quote:
Op zondag 17 april 2016 07:30 schreef possetje het volgende:[..]
wat zielig als je dit echt meent! alsof er nix ergers op aarde is om je druk over te maken! hoop dat je een grap maakt
Ik sta op het punt mijn flatje in te gaan. Staat een auto voor het portaal. Ik wil het portaal inlopen. Wordt het raampje open gedraaid. Met een zwierige zwaai gooit iemand uit de losse pols een grote bananenschil precies voor m'n voeten. Ik raap het op, klik op het raampje, raampje gaat naar beneden en ik rijk hem de bananenschil aan. 'Meneer, ik geloof dat u iets bent verloren.'
Bananenschil wordt aangenomen, raampje gaat weer omhoog. Wil de trap op lopen. Komt de Tokkie chauffeur, met matje in zijn haar en in trainingspak, achter me aan. 'Wa motte gij ? Vuile asielzoekersvriendje ?' 'Ik zie het al, de apen komen uit de bomen om hun bananen weg te gooien.'
Ik schrok van mezelf en dacht, nu niet meer omkijken en rustig naar boven gaan. Hoorde ik achter me nog geratel en geschreeuw. Opgelucht trok ik de deur achter me dicht. Ik was dus fokking cool. En had een heldendaad verricht. Geen ISIS-slavin bevrijd. Maar wel op micro niveau een Tokkie getrotseerd, een eervolle vermelding waardig. Verder zijn er idd ergere dingen op aarde. Een Erica Terpstra die haar reet moet afvegen, en er net niet bij kan. Of Gordon die al zijn hits vertaalt in het Swahili, en ze in een luxebox uitbrengt. Sylvana Simons die een boek zonder plaatjes en een bril om te zien koopt, omdat ze bij RTL een boekenprogramma gaat presenteren. Na het floppen van het programma, het boek terug brengt, haar geld terug wil, omdat er geen happy end aan zit.
Verder maak ik nooit grapjes. Vind je post dan ook een te vergaande insinuatie, tevens een inbreuk op mijn integriteit. Ik zal het ditmaal door de vingers zien. Maar oh wéé als je nog eens met zo'n dodelijke opmerking komt en lafhartig de dolk in mijn rug steekt. Dan draai ik me schielijk om en zeg de vernietigende, alles vermorzelende, destructieve, verpletterende, verwoestende, weerzingwekkende, historische woorden.......'FF pissen.'
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !