SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Event en Timing informatie Grand Prix van China
Coureurs:
Contructeurs:
Het actuele weer in ShanghaiFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
van de andere kant vind ik het ook wel gaaf dat Vettel er iets van zegt vol met de camera erop. PR-Nico zou doen alsof zijn neus bloedde en dan naderhand miepen tegen de pers.quote:Op zondag 17 april 2016 09:52 schreef Fopje het volgende:
Vettel jankerd, wat laat die zich kennen nu![]()
Recht in z'n ogen ookquote:Op zondag 17 april 2016 09:55 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Extra veel champagne naar hem spuiten
Ze praten het ook gewoon uit als collega's.quote:Op zondag 17 april 2016 09:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
van de andere kant vind ik het ook wel gaaf dat Vettel er iets van zegt vol met de camera erop. PR-Nico zou doen alsof zijn neus bloedde en dan naderhand miepen tegen de pers.
leuke foto zeg! nogmaals sterktequote:Op zondag 17 april 2016 09:57 schreef Geralt het volgende:
Leuke race
Williams
Vettel
Kvyat
Max
Ik heb wel héél erg mijn F1 maatje gemist:
[ afbeelding ]![]()
![]()
In de bochten zijn ze minstens zo snel als de Mercedessenquote:Op zondag 17 april 2016 09:54 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Die RBR's zijn ook ziek snel hoor :-)
Ben benieuwd wat ze doen na de motor upgrade...
Zat je dan niet te schelden dat 'ie voor het beeld zat?quote:Op zondag 17 april 2016 09:57 schreef Geralt het volgende:
Leuke race
Williams
Vettel
Kvyat
Max
Ik heb wel héél erg mijn F1 maatje gemist:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Dankje. Het valt niet mee. Mike was echt mijn maatjequote:
Over zijn race is ook niet zoveel te vertellen natuurlijk. Start net niet goed genoeg, maar verder geen enkel probleem en gemakkelijk gecontroleerd.quote:Op zondag 17 april 2016 10:00 schreef Peterselieman het volgende:
Rosberg is ook maar een saaie drol. Hij denkt al aan het vliegtuig snel naar huis
Jawel, maar Mike deed waar ie zin in had, dus dat haalde niks uit. Meestal lokken met snoep en vervolgens bovenop me knuffelen de rest van de racequote:Op zondag 17 april 2016 10:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zat je dan niet te schelden dat 'ie voor het beeld zat?
Dankjequote:Maar sterkte ermee!
(Leuke kat, wij hebben ook eentje gehad die er zo uitzag).
uhuh. Hij had wel mazzel dat Ricciardo een klapband hadquote:Op zondag 17 april 2016 10:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Over zijn race is ook niet zoveel te vertellen natuurlijk. Start net niet goed genoeg, maar verder geen enkel probleem en gemakkelijk gecontroleerd.
Ik ben het niet eens met Olav over Vettel en ben het met Vettel eens.quote:
Vind ik niet, terecht dat hij tegen Kvyat pannenkoek zeiquote:Op zondag 17 april 2016 10:02 schreef Nattekat het volgende:
Vettel, je bent zojuist al je opgebouwde credits weer verloren.
Ja, zo zijn kattenquote:Op zondag 17 april 2016 10:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jawel, maar Mike deed waar ie zin in had, dus dat haalde niks uit. Meestal lokken met snoep en vervolgens bovenop me knuffelen de rest van de race
Kvyat had alle recht om daar te rijden, Vettel had de pech dat hij Kimi tegen kwam.quote:Op zondag 17 april 2016 10:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Vind ik niet, terecht dat hij tegen Kvyat pannenkoek zei
Dit idd. Er was een gat. Vettel was daar zelf ook ingedoken, als hij in de positie van Kvyat had gezeten.quote:Op zondag 17 april 2016 10:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kvyat had alle recht om daar te rijden, Vettel had de pech dat hij Kimi tegen kwam.
Hoezo heeft Vettel dat alle credits verloren?quote:Op zondag 17 april 2016 10:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kvyat had alle recht om daar te rijden, Vettel had de pech dat hij Kimi tegen kwam.
Sorry, maar het is niet mijn schuld. Daar kwam op het neerquote:Op zondag 17 april 2016 10:05 schreef Geralt het volgende:
Hij zei notabene nog tegen het team van sorry voor Kimi etc
Mwah ligt ergens in het midden denk. Kvyat doet niks fout duikt misschien erg hard in dat gat maar blijft strak aan de binnen kant en raakt niemand. Vettel schrikt doordat kvyat er ineens naast zit en die plots in een sandwich zit en tikt daardoor zelf kimi van de baan. Dit gebeurde allemaal door de fout van Kimi.quote:Op zondag 17 april 2016 10:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met Olav over Vettel en ben het met Vettel eens.
quote:Op zondag 17 april 2016 10:06 schreef Nattekat het volgende:
Max had nog een partij mazzel in die eerste bocht zeg...
Even vriendjes maken met Kvyat na de race.quote:Op zondag 17 april 2016 10:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoezo heeft Vettel dat alle credits verloren?
Dat heb ik gemist wegens een haperend ziggokastje. Eerste paar rondes gemist zelfs wegens telkens opn ieuw opstarten en vastlopen en mn pc stond nog niet aanquote:Op zondag 17 april 2016 10:06 schreef Nattekat het volgende:
Max had nog een partij mazzel in die eerste bocht zeg...
yupquote:Op zondag 17 april 2016 10:06 schreef Nattekat het volgende:
Max had nog een partij mazzel in die eerste bocht zeg...
Dat was vorig seizoen al lang duidelijk hoor.quote:Op zondag 17 april 2016 10:10 schreef Nattekat het volgende:
Denk dat hierbij wel bewezen is dat Sainz qua inhalen gewoon echt bagger is tov Max
Het gaat ook om pure pace en daar heeft Max het verschil gemaakt vandaagquote:Op zondag 17 april 2016 10:10 schreef Nattekat het volgende:
Denk dat hierbij wel bewezen is dat Sainz qua inhalen gewoon echt bagger is tov Max
Sainz kreeg Bottas wel echt op een presenteerblad van Verstappen.quote:Op zondag 17 april 2016 10:10 schreef Nattekat het volgende:
Denk dat hierbij wel bewezen is dat Sainz qua inhalen gewoon echt bagger is tov Max
Zat ook een groot verschil in banden. Max op versere softs en Sainz op min of meer dezelfde banden als Bottas.quote:Op zondag 17 april 2016 10:10 schreef Nattekat het volgende:
Denk dat hierbij wel bewezen is dat Sainz qua inhalen gewoon echt bagger is tov Max
en toen duurde het nog een paar rondjesquote:Op zondag 17 april 2016 10:11 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Sainz kreeg Bottas wel echt op een presenteerblad van Verstappen.
Het verbaasde me ook al dat ie niet direct profiteerde van de actie van Max op Bottas. Bottas stond zowat stil.quote:Op zondag 17 april 2016 10:10 schreef Nattekat het volgende:
Denk dat hierbij wel bewezen is dat Sainz qua inhalen gewoon echt bagger is tov Max
Vooral de stint op Mediums was zeer indrukwekkend Max reed sneller dan de mensen om hem heen op softs.quote:Op zondag 17 april 2016 10:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het gaat ook om pure pace en daar heeft Max het verschil gemaakt vandaag
Eerst kreeg hij alle ruimte van Max, daarna kon hij op z'n minst proberen ertussen te komen en doet ie dat niet.quote:Op zondag 17 april 2016 10:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zat ook een groot verschil in banden. Max op versere softs en Sainz op min of meer dezelfde banden als Bottas.
Op dat moment waren de softs van Max niet zo vers meer. Sterker nog Sainz reed de betere rondetijden.quote:Op zondag 17 april 2016 10:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zat ook een groot verschil in banden. Max op versere softs en Sainz op min of meer dezelfde banden als Bottas.
Vettel wordt in een situatie gebracht dat hij of met Kyvat crasht, of met Raikkonen crasht. Door Kyvat, daar hoeft hij niet blij mee te zijn en als Kyvat dan vraagt wat er bij de start gebeurde dan vond ik het een logische reactie. Kyvat is immers de oorzaak van het probleem van Vettel, of hij die actie niet had mogen maken is echter een andere vraag.quote:Op zondag 17 april 2016 10:08 schreef Fer het volgende:
Ik denk Vettel gewoon baalt, dat ie van schrik een fout maakt.
Nog bedankje aan Ziggo, de hele race in bed op de ipad gekeken.
Max waagde het gewoon om midden in het gedrang te rijden, Sainz reed er gewoon omheenquote:Op zondag 17 april 2016 10:14 schreef KingRadler het volgende:
Sainz neemt met start veel risico,met racen inhalen niet.
Max neemt het veilig met starten en met racen inhalen veel meer Risico.
Ik zeg ook ook.quote:Op zondag 17 april 2016 10:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eerst kreeg hij alle ruimte van Max, daarna kon hij op z'n minst proberen ertussen te komen en doet ie dat niet.
Max wilde buitenom het gedrang mijden, naar dat ging niet en moest naar binnen. Hij wist in ieder geval elk probleem uit de weg te gaan.quote:Op zondag 17 april 2016 10:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Max waagde het gewoon om midden in het gedrang te rijden, Sainz reed er gewoon omheen
Zal wel zeggen dat hij de verkeerde strategie had.quote:Op zondag 17 april 2016 10:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Ben benieuwd wat Sainz zegt. Zal wel weer roepen dat hij het hele weekend de snelste was.
Je zag het team zelf toch ook flippen door die actie van Vettel?quote:Op zondag 17 april 2016 10:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een waardeloze analyse bij Ziggo trouwens.
- De witte lijn bij uitkomen pitstraat kent andere regels dan bij inkomen pitstraat, is al jaren bekend.
- Vettels actie in de pitstraat is Duits in die zin dat het maximaliseren op zijn Schumachers is, improvisatie, de regels wel kennen en besluitvaardigheid.
- Hamilton deed wat hij altijd doet, veel kijkjes nemen, flink heen en weer en dreigen achter een andere auto, maar geen plan hebben om in te halen en intussen je banden oproken. Slechte inhaler, heeft niks met de voorsprong van Rosberg te maken.
Nee ben ik het niet mee eens Vettel komt in die situatie terecht doordat kimi wijd gaat en zowat stil valt. Op dat moment van stilvallen zit Kimi helemaal buiten en Vettel ergens in het midden waardoor de ruimte ontstond voor kvyat die minder last had van het moment van kimi en dus meer momentum had dan Vettel en terecht in dat gat duikt.quote:Op zondag 17 april 2016 10:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vettel wordt in een situatie gebracht dat hij of met Kyvat crasht, of met Raikkonen crasht. Door Kyvat, daar hoeft hij niet blij mee te zijn en als Kyvat dan vraagt wat er bij de start gebeurde dan vond ik het een logische reactie. Kyvat is immers de oorzaak van het probleem van Vettel, of hij die actie niet had mogen maken is echter een andere vraag.
- het ging om de zijlijn, en was 'mogelijk enigszins discutabel'quote:Op zondag 17 april 2016 10:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een waardeloze analyse bij Ziggo trouwens.
- De witte lijn bij uitkomen pitstraat kent andere regels dan bij inkomen pitstraat, is al jaren bekend.
- Vettels actie in de pitstraat is Duits in die zin dat het maximaliseren op zijn Schumachers is, improvisatie, de regels wel kennen en besluitvaardigheid.
- Hamilton deed wat hij altijd doet, veel kijkjes nemen, flink heen en weer en dreigen achter een andere auto, maar geen plan hebben om in te halen en intussen je banden oproken. Slechte inhaler, heeft niks met de voorsprong van Rosberg te maken.
Nee, ik had me 10 minuten verslapen. Maar als je twee auto's elkaar bij de start raken dan is het niet heel gek dat het team flipt.quote:Op zondag 17 april 2016 10:19 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Je zag het team zelf toch ook flippen door die actie van Vettel?
Maar Rosberg kreeg door alle problemen in de eerste ronden wel de overwinning in zijn schoot geworpen.quote:Op zondag 17 april 2016 10:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een waardeloze analyse bij Ziggo trouwens.
- De witte lijn bij uitkomen pitstraat kent andere regels dan bij inkomen pitstraat, is al jaren bekend.
- Vettels actie in de pitstraat is Duits in die zin dat het maximaliseren op zijn Schumachers is, improvisatie, de regels wel kennen en besluitvaardigheid.
- Hamilton deed wat hij altijd doet, veel kijkjes nemen, flink heen en weer en dreigen achter een andere auto, maar geen plan hebben om in te halen en intussen je banden oproken. Slechte inhaler, heeft niks met de voorsprong van Rosberg te maken.
Vettel had meer naar rechts moeten gaan, dan was er geen gat voor Kvyat geweestquote:Op zondag 17 april 2016 10:20 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee ben ik het niet mee eens Vettel komt in die situatie terecht doordat kimi wijd gaat en zowat stil valt. Op dat moment van stilvallen zit Kimi helemaal buiten en Vettel ergens in het midden waardoor de ruimte ontstond voor kvyat die minder last had van het moment van kimi en dus meer momentum had dan Vettel en terecht in dat gat duikt.
Nee bij die inhaalactie voor de pit.quote:Op zondag 17 april 2016 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, ik had me 10 minuten verslapen. Maar als je twee auto's elkaar bij de start raken dan is het niet heel gek dat het team flipt.
Dit ja als Vettel meer aan de binnenkant was gebleven had Kvyat hem er nooit tussen kunnen prikken. Maar Vettel volgde in mindere mate Kimi en dat pakte verkeerd voor hem uit.quote:Op zondag 17 april 2016 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vettel had meer naar rechts moeten gaan, dan was er geen gat voor Kvyat geweest
Toen de reactie van het team niet gezien. Maar het mag gewoon, het is alertheid, iedereen verrast behalve degene die het doet. Die weet, de anderen blijkbaar niet.quote:Op zondag 17 april 2016 10:22 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nee bij die inhaalactie voor de pit.
Ik dacht ook dat het niet mocht, maar het mag wel en het is dus een briljante actie geweestquote:Op zondag 17 april 2016 10:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Toen de reactie van het team niet gezien. Maar het mag gewoon, het is alertheid, iedereen verrast behalve degene die het doet. Die weet, de anderen blijkbaar niet.
Wie?quote:Op zondag 17 april 2016 10:27 schreef Sjemmert het volgende:
Maar ondanks de totale dominantie van Rosberg toch weer een zeer vermakelijke race gezien. Al de derde dit seizoen. Als het zo doorgaat wordt het een prachtig seizoen om naar te kijken.
na de start een clash bij bocht 2 waarschijnlijkquote:Op zondag 17 april 2016 10:29 schreef SnowOokami het volgende:
Ugh... volgende race Rusland![]()
Vind dat echt zo'n saai circuit.
Dominantie door het falen/pech van de concurrentie.quote:Op zondag 17 april 2016 10:27 schreef Sjemmert het volgende:
Maar ondanks de totale dominantie van Rosberg toch weer een zeer vermakelijke race gezien. Al de derde dit seizoen. Als het zo doorgaat wordt het een prachtig seizoen om naar te kijken.
quote:Op zondag 17 april 2016 10:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
na de start een clash bij bocht 2 waarschijnlijk
Ik vind eigenlijk dat er teveel inhaalacties zijn, het stelt niet zoveel voor meer voor. Een coureur ligt 10e en je weet dat die gewoon nog tweede kan worden als ie een beetje opschiet en besluitvaardig inhaalt.quote:Op zondag 17 april 2016 10:27 schreef Sjemmert het volgende:
Maar ondanks de totale dominantie van Rosberg toch weer een zeer vermakelijke race gezien. Al de derde dit seizoen. Als het zo doorgaat wordt het een prachtig seizoen om naar te kijken.
het is nogal een lang eind vanaf de start naar de eerste echte bocht namelijk, dus degene die vooraan rijdt kan door de achtervolgers ingehaald worden vanwege de slipstreamquote:
Uiteraard. Als Renault nog wat kan winnen verder op in het seizoen en Ferrari de turbo problemen op kunnen lossen dan komen er denk ik nog wel een paar races waar het ook voorin weer behoorlijk spannend kan worden.quote:Op zondag 17 april 2016 10:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dominantie door het falen/pech van de concurrentie.
Dat lijkt niet eens nodig. Ze moeten beter starten en geen klapbanden krijgen. Dan is het voorin ook leuk.quote:Op zondag 17 april 2016 10:32 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Uiteraard. Als Renault nog wat kan winnen verder op in het seizoen en Ferrari de turbo problemen op kunnen lossen dan komen er denk ik nog wel een paar races waar het ook voorin weer behoorlijk spannend kan worden.
Te veel ingehaald ? Het is ook nooit goed he : pquote:Op zondag 17 april 2016 10:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat er teveel inhaalacties zijn, het stelt niet zoveel voor meer voor. Een coureur ligt 10e en je weet dat die gewoon nog tweede kan worden als ie een beetje opschiet en besluitvaardig inhaalt.
Qua spanningsboog kun je dat vergelijken met basketbal tegenover voetbal, ik heb liever dat als er 'gescoord' wordt dat een groot ding is, ipv dat er een heleboel punten worden gescoord.
Het gaat om de kwaliteit van de inhaalacties. Met DRS en dit soort Pirelli banden is het een stuk makkelijker. Ik zie ook liever inhaalacties zoals in 2010 toen de banden geen cliff hadden en er geen DRS was en er al veel meer werd ingehaald dan in de 15 jaar ervoor.quote:Op zondag 17 april 2016 10:35 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Te veel ingehaald ? Het is ook nooit goed he :p
idd, hoop alleen niet op zo'n zelfde race als vorig jaar... veel te veel SC/VSC.quote:Op zondag 17 april 2016 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is nogal een lang eind vanaf de start naar de eerste echte bocht namelijk, dus degene die vooraan rijdt kan door de achtervolgers ingehaald worden vanwege de slipstream
Dit. Die app werkt echt bazig.quote:Op zondag 17 april 2016 10:08 schreef Fer het volgende:
Ik denk Vettel gewoon baalt, dat ie van schrik een fout maakt.
Nog bedankje aan Ziggo, de hele race in bed op de ipad gekeken.
Ik wil veel strijd zien, inhaalpogingen horen daarbij, maar een gevecht over 5 ronden waarbij het net wel of net niet lukt is minstens zo boeiend als een auto die er in 3 rondjes even 3 makkelijk voorbij gaat.quote:Op zondag 17 april 2016 10:35 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Te veel ingehaald ? Het is ook nooit goed he :p
Huh, deze banden hebben toch juist niet de cliff?quote:Op zondag 17 april 2016 10:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat om de kwaliteit van de inhaalacties. Met DRS en dit soort Pirelli banden is het een stuk makkelijker. Ik zie ook liever inhaalacties zoals in 2010 toen de banden geen cliff hadden en er geen DRS was en er al veel meer werd ingehaald dan in de 15 jaar ervoor.
Verstappen had problemen met start was een foutje van hem gaf hij toequote:Op zondag 17 april 2016 10:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Max waagde het gewoon om midden in het gedrang te rijden, Sainz reed er gewoon omheen
Bij Ziggo zeiden ze dat het leek dat Hamilton het verleerd was hoe hij midden in het "pack" moest rijden.quote:Op zondag 17 april 2016 10:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ze zijn bij Sky wel hard over Vettel, benadrukken zijn onredelijkheid enorm. Ben benieuwd of zo ook gaan zagen over Hamiltons prestaties
Betalen voor een programma voor een "legale" stream?quote:Op zondag 17 april 2016 10:51 schreef Nattekat het volgende:
Android acestream is niet meer gratis
Kutgeld
maar ze hebben wel een goed punt. Hij blijft er ook maar over miepen tov Kvyat, terwijl hijzelf de meeste schuld had erin.quote:Op zondag 17 april 2016 10:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ze zijn bij Sky wel hard over Vettel, benadrukken zijn onredelijkheid enorm. Ben benieuwd of zo ook gaan zagen over Hamiltons prestaties
Of Vettel de meeste schuld had, weet ik zo niet, Kimi kneep 'm ook af. Kvyat deed iig weinig tot niets verkeerd.quote:Op zondag 17 april 2016 10:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
maar ze hebben wel een goed punt. Hij blijft er ook maar over miepen tov Kvyat, terwijl hijzelf de meeste schuld had erin.
Bij RTL+ zeiden ze dat de Mercedes vooral door-ontwikkeld is om in schone lucht sneller te zijn. In de wervelingen verliezen ze hun stabiliteit.quote:Op zondag 17 april 2016 10:51 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Bij Ziggo zeiden ze dat het leek dat Hamilton het verleerd was hoe hij midden in het "pack" moest rijden.
Dat geldt voor alle auto'squote:Op zondag 17 april 2016 10:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Bij RTL+ zeiden ze dat de Mercedes vooral door-ontwikkeld is om in schone lucht sneller te zijn. In de wervelingen verliezen ze hun stabiliteit.
Precies het zelfde als Red Bull een paar jaar geleden had.
http://www.bbc.com/sport/formula1/36063085quote:The Englishman said his progress had been affected by damage to the car in the incident with Nasr.
"The car was pretty damaged," he said afterwards. "I'm sure it was some aero components but I think it was the suspension as well because it was flexing all over the place."
Mercedes F1 boss Toto Wolff said the front wing had damaged the leading edge of the floor and the barge boards when it came off and that the car had lost a "lot" of aerodynamic performance".
heb het fragment nog eens bekeken. maar ik dacht in eerste instantie dat Vettel meer parallel kon rijden in de bocht tesamen met Kvyat, en daardoor Kimi kon ontwijken. Maar kimi knijpt idd wel erg ver naar de binnenbocht.quote:Op zondag 17 april 2016 10:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of Vettel de meeste schuld had, weet ik zo niet, Kimi kneep 'm ook af.
Vergis je niet in de kwaliteit van sommige DRS acties hoor zijn zeker niet altijd makkelijke acties. Verder is het inderdaad wel jammer dat je nog weinig echte gevechten ziet van meerdere rondes lang.quote:Op zondag 17 april 2016 10:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat om de kwaliteit van de inhaalacties. Met DRS en dit soort Pirelli banden is het een stuk makkelijker. Ik zie ook liever inhaalacties zoals in 2010 toen de banden geen cliff hadden en er geen DRS was en er al veel meer werd ingehaald dan in de 15 jaar ervoor.
Doe ik ook niet. Sommige acties worden ingezet met DRS maar afgemaakt zonder. Dat is zoals het zou moeten. Maar de meeste DRS acties zijn al voorbij voordat de DRS zone afgelopen is.quote:Op zondag 17 april 2016 11:03 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Vergis je niet in de kwaliteit van sommige DRS acties hoor zijn zeker niet altijd makkelijke acties. Verder is het inderdaad wel jammer dat je nog weinig echte gevechten ziet van meerdere rondes lang.
Zijn eigen fout ja, gaf die toe bij het interview met Ziggo Sport. Mij viel het eigenlijk niet eens op. Met de beelden waren ze meer met de Kimi-Vettel touche bezig.quote:Op zondag 17 april 2016 10:23 schreef aesop het volgende:
Ik vind het ook wel een beetje sneu voor Sainz. In principe rijdt hij een behoorlijke race, maar door het rijden van Max heb je het idee dat er voor Sainz meer in heeft gezeten. Die had vóór Massa kunnen eindigen.
Duidelijke verklaring voor Max' zijn slechte start. Hijmleek idd prima weg maar kon niet dooracceleren. Ben wel benieuwd waarom hij in de verkeerde motor-stand stond. Vergeten het knopje om te zetten?
Hamilton heeft wel meer gepitquote:Op zondag 17 april 2016 11:16 schreef VacaLoca het volgende:
Net gekeken, super gedaan van Max, met een beter begin zat top zes er zeker in. Wat slecht van Hamilton eigenlijk, die zat na de SC voor Max op plek 17, Max 18 en ze finishen tegelijk. Je gaat me niet zeggen dat de STR even snel is als een Mercedes.
Jammer dat Max wederom paar rondjes te kort komt. Als afgelopen races drie rondjes langer hadden geduurd had ie aardig wat punten meer.
Echt elke keer als Hamilton als een ontzettende dweil rijdt komen ze met dit soort kut excuses aanzetten.quote:Op zondag 17 april 2016 10:58 schreef Wombcat het volgende:
Hamilton had schade aan zijn wagen:
[..]
http://www.bbc.com/sport/formula1/36063085
Dat is geen excuus. Hij reed direct na de SC voor Max, dat is wat telt.quote:
Dit ja. Hij kwam Massa totaal niet voorbij, terwijl Ricciardo en Räikkönen dit wel met gemak deden.quote:Op zondag 17 april 2016 11:19 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Echt elke keer als Hamilton als een ontzettende dweil rijdt komen ze met dit soort kut excuses aanzetten.
Serieus, die Merc heeft zoveel snelheid, zonder voorvleugel moet je je het halve veld ongeveer nog in kunnen halen.En maar janken en hem in bescherming nemen... Wereldkampioen onwaardig dit soort gedrag en matige races.
Kimi kwam terug de baan op en volgens mij Nasr week uit en reed de vleugel bij Hamilton eraf. Beetje ongelukkig, maar het hoort bij racen.quote:Op zondag 17 april 2016 11:22 schreef Tarado het volgende:
ik heb het moment gemist bij de start dat Hamilton z'n vleugel verloor, kwam dat door iemand anders of was hij te gretig?
Ja voor en tijdens de SC. Daarna niet meer.quote:
Gelukkig staat jouw grote vriend Rosberg nu ver voor.quote:Op zondag 17 april 2016 11:19 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Echt elke keer als Hamilton als een ontzettende dweil rijdt komen ze met dit soort kut excuses aanzetten.
Serieus, die Merc heeft zoveel snelheid, zonder voorvleugel moet je je het halve veld ongeveer nog in kunnen halen.En maar janken en hem in bescherming nemen... Wereldkampioen onwaardig dit soort gedrag en matige races.
Kan natuurlijk ook nog dat hij als een dweil reed omdat zijn wagen beschadigd was.quote:Op zondag 17 april 2016 11:19 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Echt elke keer als Hamilton als een ontzettende dweil rijdt komen ze met dit soort kut excuses aanzetten.
Serieus, die Merc heeft zoveel snelheid, zonder voorvleugel moet je je het halve veld ongeveer nog in kunnen halen.En maar janken en hem in bescherming nemen... Wereldkampioen onwaardig dit soort gedrag en matige races.
Zelfde geldt voor Max. Na de SC 20ste en 8ste eindigen.quote:Op zondag 17 april 2016 11:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook nog dat hij als een dweil reed omdat zijn wagen beschadigd was.
Hij heeft overigens ongeveer het halve veld nog ingehaald, hij startte namelijk laatst en werd 7eDa's 15 wagens opgeschoven.
Dat is natuurlijk ook een ontzettende nerd, maar die zet tot nu toe dit seizoen nog geen stap fout.quote:Op zondag 17 april 2016 11:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gelukkig staat jouw grote vriend Rosberg nu ver voor.
Een paar jaar geleden wisten ze daar wel te melden dat Vettel eigenlijk alleen maar van kop af goed was, ondanks dat ze daartoe het nodige beeldmateriaal moesten negeren. De BBC ook weer met Hamilton battles back from last blabla, dat is toch niet het verhaal van Hamilton vandaag.quote:Op zondag 17 april 2016 10:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ze zijn bij Sky wel hard over Vettel, benadrukken zijn onredelijkheid enorm. Ben benieuwd of zo ook gaan zagen over Hamiltons prestaties
Dat is ook gewoon de mythe van Hamilton de echte racer die zo dol is op inhalen blabla. Als het zo'n zeldzaam genoegen is zou ik er ook dol op zijn. Wat Ricciardo, Verstappen, Vettel en bijvoorbeeld ook Button doen dat heeft hij nooit goed gekund, een inhaalactie over meerdere bochten plannen, je voorligger naar een andere lijn dwingen, zelf een lijn improviseren en dan snelheid houden. Hij heeft zoveel races gehad dat hij eindeloos aan het einde van het rechte stuk aan de binnenkant uit te remmen, en dan tekort komen en het telkens weer op die manier proberen. Zijn mooiste inhaalacties zijn als hij een ander buiten de baan duwt, het is dat of gewoon uitremmen aan de binnenkant.quote:Op zondag 17 april 2016 10:51 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Bij Ziggo zeiden ze dat het leek dat Hamilton het verleerd was hoe hij midden in het "pack" moest rijden.
Misschien heeft hij wel gelijk. Of weet jij het beter?quote:Op zondag 17 april 2016 11:33 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook een ontzettende nerd, maar die zet tot nu toe dit seizoen nog geen stap fout.
Ik vind Hamilton een betere coureur dan Rosberg, vooral het complete package (ook mentaal enzo). Maar dit soort gedrag enzo trek ik vrij slecht, zeg dan gewoon: 'matige race, volgende keer beter!'
of Kimi. Van P20 in ronde 1 naar P5quote:Op zondag 17 april 2016 11:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor Max. Na de SC 20ste en 8ste eindigen.
Niet helemaal he, bij racen hoort dat als je van de baan bent gegaan je iedereen op de baan voorrang geeft.quote:Op zondag 17 april 2016 11:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kimi kwam terug de baan op en volgens mij Nasr week uit en reed de vleugel bij Hamilton eraf. Beetje ongelukkig, maar het hoort bij racen.
Al zou het (deels) kloppen, dan vind ik het nog een kleinzerige reactie van het allerbeste team op de grid (en niet passend bij hun statuur, dat excuses zoeken).quote:Op zondag 17 april 2016 11:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien heeft hij wel gelijk. Of weet jij het beter?
Dat sowieso niet, we hebben allemaal kunnen zien hoe ineffectief zijn voorspelbare inhaalpogingen waren. Als hij gewoon beter had ingehaald was hij 2 of 3 plekken hoger geeindigd.quote:Op zondag 17 april 2016 11:46 schreef DeeBee het volgende:
Maar dat is mijn bescheiden mening maar, misschien was het wel echt een ontzettende zware race voor onze world fucking champion en is het gigantisch knap dat hij deze positie wist te behalen...we zullen het misschien nooit weten...
Ja, super van Ziggo inderdaadquote:Op zondag 17 april 2016 10:08 schreef Fer het volgende:
Ik denk Vettel gewoon baalt, dat ie van schrik een fout maakt.
Nog bedankje aan Ziggo, de hele race in bed op de ipad gekeken.
De BBC is altijd lovend over Vettel geweest, dit is een bewering die door meerdere mensen geuit werd omdat Vettel toen altijd op kop reed. Inmiddels is aangetoond dat hij ook prima door het middenveld kan rijden en prima kan inhalen. De BBC is nooit negatiever over Vettel geweest dan wie dan ook.quote:Op zondag 17 april 2016 11:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden wisten ze daar wel te melden dat Vettel eigenlijk alleen maar van kop af goed was, ondanks dat ze daartoe het nodige beeldmateriaal moesten negeren. De BBC ook weer met Hamilton battles back from last blabla, dat is toch niet het verhaal van Hamilton vandaag.
Vettel zocht een reden omdat hij zijn eigen teamgenoot elimineerde. De reden was hijzelf, hij schrok van Kvyat en tikte Raikkonen eraf. Dom. Maar zeg dat dan gewoon. Kvyat was overigens niet onder de indruk, uitstekende reactie van hem. "I'm on the podium, you are on the podium.' M.a.w.: wat zeur je nou?quote:Op zondag 17 april 2016 10:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
maar ze hebben wel een goed punt. Hij blijft er ook maar over miepen tov Kvyat, terwijl hijzelf de meeste schuld had erin.
Wat ik vooral jammer vond was dat we de acties van Max op Sainz en Perez gemist hebben omdat we zaten te kijken hoe lewis rondenlang achter massa aan zat te sukkelen.quote:Op zondag 17 april 2016 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, we hebben allemaal kunnen zien hoe ineffectief zijn voorspelbare inhaalpogingen waren. Als hij gewoon beter had ingehaald was hij 2 of 3 plekken hoger geeindigd.
Ik vond Hamilton ook niet geweldig rijden vandaag, maar goed, volgens mij weet iedereen zo'n beetje wel dat hij normaal gesproken prima kan racen. Wellicht had hij inderdaad geen hele fitte auto meer, dat zou goed kunnen.quote:Op zondag 17 april 2016 12:10 schreef potjecreme het volgende:
Voorspelbaarder dan de inhaalacties van Hamilton zijn de reacties van de Hambasher waarvan je wist dat ze zouden komen.
De regie was een absoluut drama. Ik zag alleen maar Mercedessen en Ferrari's de hele tijd, terwijl er overal werd ingehaald. Ik weet nu nog niet hoe Verstappen langs Sainz ging en daar baal ik flink van.quote:Op zondag 17 april 2016 12:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat ik vooral jammer vond was dat we de acties van Max op Sainz en Perez gemist hebben omdat we zaten te kijken hoe lewis rondenlang achter massa aan zat te sukkelen.
Maar goed ik geloof echt wel dat die wagen aardig wat schade had hoor. Volgens mij heeft die bijna een complete ronde gereden terwijl zijn voorvleugel klem zat tussen zijn voorbanden en sidepods.
Volgens Verstappen zelf liet Carlos wel gewoon ruimte om hem voorbij te laten dit keer dus denk dat die niet zo spectaculair was. Heb die op Perez ook niet meer terug gezien volgens mij en dat vind ik wel jammer.quote:Op zondag 17 april 2016 12:13 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
De regie was een absoluut drama. Ik zag alleen maar Mercedessen en Ferrari's de hele tijd, terwijl er overal werd ingehaald. Ik weet nu nog niet hoe Verstappen langs Sainz ging en daar baal ik flink van.
Ik ook vond het ook niet geweldig wat ik zag. Na de saftycar was hij bv beter in het inhalen dan Raikonnen. Dat het later minder ging door de auto wil ik best geloven.quote:Op zondag 17 april 2016 12:12 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik vond Hamilton ook niet geweldig rijden vandaag, maar goed, volgens mij weet iedereen zo'n beetje wel dat hij normaal gesproken prima kan racen. Wellicht had hij inderdaad geen hele fitte auto meer, dat zou goed kunnen.
Ja, maar voor de een meer dan voor de ander. Blijkbaar mis je de essentie totaalquote:
Voor een auto die het vooral van aërodynamica moet hebben is het effect groter dan voor een andere auto ja. Het verlies van focussen op vuile lucht is veel tw groot om daar je voorvleugel op aan te passen.quote:Op zondag 17 april 2016 12:22 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja, maar voor de een meer dan voor de ander. Blijkbaar mis je de essentie totaal
Teams die gewend zijn in het midden te rijden houden daar toch veel meer rekening mee.quote:Op zondag 17 april 2016 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor een auto die het vooral van aërodynamica moet hebben is het effect groter dan voor een andere auto ja. Het verlies van focussen op vuile lucht is veel tw groot om daar je voorvleugel op aan te passen.
Eigenlijk al verbazend dat hij daarmee überhaupt terug in de pits kwam.quote:Op zondag 17 april 2016 12:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Maar goed ik geloof echt wel dat die wagen aardig wat schade had hoor. Volgens mij heeft die bijna een complete ronde gereden terwijl zijn voorvleugel klem zat tussen zijn voorbanden en sidepods.
Ik ga niet betwisten dat meerdere mensen elkaar dom nablaten.quote:Op zondag 17 april 2016 12:09 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
De BBC is altijd lovend over Vettel geweest, dit is een bewering die door meerdere mensen geuit werd omdat Vettel toen altijd op kop reed.
Hij had het daarvoor ook al aangetoond, de BBC moest alleen zonodig iets afdoen aan zijn prestaties en kwam dus met het verhaal dat hij niet kon inhalen. Kennelijk gaat dat er dan in als koek omdat mensen het willen geloven en hun geheugen niet verder dan een paar races teruggaat.quote:Inmiddels is aangetoond dat hij ook prima door het middenveld kan rijden en prima kan inhalen. De BBC is nooit negatiever over Vettel geweest dan wie dan ook.
Nee. Het klopt wel dat hij onder een vergrootlas ligt, maar dat is een roze exemplaar en het vertekent nogal.quote:En over Hamilton wordt in Engeland wel degelijk heel kritisch gedaan, die ligt daar onder een vergrootglas. Vanwege zijn leefstijl, vanwege zijn liefde voor Amerika. Als Hamilton waardeloos rijdt, wordt dat absoluut wel erkend door de Britten.
Oh dat kan best, ik val hem dan ook niet aan op zijn tijdsverschil met Rosberg. Maar hij was sneller en reed vrij makkelijk naar Massa toe, maar hij kwam niet verder dan een poging om hem van de baan te drukken en toen Massa hem liet staan moest hij liften.quote:Op zondag 17 april 2016 12:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat ik vooral jammer vond was dat we de acties van Max op Sainz en Perez gemist hebben omdat we zaten te kijken hoe lewis rondenlang achter massa aan zat te sukkelen.
Maar goed ik geloof echt wel dat die wagen aardig wat schade had hoor. Volgens mij heeft die bijna een complete ronde gereden terwijl zijn voorvleugel klem zat tussen zijn voorbanden en sidepods.
Je heb helemaal gelijk en ik heb ook geen idee waar het aan lag maar het zag er in ieder geval niet echt kampioen waardig uit. Vooral het feit dat Ric en ik geloof Kimi (?) het dan maar even voordeden maakte het extra beschamendquote:[b]Op zondag 17 april 2016 12:30 schreef Weltschmerz
[..]
Oh dat kan best, ik val hem dan ook niet aan op zijn tijdsverschil met Rosberg. Maar hij was sneller en reed vrij makkelijk naar Massa toe, maar hij kwam niet verder dan een poging om hem van de baan te drukken en toen Massa hem liet staan moest hij liften.
Die hadden dan ook zachtere en versere bandenquote:Op zondag 17 april 2016 13:14 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je heb helemaal gelijk en ik heb ook geen idee waar het aan lag maar het zag er in ieder geval niet echt kampioen waardig uit. Vooral het feit dat Ric en ik geloof Kimi (?) het dan maar even voordeden maakte het extra beschamend
Yup. Van Gaal zou bovenstaande vergelijking dan ook 'apples and pears' noemen.quote:Op zondag 17 april 2016 13:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die hadden dan ook zachtere en versere banden
Ja oke maar toch. Denk dat Lewis flink zat te balen.quote:Op zondag 17 april 2016 13:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die hadden dan ook zachtere en versere banden
F1Fanatics komt meestal wel met fraaie stats. Maar duurt meestal wel een aantal uur tot die online staat.quote:Op zondag 17 april 2016 13:27 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja oke maar toch. Denk dat Lewis flink zat te balen.
Weet iemand trouwens een goede site waar je de data van een race terug kan kijken zoals rondetijden, pitstops, tyrecompounds en dat soort zaken ? Heb die officiële app die ik er tijdens een race bij heb maar daar kan je niet echt terugkijken is meer voor live.
Thanks zal daar is even kijken.quote:Op zondag 17 april 2016 13:29 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
F1Fanatics komt meestal wel met fraaie stats. Maar duurt meestal wel een aantal uur tot die online staat.
Ik vond Sainz niet matig hoor. Verstappen verslagen in Q, goede start, prima snelheid, goed in de duels, niks mis mee. Alleen wel iets minder dan Verstappen overall. Maar dat is hij ook gewoon: iets minder. Dus dan krijg je dit.quote:Op zondag 17 april 2016 13:42 schreef opreis het volgende:
Sainz was wederom best matig. Als hij wil laten zien dat hij net zo goed als Max is zal hij toch ook eens een flinke hoeveelheid punten moeten pakken, en die mogelijkheid was er vandaag ook zeker. Nu heeft hij niet meer de renault motor of pech om zich achter te verschuilen maar hij laat in mijn ogen t.o.v Max niet zien dat hij even goed is.
En de voorsprong van de mercedes motor lijkt nu ook weg. Williams is zn 3de plek kwijt aan RB, en moet uitkijken dat de TR ze (zolang er geen motorupdates komen) ook niet voorbij gaat. Force India leek vorig jaar ook nog een goede kans te maken op de 4de plek maar daar lijkt nu ook niets meer van terecht te komen. Ik hoop eigenlijk dat RB en Ferrari dit jaar nog met de merc's om overwinningen kunnen strijden. Of we nog andere teams op het podium gaan zien betwijfel ik
Ik denk niks, ik heb het moment niet gezien. Maar dat zei Max, en ik zie niet in waarom Max dat zou zeggen als het niet zo zou zijn.quote:Op zondag 17 april 2016 13:54 schreef Nattekat het volgende:
Denk je nou echt dat hij Max erlangs liet?
Max zei dat Sainz ruimte openliet voor hemquote:Op zondag 17 april 2016 13:54 schreef Nattekat het volgende:
Denk je nou echt dat hij Max erlangs liet?
Ik kan me goed voorstellen dat het makkelijker inhalen was nadat Max dat al gedaan heeft. Bij Bottas zag je dat duidelijk, die leverde ongeveer 1.5 seconden in door de druk van Max.quote:Op zondag 17 april 2016 13:52 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik vond Sainz niet matig hoor. Verstappen verslagen in Q, goede start, prima snelheid, goed in de duels, niks mis mee. Alleen wel iets minder dan Verstappen overall. Maar dat is hij ook gewoon: iets minder. Dus dan krijg je dit.
Ik snap ook niet dat hij Max langs liet. Waarom? Hij haalde zelf even later ook gewoon Perez in, dus het was nergens voor nodig.
Hij staat alleen voor Max als Max een fout maakt of als Max pech heeft. Buiten een kwalificatie in uit mijn hoofd spanje heeft hij ook geen opzienbarende dingen laten zien. Helemaal als je ze naast de resultaten van Max legtquote:Op zondag 17 april 2016 13:52 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik vond Sainz niet matig hoor. Verstappen verslagen in Q, goede start, prima snelheid, goed in de duels, niks mis mee. Alleen wel iets minder dan Verstappen overall. Maar dat is hij ook gewoon: iets minder. Dus dan krijg je dit.
Ik snap ook niet dat hij Max langs liet. Waarom? Hij haalde zelf even later ook gewoon Perez in, dus het was nergens voor nodig.
Hij heeft volgens mij toch ook geen verkeerde start? Hij was gewoon zelf zo dom om zijn moter niet in de startstand te zetten (Wat hij zelf ook zei na de race..) Je zag namelijk ook dat hij best aardig weg was de eerste paar meter maar dan ineens die power niet had om hem door te trekken.. Wel erg dom natuurlijk, zijn eigenlijk fouten die je op dit niveau niet mag maken. Het was namelijk best mogelijk geweest dat hij anders de pitstop ook voor Sainz had kunnen nemen en dan had de race er al meteen veel beter uitgezien..quote:Op zondag 17 april 2016 14:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat een driver zou Max zijn als hij de start van Sainz had.
Hij moet ergens kunnen verbeterenquote:Op zondag 17 april 2016 14:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat een driver zou Max zijn als hij de start van Sainz had.
Is inderdaad wel een puntje waar die nog moet verbeteren. Maar moet ook wel zeggen dat Sainz vaak goede starts heeft.quote:Op zondag 17 april 2016 14:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij moet ergens kunnen verbeteren
De herhaling op Sky is zojuist afgelopen.quote:Op zondag 17 april 2016 14:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Is de race nog ergens terug te kijken? Ik lag vanmorgen nog te meuren.
Zonde man, ik schrok (gelukkig) om 07:54 wakkerquote:Op zondag 17 april 2016 14:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Is de race nog ergens terug te kijken? Ik lag vanmorgen nog te meuren.
Mischien een stukje politiek?quote:Op zondag 17 april 2016 13:56 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Max zei dat Sainz ruimte openliet voor hem
Er is in de F1 een groot verschil tussen mazzel en het talent om ellende te vermijden. De experts zoals Doornbos hoor ik daar wel vaker daarover praten dat Verstappen over dat unieke instinct beschikt, een soort spider instinct.quote:Op zondag 17 april 2016 10:06 schreef Nattekat het volgende:
Max had nog een partij mazzel in die eerste bocht zeg...
Sorry, naar aan die antipathie in NL tov Sainz erger ik me soms. Sainz heeft vorig jaar in Q vaker van Max gewonnen dan andersom. Dat is niet door allemaal foutjes van Max. In races die ze beiden finishten, eindigde Sainz vaker voor Max dan andersom. En Max maakt niet veel foutjes, dus daar ligt dat niet aan.quote:Op zondag 17 april 2016 14:09 schreef opreis het volgende:
[..]
Hij staat alleen voor Max als Max een fout maakt of als Max pech heeft. Buiten een kwalificatie in uit mijn hoofd spanje heeft hij ook geen opzienbarende dingen laten zien. Helemaal als je ze naast de resultaten van Max legt
Deze race toch wel hoor.quote:Op zondag 17 april 2016 15:04 schreef JimmyManna het volgende:
De verschillen zijn er, maar die zijn niet heel groot of zo.
Wat je wil. Prima. Sainz kan er geen klote van.quote:Op zondag 17 april 2016 15:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Deze race toch wel hoor.
Max lag na zn pit omdat Sainz voorop reed en hij meedook meteen achteraan het veld.
Sainz reed toen rond P9, Max lag zelfs even 20ste.
En met net zoveel stops dan toch voor je teamgenoot eindigen is dan gewoon veel beter.
Uiteindelijk draait het om het halen van de wedstrijdpunten en vorig jaar stond hij met een straat lengte voor. Dit jaar heeft hij in drie wedstrijden zichzelf drie keer in de punten gereden en dat met een moordende competitie. immers de eerste acht posities zijn altijd al vergeven aan de vier topteams. Tenzij er pech uitval of zeer slecht races te pas komt. En dan moet je nog gaan strijden met Grosjean en Perez.quote:Op zondag 17 april 2016 13:52 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik vond Sainz niet matig hoor. Verstappen verslagen in Q, goede start, prima snelheid, goed in de duels, niks mis mee. Alleen wel iets minder dan Verstappen overall. Maar dat is hij ook gewoon: iets minder. Dus dan krijg je dit.
Ik snap ook niet dat hij Max langs liet. Waarom? Hij haalde zelf even later ook gewoon Perez in, dus het was nergens voor nodig.
Haha ik werd om 7.00 wakker en dacht dat ik veel te vroeg wakker was, ik dacht dat de voorbeschouwingen pas om 8.00 uur zou beginnen. Gelukkig ben ik er toch maar even uitgegaan.quote:Op zondag 17 april 2016 15:01 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Zonde man, ik schrok (gelukkig) om 07:54 wakker
De kwalificatiestrijd was vorig jaar bijna geen enkele keer een gelijkwaardige strijd omdat beiden courreurs wel vaak ergens hinder van hadden door die renault motor, of doordat ze een andere afstelling reden omdat ze grindpenalties kregen. Dat hij vaker voor max eindigde is ook niet waar. En het aantal acties zegt ook niet alles, Max heeft veel vaker knappe acties gehad dan Sainz dat had. Ik zeg niet dat het een pannenkoek of paydriver oid is. Maar hij schermde vorig jaar ermee dat hij zonder zijn pech hetzelfde aantal punten als max had kunnen halen, maar ik dat denk ik niet. Dit jaar is het verschil nog duidelijker.quote:Op zondag 17 april 2016 15:04 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Sorry, naar aan die antipathie in NL tov Sainz erger ik me soms. Sainz heeft vorig jaar in Q vaker van Max gewonnen dan andersom. Dat is niet door allemaal foutjes van Max. In races die ze beiden finishten, eindigde Sainz vaker voor Max dan andersom. En Max maakt niet veel foutjes, dus daar ligt dat niet aan.
Daarbij heeft Sainz na Verstappen vorig jaar het meest ingehaald van iedereen, en zijn Renault liep echt niet harder. Uiteindelijk scheelde het maar vijf acties of zo, over een heel jaar.
Ja, Verstappen is beter dan Sainz, maar Sainz is verre van een pannenkoek die opgerold wordt door Max. Dat is echt niet waar. De verschillen zijn er, maar die zijn niet heel groot of zo.
Ik heb een kut bijbaantje op de zaterdag, dus helaas kijk in nooit kwalificatie. Zou het niet wetenquote:Op zondag 17 april 2016 15:19 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Haha ik werd om 7.00 wakker en dacht dat ik veel te vroeg wakker was, ik dacht dat de voorbeschouwingen pas om 8.00 uur zou beginnen. Gelukkig ben ik er toch maar even uitgegaan.
Was trouwens wel verwarrend dat gisteren de kwalificaties zo laat was, want meestal staat de kwalificatie en de race op dezelfde tijdstip. Of heb ik het daar mis?
Precies, het gebrek aan dat zelfde instinct waardoor ik bij een start in F1 2015 regelmatig oorzaak ben van een pile-upquote:Op zondag 17 april 2016 15:03 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Er is in de F1 een groot verschil tussen mazzel en het talent om ellende te vermijden. De experts zoals Doornbos hoor ik daar wel vaker daarover praten dat Verstappen over dat unieke instinct beschikt, een soort spider instinct.
Leg me geen woorden in de mond. Jij zegt dat het verschil niet zo groot is en ik zeg dat het bijvoorbeeld deze race wel degelijk een groot verschil was.quote:Op zondag 17 april 2016 15:13 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Wat je wil. Prima. Sainz kan er geen klote van.
quote:Op zondag 17 april 2016 15:04 schreef JimmyManna het volgende:
In races die ze beiden finishten, eindigde Sainz vaker voor Max dan andersom. En Max maakt niet veel foutjes, dus daar ligt dat niet aan.
1 2 | max: 7 17* 11 15 12 8 9 4 9 16 Sainz: 8 13 9 12 11 9 10 7 13 11 |
Ik geef nergens kritiek op Max, he. Die doet het prima.quote:Op zondag 17 april 2016 15:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Uiteindelijk draait het om het halen van de wedstrijdpunten en vorig jaar stond hij met een straat lengte voor. Dit jaar heeft hij in drie wedstrijden zichzelf drie keer in de punten gereden en dat met een moordende competitie. immers de eerste acht posities zijn altijd al vergeven aan de vier topteams. Tenzij er pech uitval of zeer slecht races te pas komt. En dan moet je nog gaan strijden met Grosjean en Perez.
Dat denk ik ook niet. Max is beter. Dat had ik ook al gezegd, toch? Alleen moeten we Sainz niet afschilderen als een halve Ericsson want dat is hij niet. Dat is een prima rijder, groot talent, ook een toevoeging voor de F1.quote:Op zondag 17 april 2016 15:34 schreef opreis het volgende:
[..]
De kwalificatiestrijd was vorig jaar bijna geen enkele keer een gelijkwaardige strijd omdat beiden courreurs wel vaak ergens hinder van hadden door die renault motor, of doordat ze een andere afstelling reden omdat ze grindpenalties kregen. Dat hij vaker voor max eindigde is ook niet waar. En het aantal acties zegt ook niet alles, Max heeft veel vaker knappe acties gehad dan Sainz dat had. Ik zeg niet dat het een pannenkoek of paydriver oid is. Maar hij schermde vorig jaar ermee dat hij zonder zijn pech hetzelfde aantal punten als max had kunnen halen, maar ik dat denk ik niet. Dit jaar is het verschil nog duidelijker.
Rosberg is wel DE kampioenskandidaat tot nu toequote:Op zondag 17 april 2016 15:44 schreef Geralt het volgende:
Ik zie daar eerder een Rosberg in. Prima tweede viool, maar geen kampioenschapsmateriaal als je het mij vraagt.
Nou ja, in de DNF's van Sainz scoorde Max dik. In de DNF's van Max scoorde Sainz mager.quote:Op zondag 17 april 2016 16:00 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Excuses. Gelijk dus. Maar dan zie ik dus nog steeds geen overtuigende Max-zege.
Zoiets zie ik ook in hem. Geen Vettel nee. Ook geen Hamilton. Maar Rosberg is echt wel retegoed, en Sainz in mijn ogen ook. Net een beetje minder dan Max, waardoor hij net die absolute topper niet zal worden (denk ik), maar een mooie carriere is zeer mogelijk.quote:Op zondag 17 april 2016 15:44 schreef Geralt het volgende:
Ergo: ik zeg nergens dat Sainz er geen klote van kan; die kan best een aardig potje sturen, maar het is geen nieuwe Vettel of Alonso of Schumacher.
Ik zie daar eerder een Rosberg in. Prima tweede viool, maar geen kampioenschapsmateriaal als je het mij vraagt.
Ja maar dat is geen graadmeter uiteraard, want als de ander er niet is, weet je niet wat hij gedaan zou hebben.quote:Op zondag 17 april 2016 16:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, in de DNF's van Sainz scoorde Max dik. In de DNF's van Max scoorde Sainz mager.
Het zegt allemaal geen reet, want ook in de races die ze wel beide uitreden zit er nog verschil in strategie, etc. Dus dit hele vergelijken heeft geen zin. Het enige wat telt zijn de punten aan het eind van het seizoen. En daar deed Max het (veel) beter.quote:Op zondag 17 april 2016 16:03 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ja maar dat is geen graadmeter uiteraard, want als de ander er niet is, weet je niet wat hij gedaan zou hebben.
Verschil in strategie? Dat is de enige reden waarom hij hem voorbij zou moeten laten. En in tegenstelling tot de vorige keer reden ze nu op andere compounds.quote:Op zondag 17 april 2016 13:52 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik vond Sainz niet matig hoor. Verstappen verslagen in Q, goede start, prima snelheid, goed in de duels, niks mis mee. Alleen wel iets minder dan Verstappen overall. Maar dat is hij ook gewoon: iets minder. Dus dan krijg je dit.
Ik snap ook niet dat hij Max langs liet. Waarom? Hij haalde zelf even later ook gewoon Perez in, dus het was nergens voor nodig.
ik schrok om 7:30 wakker, kut vogelsquote:Op zondag 17 april 2016 15:19 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Haha ik werd om 7.00 wakker en dacht dat ik veel te vroeg wakker was, ik dacht dat de voorbeschouwingen pas om 8.00 uur zou beginnen. Gelukkig ben ik er toch maar even uitgegaan.
Was trouwens wel verwarrend dat gisteren de kwalificaties zo laat was, want meestal staat de kwalificatie en de race op dezelfde tijdstip. Of heb ik het daar mis?
Mwa, ik geloof het wel hoor.. Ik geloof best wel dat ze van Melbourne geleerd hebben en nu reed Max ook wel echt veel harder nog. Bovendien had Max nieuwe banden dus hij had Sainz er altijd uit kunnen remmen, dan is het gewoon verstandig om hem er langs te laten als het een teamgenoot is. Je zag immers ook bij Bottas toen hij probeerde Max af te houden dat hij meteen zoveel verloor in die bocht waar hij te laat remde, waardoor hij ook meteen die 1.6 sec die hij op Sainz had verloor, daar zag je ook dat als iemand echt veel sneller is het ook geen zin hebt om alles op alles te zetten om zo iemand af te houden.quote:Op zondag 17 april 2016 15:02 schreef PPL het volgende:
[..]
Mischien een stukje politiek?
Is zo hard als hij zegt dat hij z'n teammaatje gewoon ff pakt.
De kwali was een uur later. Misschien dat de zomertijd is ingegaan in China, waardoor de race op hetzelfde tijdstip lokale tijd was.quote:Op zondag 17 april 2016 16:12 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
ik schrok om 7:30 wakker, kut vogels
Is toch wel vaker zo dat de kwalificatie 1 uur eerder is dan de race? Geen idee waarom...
Welke fouten?quote:Op zondag 17 april 2016 17:07 schreef SnowOokami het volgende:
Denk niet dat ze er wat mee zullen doen, maar kon het niet laten na al die fouten vandaag;
[ afbeelding ]
Dit begrijp je toch wel zonder vertaling. Is geen Spaans trouwens.quote:
Iets met hoogste topsnelheid.quote:Op zondag 17 april 2016 17:11 schreef Beach het volgende:
[..]
Dit begrijp je toch wel zonder vertaling. Is geen Spaans trouwens.
Hij heeft echt veel fouten gemaakt hoor, paar namen verkeerd, posities meerdere malen verkeerd, verkeerde banden types en vaak vele malen later.quote:Op zondag 17 april 2016 17:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welke fouten?
Hij lette niet altijd even scherp op, maar dat was alles.
Zegt de man die er nog altijd geen reet van snapt. Ik heb om jou reacties van vorig seizoen rollend over de vloer liggen lachen.quote:Op zondag 17 april 2016 17:01 schreef Beach het volgende:
Sainz heeft het gewoon goed gedaan.
Al die haat van mensen die net 1,5 seizoen F1 kijken
je moet echt wat aan jouw Tsjechisch gaan doen.quote:
jou?quote:Op zondag 17 april 2016 17:14 schreef tjaptjoep het volgende:
[..]
Zegt de man die er nog altijd geen reet van snapt. Ik heb om jou reacties van vorig seizoen rollend over de vloer liggen lachen.
Ik neem meteen een spoedcursus.quote:Op zondag 17 april 2016 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet echt wat aan jouw Tsjechisch gaan doen.
Ga je bezig houden met je leuke geschiedenis boekjes of werk aan die kronkels die je dwars liggen.quote:
Ze lieten gisteren al zien dat de Saubers met "oude" onderdelen rijdt.quote:Op zondag 17 april 2016 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet echt wat aan jouw Tsjechisch gaan doen.
Die Felipe Nasi is niet echt vooruit te branden. Ik kan mij wel voorstellen dat hij in complottheorieën gelooft dat Ericsson een goed chassis heeft en hij een belabberd chassis. Het duurt bij Sauber nog wel even voordat ze een reservechassis hebben.
Wat is je probleem?quote:Op zondag 17 april 2016 17:20 schreef tjaptjoep het volgende:
[..]
Ga je bezig houden met je leuke geschiedenis boekjes of werk aan die kronkels die je dwars liggen.
Van deze anders zou ik het niet posten.quote:Op zondag 17 april 2016 17:28 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Is dat de top van afgelopen GP? of de gemeten top dit seizoen?
in de laatste stint zat Daniel regelmatig kort achter snelle wagens => DRSquote:Op zondag 17 april 2016 17:31 schreef SnowOokami het volgende:
Dat verschil tussen Daniel en Daniil
Had overigens de Honda's hoger ingeschat.
En Kimi en Daniel die het voor dedenquote:Op zondag 17 april 2016 17:38 schreef SnowOokami het volgende:
Heeft Daniil de laatste stint 100% alleen gereden? mm
nja ze lieten de laatste stint voornamelijk die nutteloze beelden van Hamilton en Massa zien
quote:Op zondag 17 april 2016 17:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En Kimi en Daniel die het voor deden
Zijn ook niet zozeer inhaalacties, eerder passeerbewegingen omdat de anderen op een andere strategie zitten. Ik vind het ook juist minder spannend wordenquote:Op zondag 17 april 2016 10:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat er teveel inhaalacties zijn, het stelt niet zoveel voor meer voor. Een coureur ligt 10e en je weet dat die gewoon nog tweede kan worden als ie een beetje opschiet en besluitvaardig inhaalt.
Qua spanningsboog kun je dat vergelijken met basketbal tegenover voetbal, ik heb liever dat als er 'gescoord' wordt dat een groot ding is, ipv dat er een heleboel punten worden gescoord.
zondag 17 april 2016 15:54 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]quote:Op [quote]
[b]Op zondag 17 april 2016 16:00 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Excuses. Gelijk dus. Maar dan zie ik dus nog steeds geen overtuigende Max-zege.
Ik haat niet op Sainz. Max heeft het vandaag gewoon beter gedaan dan Sainz. Ook als ie ipv voor Sainz precies erachter gefinished was overigens aangezien hij even op P20 gereden heeft.quote:Op zondag 17 april 2016 17:01 schreef Beach het volgende:
Sainz heeft het gewoon goed gedaan.
Al die haat van mensen die net 1,5 seizoen F1 kijken
Ja, voornamelijk veel Oostenrijkers.quote:Op zondag 17 april 2016 18:11 schreef tjaptjoep het volgende:
Trouwens gaan er nog meer mensen naar de GP van Oostenrijk?
Ik ga naar de GP van Duitsland.quote:Op zondag 17 april 2016 18:11 schreef tjaptjoep het volgende:
Trouwens gaan er nog meer mensen naar de GP van Oostenrijk?
Dat is racen Hamilton... /zuchtquote:Daarna probeerde ik mezelf naar voren te vechten, maar ik had het gevoel dat ik na iedere pitstop weer opnieuw moest beginnen. Ik maakte geen terrein goed en had niet genoeg banden
Vraag mijzelf af of het ook gelijk zou zijn als dit jaar meteen het "oude quali" systeem gereden zou zijn....quote:
Tja is natuurlijk ff anders als je gewend ben om van p1-p2 na een pitstop slechts terug te vallen tot p1-p4. En met blauwe vlaggen inhalen gaat ook meestal ff makkelijker jaquote:Op zondag 17 april 2016 19:28 schreef SnowOokami het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)op-opnieuw-beginnen/
Lol:
[..]
Dat is racen Hamilton... /zucht
Juichen!quote:Op zondag 17 april 2016 18:32 schreef tjaptjoep het volgende:
[..]
En tenminste 1000 NederlandersOranje vak
true that, ik ben wel blij dat het veld nu een stuk dichter op elkaar zit dan afgelopen jaar (Mercedes niet meegeteld).quote:Op zondag 17 april 2016 19:33 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Tja is natuurlijk ff anders als je gewend ben om van p1-p2 na een pitstop slechts terug te vallen tot p1-p4. En met blauwe vlaggen inhalen gaat ook meestal ff makkelijker ja
Hamilton, Vettel, Raikkonen, Kvyat, Ricardo, Button, Alonso, Sainz, Massa, Bottas, Perez, Hulkenberg, Gutierrez, Grosjean, Ericsson, Nasr, Magnussen, Palmer, Wehrlein en Haarie ook niet.quote:Op zondag 17 april 2016 18:24 schreef Scrutinizer het volgende:
Dus Verstappen heeft wéér niet gewonnen?
Don't feed the troll.quote:Op zondag 17 april 2016 19:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hamilton, Vettel, Raikkonen, Kvyat, Ricardo, Button, Alonso, Sainz, Massa, Bottas, Perez, Hulkenberg, Gutierrez, Grosjean, Ericsson, Nasr, Magnussen, Palmer, Wehrlein en Haarie ook niet.
Wat heeft dat met de resultaten van 2015 te maken?quote:Op zondag 17 april 2016 19:29 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Vraag mijzelf af of het ook gelijk zou zijn als dit jaar meteen het "oude quali" systeem gereden zou zijn....
Zeiden ze niet op Sky sports dat ze het snelste waren in China?quote:Op zondag 17 april 2016 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
Iets zegt mij dat Williams flink aan de pitsstops gewerkt heeft na wat mindere beurten
Dit was Bahrein, maar in China waren ze ook flink snel
Ted's Notebook inderdaad.quote:Op zondag 17 april 2016 19:54 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Zeiden ze niet op Sky sports dat ze het snelste waren in China?
Sir Frank hoeft niet bang te zijn dat ie lang op een lekke band moet doorrijden.quote:Op zondag 17 april 2016 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
Iets zegt mij dat Williams flink aan de pitsstops gewerkt heeft na wat mindere beurten
Dit was Bahrein, maar in China waren ze ook flink snel
Ja een voorvleugel naast de baan die lag echt in de weg ja, duurde drie ronde's voor ze 'm gevonden hadden. Maar als er stukken van Vettel's voorvleugel op de baan terecht komen dan rijden ze vrolijk verder.quote:Op zondag 17 april 2016 20:01 schreef SnowOokami het volgende:
Er lag echt wel veel meuk op de baan her en der, zo vreemd was dat toch niet?
Hoop rotzooi in bocht 1 na de start, na Ricciardo's plofband besloten ze dat op te ruimen, SC.quote:Op zondag 17 april 2016 20:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja een voorvleugel naast de baan die lag echt in de weg ja, duurde drie ronde's voor ze 'm gevonden hadden. Maar als er stukken van Vettel's voorvleugel op de baan terecht komen dan rijden ze vrolijk verder.
Gewoon een gevalletje Hamilton helpen aan twee pitstops zonder tijdsverlies.
Hij begon pas te discussieren toen Kvyat erover begon.quote:Op zondag 17 april 2016 10:02 schreef Nattekat het volgende:
Vettel, je bent zojuist al je opgebouwde credits weer verloren.
Geflagged bij de FOM voor een takedown.quote:
eh?quote:Op zondag 17 april 2016 20:57 schreef Beach het volgende:
[..]
Geflagged bij de FOM voor een takedown.
quote:Op zondag 17 april 2016 20:57 schreef Beach het volgende:
[..]
Geflagged bij de FOM voor een takedown.
Zo gaaf, echt tofquote:Op zondag 17 april 2016 20:59 schreef Nattekat het volgende:
Wat ziet die startgrid er toch gaaf uit
Dat gegil
Na de eerste bocht was het podium al bekend, 58 ronde voor niks gereden.quote:
Dat was bij Ferrari zo. Dan is het logisch. Bij STR was het in de slotrondes. Niemand hoefde meer naar binnen. En er was, zover ik weet, geen call van het team.quote:Op zondag 17 april 2016 16:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Verschil in strategie? Dat is de enige reden waarom hij hem voorbij zou moeten laten. En in tegenstelling tot de vorige keer reden ze nu op andere compounds.
Dus er is een verschil tussen inhalen en passeren? Volgens Van Dale niet.quote:Op zondag 17 april 2016 17:59 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Zijn ook niet zozeer inhaalacties, eerder passeerbewegingen omdat de anderen op een andere strategie zitten. Ik vind het ook juist minder spannend worden
Ja, maar dan was het daarmee cruciaal om voor de ander uit te komen, want als die klaar was voor een snelle stint en hij was 5 ronden bezig met inhalen van een directe concurrent dan was die stint niet snel. Erbij komen was één, er voorbij heel wat anders. Nu is het erbij en er een voorbij, dat kost geen 5 ronden meer. Ja, Hamilton wel, maar dat is de uitzondering. De lading van een inhaalactie is gewoon veel meer, en brengt mij niet meer op het puntje van mijn stoel.quote:Op zondag 17 april 2016 23:08 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dus er is een verschil tussen inhalen en passeren? Volgens Van Dale niet.
Verder is het altijd zo geweest dat mensen op verschillende tactieken reden. Altijd. Dan waren ze binnen geweest en waren ze lekker zwaar met veel benzine en de ander was lichter en bezig met een korte stint.
Laten we het er op houden dat er weinig harde lange gevechten om positie waren. Dat nam niet weg dat het een leuke race was, maar het gaat om de intensiteit van de strijd, niet om het aantal inhaalacties.quote:Ik heb een uitstekende race gezien, maar nu werd er weer teveel ingehaald. Of gepasseerd. Dat is een verschil. Schijnt.
Volgens mij persoonlijk gaat het gewoon om vermaak, of het een fraaie race was. En dat was het. Komt mede door het circuit overigens waar meerdere lijnen kunnen worden gereden. Op andere banen, Melbourne laatst, is het met dezelfde regels weer veel lastiger, ook met verser rubber.quote:Op maandag 18 april 2016 08:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar dan was het daarmee cruciaal om voor de ander uit te komen, want als die klaar was voor een snelle stint en hij was 5 ronden bezig met inhalen van een directe concurrent dan was die stint niet snel. Erbij komen was één, er voorbij heel wat anders. Nu is het erbij en er een voorbij, dat kost geen 5 ronden meer. Ja, Hamilton wel, maar dat is de uitzondering. De lading van een inhaalactie is gewoon veel meer, en brengt mij niet meer op het puntje van mijn stoel.
[..]
Laten we het er op houden dat er weinig harde lange gevechten om positie waren. Dat nam niet weg dat het een leuke race was, maar het gaat om de intensiteit van de strijd, niet om het aantal inhaalacties.
Waarvan 4 voor en tijdens de SC Hij startte op softs en wisselde na 1 ronde op softs omdat hij toch naar binnen moest voor een nieuwe voorvleugel. . Tijdens de SC wisselde hij zowel naar supersofts (en reed er een ronde op) als naar softs, zodat hij niet meer op een andere compound hoefde te rijden. Hij reed toch al achteraan, dus plaatsen verloor hij er niet mee.quote:Op maandag 18 april 2016 09:33 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is het verschil tussen de verschillende symbolen die worden gebruikt voor de bandentypes? Soms is Soft 'zwart-op-geel', en soms 'geel op zwart'.
[edit] Hamilton heeft 6 sets banden gebruikt in de race![]()
Nee, maar beiden reden wel op andere banden (softs vs mediums), dus uiteindelijk zou Max hem sowieso wel voorbij gegaan zijn. Dan kun je net zo goed opzij gaan, in plaats van hard verdedigen, zodat je je banden niet verpest en mee kan gaan met Max (wat hij uiteindelijk ook deed).quote:Op zondag 17 april 2016 23:00 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat was bij Ferrari zo. Dan is het logisch. Bij STR was het in de slotrondes. Niemand hoefde meer naar binnen. En er was, zover ik weet, geen call van het team.
"Rosberg gaat dan wel aan de leiding, maar Hamilton hebben we liever als winnaar"quote:Mercedes boss Toto Wolff has dismissed suggestions Nico Rosberg is the title favourite and tipped Lewis Hamilton to quickly close the gap.
Rosberg has won all three of 2016's grands prix thus far and opened up a 36-point advantage at the top of the drivers' championship after victory in Shanghai where Hamilton finished seventh.
However, with a record 21 races this year, Wolff insists the title fight is far from over with 18 grands prix still to come.
Asked if Rosberg was the favourite, the Austrian replied: "No. It is just three out of 21, so statistically there is so much more to come that you can't speak about any favourite.
"At this stage of the season it's about collecting points without looking at the championship.
"Lewis has every reason to be upset about the result. He wouldn't be a three-time world champion if that didn't upset him, but I have no doubt he will make a quick recovery.
"The gap is substantial but it is very early days. He is mentally very strong so I have no doubt that it will be close at the end."
Next up, F1 heads to Russia where Hamilton boasts a 100 per cent record having won both previous races at the Sochi Autodrom.
Ja, maar stel je voor dat de resultaten andersom waren. Dan was het de mentaal ijzersterke Lewis die nu meer in balans is nu hij net zoveel titels heeft als zijn idool Senna en foutloos rijdt en de GP-weekenden domineert als nooit tevoren, terwijl Rosberg zich tevreden stelt met de tweede viool omdat Hamilton laat zien dat hij meer talent heeft.quote:Op maandag 18 april 2016 13:17 schreef Rossdale het volgende:
Mwoah... er zijn nog 18 races te gaan... Rosberg 1x DNF en Hammie de winst en het verschil is alweer gemakkelijk overbrugbaar.
Beetje onzin om nu al een van de twee coureurs het voordeel te geven.
Dat is wat de media er dan van maakt, ik geloof niet dat Toto dit zo zou zeggenquote:Op maandag 18 april 2016 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar stel je voor dat de resultaten andersom waren. Dan was het de mentaal ijzersterke Lewis die nu meer in balans is nu hij net zoveel titels heeft als zijn idool Senna en foutloos rijdt en de GP-weekenden domineert als nooit tevoren, terwijl Rosberg zich tevreden stelt met de tweede viool omdat Hamilton laat zien dat hij meer talent heeft.
De kans dat Hamilton nog een DNF krijgt en Rosberg niet is net zo groot. Op het moment moet Hamilton nu ongeveer 5x vaker winnen dan Rosberg dit seizoen. Dat is best veel. Het geluk van Hamilton kan zijn dat Vettel het Rosberg moeilijk kan maken en hem van de 2de plek houden.quote:Op maandag 18 april 2016 13:17 schreef Rossdale het volgende:
Mwoah... er zijn nog 18 races te gaan... Rosberg 1x DNF en Hammie de winst en het verschil is alweer gemakkelijk overbrugbaar.
Beetje onzin om nu al een van de twee coureurs het voordeel te geven.
Maakt het iig spannend, als het andersom was geweest had ik dat gevoel niet gehad.quote:Op maandag 18 april 2016 14:28 schreef opreis het volgende:
[..]
De kans dat Hamilton nog een DNF krijgt en Rosberg niet is net zo groot. Op het moment moet Hamilton nu ongeveer 5x vaker winnen dan Rosberg dit seizoen. Dat is best veel. Het geluk van Hamilton kan zijn dat Vettel het Rosberg moeilijk kan maken en hem van de 2de plek houden.
Het is waarschijnlijker dat Vettel gaat profiteren van Hamilton en Rosberg die elkaars punten afpakken. Een andere auto betekent immers andere krachtsverhoudingen per circuit.quote:Op maandag 18 april 2016 14:28 schreef opreis het volgende:
[..]
De kans dat Hamilton nog een DNF krijgt en Rosberg niet is net zo groot. Op het moment moet Hamilton nu ongeveer 5x vaker winnen dan Rosberg dit seizoen. Dat is best veel. Het geluk van Hamilton kan zijn dat Vettel het Rosberg moeilijk kan maken en hem van de 2de plek houden.
Volgens mij ligt dat ook vooral erg aan de aerodynamica van de Mercedes. Die is subliem in schone lucht, maar in vuile lucht hebben de coureurs er meer moeite mee. Daarom rijden ze met gemak van het hele veld weg als ze vooraan rijden, maar als ze niet vanaf de eerste startrij weg zijn dan is inhalen nog niet zo makkelijk voor ze. Dat zag je vorig jaar veel bij Rosberg en nu meer bij Hamiltonquote:Op maandag 18 april 2016 14:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijker dat Vettel gaat profiteren van Hamilton en Rosberg die elkaars punten afpakken. Een andere auto betekent immers andere krachtsverhoudingen per circuit.
Waar Hamilton goed in is, is snel zijn rondjes draaien op een vrije baan waar hij precies zijn eigen lijn kan kiezen, en ongestraft wegkomen met het van de baan duwen van tegenstanders waaronder Rosberg. En vooral heel veel stoere praatjes verkondigen.
Echter is Rosberg feitelijk net zo snel of bijna net zo snel indien we aannemen dat ook met de auto van dit jaar Hamilton een vorm vindt waarin hij net ietsje sneller is. Waar Hamilton niet zo goed in is is omgaan met druk wanneer het tegenzit, hij is niet zo goed in starten en hij is niet zo goed in inhalen. Dus hoe meer er dit seizoen gaat afwijken van de situatie dat de twee Mercedessen de voorste startrij innemen en wegrijden van de rest, des te lastiger wordt het voor Hamilton.
Ik moet hier toch wel een beetje om lachen, het staat 2-0 in titels met dezelfde auto en ik meen me te herinneren dat het juist Rosberg was die onder druk minder was.quote:Op maandag 18 april 2016 14:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijker dat Vettel gaat profiteren van Hamilton en Rosberg die elkaars punten afpakken. Een andere auto betekent immers andere krachtsverhoudingen per circuit.
Waar Hamilton goed in is, is snel zijn rondjes draaien op een vrije baan waar hij precies zijn eigen lijn kan kiezen, en ongestraft wegkomen met het van de baan duwen van tegenstanders waaronder Rosberg. En vooral heel veel stoere praatjes verkondigen.
Echter is Rosberg feitelijk net zo snel of bijna net zo snel indien we aannemen dat ook met de auto van dit jaar Hamilton een vorm vindt waarin hij net ietsje sneller is. Waar Hamilton niet zo goed in is is omgaan met druk wanneer het tegenzit, hij is niet zo goed in starten en hij is niet zo goed in inhalen. Dus hoe meer er dit seizoen gaat afwijken van de situatie dat de twee Mercedessen de voorste startrij innemen en wegrijden van de rest, des te lastiger wordt het voor Hamilton.
Des te belangrijker is het om je bocht te kiezen en een inhaalactie te plannen en vlot uit te voeren. Anders rook je de banden op.quote:Op maandag 18 april 2016 14:41 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Volgens mij ligt dat ook vooral erg aan de aerodynamica van de Mercedes. Die is subliem in schone lucht, maar in vuile lucht hebben de coureurs er meer moeite mee. Daarom rijden ze met gemak van het hele veld weg als ze vooraan rijden, maar als ze niet vanaf de eerste startrij weg zijn dan is inhalen nog niet zo makkelijk voor ze. Dat zag je vorig jaar veel bij Rosberg en nu meer bij Hamilton
Ja, maar dat was in een situatie met die auto's, niet van dit seizoen, met starthulp, en in een strijd tussen alleen hun tweeen, waarbij het team (en de stewards) op de hand van Hamilton was bij de nodige incidenten. Rosberg is inderdaad een paar keer door het ijs gezakt, maar ook Hamilton heeft zijn choke races gehad en we weten uit zijn periode daarvoor dat het er nog veel meer kunnen zijn.quote:Op maandag 18 april 2016 14:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik moet hier toch wel een beetje om lachen, het staat 2-0 in titels met dezelfde auto en ik meen me te herinneren dat het juist Rosberg was die onder druk minder was.
Dat denk ik niet, Ferrari gaat er wel een stuk of 7 winnen schat ik.quote:En Ferrari hoe zeer ik het ook hoop, die staan gewoon nog te ver weg om het Mercedes echt moeilijk te maken, die zijn spekkoper als ze 2 GP's winnen.
In dit geval hoop ik echt dat je gelijk krijgtquote:Op maandag 18 april 2016 14:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Des te belangrijker is het om je bocht te kiezen en een inhaalactie te plannen en vlot uit te voeren. Anders rook je de banden op.
[..]
Ja, maar dat was in een situatie met die auto's, niet van dit seizoen, met starthulp, en in een strijd tussen alleen hun tweeen, waarbij het team (en de stewards) op de hand van Hamilton was bij de nodige incidenten. Rosberg is inderdaad een paar keer door het ijs gezakt, maar ook Hamilton heeft zijn choke races gehad en we weten uit zijn periode daarvoor dat het er nog veel meer kunnen zijn.
[..]
Dat denk ik niet, Ferrari gaat er wel een stuk of 7 winnen schat ik.
Ferrari en Red Bull zitten dichter op Mercedes dan de afgelopen jaren. Dus ik verwacht dat het er wel meer worden en ook dat Red Bull nog races wint.quote:Op maandag 18 april 2016 14:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik moet hier toch wel een beetje om lachen, het staat 2-0 in titels met dezelfde auto en ik meen me te herinneren dat het juist Rosberg was die onder druk minder was.
En Ferrari hoe zeer ik het ook hoop, die staan gewoon nog te ver weg om het Mercedes echt moeilijk te maken, die zijn spekkoper als ze 2 GP's winnen.
Als Renault zijn belofte eens nakomt en in Canada idd een veel betere motor gaat leveren dan kan het zeker leuk worden met RBR. Qua chassis is het al minimaal gelijk aan Mercedes. Met Ricciardo hebben ze ook nog eens een rijder in huis die hele speciale dingen kan over 1 rondje. Zijn p2 afgelopen weekend was ook weer van grote klasse.quote:Op maandag 18 april 2016 15:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ferrari en Red Bull zitten dichter op Mercedes dan de afgelopen jaren. Dus ik verwacht dat het er wel meer worden en ook dat Red Bull nog races wint.
Ferrari had misschien de eerste race moeten winnen en ook de vorige race werd de overwinning, zoals gisteren, in Rosberg's schoot geworpen omdat de Ferrari's en Hamilton geen goede start hadden en Ricciardo een klapband had. Dat geluk houdt een keer op.
Fiat pakte p2quote:Op maandag 18 april 2016 16:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Als Renault zijn belofte eens nakomt en in Canada idd een veel betere motor gaat leveren dan kan het zeker leuk worden met RBR. Qua chassis is het al minimaal gelijk aan Mercedes. Met Ricciardo hebben ze ook nog eens een rijder in huis die hele speciale dingen kan over 1 rondje. Zijn p2 afgelopen weekend was ook weer van grote klasse.
Niet in de kwali.quote:
Ferrari is niet meer van Fiat, wel zijn beide bedrijven van dezelfde investeringsmaatschappijquote:
ook niet helemaal waar natuurlijk, want het grootste deel van de aandelen van Ferrari wordt op de beurs verhandeld. Wel heeft de familie Agnelli 23,5% van de aandelen in Ferrari NV en heeft Pierro Ferrari 10% van de aandelen in handen.quote:Op maandag 18 april 2016 17:03 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ferrari is niet meer van Fiat, wel zijn beide bedrijven van dezelfde investeringsmaatschappij
Hij bedoelde eerder 'iets' andersquote:Op maandag 18 april 2016 17:03 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ferrari is niet meer van Fiat, wel zijn beide bedrijven van dezelfde investeringsmaatschappij
Dichterbij wel ja, dichtbij genoeg nee en bij Ferrari zit de druk er vol op dan is de kans op misstappen ook groter, Mercedes kan zijn ontwikkelingen rustiger brengen.quote:Op maandag 18 april 2016 15:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ferrari en Red Bull zitten dichter op Mercedes dan de afgelopen jaren. Dus ik verwacht dat het er wel meer worden en ook dat Red Bull nog races wint.
Ferrari had misschien de eerste race moeten winnen en ook de vorige race werd de overwinning, zoals gisteren, in Rosberg's schoot geworpen omdat de Ferrari's en Hamilton geen goede start hadden en Ricciardo een klapband had. Dat geluk houdt een keer op.
Eerlijk gezegd verwacht ik meer van RBR dan van Ferrari dit jaar.quote:Op maandag 18 april 2016 17:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dichterbij wel ja, dichtbij genoeg nee en bij Ferrari zit de druk er vol op dan is de kans op misstappen ook groter, Mercedes kan zijn ontwikkelingen rustiger brengen.
RBR vind ik eigenlijk de grootste verrassing, wat M.Melandri zegt als die een betere motor krijgen kan het nog leuk worden.
Ben ik niet met je eens. Volgens mij zou Verstappen dat zelf ook nooit doen. Dat je in zo'n geval niet met hand en tand verdedigt, snap ik, maar opij gaan is ook weer overdreven. Uiteindelijk rijden ze voor hun eigen loopbaan en wordt je afgetekend op punten, niet op hoe aardig je bent.quote:Op maandag 18 april 2016 12:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, maar beiden reden wel op andere banden (softs vs mediums), dus uiteindelijk zou Max hem sowieso wel voorbij gegaan zijn. Dan kun je net zo goed opzij gaan, in plaats van hard verdedigen, zodat je je banden niet verpest en mee kan gaan met Max (wat hij uiteindelijk ook deed).
De regie was drama. Alleen maar Ferraris en Mercedessen.quote:Op maandag 18 april 2016 17:54 schreef Scrutinizer het volgende:
Vannacht even de GP gekeken. Wat een raceWel heel jammer van de regie. Het zal niet makkelijk geweest zijn omdat er zoveel gebeurde maar wat een missers werden er gemaakt.
Op Sky werd beweerd dat de Mercedes qua aero erg slecht gaat achter een andere auto en daarom inhalen relatief lastig is. We gaan het zien als Rosberg een keer in het middenveld verzeild raakt.quote:Op maandag 18 april 2016 17:54 schreef Scrutinizer het volgende:
Vannacht even de GP gekeken. Wat een raceWel heel jammer van de regie. Het zal niet makkelijk geweest zijn omdat er zoveel gebeurde maar wat een missers werden er gemaakt. Vlak voor het inhalen schakelen naar iemand die de op de speedlimiter de pits uitrijdt, frustrerend.
Max heeft weer eens een dijk van een race gereden, heel volwassen vooral. Hij weet nu goed gebruik te maken van de reputatie die hij vorig jaar heeft opgebouwd. Zijn tegenstanders weten dat hij het meent als hij inhaalt of verdedigt.
Hamilton moet echt eens wat onboardbeelden bekijken van mensen die wel kunnen inhalen. Hijzelf kan prima een rondje sneller rijden dan degene die voor hem rijdt maar daar gaat het niet om: je moet op de juiste plaats in het rondje sneller zijn dan degene voor je. Hij komt iedere keer op het verkeerde moment vlak achter iemand terecht. Echte inhalers als Ricciardo, Vettel en Verstappen zie je al bochtenlang van tevoren alternatieve en/of wijde lijnen rijden waardoor ze twee bochten later een betere exit uit een bocht hebben dan degene voor hen. Compliment trouwens aan Tilke, want dit circuit is daarvoor ook wel erg geschikt.
Wat Grosjean in Bahrein liet zien op de supersoft was ook indrukwekkend. Het toevoegen van een extra compound per weekend heeft in ieder geval zeker een extra element toegevoegd en je kunt je afvragen waarom daar niet eerder aan gedacht is.quote:Dit jaar lijkt de Medium compound een belangrijke te worden. Als je die banden goed aan de praat weet te krijgen sta je er goed voor, volgens mij. Het verschil in duurzaamheid tov de softe banden lijkt erg groot.
Haha, ja, Ericson trapt er vaker in bij Max, of hij schrikt zich lam en valt stil.quote:
Eens! Ricciardo is echt heel goed aan het worden. Maar misschien moet hij wel gewoon bij Red Bull blijven. De nieuwe regels bieden wel mogelijkheden aan een inventief team als zij. De Renault motor is dit jaar aanmerkelijk beter, wanneer Newey en zijn team zich uit mogen leven op de nieuwe regels kan daar volgend jaar een prima wagen staan. Geld, faciliteiten, kennis, kwaliteit is allemaal ruimschoots aanwezig daar.quote:Op zondag 17 april 2016 17:43 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Die Daniel is echt een top rijder, die kerel verdient echt een snellere auto kan niet wachten op die motor upgrade
Qua aero zal Red Bull ongetwijfeld wel weer een goed pakket neerzetten en de achterstand in pk's lijkt inderdaad ook wel minder te worden. Komt wel weer goed met dat team, die doen volgend seizoen weer mee om de overwinningen lijkt mequote:Op dinsdag 19 april 2016 07:06 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Eens! Ricciardo is echt heel goed aan het worden. Maar misschien moet hij wel gewoon bij Red Bull blijven. De nieuwe regels bieden wel mogelijkheden aan een inventief team als zij. De Renault motor is dit jaar aanmerkelijk beter, wanneer Newey en zijn team zich uit mogen leven op de nieuwe regels kan daar volgend jaar een prima wagen staan. Geld, faciliteiten, kennis, kwaliteit is allemaal ruimschoots aanwezig daar.
Misschien later dit seizoen wel weer als die update die in Canada komt nog wat uitgebouwd kan worden.quote:Op dinsdag 19 april 2016 08:42 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Qua aero zal Red Bull ongetwijfeld wel weer een goed pakket neerzetten en de achterstand in pk's lijkt inderdaad ook wel minder te worden. Komt wel weer goed met dat team, die doen volgend seizoen weer mee om de overwinningen lijkt me
Daarmee zullen ze vast wel weer betrouwbaarheidsproblemen mee krijgen. Zoals ik het begreep is het nogal een flinke verandering.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:12 schreef SnowOokami het volgende:
Ze krijgen toch de HCCI upgrade in de zomer?
Ze hadden ook een afstelling met erg weinig downforce genomen. Als de motor verbeterd wordt dan hoeft dat niet meer.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:58 schreef SnowOokami het volgende:
Sowieso met DRS open haalde de RBR al 349km/h afgelopen raceknetter.
Dat was niet te merken aan die auto... als er 1 auto snel door de bochten ging was het did RBR.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:19 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ze hadden ook een afstelling met erg weinig downforce genomen. Als de motor verbeterd wordt dan hoeft dat niet meer.
Dat is mijn gevoel dus ook, zeker vanwege de regelwijzigingen. Alleen weet ik niet wat er op motorvlak zal gebeuren. Maar als ik Max en Ricciardo zou mijn eerste optie volgend jaar Red Bull zijn. Denk ik.quote:Op dinsdag 19 april 2016 08:42 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Qua aero zal Red Bull ongetwijfeld wel weer een goed pakket neerzetten en de achterstand in pk's lijkt inderdaad ook wel minder te worden. Komt wel weer goed met dat team, die doen volgend seizoen weer mee om de overwinningen lijkt me
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |