, verhouding is zoek.
  Knikkerking zondag 15 mei 2016 @ 22:12:40 #286
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162231236
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 21:46 schreef derLudolf het volgende:

Welke maat heb je? :D
46-47 daar zijn lang niet alle schoenen in te krijgen :{

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 22:02 schreef flibber het volgende:

winkelhaakje kost tegen de 150 euro :')

leuk spul als je interieurbouwer bent in het hele hoge segment :p
Ach, je kunt ook denken: sommige mensen kopen kunst voor aan de muur (waar je in feite helemaaaal niets aan hebt) voor véél meer geld.

't Zijn ook een beetje hebbedingen he. Gewoon mooi om te zien, en natuurlijk om mee te werken.
Maar heel veel verschil zal er inderdaad voor mij niet in zitten...
pi_162231399
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 22:12 schreef Atmoz het volgende:

[..]

[..]

Ach, je kunt ook denken: sommige mensen kopen kunst voor aan de muur (waar je in feite helemaaaal niets aan hebt) voor véél meer geld.

't Zijn ook een beetje hebbedingen he. Gewoon mooi om te zien, en natuurlijk om mee te werken.
Maar heel veel verschil zal er inderdaad voor mij niet in zitten...
grisport gaat tot 48 of zo :+
heb zelf ook maat 47, soms 46 afhankelijk van merk.
Nette schoenen nu van lier of van bommel.
Kost wat meer maar gaan langer mee en geeeen zweetpoten meer.

Ik vind het mooi spul maar zolang ik geen keukens ga bouwen onnodig.
Heb wel een festo invalzaag en festo schuurmachines, dat spul is duur maar oh wat werkt dat fijn. dat is zijn geld wel waard.
Nu alleen nog een festo bovenfrees (en deurmallen) en nog een keer een 10v accu schroevertje.
en een brede rolsteiger met werkhoogte 8 meter :p
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 22:37:36 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162232134
quote:

[..]

Maat 47 hier. Nooit echt problemen ofzo, Floris van Bommel gaat vaak wel tot maat 12 (47)

Die schoenen zitten echt geweldig _O_ Ik wil niets anders meer :@

SPOILER: Zaterdag ook nog een paar gekocht
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162234498
quote:

[..]

http://www.hx-schoenen.nl(...)lasse-2-bescherming/

Je wilt nooit meer iets anders. Goddelijke schoen/laarzen (zelfs in hete omstandigheden ;) ).
Fijne rits om snel aan en uit te trekken (handig bij een uitruk of als je gruwelijke hekel aan veters hebt), en geweldige bescherming van je enkels.
Ook in jouw maat *O* Veilig, zitten goed en meteen zaag bestendig (klasse 2)
pi_162235006
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 21:58 schreef bleiblei het volgende:
Wel in rood geanodiseerd aluminium :P . Is nog een topic over gemaakt paar maanden geleden.
Dit topic bedoel je ?
K&W / Overpriced, nutteloos en belachelijk duur gereedschap/materiaal.
  Knikkerking maandag 16 mei 2016 @ 07:46:58 #291
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162237178
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 22:16 schreef flibber het volgende:

grisport gaat tot 48 of zo :+
heb zelf ook maat 47, soms 46 afhankelijk van merk.
Grisport zijn werkschoenen zo te zien, maar daar had ik het niet over.
Heb nog nooit werkschoenen gekocht, dus geen idee wat daar allemaal wel/niet van te krijgen is.
Misschien ooit ook eens voor kijken ^O^

quote:
Nette schoenen nu van lier of van bommel.
Kost wat meer maar gaan langer mee en geeeen zweetpoten meer.
Bij van Lier haal ik ze inderdaad vaker.

quote:
Ik vind het mooi spul maar zolang ik geen keukens ga bouwen onnodig.
Heb wel een festo invalzaag en festo schuurmachines, dat spul is duur maar oh wat werkt dat fijn. dat is zijn geld wel waard.
Nu alleen nog een festo bovenfrees (en deurmallen) en nog een keer een 10v accu schroevertje.
en een brede rolsteiger met werkhoogte 8 meter :p
Het is inderdaad niet direct nodig, maar wel cool :P
Achja, ieder zijn ding he. Ik kan weer niets met een rolsteiger van 8m :P

quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 22:37 schreef derLudolf het volgende:

Maat 47 hier. Nooit echt problemen ofzo, Floris van Bommel gaat vaak wel tot maat 12 (47)

Die schoenen zitten echt geweldig _O_ Ik wil niets anders meer :@

SPOILER: Zaterdag ook nog een paar gekocht
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^

quote:
99s.gif Op zondag 15 mei 2016 23:57 schreef Prof_Hoax het volgende:

http://www.hx-schoenen.nl(...)lasse-2-bescherming/

Je wilt nooit meer iets anders. Goddelijke schoen/laarzen (zelfs in hete omstandigheden ;) ).
Fijne rits om snel aan en uit te trekken (handig bij een uitruk of als je gruwelijke hekel aan veters hebt), en geweldige bescherming van je enkels.
Ook in jouw maat *O* Veilig, zitten goed en meteen zaag bestendig (klasse 2)
Misschien dat ik inderdaad ook eens aan de werkschoenen moet :Y
Ga het me eens bekijken binnenkort.
Volgens mij zag ik hier een tijdje terug van die makkelijke instappers met stalen neuzen.
Das misschien wel super handig voor als ik naar m'n garage "ga" (5 meter verder van m'n woonkamer >:))

quote:
Haha, ik word daar wel genoemd zie ik, maar heb me wijselijk stil gehouden in dat topic, lol O-) :+ >:)
  maandag 16 mei 2016 @ 11:19:45 #292
36431 bleiblei
pi_162239280
Wederom lekker eigenwijs (sorry flibber, toch bedankt voor je advies :) ).
Zojuist deze besteld:

Met wat P2 stoffilters, een A1+formaldehyde (bij MDF zagen) en A2 filter.
Ben nu op zolder aan het slopen en ik merk dat ik sta de hoesten en proesten om de haverklap van de stof die ronddwarrelt. Kan je een fantastische stofzuiger hebben, helpt voor geen meter :P .
  Knikkerking maandag 16 mei 2016 @ 11:38:19 #293
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162239664
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:19 schreef bleiblei het volgende:
Wederom lekker eigenwijs (sorry flibber, toch bedankt voor je advies :) ).
Zojuist deze besteld:
[ afbeelding ]

Met wat P2 stoffilters, een A1+formaldehyde (bij MDF zagen) en A2 filter.
Ben nu op zolder aan het slopen en ik merk dat ik sta de hoesten en proesten om de haverklap van de stof die ronddwarrelt. Kan je een fantastische stofzuiger hebben, helpt voor geen meter :P .
Die heb ik ook. Zit best fijn. Niet voor vele uren achter elkaar, maar effe wat schuren ofzo gaat prima ^O^
pi_162271619
Een Makita decoupeerzaag nadat mijn prul-bosch het opgegeven heeft.
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 16:22:24 #295
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162271646
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:21 schreef BBach het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er mooi uit :Y Wat voor Bosch had je?
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:24:24 #296
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_162271686
Gister deze set besteld voor 64,90 incl verzenden op ebay

Ook nog een lboxx1 via marktplaats gekocht voor 30 euro, dan kan ik verder wat elektrisch materiaal opbergen.
In de Wiha box wil ik RVS schroeven, boutjes, spijkers etc opbergen.

De Wiha set eigenlijk alleen gekocht voor de tangen die ik nodig heb, maar die schroevendraaiers komen ook goed van pas. Torx en inbussleutels die gaan weg want ik heb die mooie gekleurde van Wera :)
pi_162272035
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ziet er mooi uit :Y Wat voor Bosch had je?
Dit huis-tuin-en-keuken exemplaar:

Heb er intussen een hekel aan ontwikkeld. Loopwieletje eruit getrild, dat snel-wissel systeem dat steeds uit elkaar valt en rokende koolborstels er nog bij (nu pas echt 'low vibration' ^O^ ). Het is repareerbaar, maar voor wat intensiever gebruik (en daarvoor is het niet echt geschikt) is het gewoon vervelend. Je kan ze niet echt vergelijken natuurlijk.
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 16:44:07 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162272166
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:39 schreef BBach het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heb er intussen een hekel aan ontwikkeld. Loopwieletje eruit getrild, dat snel-wissel systeem dat steeds uit elkaar valt en rokende koolborstels er nog bij (nu pas echt 'low vibration' ^O^ ). Het is repareerbaar, maar voor wat intensiever gebruik (en daarvoor is het niet echt geschikt) is het gewoon vervelend. Je kan ze niet echt vergelijken natuurlijk.
Aha, de blauwe GST modellen zijn wel goed namelijk ;)
pi_162272559
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha, de blauwe GST modellen zijn wel goed namelijk ;)
Ik heb een stuk of 7 toestellen van Bosch waar ik echt wel van tevreden ben en die mijn mishandeling al jaren volhouden, maar ben intussen een Makita-fanboy geworden. Die dingen zitten erg goed in elkaar, zijn robuust en well engineered. Daarmee niet gezegd dat Bosch-blauw of Dewalt oid slecht zouden zijn. Ik kan er gewoon weinig op aanmerken en gebruik nu vooral mijn Makita's het meest.
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 17:06:37 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162272737
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:00 schreef BBach het volgende:

[..]

Ik heb een stuk of 7 toestellen van Bosch waar ik echt wel van tevreden ben en die mijn mishandeling al jaren volhouden, maar ben intussen een Makita-fanboy geworden. Die dingen zitten erg goed in elkaar, zijn robuust en well engineered. Daarmee niet gezegd dat Bosch-blauw of Dewalt oid slecht zouden zijn. Ik kan er gewoon weinig op aanmerken en gebruik nu vooral mijn Makita's het meest.
Er zijn wel meer mensen fanboy ergens van hoor :P

Jij gebruikt hem vooral tijdens de verbouwing van je huis toch? Dan zal elk profi merk ook wel voldoen.

Succes er mee :)
  Knikkerking dinsdag 17 mei 2016 @ 21:19:14 #301
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162280624
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:21 schreef BBach het volgende:
[ afbeelding ]
:7 ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:24 schreef Maquez het volgende:
Gister deze set besteld voor 64,90 incl verzenden op ebay
[ afbeelding ]

Ook nog een lboxx1 via marktplaats gekocht voor 30 euro, dan kan ik verder wat elektrisch materiaal opbergen.
In de Wiha box wil ik RVS schroeven, boutjes, spijkers etc opbergen.

De Wiha set eigenlijk alleen gekocht voor de tangen die ik nodig heb, maar die schroevendraaiers komen ook goed van pas. Torx en inbussleutels die gaan weg want ik heb die mooie gekleurde van Wera :)
Cool 8-)
Is dat nu een zwarte L-boxx? :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:39 schreef BBach het volgende:

[ afbeelding ]
Ach, voor de "heel-soms-thuis-klusser" een leuk ding, maar volgens mij ben jij geen "heel soms" klusser?! ;)

Hier ook nog wat dingen ingeslagen.
Ben alvast 't een en ander aan het "verzamelen" om straks in m'n nieuwe garage te kunnen gebruiken O+

(die hoop ik overigens niet te gebruiken }))

:9~ :9~ :9~

En nog een extra zwaaistop erbij:

Verder nog 150 stuks schuurpapier voor onder m'n vlakschuurmachine en de excentrische schuurmachine :)

Ohja, en WEER een anti-gereedschapsaankoop: de (op)nieuw uitgezochte Bosch tacker (GSK64) is ook al niet meer leverbaar.... Krijg dus WEER m'n geld ervan terug.... Het ziet er naar uit dat ik een ander merk moet gaan nemen. Senco dan maar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')