kloptquote:Op zondag 4 december 2016 12:30 schreef borisz het volgende:
Dit debat over Links.
Cuperus heeft meer zinnige dingen te zeggen dan vd Lee
men mist een Jan Schaefer bij de linkse partijenquote:Op zondag 4 december 2016 12:30 schreef borisz het volgende:
Dit debat over Links.
Die Spekman is net zo gek met zijn chinese MAO jasje en rode boekjequote:Op zondag 4 december 2016 13:08 schreef Evertjan het volgende:
[..]
men mist een Jan Schaefer bij de linkse partijen
Was wel ff lachen. Leek op een gegeven moment wel een straatfittie.quote:Op zondag 4 december 2016 12:30 schreef borisz het volgende:
Dit debat over Links.
Alle Rotterdammers zijn de stad jaren geleden al uitgevlucht.quote:Op zondag 11 december 2016 12:26 schreef borisz het volgende:
Leefbaar wil alle Sociale Huurwoningen slopen om vervolgens de Rotterdammers de stad uit te jagen.
Ja, dat zei ie net ook. De PVV uitsluiten spreekt voor zich.quote:
Dat vind ik ook geen probleem alleen moet je dan niet gaan miepen dat andere partijen ook weer partijen uitsluiten.quote:Op zondag 18 december 2016 12:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, dat zei ie net ook. De PVV uitsluiten spreekt voor zich.
Vond het niet veel zeggend eigenlijk. Maarja beetje kort interview ook.quote:Op zondag 18 december 2016 12:37 schreef Kaas- het volgende:
Ik was langzaam maar zeker een beetje aan het afknappen op Pechtold, maar dit was echt goed. Topboodschap. Als hij dit aanhoudt mag hij van mij nog even door.
Dat is absoluut niet wat er gezegd werd. In dat deel uitte Pechtold terecht kritiek op dat partijen nu over andere partijen doen alsof ze die gaan uitsluiten en alsof er niet mee samen te werken valt, terwijl ze dat na 15 maart gewoon zullen doen en daarmee weer eens het onbegrip bij de kiezer voor al dat oneerlijke politieke handelen zullen vergroten. Die kloof tussen burger en politiek groeit al tot enge hoogten en die moeten dergelijke partijen zo niet verder vergroten. De belofte dat D66 niet met PVV zal regeren is eentje die per definitie nagekomen zal worden en die eerlijk is. Verder is D66 een partij die samenwerking en de compromis zoekt, in plaats van alsmaar te doen alsof enkel het eigen gelijk telt en 100% waargemaakt zal kunnen worden.quote:Op zondag 18 december 2016 12:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat vind ik ook geen probleem alleen moet je dan niet gaan miepen dat andere partijen ook weer partijen uitsluiten.
Maar wat was nu precies zijn boodschap?quote:Op zondag 18 december 2016 12:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet wat er gezegd werd. In dat deel uitte Pechtold terecht kritiek op dat partijen nu over andere partijen doen alsof ze die gaan uitsluiten en alsof er niet mee samen te werken valt, terwijl ze dat na 15 maart gewoon zullen doen en daarmee weer eens het onbegrip bij de kiezer voor al dat oneerlijke politieke handelen vergroten. De belofte dat D66 niet met PVV zal regeren is eentje die per definitie nagekomen zal worden en die eerlijk is.
Dat Nederland in een volgend kabinet weer voor moet lopen op buitenlands beleid door iets meer dominee te spelen op het gebied van democratie en mensenrechten en iets minder koopman, en daar in Europees verband ook meer op in moet zetten. Dat politici op moeten houden enkel tegen elkaar op te zetten in plaats van de samenwerking op te zoeken. Dat we op moeten houden handelsverdragen zo groot te maken door er allerlei zaken in te gooien die niets met handel te maken hebben. En vooral dat Pechtold zelf op moet houden te doen alsof hij volledig gelijk heeft en PVV'ers niet, terwijl die kiezers een hoop terechte zorgen hebben die hij deelt en in de beeldvorming te gemakkelijk weg gewuifd heeft.quote:Op zondag 18 december 2016 12:42 schreef Tem het volgende:
[..]
Maar wat was nu precies zijn boodschap?
En dit is het verhaal waar Pechtold te verkiezingen in gaat? Eerst jarenlang alles wegwuiven en nu ineens beloven dat hij echt wel wat meer gaat luisteren naar de zorgen van de gewone man? Klinkt als verkiezingsretoriek.quote:Op zondag 18 december 2016 12:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat Nederland in een volgend kabinet weer voor moet lopen op buitenlands beleid door iets meer dominee te spelen op het gebied van democratie en mensenrechten en iets minder koopman, en daar in Europees verband ook meer op in moet zetten. Dat politici op moeten houden enkel tegen elkaar op te zetten in plaats van de samenwerking op te zoeken. Dat we op moeten houden handelsverdragen zo groot te maken door er allerlei zaken in te gooien die niets met handel te maken hebben. En vooral dat Pechtold zelf op moet houden te doen alsof hij volledig gelijk heeft en PVV'ers niet, terwijl die kiezers een hoop terechte zorgen hebben die hij deelt en in de beeldvorming te gemakkelijk weg gewuifd heeft.
En uiteraard dat hij de leider is van de partij die bij alle voorgaande verkiezingen de grootste progressieve partij is geworden, en daarmee dus het beste alternatief is voor 'PVVD'.
Met een t.quote:Op zondag 18 december 2016 17:22 schreef Monolith het volgende:
Bevestigd in ieder geval dat ik vrij weinig op heb met de koers van Pechtold.
Ome Wiegel is overigens al weer voor een nieuwe combinatie van pvv en vvd. Mag rechts Nederland de vingers weer bij gaan aflikkenquote:Op zondag 15 januari 2017 12:29 schreef Kaas- het volgende:
Het valt me al langer op dat er binnen de VVD is afgesproken om vaak te benoemen dat de PVV nog linkser is dan de SP, maar dat maakt de PVV-kiezer volgens mij helemaal niets uit.
Linkser en dan moet je echt je best doen dan Roemer 😂quote:Op zondag 15 januari 2017 12:29 schreef Kaas- het volgende:
Het valt me al langer op dat er binnen de VVD is afgesproken om vaak te benoemen dat de PVV nog linkser is dan de SP, maar dat maakt de PVV-kiezer volgens mij helemaal niets uit.
Het gaat om emotie he. Bij een groot deel van de PVV-aanhang zit een diepe haat jegens wat zij zien als links, veroorzaker van alle problemen en as van het kwaad.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:29 schreef Kaas- het volgende:
Ik denk niet dat dat voor pvv stemmers wat uitmaakt die zeggen toch dat Geert de nieuwe messias is. Zullen die even bedrogen uitkomen wilders kan beter lippestift uitdelen ipv peppersprayquote:Op zondag 15 januari 2017 12:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Deze uitsluiting is zo expliciet dat ze er bijna niet meer onderuit komen. Na geen geld meer naar de Grieken, kunnen ze niet nog een keer flikken zou je zeggen.
Je merkt opnieuw dat de VVD de PVV keihard gaat framen als links. Heel verwarrend voor alle PVV'ers die de term linksche Gutmensch overal bijslepen. Leuk.
Dat is voor een PVV'er in het geheel niet verwarrend. Die lacht erom en vindt Rutte dan een onbetrouwbare leugenaar, omdat het voor hem zo klaar als wat is dat PVV rechts is want ze zijn tegen moslims.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Deze uitsluiting is zo expliciet dat ze er bijna niet meer onderuit komen. Na geen geld meer naar de Grieken, kunnen ze niet nog een keer flikken zou je zeggen.
Je merkt opnieuw dat de VVD de PVV keihard gaat framen als links. Heel verwarrend voor alle PVV'ers die de term linksche Gutmensch overal bijslepen. Leuk.
Dat zou je denken, maar ik ben benieuwd wat de kracht van herhaling kan doen. Veel zou afhangen van of ze op de een of andere manier sociale media kunnen infiltreren. Maar Rutte zegt niets van Trump geleerd te hebben, dus dat is nog de vraag.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:36 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is voor een PVV'er in het geheel niet verwarrend. Die lacht erom en vindt Rutte dan een onbetrouwbare leugenaar, omdat het voor hem zo klaar als wat is dat PVV rechts is want ze zijn tegen moslims.
Of willen/mogen ze nietquote:Op zondag 15 januari 2017 12:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Je merkt dat de presentatoren niet genoeg kennis hebben van het duurzaamheids- / duurzame energievraagstuk. Scherp doorvragen of Ruttes stellingen inhoudelijk onderuit halen lukt niet.
Klopt. Rutte doet alsof de industrie het wel oplost. Maar de overheid moet sturen door middel van belastingen en subsidies. Maar hij komt ermee weg.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Je merkt dat de presentatoren niet genoeg kennis hebben van het duurzaamheids- / duurzame energievraagstuk. Scherp doorvragen of Ruttes stellingen inhoudelijk onderuit halen lukt niet.
Er komen ook genoeg goede oplossingen vanuit de industrie, zoals deze week het 'plasticplan' van Unilever, maar dat betekent niet dat de overheid dan maar niets moet doen.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:52 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Klopt. Rutte doet alsof de industrie het wel oplost. Maar denk overheid moet sturen door middel van belastingen en subsidies.
Misschien omdat ze de kijker dan ook verliezen. Ik vond Rutte niet sterk op dit punt, en hij werd kritisch bevraagd. Ik hoorde alleen maar leugens, schijntegenstellingen en stromannen.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het feit dat een milieuorganisatie een rechtszaak wint van de regering zegt genoeg over de zogenaamd goede doelstellingen van de VVD.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Er komen ook genoeg goede oplossingen vanuit de industrie, zoals deze week het 'plasticplan' van Unilever, maar dat betekent niet dat de overheid dan maar niets moet doen.
Inderdaad, de industrie lost het ook alleen maar op omdat overheden van andere landen, zoals Duitsland en Denemarken, wel hun verantwoordelijkheid nemen. Wat dat betreft heeft Buma gelijk met zijn morele aanval op Rutte (al blinkt het CDA zelf juist op dit meest belangrijke gebied ook niet uit).quote:Op zondag 15 januari 2017 12:52 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Klopt. Rutte doet alsof de industrie het wel oplost. Maar de overheid moet sturen door middel van belastingen en subsidies. Maar hij komt ermee weg.
Het ging steeds zo: vraag a. Rutte komt met antwoord b. In plaats van uitleggen dat dat geen antwoord op de vraag was, of uitleggen waar zijn redenaties mank lopen, ging men door naar vraag c. En vervolgens vraag e. Etc. Het ging lang genoeg door, zou niet weten waarom je bij een gesprek met hetzelfde onderwerp en tijdsduur, maar betere inhoud, kijkers zou verliezen.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Misschien omdat ze de kijker dan ook verliezen. Ik vond Rutte niet sterk op dit punt, en hij werd kritisch bevraagd. Ik hoorde alleen maar leugens, schijntegenstellingen en stromannen.
Het blijft wel knap hoe hij vragen ontwijkt en hoe alles van hem afglijdt. Mister Teflon.
Ik doel niet zozeer op de kijkcijfers, maar ik bedoel dat als ze te diep op de materie ingaan de kijker het niet meer kan volgen omdat de kijker zelf niet zo thuis zal zijn in de materie.quote:Op zondag 15 januari 2017 13:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het ging steeds zo: vraag a. Rutte komt met antwoord b. In plaats van uitleggen dat dat geen antwoord op de vraag was, of uitleggen waar zijn redenaties mank lopen, ging men door naar vraag c. En vervolgens vraag e. Etc. Het ging lang genoeg door, zou niet weten waarom je bij een gesprek met hetzelfde onderwerp en tijdsduur, maar betere inhoud, kijkers zou verliezen.
Zelf hoop ik daar juist op bij onderwerpen waar ik niet zo in thuis ben. Ook ingewikkelde dingen kunnen begrijpelijk worden uitgelegd. Maar smaken verschillen, wellicht.quote:Op zondag 15 januari 2017 13:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik doel niet zozeer op de kijkcijfers, maar ik bedoel dat als ze te diep op de materie ingaan de kijker het niet meer kan volgen omdat de kijker zelf niet zo thuis zal zijn in de materie.
Ik ook, ik speculeerde gewoon over waarom ze niet dieper op de materie in gingen.quote:Op zondag 15 januari 2017 13:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zelf hoop ik daar juist op bij onderwerpen waar ik niet zo in thuis ben. Ook ingewikkelde dingen kunnen begrijpelijk worden uitgelegd. Maar smaken verschillen, wellicht.
Gelijk elk interview met een politicus dat ooit op televisie verscheen.quote:Op zondag 15 januari 2017 14:08 schreef Braindead2000 het volgende:
Trieste vertoning. Het leek wel Zendtijd voor politieke partijen.
Klopt, hij lijkt ook nooit boos te worden of zich te irriteren. Vaak zie je dat politici zich verbijten waardoor de sympathie afneemt.quote:Op zondag 15 januari 2017 13:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Rutte is dan ook wel heel moeilijk te interviewen. Ik kan mij niet heugen wanneer een interviewer hem voor het laatst klem heeft gezet. Zijn mede-politici hebben er ook last mee. Hij kan met een glimlach ergens omheen babbelen en als je hem in de hoek weet te drukken, grapt hij zichzelf weer uit de situatie. Ze probeerden het echt wel, maar hij bleef maar zijn eigen verhaaltje herhalen. Ik vind het wel erg indrukwekkend hoe Rutte dit altijd doet. Hij stamelt niet, hij aarzelt niet en hij weet tussendoor zijn tegenstanders ook nog te framen. Al lijkt hij een beetje last te hebben met Klaver, voortdurend over zijn leeftijd beginnen (en dat het leven niet leuk kan zijn als Klaver het voor het zeggen heeft) is natuurlijk niet erg sterk.
Het is vrij armoedig dat 3 (!!) interviewers geen weerwoord hebben terwijl ze zelf de vragen stellen. Als je begint over de energietransitie of het gebrek daaraan bij de VVD, dan moet je je dus niet laten afpoeieren met een dwaalspoor van Rutte. Je bereid je toch voor op zo'n interview? En als Rutte dan zegt dat alles goed gaat, dan moet je met feiten en cijfers komen zodat ie er niet omheen kan praten.quote:Op zondag 15 januari 2017 13:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het ging steeds zo: vraag a. Rutte komt met antwoord b. In plaats van uitleggen dat dat geen antwoord op de vraag was, of uitleggen waar zijn redenaties mank lopen, ging men door naar vraag c. En vervolgens vraag e. Etc. Het ging lang genoeg door, zou niet weten waarom je bij een gesprek met hetzelfde onderwerp en tijdsduur, maar betere inhoud, kijkers zou verliezen.
Ik vind die energie kwestie nog niet het ergste maar toen Rutte wilders nog linkser als Roemer noemde hadden ze alledrie meteen moeten vragen waarom wilders zo vaak op een lijn met de vvd zitquote:Op zondag 15 januari 2017 17:22 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Het is vrij armoedig dat 3 (!!) interviewers geen weerwoord hebben terwijl ze zelf de vragen stellen. Als je begint over de energietransitie of het gebrek daaraan bij de VVD, dan moet je je dus niet laten afpoeieren met een dwaalspoor van Rutte. Je bereid je toch voor op zo'n interview? En als Rutte dan zegt dat alles goed gaat, dan moet je met feiten en cijfers komen zodat ie er niet omheen kan praten.
Dat zou een zwaktebod zijn omdat Rutte dan gelijk kan counteren met "Maar vaker niet en de PVV komt er bij mij niet in".quote:Op zondag 15 januari 2017 20:15 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik vind die energie kwestie nog niet het ergste maar toen Rutte wilders nog linkser als Roemer noemde hadden ze alledrie meteen moeten vragen waarom wilders zo vaak op een lijn met de vvd zit
Je zou hem in ieder geval met de feiten om de oren kunnen slaan. Wilders is wel een stuk linkser dan de VVD, maar zeker niet dan de SP. Daar hoef je enkel het stemgedrag van de PVV een beetje voor te kennen.quote:Op zondag 15 januari 2017 20:34 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Dat zou een zwaktebod zijn omdat Rutte dan gelijk kan counteren met "Maar vaker niet en de PVV komt er bij mij niet in".
Tot na de uitslag iig wel, kan mij nog herinneren dat Wilders binnen 8 uur 180 graden wist te draaien over de AOW in het verleden na gewonnen verkiezingen.quote:Op zondag 15 januari 2017 22:21 schreef Gutmensch het volgende:
De PVV is alleen sociaal-economisch links, voor de rest extreem-rechts.
Het breken van verkiezingsbeloftes is natuurlijk niet enkel aan de PVV voorbehouden. Hoort bij de compromis.quote:Op zondag 15 januari 2017 22:58 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Tot na de uitslag iig wel, kan mij nog herinneren dat Wilders binnen 8 uur 180 graden wist te draaien over de AOW in het verleden na gewonnen verkiezingen.
Maar goed, dat is dan ook een triest mannetje van de eerste orde.
Compromissen maak jij bij de onderhandelingen, niet voordat je aan de onderhandelingen begintquote:Op zondag 15 januari 2017 23:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het breken van verkiezingsbeloftes is natuurlijk niet enkel aan de PVV voorbehouden. Hoort bij de compromis.
Niet zo moeilijk als je drie journalisten voor je hebt die kwijlend van bewondering je ondervragen. En dat was nou NPO's finest.quote:Op zondag 15 januari 2017 14:55 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Gelijk elk interview met een politicus dat ooit op televisie verscheen.
Wordt politiek links niet stiekem onbewust gewoon gedefinieerd als "naïef en lief"quote:Op zondag 15 januari 2017 22:21 schreef Gutmensch het volgende:
De PVV is alleen sociaal-economisch links, voor de rest extreem-rechts.
en over die duivelse Brexitquote:
als timmerfrans 10% van de ballen van Trump had dan zou ik op hem stemmenquote:Op zondag 29 januari 2017 10:50 schreef Tem het volgende:
Ben benieuwd wat voor alternatieve mening Timmerfrans heeft over Trump.
Ik ben van zowel Trump als van Timmermans geen fan. Dus de mening van Timmermans over Trump vind ik eigenlijk helemaal niet zo interessant. Je kan op voorhand al bijna letterlijk uitschrijven wat hij gaat zeggen. Klaas Knot lijkt mij dan weer wel interessant.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als timmerfrans 10% van de ballen van Trump had dan zou ik op hem stemmen
Klaas knot kan er ook niks aan veranderen dat de ECB voor 1000 miljard aan zuidelijke obligaties blijft opkopenquote:Op zondag 29 januari 2017 10:54 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik ben van zowel Trump als van Timmermans geen fan. Dus de mening van Timmermans over Trump vind ik eigenlijk helemaal niet zo interessant. Je kan op voorhand al bijna letterlijk uitschrijven wat hij gaat zeggen. Klaas Knot lijkt mij dan weer wel interessant.
frans wist toch ook dat er zuurstofmaskers waren gebruikt in MH17, ben benieuwd wat hij voor bizarre beweringen hij nu weer gaat doen.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:50 schreef Tem het volgende:
Ben benieuwd wat voor alternatieve mening Timmerfrans heeft over Trump.
Hij gaf toch aan dat juist het midden van Amerika waar de lagere middenklasse nogal vertegenwoordigd is, juist geen voordeel heeft van die globalisering?quote:Op zondag 29 januari 2017 12:43 schreef hpeopjes het volgende:
Op zich een kloppend verhaal van Knot. Alleen weer jammer dat hij niet de hele waarheid vertelt en bewust weglaat dat de baten van de handelsverdragen alleen terechtkomen bij de superrijken en grote ondernemingen, terwijl de middenklasse het nakijken heeft.
De middenklasse profiteert juist mee, het is vooral de onderklasse die de boot mist.quote:Op zondag 29 januari 2017 12:43 schreef hpeopjes het volgende:
Op zich een kloppend verhaal van Knot. Alleen weer jammer dat hij niet de hele waarheid vertelt en bewust weglaat dat de baten van de handelsverdragen alleen terechtkomen bij de superrijken en grote ondernemingen, terwijl de middenklasse het nakijken heeft.
Dat zei hij wel, maar in mijn ogen legde hij dit verband niet genoeg. Het gaat ook niet alleen om die sloebers in het midden van de VS. Dit probleem speelt wereldwijd.quote:Op zondag 29 januari 2017 12:46 schreef Tem het volgende:
[..]
Hij gaf toch aan dat juist het midden van Amerika waar de lagere middenklasse nogal vertegenwoordigd is, juist geen voordeel heeft van die globalisering?
True, daarom is de opkomst van nationalistische partijen ook overal wel te verklaren.quote:Op zondag 29 januari 2017 12:51 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat zei hij wel, maar in mijn ogen legde hij dit verband niet genoeg. Het gaat ook niet alleen om die sloebers in het midden van de VS. Dit probleem speelt wereldwijd.
Daarom gaf Knot aan dat de baten van de vrijhandel beter verdeeld moeten worden, niet de vrijhandel verminderen zoals Trump lijkt te willen.quote:Op zondag 29 januari 2017 12:51 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat zei hij wel, maar in mijn ogen legde hij dit verband niet genoeg. Het gaat ook niet alleen om die sloebers in het midden van de VS. Dit probleem speelt wereldwijd.
Precies, ook dat.quote:Op zondag 29 januari 2017 12:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarom gaf Knot aan dat de baten van de vrijhandel beter verdeeld moeten worden, niet de vrijhandel verminderen zoals Trump lijkt te willen.
De onderklasse mist altijd de boot, daar is het nu eenmaal de onderklasse voor. Het punt is nu juist dat een groot deel van de middenklasse als gevolg van de globalisering afgezakt is naar de onderklasse. In de VS is er van een echte middenklasse al bijna geen sprake meer. Je bent (heel) rijk en wordt in een rap tempo rijker, of anders arm. Er zit weinig meer tussenin.quote:Op zondag 29 januari 2017 12:48 schreef remlof het volgende:
[..]
De middenklasse profiteert juist mee, het is vooral de onderklasse die de boot mist.
Dat komt ook doordat er nauwelijks sociale vangnetten zijn in de VS en Trump gaat die nog verder beperken. Daarmee laat ie die onderste groep nog meer in de steek. Maar daar komen ze nog wel achter.quote:Op zondag 29 januari 2017 12:56 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
De onderklasse mist altijd de boot, daar is het nu eenmaal de onderklasse voor. Het punt is nu juist dat een groot deel van de middenklasse als gevolg van de globalisering afgezakt is naar de onderklasse. In de VS is er van een echte middenklasse al bijna geen sprake meer. Je bent (heel) rijk en wordt in een rap tempo rijker, of anders arm. Er zit weinig meer tussenin.
Ja, hij noemde het even tussen neus en lippen door, en dan alleen m.b.t. de situatie in de VS, maar dit had juist het belangrijkste punt van z'n betoog moeten zijn. Nu was z'n belangrijkste punt dat handelsverdragen sowieso altijd goed zijn, maar dat is dus helemaal niet zo.quote:Op zondag 29 januari 2017 12:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarom gaf Knot aan dat de baten van de vrijhandel beter verdeeld moeten worden, niet de vrijhandel verminderen zoals Trump lijkt te willen.
Onzin. Die sociale vangnetten zijn er in de VS nog nooit geweest. Toch had de VS in de decennia na de oorlog de sterkst ontwikkelde middenklasse ter wereld. Dat was The American Dream, die inmiddels volledig de nek om is gedraaid.quote:Op zondag 29 januari 2017 12:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat komt ook doordat er nauwelijks sociale vangnetten zijn in de VS en Trump gaat die nog verder beperken. Daarmee laat ie die onderste groep nog meer in de steek. Maar daar komen ze nog wel achter.
sociale vangnetten zijn er in andere landen ook nietquote:Op zondag 29 januari 2017 12:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat komt ook doordat er nauwelijks sociale vangnetten zijn in de VS en Trump gaat die nog verder beperken. Daarmee laat ie die onderste groep nog meer in de steek. Maar daar komen ze nog wel achter.
Omdat er heel veel productiewerk was waarvoor nauwelijks scholing nodig was. Daardoor kon de laagste klasse zich opwerken.quote:Op zondag 29 januari 2017 13:03 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Onzin. Die sociale vangnetten zijn er in de VS nog nooit geweest. Toch had de VS in de decennia na de oorlog de sterkst ontwikkelde middenklasse ter wereld. Dat was The American Dream, die inmiddels volledig de nek om is gedraaid.
Zijn er wel maar niet in Amerika. Allemaal geoutsourced en offshored.quote:Op zondag 29 januari 2017 13:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat er heel veel productiewerk was waarvoor nauwelijks scholing nodig was. Daardoor kon de laagste klasse zich opwerken.
Dat soort simpele banen zijn er tegenwoordig nauwelijks meer.
Die banen zijn er nog genoeg. Maar niet in de VS, want ze zijn allemaal verplaatst naar zgn. "lagelonenlanden".quote:Op zondag 29 januari 2017 13:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat er heel veel productiewerk was waarvoor nauwelijks scholing nodig was. Daardoor kon de laagste klasse zich opwerken.
Dat soort simpele banen zijn er tegenwoordig nauwelijks meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |