Het scheelt dat wij nog geen andere kinderen rond hebben lopen.quote:Op zondag 17 april 2016 22:10 schreef dodoria het volgende:
Oh god dat verbouwingsleed, dat zouden mijn hormonen echt niet aan kunnen hoor! Man wou hier nog alle isolatie opnieuw doen. Kost maar n weekendje, maar dat zou betekenen dat ik n heel weekend in mn eentje achter peuter aan moet rennen met mn zwangere lijf... Echt niet!
Ik vind Twinkle's oplossing wel mooi! Was het veel werk? En hoe Lang deed de aannemer er uiteindelijk over?
Wanneer ben jij uitgerekend dan?quote:Op maandag 18 april 2016 10:12 schreef Moppert het volgende:
Ja het Babybjorn stoeltje! Onze thuis is stuk![]()
Dat is tof he!quote:Op maandag 18 april 2016 00:01 schreef Quoi het volgende:
Vandaag wederom een golvende navel. Wat blijkt: het is toch echt zijn kontjeEn vriendlief heeft het ook gevoeld. Zo gek om ineens de boel heen en weer te zien gaan. Whoei!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ruk dag, veel kotsen, beroerd voelen, moe etc.
Moet veel doen maar lukt niet dus ik lig maar beetje op bed met ontbijtpoging 3
Morgen weer een dag
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op maandag 18 april 2016 14:34 schreef Molo het volgende:
Nog helemaal geen harde buiken?
Sterkte molo met je klotedag. Lijkt me echt zwaar al zo veel maanden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ruk dag, veel kotsen, beroerd voelen, moe etc.
Moet veel doen maar lukt niet dus ik lig maar beetje op bed met ontbijtpoging 3
Morgen weer een dagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 april 2016 14:43 schreef Arja het volgende:
[..]
Sterkte molo met je klotedag. Lijkt me echt zwaar al zo veel maanden.Vandaag is even dip dag ja, want deadlines voor werk en opleiding die eraan komenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja.... Dan maar wat over doen ofzo. Dit is geen doen nu iig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dat lijkt me zo speciaalquote:Op maandag 18 april 2016 00:01 schreef Quoi het volgende:
Vandaag wederom een golvende navel. Wat blijkt: het is toch echt zijn kontjeEn vriendlief heeft het ook gevoeld. Zo gek om ineens de boel heen en weer te zien gaan. Whoei!
ben hier een lurker. Maar heb hier gepost toen ik zwanger was van onze zoon. Ik heb ook een borstverkleining gehad en borstvoeding geprobeerd. Als je wat wil weten, vraag gerustquote:Op maandag 18 april 2016 14:24 schreef Arja het volgende:
Ikke alweer 24 weken![]()
Miss C wat fijn dat het goed gaat en je kan gaan genieten van het huis en een feestje
Sprot, vervelend die harde buiken. Goed naar luisteren idd en rust nemen.
Ik heb nog steeds geen harde buiken gehad, dus ik kab het kennelijk allemaal zo druk houden als het nu is![]()
Lactatiekundige ben ik binnenkort ook van plan. Ik heb vroeger een borstverkleining gehad, dus het is de vraag of het lukt.
Ja maar richting kont is het toch redelijk lastig nu al hoorquote:
Ah goed placenta nieuwsquote:Op maandag 18 april 2016 17:55 schreef Nouk84 het volgende:
Ik heb ook nog niet vaak een harde buik gehad, al komt er wel steeds meer spanning op te staan..
Vanmiddag placentalocalisatie echo gehad; placenta ligt 5 cm van de uitgang, dus helemaal goed. Moest wel inwendig, baby lag ervoor.. Verder een baby met normaal hoofd; dikke buik en korte pootjes 😂
Merk toch wel dat ik het steeds fijner vind thuis te zijn, zoals vandaag ook lekker vroeg. Ik kom dan gewoon beter tot rust dan wanneer ik om 6u half 7 pas thuis ben...
Jaaaa, zal best. Maar tochquote:Op maandag 18 april 2016 18:07 schreef Burdie het volgende:
De meeste mannen scheren zich toch dag in dag uit en zouden juist expert moeten zijn.
Gaat het nog steeds over zelfvermaak?quote:Op maandag 18 april 2016 18:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ik deed het liggend in bad, anders ging het niet
*splosj splosj splosj*quote:Op maandag 18 april 2016 18:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Gaat het nog steeds over zelfvermaak?.
Ok, ik dacht al dat ik een freak was.quote:Op maandag 18 april 2016 17:41 schreef Amsel het volgende:
Ik heb tijdens de vorige zwangerschap 1X een harde buik gehad, nu nog geen een. Alleen maar fijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 april 2016 18:22 schreef Molo het volgende:
Ik scheer altijd droog elektrisch
Nah ja, ik verzin er wel wat op![]()
En ja, hier ook ineens tepelhaar en buik en bovenbenen. Dat had niemand me verteld man![]()
En lang en donker ook
quote:Op maandag 18 april 2016 18:44 schreef Arja het volgende:
[..]
In de categorie "Dat hebben ze me ook nooit verteld":
Dat ik 9 maanden lang geen dampende drol meer zou draaien die er soepeltjes uit komt en waarna ik vlot de wc kan verlaten.
Pff ik kan maar 1-2 keer per week en dan zit ik gewoon een kwartier. Soms voor een paar flauwe keutels en soms voor iets enorms waar ik bang van word en welhaast van uitscheur.
Ik ben met ks bevallen en ben drie nachten in het ziekenhuis geweest. O is gelijk op de uitslaap kamer aangelegd. Ik had vanaf week 34 ofzo al kleine drupjes op mijn tepels, dus heb mijn best er voor gedaan om zo veel mogelijk te geven. Overslag sliep hij en snachts alleen maar huilen. Op advies van de verpleging steeds maar weer aangelegd. Op de derde nacht uitgeput slaan we on zelfvoor de kop... duh dat ventje heeft honger. Heb echt even boos moeten worden om hem een flesje kv te mogen geven, hij was nog geen 10% afgevallen. Maar heb toch mijn zin doorgedrukt.quote:Op maandag 18 april 2016 18:20 schreef Arja het volgende:
[..]
Dagennachtdromer is bv bij jou gelukt? En zo ja heb je nog iets speciaals gedaan daarvoor?
Ik deed dat op goed geluk... geen bot mes maar ook geen gloedjenieuwe, en dan maar op hoop van zegen...quote:Op maandag 18 april 2016 17:51 schreef Molo het volgende:
Nog een leuke vraag
Hoeeeee scheren jullie de boel down there?
Pens zit serieus in de weg nu al man en ik moet nog twee maanden
Ik wilde een drie kwartier geleden net posten dat ik daar deze ronde gelukkig nog geen last van had. Maar fail.quote:Op maandag 18 april 2016 18:44 schreef Arja het volgende:
[..]
In de categorie "Dat hebben ze me ook nooit verteld":
Dat ik 9 maanden lang geen dampende drol meer zou draaien die er soepeltjes uit komt en waarna ik vlot de wc kan verlaten.
Pff ik kan maar 1-2 keer per week en dan zit ik gewoon een kwartier. Soms voor een paar flauwe keutels en soms voor iets enorms waar ik bang van word en welhaast van uitscheur.
Zwangerschapsischias misschien?quote:Op maandag 18 april 2016 18:19 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Hahaha Molo! Ik vroeg me dat laatst nog af onder de douche, hoe moet dat straks met die dikke buik.. Hihi
Hmz. Lief is weer even klaar met klussen dus ik heb mijn vrije dag gespendeerd met eerst boodschappen en daarna het hele huis gepoetst, dwz stofzuigen en dweilen.. En nu heb ik weer pijn in één bil. Al eerder gehad toen ik in de tuin bezig was geweest. Voelt een beetje als spierpijn, maar nu deed het wel echt zeer toen ik weer van de bank af kwam. Toch maar eens gegoogled.. Zou dit bekkeninstabiliteit kunnen zijn? Nu al, met 15 weken? Of zou het toch gewoon spierpijn zijn 😁
quote:
Ah tof!quote:Op maandag 18 april 2016 20:05 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]![]()
Vandaag mijn directe collega's verteld van de zwangerschap, ze hadden nog niks doorgehad.Ik pas ook nog in mijn gewone kleren. Sommigen hadden wel gezien dat ik andere thee dronk, maar daar niks achter gezocht.
quote:Op maandag 18 april 2016 20:05 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]![]()
Vandaag mijn directe collega's verteld van de zwangerschap, ze hadden nog niks doorgehad.Ik pas ook nog in mijn gewone kleren. Sommigen hadden wel gezien dat ik andere thee dronk, maar daar niks achter gezocht.
Klinkt als goede en degelijke aanpak Quoi!quote:Op maandag 18 april 2016 20:07 schreef Quoi het volgende:
Mag ik even tussen de poep, seks en scheerpraktijken in?![]()
![]()
Naar de bekkenfysio geweest. Dit was een soort intake om te kijken wat het beste bij me past. Ik had zelf aangegeven dat ik samen trainen het fijnst vind, in tegenstelling tot oefeningen krijgen voor thuis. Gaandeweg, toen ze mijn klachten hoorde, wil ze alleen toch graag de hele zooi bekijken en denkt ze dat ik wel echt fysio nodig heb. Ook hangen de klachten van mijn rechterlies - rechterknie - en nu soms doof gevoel in mijn rechteronderbeen waarschijnlijk samen met mijn bekken. Ik moet zeggen dat ik zelf ook dat inzicht heb inmiddels en me er best zorgen om maakIk ben er klaar mee en moet dit eventjes serieus nemen. Donderdag dus wéér een intake, maar dan dus inclusief lichamelijk onderzoek en de start van de behandeling.
Zo, dat was 'm
Verder schopt mijn kleine meneer dan eindelijk en draait lekker met zijn kontje heen en weer
Vervelend! Ik denk wel dat een stapje terug doen goed voor je zal zijn. Ook al aan je slaaphouding gedacht? Bij mij hielp het veel om met een kussen tussen mijn benen te slapen en mezelf te dwingen niet meer half op mijn buik met 1 opgetrokken been te slapen. Ohw en hakken de deur uit...quote:Op maandag 18 april 2016 20:07 schreef Quoi het volgende:
Mag ik even tussen de poep, seks en scheerpraktijken in?![]()
![]()
Naar de bekkenfysio geweest. Dit was een soort intake om te kijken wat het beste bij me past. Ik had zelf aangegeven dat ik samen trainen het fijnst vind, in tegenstelling tot oefeningen krijgen voor thuis. Gaandeweg, toen ze mijn klachten hoorde, wil ze alleen toch graag de hele zooi bekijken en denkt ze dat ik wel echt fysio nodig heb. Ook hangen de klachten van mijn rechterlies - rechterknie - en nu soms doof gevoel in mijn rechteronderbeen waarschijnlijk samen met mijn bekken. Ik moet zeggen dat ik zelf ook dat inzicht heb inmiddels en me er best zorgen om maakIk ben er klaar mee en moet dit eventjes serieus nemen. Donderdag dus wéér een intake, maar dan dus inclusief lichamelijk onderzoek en de start van de behandeling.
Zo, dat was 'm
Verder schopt mijn kleine meneer dan eindelijk en draait lekker met zijn kontje heen en weer
quote:
Ja en lief ook.quote:Op maandag 18 april 2016 20:10 schreef Burdie het volgende:
Vivi, leuke reacties van je collega's?
En zitten je broeken niet te strak inmiddels?
Van de huid?quote:[b]Op maandag 18 april 2016 20:00 schreef Sull het volgende
Arja, ook geen bijzonder strak gevoel gehad?
Klinkt beetje als mijn team. Zo onwijs fijn is datquote:Op maandag 18 april 2016 20:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
Ja en lief ook.Ze verheugden zich al op kraambezoek (al een tijdje geleden binnen dit team), en dat ik bij ze terecht kan voor tips (ervaren moeders, waaronder eentje met een achtergrond als consultatiebureau-arts). En als de pleuris (Zika) uitbreekt in Texas gewoon die (werkgerelateerde) trip annuleren.
Nee, in je buik? Alsof er een baksteen ronddraait ofzo? Of ben je gewoon echt zo zen zwanger, zonder harde buiken?quote:
Ik lig altijd lekker plat, zonder klachtenquote:Op maandag 18 april 2016 20:12 schreef Sull het volgende:
[..]
Vervelend! Ik denk wel dat een stapje terug doen goed voor je zal zijn. Ook al aan je slaaphouding gedacht? Bij mij hielp het veel om met een kussen tussen mijn benen te slapen en mezelf te dwingen niet meer half op mijn buik met 1 opgetrokken been te slapen. Ohw en hakken de deur uit...
Waar heb jij een wipstoel voor nodig?quote:Op maandag 18 april 2016 10:12 schreef Moppert het volgende:
Ja het Babybjorn stoeltje! Onze thuis is stuk![]()
HOE?quote:Op maandag 18 april 2016 20:23 schreef Nouk84 het volgende:
Ik heb gisteren met 32 wk nog een normale spijkerbroek aan gehad 😂
Ja klopt, maar dan zonder ziekenhuis.quote:Op maandag 18 april 2016 20:17 schreef Molo het volgende:
Klinkt beetje als mijn team. Zo onwijs fijn is dat
Jij bent arts toch?
Kiek eens anquote:Op maandag 18 april 2016 20:45 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dan zonder ziekenhuis.
Mijn chillende peuterquote:Op maandag 18 april 2016 20:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Waar heb jij een wipstoel voor nodig?
Seriously? Hij is niet bestand tegen 15+ kilo denk ik hoor?quote:
Daarom is haar vorige ook stuk natuurlijk.quote:Op maandag 18 april 2016 21:00 schreef mousemicky het volgende:
Seriously? Hij is niet bestand tegen 15+ kilo denk ik hoor?
Dat gevoel herken ik niet nee. Hoe lang duurt een harde buik dan? Lijkt me heel vervelend.quote:Op maandag 18 april 2016 20:27 schreef Sull het volgende:
[..]
Nee, in je buik? Alsof er een baksteen ronddraait ofzo? Of ben je gewoon echt zo zen zwanger, zonder harde buiken?
Klinkt als een tof team en lekker genieten van je buik.quote:Op maandag 18 april 2016 20:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Klinkt beetje als mijn team. Zo onwijs fijn is dat
Jij bent arts toch?
Leuk hoor, veel foksters hier ook die een eerste larfje verwachten
Ze zijn bij mij namen aan het gokken (wel achter mijn rug om) en verheugen zich ook op baby knuffelen. Zo tof is dat om te horen.
Ik vind het zelf soms lastig omdat ik zo'n ouwehoer ben en dan denk dat niemand op mijn verhalen ofzo zit te wachten ovee baby's maar ik word juist steeds staande gehouden zodat ze kunnen vragen hoe het gaat of aan mijn buik zitten![]()
(Wat mag van mij, ben eindelijk eens trots op mijn pens en ik heb toch toffe collega's)
Wanneer ga je geslachtsbepalingsecho doen?quote:Op maandag 18 april 2016 21:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Klinkt als een tof team en lekker genieten van je buik.
Mijn familie en vooral mn pa doet aan namenraden... mn halve familie aan zijn kant is al voorbij gekomen
... wel alleen de mannen want mijn vader denkt (alweer) dat het een jongen is.
Hier doet mijn man het idd altijd .. als ik het zelf mort doen lijkt het nergens op. Buik of geen buikquote:Op maandag 18 april 2016 17:59 schreef Burdie het volgende:
Gefaald voor de limonetest, Molo?.
Gewoon laten staan, is handig voor het hechten straks.
Ik deed het altijd een beetje op gevoel, of met een spiegeltje. Heb ook wel eens gelezen dat sommige dames hun man vroegen, maar dan laat ik het liever staan.
Zakte wel van m'n reet af, maar verder ging het wel. Nu moet ik wel echt stoppen, anders kan ik daarna nooit meer aanquote:
Wat een heerlijk vooruitzicht!! Ik moet er nog 16; en afronden is er helaas nog niet bij. Mijn vervangster komt pas 2 mei; inclusief deze week 1 dagje.. Vind het wel zwaar worden.. Een groot deel van m'n werk ben ik nu ook aan m'n nieuwe collega aan het uitleggen, zodat ik me vanaf 2 mei op andere zaken kan richten. Maar rustig aan doen, wat me wel beloofd was, kan ik rustig nog even vergetenquote:Op maandag 18 april 2016 21:43 schreef Arja het volgende:
[..]
Wanneer ga je geslachtsbepalingsecho doen?
Ik denk ook dat je een jongentje krijgt![]()
Ik heb vandaag een ingewikkeld verslag af gekregen voor mijn werk. Ik ben er niet zo tevreden over als anders, maar ik geloof dat het in mijn huidige staat het hoogst haalbare is. Ik heb nog wat feedback en hulp van een collega gevraagd, ik hoop dat ik dan wel tevreden ben. Volgende week moet ik dan dat verslag bespreken met clienten en daarna kan ik rustig mijn werk af gaan bouwen, denk ik en hoop ik.
Nog 12 werkdagen
Op de tast en hopen dat ik mezelf niet vaker dan 3 keer snijdtquote:Op maandag 18 april 2016 17:51 schreef Molo het volgende:
Nog een leuke vraag
Oh maar zo rustig is het ook niet hoor. Ik heb de afgelopen weken ieder weekend overgewerkt om die deadline te halen. In verhouding krijg ik het rustiger. Maar in mijn hoofd ook. Ik kan ook steeds vaker denken als ze tijdens mijn verlof zonder me kunnen en de wereld verder draait dan kan het nu ook (zeker na de deadline).quote:Op maandag 18 april 2016 21:57 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Zakte wel van m'n reet af, maar verder ging het wel. Nu moet ik wel echt stoppen, anders kan ik daarna nooit meer aan
[..]
Wat een heerlijk vooruitzicht!! Ik moet er nog 16; en afronden is er helaas nog niet bij. Mijn vervangster komt pas 2 mei; inclusief deze week 1 dagje.. Vind het wel zwaar worden.. Een groot deel van m'n werk ben ik nu ook aan m'n nieuwe collega aan het uitleggen, zodat ik me vanaf 2 mei op andere zaken kan richten. Maar rustig aan doen, wat me wel beloofd was, kan ik rustig nog even vergeten
12 mei hebben we de echo.Denk zelf nog steeds een meid, manlief switcht elke dagquote:Op maandag 18 april 2016 21:43 schreef Arja het volgende:
[..]
Wanneer ga je geslachtsbepalingsecho doen?
Ik denk ook dat je een jongentje krijgt![]()
Ik heb vandaag een ingewikkeld verslag af gekregen voor mijn werk. Ik ben er niet zo tevreden over als anders, maar ik geloof dat het in mijn huidige staat het hoogst haalbare is. Ik heb nog wat feedback en hulp van een collega gevraagd, ik hoop dat ik dan wel tevreden ben. Volgende week moet ik dan dat verslag bespreken met clienten en daarna kan ik rustig mijn werk af gaan bouwen, denk ik en hoop ik.
Nog 12 werkdagen
Ja ikkequote:Op maandag 18 april 2016 22:28 schreef Piekie81 het volgende:
Iemand stelde voor of tussen alle poep, scheer en batsbuiken nog een vraag over de kinkhoestvaccinatie. Vanaf het prikken deed mijn bovenarm zeer en de eerste 24 uur was ik een beetje wiebelachtig. Verder geen klachten gehad.
Zo, nog 4 dagen werken (deze week nog 1 en volgende week 3) en 1 tentamen. En morgen afscheid nemen van mijn stageklas. Het zit er bijna op.
Oh en ik waggel als ik begin te lopen...![]()
Wat rot dat je bloeddruk toch weer op het randje hangt, en lastig dat je nu zelf de keuze moet maken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 03:36 schreef Dyre het volgende:
Harde buiken heb ik alleen als ik teveel wil doen. Stofzuigen, of te ver fietsen, dan voel ik het daarna wel. Verder nog geen 'spontane' harde buiken gehad.
Gm, steken kan inderdaad groeipijn zijn(en anders als je je zorgen maakt: morgenochtend even vk bellen)
Vanavond geen zin om het hele verhaal op mijn mobiel te typen, maar ik lig inmiddels alweer een uur wakker, dus nu kan ik er de tijd voor nemen:
Vanmiddag weer controle gehad in het ziekenhuis. Babietje groeit goed en is inmiddels ingedaald. Ik voel me verder nog prima, maar mijn bloeddruk was weer op de grens (140/90). Omdat dit al de tweede keer in korte tijd is, en de andere keren afgelopen weken ook rond de 130/80 zaten, wilde de gynaecoloog daar eigenlijk toch wel iets mee.
Ik kom momenteel al 1 á 2 keer per week op controle, en dat zouden we zo vol kunnen houden tot de bevalling spontaan start, wat het idee tot nu toe was.
Maar omdat de bloeddruk steeds zo tegen/op de grens van te hoog zit, moet er eigenlijk vaker worden gecontroleerd en iedere keer urine/bloed inleveren om in de gaten te houden of er niet meer aan de hand is.
De baby is op dit moment goed op gewicht, ingedaald en 'klaar' voor bevalling. Ik zelf ben de 37 weken voorbij en 'mag' dus bevallen.
Tijd rekken wat we tot nu toe gedaan hebben zou kunnen betekenen dat het een keer wél (flink) te hoog is en dan komen we in een situatie die we eigenlijk niet willen en wat nadelig kan zijn voor het verloop van de zwangerschap/bevalling/conditie van de baby.
De gynaecoloog wilde graag even met een collega overleggen en kwam daarna tot de conclusie dat een inleiding (komende/volgende week) een serieuze optie zou zijn.
Daar schrok ik wel een beetje vanZo had ik het deze keer niet gepland, ik was juist zo blij dat ik het spontaan af mocht wachten en was van plan om 40+ te gaan
![]()
Aan de andere kant heeft ze wel gelijk als ze zegt dat de situatie nu gunstig is en de baby het nog goed doet. Het wordt in ieder geval niet beter als we wachten. Het blijft hetzelfde ķf het wordt erger, en dat wil ik zeker ook niet op mijn geweten hebben...
Ik mocht er natuurlijk nog even goed over nadenken en donderdag komen we terug om te bespreken wat ik graag wil. Vanavond al heel goed met vriendje over kunnen praten en die heeft heel lief aangegeven dat hij alleen maar wil dat we een keuze maken waar ik me goed bij voel.
Een optie zou misschien wel kunnen zijn om iedere dag naar het ziekenhuis op en neer te gaan voor continue controle, en dan in te grijpen zodra het slecht dreigt te worden. Maar eigenlijk zitten we nu juist al in de situatie dat het slecht dreigt te worden. En als we dán pas actie gaan ondernemen hebben we niet alle keuzes die we nu hebben. (en dan wordt het misschien wel weer een spoedkeizersnede)
Beetje rommelig verhaal nu ik het zo in 1 keer van me af typ
De gezondheid van de baby gaat voor, daar wil ik geen risico's mee nemen. En als we een risico nemen door af te wachten in plaats van in te grijpen, wil ik dat niet op mijn geweten hebben. Maar ik vind het écht heel erg jammer dat ik het dan niet spontaan af kan wachten.
Een inleiding met ballonkatheters, infuus, vliezen breken en wat nog meer met 1 op 4 kans op keizersnede... is het dan niet veiliger/minder risicovol om gewoon een geplande keizersnede te doen?
(niet dat ik daar om sta te springen, maar al die vragenvragenvragen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, het is echt alleen mijn bloeddruk die roet in het eten gooit. Verdere uitslagen, ctg en echo zijn tot nu toe prima geweest. Normaal gesproken zouden ze ook wat terughoudender zijn geweest met de optie van een inleiding, maar met mijn geschiedenis willen ze geen risico nemen, wat ik op zich ook wel begrijp natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2016 04:11 schreef Burdie het volgende:
Dyre, lastige beslissing... Maar is er behalve jouw hoge bloeddruk nog een andere indicatie voor evt inleiden? (Urine, ctg? Zij die allemaal goed?)Dit speelt al wel anderhalve maand. Steeds op het randje (135/85 ofzo) en dus al 2 keer écht op de grens van te hoog. Vaker meten kan, en is misschien wel een goed idee voor de komende dagen, maar de trend is denk ik wel al een beetje bepaald. Lager wordt het sowieso niet meer denkt de gyn, dus het blijft ofwel op de grens, of het wordt erger. en de vraag is dus of we dat af willen wachten of niet, lastig hoor.quote:(...) maar inleiden heeft ook zijn nadelen. Ik zou daar niet direct voor kiezen, maar misschien eerst een paar dagen elke dag bd laten meten. Twee keer op het randje zou of toeval kunnen zijn of een trend, ik zou net iets meer informatie willen; soms is een stijgende bloeddruk ook gewoon teken van een naderende bevalling.Dit vind ik wel iets om over na te denken en te vragen donderdagquote:En als het wel 'tijd' is om buiten te komen spelen, zou je misschien nog kunnen proberen of je al valt te strippen (of zou het daar echt te vroeg voor zijn?), of bijv. inleiden met heel weinig interventie (alleen een ballon en wat langer afwachten, vliezen breken zonder infuus, etc) volgens mij zitten er nog best wat opties tussen nu en full blown inleiden in.
Succes met beslissen iig![]()
.
Ik heb wel in de folder gelezen dat een inleiding na een keizersnede vlot moet verlopen, in verband met de risico's voor het litteken (maar te vlot is ook weer niet goed) Dus lang afwachten zullen ze misschien niet willen doen, maar misschien zijn er andere opties om het toch nog wat spontaner te laten gebeuren dan inderdaad die full blown inleiding.
Thanks
Dodoria, wat balen van die striae. Ik kan met je meepraten, sinds een paar dagen ook paarse strepen ontdekt, precies op de plek waar ik altijd een voet naar buiten voel steken
Ik hoop dat we strakjes gewoon trots zijn op die strepen en ze anders als sneeuw voor de zon verdwijnen
Molo, als je aangeeft dat je het nu op deze manier niet trekt dat lijkt me dat duidelijk. Jammer dat het niet allemaal in 1 keer lukt, maar je bent echt de eerste niet. En zoals Aerenia al zegt kan je nu je tijd pakken om te genieten van de zwangerschap en je verlof.
Vergt straks wel wat meer discipline denk ik, om het af te maken als de baby er is. Maar als je tijdens je verlof al veel kunt doen en het daarna alleen nog maar op hoeft te sturen heb je dat best wel onder controle zo te lezen?
Gm, inderdaad gewoon bellen als je je ongerust maaktHad je de vk ook gebeld? Ik denk dat als de huisarts niets bijzonders vindt hij je toch zal adviseren om die te bellen. Ik denk dat zij meer verstand heeft van pijntjes tijdens de zwangerschap
[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 19-04-2016 10:01:03 ]
quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:29 schreef Dyre het volgende:
Fijn dat jullie een beetje meedenkenOok wel handig, mijn voorgeschiedenis: bij de vorige zwangerschap kreeg ik bij 32 weken ineens hoge bloeddruk, waarvoor ik toen medicatie heb gekregen en regelmatig extra op controle moest. (urine en bloed waren altijd goed, net zoals nu) Tijdens 1 van die controles met 33 weken zagen ze op de CTG dat het niet goed ging met L en hebben ze haar met een spoedkeizersnede moeten halen. Meteen naar de NICU gebracht en nog 5 weken in het ziekenhuis gelegen.
Nu afwachten en de bloeddruk regelmatig blijven controleren zou dus eventueel wel een optie kunnen zijn, maar ik wil dus niet weer het risico lopen dat zo'n controle weer mis gaat en we met alle gevolgen van dien met spoed op de OK belanden.
Nu was L's situatie ook wel anders hoor, ze liep al wat achter in de groei en ik voelde haar niet zo goed als de baby nu.Nee heb ik nog niet gebeld, Bij saar heb ik rond deze periode een keer gebeld en toen kreeg ik een nietzeggend antwoord + dat ze nu toch niets doen, dus ik ben een beetje afwachtens om hun te bellenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Nee, het is echt alleen mijn bloeddruk die roet in het eten gooit. Verdere uitslagen, ctg en echo zijn tot nu toe prima geweest. Normaal gesproken zouden ze ook wat terughoudender zijn geweest met de optie van een inleiding, maar met mijn geschiedenis willen ze geen risico nemen, wat ik op zich ook wel begrijp natuurlijk.
[..]
Dit speelt al wel anderhalve maand. Steeds op het randje (135/85 ofzo) en dus al 2 keer écht op de grens van te hoog. Vaker meten kan, en is misschien wel een goed idee voor de komende dagen, maar de trend is denk ik wel al een beetje bepaald. Lager wordt het sowieso niet meer denkt de gyn, dus het blijft ofwel op de grens, of het wordt erger. en de vraag is dus of we dat af willen wachten of niet, lastig hoor.
[..]
Dit vind ik wel iets om over na te denken en te vragen donderdag
Ik heb wel in de folder gelezen dat een inleiding na een keizersnede vlot moet verlopen, in verband met de risico's voor het litteken (maar te vlot is ook weer niet goed) Dus lang afwachten zullen ze misschien niet willen doen, maar misschien zijn er andere opties om het toch nog wat spontaner te laten gebeuren dan inderdaad die full blown inleiding.
Thanks
Dodoria, wat balen van die striae. Ik kan met je meepraten, sinds een paar dagen ook paarse strepen ontdekt, precies op de plek waar ik altijd een voet naar buiten voel steken
Ik hoop dat we strakjes gewoon trots zijn op die strepen en ze anders als sneeuw voor de zon verdwijnen
Molo, als je aangeeft dat je het nu op deze manier niet trekt dat lijkt me dat duidelijk. Jammer dat het niet allemaal in 1 keer lukt, maar je bent echt de eerste niet. En zoals Aerenia al zegt kan je nu je tijd pakken om te genieten van de zwangerschap en je verlof.
Vergt straks wel wat meer discipline denk ik, om het af te maken als de baby er is. Maar als je tijdens je verlof al veel kunt doen en het daarna alleen nog maar op hoeft te sturen heb je dat best wel onder controle zo te lezen?
Gm, inderdaad gewoon bellen als je je ongerust maaktHad je de vk ook gebeld? Ik denk dat als de huisarts niets bijzonders vindt hij je toch zal adviseren om die te bellen. Ik denk dat zijn meer verstand heeft van pijntjes tijdens de zwangerschap
S. 2014
J. 2016
Waxenquote:Op maandag 18 april 2016 17:51 schreef Molo het volgende:
Nog een leuke vraag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Molo, even uitstellen is echt geen falen hoor, zeker als je zoveel spuugt.
Ikke, geeft rust he als je de naam hebt. Ik hoop met je mee.S. 2014
J. 2016
Oh dat zal t zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:50 schreef Unihipili het volgende:
Jamaar zwart kleedt af en horizontale streepjes niet.
Ja mn darm werkt dankzij de lijnzaad wel weer goed, pds kan het zijn, vorige keer had ik in mn zwangerschap helemaal geen last dus ook geen referentiekader.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:11 schreef ikke_84 het volgende:
Ik zie wel verschil gm![]()
Ben je pas nog naar de wc geweest? Misschien voelt het nu anders dan je van de pds gewend bent door de zwangerschap?
Snoek 5 dagen is best veel om vooruit gezet te worden. Maar ach...dan heb je ook eerder verlof![]()
voor een goede echo
voor je bekken
Miezziej schiet het al een beetje op in jullie huis? En trek je het klussen een beetje in combi met de rest?
quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:57 schreef snoenk het volgende:
En verder net weer een heel mooi spartelend baby'tje gezienvoor zover te zien zag alles er goed uit en ben 5 dagen vooruit gezet. Beetje stom want weet precies wanneer deze verwekt is maar meting is meting. En ach nu 5 dagen eerder uitgerekend
![]()
Fysio kan je wel een hoop op weg helpen, vooral als je er relatief vroeg bij bent (zoals jij nu), kan ze nog heel veel preventief doen zodat je zo lang mogelijk redelijk als normaal functioneren. Je moet nog een flinke tijd qua zwangerschap.quote:Verder moet ik voor bekken naar fysiolas hier van burdie? Room? Iemand anders?? Over een bekkenband. Is dat iets? Kan je dat gewoon zomaar kopen en dragen of is daar advies of doorverwijzing oid voor nodig?
Dat stelt zeker gerust. Dank je welquote:Op dinsdag 19 april 2016 12:39 schreef lunamatic het volgende:
Dyre, succes met je beslissing! Lijkt me niet fijn om daar nu op zo'n manier over na te moeten denken.
gm, ik heb ook periodes van pds (nu tijdens mijn zwangerschap godzijdank wat minder) en de pijn die je beschrijft klinkt voor mij heel herkenbaar. Ik heb ook een paar keer op het punt gestaan te bellen, dat niet gedaan, en dat het dan achteraf toch mijn darmen bleken te zijn. Meestal werd de pijn minder als mijn baby anders ging liggen en moest ik een paar uur later altijd naar de wc. Het kan dus prima darmgerelateerd zijn. Ik vond het altijd eng, omdat ik bang was dat het ook een blindedarmontsteking kon zijn gezien de plaats van de pijn. De laatste weken heb ik er gelukkig geen last meer van (afkloppen).
Dankje voor het uitgebreide antwoord!quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat had ik ook, zowel deze als vorige zwangerschap. Zomaar een week cadeau.
Hoe ver ben je nu?
[..]
Fysio kan je wel een hoop op weg helpen, vooral als je er relatief vroeg bij bent (zoals jij nu), kan ze nog heel veel preventief doen zodat je zo lang mogelijk redelijk als normaal functioneren. Je moet nog een flinke tijd qua zwangerschap.
Een bekkenband kan je idd gewoon aanschaffen, ik heb er een van het merk Serola. Je draagt 'm over je kleding en eigenlijk alleen op momenten waarop je anders last zou krijgen: lange wandeling, winkelen in de ikea, etc. De functie van een bekkenband is vooral het stabiliseren van je bekken (de meeste bekkenklachten in de zwangerschap komen doordat je kraakbeen verweekt, waardoor de twee bekkenhelften als het ware los van elkaar gaan bewegen). De fysio zal je ws ook oefeningen geven om met je spieren je bekken te stabiliseren en leren hoe je je bewegingen aan kunt passen om je bekken te ontzien (niet meer stofzuigen bijvoorbeeld).
Je kunt het evt. ook met haar bespreken.
Hmmm een bom duiten is iets wat we op het moment niet echt kunnen missen. We moeten hele zolder + gelijk de buitenkant verbouwen voor O. En als baby een jongen is ook nog de babykamer en nieuwe garderobe voor baby.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Snoenk, ik heb er zelf nu (nog) geen last van, maar had het bij O wel vanaf 15 weken ofzo. Ik ben bij een chiropractor geweest toen, en het heeft een bom duiten gekost, maar ik was er al voor de bevalling vanaf. Bekkenband heb ik goede ervaring mee. Je kan er niets een voorkomen of genezen, maar de steun heb ik, vooral later in de zwangerschap, als heel prettig ervaren. Het was toen ook bloedjeheet dus ik had ook geen broeken oid aan die enige steun aan mijn buik/bekken boden. Alleen maar slip en lange jurken, dus die band was zeer welkom.
Ik merkte overigens gisteren wel wat stijfheid in mijn onderrug, dus wel even oppassend e komende tijd, zeker nu ik weer 50% ga werken.
Gm wat naar dat je nu al last hebt. Ik heb ook wel eens teek hier en daar, vooral als ik snel opsta. daarbij een soort rommelig gevoel rond mijn bm. Maar er gebeurt ook van alles natuurlijk, dus dat is niet zo gek.
Ik vond dat bij O toen zo'n openbaring, ook iets wat niemand je vertelde. Je wordt niet langzaamaan zwanger, maar je hebt vanaf dag 1 aal Heel Erg Zwanger. Er gebeurt echt continue iets
Voor een ballonnetje heb je ook een beetje ontsluiting nodig volgens mij. Ik ben ingeleid met hormoontabletjes die ze inbrachten om de 4 uur en toen kwamen de weeën vanzelf na 3 tabletjes. Alleen een klein zetje dus ipv het hele circus met infuus enzoquote:Op dinsdag 19 april 2016 09:54 schreef Dyre het volgende:
Voor strippen heb je al een beetje ontsluiting nodig lees ik? Dat hebben ze nog niet gecontroleerd, misschien donderdag eens peilen hoe ze daar tegenover staan.
Wat meer positief nieuws: een collega die 2 weken voor mij was uitgerekend is bevallen en heeft gelukkig niet onze naam gekozen
Nee. Ik ben zo ongeleid en ik had 0cm ontsluiting...quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:06 schreef Dot. het volgende:
Voor een ballonnetje heb je ook een beetje ontsluiting nodig volgens mij.
Ja, maar dat was hier in Noorwegen hč, hier zit fysio e.d. niet bij de verzekering. Geen idee of het in NL wellicht (deels) vergoed wordt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:02 schreef snoenk het volgende:
[..]
Hmmm een bom duiten is iets wat we op het moment niet echt kunnen missen. We moeten hele zolder + gelijk de buitenkant verbouwen voor O. En als baby een jongen is ook nog de babykamer en nieuwe garderobe voor baby.
Hoop maar op een meisje![]()
Doe je verder rustig aan met je rug
Oh joh, dan vraag ik me af wat dan de afwegingen zijn voor het een of het ander. Ik vond het iig een fijne manier van inleiden, want afgezien van de ctg die je krijgt voor en na het inbrengen van zo'n tabletje ben je verder vrij om te doen wat je wilt en is er ook geen gedoe aan je lijf.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:07 schreef Skoap het volgende:
[..]
Nee. Ik ben zo ongeleid en ik had 0cm ontsluiting...
Ik heb ook geen infuus gehad dus het klinkt vergelijkbaar. Ik zou pas een infuus krijgen toen ze m'n vliezen door hebben geprikt en de weeën niet binnen een half uur zouden zijn gekomen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:23 schreef Skoap het volgende:
Ballon is zonder hormonen en ik had de mazzel dat mijn lichaam het daarna zelf deed... Ik heb geen infuus meer gehad met weeen opwekkers. Maar ik heb geen idee of dat ook kan gebeuren met die tabletjes. Met die ballon mag je ook gewoon vrij bewegen.
Ja zwanger door ICSI. Nee, met 8 weken wel voor echo naar ziekenhuis maar dat was geen termijnecho. Bij O heb ik ook geen termijnecho in zkhuis gehad. Jij wel dan?quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:27 schreef Arja het volgende:
Snoenk wat vaag dat je 5 dagen vooruit bent gezet. Jij bent toch ook zwanger geworden na ivf? Dan weten ze toch precies hoe oud de embryo was bij terugplaatsing etc. Heb je de termijnecho niet in het ziekenhuis gehad?
Ja ik had met 10 of 11 weken nog een termijn echo en ben daarna overgedragen aan vk. De gyn had ook een logisch rekensommetje obv dag terugplaatsing en leeftijd cryo bij tp.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:42 schreef snoenk het volgende:
[..]
Ja zwanger door ICSI. Nee, met 8 weken wel voor echo naar ziekenhuis maar dat was geen termijnecho. Bij O heb ik ook geen termijnecho in zkhuis gehad. Jij wel dan?
Misschien dat dat dan ook weer per zkhuis verschilt
Daarom zei ik al, kan eigenlijk niet maar ze gaan bij vk uit van de meting.
Mwa, veel kleine dingetjes gaan niet goed... Ik word een beetje chagrijnig van de planning die uitlooptquote:Op dinsdag 19 april 2016 12:11 schreef ikke_84 het volgende:
Ik zie wel verschil gm![]()
Ben je pas nog naar de wc geweest? Misschien voelt het nu anders dan je van de pds gewend bent door de zwangerschap?
Snoek 5 dagen is best veel om vooruit gezet te worden. Maar ach...dan heb je ook eerder verlof![]()
voor een goede echo
voor je bekken
Miezziej schiet het al een beetje op in jullie huis? En trek je het klussen een beetje in combi met de rest?
Dit heeft de gyn mij ook uitgelegd, liever geen tablet/gel/hormonen via de vagina na keizersnede. Een infuus kan je bovendien uitzetten als het te hard gaat, zo'n tabletje kan je er niet weer uitpulkenquote:Op dinsdag 19 april 2016 14:04 schreef _evenstar_ het volgende:
Na een KS doen ze liever geen tablet of veter ivm hormone. Kans dat litteken open gaat door verweken is dan stuk groter.
maar bij een terugplaatsing is er al een embryo van een paar dagen oud, de bevruchting heeft dus al in het lab plaats gevonden. De innesteling gaat vrijwel meteen na tp verder, want anders zou de embryo doodgaan en word je ongesteld.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:54 schreef Burdie het volgende:
Bij het bepalen van de termijn gaan ze altijd uit van de meting met de termijnecho, nooit van de datum bevruchting (of terugplaatsing). Zowel bij deze zwangerschap als die van kuiken wist ik exact wanneer mijn eisprong was (bij kuiken zelfs exact wanneer hij is verwekt), en ben beide keren een week vooruit gezet. Kan eigenlijk niet, maarja. Een vriendin van me had hetzelfde, maar dan idd met terugplaatsing. Die heeft het extra nagevraagd, maar ze blijven uit gaan van die meting, omdat de innesteling etc. per keer kan verschillen (wat ik onzin vind maar soit).
Ik heb er destijds ook nog moeilijk over gedaan toen de 42 weken in zicht kwam (naar mijn idee was ik 41 weken zwanger en niet 42 weken) maar beleid was beleid, gemeten was gemeten, viel niks aan te tornen.
Ja, je weet dus precies wanneer de bevruchting was. En toch werd die vriendin een week vooruit gezet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:24 schreef Arja het volgende:
[..]
maar bij een terugplaatsing is er al een embryo van een paar dagen oud, de bevruchting heeft dus al in het lab plaats gevonden. De innesteling gaat vrijwel meteen na tp verder, want anders zou de embryo doodgaan en word je ongesteld.
Mwah, bewegen is ook goed hč? Als het maar op een goede manier gebeurt. Van stilzitten wordt geen enkele rug/bekken beter, denk en vind ik.quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:43 schreef Burdie het volgende:
Quoi, waarom stop je niet met sporten? Ik moest met relatief milde bekkenklachten al minder gaan werken, mooi niet dat mijn fysio het goed had gevonden dat ik nog zou sporten.
Dat is absurd!quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:05 schreef dodoria het volgende:
Uhoh... Heb een hele nacht gedroomd dat ik bezig was met bevallen, met pijn en al, wordt ik wakker: al die uren weeen wegzuchten voor niks geweest!
Maar volgens mij gebeurt er wel wat daarbinnen, heb zo ongeveer om de 20 min een milde kramp. Even rustig aan doen vandaag en zien hoe het verder gaat. Vanmiddag weer controle...
Ja, bekkenklachten zijn nasty, ook omdat ze eigenlijk gedurende de zwangerschap bijna nooit minder worden, alleen maar hetzelfde of erger. Ik heb een eigen bedrijf, maar moet van de fysio na elke x uur werken een kwartier gaan liggen (en dat kon ook prima, mijn baas begreep dat welquote:Op dinsdag 19 april 2016 21:58 schreef Quoi het volgende:
En wow, met milde bekkenklachten al minder werken. Wat voor werk doe/deed je?
Ik denk ook dat bewegen goed is, zolang het ook goed aanvoelt. Ik heb wel het idee dat je altijd nét achter de feiten aanloopt qua een tandje terug doen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:58 schreef Quoi het volgende:
Mwah, bewegen is ook goed hč? Als het maar op een goede manier gebeurt. Van stilzitten wordt geen enkele rug/bekken beter, denk en vind ik.
[...]
Duidelijk is nu dat ik nķg een tandje terug moet en dat is weer even inleveren.
Dat denk ik ookquote:Op woensdag 20 april 2016 08:16 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik denk ook dat bewegen goed is, zolang het ook goed aanvoelt. Ik heb wel het idee dat je altijd nét achter de feiten aanloopt qua een tandje terug doen.
Ja, ik ben er de hele dag mee bezigquote:Op woensdag 20 april 2016 09:08 schreef Quoi het volgende:
Dyre, inmiddels al dieper nagedacht over je bevalplannen? Lastig dilemma!
Ja, de gyn hoop ikquote:Op woensdag 20 april 2016 11:47 schreef elamanilo het volgende:
Dyre, och jeetje, dat lijken me ook allemaal geen makkelijke keuzes. Is er iemand waarmee je over jouw persoonlijke situatie kunt spreken voor advies? Die jou kent en je voorgeschiedenis en die wellicht kan helpen bij de keuze?
Dat lijkt me ook echt niet leuk, als je iemand hebt die niet leuk is.quote:Op woensdag 20 april 2016 12:59 schreef Chanty het volgende:
Hier net intake kraamzorg gehad. Baalde gisteren toch ineens enorm dat het niet echt netjes en schoon is in huis gezien we nog aan het klussen en ruimen zijn maar die vrouw was echt zo relaxedEn krijgen iig iemand anders dan de vorige keer. Die deed haar werk wel prima maar niet echt een klik mee. Een dag een vervanger gehad en die was zo vrolijk en fijn in omgang dus hooo heeeeel erg dat we haar mogen krijgen.
Ze was eerder neutraal en ik vond dat geen reden om iemand anders te vragenquote:Op woensdag 20 april 2016 13:01 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook echt niet leuk, als je iemand hebt die niet leuk is.
Ik ben nu 37+4. Indicatie tot inleiden is kort gezegd hoge bloeddruk.quote:Op woensdag 20 april 2016 14:34 schreef WupWup het volgende:
Dyre, sorry als ik vragen stel die al voorbij gekomen zijn, maar hoe ver ben je inmiddels en wat is de indicatie tot inleiden en wanneer willen ze dat gaan doen?
*ontlurkt* Is er gezegd dat je mķet blijven of is het als indicatie gegeven? Bij mijn ziekenhuis werd 3 dagen na de ks als standaard aangegeven, maar werd er wel heel erg meegedacht met wat je zelf wilde (mits medisch verantwoord uiteraard). Mij werd de optie gegeven om al op dag 2 te vertrekken als we dat zouden willen.. Succes met je zoektocht iig, hoop dat je een ziekenhuis kan vinden waar ze goed op jouw/jullie behoeften in kunnen spelen, dat maakt zķ veel uitquote:Op woensdag 20 april 2016 14:39 schreef Chanty het volgende:
En ik word wat gek van de ziekenhuis keuze stressLumc wordt het niet; daar moet je 4 dagen blijven na een keizersnede... Ja doei! Alsof ik voor de gezelligheid kom
Dit is puur op basis van de informatie online. Ik kan onmogelijk alle ziekenhuizen in de regio langs gaan dus moet toch kiezen waar ik wil gaan kijken. Nu hoop ik natuurlijk dat het geen ks wordt maar als dan wil ik geen seconde langer dan strikt noodzakelijk blijven.quote:Op woensdag 20 april 2016 15:26 schreef onomatopee het volgende:
[..]
*ontlurkt* Is er gezegd dat je mķet blijven of is het als indicatie gegeven? Bij mijn ziekenhuis werd 3 dagen na de ks als standaard aangegeven, maar werd er wel heel erg meegedacht met wat je zelf wilde (mits medisch verantwoord uiteraard). Mij werd de optie gegeven om al op dag 2 te vertrekken als we dat zouden willen.. Succes met je zoektocht iig, hoop dat je een ziekenhuis kan vinden waar ze goed op jouw/jullie behoeften in kunnen spelen, dat maakt zķ veel uit
Op zaterdag einde middag bevallen met ks en maandagochtend 11u stond ik alweer buiten.quote:Op woensdag 20 april 2016 17:03 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dit is puur op basis van de informatie online. Ik kan onmogelijk alle ziekenhuizen in de regio langs gaan dus moet toch kiezen waar ik wil gaan kijken. Nu hoop ik natuurlijk dat het geen ks wordt maar als dan wil ik geen seconde langer dan strikt noodzakelijk blijven.
Ik wilde net t zelfde gaan posten.quote:
Hier "moet" je ook 4 dagen blijven. Mijn kamergenote en ik waren allebei eerder weg. Bevallen op 23-06 (om 15:45 en 19:35) en naar huis op 25-06 om (13:00 en 18:00).quote:Op woensdag 20 april 2016 14:39 schreef Chanty het volgende:
En ik word wat gek van de ziekenhuis keuze stressLumc wordt het niet; daar moet je 4 dagen blijven na een keizersnede... Ja doei! Alsof ik voor de gezelligheid kom
Ik had mijn ontslagpakket al binnen toen ik vlak voor vertrek me nog even "ontlastte"quote:Op woensdag 20 april 2016 15:32 schreef Dyre het volgende:
Ik mocht naar huis zodra ik ontlasting had(
Je kunt ook overleggen of je eerder weg mag en ook kun je tegen medisch advies in zelf besluiten weg te willen.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:45 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hier "moet" je ook 4 dagen blijven. Mijn kamergenote en ik waren allebei eerder weg. Bevallen op 23-06 (om 15:45 en 19:35) en naar huis op 25-06 om (13:00 en 18:00).
Nou uhhh, dat is niet zo moeilijk hoor. Ik functioneer ook gewoon voor geen meter eigenlijkquote:Op woensdag 20 april 2016 09:21 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hier ook nog even een diepe buiging voor Molo.Ik heb in de zwangerschap welgeteld één dag gekotst en toen had ik me meteen ziekgemeld en de plannen voor 's avonds afgezegd. Ik zou echt niet weten hoe ik moest functioneren als dat maandenlang had geduurd.
Mijn kamergenote (tevens vriendin, hoe groot is de kans....) en ik waren al zelf voor de jongens aan het zorgen, dus de arts wilde ons wel ontslaan. Tegen advies in zou ik zelf nooit doen.quote:Op woensdag 20 april 2016 20:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt ook overleggen of je eerder weg mag en ook kun je tegen medisch advies in zelf besluiten weg te willen.
Ik zou dat ook niet doen, maar ik wilde het toch even noemen, omdat niemand je tegen je wil in in het ziekenhuis kan houden onder het mom van 'u moet blijven'.quote:Op woensdag 20 april 2016 20:03 schreef McLaura het volgende:
[..]
Mijn kamergenote (tevens vriendin, hoe groot is de kans....) en ik waren al zelf voor de jongens aan het zorgen, dus de arts wilde ons wel ontslaan. Tegen advies in zou ik zelf nooit doen.
Ik ben zelfs nog een aantal uurtjes gebleven omdat mijn man die dag moest werken en ik niet alleen (al dan niet met kraamzorg) thuis wilde zitten.
quote:Op woensdag 20 april 2016 20:17 schreef Nazil het volgende:
Oh mensen ik ga morgen spierpijn krijgen.eerste keer ZwangerFit overleefd, wel heftig
volgende keer maar wat rustiger aan doen
Gelukkig mag dat niet als je zwanger bent. Die gedachte heb ik trouwens ook wel een aantal keer gehad. Ik vond mezelf ook zwaar sleht functioneren de laatste twee maanden voor mijn verlof.quote:Op woensdag 20 april 2016 20:02 schreef Molo het volgende:
Ik zou mezelf al twintig keer ontslagen hebben zeg maar
eerst een beetje aerobics oefeningen om warm te worden (Mijn coördinatie is ruk dus dat vond ik heel lastig), daarna even cardio en laatste half uur krachttraining. Mijn benen vonden dat laatste minder leuk.quote:Op woensdag 20 april 2016 20:18 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wat deed je voor oefeningen?
Trouw je niet deze week ook?
Niet nee?quote:Op woensdag 20 april 2016 20:18 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Gelukkig mag dat niet als je zwanger bent. Die gedachte heb ik trouwens ook wel een aantal keer gehad. Ik vond mezelf ook zwaar sleht functioneren de laatste twee maanden voor mijn verlof.
Ja hier nog een... Al hoor ik er verder niemand over maar voor mijn gevoel laat ik echt wel steken vallen en ben ik er niet altijd voor de volle 100% bij. En dan gaat alles ook nog eens een stuk langzamer dan eerst. En lees ik alle mails bv tig keer door voor ik ze verzend omdat er van die stomme fouten insluipen anders.quote:Op woensdag 20 april 2016 20:18 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Gelukkig mag dat niet als je zwanger bent. Die gedachte heb ik trouwens ook wel een aantal keer gehad. Ik vond mezelf ook zwaar sleht functioneren de laatste twee maanden voor mijn verlof.
Tweede dag de meeste spierpijn hč?quote:Op woensdag 20 april 2016 20:21 schreef Nazil het volgende:
[..]
eerst een beetje aerobics oefeningen om warm te worden (Mijn coördinatie is ruk dus dat vond ik heel lastig), daarna even cardio en laatste half uur krachttraining. Mijn benen vonden dat laatste minder leuk.
En ja, vrijdag trouw ikik hoop van harte dat ik dan kan lopen want spierpijn ga ik krijgen
Wow jij durftquote:Op woensdag 20 april 2016 20:21 schreef Nazil het volgende:
[..]
eerst een beetje aerobics oefeningen om warm te worden (Mijn coördinatie is ruk dus dat vond ik heel lastig), daarna even cardio en laatste half uur krachttraining. Mijn benen vonden dat laatste minder leuk.
En ja, vrijdag trouw ikik hoop van harte dat ik dan kan lopen want spierpijn ga ik krijgen
Ja kloptquote:Op woensdag 20 april 2016 20:18 schreef lunamatic het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Geldt voor loondienst, dan ben je beschermd tegen ontslag, net zoals bij ziekte. Voor ZZP-ers (dat ben jij toch?) geldt dat nietquote:Op woensdag 20 april 2016 20:23 schreef Quoi het volgende:
[..]
Niet nee?
Ik heb voor mijn eigen gevoel ook niet goed gefunctioneerd tijdens de afgelopen klus. Ik denk dat het uiteindelijk best meevalt, maar dat het - om dezelfde standaard te bereiken - me veel meer energie kostteEn uitgerekend deze opdrachtgever wil gaan na-evalueren. En dat terwijl ik er voorlopig even klaar mee ben, met werken. Moet dan maar even
Achteraf misschien beter om het een week uit te stellen (dat actieve gedoe dan, hč) maar goed. Overleven we wel.quote:
Dat zegt mijn meneer ookquote:Op woensdag 20 april 2016 20:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Geldt voor loondienst, dan ben je beschermd tegen ontslag, net zoals bij ziekte. Voor ZZP-ers (dat ben jij toch?) geldt dat niet
Evalueren hoeft niet automatisch te betekenen dat het foute boel is toch? Dan vul je het erg in al van tevoren wellicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Af en toe meer luisteren naar je meneer dan maarquote:Op woensdag 20 april 2016 20:34 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat zegt mijn meneer ookHet is nogal kenmerkend voor mijn incasseringsvermogen momenteel.
quote:Op woensdag 20 april 2016 20:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar heb even advies nodig...Bij twijfel gewoon bellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar heb even advies nodig...Heb ik ook vaak gehad in het eerste trimester. Ik heb nooit daarvoor gebeld, want oud bloed, dan kunnen ze toch niks meer zien. In tweede trimester had ik helder bloed (en veel) toen wel gebeld en zijn ze gelijk gekomen. Kan idd door druk komen (niezen ofzo al). Zolang het niet helder is en/of je geen buikpijn hebt, is het niet erg is mij verteld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het je niet lekker zit bellen. Al is het maar om gerustgesteld te worden.
Heel cru gezegd idd maar (is het niet met zo'n klein beetje bloed) maar als het mis is, is het toch al mis. Valt niks aan te doen idd. Zo nuchter zei vriend dat altijd en het klinkt heel hard, maar is wel zo.quote:Op woensdag 20 april 2016 21:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het is nu gestopt, ben zelf nog wel wat onzeker,maar ga zo maar gewoon slapen, als ik mij dan morgen nog zorgen maak bel ik de afdeling wel even.
Want grof gezegd, ze doen nu toch niets als het mis gaat.
Thanks ladies.
Jep, hele nacht geslapen (nou ja, hele nacht, om 5 u kwam peuter gezellig bij ons in bed liggen om liedjes te zingen).quote:
Daar dacht mijn ex-werkgever anders overquote:Op woensdag 20 april 2016 20:18 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Dat zou ik niet durven maar ben wel bang dat ze je onder het mom van protocol toch langer willen houden dan nodig. Vorige keer was het twee dagen en dat vond ik echt vreselijk lang. Nu hielp het niet mee dat ik met anderen op de kamer lag, twee nachten nauwelijks had geslapen en man ook niet kon blijven. Maar zelfs als zou dat nu beter zijn allemaal, dan zou ik het toch maar vinden om zo lang bij Lucas vandaan te zijn.quote:Op woensdag 20 april 2016 20:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt ook overleggen of je eerder weg mag en ook kun je tegen medisch advies in zelf besluiten weg te willen.
Zoek daarom nu een ziekenhuis uit met eigen kamer en slaapmogelijkheid voor man. Maar kinderen mogen niet blijven (althans niet in delft en het Haga en op sites van andere ziekenhuizen staat ook vaak dat er 1 persoon/ partner kan blijven. Maar dat wil ik sowieso nog apart informeren bij de ziekenhuizen waar ik nog wil gaan kijken. Met 2 dagen vind ik het te overzien maar 4 vind ik dan echt teveel.quote:Op woensdag 20 april 2016 21:50 schreef Dyre het volgende:
Chanty, mogen jouw man en L nu dan niet gewoon bij jouw blijven dan die dagen?
(hoewel dat misschien ook niet ideaal is: ik weet van mijn L dat ze zich NOOIT een hele dag in een ziekenhuiskamer kan vermaken, laat staan slapen)
Gm, ik snap dat je daar van schrikt! Maar als het alleen bij een beetje oud bloed is gebleven bij het afvegen en het maar 1 keer was, denk ik zelf dat er niet zoveel aan de hand is. Ondanks dat: bij twijfel anders gewoon (morgenochtend) even bellen
Even in het algemeen: het zou echt de omgekeerde wereld zijn als je later aan de bel zou trekken als je bij de gynaecoloog onder controle bent, dan wanneer je bij een verloskundige zou lopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistisch gezien loop jij als zwangere juist meer risico (op wat voor vlak dan ook, om welke reden dan ook), dus reden genoeg om je zorgen serieus te nemen.
Is waarschijnlijk ook meer mijn idee hoor.quote:Op woensdag 20 april 2016 22:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Even in het algemeen: het zou echt de omgekeerde wereld zijn als je later aan de bel zou trekken als je bij de gynaecoloog onder controle bent, dan wanneer je bij een verloskundige zou lopen.Statistisch gezien loop jij als zwangere juist meer risico (op wat voor vlak dan ook, om welke reden dan ook), dus reden genoeg om je zorgen serieus te nemen.
Ik denk dat je de dreumes/peuter er ook geen plezier mee doet om verplicht op 1 kamer te blijven,zeker niet als mama anders dan anders is en er ineens zo'n babyding isquote:Op woensdag 20 april 2016 22:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Het lijkt me niet dat kinderen mogen blijven, dat kun je de andere dames ook niet aandoen m.i.
Toen ik op de kraamafdeling lag (eigen kamer) waren er broertjes zusjes een kamer verderop, op bezoek de hele dag, en die liepen te rennen en spelen in de gang. Dommel je net weg... "whee nee ik wil niet eten wheee"
Het kan natuurlijk ook wel zijn dat die 4 dagen worden aagegeven als max, en dat het in de praktijk vaak korter is. Een ziekenhuis is er natuurlijk ook niet bij gebaad om jou daar te houden als het niet noodzakelijk is.
Dit. Ziekenhuizen doen er tegenwoordig alles aan om de ligduur zo kort mogelijk te maken. Niet alleen kosten opnames de samenleving klauwen met geld, maar het is ook in het belang van de patiënt om snel weer thuis te zijn. Hoe langer je in het ziekenhuis ligt, hoe groter de kans dat je daardoor iets extra's oploopt (zoals een infectie).quote:Op woensdag 20 april 2016 22:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Het kan natuurlijk ook wel zijn dat die 4 dagen worden aagegeven als max, en dat het in de praktijk vaak korter is. Een ziekenhuis is er natuurlijk ook niet bij gebaad om jou daar te houden als het niet noodzakelijk is.
Dit.quote:Op woensdag 20 april 2016 22:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Even in het algemeen: het zou echt de omgekeerde wereld zijn als je later aan de bel zou trekken als je bij de gynaecoloog onder controle bent, dan wanneer je bij een verloskundige zou lopen.Statistisch gezien loop jij als zwangere juist meer risico (op wat voor vlak dan ook, om welke reden dan ook), dus reden genoeg om je zorgen serieus te nemen.
Wat is de reden dat jij die glucose intolerantie test moet doen?quote:Op donderdag 21 april 2016 09:31 schreef Fien10 het volgende:
Bahhhh net de suikertest gehad in het ziekenhuis. Vies zo'n zoet drankje op je nuchtere maag. Straks ook even kijken hoe het met de beeb is na vorige week. Heb hem de hele dag nog niet gevoeld, dus fijn om zo even te spieken.
Ik heb PCOS. Niets wijst nu op zwangerschapsuiker maar ze wilden het toch even doen. Ga er vanuit dat het gewoon goed is.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat is de reden dat jij die glucose intolerantie test moet doen?
Ah ok, ja dan snap ik het.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:48 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Ik heb PCOS. Niets wijst nu op zwangerschapsuiker maar ze wilden het toch even doen. Ga er vanuit dat het gewoon goed is.
Dat is al heel fijn!quote:Op donderdag 21 april 2016 09:51 schreef Molo het volgende:
Ik kreeg net bericht dat ik geen antistoffen aan maak dus dat baby mijn autoimmuunziekte niet nu direct al mee krijgt. Dat is weer een enorme meevaller
Scheelt voor nu medische indicatie en gedoe na bevalling voor larfje
Ik heb ook geen flauw idee wat gaat komen hoor.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:54 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Dat is al heel fijn!
Ik sta overal echt zo enorm relaxed in dat ik bang ben dat alles straks straks misschien enorm tegen gaat vallen.
Dat heb ik ook; gisteren een voorlichtingsavond gehad en toen dacht ik ook, ik zou dit nog wel eens zwaar kunnen onderschatten....... Maar goed, niemand kan me vertellen wat komen gaat, dus stressen heeft inderdaad geen zin...quote:Op donderdag 21 april 2016 09:54 schreef Fien10 het volgende:
Ik sta overal echt zo enorm relaxed in dat ik bang ben dat alles straks straks misschien enorm tegen gaat vallen.
Zo wereldschokkend vond ik het ook niet om moeder te worden; op de reünie van zwangerschapsgym zei iedereen dat het allemaal zo anders is, dat het tegen viel en ze zo moeten wennen, en ik zei als enige dat ik het juist allemaal zo mee vond vallen en dat het precies was als ik dachtquote:Op donderdag 21 april 2016 09:54 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Dat is al heel fijn!
Oh wat goed om te horen!!quote:Op donderdag 21 april 2016 10:24 schreef Ereshkigal het volgende:
Wij hebben gisteren de 20 weken echo gehad! Alles was goed en onze uk loopt zelfs een weekje voor op de groei! Voor ons betekent dat feest aangezien Flint zo'n achterstand had. Hopelijk blijft dit door zetten want de meeste groeiachterstanden lopen ze pas op t laatst op...Maar daar gaan we nu niet vanuit! We gaan voor een spekbaby! Wij weten nu ook wat het gaat worden maar dat houden we nog eventjes geheim! Aangezien er bekende mee lezen hier op fok![]()
Al met al super echo gehad en merk dat ik hierdoor steeds meer rust in m'n hoofd krijg...
Wat goed!quote:Op donderdag 21 april 2016 10:24 schreef Ereshkigal het volgende:
Wij hebben gisteren de 20 weken echo gehad! Alles was goed en onze uk loopt zelfs een weekje voor op de groei! Voor ons betekent dat feest aangezien Flint zo'n achterstand had. Hopelijk blijft dit door zetten want de meeste groeiachterstanden lopen ze pas op t laatst op...Maar daar gaan we nu niet vanuit! We gaan voor een spekbaby! Wij weten nu ook wat het gaat worden maar dat houden we nog eventjes geheim! Aangezien er bekende mee lezen hier op fok![]()
Al met al super echo gehad en merk dat ik hierdoor steeds meer rust in m'n hoofd krijg...
Ik weet eigenlijk nog niet hoe we het met kraamvisites willen doen. Daar moeten man en ik het binnenkort nog over hebben. In de kraamweek zelf hoef ik eigenlijk zelf geen visite, behalve dan ouders, maar ook die niet iedere dag.. En daarna willen we het wel beperken tot een maximum aantal per week. Ik heb bij vrienden gezien dat die uiteindelijk doodop waren nadat ze weken aan een stuk 3 of meer visites per week hadden doordeweeks en dan in het weekend nog, daar heb ik echt geen zin in... Maar wie weet wil er niemand komen en maken we ons druk om niksquote:Op donderdag 21 april 2016 11:12 schreef Fien10 het volgende:
Hoe het allemaal gaat zijn dat weet ik niet. Want ik houd ook rekening met een huilbaby enzo. Maar ik neem mezelf gewoon voor dat alles op dat moment om de baby draait en ik verder niets hoef of moet van mezelf. Als ik om 4 uur 's middags nog niet gedoucht ben dan is dat gewoon zo, en ik kan 's nachts ook altijd best veel hebben. We kiezen ook bewust voor geen kraamvisite waardoor ik me de eerste week/weken helemaal op de borstvoeding kan focussen en de kraamweek breng ik lekker door in bed met de baby.
Mijn ervaring is dat je dit niet van tevoren kunt zeggen. Je hebt geen idee hoe je je na de bevalling zal voelen namelijk, dus ik zou iedereen dan ook willen adviseren om er gewoon geen toezeggingen over te doen en op het moment zelf te kijken hoe je je voelt en er dan pas naar te handelenquote:Op donderdag 21 april 2016 11:54 schreef lunamatic het volgende:
Ik wil eigenlijk sowieso de eerste 24 uur geen visite (ook geen ouders). Mijn moeder wil eigenlijk dat ik bel zodra de bevalling begonnen is, maar eigenlijk ben ik niet van plan om iemand te laten weten dat ik aan het bevallen ben. Ik weet gewoon dat als ik bel, mijn ouders dan meteen in de auto springen om onze kant op te komen, en ik ben bang dat ik daar geen behoefte aan heb, hoe lief het ook bedoeld is.
We hebben zelf geen auto dus mijn schoonmoeder heeft heel lief aangeboden ons uit het ziekenhuis naar huis te brengen, maar ook daar heb ik zelfs eigenlijk geen behoefte aan, omdat ik weet dat ze dan blijft hangen. Ik laat denk ik nog liever een taxi komen.
Als ik dit zo teruglees vind ik mezelf heel egoistisch klinken, maar ik wil eigenlijk gewoon eerst even met z'n drietjes (en de hond) aan elkaar wennen en ga ervan uit dat we de eerste 24 uur toch alleen maar willen slapen en eten.
Verder is daarna denk ik wel directe familie (ouders, broers en aanhang) welkom op kraamvisite in de eerste week, maar het liefst gedoseerd en niet te lang achter elkaar.
Met zn drietjes is ook aardig relatief, zodra je thuis bent staat de kraamhulp binnen een uur op je stoep.quote:Op donderdag 21 april 2016 11:54 schreef lunamatic het volgende:
Ik wil eigenlijk sowieso de eerste 24 uur geen visite (ook geen ouders). Mijn moeder wil eigenlijk dat ik bel zodra de bevalling begonnen is, maar eigenlijk ben ik niet van plan om iemand te laten weten dat ik aan het bevallen ben. Ik weet gewoon dat als ik bel, mijn ouders dan meteen in de auto springen om onze kant op te komen, en ik ben bang dat ik daar geen behoefte aan heb, hoe lief het ook bedoeld is.
We hebben zelf geen auto dus mijn schoonmoeder heeft heel lief aangeboden ons uit het ziekenhuis naar huis te brengen, maar ook daar heb ik zelfs eigenlijk geen behoefte aan, omdat ik weet dat ze dan blijft hangen. Ik laat denk ik nog liever een taxi komen.
Als ik dit zo teruglees vind ik mezelf heel egoistisch klinken, maar ik wil eigenlijk gewoon eerst even met z'n drietjes (en de hond) aan elkaar wennen en ga ervan uit dat we de eerste 24 uur toch alleen maar willen slapen en eten.
Verder is daarna denk ik wel directe familie (ouders, broers en aanhang) welkom op kraamvisite in de eerste week, maar het liefst gedoseerd en niet te lang achter elkaar.
Dat laatste .. Overleg dat ook met je kraamhulp..quote:Op donderdag 21 april 2016 11:54 schreef lunamatic het volgende:
Tsja, dat is dus een beetje de vraag. Als we altijd nog voor een inleiding kunnen kiezen is de keuze wel makkelijker. Maar als we het nu afwachten is er ook een kans dat we die grens een keer overgaan en dan nemen ze geen tijd meer voor een inleiding: dan gaan we naar de OK voor een spoedkeizersnede, zoals de vorige keer. Dat wil ik wel graag voorkomen. (maar dat kan alleen door niet meer af te wachten en wil ik dat?)quote:Op donderdag 21 april 2016 12:01 schreef Veruca_Assault het volgende:
(...) En dan kan inleiden altijd nog als het nodig is.
Ja, daar heb je wel gelijk in.quote:Inleiden nu is relatief de veiligste keuze volgens (en voor) de gyn maar past niet bij je wens om te wachten tot de baby komt en het dan natuurlijk te proberen.
Dit zegt niks.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah ok, ja dan snap ik het.
Ik dacht al, jij kunt onmogelijk een verhoogd BMI hebben en je bent hartstikke blank ook (niet westerse vrouwen hebben ook hoger risico, vandaar)
Hoop ook dat uitslag goed is
Dat dat voor jou zo was (wat suckt natuurlijk) wil niet zeggen dat je qua risicofactoren en -inschatting er niet iets over kunt zeggen.quote:Op donderdag 21 april 2016 12:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dit zegt niks.
Ik ben blank en slank, toch had ik gewoon zwangerschapsdiabetes.
Ik voldeed totaal niet aan het beeld en ook de dietist kon er weinig mee... En dan zit je inderdaad in de wachtkamer met of mensen met vrij fors overgewicht en of mensen die niet westers zijn.. Hindoestanen zaten er veel.
Juist daarom vind ik het belangrijk dat ze vrouwen niet alleen even op een willekeurige dag testen met 1x druppel bloed bij de vk. Ook een groeiecho in de 3e termijn zou standaard moeten zijn.
Bloedsuiker kun je gewoon met een bloedtest doen, dan kunnen ze ook zien wat je suiker deed in de afgelopen 3 maanden.quote:Op donderdag 21 april 2016 12:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat dat voor jou zo was (wat suckt natuurlijk) wil niet zeggen dat je qua risicofactoren en -inschatting er niet iets over kunt zeggen.
Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.
Ik heb met mijn BMI tig keer meer risico dan Fien als zij geen PCOS zou hebben, lijkt mij onzinnig om een test bij iedereen maar standaard af te nemen, net als groeiecho. Controle op iedereen en alles is een illusie en m.i. onnodig duur.
Maar dat is dan weer mijn mening hierover.
Ik vind je helemaal niet egoistisch, dat moeten jullie toch zelf bepalen? Jouw moeder bepaalt niet wanneer jij belt, dat bepaal jij (en/of je vriend). En dat brengen ook lief aangeboden, maar als jij behoefte hebt aan een taxi dan, dan zou ik dat lekker doen.quote:Op donderdag 21 april 2016 11:54 schreef lunamatic het volgende:
Ik begreep dat glucose intolerantie test beste indicator is daarvoor. Maar ik weet daar het fijne niet van.quote:Op donderdag 21 april 2016 12:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bloedsuiker kun je gewoon met een bloedtest doen, dan kunnen ze ook zien wat je suiker deed in de afgelopen 3 maanden.
En wat is duur... Als je er net tussen valt en thuis zou bevallen met lekker hoog en onstabiel suiker, krijg je kindje een behoorlijk dip te verwerken en beland het alsnog in het ziekenhuis... We wonen in een land waar we de mogelijkheden hebben om de risico's te beperken... Elke 2 weken naar de vk in de laatste paar weken is ook duur en meestal volledig onnodig.
Ja, daar heb ik ook over zitten denken. Misschien dat we het wel na de geboorte laten weten, maar dan met het verzoek om nog even niet meteen onze kant op te komen. Mijn ouders hebben rond mijn UD vakantie en willen dan misschien in een huisje in de buurt komen zitten, dus dat moeten ze dan toch nog regelen.quote:Op donderdag 21 april 2016 12:37 schreef Nouk84 het volgende:
Ik zou het persoonlijk alleen wel gek vinden als dat ook betekent dat ze pas na 24u horen dat ze opa/oma zijn geworden....
Een drankje met suiker/caffeīne en een paar keer goed in je buik porren in de hoop dat de kleine wakker wordt en gaat bewegen. Als dat niet helpt, zou ik toch even bellen denk ik...quote:Op donderdag 21 april 2016 13:24 schreef ikke_84 het volgende:
Ik moet een glucosetest omdat mijn vader diabeet was. Bij Mats zijn ze het vergeten te doen. Maar die was hardstikke netjes qua gewicht en ik heb ook geen verhoogde BMI ofzo.
Zou het stom zijn om te zeggen dat ik die test niet wil? Ik vind het maar onzin en jammer van de kosten die ervoor gemaakt worden.
Kraamvisiteik zie er nu al tegen op.
Ik vond het echt vreselijk maar durf niet te zeggen dat ik geen bezoek wil
Behalve mijn (schoon)ouders, broer/zwager en schoonzus dan die mogen komen wanneer ze willen![]()
Ik zou het ook een beetje gek vinden als opa en oma pas een dag of 2 dagen later horen dat ze een klein kind hebben gekregen.
Nog een vraagje: ik ben nu 24,3 en voel de kleine al een paar weken super goed. Sinds gisteren voel ik hem bijna niet meer. Snap dat je op dit termijn nog niet gelijk alarm hoeft te slaan en ik had mezelf ook al bedacht dat hij nu misschien met de armpjes en beentje naar achter toe trapt. Maar twijfel toch. Vandaag pas 1 laf plopje gevoeldwat zouden jullie doen?
Ja het is net wat je zelf wil natuurlijk.quote:Op donderdag 21 april 2016 12:56 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik ook over zitten denken. Misschien dat we het wel na de geboorte laten weten, maar dan met het verzoek om nog even niet meteen onze kant op te komen. Mijn ouders hebben rond mijn UD vakantie en willen dan misschien in een huisje in de buurt komen zitten, dus dat moeten ze dan toch nog regelen.
Ik ken een meisje dat ongeveer tegelijk is uitgerekend, en die hebben echt 48 uur radiostilte afgesproken met de familie. Daar gaan de ouders dus echt pas na twee dagen te horen krijgen dat ze opa en oma zijn geworden.
Ik ook niet hoor... Heb het idee dat dat echt zo'n vrouwending is, terwijl mijn vriendengroep voor een groot deel uit mannen bestaat. Die gaan dat sowieso niet organiseren. De paar vriendinnen die ik heb kennen elkaar allemaal niet of bijna niet, dus ik was er ook niet vanuit gegaan dat ik een babyshower zou krijgen.quote:Op donderdag 21 april 2016 13:45 schreef Burdie het volgende:
Ik zou juist heel graag een babyshower willen, maar heb er de vrienden niet naar om dat te organiseren![]()
.
ontlurktquote:Op donderdag 21 april 2016 13:45 schreef Burdie het volgende:
Ik zou juist heel graag een babyshower willen, maar heb er de vrienden niet naar om dat te organiseren![]()
.
Je bent heel consequent in je term, maar het is toch echt een glucose tolerantietest, GTTquote:Op donderdag 21 april 2016 13:28 schreef Molo het volgende:
Ik zelf zou chillen over baby, vanmiddag als je heel relaxt even kunt zjjn handen op je buik en dan kijken of je wat voelt ofzo.
Maar als je ongerust bent zou je natuurlijk aan de bel kunnen trekken
En GIT hoef je niet verplicht te doen, kunnne ook gewoon weigeren
Ja hoiquote:Op donderdag 21 april 2016 13:45 schreef Burdie het volgende:
.
Je weet toch; gezellig uitzoeken welke baby wie is op de fotoquote:Op donderdag 21 april 2016 14:07 schreef Quoi het volgende:
Wat willen/doen jullie dan op een babyshower?
Misschien heb ik wel de meest vreselijke versies meegemaakt en ben ik daarom gekleurd
Potjes babyvoeding proeven en geblinddoekt een luier verschonen.quote:Op donderdag 21 april 2016 14:10 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Je weet toch; gezellig uitzoeken welke baby wie is op de foto
quote:Op donderdag 21 april 2016 13:53 schreef WupWup het volgende:
[..]
Je bent heel consequent in je term, maar het is toch echt een glucose tolerantietest, GTT
En dit. Laatste babyshower viel me pas op dat er idd echt geen mannen welkom waren.quote:Op donderdag 21 april 2016 14:15 schreef Quoi het volgende:
Ik vind het zo stom dat er dan geen mannen bij mogen zijn. Die gaan dan gezellig bier drinken met z'n allen en dat wil ik dan liever
Ja ik hoop dan dat, as if, men mij goed genoeg kent om het geen verrassing te laten zijn.quote:Op donderdag 21 april 2016 14:02 schreef ikke_84 het volgende:
Ik heb wel gezegd dat ik het deze keer niet als verrassing wilVorige keer kwam ik van de ikea thuis, ging naar binnen en schrok ik me de pleuris omdat de woonkamer vol mensen stond. Denk dat ik het eerste uur een frequentie van boven de 200 had
![]()
Hmja ik zie er nu al tegen op visite te "moeten" ontvangen. (Afwijzen dus, maar ook dat kost energie). Misschien kijk ik er na de bevalling wel heel anders tegen aan, geen idee. Ik zou nu denken ik wil dan gewoon een week met z'n drieën zijn. (En kraamzorg dan). En dan roep ik wel als ik me bedenk en toch mensen wil zien ofzo. Rust, aan hoofd en in geheel. Ik zou dan ook een onlogische volgorde prefereren denk ik. Eerst wat mensen waar ik me goed bij op m'n gemak voel, dan opa's en oma'squote:Op donderdag 21 april 2016 13:24 schreef ikke_84 het volgende:
Kraamvisiteik zie er nu al tegen op.
Ik vond het echt vreselijk maar durf niet te zeggen dat ik geen bezoek wil
Behalve mijn (schoon)ouders, broer/zwager en schoonzus dan die mogen komen wanneer ze willen![]()
Ik zou het ook een beetje gek vinden als opa en oma pas een dag of 2 dagen later horen dat ze een klein kind hebben gekregen.
Ik heb mijn man de visite laten regelen; alleen zijn telefoonnummer stond op het geboortekaartje, en als iemand toch aan mij vroeg, zei ik: overleg even met webspider, die beheert de agenda.quote:Op donderdag 21 april 2016 15:38 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Hmja ik zie er nu al tegen op visite te "moeten" ontvangen. (Afwijzen dus, maar ook dat kost energie). Misschien kijk ik er na de bevalling wel heel anders tegen aan, geen idee. Ik zou nu denken ik wil dan gewoon een week met z'n drieën zijn. (En kraamzorg dan). En dan roep ik wel als ik me bedenk en toch mensen wil zien ofzo. Rust, aan hoofd en in geheel. Ik zou dan ook een onlogische volgorde prefereren denk ik. Eerst wat mensen waar ik me goed bij op m'n gemak voel, dan opa's en oma's.
quote:
Nu pas? Ik ben al twee weken aan het genietenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |